Ok first of all... ik snap niet dat ik dit topic nog nooit gezien heb op fok
Anyway, er posten hier mensen met goede kennis van MMA en pride events (Dacide en TheVotary bijvoorbeeld) en mensen die er nog niet zoveel verstand van hebben (no big deal trouwens hoor!)
Heb ff vanuit het hele topic een aantal reacties gequote zodat ik met 1 post ff bij kan praten en misverstanden uit de weg kan ruimen e.d.
quote:
Dacide
in het verleden hebben bas rutten en semmy schilt flink klappen liggen uitdelen tijdens pride wedstrijden
Bas Rutten heeft nooit in Pride gevochten.....
quote:
AngrodTiwele
Zoals ik al eens eerder heb gezegt, Fedor is wel een beest, ooit heeft hij onterecht gewonnen tegen Mark Kerr en verloren (opgegeven misschien) van Mark Coleman, denk wel dat hij de beste is bij Pride, maar over de wereld.... Nee denk toch van niet, Arlovski is goed op weg.
Je bedoelt Igor Vovchanchyn! Lijkt een klein beetje op Fedor (zelfs qua stijl). Igor heeft 2x tegen Kerr gevochten en via submission (knees on the head) van Coleman verloren in de GP 2000.
Fedor > Arlovski. Fedor heeft 1x verloren vanwege een (illegale!) elleboog waardoor hij teveel bloedde om door te gaan. In een rematch heeft hij dit recent even rechtgezet (Kosaka)
quote:
St.Germain
ik weet van vovchanchyn dat hij in zijn jongere jaren enkele cage fights gevochten heeft tegen tegenstanders die stukken groter en zwaarder waren dan hijzelf ... als je die hebt mag je ze altijd eens posten
Ik heb een bestand (iets van 200MB ofzo) waarin een aantal van zulke gevechten in staan met een leuk muziekje eronder. Zeer bruut. Straks post ik mijn lijst met MMA bestanden + verwijizing naar de tracker, kun je een request doen...
quote:
Noener
Coleman moet ondertussen maar eens met pensioen. Hij heeft meer praatjes dan dat die kan vechten. Shogun zal niet vee moeite met hem hebben.
....
toen de scheids tussen beide kwam omdat hij zag dat shogun niet verder kon, gooide coleman hem gewoon opzij :S Kan je ook niet echt van respect spreken. Het gekke is alleen dat hij weer geen gele kaart krijgt.
Niet dat ze ook maar iets om die gele kaart geven, maar het gaat om het idee
Nou we hebben gezien wat er gebeurde. Normaal plaats ik nooit voorspellingen op internet, op het forum van de mma tracker heb ik gepost dat ik de kans zeeer groot acht dat Coleman zou winnen. En waarom? Coleman is 1 van de beste worstelaars ter wereld. Hij kan iedereen neer halen (behalve CroCop, we hebben gezien wat er toen gebeurde). Hij heeft de afgelopen paar jaren tegen de 3 beste van de wereld gevochten en verloren (Nog, Fedor, CroCop). Met eigen ogen gezien hoe makkelijk hij van Milco Voorn won. De power en overtuiging die de hammerhouse gasten hebben met zo'n takedown is gewoon onrealistisch. Tel daarbij op dat Shogun (geweldige vechter hoor, daar niet van!
![]()
) tegen onze landgenoot Alistair Overeem meerdere keren eenvoudig onderuit gehaald werd. Dan zie ik Coleman Shogun wel onderuit halen. Natuurlijk is het een MMA gevecht en kan alles gebeuren, dat wel terzijde
![]()
Dat de partij op die manier (blessure Shogun's arm) gestopt wordt is jammer, maar wel de verdienste van Coleman die met zijn brute takedown Shogun te grazen nam.
Zoals Dacide al zei... Coleman had Shogun z'n rug, was vol in actie en ineens hangt een een ref aan je armen te bungelen. Dat je hem even opzij gooit zo vrijwel iedereen doen in het heetst van de strijd. Plus het zag er erger uit dan het was en toen hij heeft Shogun nooit maar dan ook nooit daarna aangevallen. Dat er ineens dan een aantal CB lui op je afkomen is absoluut niet cool. Wanderlei zat gewoon in het publiek en rushte de ring in. Baroni heeft goed werk gedaan door eerst Coleman uit die corner weg te halen en vervolgens Silva onderuit te halen
quote:
Noener
Er gaat ook een verhaal dat Chutebox team Crazy horse Bennet zou hebben aangevallen achter de schermen.
Is gedeeltelijk waar. Het is trouwens Krazy Horse meen ik
Krazy Horse zou ruzie hebben gehad met iemand van CB. Die 2 gingen vechten zonder dat de rest van Chute Box erop sprong. Krazy Horse werd ge-triangled en Wanderlei Silva riep dat die gast van CB hem tijdens de triangle moest slaan, maar dat deed hij niet. (1 van de 1000 redenen waarom ik totaal geen respect heb voor The Axe Murderer en hem absoluut niet mag) Vervolgens was Krazy Horse dus "out cold" en master Fudrigo (zeg maar de leider van CB, weet nooit hoe ik z'n naam moet spellen, wel een coole gast) heeft hem weer bij kennis gebracht en opdracht gegeven de ruimte te verlaten.
quote:
BB_Koning
Silva moet tegen Coleman, hij laat niks van Coleman heel
Denk het niet. Arona vs. Silva I en II gezien? Arona heeft Silva toch betrekkelijk eenvoudig neergehaald, dus waarom Coleman niet?No way dat Silva het gevecht staande kan houden. Silva's takedown defense is lang niet zo goed als die van CroCop. Het gevecht zal ongetwijfeld naar de grond gaan en dan moet Silva al z'n BJJ skills gebruiken om te overleven tegen Coleman zijn GnP. Ik zie Coleman deze match winnen. Maar zoals gezegd, in MMA kan alles gebeuren.
De kans dat deze match gaat plaatsvinden is HEEL groot. In de Open Weight GP namelijk!
quote:
Dacide
ik zou wel overeem willen zien vechten tegen liddell... twee kickboksers.. lekker punchen en trappen.
Ze hebben gevochten tegen elkaar, Overeem domineerde in het begin maar helaas zijn conditie liet het afweten. Werd een keer goed geraakt door Lidell en ging kort daarna KO
Een rematch zou geweldig zijn. Maar dat ziet niemand zo snel gebeuren nu Lidell lekker veilig in de UFC zit en Alistair naar HW is opgestoomd.
quote:
BB_Koning
Fedor zal vechten tot zn dood, maar hij is dik, dus hij is stom
Fyodor is niet echt dik. Zeg het maar eens recht in zijn gezicht. Of was het echt cynisch bedoeld?
quote:
St.Germain
wat een vuile vechter is royce gracie toch ... jason delucia tijdens een armlock al een hele tijd aan het tappen, en gracie breekt toch zijn arm
Dat betrof de gevechten van hem in de eerst UFC. In zijn 2e wedstrijd tegen Ken Shamrock tikte Shamrock af (choke), de referee leek het nauwelijks te zien en Ken wilde ineens weer doorvechten. Sindsdien hield Royce zijn subs iets langer vast (kijk maar naar Gerard Gordeau (Nederlander btw die hem daarvoor in zijn oor gebeten had). De chokes waren niet zo gevaarlijk. Hij heeft idd Jason's arm wel pijn gedaan. Maar hier zit nog een verhaal achter... Jason was ver voor de UFC wel eens naar de Gracies gekomen om ze uit te dagen. Royce heeft Jason toen compleet "geschoold" en simpelweg gedomineerd. Jason had allemaal excusen klaar e.d. dus vandaar dat Royce even iets langer dan normaal vasthield. Maar om nou te spreken van een vuile vechter... NO WAY! Hij is de pionier van MMA. Zonder hem was MMA nooit geworden wat het nu is. Een beetje meer respect voor hem mag wel, op basis van zo'n filmpje kun je niet over hem oordelen
Lees trouwens ook de post van TheVotary daarover even...
Last but zeker not least... Pride FC naar Eurosport. Leuk, maar alleen voor het publiek wat het nog nooit gezien heeft. Voor mij en de echte MMA fans niet interessant, want het zal pas WEKEN later worden uitgezonden (net als K1 en K1 MMA). Wij hebben het toch altijd een aantal uur later via de MMA tracker binnen (of nieuwsgroepen oid).
Zo, dat was mijn grootste post ooit op Fok!
[ Bericht 1% gewijzigd door mitt op 09-04-2006 17:12:41 ]