daarna ben ik afgehaakt...quote:De luister-boeken leren je hoe je constant in het nu kunt verblijven. Immers er bestaat niets anders dan het NU; Verleden & Toekomst bestaan niet.
Ach daar hebben we wéér een cursus "hoe wordt ik een übermensch?". Leuk voor je ego, verschrikkelijk voor je omgeving. Praat maar eens met familieleden van Scientologyvolgers.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:24 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Probeer de boeken alsjeblieft uit, je zult zien dat ze echt het verschil maken en je al gauw vol stroomt met zeer positieve energie en interacties om je heen beginnen te veranderen.....je bewustzijn begint te veranderen...
edoch een goed puntquote:Op woensdag 11 januari 2006 15:25 schreef onemangang het volgende:
[..]
Ach daar hebben we wéér een cursus "hoe wordt ik een übermensch?". Leuk voor je ego, verschrikkelijk voor je omgeving. Praat maar eens met familieleden van Scientologyvolgers.
En nee, er is helemaal niets positiefs aan als je jezelf voor de gek houdt over "oneindige krachten" te beschikken. Daarmee zet je jezelf op een hoger plan ten opzichte van anderen, oftewel, ga je neerkijken op hen die daar niet over beschikken. En we weten allemaal wat voor nare consequenties een dergelijke levensvisie kan hebben.
Maar misschien trek ik wel te snel een conclusie over iets waar ik maar heel vluchtig overheen keek. Ik kreeg nou een maal deze neiging:![]()
mwa the power of now gaat juist om dat ego niet zo te voeden, dus je trekt idd te snel conclusies.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:25 schreef onemangang het volgende:
[..]
Ach daar hebben we wéér een cursus "hoe wordt ik een übermensch?". Leuk voor je ego, verschrikkelijk voor je omgeving. Praat maar eens met familieleden van Scientologyvolgers.
En nee, er is helemaal niets positiefs aan als je jezelf voor de gek houdt over "oneindige krachten" te beschikken. Daarmee zet je jezelf op een hoger plan ten opzichte van anderen, oftewel, ga je neerkijken op hen die daar niet over beschikken. En we weten allemaal wat voor nare consequenties een dergelijke levensvisie kan hebben.
Maar misschien trek ik wel te snel een conclusie over iets waar ik maar heel vluchtig overheen keek. Ik kreeg nou een maal deze neiging:![]()
pm ?quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:45 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Ok, jammer.
als er nog mensen zijn die de audio-boeken wel willen beluisteren, 'pm' me en ik verstuur het per email.
de link die -starseed-mayo- poste http://www.denieuweroep.nl/ kun je een online versie vinden van : DIENAREN VAN HET GODDELIJK PLAN - de bestemming der tijden is nabij
Ze vergeet dat Fok geen private message systeem heeft.quote:
Klinkt als een science-fiction boek van L. Ron Hubbard.quote:Op dit moment zijn de Aarde en de mensheid aangeland op een kritiek punt in hun evolutionaire reis. Op het einde van deze 75.000 jaar durende cyclus staat er een Nieuwe Wereld op het punt om geboren te worden. Onze Aarde is daardoor een druk centrum geworden voor allerlei beschavingen uit andere planeten en dimensies die zich hierbij betrokken voelen. Van allerlei interstellaire confederaties zijn er nu leden dicht naar de Aarde gekomen om te helpen bij de komende Grote Overgang die al het leven in onze wereld positief zal beïnvloeden.
ik raad het je aan. Als je het hebt gelezen, kun je dan hier ff je korte mening plaatsen wat je ervan vond? Thanks!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:41 schreef Urquhart het volgende:
Ik heb hier wel het boek "De kracht van het NU" staan, maar ben er eigenlijk nooit echt aan begonnen. Ik zal het binnenkort eens doen.
mja, dacht ik later pas aan en toen dacht ik; als mensen de boeken echt willen, kunnen ze het ook via dit topicje vragen..quote:
Heb het boek zojuist uit en eerlijk gezegd, is tie goed bij me in de smaak gevallen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:25 schreef onemangang het volgende:
[..]
quote:De Waarheid is simpel. Dat is hij altijd al geweest, en dat zal hij ook altijd blijven. De essentie ervan kan samengevat worden in één fundamentele en diepzinnige uitspraak, namelijk dat Liefde het grootste hulpmiddel is tot genezing en spirituele vooruitgang. Bij het schrijven van dit ietwat technische boek hebben we ons dan ook af en toe afgevraagd of het publiekelijk bekend maken ervan misschien risico’s inhoudt voor mensen die makkelijk gehecht raken aan de ideeën en idealen die erin beschreven staan. We zijn een beetje bezorgd vanwege de mogelijkheid dat we misschien onbedoeld meewerken aan het scheppen van nieuwe conceptuele gevangenissen voor zoekers van de Waarheid. Met dit in gedachten citeren we hier een uitspraak uit de Tao Te Ching:
“Alles wat met woorden gezegd kan worden is slechts een relatief begrip. Hoewel er veel namen en woorden aan de subtiele waarheid zijn gegeven, zal hij nooit beschreven kunnen worden.” - Lao Tze.
waarom heb je dan niet ff gedownload en op z'n minst ff geluisterd? dat had je niet van die snelle conclusies last gehad...quote:Maar misschien trek ik wel te snel een conclusie over iets waar ik maar heel vluchtig overheen keek. Ik kreeg nou een maal deze neiging:![]()
Ik denk het.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:25 schreef onemangang het volgende:
[..]
quote:
Dan moet je Reclaiming Your Infinite Power – Stuart Wilde beluisterenquote:
Scientology <--> dit topic = appels <--> perenquote:Op woensdag 11 januari 2006 15:25 schreef onemangang het volgende:
True true.quote:En nee, er is helemaal niets positiefs aan als je jezelf voor de gek houdt over "oneindige krachten" te beschikken. Daarmee zet je jezelf op een hoger plan ten opzichte van anderen, oftewel, ga je neerkijken op hen die daar niet over beschikken. En we weten allemaal wat voor nare consequenties een dergelijke levensvisie kan hebben.
Dat is het volgende projectquote:Op zaterdag 28 januari 2006 12:42 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dan moet je Reclaiming Your Infinite Power – Stuart Wilde beluisteren
Men komt vanuit het oosten voor fysieke vrijheid in het westen, en neemt voor ons mentale vrijheid mee.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:02 schreef The_Shining het volgende:
Het is altijd het vermogen geweest van boeddhisme om zich aan te passen aan de huidige cultuur waar het geintroduceert wordt. Vandaar dat het in Japan Tiendai, Zen of Nichiren boeddhisme werd, in China Ch'an, Tibet "tibetaans boeddhisme"... het is niet meer dan logisch dat boeddhisme in een commercieel jasje in het westen wordt geintroduceerd. Vroeger noemde men het Westen in het Oosten "de landen van de barbaren".
mmmm, Wanneer je er van uitgaat dat onze toeschouwer, ons ware zelf verbonden is met de bron van het zijn, dan hoeft niemand ons iets te brengen, aangezien het koninkrijk van God in ons is.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:08 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Men komt vanuit het oosten voor fysieke vrijheid in het westen, en neemt voor ons mentale vrijheid mee.
Ik bedoel dat ze kennis en informatie meenemen uit hun cultuur welke ons kan helpen op het pad naar vrijheid.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:36 schreef soulsurvivor het volgende:
mmmm, Wanneer je er van uitgaat dat onze toeschouwer, ons ware zelf verbonden is met de bron van het zijn, dan hoeft niemand ons iets te brengen, aangezien het koninkrijk van God in ons is.
met andere woorden: zoek niet daar of daar want het is in u![]()
Dat begrijp ik, maar het is niet per defintie noodzakelijk omdat het al in ieder mens waar ook ter wereld aanwezig is. Ook de woorden van Jezus zijn op dergelijke manier te interpreteren maar worden alleen anders verwoord.[denk is aan het zogenaamde : leven in het vlees of in de geest, leven in het vlees leid tot de dood, leven uit geest tot het leven, anders: indentivicatie met het vlees is misleiding en leven in de geest [de toeschouwer] in het nu, verbonden met de bron is leven]quote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:41 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ze kennis en informatie meenemen uit hun cultuur welke ons kan helpen op het pad naar vrijheid.
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:35 schreef Overlast het volgende:
Freaks!
quote:freak1 [fri:k] (telbaar zelfstandig naamwoord)
1
gril
kuur, nuk
2
rariteit
uitzonderlijk / abnormaal verschijnsel
3
misvormd dier
wangedrocht, monster
context
4
zonderling
excentriekeling, hippie
context
5
(informeel) fan(aticus)
freak, fanaat, fervent aanhanger / voorstander
6
(informeel) freak
gebruiker van harddrugs, verslaafde, junkie
7
(Amerikaans-Engels; informeel) nicht
flikker, homo
8
(formeel) (kleurige) vlek
kleurige streep
Ik was ook wat bevooroordeeld.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:36 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
mmmm...ben een paar weekjes niet geweest omdat ik dacht dat er toch geen animo was, maar gezien de laatste reacties, zal ik de downloads weer voor 24 uur beschikbaar stellen. ik zou ze echt ff downloaden, ff 30 min. luisteren om een oordeel (of juist niet, voor de wat meer ingewijden) te vellen, kan toch geen kwaad
*ps als je ze al in je bezit hebt, deel het dan ook verder op wat voor manier je dan ook kunt, aan diegene die willen horen*
je kunt me voor de bestanden naderhand ook mailen op strange-emily@hotmail.com
die van Stuart Wilde wordt met wat meer lol gebracht, maar net zo de moeite waard als Eckhart, beiden geven je hele nutigge zienswijze om dat ene te bereiken: "de dood van je ego"quote:Op maandag 30 januari 2006 00:48 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Ik was ook wat bevooroordeeld.
Zo van ja weer zo'n nieuwage rage.
Maar vooral [ the power of now] sluit aan bij waar ik toch al bezig mee ben geweest in mijn leven en heeft het weer tot mijn attentie gebracht. Bedankt voor de upload.
zeer de moeite waard.
die andere van Reclaiming Your Infinite Power - Stuart Wilde moet ik nog luisteren, dus daar kan ik geen oordel over geven
Het sluit ook zo mooi aan in mijn eerdere zoektocht in de gnostiek. die audiobooks, zijn echt een bevestiging, bevestiging omdat het ook daadwerkelijk zo werkt. Of beter ik heb echt ingezien dat de zg toeschouwer je ware ik is, die voor eeuwig is. Erg mooi !!!!quote:Op maandag 30 januari 2006 00:52 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
die van Stuart Wilde wordt met wat meer lol gebracht, maar net zo de moeite waard als Eckhart, beiden geven je hele nutigge zienswijze om dat ene te bereiken: "de dood van je ego"
indeed, je merkt dat het werkt. De waarheid is simpel!quote:Op maandag 30 januari 2006 01:09 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Het sluit ook zo mooi aan in mijn eerdere zoektocht in de gnostiek. die audiobooks, zijn echt een bevestiging, bevestiging omdat het ook daadwerkelijk zo werkt. Of beter ik heb echt ingezien dat de zg toeschouwer je ware ik is, die voor eeuwig is. Erg mooi !!!!
(ik hoop dat dit niet naar levensbeschouwing moet.. maar..)quote:Op maandag 30 januari 2006 00:52 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
die van Stuart Wilde wordt met wat meer lol gebracht, maar net zo de moeite waard als Eckhart, beiden geven je hele nutigge zienswijze om dat ene te bereiken: "de dood van je ego"
Je ego hoeft volgens mij niet dood. Het probleem van de mensen is volgens mij dat ze zich indentiviseren met het ego. [denken, gevoel, lichaam]. Terwijl je werkelijke mens, onafhankelijk het ego, eeuwig is.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 08:53 schreef Netel het volgende:
[..]
(ik hoop dat dit niet naar levensbeschouwing moet.. maar..)
WAAROM moet je ego dood?
(dat wil ik niet weten hoor, maar mijn egootje.. die is een beetje bang voor dood.. hebben ego's ook een ziel, of verdwijnen die voor altijd in het grote Niets.. kijk, dat is eng weet je wel, geen wonder dat hij zo sputtert)
ben blij dat jij het ff doet, want dat http://www.dropload.com/ waaraan je aan refereerde, zit ik nu al 2 uur op bevestiging van mijn account te wachten...quote:Op woensdag 1 februari 2006 20:40 schreef soulsurvivor het volgende:
De audiobooks staan zijn ook tot 8 februari hier te downloaden
en zo heeft een ieder zijn eigen unieke pad om tot dat ene te komenquote:Op woensdag 1 februari 2006 21:20 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik heb geen boeken nodig om te komen tot verlichting denk ik. De verlichting bereik ik het meest, door van mijn innerlijk mijn uiterlijk te maken. Ik bedoel, het innerlijke wordt het omhulsel. Een naakte geest en ziel. En toch zakelijk en stabielZonder geheimen en leugens als het ware. Eerlijkheid hecht ik veel waarde aan, ook in het voelen. Eerlijke en oprechte gevoelens die echt van mij zijn. En op die manier krijg ik wel het eeuwige leven.
Ik volg mijn intuitie en instinct. En ga zo op reis naar de bestemming voor mezelf.
Mijn bestemming is het eeuwige leven. Ik wil het eeuwige leven. En wil tevens reizen in dimensies en naar de toekomst en het verleden.
Ik schrijf dit wel op nu zomaar ff. Maar toch ...ik sta erachter. Het is een droom dat ik alles beheersen kan als het ware.
En dan kun je zeggen, wordt wakker uit je droom. Maar ik heb zo mijn eigen manier van leven.
Ik ga
Ervandoor....vliegen als een vogel.
28 jaar ben ik. Over 100 jaar ben ik 128. En in die 100 jaar blijf ik doorgaan zoals nu. Zoals de laatste maanden/jaren.
En geen opschepperij![]()
Als ik zeg dat ik het eeuwige leven voor mezelf ga uitvinden, dan doe ik dat. En dan hoop ik maar dat de rest meegaat van de mensen waar ik wat om geef. Gaat de rest dood, dan besluit ik alsnog tot dood gaan.
Kloptquote:Op woensdag 1 februari 2006 21:22 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
en zo heeft een ieder zijn eigen unieke pad om tot dat ene te komen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |