Rondjes draaien vind je wel leuk geloof ik, toch?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:17 schreef rudeonline het volgende:
[..]
En wat is jouw antwoord op bovengenoemde vraag? ( niet een ander voorbeeld erbij halen s.v.p.)
Ik heb nog steeds geen antwoord.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Rondjes draaien vind je wel leuk geloof ik, toch?
Wat heeft het eigelijk met de TT te maken?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:25 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen antwoord.
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat heeft het eigelijk met de TT te maken?
Dat komt later.quote:Kun je me ook iets vertellen over mijn voorbeeld met de aarde en planeet Niburu?
Als niburu elke 3600 jaar hier langskomt, gaat er op niburu dan ook exact 3600 jaar voorbij? Of zeggen ze daar dat ze elke 3000jaar langskomen?
hmkay..quote:
quote:hoe zie ik het verschil tussen de lamp links, rechts, voor en boven me in 1 dimensie?
Dat maakt toch niet uit. Een massa komt 1x per 3600 jaar langs. Hoe verloopt de tijd op die massa t.o.v. ons? Die massa zou ook een ruimteschip kunnen zijn of een paneet.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:48 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
hmkay..
Ik kan er iig geen antwoord op gegeven. Dan moet ik eerst meer weten over wat die planeet voorstelt etc.
dit is rude wel al 3492x gezegd, maar hij blijft het niet geloven.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:19 schreef Modwire het volgende:
Hier is het antwoord:
Wij zullen waarnemen dat hun klok trager loopt, zij zullen waarnemen dat onze klok trager loopt, pas als een zn inertiaalstelsel verlaat en in hetzelfde stelsel als de ander komt kun je spreken van een tijdsverschil, daarvoor kun je slechts spreken van een verschil in observatie.
Ik hoef die klok niet 3600 jaar lang in de gaten te houden. Ik wil gewoon weten of die klok van hun na 3600 jaar die voor ons voorbij zijn gegaan, bij hun ook 3600 jaar verder is.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:19 schreef Modwire het volgende:
Hier is het antwoord:
Wij zullen waarnemen dat hun klok trager loopt, zij zullen waarnemen dat onze klok trager loopt, pas als een zn inertiaalstelsel verlaat en in hetzelfde stelsel als de ander komt kun je spreken van een tijdsverschil, daarvoor kun je slechts spreken van een verschil in observatie.
ligt eraan vanuit welk referentiekader je het bekijkt.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:23 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik hoef die klok niet 3600 jaar lang in de gaten te houden. Ik wil gewoon weten of die klok van hun na 3600 jaar die voor ons voorbij zijn gegaan, bij hun ook 3600 jaar verder is.
Ik ga wel met die plannet mee gedurende een x aantal jaren, en jij blijft hier achter. Als ik na 3600 jaar ( voor jou) terugkom, zijn er bij mij minder jaren verstreken. En dit kunnen we samen contateren.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:24 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ligt eraan vanuit welk referentiekader je het bekijkt.
Vanuit ons gezien niet, nee, maar als zij 3600 jaar verder zijn zullen zij ook op onze klok zien dat wij nog niet zo ver zijn...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:23 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik hoef die klok niet 3600 jaar lang in de gaten te houden. Ik wil gewoon weten of die klok van hun na 3600 jaar die voor ons voorbij zijn gegaan, bij hun ook 3600 jaar verder is.
Is het zo moelijk om 2 klokjes naast elkaar neer te leggen en dat te zien dat er 1 voor loopt?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:27 schreef Modwire het volgende:
[..]
Vanuit ons gezien niet, nee, maar als zij 3600 jaar verder zijn zullen zij ook op onze klok zien dat wij nog niet zo ver zijn...
dan wissel JIJ van inertiaalstelsel.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:26 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik ga wel met die plannet mee gedurende een x aantal jaren, en jij blijft hier achter. Als ik na 3600 jaar ( voor jou) terugkom, zijn er bij mij minder jaren verstreken. En dit kunnen we samen contateren.
Jij toch net zo goed, de aarde draaid toch ook in rondjes?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:28 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
dan wissel JIJ van inertiaalstelsel.
Anders lees je eens wat er staat.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:28 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Is het zo moelijk om 2 klokjes naast elkaar neer te leggen en dat te zien dat er 1 voor loopt?
Volgens jullie kunnen 2 klokken dus achtelopen op elkaar? Ben eehl benieuwt hoe dat eruit zal zien.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:35 schreef Modwire het volgende:
[..]
Anders lees je eens wat er staat.
Je kunt alleen 2 klokken naast elkaar leggen als ze beide in hetzelfde inertiaalstelsel zitten, omdat ze dat van tevoren niet zitten zal er dus eentje uitz n inertiaalstelsel moeten gaan, en dan zal deze dus achter lopen.
Dus: als er op aarde 3600 jaar voorbij is, en er komt iemand van Niburu op aarde zal de klok van de niburuaan achter lopen, als er op aarde 3600 jaar voorbij is, en een aardling besluit naar Niburu te gaan, dan zal hij zien dat de klok van de niburuanen voor loopt.
dat kunnen ze wel, zie het voorbeeld eerder in deze topic met de trein en het perron. De persoon in de trein ziet dat de klok op het perron langzamer loopt, de persoon op het perron ziet dat de klok op de trein langzamer looptquote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:40 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Volgens jullie kunnen 2 klokken dus achtelopen op elkaar? Ben eehl benieuwt hoe dat eruit zal zien.
Je kunt toch gewoon zien of 1 klok voorloopt en de ander achter. Dat hele intertiaalstelsel kan gewoon de vuilnisbak in. Als een klok achterloopt en je hebt allebei gedurende een bepaalde tijd 1m/sec bewogen, dan heeft de persoon met het klojje wat achterloopt gewoon minder bewogen.
En er kan maar 1 klok voorlopen en 1 achterlopen. Dat kan ik gemakkelijk bewijzen. Neem gewoon 2 klokjes en speel een beetje met de wijzers. Ze kunnen nooit allebei achterlopen t.o.v. van elkaar.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jij denkt te simpel.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:40 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Volgens jullie kunnen 2 klokken dus achtelopen op elkaar? Ben eehl benieuwt hoe dat eruit zal zien.
Je kunt toch gewoon zien of 1 klok voorloopt en de ander achter. Dat hele intertiaalstelsel kan gewoon de vuilnisbak in. Als een klok achterloopt en je hebt allebei gedurende een bepaalde tijd 1m/sec bewogen, dan heeft de persoon met het klojje wat achterloopt gewoon minder bewogen.
En er kan maar 1 klok voorlopen en 1 achterlopen. Dat kan ik gemakkelijk bewijzen. Neem gewoon 2 klokjes en speel een beetje met de wijzers. Ze kunnen nooit allebei achterlopen t.o.v. van elkaar.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Of anders de 2 vloten ruimteschepen en de lichtstralen die tussen 2 spiegels kaatstenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:43 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
dat kunnen ze wel, zie het voorbeeld eerder in deze topic met de trein en het perron. De persoon in de trein ziet dat de klok op het perron langzamer loopt, de persoon op het perron ziet dat de klok op de trein langzamer loopt
Dat is dus het leuke. Het kan wel. Kijk maarquote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:40 schreef rudeonline het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |