Eenschquote:Op zondag 8 januari 2006 15:15 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat je niet moet willen dat je in het geheel niet meer beinvloed wordt door anderen. Wel mag je voor jezelf kiezen. Waarom zou de pijn bij jou terecht moeten komen, en niet bij een ander? De tijd geneest pijn vaak ook. Soms is het beter om een keer iemand pijn te doen, in plaats van zelf blijvend pijn te voelen..
Je moet leren jezelf belangrijk te vinden. Alleen het feit dat jij je excuses aanbiedt voor de hoeveelheid ikjes, duidt op een groot zelfvertrouwensprobleem.quote:Op zondag 8 januari 2006 15:10 schreef beestjuh het volgende:
Hoe moet ik nou voor mezelf kiezen als ik daarmee een ander pijn doe?
Ik kan er een heel lang topic van maken maar hier komt het op neer: Op het moment dat ik een keuze moet maken, maak ik die keuze telkens in het voordeel van een ander. Dat is dom, en ik ben toch helemaal niet zo dom? Ik wil er vanaf.
Moet je weten dat ik het helemaal niet erg vind om iets op te offeren voor iemand, maar het gaat steeds vaker ten koste van mijn eigen gemoedsrust, en ik lijk zelfs een toekomst tegemoet te gaan die ik helemaal niet wil.
Hoe gooi ik het roer nou om, zodat mijn neus weer dezelfde kant op wijst als ik, zonder me te laten beïnvloeden door anderen en hun problemen?
sorry voor de hoeveelheid ik-jes hier
Ik denk dat ze dat inderdaad weinig of niet in de gaten hebben. Zoals die zgn vriendin die geen idee heeft hoe ik over haar denk, zij heeft niet eens in de gaten dat ik de keuze om mijn mond te houden heb gemaakt in haar voordeel...quote:Op zondag 8 januari 2006 15:46 schreef mgerben het volgende:
Als je je keuzes zo maakt, dat je nooit een negatieve reactie terugkrijgt, dan kan het idd zijn dat je jezelf tekort doet.
Denk hier eens over: Denk je dat die anderen het waarderen dat jouw keuzes in hun voordeel uitvallen? Denk je dat ze het uberhaubt merken? Denk je dat je krediet opbouwt bij hen?
Of is het voornamelijk conflichtvermijding.
Gauw terug zien te vinden!!quote:Op zondag 8 januari 2006 15:45 schreef beestjuh het volgende:
Het lijkt wel alsof ik al mijn lef kwijt ben.
Zijn dat jouw woorden of die van je moeder?quote:Op zondag 8 januari 2006 15:54 schreef beestjuh het volgende:
maar ik zie liever mijn tranen dan bv die van mijn moeder als ik het weer eens heb verknald.
Soms, maar eigenlijk zelden. Als iemand mij pijn doet heb ik echter eerder de neiging aan te nemen dat ik het heb verdiend, dan dat ik echt aan diegene zal vragen, joh, waar heb ik dat aan verdiend, waar waarschijnlijk een plausibele ervaringquote:Op zondag 8 januari 2006 15:16 schreef Twinky het volgende:
Probeer een evenwicht te vinden tussen wat jij denkt dat goed voor jezelf is, en wat goed voor anderen is.
Je hoeft mensen geen pijn te doen met je beslissingen, draai het maar eens om. Hoe vaak wordt jij pijn gedaan door beslissingen van anderen?
Meid, niemand verdient het om pijn gedaan te worden. ook jij niet.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:02 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Soms, maar eigenlijk zelden. Als iemand mij pijn doet heb ik echter eerder de neiging aan te nemen dat ik het heb verdiend, dan dat ik echt aan diegene zal vragen, joh, waar heb ik dat aan verdiend, waar waarschijnlijk een plausibele ervaring
Ik verwacht ook niet van anderen dat ze rekening houden met mij bij het maken van hun beslissingen, maar dat verwacht ik van mezelf wél. Beetje krom inderdaad.
Ik weet soms niet eens meer wat ik vind, voel en denk omdat het steeds doorspekt is van wat ik denk dat mensen van mij verwachten. Ik ben ermee bezig, maar vind het zo moeilijk. Als mijn vriend bijvoorbeeld zegt dat ie het forum alhier een grote @#%(&%* vindt en dat jullie allemaal @#%* zijn, denk ik al snel dat hij wel gelijk zal hebben. Terwijl ik het toch een leuk tijdverdrijf vind...quote:Op zondag 8 januari 2006 15:55 schreef Moonah het volgende:
[..]
Gauw terug zien te vinden!!
Blijf trouw aan jezelf en wat jij vindt, denkt, voelt en wil.
Durf grenzen te stellen en te staan voor wie jij bent.
Je hoeft niet altijd te pleasen. Mensen blijven je ok wel aardig vinden als je eens niet zo aardig en meegaand doet hoor.
Ja dus! Jij vind het hier leuk! Ik ook, en met mij duizenden anderen.... Die vriend heeft ook gelijk, in zijn visie.... Maar dat is niet jouw visie... Vergeet niet dat jij altijd je eigen ding moet kunnen doen.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:14 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Ik weet soms niet eens meer wat ik vind, voel en denk omdat het steeds doorspekt is van wat ik denk dat mensen van mij verwachten. Ik ben ermee bezig, maar vind het zo moeilijk. Als mijn vriend bijvoorbeeld zegt dat ie het forum alhier een grote @#%(&%* vindt en dat jullie allemaal @#%* zijn, denk ik al snel dat hij wel gelijk zal hebben. Terwijl ik het toch een leuk tijdverdrijf vind...
Dit klinkt inderdaad logisch, het is per slot van rekening uit en jij hoeft geen rekening met haar meer te houden, maar ik zou het ook moeilijk vinden om dan door te zetten. Goed dat je toch gaat, ik hoop dat je een hele leuke avond hebt vanavond!!quote:Op zondag 8 januari 2006 16:13 schreef ClubLidnummer1 het volgende:
Het is uitgegaan met mijn ex omdat mijn andere ex zei dat ik vreemdging. Niet dus, maar door de flinke slaanse ruzie (zij sloeg ik incasseerde) die daarop volgde ging het toch uit. Nu heb ik vanavond een date met een leuke en mooie meid en heb er echt zin in om zo mijn ex een beetje uit mijn hoofd te zetten, ben namelijk nog stapelverliefd op haar. Nu zegt zij vervolgens dat ik dat niet mag doen, omdat ik haar dan zo kwets omdat het pas net uit is.
Nu kan ik dat wel begrijpen, maar heb ik er nu gewoon ff dikke schijt aan.
Ok, dit vind ik wel een leuke uitdaging eigenlijk, bij de volgende tweestrijd die ik krijg, beslis ik gewoon lomp, en alleen voor mij. Zonder er van te voren bij na te denken. Ik ben benieuwd.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:08 schreef MouseOver het volgende:
Neem gewoon eens een lompe beslissing. Je voelt dan vanzelf wel dat het best meevalt en dat die ander er best overheen komt.
Jij overleeft wat tegenslag toch ook? Waarom die ander niet?
Fijne familie, dat ze je zo ondersteunenquote:Op zondag 8 januari 2006 15:45 schreef beestjuh het volgende:
Ik wil graag weer naar school, maar mijn moeder raadt het me af. Vroeger al, kon ik volgens haar beter een rijke vent zoeken, en nu zegt ze, dat ik het wel kan proberen maar 'ga er maar van uit dat je het niet afmaakt'. Ik wil me niet eens op een school inschrijven als ik van te voren al weet dat ik ga mislukken.
Serieus? Vanwege wat foto's????????????quote:
Dan mag je moeder de nationale inburgeringstest wel eens doenquote:Op zondag 8 januari 2006 15:45 schreef beestjuh het volgende:Ik wil graag weer naar school, maar mijn moeder raadt het me af. Vroeger al, kon ik volgens haar beter een rijke vent zoeken, en nu zegt ze, dat ik het wel kan proberen maar 'ga er maar van uit dat je het niet afmaakt'. Ik wil me niet eens op een school inschrijven als ik van te voren al weet dat ik ga mislukken.
Wat had jij een niet begrijpende vriend...quote:
Zitten altijd 2 kanten aan een verhaal...quote:Op maandag 9 januari 2006 06:48 schreef Mauro het volgende:
[..]
Wat had jij een niet begrijpende vriend...
Als jij het een keer moeilijk hebt met jezelf is het uit.
Dat is waar.quote:Op maandag 9 januari 2006 06:53 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Zitten altijd 2 kanten aan een verhaal...
Hij heeft gelijk.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:14 schreef beestjuh het volgende:
Als mijn vriend bijvoorbeeld zegt dat ie het forum alhier een grote @#%(&%* vindt en dat jullie allemaal @#%* zijn, denk ik al snel dat hij wel gelijk zal hebben.
Het is natuurlijk een hele schok, als je een slaafs vriendinnetje hebt dat in één keer een eigen mening krijgt en niet luistert... Dan dreig je het uit te maken en wordt zij weer een slaafs meisje... Dáár moet ze dus niet intrappen...quote:Op maandag 9 januari 2006 08:25 schreef Mauro het volgende:
[..]
Dat is waar.
Maar als zij zich voorneemt om een keer voor zichzelf op te gaan komen ipv altijd maar klaarstaan voor een andere is het opeens uit...
Waar zou je dat soort cursussen hebben dan? moet je dan gewoon in krantjes kijken of..quote:Op zondag 8 januari 2006 15:12 schreef rieski het volgende:
Ga op assertiviteitscursus!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |