is dat enkel wat betreft _nu_ of gezien de geschiedenis?quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:34 schreef pberends het volgende:
Wat zou jij als de top 5 meest invloedrijke naties beschouwen tot nu toe en waarom?
Beide, tot nu toe in de wereldgeschiedenis.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]
is dat enkel wat betreft _nu_ of gezien de geschiedenis?
Mijn historische top5
1. Italie / Rome
2. Griekenland
3. Perzie
4. China
5. Vereneigde Staten
Die zou best eens in de top 5 kunnen staan inderdaad.quote:
vergis je niet, ze hebben bij de gelovigen nog steeds veel invloed. En met 1 miljard katholieken in deze wereld.quote:
Dan mag je China en India er ook meteen bijzetten.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:42 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
vergis je niet, ze hebben bij de gelovigen nog steeds veel invloed. En met 1 miljard katholieken in deze wereld.
quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:46 schreef rashudo het volgende:
[..]
Dan mag je China en India er ook meteen bijzetten.
Die hebben ook invloed op 1 miljard mensen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:49 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
hoe bedoel je? Bij de katholieken?
Ja dus? Volgens mij praten we langs elkaar heen maar wat ik bedoel is dat vaticaanstad misschien wel bij de top 5 behoort net als china en misschien india. Maar een geloof heeft een sterkere invloed op mensen dan een overheid denk ik.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:49 schreef rashudo het volgende:
[..]
Die hebben ook invloed op 1 miljard mensen.
Ik wilde gewoon opmerken dat, als je naar directe invloed op een bepaalde hoeveelheid mensen kijkt, China, India en het vaticaan behoorlijk belangrijk zijnquote:Op woensdag 11 januari 2006 15:51 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Ja dus? Volgens mij praten we langs elkaar heen maar wat ik bedoel is dat vaticaanstad misschien wel bij de top 5 behoort net als china en misschien india. Maar een geloof heeft een sterkere invloed op mensen dan een overheid denk ik.
Ik vind, wanneer je naar de historie kijkt, echt met geen mogelijkheid om Engeland heen kan. Dan zou ik gaan voorquote:Op woensdag 11 januari 2006 15:39 schreef RM-rf het volgende:
Mijn historische top5
1. Italie / Rome
2. Griekenland
3. Perzie
4. China
5. Vereneigde Staten
Vaticaanstad ligt niet voor niks in Rome, en de Paus kan in veel gevallen gezien worden als opvolger van de 'Romeinse Keizer'.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:51 schreef SterkStaaltje het volgende:
... dat vaticaanstad misschien wel bij de top 5 behoort....
Nederland in de gouden eeuwquote:Op woensdag 11 januari 2006 15:53 schreef 6liNes het volgende:
[..]
Ik vind, wanneer je naar de historie kijkt, echt met geen mogelijkheid om Engeland heen kan. Dan zou ik gaan voor
1. Romeinse Rijk
2. Griekenland
3. Verenigd Koninkrijk
4. China
5. Verenigde Staten
Al is de directe invloed van het woord van de paus - ook in katholieke ontwikkelingslanden - niet al te groot. Het woord van de plaatselijke priester is veel belangrijker.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Die zou best eens in de top 5 kunnen staan inderdaad.
* rashudo denkt aan Rwandaquote:Op woensdag 11 januari 2006 16:04 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Al is de directe invloed van het woord van de paus - ook in katholieke ontwikkelingslanden - niet al te groot. Het woord van de plaatselijke priester is veel belangrijker.
Volgens mij kun je echt niet om Rusland heen. Ze hebben echt veel invloed op allerlei landen, politiek en ook qua energie.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:40 schreef Stratos het volgende:
Heden
01. VS
02. Engeland
03. Frankrijk
04. Duitsland
05. Japan
China komt eraan op plaats 6 gevolgd door India plaats 7.
Ja maar Rusland heeft slechte PR.. dus dan lijkt het niet zo belangrijk.quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:06 schreef ixio het volgende:
De grootste olieproducent ter wereld heeft volgens jullie geen invloed?
Als ik zie dat sommige Duitsland, Frankrijk en Japan (en zelfs India!!) hoger inschatten....
En inderdaad, wat Frankium zegt, om Rusland kom je ook niet heen. Heel Europa in paniek paar weken geleden vanwege het Russische gas. En dan zijn ze ook nog eens de op 1 na grootste olieproducent ter wereld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |