Hadden ze ook moeten doen. En dan nog de Revolution zelf. Dus dan hadden ze een vier pilaren strategie moeten gaan volgenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:25 schreef kepler het volgende:
Anders had Nintendo net zo goed een retro-console kunnen uitbrengen om alle oude Nintendo-games te spelen...
En dan was Nintendo een triest geldwolven bedrijf geworden en hadden gamers grotendeels het bedrijf verstoten?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hadden ze ook moeten doen. En dan nog de Revolution zelf. Dus dan hadden ze een vier pilaren strategie moeten gaan volgen
Ach geldwolven zijn ze nu ook al, Nintendo is immers een bedrijf, ik vind dit wel beter, maar het zou me echt niets verbazen als zoiets zou gebeuren.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:29 schreef Morthill het volgende:
[..]
En dan was Nintendo een triest geldwolven bedrijf geworden en hadden gamers grotendeels het bedrijf verstoten?
quote:ATI over de Revolution chip
Onlangs sprak de pr-manager van ATI, John Swinimer, over de grafische chip van de Revolution.
ATI zal de grafische chip voor de Revolution gaan verzorgen. Juist, hetzelfde bedrijf dat de 'Flipper' gemaakt heeft voor de Nintendo GameCube. Voor de Revolution zal straks de 'Hollywood-chip' gebruikt gaan worden. John Swinimer had het volgende te zeggen:
- De Hollywood-chip zal geen opgevoerde Flipper of iets dergelijks worden. Het is een nieuwe chip, die van de bodem af ontwikkeld is.
- Swinimer wilde nog niks kwijt over de vergelijking met de Xbox 360. Hij zei alleen dat het bedrijf helemaal achter Nintendo staat.
- De compactheid van de Revolution zal geen problemen opleveren voor de nieuwe chip. Veel mensen vroegen zich af of de hitte geen parten ging spelen. Volgens Swinimer kunnen veel chips van tegenwoordig warmte reduceren.
- De Hollywood-chip is met niks te vergelijken en weerspiegelt dan op geen enkel gebied de techniek die ze voor PC-chips gebruiken.
Maar laten we wel wezen, de Nintendo backlog is de meest interessante van alle bedrijven. En het feit dat het alle generaties betreft maakt het helemaal af.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:31 schreef H.Flick het volgende:
Maar uniek is het niet natuurlijk, de Live Arcade gaat ook mogelijkheden bieden tot het downloaden van volwaardige classics (zoals streetfighter).
Topquote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:30 schreef Ruzbeh het volgende:
Trouwens, kabouter, dat jij hele tijd zit te klagen over blauwe LEDs. Ik denk wel dat je de blauwe licht van de Revoluton wel kan uitzetten
vind je het echt zo lelijk??quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:47 schreef Retuobak het volgende:
Xbox Live Arcade krijg je er ook gewoon bij?
[..]
Top
Revolution +1
Zonder de blauwe licht is ie ook wel mooi.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:56 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
vind je het echt zo lelijk??
[afbeelding]
Zonder die led is het alleen maar een zwart doosje
Jep, ik vind het ding zonder veel mooierquote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:56 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
vind je het echt zo lelijk??
[afbeelding]
Zonder die led is het alleen maar een zwart doosje
zullen we eerst even afwachten hoeveel games ze beschikbaar gaan maken en wat de prijzen hiervan zullen zijn? Want ik kan me de prijzen nog herinneren van NES-games op de GBA... volgens mij iets van 25 euro per spelquote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:21 schreef alex4allofyou het volgende:
Die download service is toch echt 1 van de unique selling points van de REV. Ik heb al voor de launch van de GC voorgesteld om er een CD bij te doen met oude titels omdat dit een geweldige launch zou kunnen betekenen. Eindelijk is Nintendo daadwerkelijk overgegaan tot deze manier van gebruik maken van hetgeen ze opgebouwd hebben.
Neon!?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:01 schreef Ruzbeh het volgende:
En bovendien is het volgens mij geen LED, daar is het te mooi voor.Soort van neon ofzo.
Zo duur worden ze niet.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:04 schreef kepler het volgende:
[..]
zullen we eerst even afwachten hoeveel games ze beschikbaar gaan maken en wat de prijzen hiervan zullen zijn? Want ik kan me de prijzen nog herinneren van NES-games op de GBA... volgens mij iets van 25 euro per spel![]()
Het idee is supertof, maar als er niet veel games te downloaden zijn en ook nog eens tegen een hoge prijs dan is het snel afgelopen denk ik
Je weet het bij Nintendo maar nooit, ik ben nou niet echt weg van hun Europese prijsbeleid wat betreft handheld games.....quote:
Een tientje voor de uitgebreidere spellen lijkt mij eerlijk. Duurder moet het echt niet worden.quote:
Dit is LED:quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Neon!?Nee, Ruzbeh... de Revo wordt een goedkope, zuinige console.
De prijzen van Nintendo DS games zijn gewoon 30 tot 40 euro hoor, het zijn de winkelketens die daar even een schepje boven op doen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:07 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Je weet het bij Nintendo maar nooit, ik ben nou niet echt weg van hun Europese prijsbeleid wat betreft handheld games.....
waarom nietquote:
De adviesprijs van nintendo voor DS spellen is 30 euro, ligt dus aan de winkeliers.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:07 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Je weet het bij Nintendo maar nooit, ik ben nou niet echt weg van hun Europese prijsbeleid wat betreft handheld games.....
Zullen we dan maar afwachten tot de prijs wordt aangekondigd?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:09 schreef kepler het volgende:
[..]
waarom niet
als ze het bij de GBA hebben geflikt dan kunnen ze het ook op de Revo doen...
het is maar wat de gek er voor geeft
Je meent het.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:08 schreef Ruzbeh het volgende:
Dit is LED:
[afbeelding]
Dit is neon:
[afbeelding]
Meer dan led! Bovendien is zo'n neonbuisje totaal niet praktisch in een apparaatje als de Revo.quote:Zo duur is neon niet, maar verbruikt het veel energie dan?
dan moet jij ook niet zeggen dat ze nooit zo duur wordenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:10 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Zullen we dan maar afwachten tot de prijs wordt aangekondigd?
Geweldig idee!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:08 schreef H.Flick het volgende:
Een nog betere oplossing lijkt mij gewoon een abonnement van 10 of 15 euro per maand voor onbeperkte toegang. Een soort videotheek
Hoezo niet? De disc slot is maar 12 cm lang dus dat moet wel lukken.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:11 schreef P-Style het volgende:
Bovendien is zo'n neonbuisje totaal niet praktisch in een apparaatje als de Revo.
NES games worden in ieder geval niet 25 euro per stuk.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:12 schreef kepler het volgende:
[..]
dan moet jij ook niet zeggen dat ze nooit zo duur worden
De GBA carts zijn trouwens ook vrij duur.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:13 schreef Cheiron het volgende:
Bij de GBA heb je het over hardware, transfer naar een nieuw systeem, nieuw doosje; weetikveelwat.
Bij de Rev zul je 1 keer (nou ja, 3 keer dus) een emulator bouwen, servers neerzetten en data rondpompen. Dat lijkt mij 100* goedkoper dan een game uitbrengen voor de gameboy.
Daarnaast zullen ze zelf ook wel doorhebben dat de gemiddelde gamer geen 25 Euro voor een oude game wil betalen
Het gaat niet alleen om de lengte? Neem nou maar van mij aan dat ze LED's gaan gebruiken.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:16 schreef Ruzbeh het volgende:
Hoezo niet? De disc slot is maar 12 cm lang dus dat moet wel lukken.
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:21 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de lengte? Neem nou maar van mij aan dat ze LED's gaan gebruiken.
Nee inderdaadquote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:25 schreef Oksel het volgende:
Ik hoop alleen wel dat het niet mogelijk is om Rev spellen illegaal te copieren, fabriceren of te downloaden..
Ik zou er niet teveel op rekenen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:25 schreef Oksel het volgende:
Ik hoop alleen wel dat het niet mogelijk is om Rev spellen illegaal te copieren, fabriceren of te downloaden..
Bij de cube duurde dat anders een hele tijd.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:35 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik zou er niet teveel op rekenen.
Dat zeg ik dus ook, ik verwacht dat net zoals de PS3/Xbox 360 de Revo ook gewoon gekraakt zal worden. Of dat nou kort of lang duurt. En nu helpen vaste storage en een mainstream medium nog mee ten voordele van warezlosers. Ga er maar vanuit dat dat ding gekraakt is na een tijdje.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:36 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Bij de cube duurde dat anders een hele tijd.
Als Rev een enorm succes wordt gaat het deze keer wel wat snellerquote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:36 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Bij de cube duurde dat anders een hele tijd.
De enige toepassingen voor neonlicht zijn reclame en gepimpte auto's. Je zult neonlicht nooit in apparaten tegenkomen! Waarom wil je zo graag neon in je Revolution?!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:23 schreef Ruzbeh het volgende:
Twee buisjes van 12 cm lang moet toch wel kunnen?
Waarom wil ik zo graag neon in de Revolution?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:48 schreef P-Style het volgende:
[..]
De enige toepassingen voor neonlicht zijn reclame en gepimpte auto's. Je zult neonlicht nooit in apparaten tegenkomen! Waarom wil je zo graag neon in je Revolution?!
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:05 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik wil gewoon weten wat gebruikt wordt voor dat blauwe licht.
Daar is je antwoord.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:07 schreef H.Flick het volgende:
Ze kunnen toch gewoon een paar ledjes nemen om zo'n lange lijn te krijgen.
quote:Speaking at a European launch event for Dragon Quest VIII in London yesterday, project lead and series producer Yuji Horii revealed his excitement about Revolution's controller and hinted at his global ambitions for the top-selling Japanese RPG.
"When I was making Manga, I met up with the technology of computer games," he told journalists. "I loved the fact that it was interactive, that you do something and you get feedback. I thought that an interactive story where you get feedback and rewards from everything that you do would be interesting. I like the idea of interactivity with the hardware, so there, where you mention the Nintendo controller, it's a new interface, and it's exciting to have that reaction. You do something, and it reacts to you. It's human nature that to have some feedback from your actions it rewarding."
On sheets given to the press before interviews yesterday, the question, "Are they any plans to release this title on different platforms or game consoles?" was listed next to an ominous, "TBD".
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:07 schreef H.Flick het volgende:
Ze kunnen toch gewoon een paar ledjes nemen om zo'n lange lijn te krijgen.
Maar dan krijg je toch niet zo'n consistente licht?quote:
Hoezo moet Dragon Quest dan anders op de Revolution? Je kan het gewoon normal houden met wat extra Revolution functies.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:13 schreef H.Flick het volgende:
Dragon Quest is altijd een heel traditionele RPG geweest. Ik hoop dat hij dat niet overboord gaat gooien voor de revolution. Maak dan een nieuwe IP en hou Dragon Quest zoals het hoort.
Met extra revolution functies is het toch al anders.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:15 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Hoezo moet Dragon Quest dan anders op de Revolution? Je kan het gewoon normal houden met wat extra Revolution functies.
Van mij mag het ook een nieuwe franchise worden, speciaal op Rev's kwaliteiten toegespitstquote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:13 schreef H.Flick het volgende:
Dragon Quest is altijd een heel traditionele RPG geweest. Ik hoop dat hij dat niet overboord gaat gooien voor de revolution. Maak dan een nieuwe IP en hou Dragon Quest zoals het hoort.
Jawel hoor. Neem een prisma, doe er een laagje overheen dat het licht diffuus en het lukt zelfs met één led. Hoe denk je dat de backlight van een TFT scherm werkt? Met een platte grote rechthoekige lamp die de gehele oppervlakte van het scherm bestrijkt?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:15 schreef Ruzbeh het volgende:
Maar dan krijg je toch niet zo'n consistente licht?
Zijn LED's zo fel dan?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:21 schreef P-Style het volgende:
[..]
Jawel hoor. Neem een prisma, doe er een laagje overheen dat het licht diffuus en het lukt zelfs met één led. Hoe denk je dat de backlight van een TFT scherm werkt? Met een platte grote rechthoekige lamp die de gehele oppervlakte van het scherm bestrijkt?
Precies, net als de lichgevende knopjes op je mobiel, zitten gewoon 3 of 4 ledjes achter die diffuus verspreid worden.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:21 schreef P-Style het volgende:
[..]
Jawel hoor. Neem een prisma, doe er een laagje overheen dat het licht diffuus en het lukt zelfs met één led. Hoe denk je dat de backlight van een TFT scherm werkt? Met een platte grote rechthoekige lamp die de gehele oppervlakte van het scherm bestrijkt?
De Revolution heeft twee grote platte zijdes waar je er wat op kunt zetten (stickers/skins enzo). Alweer een voordeel die X360 en PS3 niet hebben.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:29 schreef Oksel het volgende:
1 ledje en een stukje glas is genoeg om een blauw verlicht iets te hebben..
[afbeelding]
Best geil.
Gekraakt is gekraakt en ik zie toch best wat mensen om me hyeen die ervoor kopieren. Dat schijnt dus toch niet zo moeilijk te zijn.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:29 schreef Oksel het volgende:
En ik vind de Cube niet echt gekraakt.. Het is niet zo dat je overal illegale cubegames aangeboden ziet worden. Het is mogelijk, met heel veel moeite. Zoveel moeite dat niemand het doet. Ik hoop dat dit ook het geval gaat zijn met de Rev.
Je kunt ook stickers plakken op twee holle of bolle zijdes hoor.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:31 schreef Ruzbeh het volgende:
De Revolution heeft twee grote platte zijdes waar je er wat op kunt zetten (stickers/skins enzo). Alweer een voordeel die X360 en PS3 niet hebben.
was de dreamcast niet te kraken met een bootable cd binnen een maand ofzoquote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:33 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Gekraakt is gekraakt en ik zie toch best wat mensen om me hyeen die ervoor kopieren. Dat schijnt dus toch niet zo moeilijk te zijn.
Ach lamers heb je overal, de best beveiligde console in de vorige generatie was de Dreamcast en daar duurde het welgeteld 2 jaar voordat hij gekraakt werd. Kun je nagaan hoe snel het bij de gemiddelde console zal gaan.
De cube had als voordeel dat het 8cm DVD's gebruikt, die om te branden en slecht te krijgen zijn en naar verhouding met een normale DVD verschrikkelijk duur zijn. De Rev gaat dan weer gewone DVD's gebruiken en heeft een flash slot, die eventueel misbruikt zou kunnen worden zoals dat bij de PSP ook gebeurd.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:29 schreef Oksel het volgende:
En ik vind de Cube niet echt gekraakt.. Het is niet zo dat je overal illegale cubegames aangeboden ziet worden. Het is mogelijk, met heel veel moeite. Zoveel moeite dat niemand het doet. Ik hoop dat dit ook het geval gaat zijn met de Rev.
Als kraken net zo lang duurt als de gehele levensduur van je console, dan ben je goed bezig als fabrikant.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:33 schreef piet_pelle het volgende:
Ach lamers heb je overal, de best beveiligde console in de vorige generatie was de Dreamcast en daar duurde het welgeteld 2 jaar voordat hij gekraakt werd. Kun je nagaan hoe snel het bij de gemiddelde console zal gaan.
Hoezo levensduur, de mijne doet het nog gewoon hoor en wordt het meest intensief gebruikt van allequote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:35 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als kraken net zo lang duurt als de gehele levensduur van je console, dan ben je goed bezig als fabrikant.
Dat klinkt al STUKKEN beter dan 150 dagenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:18 schreef Ruzbeh het volgende:
Nog 115 dagen.
Over 2 dagen weten we dus of dat 16 januari Nintendo DS redesign/Revolution info waar is of niet.
quote:February 9, 2006 - Thursday
9:30 AM — 10:15 AM
D.I.C.E. Summit - Regie Fils-Aime, "Expanding the Market for Interactive Entertainment" - Grand Ballroom
Lijkt me weer een uitstekende gelegenheid om niks concreets over de Revo te zeggen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:31 schreef Ruzbeh het volgende:
Er was een gerucht dat Reggie wat info zou uitbrengen tijdens DICE, het zou goed kunnen:
http://www.dicesummit.org/schedule.php
hihi JA!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:31 schreef turkish_n3z het volgende:
i say do u wanna revolution?
http://reggierevolution.ytmnd.com/
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
Lijkt me weer een uitstekende gelegenheid om niks concreets over de Revo te zeggen.
Ze grijpen elke kans om niets concreets over de Revolution te zeggen, dus zoquote:
Wat dat betreft zijn ze precies zoals Sony. Ze komen pas met informatie wanneer het hèn uitkomt. En zeg nou zelf. Het maakt toch ook een veel grotere impact als je heel af en toe met veel informatie komt, i.p.v. zeer regelmatig met kleine rotbeetjes info komt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:35 schreef peristilius het volgende:
Ze grijpen elke kans om niets concreets over de Revolution te zeggen, dus zovind ik het niet.
Maar het maakt de desbetreffende fokGAM topics wel interessanter dan wanneer er maanden lang geen ene reet over te zeggen valtquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:03 schreef P-Style het volgende:
[..]
Wat dat betreft zijn ze precies zoals Sony. Ze komen pas met informatie wanneer het hèn uitkomt. En zeg nou zelf. Het maakt toch ook een veel grotere impact als je heel af en toe met veel informatie komt, i.p.v. zeer regelmatig met kleine rotbeetjes info komt.
Ja en nee. Dat gespeculeer tussen de grote aankondigingen door is ook wel grappig.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:06 schreef piet_pelle het volgende:
Maar het maakt de desbetreffende fokGAM topics wel interessanter dan wanneer er maanden lang geen ene reet over te zeggen valt![]()
Welles.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:15 schreef Retuobak het volgende:
Van de Revolution weet je gewoon geen zak
Dat klopt. maar de reden daarvoor was dat nintendo geen halve games wou laten zien die niet echt op de harde draaien. Dat is wat sony wel doet...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:15 schreef Retuobak het volgende:
Behalve wanneer de aankondigingen vele maanden uit elkaar liggen, bij Sony heb je tenminste soms nog wat screenshots van games ed. Van de Revolution weet je gewoon geen zak
Wat nou "behalve". We weten vrij weinig, maar niet "geen zak" zoals je net zei.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:32 schreef Retuobak het volgende:
En Ruzbeh, wat weten we nou van de Revolution behalve codenamen van onderdelen, de controller, de look van de behuizing en de download-service?. We weten de definitieve specs niet, nog geen definitieve aankondigingen van games buiten de super-obvious games van Nintendo zelf, we hebben geen materiaal gezien van games etc. etc.
Dat zullen ze uiteindelijk wel gewoon doen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:35 schreef H.Flick het volgende:
specs ging Nintendo toch ook niet vrijgeven? Opzich logisch, het is toch zwakker dan de Xbox360 en de PS3 en verder boeit het ook niet eigenlijk.
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=61492quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:35 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat zullen ze uiteindelijk wel gewoon doen.
Ik weet dat Jim Merrick dat heeft gezegd, maar dat heeft hij gewoon gezegd omdat hij wilt dat mensen niet steeds specs willen enzo. Je weet wel. Gewoon verder kijken dan specs zeg maar. Informatie over de specs zullen uiteindelijk wel uitgebracht worden, zo niet (en dat lijkt mij onwaarschijnlijk en nutteloos), dan wordt er wel wat gehaxx0red ofzo. Je mag er van uitgaan dat de specs bekend zijn als de Revolution beschikbaar is in de winkels.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:36 schreef H.Flick het volgende:
[..]
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=61492
Dit vind ik dan wel door de beugel kunnen, "we weten niks" vind ik gewoon te flauw.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:36 schreef Steeven het volgende:
We weten zo goed als niks.
Dat is juist het ergequote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:51 schreef turkish_n3z het volgende:
De games kan je zowiezo wel rade: smash bros/nmario 128/nieuwe fzero/nieuwe starfox/nieuwe kirby/nieuwe zelda/nieuwe pikmin en ga zo maar door.
Ach, gelukkig brengt Nintendo nog net niet 2 keer hetzelfde spel op hetzelfde platform uit.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:46 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Hey, gelukkig melkt Nintendo niet zoals EA.
Ik zou zeggen, doe n track die wereldwijd bekend staat en over Revolutie gaat (k dacht ffe dat t m was namelijk):quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:31 schreef turkish_n3z het volgende:
i say do u wanna revolution?
http://reggierevolution.ytmnd.com/
Dat was dan weer een ander uiterste inderdaad. Microsoft kan (of wil) niks geheim houden. Àlles was al uitgelekt voor de eerste aankondiging. Zelfs het uiterlijk was al bekend.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:36 schreef Retuobak het volgende:
Ok, ik overdrijf ietsje, maar tis next to nothing, we wisten al meer van de Xbox 360 voordat hij uberhaupt officieel aangekondigd was.
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:33 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Gekraakt is gekraakt en ik zie toch best wat mensen om me hyeen die ervoor kopieren. Dat schijnt dus toch niet zo moeilijk te zijn.
Ach lamers heb je overal, de best beveiligde console in de vorige generatie was de Dreamcast en daar duurde het welgeteld 2 jaar voordat hij gekraakt werd. Kun je nagaan hoe snel het bij de gemiddelde console zal gaan.
Van de console zelf des te meer.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:18 schreef peristilius het volgende:
Van de spellen weten we niets.
wat dan? Alleen het idee van de controller en het mogelijke uiterlijk van de console zelf. Zelfs de naam kan nog veranderenquote:
Het hele concept achter de Revolution ís de controller.quote:Op zondag 15 januari 2006 10:21 schreef kepler het volgende:
wat dan? Alleen het idee van de controller en het mogelijke uiterlijk van de console zelf. Zelfs de naam kan nog veranderen
Of heb ik een aantal dingen gemist?
Ah, het ùiterlijk van de controller en de console zijn het belangrijkst... vandáár dat de xbox het zo slecht doet in Japan!quote:Op zondag 15 januari 2006 10:34 schreef Xrenity het volgende:
Het uiterlijk van de controller en de console zelf is toch ongeveer het belangrijkste van de Revolution?
Dan bedoel ik natuurlijk vooral gewoon dat we weten wat de controller inhoud enzo hequote:Op zondag 15 januari 2006 14:02 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ah, het ùiterlijk van de controller en de console zijn het belangrijkst... vandáár dat de xbox het zo slecht doet in Japan!
Ach je hebt wel een beetje gelijk natuurlijk.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:04 schreef Xrenity het volgende:
Dan bedoel ik natuurlijk vooral gewoon dat we weten wat de controller inhoud enzo he
Volgens mij bedoelde die Nintendo representative dat er 9 mei Revolution info lanceerd.quote:So, Revolution is launching around May 9th according to the local best buy Ninrep
At least according to the Nintendo rep who services the Best Buy I have a part-time gig at.
I went in for a shift today, and my supervisor and co-worker were like "we have a release date for the Revolution." Of course I looked at them funny, and said "from who?" They told me the Nintendo rep was in the other day, and they decided to candidly ask if there was a release date for the system yet. The rep said it's not common knowledge yet, but a tentative release date of May 9th is being thrown around; they want to pull the veil off the system at E3, show everyone what its got, and then launch right away while the hype is at its peak.
Has anyone else heard anything to this effect from their Nintendo retail rep? If so, interesting, if not a little foolish; didn't the Saturn drop right around E3? That didn't work terribly well.
dan is de ps3 een verloren zaakquote:Op zondag 15 januari 2006 14:02 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ah, het ùiterlijk van de controller en de console zijn het belangrijkst... vandáár dat de xbox het zo slecht doet in Japan!
Na 48 topics is men hier erg goed in.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:37 schreef Oksel het volgende:
Wel knap, weer bijna een topic vol zonder enige info..
Ja. Het klinkt leuk, maar je moet mensen ook de tijd geven om te sparen. In totale verwarring koopt niemand een console.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:25 schreef Ruzbeh het volgende:
http://www.ga-forum.com/showthread.php?t=80834
[..]
Volgens mij bedoelde die Nintendo representative dat er 9 mei Revolution info lanceerd.
quote:Op zondag 15 januari 2006 16:37 schreef Oksel het volgende:
Wel knap, weer bijna een topic vol zonder enige info..
quote:
bronquote:Op het forum van de site Revo-Europe heeft een gerespecteerd lid, Big Tac, na een bezoek aan het Ubisoft hoofdkwartier, een hele schare aan informatie betreffende Ubisoft en Nintendo's Revolution. Hieronder een samenvatting van zijn uitspraken
* Ten eerste komt er een nieuwe Teenage Mutant Ninja Turtles game op de Revo. Dit klopt ook, want IGN meldde dit eerder al als officieel nieuws. Volgens Big Tac wordt dit de eerste goede Turtles game
* Titels in ontwikkeling voor de Revolution zijn onder andere: Splinter Cell 4, Killing Day (yes!), een project van Free Radical, Brothers In Arms.
* Daarnaast nog wat minder precies, een FPS die exclusief op de Revo zal verschijnen, en volgens Big Tac; "this will be huge!"
* Naast bovengenoemde FPS, nog een andere exclusieve titel. Genre is nog totaal onbekend.
Verder wist het orakel nog wat te spuien. Namelijk dat Reggie Fils-Aime, hoofd marketing van Nintendo, tijdens de D.I.C.E. (Design, Innovate, Communicate, Entertain) bijeenkomst dit jaar met grootse aankondigingen zal komen. Hoewel de specificaties van de Revolution niet met de Xbox 360 kunnen concurreren, zullen de graphics weldegelijk gelijk zijn op een gewone televisie.
Dit komt doordat de Revolution inderdaad gebruik zal maken van een speciale technologie waarmee graphics vergelijkbaar met veel krachtigere systemen worden. Tenslotte kwam naar voren dat het downloaden van de games vergelijkbaar zal gaan met de Xbox Live marketplace. Je zal dus ook demo's, trailers etc. kunnen downloaden.
Goed, dit was het voorlopig even. Hoewel lid Big Tac redelijk betrouwbaar is, moet dit alles nog maar blijken. Mocht dit allemaal, of een gedeelte ervan, waar zijn, dan ziet het er zowel qua developer-support als hardware-matig goed uit voor Nintendo's console.
Big Tac = Seriousgamer 007?quote:Dit komt doordat de Revolution inderdaad gebruik zal maken van een speciale technologie waarmee graphics vergelijkbaar met veel krachtigere systemen worden.
Tja... we moeten alweer gewoon afwachten.quote:
Hij's in staat filmpjes af te spelen!quote:Dit komt doordat de Revolution inderdaad gebruik zal maken van een speciale technologie waarmee graphics vergelijkbaar met veel krachtigere systemen worden.
Leuk joh!quote:Op zondag 15 januari 2006 17:09 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hij's in staat filmpjes af te spelen!
Ik denk een multidimensionale communicator met gigacore technologie, zodat de GPU kan samenwerken met GPU's op dezelfde geographische plek in parallelle universa.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:13 schreef Retuobak het volgende:
Maar wat denk jij P-Style, een speciale nieuwe vorm van electriciteit die de PSU afgeeft waardoor de fillrate van de GPU ineens verachtvoudigt?
Oh come onquote:Op zondag 15 januari 2006 17:15 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Jij en die playstation fanboy zijn één pot nat..
Als het waar is zijn er nu al zeer interessante games voor de rev.quote:* Titels in ontwikkeling voor de Revolution zijn onder andere: Splinter Cell 4, Killing Day (yes!), een project van Free Radical, Brothers In Arms.
* Daarnaast nog wat minder precies, een FPS die exclusief op de Revo zal verschijnen, en volgens Big Tac; "this will be huge!"
* Naast bovengenoemde FPS, nog een andere exclusieve titel. Genre is nog totaal onbekend.
Dit figuur heeft niet een of andere vage weblog. Bovendien heeft hij ubisoft bezocht dus ik ga ervan uit dat hij weet waar hij over praat.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:18 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Oh come on
Jij gelooft toch serieus niet dergelijke uitspraken?
Er stond nog net niet -Seriousgamer007 onder, maar verder zou het zo een verhaal van zijn hand kunnen zijn.
Dat van die graphics is ook een appart verhaal. Maar belangrijk is wel om te onthouden dat de rev geen HD scherm hoeft te vullen.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:25 schreef Retuobak het volgende:
Dus jij gelooft dat Nintendo op de een of andere manier aan technologie is geraakt die ze in staat stelt om goedkoper en zuiniger dezelfde graphics op het scherm te toveren als high-end parts? Dat lijkt me idd erg logisch, Nintendo is namelijk koploper wat betreft grafische technologie (immers was de technologie afkomstig van ATi dan zou hij allang toegepast zijn op de PC of in de Xbox 360, of nog waarschijnlijker, in beide). De Revolution wordt hoogstwaarschijnlijk een erg succesvolle console die een hoop mensen hier zeker zal bevallen, maar qua graphics komt het ding gewoon achter te liggen, elke logische redenatie komt daar op uit.
Geen, maar als ownage zoiets publiceert ga ik ervanuit dat zij daar achteraan gezeten hebben. Bovendien staat er "gerespecteerd lid".quote:Daarbij, welke bewijzen heb je daadwerkelijk dat hij bij Ubisoft is geweest?
Precies het is gewoon een custom made GPU met een maximale resolutie van 640x480 en niet hoger, zodat 'ie wat meer rekenkracht overhoud voor leuke effectjes.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:25 schreef Retuobak het volgende:
Dus jij gelooft dat Nintendo op de een of andere manier aan technologie is geraakt die ze in staat stelt om goedkoper en zuiniger dezelfde graphics op het scherm te toveren als high-end parts? Dat lijkt me idd erg logisch, Nintendo is namelijk koploper wat betreft grafische technologie (immers was de technologie afkomstig van ATi dan zou hij allang toegepast zijn op de PC of in de Xbox 360, of nog waarschijnlijker, in beide). De Revolution wordt hoogstwaarschijnlijk een erg succesvolle console die een hoop mensen hier zeker zal bevallen, maar qua graphics komt het ding gewoon achter te liggen, elke logische redenatie komt daar op uit.
Daarbij, welke bewijzen heb je daadwerkelijk dat hij bij Ubisoft is geweest?
Wat hij heeft gezegd wil toch niet beteken dat het een magisch iets is dat de graphics van de Revolution zo goed worden als X360? Hij zegt alleen dat het iets is waar de graphics beter worden zodat je geen verschil zit tussen Revolution en X360 op een normale TV. Geef nou zelf toe, zelfs de Xbox en Xbox 360 laten vergelijkbare graphics zien op een normale TV.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:25 schreef Retuobak het volgende:
Dus jij gelooft dat Nintendo op de een of andere manier aan technologie is geraakt die ze in staat stelt om goedkoper en zuiniger dezelfde graphics op het scherm te toveren als high-end parts?
Dat is waar, maar daarentegen moet je ook niet vergeten dat de Revolution waarschijnlijk maar een fractie van de ruwe grafische kracht zal bezitten van de Xbox 360. De GPU van de Xbox 360 kost alleen al meer voor Microsoft dan dat de hele Revolution mag gaan kosten voor Nintendo. Dat zegt al genoeg over hoe groot de verschillen zullen gaan zijn. En daar komt dan nog eens bij dat de electronica in de Revolution erg klein moeten zijn en erg weinig mogen verbruiken. Al die dingen zorgen er voor dat het ding meer en meer inboet op kracht en het gewoon op geen manier zal kunnen concurreren met de concurrentie op dat vlak. (En Nintendo wil dat ook niet, dus ik zie het probleem niet, maar dat terzijde)quote:Dat van die graphics is ook een appart verhaal. Maar belangrijk is wel om te onthouden dat de rev geen HD scherm hoeft te vullen.
Ga ze eens vergelijken......echtquote:Geef nou zelf toe, zelfs de Xbox en Xbox 360 laten vergelijkbare graphics zien op een normale TV.
Nou, ik heb vergelijkingen gezien van DOA3 - DOA4 en ook PGR2 - PGR3 op Xbox en Xbox 360 op een normale TV... ik vond het zeker wel vergelijkbaar. Ik ga even zoeken.quote:
Jij gelooft in die fanboy-fabeltjes?quote:Op zondag 15 januari 2006 17:33 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Zo verschillend is het nou ook weer niet. Het ding werd niet voor niets xbox 1.5 genoemd.
En ik heb ze in de praktijk vergeleken, ik vond het verschil erg groot, duidelijk generatieverschil. Maar geloof me vooral nietquote:Op zondag 15 januari 2006 17:36 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Nou, ik heb vergelijkingen gezien van DOA3 - DOA4 en ook PGR2 - PGR3 op Xbox en Xbox 360 op een normale TV... ik vond het zeker wel vergelijkbaar. Ik ga even zoeken.
Zoeken?quote:Op zondag 15 januari 2006 17:36 schreef Ruzbeh het volgende:
Nou, ik heb vergelijkingen gezien van DOA3 - DOA4 en ook PGR2 - PGR3 op Xbox en Xbox 360 op een normale TV... ik vond het zeker wel vergelijkbaar. Ik ga even zoeken.
Heb je dat op die site niet gezien? Ik geloof dat het gamespot was.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:37 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zoeken?Maar heb je het ook in het ècht gezien?
Ja, wat een achterlijke vergelijking was dat zeg. Gingen ze een beetje EA-games lopen vergelijken die dikwijls directe ports waren. Totaal niet representatief voor het verschil tussen de potentie van de xbox en z'n opvolger!quote:Op zondag 15 januari 2006 17:37 schreef King_of_cubes het volgende:
Heb je dat op die site niet gezien? Ik geloof dat het gamespot was.
Dus je hebt Xbox 360 op een standaard TV gespeeld? Vertel?quote:Op zondag 15 januari 2006 17:36 schreef Retuobak het volgende:
En ik heb ze in de praktijk vergeleken, ik vond het verschil erg groot, duidelijk generatieverschil. Maar geloof me vooral niet.
Hij heeft het toch net verteld?quote:Op zondag 15 januari 2006 17:41 schreef Ruzbeh het volgende:
Dus je hebt Xbox 360 op een standaard TV gespeeld? Vertel?
Dat ziet er echt wel duidelijk beter uit hoor, en voor een eerste gen. spel is dat zeker niet slecht.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:41 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dus je hebt Xbox 360 op een standaard TV gespeeld? Vertel?
...pleur er vervolgens een revolution naast ga dan nog even verder met conclusites trekken.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:53 schreef piet_pelle het volgende:
Ik zou zeggen, speel er zelf een keer op dan kom je op dezelfde conclusie uit.
Dàt is weer net zo'n domme uitspraak als dat de Revo dezelfde graphics heeft als de xbox 360 op een sdtv.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:53 schreef piet_pelle het volgende:
edit: sterker nog, ik zag niet eens verschil tussen X360 op een normale tv en op een HDTV maar laat dat P-Style maar niet horen![]()
![]()
Jep:quote:Op zondag 15 januari 2006 17:41 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dus je hebt Xbox 360 op een standaard TV gespeeld? Vertel?
Mee eens.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:03 schreef piet_pelle het volgende:
Ik denk dat een game als Splinter cell, als die ook echt op de revo komt, voor een goede vergelijking van graphics kan zorgen.
Alleen niet dat het veel uitmaakt, de revo moet het denk ik niet hebben van Xbox en Playstation achtige games. Maar van games uit een, over het algemeen, ander genre met een andere stijl en dus graphics. En daar zullen de graphics heus wel voor voldoen.
Da's dan wel weer positief, geen lame PS2 ports meer, maar echt spellen die speciaal voor de grafische mogelijkheden van de Revo worden ontwikkeldquote:Op zondag 15 januari 2006 18:03 schreef piet_pelle het volgende:
Ik denk dat een game als Splinter cell, als die ook echt op de revo komt, voor een goede vergelijking van graphics kan zorgen.
Waarom? Wat is er mis met een (bijna) 0-day launch? Dat doet Apple ook, en het werkt perfect.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:25 schreef Ruzbeh het volgende:
http://www.ga-forum.com/showthread.php?t=80834
[..]
Volgens mij bedoelde die Nintendo representative dat er 9 mei Revolution info lanceerd.
Nou, ik ben daar niet echt een expert op, maar je console hangt af van de games, in tegenstelling tot Apple die alleen af hangt van de muziek (iPods) en eigelijk niks anders.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:28 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Waarom? Wat is er mis met een (bijna) 0-day launch? Dat doet Apple ook, en het werkt perfect.
Wat een bullshitquote:Op zondag 15 januari 2006 19:37 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Nou, ik ben daar niet echt een expert op, maar je console hangt af van de games, in tegenstelling tot Apple die alleen af hangt van de muziek (iPods) en eigelijk niks anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |