Eenschquote:Op zondag 8 januari 2006 15:15 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat je niet moet willen dat je in het geheel niet meer beinvloed wordt door anderen. Wel mag je voor jezelf kiezen. Waarom zou de pijn bij jou terecht moeten komen, en niet bij een ander? De tijd geneest pijn vaak ook. Soms is het beter om een keer iemand pijn te doen, in plaats van zelf blijvend pijn te voelen..
Je moet leren jezelf belangrijk te vinden. Alleen het feit dat jij je excuses aanbiedt voor de hoeveelheid ikjes, duidt op een groot zelfvertrouwensprobleem.quote:Op zondag 8 januari 2006 15:10 schreef beestjuh het volgende:
Hoe moet ik nou voor mezelf kiezen als ik daarmee een ander pijn doe?
Ik kan er een heel lang topic van maken maar hier komt het op neer: Op het moment dat ik een keuze moet maken, maak ik die keuze telkens in het voordeel van een ander. Dat is dom, en ik ben toch helemaal niet zo dom? Ik wil er vanaf.
Moet je weten dat ik het helemaal niet erg vind om iets op te offeren voor iemand, maar het gaat steeds vaker ten koste van mijn eigen gemoedsrust, en ik lijk zelfs een toekomst tegemoet te gaan die ik helemaal niet wil.
Hoe gooi ik het roer nou om, zodat mijn neus weer dezelfde kant op wijst als ik, zonder me te laten beïnvloeden door anderen en hun problemen?
sorry voor de hoeveelheid ik-jes hier
Ik denk dat ze dat inderdaad weinig of niet in de gaten hebben. Zoals die zgn vriendin die geen idee heeft hoe ik over haar denk, zij heeft niet eens in de gaten dat ik de keuze om mijn mond te houden heb gemaakt in haar voordeel...quote:Op zondag 8 januari 2006 15:46 schreef mgerben het volgende:
Als je je keuzes zo maakt, dat je nooit een negatieve reactie terugkrijgt, dan kan het idd zijn dat je jezelf tekort doet.
Denk hier eens over: Denk je dat die anderen het waarderen dat jouw keuzes in hun voordeel uitvallen? Denk je dat ze het uberhaubt merken? Denk je dat je krediet opbouwt bij hen?
Of is het voornamelijk conflichtvermijding.
Gauw terug zien te vinden!!quote:Op zondag 8 januari 2006 15:45 schreef beestjuh het volgende:
Het lijkt wel alsof ik al mijn lef kwijt ben.
Zijn dat jouw woorden of die van je moeder?quote:Op zondag 8 januari 2006 15:54 schreef beestjuh het volgende:
maar ik zie liever mijn tranen dan bv die van mijn moeder als ik het weer eens heb verknald.
Soms, maar eigenlijk zelden. Als iemand mij pijn doet heb ik echter eerder de neiging aan te nemen dat ik het heb verdiend, dan dat ik echt aan diegene zal vragen, joh, waar heb ik dat aan verdiend, waar waarschijnlijk een plausibele ervaringquote:Op zondag 8 januari 2006 15:16 schreef Twinky het volgende:
Probeer een evenwicht te vinden tussen wat jij denkt dat goed voor jezelf is, en wat goed voor anderen is.
Je hoeft mensen geen pijn te doen met je beslissingen, draai het maar eens om. Hoe vaak wordt jij pijn gedaan door beslissingen van anderen?
Meid, niemand verdient het om pijn gedaan te worden. ook jij niet.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:02 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Soms, maar eigenlijk zelden. Als iemand mij pijn doet heb ik echter eerder de neiging aan te nemen dat ik het heb verdiend, dan dat ik echt aan diegene zal vragen, joh, waar heb ik dat aan verdiend, waar waarschijnlijk een plausibele ervaring
Ik verwacht ook niet van anderen dat ze rekening houden met mij bij het maken van hun beslissingen, maar dat verwacht ik van mezelf wél. Beetje krom inderdaad.
Ik weet soms niet eens meer wat ik vind, voel en denk omdat het steeds doorspekt is van wat ik denk dat mensen van mij verwachten. Ik ben ermee bezig, maar vind het zo moeilijk. Als mijn vriend bijvoorbeeld zegt dat ie het forum alhier een grote @#%(&%* vindt en dat jullie allemaal @#%* zijn, denk ik al snel dat hij wel gelijk zal hebben. Terwijl ik het toch een leuk tijdverdrijf vind...quote:Op zondag 8 januari 2006 15:55 schreef Moonah het volgende:
[..]
Gauw terug zien te vinden!!
Blijf trouw aan jezelf en wat jij vindt, denkt, voelt en wil.
Durf grenzen te stellen en te staan voor wie jij bent.
Je hoeft niet altijd te pleasen. Mensen blijven je ok wel aardig vinden als je eens niet zo aardig en meegaand doet hoor.
Ja dus! Jij vind het hier leuk! Ik ook, en met mij duizenden anderen.... Die vriend heeft ook gelijk, in zijn visie.... Maar dat is niet jouw visie... Vergeet niet dat jij altijd je eigen ding moet kunnen doen.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:14 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Ik weet soms niet eens meer wat ik vind, voel en denk omdat het steeds doorspekt is van wat ik denk dat mensen van mij verwachten. Ik ben ermee bezig, maar vind het zo moeilijk. Als mijn vriend bijvoorbeeld zegt dat ie het forum alhier een grote @#%(&%* vindt en dat jullie allemaal @#%* zijn, denk ik al snel dat hij wel gelijk zal hebben. Terwijl ik het toch een leuk tijdverdrijf vind...
Dit klinkt inderdaad logisch, het is per slot van rekening uit en jij hoeft geen rekening met haar meer te houden, maar ik zou het ook moeilijk vinden om dan door te zetten. Goed dat je toch gaat, ik hoop dat je een hele leuke avond hebt vanavond!!quote:Op zondag 8 januari 2006 16:13 schreef ClubLidnummer1 het volgende:
Het is uitgegaan met mijn ex omdat mijn andere ex zei dat ik vreemdging. Niet dus, maar door de flinke slaanse ruzie (zij sloeg ik incasseerde) die daarop volgde ging het toch uit. Nu heb ik vanavond een date met een leuke en mooie meid en heb er echt zin in om zo mijn ex een beetje uit mijn hoofd te zetten, ben namelijk nog stapelverliefd op haar. Nu zegt zij vervolgens dat ik dat niet mag doen, omdat ik haar dan zo kwets omdat het pas net uit is.
Nu kan ik dat wel begrijpen, maar heb ik er nu gewoon ff dikke schijt aan.
Ok, dit vind ik wel een leuke uitdaging eigenlijk, bij de volgende tweestrijd die ik krijg, beslis ik gewoon lomp, en alleen voor mij. Zonder er van te voren bij na te denken. Ik ben benieuwd.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:08 schreef MouseOver het volgende:
Neem gewoon eens een lompe beslissing. Je voelt dan vanzelf wel dat het best meevalt en dat die ander er best overheen komt.
Jij overleeft wat tegenslag toch ook? Waarom die ander niet?
Fijne familie, dat ze je zo ondersteunenquote:Op zondag 8 januari 2006 15:45 schreef beestjuh het volgende:
Ik wil graag weer naar school, maar mijn moeder raadt het me af. Vroeger al, kon ik volgens haar beter een rijke vent zoeken, en nu zegt ze, dat ik het wel kan proberen maar 'ga er maar van uit dat je het niet afmaakt'. Ik wil me niet eens op een school inschrijven als ik van te voren al weet dat ik ga mislukken.
Serieus? Vanwege wat foto's????????????quote:
Dan mag je moeder de nationale inburgeringstest wel eens doenquote:Op zondag 8 januari 2006 15:45 schreef beestjuh het volgende:Ik wil graag weer naar school, maar mijn moeder raadt het me af. Vroeger al, kon ik volgens haar beter een rijke vent zoeken, en nu zegt ze, dat ik het wel kan proberen maar 'ga er maar van uit dat je het niet afmaakt'. Ik wil me niet eens op een school inschrijven als ik van te voren al weet dat ik ga mislukken.
Wat had jij een niet begrijpende vriend...quote:
Zitten altijd 2 kanten aan een verhaal...quote:Op maandag 9 januari 2006 06:48 schreef Mauro het volgende:
[..]
Wat had jij een niet begrijpende vriend...
Als jij het een keer moeilijk hebt met jezelf is het uit.
Dat is waar.quote:Op maandag 9 januari 2006 06:53 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Zitten altijd 2 kanten aan een verhaal...
Hij heeft gelijk.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:14 schreef beestjuh het volgende:
Als mijn vriend bijvoorbeeld zegt dat ie het forum alhier een grote @#%(&%* vindt en dat jullie allemaal @#%* zijn, denk ik al snel dat hij wel gelijk zal hebben.
Het is natuurlijk een hele schok, als je een slaafs vriendinnetje hebt dat in één keer een eigen mening krijgt en niet luistert... Dan dreig je het uit te maken en wordt zij weer een slaafs meisje... Dáár moet ze dus niet intrappen...quote:Op maandag 9 januari 2006 08:25 schreef Mauro het volgende:
[..]
Dat is waar.
Maar als zij zich voorneemt om een keer voor zichzelf op te gaan komen ipv altijd maar klaarstaan voor een andere is het opeens uit...
Waar zou je dat soort cursussen hebben dan? moet je dan gewoon in krantjes kijken of..quote:Op zondag 8 januari 2006 15:12 schreef rieski het volgende:
Ga op assertiviteitscursus!!
Tsja, ook een nieuwe kan weer slijten hoorquote:Op maandag 9 januari 2006 11:32 schreef het.ismij het volgende:
Koop een ruggegraad.
quote:Op maandag 9 januari 2006 11:33 schreef Sander_K het volgende:
[..]
Tsja, ook een nieuwe kan weer slijten hoor
Niet alles tegelijk. Even rustig aan. Je hebt net een punt gezet achter je relatie. Da's al ingrijpend genoeg. Eerst maar eens bedenken hoe het nu praktisch met woonruimte verder moet.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:59 schreef beestjuh het volgende:
School, gewoon aan beginnen? Ik wil heel graag maar school heb ik nooit als fijn ervaren en getuige de paniekaanval die ik kreeg toen ik de laatste keer een school binnenliep, kan ik daar nog wel wat hulp bij gebruiken...
Een toneelstukje spelen, niet jezelf (durven) zijn, jezelf wegcijferen, je volledig aanpassen.... daar wordt dus idd niemand gelukkig van.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:56 schreef beestjuh het volgende:
Ik hoopte dat ik zijn negatieve kijk op dingen en wantrouwen in mij kon wegnemen door te doen, wat ik dacht dat hij fijn zou vinden: Bij hem thuisblijven, mee naar zijn vrienden, toestemming vragen voor vanalles, maar hij wil ook geen slaafje, dus dat was ook weer niet goed, en ik word er ook niet blij van.
Huhquote:of met ons drietjes, net hoe je het bekijkt
Doe eerst maar eens rustig aan.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:59 schreef beestjuh het volgende:
School, gewoon aan beginnen? Ik wil heel graag maar school heb ik nooit als fijn ervaren en getuige de paniekaanval die ik kreeg toen ik de laatste keer een school binnenliep, kan ik daar nog wel wat hulp bij gebruiken...
Ik heb vroeger veel stomme dingen gedaan, Moonah. Daar heb ik nu nog elke dag spijt van en misschien is 't wel daarom dat ik mezelf geen zak gun. Dat ik het idee heb, dat een ander die zijn leven wel goed heeft geleid, er meer recht op heeft dan ik, en niet in de laatste plaats ben ik altijd bang om een demon from my past tegen te komen, wat zeker nog gaat gebeuren. Hoe hard ga ik dan weer op mijn bek? Hoe saai en onbevredigend blijft mijn leven als ik het er niet op waag?quote:Een toneelstukje spelen, niet jezelf (durven) zijn, jezelf wegcijferen, je volledig aanpassen.... daar wordt dus idd niemand gelukkig van.
Geen kwaad woord over papa. Papa is een stoer werkpaard en mijn moeder heeft waanzinnig geluk gehad, dat zij met haar instelling zo'n vent aan de haak heeft geslagen, zelfs al was het een flinke weerhaak.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:44 schreef blieblie het volgende:
Lekkere moeder heb je dan.
Heeft zij ook een rijke vent gescoord ofzo.
Stel ik was een rijke vent (helaas helaas, valt allemaal weer tegen hiero) dan wordt ik het liefst gescoord door een vrouw die ook een beetje carriere heeft.
Honden horen in een kennel, de onze wil niets liever dan in zijn eigen hok liggen maffen en tegen de kou kunnen ze makkelijk, dus waarom niet?quote:Op maandag 9 januari 2006 19:46 schreef beestjuh het volgende:
Hoe het verder moet qua woonruimte is inderdaad nog onduidelijk.
Ik kan terecht bij mijn ouders, maar daar zijn mijn hondjes niet van harte welkom, die zullen in de kennel moeten slapen. Klinkt wellicht als een futiliteit, maar voor mij is het nogal een struikelblok. Verder zijn ze ook niet echt stimulerend.
Als je Herman zou kennen moest je ook beamen dat hij niet in een kennel hoort. Hij hoort op mijn voeteneind, ja?quote:Op maandag 9 januari 2006 20:17 schreef existenz het volgende:
[..]
Honden horen in een kennel, de onze wil niets liever dan in zijn eigen hok liggen maffen en tegen de kou kunnen ze makkelijk, dus waarom niet?
Ik heb eerder respect voor een "werkpaard" dan iets anders. Hij heeft alleen op dat vlak een keuze gemaakt die ik niet snel zou doen.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:01 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Geen kwaad woord over papa. Papa is een stoer werkpaard en mijn moeder heeft waanzinnig geluk gehad, dat zij met haar instelling zo'n vent aan de haak heeft geslagen, zelfs al was het een flinke weerhaak.
Ik hoef helemaal geen rijke vent, ik wil liever een leuke. Zo leuk dat het niet uitmaakt dat de muizen dood voor de koelkast liggen. Ik hoef er trouwens voorlopig helemaal geen.
Soort zoekt soort inderdaad, een ondernemer met leasebak en afbetaald huis, die wekelijks in een ander land vertoeft, ziet mij niet staan, en ik hem ws. ook niet.
Misschien zou je het ook eens zo moeten zien dat het helemaal niet erg is om op je bek te gaan, als je daarna maar niet al te lang blijft liggen en weer op staat.quote:
Gezien de foto in je fotoboek raak je die Herman anders ook kwijt, zo'n klein hondje. Het is bijna een katquote:Op maandag 9 januari 2006 21:27 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Als je Herman zou kennen moest je ook beamen dat hij niet in een kennel hoort. Hij hoort op mijn voeteneind, ja?.
Bombersquad, ik hoop dat ik je raad ter harte kan nemen, maar houden van mezelf, hoe doe ik dat eigenlijk. Ik wil iets doen waar ik trots op kan zijn. Er zijn ook nog wel een paar dingen die ik wil doen. Nu nog mezelf een schop onder mijn kont geven dus... Of wil iemand dat even komen doen...
Je hebt al iets gedaan waar je trots op kunt zijn, namelijk een relatie beeindigen die niet goed voor je was. Je hebt gekozen voor jezelf. Hoewel je leven nu een chaos lijkt, biedt dit een hoop nieuwe kansen. De chaos zal je dwingen keuzes te blijven maken, voor jezelf.quote:Op maandag 9 januari 2006 21:27 schreef beestjuh het volgende:
Bombersquad, ik hoop dat ik je raad ter harte kan nemen, maar houden van mezelf, hoe doe ik dat eigenlijk. Ik wil iets doen waar ik trots op kan zijn.
Nee, je moet het toch echt zelf doen. Pas dan zul je trots zijn.quote:Er zijn ook nog wel een paar dingen die ik wil doen. Nu nog mezelf een schop onder mijn kont geven dus... Of wil iemand dat even komen doen...
Het leven blijft altijd een onzekerheid. Niemand kan zeker zijn van zijn toekomst. Hoe zekerder je van je toekomst bent, hoe harder je op je bek kan gaan.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:46 schreef beestjuh het volgende:
Hoe het verder moet qua woonruimte is inderdaad nog onduidelijk.
Ik kan terecht bij mijn ouders, maar daar zijn mijn hondjes niet van harte welkom, die zullen in de kennel moeten slapen. Klinkt wellicht als een futiliteit, maar voor mij is het nogal een struikelblok. Verder zijn ze ook niet echt stimulerend.
Mijn moeder, ik weet het niet. Ik ben echt geen dom ding maar ik kan toch niet zo goed begrijpen waarom ze mij niet wilde stimuleren om een studie te volgen. Ze wilde me wel naar school schoppen, wegens de leerplicht, maar de noodzaak van een goede opleiding heeft ze me nooit duidelijk gemaakt, ach dat had ik zelf moeten weten. Zij wist wat mijn capaciteiten waren, en ze wist ook van mijn gebrek aan zelfvertrouwen. Misschien is zij het vertrouwen in me ook wel kwijt, misschien is dat nog wel terecht ook.
Ik heb wel een optie op een plekje in het bos.. Maar dat is eigenlijk een beetje boven mijn budget, het zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn...
[..]
Ik heb vroeger veel stomme dingen gedaan, Moonah. Daar heb ik nu nog elke dag spijt van en misschien is 't wel daarom dat ik mezelf geen zak gun. Dat ik het idee heb, dat een ander die zijn leven wel goed heeft geleid, er meer recht op heeft dan ik, en niet in de laatste plaats ben ik altijd bang om een demon from my past tegen te komen, wat zeker nog gaat gebeuren. Hoe hard ga ik dan weer op mijn bek? Hoe saai en onbevredigend blijft mijn leven als ik het er niet op waag?
Ik heb altijd al iets met acteren willen gaan doen, maar liever in een theater dan in mijn eigen huis... Dat durf ik dus echt nooit. Maar ik wil het wel. Dus ik moet wel, toch?
Heb je daar wat meer informatie over voor mij?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 09:07 schreef Geesoes het volgende:
Over theater. Vanaf zaterdag begint in arnhem een theater/muziek/dans cursus (6 zaterdagen). Dit is een experimenteren met theater en heel toegankelijk. Als je iets met theater wil proberen kan je daar aan meedoen.
http://www.stichtinginterart.nl en dan naar projecten --> powergame.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:56 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Heb je daar wat meer informatie over voor mij?.
Ga een keertje mee figureren.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:46 schreef beestjuh het volgende:
Ik heb altijd al iets met acteren willen gaan doen, maar liever in een theater dan in mijn eigen huis... Dat durf ik dus echt nooit. Maar ik wil het wel. Dus ik moet wel, toch?
Weet je hoe ze dat noemen Beestjuh?quote:Op woensdag 11 januari 2006 06:52 schreef beestjuh het volgende:
Xennia, het is wat mij betreft echt over, maar we zitten nog in 1 huis. Hij begint vandaag aan een nieuwe baan, en hij is goed in staat die meteen weer op te zeggen als ik de deur uit wil lopen. Dat is zijn probleem, weet ik ook wel, maar ik kan het niet uitstaan dat hij wil opgeven om mij. Ik moet echt weg en snel, maar hoe moet dat met mijn spulletjes, dan zie ik hem echt nooit meer en gaat het hem wel lukken om er bovenop te komen? Ik moet zijn tranen negeren, maar hoe. Ik ben echt zo'n mietje
Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn leven of geluk, wel voor dat van jezelf. Ik begrijp niet goed waarom het moeilijker is anderen teleur te stellen, dan jezelf.quote:Xennia, het is wat mij betreft echt over, maar we zitten nog in 1 huis. Hij begint vandaag aan een nieuwe baan, en hij is goed in staat die meteen weer op te zeggen als ik de deur uit wil lopen. Dat is zijn probleem, weet ik ook wel, maar ik kan het niet uitstaan dat hij wil opgeven om mij. Ik moet echt weg en snel, maar hoe moet dat met mijn spulletjes, dan zie ik hem echt nooit meer en gaat het hem wel lukken om er bovenop te komen? Ik moet zijn tranen negeren, maar hoe. Ik ben echt zo'n mietje
precies!quote:Op woensdag 11 januari 2006 19:01 schreef Xennia het volgende:
[..]
Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn leven of geluk, wel voor dat van jezelf. Ik begrijp niet goed waarom het moeilijker is anderen teleur te stellen, dan jezelf.
Je bent pas 23, tijd zat een andere richting in te slaan.
Leuk!quote:Op woensdag 11 januari 2006 09:31 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ga een keertje mee figureren.
Lekker laagdrempelig, en je ziet meteen hoe het er aan toe gaat. En je krijgt er geld voor.
Wow!quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:05 schreef beestjuh het volgende:
Ik zit nu in de kantine van de school van een goede vriendin. Ik heb om hulp gebeld!
Ze is me op komen halen (direct) en nu zit ik hier af te wachten tot ik met haar mee kan rijden naar mijn ouders. Hij weet het niet (spreekwoordelijke sigaretten halen?) maar ik stuur hem zo een bericht.
Het is vreselijk zwak maar ik kan niet bij hem weg zolang ik zie wat een verdriet ik hem aan doe. Ik weet ook niet wat ik in het smsje moet zetten maar ik moet hem wel wat laten weten. Mijn hondjes zijn daar nog en ik hoop dat ze de nacht een beetje doorkomen... Ik mag ze wel mee nemen naar mijn ouders maar ze moeten inderdaad in de kennelHeeft iemand een spalk voor me zodat ik mijn poot stijf kan houden. Het zou zo makkelijk zijn om nu gewoon terug te gaan alsof er niks aan de hand is (om dan volgende week dit exacte bericht te kunnen quoten
)
Zoals vanouds zelfs een tijdslimietquote:Op donderdag 12 januari 2006 23:36 schreef beestjuh het volgende:
Dus ik ging naar beneden alwaar mijn papa het wachtwoord intikte, aldus ben ik nog even hier
quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:36 schreef beestjuh het volgende:
Ik kon het gesprek wel aan. Moeilijk, maar het lukte. Hij wat minder.
Ik moest naar huis komen want ze misten me. Ik zat waarschijnlijk bij mijn nieuwe vriend en durfde daarom niet naar huis. Hij zal morgen (hij moest werken weet je nog) de hele dag op me wachten dus rustig thuiskomen, daar hoef ik ook niet op te rekenen.
Hoe vaak heeft hij jou aan het huilen gemaakt?quote:Ik kan niet slapen, kille, koude kamer en mijn lieve hondjes zijn niet bij me, en er is iemand in tranen door mij.
hoezo, pijn doenquote:Op zondag 8 januari 2006 15:45 schreef beestjuh het volgende:
Voorbeelden?
Ik neem iemand in huis die het moeilijk heeft, na een paar dagen al vind ik zieke porno op mijn pc. Ik delete die files gewoon, en zeg niks. Het is nu zo'n 2 maanden geleden en ik vind het stom om er nu nog op terug te komen. Die jongen heeft het al niet makkelijk tenslotte, maar stiekem baal ik er nog steeds van..
Mijn vriend vindt het niet leuk als ik vaak weg ben, dus ga ik haast nooit meer weg. Ik heb geen zin meer om uit te gaan omdat hij me die zin heeft ontnomen, door me te wantrouwen, maar dat wantrouwen was zijn goed recht, ik heb me ooit schandelijk misdragen. Als het hem blij maakt dat ik bij hem thuis blijf, dan blijf ik thuis, al blijft het kriebelen.
Een vriend van mij, heeft een vriendin die mij nogal claimt. Zij is egocentrisch en heeft een grote bek en ik mag haar eigenlijk niet zo. Soms probeer ik een subtiele opmerking, maar dat werkt niet, ook minder subtiel helpt niet. Ze let nooit op wat ik zeg, spreekt mijn vriends naam na een jaar nog verkeerd uit en heeft het enkel over zichzelf. Om die vriend niet te bezeren blijf ik bij ze langsgaan en laat ik haar de hele avond domineren. Ik kan haar niet zeggen dat ik haar niet zo nodig hoef te zien, want dan zal ze haar vriend ook uit mijn buurt houden... Verder heeft ze ook nare dingen gezegd over haar vriend die ik dan maar voor me houd, anders zou hij denken dat ik opzettelijk zit te stoken...?
Ik wil graag weer naar school, maar mijn moeder raadt het me af. Vroeger al, kon ik volgens haar beter een rijke vent zoeken, en nu zegt ze, dat ik het wel kan proberen maar 'ga er maar van uit dat je het niet afmaakt'. Ik wil me niet eens op een school inschrijven als ik van te voren al weet dat ik ga mislukken.
Het lijkt wel alsof ik al mijn lef kwijt ben.
Ik heb nog niet echt heel goed met mijn moeder gepraat maar vanochtend heb ik het wel even over mijn korte termijn-plannen gehad. Daar was ze wel blij mee want ze was bang dat ik het allemaal niet aan zou kunnen, ik ben zo'n zwak zieltje blijkbaar.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:02 schreef Puckzzz het volgende:
Goedzo!!! Wat een dappere stap!
Kan je vader niet met je mee om je hondjes en spullen te halen?
En praat eens met je moeder, mijn moeder had er ook een handje van zo te praten. Tot ik een keer in een lang gesprek al die dingen die me dwarszaten over haar zei. Ze was zich er niet eens van bewust dat ze zo negatief deed. Praat eens met haar!
Het betrof kinderporno, en dat is toch een seksuele voorkeur die ik op z'n zachtst gezegd niet kan waarderen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 02:04 schreef Manono het volgende:
[..]
hoezo, pijn doen
dat van die porno is onzin, hoef je helemaal niks over te zeggen het is jouw pc en dat snapt hij ook wel (hij had iets tegen jou kunnen zeggen, al was het vanwege het geheugen van je pc)
die vriend gewoon een tijd wat minder bellen want je bent ff bezig (met jezelf) en af en toe mailen, als je iemand niet wilt zien ga je toch niet tegen je zin blijven afspreken (wat is die vriend voor plantje?)
je zal meer niet hebben afgemaakt als je ma dat zegt maar als je daardoor gaat twijfelen maak je het waarschijnlijk ook niet af, als je het echt wilt doe je het namelijk gewoon (kan je moeder ook een suggestie doen waar jij wel wat in ziet?)
misschien zit je in een fase dat dingen veranderen en dat je niet weet niet welke kant je nu op moet, relax en begin gewoon ergens als je ontevreden bent, je kan moeilijk alles tegelijk doen
Kinderporno??quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:02 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Het betrof kinderporno, en dat is toch een seksuele voorkeur die ik op z'n zachtst gezegd niet kan waarderen.
Inderdaad, ik heb heel veel niet afgemaakt maar het wantrouwen van mijn moeder maakt het er niet makkelijker op om weer eens head first in het diepe te springen... Ze doet niet veel suggesties waar ik wat aan heb want ze ziet me wel als secretaresse carriére maken..
Gelukkig heb ik trouwens ook een begrijpende werkgever. Als ik het even niet trek, moet ik het gewoon eerlijk zeggen en mag ik kort verlof nemen waar ik dat nodig heb..
Dat had ik ook moeten doen. Ik ben ook wel boos geworden (inmiddels) maar niet boos genoeg misschien. Als hij zelf internettoegang heeft doet ie het zo weer waarschijnlijk en straks staat de pliesie op de stoep.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:23 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Kinderporno??
Ik zou die gast met zijn haren bij de PC slepen en zijn kop door het beeldscherm rammensorry voor de zeer aggressieve reactie, maar kom op Beestjuh...dat tolereer je toch niet???
Laat je die jongen gewoon zijn gang gaan? Wat als het niet bij kinderporno op het internet blijft?
Ik wou dat ik 9 kilo kwijt wasquote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:29 schreef beestjuh het volgende:
Ik schrok me wezenloos van de weegschaal... Ik gunde mezelf vanochtend nog steeds een paar kilo minder maar twee maanden geleden stopte de wijzer nog 9 streepjes hoger dan waar hij zojuist bleef steken...
Hulp is onderweg, in de vorm van vriendinnetjes.!
Bij Beestjuh is 9 kilo een hele boel, ze was al behoorlijk slankquote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:38 schreef Mauro het volgende:
[..]
Ik wou dat ik 9 kilo kwijt was
En hulp is altijd goed!
Praten werkt.
het is ook moeilijk om assertief te zijn als je dat niet in je hebt, daarom is een assertiviteits cursus in het geval van Beestjuh - en misschien jij en bovenstaande user ook - erg aan te radenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:01 schreef Vulkan het volgende:
Goede topic.
Ik heb er ook wel eens last van. Maar een hele goede reden om het af te leren is het feit dat sommige mensen dan misbruik van je gaan maken.
In mijn opzicht is iedereen gelijk. Als je schijt om nee of stop te zeggen dan is de kans heel groot dat je leven verpest wordt.
kijk, en DAT zou ik ook best willenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 22:20 schreef beestjuh het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wellicht straks helemaal van beestjuh.
Echt he, als je in je eentje (met tweeen kan ook nog prima, ze wonen er nu met 2 man en 2 grote honden) bent en niet al te veeleisend, kun je er heerlijk relaxed leven.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 09:21 schreef Toeps het volgende:
Mijn moeder woont ook in zo'n huis, op een camping in Nieuwerkerk aan den IJssel. Ook legaal, en heerlijk rustig.
Wat een onzin. Het kan ook én én hoor.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:48 schreef dutchmage het volgende:
zucht.. ik ben denk ik te goedaardig.. was ik maar een klootzak.. dan zorgde ik voor mezelf...![]()
Het kan ook gewoon realistisch denken zijn hoor. Als je zoiets koopt is de kans bijna 100% dat er een stuk meer werk aan zit dan je in eerste instantie verwacht. Als ze verwacht dat het huisje instort een halve dag nadat ze de sleutel heeft gekregen geef ik je wel gelijkquote:Op zondag 15 januari 2006 12:00 schreef Moonah het volgende:
En Beestjuh, hoezo 'addertje'?
Niet zo fatalistisch denken...
Het is vaak moeilijk om iemand die zich aan anderen vasthoudt zo ver te krijgen dat diegene zelf zijn leven gaat leiden. Weet je hoe hij leefde voordat hij jou leerde kennen?quote:Op maandag 16 januari 2006 09:36 schreef beestjuh het volgende:
Hoe kan ik hem ervan overtuigen iets van zijn leven te maken, al is dat zonder mij?
Huisdierenquote:Op zondag 15 januari 2006 13:03 schreef beestjuh het volgende:
Ik moet alleen niet te veel aan hem denken nu. Dat doet echt pijn. Ik voel me opgelucht dat ik weer vrij ben, maar als ik denk aan hoe hij er tegenover staat misschien, voel ik me weer helemaal klein en schuldig en eenzaam en verdrietig, ik wil hem zo graag even bellen, maar dat is een verkeerd signaal, of even bij hem langs gaan, maar wat dan?
Gelukkig wil Herman me altijd wel troosten. Als ik moet huilen zit hij me steeds zo aan te kijken van, waarom huil je nou. Pak mij eens even op en geef me een dikke knuffel, ja zo ja, dan druk ik mezelf lekker stevig tegen je aan, dat is fijn he, en die tranen, die lik ik wel weg, voel je je alweer beter? Niet? Dan blijf ik nog even hangen, ik kan niks leukers verzinnen dan met jou kroelen.
Ik heb de liefste hondjes ter wereld..
Niet, jij niet iig.quote:Op maandag 16 januari 2006 09:36 schreef beestjuh het volgende:
Hij belde me gister en het gaat inderdaad heel slecht met hem. Vanavond wil ik even bij hem langs ondanks dat het misschien een heel slecht idee is...
Hoe kan ik hem ervan overtuigen iets van zijn leven te maken, al is dat zonder mij?
Hij woonde toen nog samen met zijn ex terwijl het feitelijk al uit was. Zij heeft hem belazerd, met haar baas en dat tot het laatste moment altijd ontkend.quote:Op maandag 16 januari 2006 09:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is vaak moeilijk om iemand die zich aan anderen vasthoudt zo ver te krijgen dat diegene zelf zijn leven gaat leiden. Weet je hoe hij leefde voordat hij jou leerde kennen?
quote:Op maandag 16 januari 2006 09:46 schreef milagro het volgende:
[..]
Niet, jij niet iig.
Niet bellen, niet mailen, niet sms-en en al helemaal niet opzoeken.
Effe hard zijn.
Beter.
Echt niet?quote:Op maandag 16 januari 2006 09:46 schreven milagro en Xennia hetzelfde:
Beestjuh, sorry, hoor, maar hou eens op het kleine hulpeloze meisje uit te hangen.quote:Op maandag 16 januari 2006 09:58 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Echt niet?
Moet ik hem gewoon laten vallen dan...
Het is makkelijker om er overheen te komen door elkaar een tijd niet te zien. Maar je moet doen wat voor jou het beste is. Als je denkt dat het geen kwaad kan om hem te zien en langs te gaan, dan moet je dat doen.quote:Op maandag 16 januari 2006 09:58 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Echt niet?
Zoals ik dit begrijp heeft hij toch echt genoeg dingen om zich op te richten, en moet hij daar toch voldoening uit kunnen halen zonder dat iemand anders zijn leven vult.. Waarom kan hij dat zelf niet zien?quote:Op maandag 16 januari 2006 09:49 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Hij woonde toen nog samen met zijn ex terwijl het feitelijk al uit was. Zij heeft hem belazerd, met haar baas en dat tot het laatste moment altijd ontkend.
Toen was hij alleen wel nog heel veel met muziek bezig, in het begin noemde hij mij zelfs zijn muze, maar sinds we samen zijn heeft hij bijna geen muziek gemaakt omdat hij zo met mij bezig was.
Ik vind dat hij zijn pijlen zou moeten richten op filmmuziek, of voor reclames oid. Hij heeft al eens eerder de muziek voor een film verzorgd en geheel niet onverdienstelijk. Hij heeft opgetreden in 013, dat is wel lang geleden maar toch... om even aan te geven dat hij het echt wel kan.
Hij moet zich niet zo snel van de wijs laten brengen door een afwijzing bij een sollicitatie (zie je wel!!), en hoeft ook niet per se voor een fulltime functie te gaan want die zijn er amper in de muziek. Wat is er mis met freelancen om ergens een voet tussen de deur te krijgen. Wat is er mis met nog eens gratis voor iemand te werken als je daarmee naamsbekendheid krijgt.
Helpt ook niet mee dat de mensen die hij laatste tijd heeft leren kennen, zich niet aan hun afspraken houden. Hij heeft maar heel weinig vertrouwen in anderen en ook maar heel weinig in zichzelf...
Nee, maar de aangewezen persoon om hem te troosten ben je zeker niet. Jij zult hem alleen maar confronteren met wat hij niet meer heeftquote:Op maandag 16 januari 2006 09:58 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Echt niet?
Waarom bepalen je ouders waar je gaat wonen? En waar is dat flatje? Kan je niet zeggen ik ga daar wonen. Of forceer je daarmee ruzie?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:09 schreef beestjuh het volgende:
Het huisje gaat niet door. Mijn ouders vertrouwen me niet en willen me in een flatje proppen.
'Dan krijg je toch huursubsidie?'
Huursubsidie, het zal me aan mijn aars oxideren. Is dat een soort toeslag, om mensen zover te krijgen dat ze gaan wonen, op een plek waar ze eigenlijk helemaal niet willen wonen?
'Zit je ook wat dichter in de buurt...'
Dichter in de buurt van mijn ouders, nou liever niet. Ik zou een mooie busverbinding hebben waarmee de meeste van mijn vrienden op nog geen half uur afstand blijken te wonen, en naar mijn ouders zou een uurtje duren maar is dat zo erg.
'De mensen in de buurt zouden over je gaan klagen hoor.'
De buren zullen klagen? Ik denk dat ik daar in een flat meer kans op heb, altijd rekening moeten houden met dunne muurtjes en mensen boven, onder, links en rechts van me.
'Je vergeet vast de geyser uit te zetten 's nachts en dan zit je straks in de kou.'
Dat vergeet ik dus hooguit één keer..
Waarom houden ze er liever geen rekening mee wat ík wil.
Hoe moet ik ze nou nog overtuigen...
Het liedje van het Goede Doel zit nog steeds in mijn hoofd maar het maakt me alleen maar verdrietig..
Omdat jij hun kleine dochter bent die ze moeten beschermen tegen de grote boze buitenwereld. Zij kennen je zo lang, dat ze beter weten hoe je in elkaar zit dan jij zelf.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:09 schreef beestjuh het volgende:
Waarom houden ze er liever geen rekening mee wat ík wil.
Hoe moet ik ze nou nog overtuigen...
Omdat zij dat altijd zo gedaan hebben, en zo weten zij dat dat goed voor je is.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:31 schreef beestjuh het volgende:
Waarom willen ze mij opsluiten in zo'n grijs, karakterloos stapelhuis zonder speeltuintje voor mijn beestjes, terwijl die rust en ruimte alles is wat wij nu nodig hebben?
Als je geen negatieve registraties hebt en een inkomen moet dat wel lukken.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:53 schreef beestjuh het volgende:
Ikke, lenen? Ben ik wel kredietwaardig?
Ik heb er nog helemaal niet aan gedacht, maar het gaat om een bedrag van 5000 euro. Volgens mij kan een net-18-jarige student dat tegenwoordig nog lospeuteren...
*klein sprankje hoop voelt*
Dat is misschien iets waar je aan kan werken om dat te verbeteren.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:03 schreef beestjuh het volgende:
Ineens zo'n grote barst in mijn mooie bubble, waarom kan dat me zo tegen de vlakte slaan.
np.quote:Ben ik even blij dat ik jullie heb. Alweer.!!
* traantjes droogt *
Mooi dat er nog wat zonlicht schijnt. Ik hoop echt voor je dat dit snel voorbij is en je lekker aan je nieuwe leventje kan beginnenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:03 schreef beestjuh het volgende:
Ik werk via het uitzendbureau maar wel bij een bank.Nog geen contract, wel uitzicht op vast. Mijn baas leeft ook een nog beetje met me mee dus misschien kan ik hem om hulp vragen.
Dat ik er zelf nog niet aan heb gedacht.
Ineens zo'n grote barst in mijn mooie bubble, waarom kan dat me zo tegen de vlakte slaan. Ben ik even blij dat ik jullie heb. Alweer.!!
* traantjes droogt *
Kijk, dáár zit het hem in denk ik.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:39 schreef beestjuh het volgende:
Ik ben nog steeds aan het wachten op een troostende knuffel van mijn mama of papa, dat het allemaal zo erg niet is,
Dat klopt uiteraard.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:16 schreef Lienekien het volgende:
Je mag natuurlijk best mensen nodig hebben, voor liefde en steun. Maar er is er maar één op deze wereld op wie je honderd procent zou moeten kunnen steunen en rekenen, en dat ben jijzelf.![]()
Volgens mij zijn we het helemaal eens.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:21 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat klopt uiteraard.
Maar dat betekent nog niet dat je het allemaal maar alleen zou moeten doen in het leven.
Hulp, steun en liefde vragen is niets mis mee. Maar zoek er wel de juiste mensen voor uit, anders raak je alleen maar gefrustreerd.
Eh, ja, volgens mij zei je zelfs bijna letterlijk hetzelfde in de post die ik nota bene van je gequote had...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we het helemaal eens.
Wow.. jij bent mij tweling! hier zit er een.. ik ben ook een losser wat beslissingen nemen betreft!quote:Op zondag 8 januari 2006 16:02 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Soms, maar eigenlijk zelden. Als iemand mij pijn doet heb ik echter eerder de neiging aan te nemen dat ik het heb verdiend, dan dat ik echt aan diegene zal vragen, joh, waar heb ik dat aan verdiend, waar waarschijnlijk een plausibele ervaring
Ik verwacht ook niet van anderen dat ze rekening houden met mij bij het maken van hun beslissingen, maar dat verwacht ik van mezelf wél. Beetje krom inderdaad.
In de zin van dat je uitstelt, of in de zin dat je te makkelijk toegeeft aan wensen van anderen?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:20 schreef wicca_Jera het volgende:
[..]
Wow.. jij bent mij tweling! hier zit er een.. ik ben ook een losser wat beslissingen nemen betreft!![]()
Wat beweert ze dan precies?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:36 schreef beestjuh het volgende:
Nou weet ik ook niet meer wat ik van de hulp van mijn ouders moet denken. Krijg net een bezorgd telefoontje waaruit blijkt dat mijn moeder graag verkondigt dat ik ziek ben.
Het is niet erg om zo nu en dan zwak te zijn. Iedereen is van tijd tot tijd zwak en kan hulp gebruiken. Gezien de wijze waarop je ouders zich opstellen ben ik echter wel bang dat zij jou afhankelijk van hun willen maken/houden.. Houd dat dus wel goed in de gaten.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:55 schreef beestjuh het volgende:
Hee, dan ben ik maar zwak. Dat weet ik inmiddels. Ik kan ook niet sterker worden als alles steeds mislukt. Ik voel me nou weer zo slecht over mezelf dat ik echt een helpend handje nodig heb, zelfs al is dat slechte gevoel vooral aan mij te danken…
De huisarts heeft ooit geopperd dat ik misschien wel borderline heb. Dat is nooit verder onderzocht, en ook al ga ik wel eens grenzen over zie ik mezelf niet als iemand met een persoonlijkheidsstoornis. Het is meer een kwestie van zelfvertrouwen, denk ik. Voor mijn moeder blijkt het nu toch een leuke houvast om mijn instabiliteit te verklaren.quote:
Borderline is niet een gebied waar een huisarts autoriteit heeft. Verder vind ik niet professioneel dat je huisarts dit tegen je ouders oppert. Ik weet wel dat toen ik nog bij mijn vorige huisarts zat (Zelfde als waar mijn ouders zitten) zij hebben geprobeerd te vissen naar details over psychische aandoeningen waar ik voor behandeld wordt, en hij zich op de vlakte heeft gehouden..quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:53 schreef beestjuh het volgende:
[..]
De huisarts heeft ooit geopperd dat ik misschien wel borderline heb.
Borderline is niet uit te sluiten. Op basis van je posts zou ik het niet gek vinden wanneer je in de richting van een afhankelijke ps terecht komt. De enige die echt kan vast stellen wat er aan de hand is is echter een psycholoog. Wanneer je zelf er geen last van hebt zou ik er ook verder geen onderzoek naar laten doen.quote:Dat is nooit verder onderzocht, en ook al ga ik wel eens grenzen over zie ik mezelf niet als iemand met een persoonlijkheidsstoornis. Het is meer een kwestie van zelfvertrouwen, denk ik. Voor mijn moeder blijkt het nu toch een leuke houvast om mijn instabiliteit te verklaren..
Hoe komt het dat je dat nu wel bent? (Om even je eigen woorden te reflecteren hoor, ik vind wrak zelf nogal overtrokkenquote:Ik ben echt niet altijd zo'n wrak hoor.
Allebei..quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
In de zin van dat je uitstelt, of in de zin dat je te makkelijk toegeeft aan wensen van anderen?
Hmm. Ergens wel confronterend.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:18 schreef mgerben het volgende:
Hee, Beestjuh.
Ik kwam dit artikel tegen. Misschien leuk voor jou om eens te lezen. Misschien herken je iets van jezelf?
http://www.ouders.nl/mopv2005-schouders.htm
Het artikel gaat over de gevolgen van bepaalde "fouten" in de opvoeding (Tussen aanhaaltekens omdat het niet altijd fouten zijn, maar soms ook omstandigheden). Ik herkende wel een paar van de gevolgen, en de oorzaak komt ook wel deels overeen. Herkenbaar zeg maar voor een stukje.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:41 schreef beestjuh het volgende:
Confronterend?
Het is nogal een beetje groot om te copy/pasten.. Wat krijg je te zien waar je nu zit?quote:Ik ben wel benieuwd, maar kan het artikel hier niet lezen. Kun je het hier copy/pasten? Anders wacht ik wel tot ik thuis ben....
Helpt het door het lang uit te stellen?quote:Op maandag 23 januari 2006 16:41 schreef wicca_Jera het volgende:
[..]
Bang om andere mensen te kwetsen![]()
Dat ken ik. Dat heeft mijn moeder veel gedaan bij mij. Ze denkt ook serieus dat het goed is dat ik "haar vriendin" ben, en voelt zich afgewezen als ik haar op de ongelijke relatie wijs. Mijn moeder duwde me op mijn tiende de scheidingspapieren onder mijn neus, ik mocht het allemaal lezen en aanhoren. Dat was veel te veel voor mij. Ik wilde van mijn zakgeld beddengoed voor mijn moeder kopen, omdat zij vertelde dat ze arm was en geen nieuwe kon kopen. Ik heb altijd geprobeerd mijn moeder zo veel mogelijk te helpen. Ander werk voor haar zoeken, de computer telkens maken, de belastingformulieren invullen... Toen ze laatst een keer zei "Wanneer kom je de aangiftes doen?", dacht ik, Ho! Ze vraagt nieteens óf ik het wil doen. Ik heb toen maar gezegd dat ik niet meer wist hoe dat moest. Mijn moeder beland in een rolstoel, iets wat ik al van verre zag aankomen, waarvoor ik haar heb proberen te behoeden, en nóg is ze eigenwijs en klooit ze met medicijnen, doet ze te veel werk en loopt ze op hoge hakken. En ik bemoei me er niet meer mee. Al voelt dat ook klote.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:18 schreef mgerben het volgende:
Hee, Beestjuh.
Ik kwam dit artikel tegen. Misschien leuk voor jou om eens te lezen. Misschien herken je iets van jezelf?
http://www.ouders.nl/mopv2005-schouders.htm
Waarom mogen die andere mensen jou wel kwetsen dan? Zijn ze meer waard?quote:Op maandag 23 januari 2006 16:41 schreef wicca_Jera het volgende:
[..]
Bang om andere mensen te kwetsen![]()
quote:Op maandag 23 januari 2006 16:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het artikel gaat over de gevolgen van bepaalde "fouten" in de opvoeding (Tussen aanhaaltekens omdat het niet altijd fouten zijn, maar soms ook omstandigheden). Ik herkende wel een paar van de gevolgen, en de oorzaak komt ook wel deels overeen. Herkenbaar zeg maar voor een stukje.
[..]
Het is nogal een beetje groot om te copy/pasten.. Wat krijg je te zien waar je nu zit?
quote:'Internet op de Werkplek'
--------------------------------------------------------------------------------
Toegang geweigerd
Reden:
Toegang tot deze webpagina wordt geweigerd. U probeert momenteel een pagina te benaderen die niet binnen het IODW-basis abonnement valt. Een overzicht van welke sites binnen het IODW-basis abonnement vallen is te vinden op het Raboweb onder de InternetWijzer.
En fok mag wel?quote:Op maandag 23 januari 2006 16:56 schreef beestjuh het volgende:
[..]
[..]
Ik lees het thuis wel op mijn gemakje door.
Nou, mógen, das een groot woord.quote:
Dus als ik het goed begrijp is het als het fout gaat altijd jouw eigen schuld, maar als het goed gaat kun je jezelf daar geen credits voor geven. Zie je dat je niet echt happy wordt als je zo denkt?quote:Op maandag 23 januari 2006 17:15 schreef beestjuh het volgende:
Ik ben heel bang dat ik het verkloot, maar zolang het ernaar uit ziet dat het goed gaat, probeer ik mezelf niet teveel op te fokken. Het gaat nu té lekker.
Uhh, ja, zoiets he. Als het fout gaat ligt dat aan iets wat ik heb gedaan of gelaten, als het goed gaat is het een gelukkige speling van het lot. Hoe kom ik daar vanaf dan?quote:Op maandag 23 januari 2006 17:49 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp is het als het fout gaat altijd jouw eigen schuld, maar als het goed gaat kun je jezelf daar geen credits voor geven. Zie je dat je niet echt happy wordt als je zo denkt?
En zo voel je je nog steeds, terwijl je zo je best doet iedereen te pleasen. Je geeft jezelf de schuld dat de relatie met jouw (moeilijke) ex faalde en je geeft jezelf de schuld dat hij nu niets van zijn leven maakt. Het wordt tijd dat je jezelf eens gaat pleasen. Niemand anders doet dat voor jou. Je hebt nog een lange weg te gaan, maar wel een spannende weg vol nieuwe uitdagingen. Je bent jezelf aan het zoeken.quote:Op maandag 23 januari 2006 19:52 schreef beestjuh het volgende:
gerben, ik heb het allemaal doorgelezen. Ik was zo'n zondebokje maar eigenlijk komt dat besef pas de laatste weken.
Nee.. ik maak het alleen maar moeilijker voor mij zelf..quote:Op maandag 23 januari 2006 16:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Helpt het door het lang uit te stellen?
Ook voor die mensen is het echter beter dat je vervelend nieuws zo snel mogelijk vertelt. Voor jezelf is het ook beter, want dan ben je er snel van af. Probeer dat in gedachten te houden.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:59 schreef wicca_Jera het volgende:
[..]
Nee.. ik maak het alleen maar moeilijker voor mij zelf..
Ik heb een hekel aan. om mensen te kwetsen.. dan voel ik me zo waardenloos![]()
Je zet hiermee niet alleen jezelf op de eerste plaats, maar juist naar anderen toe is het ook eerlijker om snel te laten weten dat iets ze zal raken.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:09 schreef wicca_Jera het volgende:
Zal ik doen.. maar het is moelijk, ik zet mijzelf nooit op het 1e plaats.. en dat is mijn probleem.
We hebben dus afgelopen week nog best wel, eh. contact gehad.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:38 schreef Xennia het volgende:
[..]
En zo voel je je nog steeds, terwijl je zo je best doet iedereen te pleasen. Je geeft jezelf de schuld dat de relatie met jouw (moeilijke) ex faalde en je geeft jezelf de schuld dat hij nu niets van zijn leven maakt. Het wordt tijd dat je jezelf eens gaat pleasen. Niemand anders doet dat voor jou. Je hebt nog een lange weg te gaan, maar wel een spannende weg vol nieuwe uitdagingen. Je bent jezelf aan het zoeken.
Dat geloof ik wel.. ik ga het een en ander even in werking zetten.. heb een paar dingen die ik telkens uitstel en dat is niet goed.. Bedankt voor je adviesquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je zet hiermee niet alleen jezelf op de eerste plaats, maar juist naar anderen toe is het ook eerlijker om snel te laten weten dat iets ze zal raken.
Als je overigens een keer voor jezelf kiest wordt het in de toekomst makkelijker om dat opnieuw te doen.
Werkt dit wel goed? Mijn eigen ervaringen met soft drugs zijn toch vooral versterking van gevoelens en emoties, waardoor je misschien juist daardoor die gevoelens in stand houdt..quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:57 schreef beestjuh het volgende:
Dan geldt het ook echt als slaapmiddel, omdat ik verdrietig en huilerig nou eenmaal niet in kan slapen.
Voordat men nu gaat roepen dat ik een junkie ben...
Drugs is natuurlijk nooit goed als uitweg. Het kan slechts een lolletje zijn of voor sommigen een verrijking van de psyche. Één jointje per dag vind ik wel meevallen. Ik weet van mezelf dat ik in zo'n situatie best veel drink en blow. Het wordt bij meestal alweer een stuk minder als ik me chiller voel.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:57 schreef beestjuh het volgende:
[..]
We hebben dus afgelopen week nog best wel, eh. contact gehad.Hij kon het vooral niet verkroppen dat ik 'ineens' gevlogen was... We hebben best veel gepraat, voor mijn doen dan toch, want ik kan dat echt niet, zeker als wat ik zeg, hem zoveel pijn doet. Hij beseft wel waarom ik mijn eigen plekje wil. Hij snapt ook dat de dingen die hij tegen mij heeft gezegd, hoe hij bij tijd en wijle heeft gedaan, het wantrouwen en zijn onzekerheid, mij mijnlenver van mezelf af hebben doen staan. Ik heb al die dingen voor waar aangenomen, vind mezelf een onbetrouwbaar loeder en ik ben heel onzeker over hoe anderen over me denken en daar moet ik vanaf.
Het enige wat ik nu wil is mijn huis in het bos, samen met mijn engeltjes. Op mezelf aangewezen. Zal ik wel móeten leren om van mij te houden, anders wordt het zo'n ongezellige boel in huis.
En ja het groene gras, Italo. Ik hoopte dat dat aan de aandacht zou ontglippen.![]()
Langzaamaan ben ik heel sterk aan het minderen. Ik zit natuurlijk bij mijn ouders in huis en zij trappen me bij de eerste joint op straat, dus ik rook er hooguit 1 als ik de hondjes uitlaat, voor het slapen. Dan geldt het ook echt als slaapmiddel, omdat ik verdrietig en huilerig nou eenmaal niet in kan slapen.
Voordat men nu gaat roepen dat ik een junkie ben... Het vlees is inderdaad zwak. Aleen ik zie zelfs daar een licht stijgende lijn..
Die ervaring heb ik deels. Meestal komen die gevoelens bij mij harder terug als ik weer nuchter ben. Ik kan door blowen ook vaak wel goed relativeren.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Werkt dit wel goed? Mijn eigen ervaringen met soft drugs zijn toch vooral versterking van gevoelens en emoties, waardoor je misschien juist daardoor die gevoelens in stand houdt..
Nog niet genoeg mensen blijkbaar, het gaat veel te hard achteruit naar mijn bescheiden mening.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:49 schreef Puckzzz het volgende:
Eerst jij dan de rest van de wereld Beestjuh! Het leed van de wereld daar wordt al door vele mensen aan gewerkt, dus daar hoef jij je nu even niet druk om te maken. Wanneer je jezelf helemaal lekker op rails hebt, pas dan kan je om je heen gaan kijken of je ergens anders nog van dienst kan zijn.
Het is geen verliefdheid. Wel ben ik absoluut nieuwsgierig en als rechtgeaarde vrouw natuurlijk gevleid door de aandacht. Ik denk dat hij ook nergens vast op rekent, zo goed kennen we elkaar nog niet en wat mij betreft is het, zeker voorlopig, vooral vriendschappelijk. Een relatie, zo'n échte, hoef ik voorlopig niet,quote:Die ene man die nu aandacht aan je schenkt....dat is natuurlijk leuk, maar hou afstand. Verlies jezelf nu niet in een nieuwe verliefdheid. Natuurlijk kan het geen kwaad om er op te reageren, maar houd jezelf op de eerste plaats. Vooral nu. Ik ga er vanuit dat je dat ook wel eerlijk tegen hem zult zeggen zodat hij weet dat hij voorlopig nergens op hoeft te rekenen? Maar dat je zijn aandacht en knuffels en kroelen wel heel fijn vindt?
Dat weet ik wel.quote:het zijn maar suggesties. Nogmaals: ik zal je niet vertellen wat je MOET doen
fijn dat je binnenkort naar je nieuwe huisje gaat
Gister nogquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:36 schreef Puckzzz het volgende:
Geef jij je vader of moeder wel eens spontaan een dikke knuffel?
gewoon een vraagje hoor
quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:45 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Gister nog
Daar schrok ze een beetje van, maar ik geloof niet dat ze het erg vond.
Goed zoquote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:23 schreef beestjuh het volgende:
Gelukkig nog steeds Fok op de werkplek
Wil even langs deze weg de mensen die mij persoonlijk gemaild hebben, dank je wel zeggen! Lieve mailtjes, en wat frappant, ik ben niet de enige die met deze problemen kampt.
Ik moet zeggen dat ik me beter voel. Ik heb ook zo'n lekker plekje gevonden. Morgen probeer ik wat foto's mee te nemen en up te loaden. En ik ik ik ik ik ik. Zo. Dat voelt lekker!.
Heb nog wel contact met mijn ex maar ik denk dat ik daar beter mee kan ophouden. Hij hangt nog zo zwaar aan me. Zegt dat ie zelfs tegen me praat, terwijl ik er niet ben. Als ik hem heb gezien of gesproken voel ik me nog dagen naderhand heel naar, schuldig, een slecht mens. Hoe durf ik hem zoiets aan te doen, hoe kan ik hem zo laten vallen. Ik vind nooit meer iemand die zo veel van me houdt want ik ben toch maar een trut die mensen in de steek laat.
Zo laat hij me dus voelen. Dat moet ik helemaal niet opzoeken.
Lijkt me ook geen goed plan zoiets via de post te doen hoorquote:Die ene vriendin uit de OP kan het ook bekijken..
Ze wil mijn pinpas die ik bij haar ben vergeten, liever niet op de post doen. Ik kan hem toch ook op komen halen?! Nou, ik ben blij te weten dat ze die 0,39 eurocent niet voor me over heeft, en dat zij wel van mij verwacht dat ik een treinkaartje á ¤5 koop om die stomme pas te halen,. Stom kind.
.
Ik zie mijn reactie niet? [edit]En nu dus welquote:Op donderdag 30 maart 2006 22:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
Jij zit nu toch in Baarle Nassau, beestjuh?
quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou, dat is hier vlakbij,
dus misschien kom ik nog eens langs voor een bakje koffie.
That's the spirit!quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:45 schreef beestjuh het volgende:
Uitrusten en morgen eens met wat mensen gaan praten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |