abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33831804
Hier verder.

Vorige topic: snelheid van licht berekenen..3

Laatste post:
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die 2 touwen, daar hebben we het al heel erg uitgebreid over gehad hoor.
En als jouw theorie de RT is, maar dan 180 graden gedraaid, wat is er dan de meerwaarde van? Voorspelt het iets nieuws?
  zondag 8 januari 2006 @ 15:00:10 #2
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_33832160
tvp
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_33833067
Ik zou hiermee kunnen bewijzen dat de grens van het universum het "heden" is. We zouden een compleet ander soort bewustzijn kunnen ontwikkelen en beter begrijpen hoe het universum in elkaar steekt. Ik heb zelf al ideeen over het ontwikkelen van aandrijvingen voor b.v ruimteschepen, maar dat is nu nog even te hoog gegrepen. Over die 2 touwen hebben we het nog niet echt uitgebreid gehad. Weinig van jullie zien in dat een langer touw een langer afgelegde weg betekend. Dat heb ik volgens mij nog "niemand" duidelijk kunnen maken.
pi_33834257
Over die 2 touwen hebben we het volgens mij al VEEL te uitgebreid gehad.
Power perceived is power achieved.
  zondag 8 januari 2006 @ 16:10:04 #5
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_33834277
hey rudeonline is weer vrijgelaten. Leuk
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zondag 8 januari 2006 @ 16:20:11 #6
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_33834576
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:27 schreef rudeonline het volgende:
Ik heb zelf al ideeen over het ontwikkelen van aandrijvingen voor b.v ruimteschepen, maar dat is nu nog even te hoog gegrepen.
Nou...vertel.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_33835361
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:27 schreef rudeonline het volgende:
Ik zou hiermee kunnen bewijzen dat de grens van het universum het "heden" is. We zouden een compleet ander soort bewustzijn kunnen ontwikkelen en beter begrijpen hoe het universum in elkaar steekt. Ik heb zelf al ideeen over het ontwikkelen van aandrijvingen voor b.v ruimteschepen, maar dat is nu nog even te hoog gegrepen. Over die 2 touwen hebben we het nog niet echt uitgebreid gehad. Weinig van jullie zien in dat een langer touw een langer afgelegde weg betekend. Dat heb ik volgens mij nog "niemand" duidelijk kunnen maken.
Je kunt 't natuurlijk ook omdraaien: wij zeggen allemaal dat het simpelweg minder seconden betekent, en hebben dat jou niet duidelijk kunnen maken.

Succes alvast met die ruimte-aandrijvingen. Kun je al een tipje van de sluier oplichten?
pi_33839126
quote:
Je kunt 't natuurlijk ook omdraaien: wij zeggen allemaal dat het simpelweg minder seconden betekent, en hebben dat jou niet duidelijk kunnen maken.
Tja, en bij een altijd constante lichtsnelheid betekend minder secondes dus ook minder km.
pi_33839147
Minder afstand die door het licht wordt afgelegd inderdaad.

Volgens jouw theorie zou je als je sneller gaat eigenlijk langzamer gaan, en hoe langzamer je gaat hoe langzamer je tijd verloopt, maar als je dus de helft minder afstand aflegt in de helft minder tijd ga je toch nog steeds even snel?
pi_33839211
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:35 schreef Modwire het volgende:
Juist, en wat gebeurt er bij het naderen van de "lichtsnelheid"?
Je legt minder "secondes" af dan de waarnemer die stilstaat op de "bewegende" aarde.
pi_33839407
En wat is je punt nu?
pi_33839454
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:44 schreef Modwire het volgende:
En wat is je punt nu?
Als je de absolute lichtsnelheid zou kunnen halen, dan leg je helemaal geen enkele meter meer af. Zeker niet t.o.v. dat touw.
pi_33841883
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:35 schreef Modwire het volgende:

Volgens jouw theorie zou je als je sneller gaat eigenlijk langzamer gaan, en hoe langzamer je gaat hoe langzamer je tijd verloopt, maar als je dus de helft minder afstand aflegt in de helft minder tijd ga je toch nog steeds even snel?
In principe wel. Het verschil is alleen dat een ruimtereiziger met b.v. de helft minder tijd terugkomt en dan dus ook de helft minder kilometers heeft afgelegd.
Zouden beide waarnemers gedurende de reis dezelfde foton hebben gevolgd, dan heeft de persoon met minder tijd ook letterlijk minder kilometers hebben afgelegd.
pi_33852724
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:34 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Tja, en bij een altijd constante lichtsnelheid betekend minder secondes dus ook minder km.
Het licht zou in minder tijd bij constante lichtsnelheid minder km afleggen, niet de persoon zelf. Let er ook op dat het licht minder km aflegde ten opzichte van die persoon. De persoon met het langere touw ziet licht "tegelijkertijd" een grotere afstand afleggen (met dezelfde snelheid); dit is ook de hele bestaansreden van tijdsdilatie.
De bewering dat de tijd steeds langzamer gaat naarmate je sneller gaat, staat compleet los van een bewering dat je dan stilstaat. Als jij op een of andere manier lichtsnelheid haalt (wat overigens niet mogelijk is), dan sta je voor een 'stilstaand' iemand misschien wel stil in de tijd, maar ze zien jou echt wel teringsnel wegvliegen. En jijzelf hebt ook wel door dat je behoorlijk snel gaat. Alleen heb je oneindig veel tijd nodig voordat er in de 'stilstaande' wereld om je heen ook maar een miniscuul stukje tijd voorbij gaat; kun je nagaan hoe snel dat is. En hoe je dat zou ervaren gaat gewoon het verstand te boven, maar is tegelijkertijd ook irrelevant aangezien het gewoon niet kan. Misschien dat we ooit wel sneller dan het licht kunnen, maar evensnel?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_33904196
quote:
De bewering dat de tijd steeds langzamer gaat naarmate je sneller gaat, staat compleet los van een bewering dat je dan stilstaat. Als jij op een of andere manier lichtsnelheid haalt (wat overigens niet mogelijk is), dan sta je voor een 'stilstaand' iemand misschien wel stil in de tijd, maar ze zien jou echt wel teringsnel wegvliegen.
Juist, en wie van de 2 bewegen er dan werkelijk heel snel? Jij of de mensen die heel snel voorbij vliegen? De persoon waar de tijd ook nog eens heel langzamaam gaat zal dan toch echt heel traag moeten bewegen.
pi_33904605
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:08 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Juist, en wie van de 2 bewegen er dan werkelijk heel snel? Jij of de mensen die heel snel voorbij vliegen?
Irrelevant.
quote:
De persoon waar de tijd ook nog eens heel langzamaam gaat zal dan toch echt heel traag moeten bewegen.
Alleen ten opzichte van de persoon die 'stilstaat'. In zijn eigen belevingswereld beweegt hij zich dus echt niet traag.
pi_33904693
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:19 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Irrelevant.
[..]

Alleen ten opzichte van de persoon die 'stilstaat'. In zijn eigen belevingswereld beweegt hij zich dus echt niet traag.
Behoorlijk relavant..

Daarom stelde ik voor om beide waarnemers een touw af te laten rollen met 1m/sec. De persoon met het kortste touw heeft dan relatief gezien minder kilometers afgelegd.
pi_33905102
Het is irrelevant omdat de een kan stellen dat de ander wegvliegt, en vice verca. Kwestie van perspectief. Dit verandert helemaal niets aan Lorentz transformaties en kun je dus gewoon helemaal niet gebruiken om een of andere 'tegenspraak' af te leiden.
pi_33905152
Je stelt gewoon voor dat ze beiden hun het aantal seconden meten?
pi_33905360
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:36 schreef Modwire het volgende:
Je stelt gewoon voor dat ze beiden hun het aantal seconden meten?
juist... een beweging is immers iets wat je per seconde doet.
pi_33905426
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:43 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Dus tussen de secondes door staan we allemaal perfect stil? Je maakt denkfouten. Je MEET bewegingen per seconde. Meer niet.
pi_33905460
Vraagje.

Wat gebeurd er als je met de snelheid van het licht reist in een auto...

.. en je zet je koplampen aan?
pi_33905462
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:43 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Zullen we dan stoppen met praten over dat touw en het gewoon hebben over de tijd die voor een specifieke waarnemer is verstreken?
pi_33905723
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:45 schreef Modwire het volgende:

[..]

Zullen we dan stoppen met praten over dat touw en het gewoon hebben over de tijd die voor een specifieke waarnemer is verstreken?
Dat vind ik ook goed, maar het maakt het allemaal een stuk duidelijker als je dat touw er wel bij betrekt. Zou een waarnemer immers nu vanaf aarde vertrekken en dan dezelfde foton als ons als referentiepunt gebruiken, dan beweegt 1 van de 2 waarnemers toch echt langzamer t.o.v dat foton als de ander. Mijn vraahg is dan, wie beweegt het traagst?
pi_33905865
1. Je gebruikt nu een foton als waarnemer; dat is volgens mij al vragen om problemen, aangezien waarnemers iha worden aangenomen niet te kunnen voortbewegen met lichtsnelheid, volgens mij.

2. De waarnemers kunnen ook evensnel gaan, maar laten we maar aannemen dat dat niet zo is.

3. Wie beweegt het traagst... ten opzichte van wat? Ten opzichte van dat foton? Ten opzichte van elkaar? Ten opzichte van een of ander punt welk we definieren als stilstaand?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')