abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34130985
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:04 schreef Modwire het volgende:
Er staan geen beweringen in de posts van Dromenvanger, dus waarvan zou je moeten aantonen dat het onzin is?

Wat jij eerst eens moet proberen uit te leggen is waarom je denkt dat er zoiets bestaat als een snelheid ten opzichte van de ruimte zelf, aangezien de wetenschap er overal van uit gaat dat dat niet het geval is, en iedereen zal je redenering dus al af moeten wijzen, vanwege het feit dat het gebasseerd is op de stelling dat een absolute snelheid bestaat...

veel succes
Als je met een raket wegvliegt van de aarde dan beweegt de aarde ook gewoon verder. Beide leggen dus een bepaalde weg af door de ruimte en ook de aarde verandert in zijn baan om de zon van richting. Neem als voorbeeld de planeet Niburu ( mischien wel eens van gehoord?), deze planeet komt eens in de 3600 jaar langs. Als wij 3600 jaar geleden zijn begonnen met rondjes om de aarde te lopen met 1m/sec en de mannetjes op Niburu hebben hetzelfde gedaan. Dan heeft de persoon die de meeste rondjes heeft gelopen toch ook gewoon een langere weg afgelegd? Beide planeten hebben op een bepaald punt van richting verandert en beide zouden dan exact dezelfde tijdsdilatie moeten hebben ondergaan. Wat is het grote verschil nu met dezelfde veronderstelling met een raket die na 3600 jaar terugkomt? Heeft de aarde dan opeens geen andere weg afgelegd en van richting verandert?
pi_34131286
Hey Rudie! Nog steeds bezig jong?

Als de aardling 1m/s doet en de Niburuaan doet dat ook, dan hebben ze allebei na 3600 jaar dezelfde afstand afgelegd

Maar gaat u verder, ik zal u niet meer storen in uw gebral.
pi_34131442
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:19 schreef JeroenMeloen het volgende:
Hey Rudie! Nog steeds bezig jong?

Als de aardling 1m/s doet en de Niburuaan doet dat ook, dan hebben ze allebei na 3600 jaar dezelfde afstand afgelegd

Maar gaat u verder, ik zal u niet meer storen in uw gebral.
En als die Niburiaan nu 3600 jaar geleden met een raket van aarde was weggevlogen terwijl hij in zijn raket rondjes liep met 1m/sec. Heeft hij dan op het moment dat hij terugkomt hier ook 3600 jaar meegemaakt, net zoveel als ons?
  maandag 16 januari 2006 @ 19:23:13 #104
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34131453
het probleem is dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat er een absoluut referentiekader is (de 'ether' noemde men dat vroeger). Bij iedere constante snelheid gelden dezelfde natuurwetten, zelfs de lichtsnelheid is gelijk in alle gevallen. Het universum is ook niet omkadert, waardoor je geen 'rand' hebt om je beweging tegen af te zetten, en dan nog was het ten opzichte van die rand.

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er een absoluut referentiekader is, en toch doet rude het. Dan wil ik weten welke waarnemingen/bewijzen rude wil aanbieden om te overtuigen van dat absolute referentiekader.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_34131669
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:22 schreef rudeonline het volgende:

[..]

En als die Niburiaan nu 3600 jaar geleden met een raket van aarde was weggevlogen terwijl hij in zijn raket rondjes liep met 1m/sec. Heeft hij dan op het moment dat hij terugkomt hier ook 3600 jaar meegemaakt, net zoveel als ons?
Lees de tweelingparadox nog maar een keer. Je kan niet voor twee verschillende situaties hetzelfde antwoord vinden he droppie met je domme redeneringen.
pi_34133790
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:23 schreef DionysuZ het volgende:
het probleem is dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat er een absoluut referentiekader is (de 'ether' noemde men dat vroeger). Bij iedere constante snelheid gelden dezelfde natuurwetten, zelfs de lichtsnelheid is gelijk in alle gevallen. Het universum is ook niet omkadert, waardoor je geen 'rand' hebt om je beweging tegen af te zetten, en dan nog was het ten opzichte van die rand.

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er een absoluut referentiekader is, en toch doet rude het. Dan wil ik weten welke waarnemingen/bewijzen rude wil aanbieden om te overtuigen van dat absolute referentiekader.
Het licht is een heel mooi referentiekader. De lichtsnelheid is het nulpunt van tijd. Tijd staat stil bij de lichtsnelheid. Dat is dan toch wel een heel mooi nulpunt.

Kun je me ook iets vertellen over mijn voorbeeld met de aarde en planeet Niburu?
Als niburu elke 3600 jaar hier langskomt, gaat er op niburu dan ook exact 3600 jaar voorbij? Of zeggen ze daar dat ze elke 3000jaar langskomen?
  maandag 16 januari 2006 @ 20:15:40 #107
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34133891
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:13 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Het licht is een heel mooi referentiekader. De lichtsnelheid is het nulpunt van tijd. Tijd staat stil bij de lichtsnelheid. Dat is dan toch wel een heel mooi nulpunt.

Kun je me ook iets vertellen over mijn voorbeeld met de aarde en planeet Niburu?
Als niburu elke 3600 jaar hier langskomt, gaat er op niburu dan ook exact 3600 jaar voorbij? Of zeggen ze daar dat ze elke 3000jaar langskomen?
de lichtsnelheid is voor iedereen gelijk dus dat is geen mooi referentiekader. En ik geloof niet in Niburu
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_34134015
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:15 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

de lichtsnelheid is voor iedereen gelijk dus dat is geen mooi referentiekader. En ik geloof niet in Niburu
Dat is toch juist het perfecte referentiekader?

En of je nou wel of niet in Niburu gelooft, stel dat er elke 3600 jaar een planeet langs zou komen, hoe kunnen we dan bepalen wie de langste weg aflegd als er verder geen referentiekaders zijn?
  maandag 16 januari 2006 @ 20:19:45 #109
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34134078
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:18 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Dat is toch juist het perfecte referentiekader?

En of je nou wel of niet in Niburu gelooft, stel dat er elke 3600 jaar een planeet langs zou komen, hoe kunnen we dan bepalen wie de langste weg aflegd als er verder geen referentiekaders zijn?
laat ik het met een ander voorbeeld stellen. Ik vertrek op een lange rechte weg met mijn auto naar een plek 100 km verder met 100 km/h. Jij in je auto vertrekt op hetzelfde moment met 80 km/h. Ten opzichte van mijn beginpunt heb ik 100 km afgelegd, tov jou heb ik 20 km afgelegd. Het is relatief!
pi_34134392
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:19 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

laat ik het met een ander voorbeeld stellen. Ik vertrek op een lange rechte weg met mijn auto naar een plek 100 km verder met 100 km/h. Jij in je auto vertrekt op hetzelfde moment met 80 km/h. Ten opzichte van mijn beginpunt heb ik 100 km afgelegd, tov jou heb ik 20 km afgelegd. Het is relatief!
Ga dan ook eens in op mijn voorbeeld.

Het door jou genoemde voorbeeld kun je ook doen t.o.v. het licht, of het nu beweegt of niet.
Na 1uur heeft het licht 1 lichtuur afgelegd of jij. Dat is relatief, dus draai het dan ook eens om.
pi_34134593
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:25 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Het door jou genoemde voorbeeld kun je ook doen t.o.v. het licht, of het nu beweegt of niet.
Na 1uur heeft het licht 1 lichtuur afgelegd of jij. Dat is relatief, dus draai het dan ook eens om.
Ja, je kunt het omdraaien. Ware het niet dat experimenten eerder ondersteunen dat het licht beweegt dan dat jij beweegt.

Plus dat als het licht stilstaat en wij bewegen, dat allerlei praktische problemen oproept, want hoe kun je dan tegelijkertijd hetzelfde licht zien? Dat kan namelijk alleen maar als je op dezelfde plaats bent.
pi_34134708
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, je kunt het omdraaien. Ware het niet dat experimenten eerder ondersteunen dat het licht beweegt dan dat jij beweegt.

Plus dat als het licht stilstaat en wij bewegen, dat allerlei praktische problemen oproept, want hoe kun je dan tegelijkertijd hetzelfde licht zien? Dat kan namelijk alleen maar als je op dezelfde plaats bent.
Wat bedoel je met hetzelfde licht?
pi_34134975
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:32 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Wat bedoel je met hetzelfde licht?
Dat was niet helemaal goed verwoord.
Beter voorbeeld:
Je hebt een lamp. Ik sta daar 100 meter vandaan. Jij staat er 100 meter vandaan aan de andere kant. Via een afstandsbediening doe ik de lamp aan. We meten allebei wanneer we hem aan zien gaan. Dat blijkt hetzelfde moment te zijn. Als het licht stilstaat, dan moeten we dus op hetzelfde moment op de zelfde plek zijn geweest. Of je moet het gaan verklaren met alternatieve universa.

Maar dit voorbeeld heb ik al eens eerder gebruikt, en toen was je het er ook al niet mee eens.

De bottomline is iig. De verklaring dat het licht beweegt, is veel simpeler dan de verklaring dat wij bewegen. Dus volgens ockam's razor is de verklaring dat het licht beweegt dan de goede.
  maandag 16 januari 2006 @ 20:37:23 #114
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34134984
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:25 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Ok. Ik kijk vanuit het licht. Een object a beweegt met c van het licht af. Een object b beweegt met c van het licht af. Hoe weet je het snelheidsverschil tussen a en b?
pi_34135924
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:37 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ok. Ik kijk vanuit het licht. Een object a beweegt met c van het licht af. Een object b beweegt met c van het licht af. Hoe weet je het snelheidsverschil tussen a en b?
Door de snelheid waarmee secondes voorbij gaan. Een trage seconde is een trage snelheid. Je kunt snel of langzaam over die 300.000km doen.
quote:
Je hebt een lamp. Ik sta daar 100 meter vandaan. Jij staat er 100 meter vandaan aan de andere kant. Via een afstandsbediening doe ik de lamp aan. We meten allebei wanneer we hem aan zien gaan. Dat blijkt hetzelfde moment te zijn. Als het licht stilstaat, dan moeten we dus op hetzelfde moment op de zelfde plek zijn geweest. Of je moet het gaan verklaren met alternatieve universa.
Gelijktijdigheid bestaat niet. Jij bevindt je op een andere plaats en tijdstip dan ik. We zien beide de lamp met een tijdsverschil van 100 meter, ons tijdsverschil is echter 200 meter.
Met meters tijdsverschil doel ik op het feit dat we deze afstand nooit kunnen overbruggen zonder tijd af te leggen. T.o.v. mij bevindt jij je op een plaats 200 meter in de toekomst. Visa versa bevindt ik me op een tijdstip van 200 meter in de toekomst t.o.v. van jou. Iedere waarnemer op zichzelf bevindt zich in zijn absolute heden. Dat is je bewustzijn.
  maandag 16 januari 2006 @ 21:01:18 #116
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34136117
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:57 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Door de snelheid waarmee secondes voorbij gaan. Een trage seconde is een trage snelheid. Je kunt snel of langzaam over die 300.000km doen.
Vanuit het licht gezien staat de klok van object a en de klok van object b beiden stil, en ze bewegen beiden met 300.000 km/s van het licht af. Je kunt dus geen uitspraak doen over de onderlinge snelheid van a en b vanuit het licht gezien.
quote:
[..]

Gelijktijdigheid bestaat niet. Jij bevindt je op een andere plaats en tijdstip dan ik. We zien beide de lamp met een tijdsverschil van 100 meter, ons tijdsverschil is echter 200 meter.
Met meters tijdsverschil doel ik op het feit dat we deze afstand nooit kunnen overbruggen zonder tijd af te leggen. T.o.v. mij bevindt jij je op een plaats 200 meter in de toekomst. Visa versa bevindt ik me op een tijdstip van 200 meter in de toekomst t.o.v. van jou. Iedere waarnemer op zichzelf bevindt zich in zijn absolute heden. Dat is je bewustzijn.
Ik heb 4 lampen, no. 1 bevindt zich exact 1 meter links van mij, no. 2 bevindt zich exact 1 meter rechts van mij, no. 3 bevindt zich exact 1 meter voor mij en no. 4 bevindt zich exact 1 meter boven mij. Hoe druk je het verschil van deze 4 lampen uit in 1 dimensie (tijd)
pi_34136529
quote:
Vanuit het licht gezien staat de klok van object a en de klok van object b beiden stil, en ze bewegen beiden met 300.000 km/s van het licht af. Je kunt dus geen uitspraak doen over de onderlinge snelheid van a en b vanuit het licht gezien.
Ongeveer ja. Bij de lichtsnelheid bestaat er helemaal geen beweging meer. Alles beweegt inderdaad met 300.000km/sec van het licht af. Daarom probeer ik ook duidelijk te maken dat licht achterblijft als spoor van verbruikte energie.
quote:
Ik heb 4 lampen, no. 1 bevindt zich exact 1 meter links van mij, no. 2 bevindt zich exact 1 meter rechts van mij, no. 3 bevindt zich exact 1 meter voor mij en no. 4 bevindt zich exact 1 meter boven mij. Hoe druk je het verschil van deze 4 lampen uit in 1 dimensie (tijd)
Elke lamp bevindt zich 1/30.000.000sec van jou vandaan. Dat is gewoon een liniair tijdstip in de toekomst en die neem je dan ook met die vertraging waar. Je hebt echter zelf de keus om te kiezen welke riching jij op gaat in die tijd. Alle mogelijke opties zijn zichtbaar.
  maandag 16 januari 2006 @ 21:16:57 #118
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34136921
quote:
Op maandag 16 januari 2006 21:09 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Ongeveer ja. Bij de lichtsnelheid bestaat er helemaal geen beweging meer. Alles beweegt inderdaad met 300.000km/sec van het licht af. Daarom probeer ik ook duidelijk te maken dat licht achterblijft als spoor van verbruikte energie.
[..]

Elke lamp bevindt zich 1/30.000.000sec van jou vandaan. Dat is gewoon een liniair tijdstip in de toekomst en die neem je dan ook met die vertraging waar. Je hebt echter zelf de keus om te kiezen welke riching jij op gaat in die tijd. Alle mogelijke opties zijn zichtbaar.
hoe zie ik het verschil tussen de lamp links, rechts, voor en boven me in 1 dimensie?
pi_34136985
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:57 schreef rudeonline het volgende:

[..]

[..]

Tijdsverschil druk je uit in meters? En je wilt tijd meten door meters touw te tellen?

Om Dromenvanger aan te halen: van welke planeet kom jij?

Terug naar mijn voorbeeld. Je kunt natuurlijk wel prima achteraf checken wanneer ieder het licht aan heeft zien gaan.
pi_34137101
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:12 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Als je met een raket wegvliegt van de aarde dan beweegt de aarde ook gewoon verder.
Stel je zit in een rijdende trein. Naast jou in de trein zit iemand anders. Stel nu dat je een bal zou willen gooien naar de andere, kun je dan gewoon opzij gooien of moet je dan schuin naar voren gooien?
Power perceived is power achieved.
pi_34140479
quote:
Wat als niburu een ruimteschip is wat elke 3600 jaar voorbij komt?

Probeer nou eens antwoord te geven op deze vraag.
pi_34140534
Hopeless... Ben blij dat ik de afgelopen dagen dingen heb overhoopgeschoten met CS ipv hier kijken =)
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_34155021
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:35 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Wat als niburu een ruimteschip is wat elke 3600 jaar voorbij komt?

Probeer nou eens antwoord te geven op deze vraag.
De vraag is dus of er op Niburu dan ook exact 3600 jaar voorbij gaat.
pi_34156886
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:17 schreef rudeonline het volgende:

[..]

De vraag is dus of er op Niburu dan ook exact 3600 jaar voorbij gaat.
Die vraag (of soortgelijke althans) is al heel vaak beantwoord in dit topic.
pi_34158904
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 13:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die vraag (of soortgelijke althans) is al heel vaak beantwoord in dit topic.
En wat is jouw antwoord op bovengenoemde vraag? ( niet een ander voorbeeld erbij halen s.v.p.)
pi_34159024
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:17 schreef rudeonline het volgende:

[..]

En wat is jouw antwoord op bovengenoemde vraag? ( niet een ander voorbeeld erbij halen s.v.p.)
Rondjes draaien vind je wel leuk geloof ik, toch?
pi_34159175
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Rondjes draaien vind je wel leuk geloof ik, toch?
Ik heb nog steeds geen antwoord.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:42:18 #128
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_34159768
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:25 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Wat heeft het eigelijk met de TT te maken?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_34159831
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:42 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat heeft het eigelijk met de TT te maken?
quote:
Dat komt later.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:48:23 #130
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_34160034
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:43 schreef rudeonline het volgende:

[..]

[..]

Dat komt later.
hmkay..
Ik kan er iig geen antwoord op gegeven. Dan moet ik eerst meer weten over wat die planeet voorstelt etc.
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:51:57 #131
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34160169
Niburu heeft een relatieve snelheid aan ons, een klokje daar zou tov ons derhalve wat trager tikken. Andersom hebben wij een relatieve snelheid aan Niburu en zou een klokje hier tov Niburu dus wat trager tikken
quote:
hoe zie ik het verschil tussen de lamp links, rechts, voor en boven me in 1 dimensie?
pi_34160354
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:48 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

hmkay..
Ik kan er iig geen antwoord op gegeven. Dan moet ik eerst meer weten over wat die planeet voorstelt etc.
Dat maakt toch niet uit. Een massa komt 1x per 3600 jaar langs. Hoe verloopt de tijd op die massa t.o.v. ons? Die massa zou ook een ruimteschip kunnen zijn of een paneet.
pi_34161338
Hier is het antwoord:

Wij zullen waarnemen dat hun klok trager loopt, zij zullen waarnemen dat onze klok trager loopt, pas als een zn inertiaalstelsel verlaat en in hetzelfde stelsel als de ander komt kun je spreken van een tijdsverschil, daarvoor kun je slechts spreken van een verschil in observatie.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:21:58 #134
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34161420
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:19 schreef Modwire het volgende:
Hier is het antwoord:

Wij zullen waarnemen dat hun klok trager loopt, zij zullen waarnemen dat onze klok trager loopt, pas als een zn inertiaalstelsel verlaat en in hetzelfde stelsel als de ander komt kun je spreken van een tijdsverschil, daarvoor kun je slechts spreken van een verschil in observatie.
dit is rude wel al 3492x gezegd, maar hij blijft het niet geloven.
pi_34161467
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:19 schreef Modwire het volgende:
Hier is het antwoord:

Ik hoef die klok niet 3600 jaar lang in de gaten te houden. Ik wil gewoon weten of die klok van hun na 3600 jaar die voor ons voorbij zijn gegaan, bij hun ook 3600 jaar verder is.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:24:12 #136
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34161516
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:23 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Ik hoef die klok niet 3600 jaar lang in de gaten te houden. Ik wil gewoon weten of die klok van hun na 3600 jaar die voor ons voorbij zijn gegaan, bij hun ook 3600 jaar verder is.
ligt eraan vanuit welk referentiekader je het bekijkt.
pi_34161625
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:24 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

ligt eraan vanuit welk referentiekader je het bekijkt.
Ik ga wel met die plannet mee gedurende een x aantal jaren, en jij blijft hier achter. Als ik na 3600 jaar ( voor jou) terugkom, zijn er bij mij minder jaren verstreken. En dit kunnen we samen contateren.
pi_34161627
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:23 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Vanuit ons gezien niet, nee, maar als zij 3600 jaar verder zijn zullen zij ook op onze klok zien dat wij nog niet zo ver zijn...
pi_34161671
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:27 schreef Modwire het volgende:

[..]

Vanuit ons gezien niet, nee, maar als zij 3600 jaar verder zijn zullen zij ook op onze klok zien dat wij nog niet zo ver zijn...
Is het zo moelijk om 2 klokjes naast elkaar neer te leggen en dat te zien dat er 1 voor loopt?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:28:26 #140
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34161687
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:26 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Ik ga wel met die plannet mee gedurende een x aantal jaren, en jij blijft hier achter. Als ik na 3600 jaar ( voor jou) terugkom, zijn er bij mij minder jaren verstreken. En dit kunnen we samen contateren.
dan wissel JIJ van inertiaalstelsel.
pi_34161728
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:28 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

dan wissel JIJ van inertiaalstelsel.
Jij toch net zo goed, de aarde draaid toch ook in rondjes?
pi_34161926
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:28 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Is het zo moelijk om 2 klokjes naast elkaar neer te leggen en dat te zien dat er 1 voor loopt?
Anders lees je eens wat er staat.

Je kunt alleen 2 klokken naast elkaar leggen als ze beide in hetzelfde inertiaalstelsel zitten, omdat ze dat van tevoren niet zitten zal er dus eentje uitz n inertiaalstelsel moeten gaan, en dan zal deze dus achter lopen.

Dus: als er op aarde 3600 jaar voorbij is, en er komt iemand van Niburu op aarde zal de klok van de niburuaan achter lopen, als er op aarde 3600 jaar voorbij is, en een aardling besluit naar Niburu te gaan, dan zal hij zien dat de klok van de niburuanen voor loopt.
pi_34162073
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:35 schreef Modwire het volgende:

[..]

Anders lees je eens wat er staat.

Je kunt alleen 2 klokken naast elkaar leggen als ze beide in hetzelfde inertiaalstelsel zitten, omdat ze dat van tevoren niet zitten zal er dus eentje uitz n inertiaalstelsel moeten gaan, en dan zal deze dus achter lopen.

Dus: als er op aarde 3600 jaar voorbij is, en er komt iemand van Niburu op aarde zal de klok van de niburuaan achter lopen, als er op aarde 3600 jaar voorbij is, en een aardling besluit naar Niburu te gaan, dan zal hij zien dat de klok van de niburuanen voor loopt.
Volgens jullie kunnen 2 klokken dus achtelopen op elkaar? Ben eehl benieuwt hoe dat eruit zal zien.
Je kunt toch gewoon zien of 1 klok voorloopt en de ander achter. Dat hele intertiaalstelsel kan gewoon de vuilnisbak in. Als een klok achterloopt en je hebt allebei gedurende een bepaalde tijd 1m/sec bewogen, dan heeft de persoon met het klojje wat achterloopt gewoon minder bewogen.

En er kan maar 1 klok voorlopen en 1 achterlopen. Dat kan ik gemakkelijk bewijzen. Neem gewoon 2 klokjes en speel een beetje met de wijzers. Ze kunnen nooit allebei achterlopen t.o.v. van elkaar.

dinsdag 17 januari 2006 @ 15:43:03 #144
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34162148
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:40 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Volgens jullie kunnen 2 klokken dus achtelopen op elkaar? Ben eehl benieuwt hoe dat eruit zal zien.
Je kunt toch gewoon zien of 1 klok voorloopt en de ander achter. Dat hele intertiaalstelsel kan gewoon de vuilnisbak in. Als een klok achterloopt en je hebt allebei gedurende een bepaalde tijd 1m/sec bewogen, dan heeft de persoon met het klojje wat achterloopt gewoon minder bewogen.

En er kan maar 1 klok voorlopen en 1 achterlopen. Dat kan ik gemakkelijk bewijzen. Neem gewoon 2 klokjes en speel een beetje met de wijzers. Ze kunnen nooit allebei achterlopen t.o.v. van elkaar.

dat kunnen ze wel, zie het voorbeeld eerder in deze topic met de trein en het perron. De persoon in de trein ziet dat de klok op het perron langzamer loopt, de persoon op het perron ziet dat de klok op de trein langzamer loopt
pi_34162665
quote:

[..]

Jij denkt te simpel.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:59:42 #146
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34162764
volgens mij begrijpt rude iets niet. De relativiteitstheorie is niet een samenraapsel van denkbeelden, maar simpelweg allemaal conclusies die gewoon volgen uit het feit dat de lichtsnelheid constant is, iets wat zelfs rude niet tegenspreekt (alhoewel hij voor de lichtsnelheid 0 neemt ipv c). De enige manier om de relativiteitstheorie tegen te spreken is om te bewijzen dat de lichtsnelheid helemaal niet constant is of om aan te tonen dat je niet tegen de rijrichting in kunt pissen in de trein.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:23:49 #147
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_34163640
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:43 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

dat kunnen ze wel, zie het voorbeeld eerder in deze topic met de trein en het perron. De persoon in de trein ziet dat de klok op het perron langzamer loopt, de persoon op het perron ziet dat de klok op de trein langzamer loopt
Of anders de 2 vloten ruimteschepen en de lichtstralen die tussen 2 spiegels kaatsten
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:26:16 #148
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_34163733
quote:

[..]

Dat is dus het leuke. Het kan wel. Kijk maar
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Time_dilation02.gif
Onikaan ni ov dovah
pi_34172938
tvp
pi_34177608
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_34179919
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:25 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Je hebt geen antwoord dat je zint, dat is wat anders.
Modwire en Dionysus zijn inmiddels zo lief geweest om het nog maar eens te herhalen. En daarmee is het cirkeltje weer rond.
pi_34201237
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:59 schreef DionysuZ het volgende:
volgens mij begrijpt rude iets niet. De relativiteitstheorie is niet een samenraapsel van denkbeelden, maar simpelweg allemaal conclusies die gewoon volgen uit het feit dat de lichtsnelheid constant is, iets wat zelfs rude niet tegenspreekt (alhoewel hij voor de lichtsnelheid 0 neemt ipv c). De enige manier om de relativiteitstheorie tegen te spreken is om te bewijzen dat de lichtsnelheid helemaal niet constant is of om aan te tonen dat je niet tegen de rijrichting in kunt pissen in de trein.
Die "time_dilation02.gif" zegt helemaal niets. En wat is er constant aan een snelheid als tijd niet constant is? Ik weet alleen zeker dat wij verdfer gaan in de tijd en dat wij secondes kunnen meten. Ieys wat steeds moelijker wordt op het moment dat je de lichtsnelheid nadert, Als je nu vanaf de zon richitng aarde zou vliegen met de "lichtsnelheid", desnoods met 90% van de lichtsnelheid om het iets makkelijker te maken, na hoeveel seconde kom je hier dan aan op je eigen klok? Hoeveel secondes zijn er bij ons voorbij na .... minuten?
  woensdag 18 januari 2006 @ 15:20:17 #153
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_34202495
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:50 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Die "time_dilation02.gif" zegt helemaal niets.
want?
Onikaan ni ov dovah
pi_34202720
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 15:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

want?
Waarom zouden 2 klokken op elkaar achterlopen?
  woensdag 18 januari 2006 @ 15:34:47 #155
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_34203078
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 15:25 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Waarom zouden 2 klokken op elkaar achterlopen?
Dat kan je in die animatie dus zien gebeuren. http://en.wikipedia.org/w(...)locity_time_dilation is de uitleg die erbij hoort.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 18 januari 2006 @ 15:35:42 #156
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34203122
ik geef het op. Misschien dat ik over een paar dagen weer zin heb om erop in te gaan, maar die betonnen plaat geeft niet mee en dat kan soms frustrerend zijn.
  woensdag 18 januari 2006 @ 15:39:48 #157
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_34203332
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 15:35 schreef DionysuZ het volgende:
ik geef het op. Misschien dat ik over een paar dagen weer zin heb om erop in te gaan, maar die betonnen plaat geeft niet mee en dat kan soms frustrerend zijn.
Ach hier kannie zich toch niet uit redden Niet zonder dingen bot te gaan negeren of eruit draaien.
Onikaan ni ov dovah
pi_34204395
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 15:34 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat kan je in die animatie dus zien gebeuren. http://en.wikipedia.org/w(...)locity_time_dilation is de uitleg die erbij hoort.
Volgens mij loopt 1 van de klokjes toch echt sneller. Ben het gezeul over bovenstaand voorbeeld ook wel een beetje zat.

Als iemand nu vanaf de zon naar ons toe zou vliegen met 90%c, dahn moeten wij 8 minuten en nog wat op hem wachten. De persoon die de reis maakt doet er echter minder over. Hij is dan niet gedraaid en heeft gewoon in een "rechte" lijn naar ons toe bewogen. Dit simpelle voorbeeld moet toch genoeg zijn om te "bewijzen" dat zijn klok trager loopt?

Het is gewoon bewezen dat klokken niet altijd even snel lopen. Daarom lopen ze ook niet altijd exact gelijk na een reis. Op welk moment loopt een klok trager? En wat meet je dan voor de lichtsnelheid? Gewoon 300.000km/sec toch? Nou, licht ging dan dus trager.
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:04:13 #159
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_34204474
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:02 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Volgens mij loopt 1 van de klokjes toch echt sneller. Ben het gezeul over bovenstaand voorbeeld ook wel een beetje zat.
Dan mag je best es uitleggen waar dat voorbeeld de mist in gaat. Waar zit de fout.
Onikaan ni ov dovah
pi_34204651
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dan mag je best es uitleggen waar dat voorbeeld de mist in gaat. Waar zit de fout.
De groene klok loopt toch echt een stuk sneller.
In het tweede voorbeeld loopt de rode klok een stuk sneller.

De klokken kunnen nooit tegelijk allebei trager lopen.

Leg de 2 klokken naast elkaar neer en je zult zien dat ze allebei met een iets andere snelheid lopen.
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:09:48 #161
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34204748
stel je eens een volledig lege, onbegrensde ruimte voor rude. Daarin vliegen 2 ruimteschepen. De onderlinge snelheid is 0.9*c. Wiens klokje loopt trager?
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:10:06 #162
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_34204762
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:07 schreef rudeonline het volgende:

[..]

De groene klok loopt toch echt een stuk sneller.
In het tweede voorbeeld loopt de rode klok een stuk sneller.
Leeees dan goed joh Het is dezelfde situatie alleen vanuit de andere vloot gezien. En ja! Dan zien ze bij elkaar de klok langzamer lopen.
quote:
De klokken kunnen nooit tegelijk allebei trager lopen.
Jawel dus.
quote:
Leg de 2 klokken naast elkaar neer en je zult zien dat ze allebei met een iets andere snelheid lopen.
Dat kan niet zonder te versnellen/vertragen. Daar heeft dionysuz je al wat duidelijk over proberen te maken.
Onikaan ni ov dovah
pi_34205032
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:09 schreef DionysuZ het volgende:
stel je eens een volledig lege, onbegrensde ruimte voor rude. Daarin vliegen 2 ruimteschepen. De onderlinge snelheid is 0.9*c. Wiens klokje loopt trager?
Beide zien elkaars klokje inderdaad trager lopen.

Nu vliegen die 2 ruimteschepen beide in een enorme cirkel en komen elkaar aan het eind van de dag weer tegen. Ze constateren dat ze allebei een andere hoeveelheid tijd op elkaars klokken zien staan.

Wie heeft de grootste cirkel gemaakt?
pi_34208240
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:16 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Beide zien elkaars klokje inderdaad trager lopen.

Nu vliegen die 2 ruimteschepen beide in een enorme cirkel en komen elkaar aan het eind van de dag weer tegen. Ze constateren dat ze allebei een andere hoeveelheid tijd op elkaars klokken zien staan.

Wie heeft de grootste cirkel gemaakt?
Niemand?
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:45:20 #165
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_34208576
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:35 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Niemand?
Wat heb je nodig om in een cirkel te vliegen?
Onikaan ni ov dovah
pi_34208627
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat heb je nodig om in een cirkel te vliegen?
Ruimte en tijd.
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:51:23 #167
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_34208801
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:46 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Ruimte en tijd.
En wat nog meer?
Onikaan ni ov dovah
pi_34208932
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:51 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En wat nog meer?
Waar wil je heen? Waarom vraag je dit niet als DionysuZ met zijn voorbeeld komt?

Als 2 ruimteschepen s'ochtens vertrekken op een bepaald tijdstip en na x tijd komen ze weer bij elkaar terug terwijl hun klokjes niet meer gelijk lopen, wie heeft er dan de langste weg afgelegd?

Simpele vraag, hoef je verder niet moeilijk over te doen.
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:08:33 #169
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_34209332
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:55 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Waar wil je heen? Waarom vraag je dit niet als DionysuZ met zijn voorbeeld komt?

Als 2 ruimteschepen s'ochtens vertrekken op een bepaald tijdstip en na x tijd komen ze weer bij elkaar terug terwijl hun klokjes niet meer gelijk lopen, wie heeft er dan de langste weg afgelegd?

Simpele vraag, hoef je verder niet moeilijk over te doen.
Simpele vraag over het verkeerde onderwerp. Met versnellingen heb je het over ART. Dat voorbeeld met de groene en rode vloot gaat over SRT. Ga je daar nou nog antwoord op geven?
Onikaan ni ov dovah
pi_34209419
Oke, je kunt dus geen antwoord geven. Zo komen we nooit een stap verder.
pi_34209420
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:55 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Ten opzichte van wat?
pi_34209454
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:11 schreef 14.gif het volgende:

[..]

Ten opzichte van wat?
t.o.v. elkaar natuurlijk.
pi_34209512
Het lijkt me vrij duidelijk dat als ze van tevoren dezelfde afstand meten, ze ten opzichte van elkaar dezelfde afstand hebben afgelegd op het moment dat ze bij elkaar komen...
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:14:42 #174
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34209531
Mag ik een paar kleine vraagjes tussendoor stellen rude?

• Ben je het ermee eens dat iedereen, ongeacht de snelheid, dezelfde lichtsnelheid meet? Even los van of we deze lichtsnelheid als c of als 0 moeten opvatten.
  • □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    pi_34209588
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 18:14 schreef DionysuZ het volgende:
    Mag ik een paar kleine vraagjes tussendoor stellen rude?

• Ben je het ermee eens dat iedereen, ongeacht de snelheid, dezelfde lichtsnelheid meet? Even los van of we deze lichtsnelheid als c of als 0 moeten opvatten.
  • Dat ben ik met je eens.
      woensdag 18 januari 2006 @ 18:19:32 #176
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_34209689
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 18:16 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens.
    ah dat is mooi, daar was ik een beetje over aan het twijfelen. Ben je het er ook mee eens dat dezelfde natuurwetten gelden voor iedere snelheid?

Als je een cirkelbeweging wil maken moet je overigens in een totaal leeg heelal je motor aanzetten en een continue versnelling ondergaan, de berekeningen hiervoor zijn dan een stukje lastiger.
      woensdag 18 januari 2006 @ 18:19:52 #177
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_34209702
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 18:16 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens.
    dan spreek je jezelf weer es tegen
    Onikaan ni ov dovah
    pi_34209737
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 21:20 schreef Modwire het volgende:

[..]

Stel je zit in een rijdende trein. Naast jou in de trein zit iemand anders. Stel nu dat je een bal zou willen gooien naar de andere, kun je dan gewoon opzij gooien of moet je dan schuin naar voren gooien?
    Rude?
    pi_34209785
    Vergeet even al die berekeningen. Ze weten beide namelijk niet wie er versnelt of vertraagt t.o.v. elkaar. Ze zien elkaar gewoon aan het eind van de dag en constateren een tijdverschil terwijl ze beide t.o.v. het licht altijd met 300.000km/sec hebben bewogen.
      woensdag 18 januari 2006 @ 18:23:00 #180
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_34209795
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 18:21 schreef 14.gif het volgende:

[..]

Rude?
    Eerder was het antwoord nog schuin
    Onikaan ni ov dovah
      woensdag 18 januari 2006 @ 18:23:22 #181
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_34209808
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 18:22 schreef rudeonline het volgende:
    Vergeet even al die berekeningen. Ze weten beide namelijk niet wie er versnelt of vertraagt t.o.v. elkaar. Ze zien elkaar gewoon aan het eind van de dag en constateren een tijdverschil terwijl ze beide t.o.v. het licht altijd met 300.000km/sec hebben bewogen.
    je weet ALTIJD wie er versnelt of vertraagt. Dit voel je zelfs. Als je het niet voelt ben jij niet degene die versnelt.
      woensdag 18 januari 2006 @ 18:25:35 #182
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_34209894
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 18:22 schreef rudeonline het volgende:
    Weetje.. een versnelling kan je meten. Dus ja je weet wel welke versnellingen je gehad hebt.
    Onikaan ni ov dovah
      woensdag 18 januari 2006 @ 18:30:04 #183
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_34210030
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 18:19 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

ah dat is mooi, daar was ik een beetje over aan het twijfelen. Ben je het er ook mee eens dat dezelfde natuurwetten gelden voor iedere snelheid?
    pi_34213258
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 18:23 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Eerder was het antwoord nog schuin
    Als dat zo is, dan ontkent hij dus het relativiteitsprincipe...
      donderdag 19 januari 2006 @ 14:08:49 #185
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_34239893
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 19:51 schreef 14.gif het volgende:

[..]

Als dat zo is, dan ontkent hij dus het relativiteitsprincipe...
    Klopt.
    Onikaan ni ov dovah
    pi_34242667
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 18:23 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

je weet ALTIJD wie er versnelt of vertraagt. Dit voel je zelfs. Als je het niet voelt ben jij niet degene die versnelt.
    Je weet nooit of je versnelt of vertraagt, dat weet je pas op het moment dat je een andere weg hebt afgelegd dan een ander. Dus als 2 ruimte schepen beide een cirkelvormige baan vliegen en elkaar na enige tijd weer tegenkomen, dan kun je aan de hand van het tijdsverschil bepalen wie versnelt of vertraagt heeft. En aan het tijdsverschil kun je ook aflezen wie de langste weg heeft afglegd.
      donderdag 19 januari 2006 @ 15:25:26 #187
    136568 funkmaster
    di papa pakke di mama
    pi_34242692
    ppff..wel snel hoor dat licht
    "goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
      donderdag 19 januari 2006 @ 15:40:46 #188
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_34243198
    quote:
    Op donderdag 19 januari 2006 15:24 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Je weet nooit of je versnelt of vertraagt, dat weet je pas op het moment dat je een andere weg hebt afgelegd dan een ander. Dus als 2 ruimte schepen beide een cirkelvormige baan vliegen en elkaar na enige tijd weer tegenkomen, dan kun je aan de hand van het tijdsverschil bepalen wie versnelt of vertraagt heeft. En aan het tijdsverschil kun je ook aflezen wie de langste weg heeft afglegd.
    je weet het nooit? Als je in een auto zit en die auto trekt op, dan voel je dat dus NIET?
    pi_34243398
    quote:
    Op donderdag 19 januari 2006 15:40 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

je weet het nooit? Als je in een auto zit en die auto trekt op, dan voel je dat dus NIET?
    't is maar net welke kant je op zit te kijken..
      donderdag 19 januari 2006 @ 15:49:47 #190
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_34243502
    quote:
    Op donderdag 19 januari 2006 15:46 schreef rudeonline het volgende:

[..]

't is maar net welke kant je op zit te kijken..
    daar gaat het helemaal niet om. Jij zegt dat je NOOIT weet of je versnelt of vertraagt, maar met een zeer basisvoorbeeld kun je gewoon aantonen dat je dat WEL weet.
    pi_34243593
    quote:
    Op donderdag 19 januari 2006 15:49 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

daar gaat het helemaal niet om. Jij zegt dat je NOOIT weet of je versnelt of vertraagt, maar met een zeer basisvoorbeeld kun je gewoon aantonen dat je dat WEL weet.
    Hoe dan?
      donderdag 19 januari 2006 @ 15:53:51 #192
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_34243647
    quote:
    Op donderdag 19 januari 2006 15:52 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Hoe dan?
    ga in een trein zitten met geblindeerde ramen. Als je in je stoel wordt gedrukt dan versnelt de trein of remt de trein af. Klaar.
    pi_34243650
    Als jij geblinddoekt in een auto zit, dan merk je toch wanneer de auto begint te rijden?
    pi_34243698
    quote:
    Op donderdag 19 januari 2006 15:53 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

ga in een trein zitten met geblindeerde ramen. Als je in je stoel wordt gedrukt dan versnelt de trein of remt de trein af. Klaar.
    En als je nou achterstevoren in die trein zit?
      donderdag 19 januari 2006 @ 15:56:04 #195
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_34243744
    quote:
    Op donderdag 19 januari 2006 15:54 schreef rudeonline het volgende:

[..]

dan voel je het ook.
    pi_34243769
    quote:
    Op donderdag 19 januari 2006 15:56 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

dan voel je het ook.
    Dan voelt het alsof je vertraagt.
      donderdag 19 januari 2006 @ 15:56:42 #197
    100054 Quarks
    little Eiffel! little Eiffel!
    pi_34243770
    quote:
    Op donderdag 19 januari 2006 15:54 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Dan is het natuurlijk precies andersom.
    Acceleratie voel je goed in je maag.
    * 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
      donderdag 19 januari 2006 @ 15:57:41 #198
    100054 Quarks
    little Eiffel! little Eiffel!
    pi_34243809
    quote:
    Op donderdag 19 januari 2006 15:56 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Vertragen is de andere kant op versnellen, het is maar net hoe je het noemt.
    * 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
      donderdag 19 januari 2006 @ 15:58:28 #199
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_34243840
    quote:
    Op donderdag 19 januari 2006 15:56 schreef rudeonline het volgende:

[..]

wat is het verschil?
    pi_34244841
    Rude?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')