Ben ik niet met je eens hoor, alleen een key kopen zonder de spel is illegaal. en als je toch de spel erbij wilt kopen dan zoek je dus in feite de spel zelf en niet naar de key.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:40 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Toen jij poste was alles nog legaal, nu is er een aanbod van cr*ck bij gezet.
sorry, maar wel leuk plaatjequote:Op maandag 9 januari 2006 21:20 schreef Het_Biertje het volgende:kleed het de volgende eens wat leuker aan zeg
[afbeelding]
smurf!![]()
Dat schiet niet op.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:52 schreef Dizer het volgende:
Of zo een OP plaatje:
[afbeelding]
of zo een:
[afbeelding]
Nee, echter bepaalde drie letter organisatie's uit de jaren 40 ook nietquote:Op dinsdag 10 januari 2006 06:26 schreef Prowl het volgende:
[TK] 18delig pakket cassettes met grandmixen en aanverwanten
Is dat legaal?
Volgens mij snap je niet waar dit topic voor isquote:Op dinsdag 10 januari 2006 06:53 schreef BlueEyed het volgende:
[..]
Nee, echter bepaalde drie letter organisatie's uit de jaren 40 ook niet![]()
Waar maak je je druk om man, het zijn toch maar een paar bandjes, get a life![]()
dat moest er ff uit
geslotenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 06:26 schreef Prowl het volgende:
[TK] 18delig pakket cassettes met grandmixen en aanverwanten
Is dat legaal?
Triest topic....quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:24 schreef Prowl het volgende:
[TK] Laptop Onderdelen!
TS wil minstens 10x meer geld zien voor spullen waar ie 2 euro voor vraagt, richtprijzen verplicht, niet in dit topic schijnbaar
En ts lijkt geen legale versies van games aan te biedenquote:Op woensdag 11 januari 2006 09:55 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Kan hier niet eens iets aan gedaan worden: [TK] PC Games
Als je door zijn AT's kijkt, zie je dat hij alleen maar op Fok! lijkt te komen om te kopen en verkopen. Daar is op zich niets mis mee. Maar hij komt hier zo weinig dat zijn topics telkens bij iedereen die er gepost heeft diep in de MyAT verdwijnt om dan om de maand eens een keer omhoog te worden gekickt. En daar komt nog bij dat hij helemaal niet reageert op biedingen die er worden gedaan, terwijl hij in de tussentijd nog wel op Fok! is geweest en heeft gepost. Kunnen die topics na een tijdje niet gewoon op slot?
helaas zoiets is niet mogelijk, het is ook niet illegaal om tijdelijk niet te reageren, desondanks zal ik het eens in de gaten houdenquote:Op woensdag 11 januari 2006 09:55 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Kan hier niet eens iets aan gedaan worden: [TK] PC Games
Als je door zijn AT's kijkt, zie je dat hij alleen maar op Fok! lijkt te komen om te kopen en verkopen. Daar is op zich niets mis mee. Maar hij komt hier zo weinig dat zijn topics telkens bij iedereen die er gepost heeft diep in de MyAT verdwijnt om dan om de maand eens een keer omhoog te worden gekickt. En daar komt nog bij dat hij helemaal niet reageert op biedingen die er worden gedaan, terwijl hij in de tussentijd nog wel op Fok! is geweest en heeft gepost. Kunnen die topics na een tijdje niet gewoon op slot?
ben volgens mij alleen mocht vanmorgen naar de dokter maar ben er nu weerquote:Op woensdag 11 januari 2006 15:45 schreef Prowl het volgende:
Zijn de modjes eigenlijk wel aanwezig?
okquote:Op donderdag 12 januari 2006 08:11 schreef StonedKinG het volgende:
[TK] Laptop Onderdelen!
Mag dicht, open wel een nieuw, beter topic.
ik kijk het vanavond even na (thuis)quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:54 schreef Dinamiet het volgende:
Ik had even een vraag over de org.one bandjes...
hoe staat het daarmee? Het is inmiddels al n half jaar geleden dat ik heb betaald, en nog altijd niets ontvangen.
donequote:Op donderdag 12 januari 2006 20:45 schreef Diemietuhriej het volgende:
[TK] Half-defecte PS2
Die kan op slot
Regel het verder dus via de mail.
Bedankt!
en dichtquote:Op donderdag 12 januari 2006 22:37 schreef Arnold_fan het volgende:
Verkocht [TK]Toshiba Satellite Pro 4600
Na enig zoekwerk kwam ik deze (afsluiter van het topic) tegen:quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:54 schreef Dinamiet het volgende:
Ik had even een vraag over de org.one bandjes...
hoe staat het daarmee? Het is inmiddels al n half jaar geleden dat ik heb betaald, en nog altijd niets ontvangen.
Tonks'pc is gecrashed en daarom moest iedereen zijn adresgegevens nogmaals mailen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:19 schreef tonks het volgende:
Topic is vanaf nu op slot. wie zijn adres nog niet heeft gemaild mail dat even naar tim@thebaitshop.nl vermeld daarbij ook wat je hebt beteld
en dichtquote:Op donderdag 12 januari 2006 23:02 schreef jra2k het volgende:
[TK] Sony Playstation 2 silver + 3 games + extra's kan gesloten worden
de boel is verkocht!![]()
Dries heeft gemaild en ik heb verdere gegevens gevraagd van zowel de FA als Dries.quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:24 schreef outcast_within het volgende:
Welke actie heb je dan ondernomen tegen fore-ever?
Was er nou wel of geen bever?quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:42 schreef akkom het volgende:
deze mag dicht aub, dvd is geruild![]()
[TK] basic instinct (limited edition) DVD
bedankt!
donequote:Op donderdag 12 januari 2006 23:42 schreef akkom het volgende:
deze mag dicht aub, dvd is geruild![]()
[TK] basic instinct (limited edition) DVD
bedankt!
donequote:Op vrijdag 13 januari 2006 05:51 schreef kinky_queen het volgende:
[TK] TITANIC- Deluxe Collector's Edition
Zou daar het slappe gelul verwijderd kunnen worden? Ik denk niet dat dat de verkoop stimuleert
Kon het niet latenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:38 schreef Mikkie het volgende:
[TK] DVD's
Verzoek tot edit van 't bericht van iebie...sommige mensen leren het nooit.
Bij mij ook zo een die niet leest maar alleen over de prijs begint te wauwelen...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:38 schreef Mikkie het volgende:
[TK] DVD's
Verzoek tot edit van 't bericht van iebie...sommige mensen leren het nooit.
Mag de betreffende TS helemaal geen topics meer openen in V&A?quote:Dicht.
TS geeft hier zelf aan handelaar te zijn. Handelaars worden geweerd op V&A.
je probeerde een boxset voor de dubbele prijs te slijten. Je probeerde er zelf beter van te worden > Dat is handel.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:27 schreef kinky_queen het volgende:
Hahahaha, hey Elisa met handelaar bedoel ik niet dat ik een winkeltje heb of zo hoor, als je mijn topic op dvd.nl eens doorkijkt zie je dat ik dvd's die nog gesealed zijn onder de verkoopprijs verkoop en daar dus zelfs verlies op maak
![]()
Dat behoeft helemaal geen handel te zijn.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:32 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
je probeerde een boxset voor de dubbele prijs te slijten. Je probeerde er zelf beter van te worden > Dat is handel.
De TS vergat dat hij die boxset verkocht had voor ¤65 en wilde er maar 150 voor hebben?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:33 schreef JohanV. het volgende:
[..]
Dat behoeft helemaal geen handel te zijn.
Kijk jij maar eens in de historie van V&A, dan zul je zien dat er mensen zijn geweest die meerdere malen producten hebben aangeboden met een winstmarge.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:38 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
kun je het ook even beargumenteren? of houd je het bij deze one-liner?
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:40 schreef JohanV. het volgende:
[..]
Kijk jij maar eens in de historie van V&A, dan zul je zien dat er mensen zijn geweest die meerdere malen producten hebben aangeboden met een winstmarge.
Dit werd door de mods gewoon toegestaan.
ik vond mijzelf vrij duidelijkquote:Misschien moet je zelf eens een wat meer uitgebreide post plaatsen. De 1 liner die je zelf laat ziet slaat overigens ook alles.![]()
Dat heeft niets met geluk te maken, maar niet consequent modereren.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:43 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
geluk.
Mods gaan denk ik niet elk topic tegen de lamp houden of er misschien een handeltje achter zit.
er werd door tig users opgemerkt dat die Kinky-queen de boel belazerde.
[..]
ik vond mijzelf vrij duidelijken aan jouw reactie te zien jij mij ook.
Jij vind dat men een prijslijst van DVD boxsets naast elk topic moet gaan leggen?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:45 schreef JohanV. het volgende:
[..]
Dat heeft niets met geluk te maken, maar niet consequent modereren.
quote:Ben je soms een kloon van een mod ofzo?![]()
Ik geef je geen toestemming om mijn uitspraken zo over het net te gooien. Niks geen nieuwe signature dus.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:48 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
Jij vind dat men een prijslijst van DVD boxsets naast elk topic moet gaan leggen?
"goh, die AMD processor is nieuw ¤ xx,- en XXXX verkoopt het voor xxx "
TJAK handel! slotje.
Hoe zie je dat precies?
Komop dit lag er zoooo dik boven op.
[..]dit wordt mijn nieuwe signature
Belazerde? Ik dwing toch niemand om die set te kopen?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:43 schreef Het_Biertje het volgende:
...er werd door tig users opgemerkt dat die Kinky-queen de boel belazerde.
je bent laatquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:51 schreef tonks het volgende:
Wat een kneus ben je ook het_biertje. je bent hier geen mod hoor
Ik vraag je nog eenmaal vriendelijk doch dringend om de door mij gedane uitspraak te verwijderen.quote:
Ik ben het helemaal met je eens. In de FAQ staat tevens dat alleen toegangskaarten niet boven de winkelwaarde mogen worden verkocht.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:51 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Belazerde? Ik dwing toch niemand om die set te kopen?
btw, het was niet mijn bedoeling om zo'n rel te starten hoor
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:52 schreef JohanV. het volgende:
[..]
Ik vraag je nog eenmaal vriendelijk doch dringend om de door mij gedane uitspraak te verwijderen.
Ik ga ervan uit dat je zelf tot inkeer komt, en geen dingen doet die een ander liever niet ziet.quote:
hoe weet jij van mijn cavia!?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:55 schreef JohanV. het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat je zelf tot inkeer komt, en geen dingen doet die een ander liever niet ziet.![]()
Bedankt voor je voorlopige medewerking. Nu gaarne de datum ff unlinken.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:57 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
hoe weet jij van mijn cavia!?![]()
Je beseft dat je juridisch gezien en volgens mij ook conform de FAQ van dit forum geen enkel recht van spreken hebt?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:58 schreef JohanV. het volgende:
[..]
Bedankt voor je voorlopige medewerking. Nu gaarne de datum ff unlinken.![]()
Daarom vraag ik het ook vriendelijk?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:18 schreef BlueEyed het volgende:
[..]
Je beseft dat je juridisch en volgens mij ook conform de FAQ van dit forum geen enkel recht van spreken hebt?![]()
Oke dan!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:18 schreef JohanV. het volgende:
[..]
Daarom vraag ik het ook vriendelijk?![]()
Vriendelijke mensen zijnquote:
Wees eens eerlijk. Wil je mod worden? Of ben je echt een kloon.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:24 schreef Het_Biertje het volgende:
[TK] Krat Bier (V&A slowchat-onzin)
Dát word verwijderd...quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:27 schreef kinky_queen het volgende:
- edit: hou eens op met je plaatjes
weet ik niet eigenlijkquote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:35 schreef JohanV. het volgende:
[..]
Wees eens eerlijk. Wil je mod worden?
in zekere zin wel.quote:Of ben je echt een kloon.![]()
Waarom ben je 'in zekere zin' een kloon? Leg me dat eens uit?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:41 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
weet ik niet eigenlijkzou ik een goeie mod zijn?
![]()
[..]
in zekere zin wel.
ik had een anders usernaamquote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:42 schreef JohanV. het volgende:
[..]
Waarom ben je 'in zekere zin' een kloon? Leg me dat eens uit?
Omdat je zo fanatiek bent.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:42 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
ik had een anders usernaamwaarom wil je dit eigenlijk weten?
![]()
Ik vond het wel grappig om een keer de discussie aan te gaanquote:
Ze nemen hier alles aan.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:41 schreef Het_Biertje het volgende:
weet ik niet eigenlijkzou ik een goeie mod zijn?
![]()
oh. nou dan drink ik wel wodkaquote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:55 schreef schvvmert het volgende:
[..]
De vraag is of je wel Mod wil zijn, volgens mij gaat dat niet goed samen met Bier.![]()
![]()
Dan moet je helemaal vaak posten: " Offtopic verwijderd (en per ongeluk de post van ....ook.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:56 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
oh. nou dan drink ik wel wodka![]()
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:59 schreef schvvmert het volgende:
Dan moet je helemaal vaak posten: " Offtopic verwijderd (en per ongeluk de post van ....ook.)"
![]()
*noteert*quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:59 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Dan moet je helemaal vaak posten: " Offtopic verwijderd (en per ongeluk de post van ....ook.)"
![]()
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:16 schreef schvvmert het volgende:
Als je alles neemt,zitten er ook goede tussen.![]()
![]()
donequote:Op zondag 15 januari 2006 01:05 schreef Fendy het volgende:
[TK] 2x technics sl 1210 mk2 zwart Mag op slot!
Afhandeling was super, allemaal prima geregeld!
Blijkbaar houden we het bij de one-liner!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:38 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
De TS vergat dat hij die boxset verkocht had voor ¤65 en wilde er maar 150 voor hebben?
kun je het ook even beargumenteren? of houd je het bij deze one-liner?
Het blijft een grijs gebied. En nee, we zien niet alles. Maar als je V&A dagelijks volgt, dan beginnen dingen écht wel op te vallen. Er staan heus regelmatig enkele users op het lijstje die naar mijn gevoel V&A gebruiken voor iets waar het niet voor is bedoeld.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:02 schreef ElisaB het volgende:
(...) volgens mij staat nergens in de faq dat je niet met winst mag verkopen. En terecht denk ik, want daar is geen enkele reden voor. Het enige dat de faq beoogt uit te sluiten (in dit opzicht dan) is users met commerciele bedoelingen. Inherent aan commercie is winst, maar winst op zich is niet het probleem.
Want stel... dat ik in 1980 een digitaal hype-spelletje heb gekocht dat inmiddels een verzamelaarsobject is geworden... dan mag ik dat als partikulier volgens mij volledig legitiem aanbieden in V&A voor anderhalf keer de waarde die het in '80 had. Toch?!
Ik hou als stelregels aan:
a) is het aangeschaft met als doel het door te verkopen > ja > handel
b) gebruikt aanbieder een omstandigeheid die andere users niet hebben en kan deze daarom een hogere prijs vragen > ja > handel
Die twee doen het bijna altijd om te bepalen of iets open blijft of dicht gaat. De enige uitzonderingenopbovenstaande zijn wmb:
- duidelijke verzamelobjecten
- voordeel door de factor tijd
- meerdere aangeschaft omdat dat de enige manier is om ze / het in bezit te krijgen
Bij wijze van voorbeeld:Als een user toevallig in een pakje Magic-kaarten een heel erg zeldzame kaart heeft getroffen, en hij besluit op enig moment te stoppen met verzamelen, dan mag die user deze kaart van mij gerust aanbieden voor 10 euro (ook al heeft het kaartje hem per saldo nog niet een fractie daarvan gekost). Het kaartje is niet aangeschaft met het doel het met winst te verkopen (hoe groot is immers de kans dat je zo'n zeldzame treft). Stel een user gaat naar de States en koopt daar in veelvoud iets dat in NL nog niet verkrijgbaar is. Bij thuiskomst biedt hij een deel op V&A aantegen een hogere prijs dan de aanschafwaarde in de VS. Ik zou dat topic dan sluiten: het is aangekocht met het doel het door te verkopen om er winst op te maken. Stel, user koopt een set Ipod sokken. Hij wil zelf alleen de roze en biedt de overige vijf aan tegen inkoopprijs + verzendkosten die hij zelf heeft betaald. Ik laat dat topic open; Ipodsokken zijn bijna alleen per 6 te kopen (en wat moet een mens in hemelsnaam met 6 van die dingen). User koopt bij Bart Smit een bananenstrandtas voor 10 euro en biedt deze op FOK! aan voor 15 euro. Moet ie vooral doen; elke andere user kan naar BS gaan om de tas voor 10 te kopen. Dit is een kwestie van de werking van vraag en aanbod (waarbij aanbod gewoon niet zal werken). En wat betreft de factor tijd: in het geval van mijn jaren '80 hype-gadget heb ik de tijd aan mijn zijde gehad. Dat is met de meeste verzamelobjecten zo. Ik zou pas in mod-actie komen als een user wel heel erg overduidelijk V&A blijkt te gebruiken als handelskanaal (zoals bijvoorbeeld sommige users doen met DVD's, en anderen met wekelijkse bijna-nieuwe-telefoons).
En dan bijvoorbeeld de Xdoos. De gewone huidige winkelprijs is een wassen neus, want die dingen zijn gewoon niet te krijgen. Maar een ding is zeker: ze komen er wel gewoon weer aan en gaan dan gewoon 299 kosten. Users die ze nu voor meer aanbieden, doen in mijn ogen wél aan handel. User maakt gebruik van de bof die hij had om er een te bemachtigen in combinatie met de tijdelijke schaarste in de hoop hier een slaatje uit te slaan. Daar is op zich niets mis mee (als ik het kon deed ik het ook), alleen in V&A niet toegestaan.
En dan nog twee voorbeelden en mijn visie:User koopt oude auto voor een schijntje, knapt deze op met bloed, zweet en tranen en biedt 'm voor 4x de aanschafwaarde aan. Mijn zegen heeft ie (als ie er maar geen gewoonte van maakt); hij heeft 'winst' tov de originele aanschafprijs, maar een krantenwijk zou - omgerekend per uur - meer hebben opgebracht. User kan bij werkgever goedkoop onderdelen inkopen. Knutselt deze in elkaar tot werkende computer en biedt deze weer aan met (voor hem) winst, maar tegen een lagere prijs dan een vergelijkbaar systeem in de winkel. Zou ik sluiten. Zeker als het vaker gebeurt. Dit valt imho onder de noemer 'makkelijk geld verdienen'. Is op zich niets mis mee (afgezien van het fiscale gedeelte), maar niet op V&A.
Samenvatting: imho is niet 'winst' an sich het probleem, maar zijn de regels bedoeld om de commercie te weren. Dat een partikulier eens ergens winst op maakt vindt FOK! volgens mij niet erg. Wel dat bedrijven en zwartwerkers het gratis FOK! (en haar enorme doelgroep) gratis gebruiken om er zelf financieel beter van te worden.
Ik zie niet alles. Ik léés wel alles, maar dat is iets anders. Ik kan nog zo mijn best doen, maar er kan er absoluut wel eens een tussendoor schieten. En gelukkig maar. Een deel zal met bovenstaande lange quote zijn opgehelderd. Een deel wellicht niet. Mocht je antwoord willen, dan moet je met voorbeelden komen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:40 schreef JohanV. het volgende:
Kijk jij maar eens in de historie van V&A, dan zul je zien dat er mensen zijn geweest die meerdere malen producten hebben aangeboden met een winstmarge.
Dit werd door de mods gewoon toegestaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |