quote:Henk Vos als pinchhitter en motivator bij RBC
[Bron: VI.nl]
RBC Roosendaal heeft Henk Vos weer in de armen gesloten. De 37-jarige aanvaller begint aan zijn vierde periode bij de hekkensluiter van de Eredivisie.
Vos gaat als amateur aan de slag in Roosendaal. De eerste seizoenshelft was hij actief voor Racing Mechelen in België. Trainer Robert Maaskant, onlangs ook al teruggekeerd op het oude nest, ziet voor de routinier een rol weggelegd als pinchhitter en motivator.
In zijn drie voorgaande periodes bij RBC kwam Vos tot 102 optredens, waarin hij 41 doelpunten maakte. Verder speelde hij voor FC Den Bosch, Feyenoord, FC Sochaux, Standard Luik, FC Metz, Germinal Ekeren, Eindhoven, Willem II, PSV, NAC Breda, TOP Oss en Germinal Beerschot Antwerpen.
RBC kan de ervaring van Vos goed gebruiken. De ploeg behaalde in achttien wedstrijden pas vier punten en kwam bovendien pas tienmaal tot scoren.
Man! Henk Vos is in potenties 100 maal beter als die lelijke Rolandinho!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:11 schreef Borkydude het volgende:
Al halen ze Ronaldinho, ze degraderen toch wel.
Dat paardengezicht valt altijd over zijn eigen poten.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:15 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Man! Henk Vos is in potenties 100 maal beter als die lelijke Rolandinho!
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:16 schreef kriele het volgende:
Nu gaan ze voor europees voetbal!De verlosser is gearriveerd!
Er had toch een of andere vage japanner 6 ton op eentje geboden?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:10 schreef FrankyMcG het volgende:
Met z'n Koi Karpers....
Jeugd opleiding van NAC stelt dan ook niet zo gek veel voor.. En zit er iets van talent dan is het binnen no time naar andere clubs.. (b.v Donny gorter, ja zoontje van..naar PSV).quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:17 schreef TerroRobbie het volgende:
Zijn zooi speelt in de D1 van NAC trouwens. Heeft een geweldig schoot. Wij wonnen daar uiteraard met 4-0 van maar dat terzijde
We GAAAAAAAN OP VOSSENJACHT!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:35 schreef timmeeeh het volgende:
HENK VOS, KANKERLIJER!
dat zongen ze toch altijd?
Als RBC door de goals van Henk Vos in de eredivisie blijft, dan pak ik volgend seizoen een Henk Vos avartar!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:06 schreef EKterror het volgende:
Binnenkort dus iedereen met de usericon waarin Henk Vos zijn RBC shirt showt. Zijn al die Huntelaartjes in ieder geval weg
Dat was toch bij v. Vossen?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:07 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
We GAAAAAAAN OP VOSSENJACHT!
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:07 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ook bij Vos. Vooral omdat hij snel aangebrand was en nogal eens een rode kaart kreeg.quote:
Ik doe met je mee, zet het zelf wel in het Schoen Opeten Topicquote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:04 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Als RBC door de goals van Henk Vos in de eredivisie blijft, dan pak ik volgend seizoen een Henk Vos avartar!
En daarna een rode kaart voor iemand het ziekenhuis inschoppen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:50 schreef MarkNMGN het volgende:
Prachtige goal tegen Fc Jazz ofzo, met Feyenoord, kan ik me nog herinneren.![]()
www.vi.nlquote:Motivator Henk Vos blijkt nog te zijn geschorst
13/1/2006 12:32
RBC Roosendaal kan de komende twee duels nog niet beschikken over Henk Vos. De 37-jarige aanvaller blijkt in België nog een schorsing open te hebben staan van twee wedstrijden.
RBC trok Vos afgelopen week aan op amateurbasis. De eerste seizoenshelft speelde de routinier in België voor Racing Mechelen. Op 10 december in de wedstrijd tegen Bornem lag Vos in de clinch met de scheidsrechter en zou daarbij obscene gebaren hebben gemaakt.
De Belgische voetbalbond bestrafte het akkefietje met een schorsing van twee wedstrijden die door de KNVB is overgenomen. Vos, die bij de RBC de rol van motivator en pinchhitter op zich moet gaan nemen, is van plan de straf aan te gaan vechten.
Wtf?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:15 schreef gras het volgende:
[..]
Tijdens NAC - Ajax vorig seizoen zat Henkie stiekum ook op de tribune. Vlakbij het uitvak. Hij werd al snel omgemerkt en vervolgens luid toegezongen. De tweede helft was hij opeens spoorloos verdwenen.
Henk Vos poepseks, Henk Vos poepseks...
Henk Vos houd van poep en plas, Henk Vos houdt van poep en plas....![]()
De KNVB had toen net een zwarte lijst met kwetsende spreekkoren opgesteld.![]()
De Rabo-bank of ABN/AMRO?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:40 schreef methodmich het volgende:
Ach, motiveren kan ook vanaf de bank.
Het zullen wel light-sigaretten zijn; gaat je hoof van open (vrij vertaald naar Jacobse en Van Es)quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:35 schreef methodmich het volgende:
Henk schijnt een meer dan stevige roker te zijn. Extra knap dus dat hij op zijn leeftijd nog in de eredivisie mag spelen!
quote:Aanklager eist zes duels tegen Vos
Henk Vos hoort vanochtend of hij een lange schorsing aan zijn broek krijgt. De aanvaller zou tijdens RBC-Excelsior scheidsrechter Björn Kuijpers hebben bedreigd. Na het horen van beide betogen besloot de aanklager betaald voetbal zes duels te eisen.
De routinier van RBC verklaarde gisteren in Zeist zich van geen kwaad bewust te zijn. "Ik kreeg geel omdat ik zou hebben gezegd wat hij moest doen. En dat hij wel eens zou laten zien wie hier populair was. Ik zei dat hij na afloop maar moest komen kijken wie populairder is", aldus Vos. "Wat ik bedoelde? Gewoon, dat ik populairder ben dan hij in Roosendaal. Als ik hem bedreigd had, had hij direct rood moeten geven, geen tweede geel."
Arbiter Kuijpers stelde juist dat de bedreiging door Vos pas na diens rode kaart werd gedaan. "Ik pak je na de wedstrijd op de parkeerplaats", zou de spits hem hebben toegebeten.
Ondanks de steun van RBC-aanvoerder Paul de Lange kan Vos voor zes duels geschorst worden. "Ach, ik voetbal toch niet meer. Want RBC promoveert gewoon en dan stop ik", verklaarde de dertiger tegenover BN/De Stem.
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:47 schreef Krattenkoning het volgende:
Vos ook komend seizoen amateur bij RBC
![]()
16/6/2007 18:18
Henk Vos doet zoals hij beloofd heeft: ook volgend seizoen blijft hij voetballen bij RBC Roosendaal. De inmiddels 39-jarige spits zal komend jaar als amateur in actie komen voor de eerstedivisionist.
Ook deze jaargang was Vos al actief als amateur. Hij speelde 32 duels mee, waarvan vijf in de basis. Zesmaal scoorde hij. De Brabantse aanvaller had aangegeven te stoppen indien RBC er in zou slagen te promoveren naar de Eredivisie. Maar die missie mislukte.
Vos zal komend seizoen de eerste zes wedstrijden moeten toekijken vanwege een schorsing. Hij verdiende die forse straf omdat hij scheidsrechter Bjorn Kuipers zou hebben bedreigd tijdens het eerste play-off-duel met Excelsior
Bron: Vi
Omdat hij nog plezier heeft in het spelletje?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:57 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
![]()
Waarom gaat hij in vredesnaam nog door?
Tja, dat is wel leukquote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:01 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Omdat hij nog plezier heeft in het spelletje?
die gozer is echt de Maldini van RBCquote:Henk Vos kan het maar niet laten
Henk Vos kan het maar niet laten. De 39-jarige aanvaller was vastbesloten dat het huidige voetbaljaar de laatste uit zijn carrière zou zijn, maar ook in het nieuwe seizoen is de Brabander bij RBC Roosendaal te aanschouwen.
Vos, bezig aan zijn derde termijn bij RBC en de club waar hij zijn profdebuut maakte, zal op amateurbasis voor het elftal van trainer Rob Meppelink gaan uitkomen.
Overigens kan de Jupiler League-club in de eerste fase van de competitie geen beroep op de spits doen, omdat hij een schorsing van zes duels uitzit.
En omdat hij de derde helft niet kan missen! Geweldig figuur natuurlijk. En als invaller zeker van waarde geweest voor RBC, er gebeurt toch altijd wel wat als hij in het veld komt.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:01 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Omdat hij nog plezier heeft in het spelletje?
Prachtig inderdaad zo iemandquote:Op zondag 17 juni 2007 17:20 schreef methodmich het volgende:
[..]
En omdat hij de derde helft niet kan missen! Geweldig figuur natuurlijk. En als invaller zeker van waarde geweest voor RBC, er gebeurt toch altijd wel wat als hij in het veld komt.
quote:'Henk Vos is blij met zijn lichaam en gaat door'
07/05/2008 11:01
De voetbalwereld is nog niet af van Henk Vos. De aanvaller van RBC Roosendaal, die over een maand veertig jaar wordt, wil er na 24 seizoenen en een tocht langs veertien clubs nog een jaar aan vast plakken.
Vos wil het woord stoppen nog niet horen. 'Waarom zou ik? Ik voel me fit en ik vind het spelletje nog veel te leuk. Dus waarom zou ik dan stoppen met voetbal?', legt de 39-jarige linkspoot uit in BN De Stem.
RBC-coach Rob Meppelink had Vos onlangs gevraagd of het niet tijd was zijn actieve carrière te beëindigen. 'Rare opmerking vond ik dat. Ik bepaal natuurlijk altijd nog zelf wanneer ik stop. En dat moment is voor mij nog niet gekomen.'
Mocht RBC hem die kans niet geven, dan staat Vos open voor opnieuw een transfer. 'Zeker. Ik ben blij dat mijn lichaam mij deze kans nog geeft. Als ik stop, wil ik dat niet abrupt doen, omdat een ander het wil. Dan doe ik dat op een moment dat ik zelf kies en waar ik rustig naar toe kan leven.'
Vos was dit seizoen goed voor 25 wedstrijden in de Jupiler League, waarvan hij er vijftien in de basis begon. Hij scoorde vier keer. Vos heeft nu 584 competitieduels als betaald voetballer achter zijn naam staan en maakte 160 doelpunten.
Bij mij ook altijd, we noemden hem altijd die stripperquote:Op woensdag 7 mei 2008 13:19 schreef DJ_Ryow het volgende:
Henk Vos was altijd een onderling grapje bij mij en m'n vrienden. cult
Ze waren ook een succesvol spitsenduo bij RBC.quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
En we vonden dat hij met Geert den Ouden wel een mooi spitsenkoppel zou vormen
En dan Obiku of Kiprich als pinchhitter!quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:32 schreef Blight het volgende:
Dat spitsenkoppel wilde ik een keer aanmaken met het team FC Cult in Football Manager.
Flinke aderlating voor RBC!quote:Kijkoperatie moet RBC en Vos uitsluitsel geven
Geschreven op donderdag, 7 augustus om 12:10
RBC Roosendaal moet het vrijdagavond in de seizoensouverture tegen FC Omniworld in ieder geval stellen zonder Henk Vos. De aanvaller ondergaat vrijdag in Roosendaal namelijk een kijkoperatie en staat waarschijnlijk enkele weken aan de kant. Klik hier! "Henk heeft al geruime tijd last van een dikke knie na fysieke inspanning en belasting", vertelt fysiotherapeut Marijn Ewijk. "Uit de MRI scan bleek een klein scheurtje in de buitenmeniscus en een probleem met het kraakbeen. Aan de hand van een kijkoperatie zullen we kijken hoe ernstig de situatie is en hoe lang het herstel zal gaan duren."
Vos (40) staat voor seizoen nummer 25 uit zijn loopbaan. De markante aanvaller is bezig aan zijn vierde achtereenvolgende seizoen bij de Brabanders en stond daarvoor al in drie verschillende periodes in zijn carrière op de loonlijst van RBC. Op zijn conduitestaat prijken 171 competitieduels namens RBC en 53 doelpunten.
Fc Jazz, ik weet er niks vanaf maar het is een leipe clubquote:Op vrijdag 8 mei 2009 20:42 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Henkie ik zal die memorabele wedstrijd thuis tegen FC Jazz nooit vergeten!
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:47 schreef TC03 het volgende:
Toen hij tien jaar geleden bij Feyenoord speelde was het gewoon al een ervaren routinier.Wat een baas zeg.
Zeker en mooie anekdotes over zijn avonturenquote:
Hij had toen al een oude gerimpelde kop maar was eigenlijk pas 28quote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:47 schreef TC03 het volgende:
Toen hij tien jaar geleden bij Feyenoord speelde was het gewoon al een ervaren routinier.Wat een baas zeg.
Dat was Paul Bosveldquote:Op zaterdag 9 mei 2009 03:16 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Hij had toen al een oude gerimpelde kop maar was eigenlijk pas 28
Ik heb moeite met middelmatige voetballersquote:Op zaterdag 9 mei 2009 03:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Bosvelt.
Leer eens namen correct onthouden zeg.
Kloptquote:Op zaterdag 9 mei 2009 03:56 schreef DrDentz het volgende:
In mijn TopShots flippoboek heet hij Pieter Bosvelt.
Ik vind het meer een ideale elftalleider ofzo, lekker gezellig met de jongens. Of een zaakwaarnemer.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:56 schreef sendaroo het volgende:
[..]zou hij daarom geen goede coach zijn? Die kerel kent het wereldje natuurlijk door dik en dun, misschien als assistend bij feyenoord ofzo
.
Haha topshotsquote:Op zaterdag 9 mei 2009 03:56 schreef DrDentz het volgende:
In mijn TopShots flippoboek heet hij Pieter Bosvelt.
Hij heeft in elk geval flink wat clubs van binnen meegemaakt.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:56 schreef sendaroo het volgende:
[..]zou hij daarom geen goede coach zijn? Die kerel kent het wereldje natuurlijk door dik en dun, misschien als assistend bij feyenoord ofzo
.
Komop, linkjes mensen, er moet toch wel wat mooi beeldmateriaal van de man te vinden zijn.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:11 schreef DutchGooner het volgende:
Henkie Zonnebank, ik zal jouw doelpunt uit bij Cambuur in 99/0 nooit vergeten, de mooiste ooit die ik gezien heb van een FC speler
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |