abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33828200
quote:
BRUSSEL - België vindt Nederland te streng voor zijn eigen allochtonen. De Belgische vicepremier Dewael meent dat Nederland zich daarbij niet houdt aan Europese afspraken. Maar volgens minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) verschillen de regels, maar is Nederland niet te streng.

„Nederland is strenger voor zijn eigen onderdanen dan voor andere Europese burgers. Dat wil ik in België niet doen. Ik zal hierover mijn Nederlandse collega aanspreken op onze volgende Europese afspraak”, zei minister Dewael (Binnenlandse Zaken) zaterdag in de krant Gazet van Antwerpen.

Nederland heeft strengere regels voor gezinshereniging, schijnhuwelijken en inburgering dan België. Tientallen allochtonen uit Nederland wijken daarom tijdelijk uit naar België om bijvoorbeeld buitenlandse partners te laten overkomen. Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) kan weinig doen tegen deze 'België-route'. Probleem is onder meer dat België niet altijd controleert op de woonplaats en inkomen van de aanvragers, meldde Verdonk recent aan de Tweede Kamer.

België heeft de regels recent ietsje verscherpt, maar is nog altijd 'makkelijker' dan Nederland. Dewael wil eigenlijk niet verder gaan: „Ik ben een groot voorstander van Europese samenwerking. Maar als sommige landen nòg strenger willen zijn, volg ik hen niet”.

De asielministers van de EU-landen ontmoeten elkaar vrijdag in Wenen. „Voor mij is de zin van Europese harmonisatie dat je alle regels op elkaar afstemt. Dat doet Nederland niet”, stelt de minister verder.

De kritiek van Dewael past in een reeks opmerkingen van Belgische bewindslieden. Eerder kritiseerde vicepremier Freya van den Bossche het uiterlijk en beleid van de regering. Voordien stelde minister De Gucht dat Nederland het referendum voor de EU-grondwet helemaal verkeerd heeft aangepakt.
Belgie heeft gelijk . NL is erg streng voor zijn buitenlandse burgers. niet alleen via schijnhuwelijk maar juist via inkomen etc. Nederland moet denken aan gelijke kansen voor iedereen . scijnhuwelijk verboden voor Marokkanen en Turken dan moet het verboden zijn voor Amerikanen etc.

dat doen NL niet en daarbij heeft Belgie gelijk in
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 8 januari 2006 @ 13:02:23 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_33828252
Ja, Belgie heeft recht van spreken met de ghetto's in Antwerpen en zo...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_33828271
Hoeveel Amerikanen hebben een schijnhuwelijk t.o.v. Turken en Marokkanen?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_33828292
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:03 schreef WeirdMicky het volgende:
veel . maar ik heb het over gelijke kansen. doe het bij iedereen en niet bij een bepaalde groep
pi_33828300
hoeveel?
pi_33828370
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:04 schreef Redux het volgende:
hoeveel?
dat weten we niet omdat Verdonk dat weigert om dat te gaan onderzoeken.
pi_33828378
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:03 schreef Meki het volgende:

[..]

veel . maar ik heb het over gelijke kansen. doe het bij iedereen en niet bij een bepaalde groep
Hoezo? Het is volgens mij aantoonbaar dat bepaalde groepen consequent meer schijnhuwelijken heeft dan de ander. Dit soort beleid wordt continue gehanteert, met name onder jongeren. Vandaar ook de 0,2 promillage regeling voor jongeren of verplicht een mandje pakken voor middelbare scholieren bij de supermarkt.
  zondag 8 januari 2006 @ 13:06:36 #8
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_33828379
quote:

[..]

Veel?

Komt nogal ongeloofwaardig over Meki.

Je bent het mss niet met me eens, maar de VS zijn geen 3de wereldland,

Er staan hier helemaal geen amerikanen te dringen om hier binnen te komen Meki.

Ik geloof je niet echt.
pi_33828381
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:06 schreef Meki het volgende:

[..]

En toch heb jij het over veel? En gebruik je dit als tegenargument?
pi_33828537
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:06 schreef ExTec het volgende:

[..]

Veel?

Komt nogal ongeloofwaardig over Meki.

Ik geloof je niet echt.
dat weten we niet . Verdonk heeft dat alleen onderzocht bij Marokkanen en Turken maar bij Amerikanen of bij Polen niet . Polen willen allemaal hier komen om onze banen af te pakken
pi_33828573
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:11 schreef Meki het volgende:

[..]

dat weten we niet . Verdonk heeft dat alleen onderzocht bij Marokkanen en Turken maar bij Amerikanen of bij Polen niet . Polen willen allemaal hier komen om onze banen af te pakken
Dan kunnen het er ook 'weinig' zijn, want je weet het immers niet. Toch heb jij het over 'veel'. Waar baseer je dat op?
  zondag 8 januari 2006 @ 13:12:14 #12
66444 Lord_Vetinari
pi_33828577
quote:

[..]

Polen willen hier alleen werken, niet hier wonen. Ze willen hier loon krijgen en het in Polen uitgeven, want daar kopen ze er meer voor. Onzin argument dus.
pi_33828704
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Polen willen hier alleen werken, niet hier wonen. Ze willen hier loon krijgen en het in Polen uitgeven, want daar kopen ze er meer voor. Onzin argument dus.
Marokkanen en Turken willen hier ook alleen om te komen werken.
pi_33828745
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:12 schreef Redux het volgende:

[..]

Dan kunnen het er ook 'weinig' zijn, want je weet het immers niet. Toch heb jij het over 'veel'. Waar baseer je dat op?
Over Polen dat stond op het nieuws en over Amerikanen . dat weet ik niet hoeveel omdat Verdonk weigert voor een onderzoek
  zondag 8 januari 2006 @ 13:16:44 #15
66444 Lord_Vetinari
pi_33828763
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:15 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee. Die willen hier komen wonen. Anders waren ze in de jaren 70 wel teruggegaan, toen we geen gastarbeiders meer nodig hadden.
pi_33828775
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Over Polen dat stond op het nieuws en over Amerikanen . dat weet ik niet hoeveel omdat Verdonk weigert voor een onderzoek
Waarom heb je het dan wel over 'veel' amerikanen?
pi_33828793
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik ben het met je eens. Daarnaast begint het minderwaardigheidscomplex van de Belgen weer ziekelijke vormen aan te nemen. Dat ze zich eens gaan bezighouden met hun eigen verdeelde toko.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33828809
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. Die willen hier komen wonen. Anders waren ze in de jaren 70 wel teruggegaan, toen we geen gastarbeiders meer nodig hadden.
nee toen wouden ze hier blijven en dat mocht van de overheid nu zijn ze immers onze landgenoten
maar binnenkort komen heel veel Oma´s en Opa´s en dan hebben we weer veel gastarbeiders nodig
pi_33828845
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:17 schreef Redux het volgende:

[..]

Waarom heb je het dan wel over 'veel' amerikanen?
ik bedoelde niet veel maar over een handje vol Amerikanen de cijfers weet ik niet omdat Verdonk geen onderzoek daaraan wilt doen
pi_33828863
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:19 schreef Meki het volgende:

[..]

ik bedoelde niet veel maar over een handje vol Amerikanen de cijfers weet ik niet omdat Verdonk geen onderzoek daaraan wilt doen
Waarom zeg je dan wel 'veel'?
Doe je wel vaker he? Iets aandikken en vervolgens net doen of je dom bent.
  zondag 8 januari 2006 @ 13:20:18 #21
66444 Lord_Vetinari
pi_33828875
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:19 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom zou ze daar onderzoek naar doen? Ze hoeft het alleen maar aan jou te vragen, toch? Jij weet dat het er veel zijn, wat anderen hier ook zeggen.
pi_33828900
Meki is soms echt te grappig
  zondag 8 januari 2006 @ 13:22:04 #23
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_33828926
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:18 schreef Meki het volgende:

[..]

nee toen wouden ze hier blijven en dat mocht van de overheid nu zijn ze immers onze landgenoten
maar binnenkort komen heel veel Oma´s en Opa´s en dan hebben we weer veel gastarbeiders nodig
Kunnen ze dan weer terug gaan.
Wij blij, hun blij, iedereen blij.
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_33828952
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarom zou ze daar onderzoek naar doen? Ze hoeft het alleen maar aan jou te vragen, toch? Jij weet dat het er veel zijn, wat anderen hier ook zeggen.
Van Polen weet ik het zeker zij willen allemaal naar NL . maar van Amerikanen heb ik nog geen goede informatie omdat ik geen informatie van Verdonk heb
pi_33828976
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Van Polen weet ik het zeker zij willen allemaal naar NL . maar van Amerikanen heb ik nog geen goede informatie omdat ik geen informatie van Verdonk heb
En toch heb je het over 'veel'. Waarom?
  zondag 8 januari 2006 @ 13:23:42 #26
66444 Lord_Vetinari
pi_33828979
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Polen willen niet naar NL. Polen willen werken in NL of voor NL bedrijven. En als je geen goede info hebt is het tamelijk onhandig om bij hoog en bij laag te blijven beweren dat er 'veel' Amerikaanse schijnhuwelijken zouden zijn.
pi_33829059
En waarom juist Amerikanen? Heb je soms iets tegen Amerikanen? Zou het derhalve niet handiger te zijn dat Verdonk voor élk land een apart onderzoek doet?
  zondag 8 januari 2006 @ 13:27:38 #28
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_33829099
Vraag me af wat België hiermee wil bereiken? De aandacht afleiden van de problemen in eigen land door Nederland te gaan bashen? Dat gezeik op het kabinetsbeleid van Nederland begint zo langerzamerhand wel een beetje eentonig te worden.
  Moderator zondag 8 januari 2006 @ 13:29:59 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33829175
quote:

[..]

Polen hoeven helemaal niet te trouwen om hier te kunnen werken en Amerikanen weten uberhaupt nauwelijks waar Nederland ligt, diegenen die hierheen komen die hebben vrijwel allemaal familie en banen klaarstaan voor ze ook maar voet op vaste bodem zetten.

maar ik ben het er mee eens hoor, schijnhuwelijken moeten voor iedereen verboden zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 8 januari 2006 @ 13:34:19 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33829297
typisch weer het achtergestelde broertje dat loopt te janken zonder te kijken naar zijn eigen problemen. belgië
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 8 januari 2006 @ 13:35:56 #31
6484 ExTec
pi_33829347
quote:

[..]

Jaja.

Maar dat is hetzelfde als zeggen:

"Ja, maar van Noord-Koreanen/Ugambibianen/Japanners/Schotten weten we het ook niet, dus zullen die dat ook wel doen! "

Dat is een beetje kinderlijke redenering, Meki.
pi_33829355
quote:
BRUSSEL - België vindt Nederland te streng voor zijn eigen allochtonen
België vindt............Hahaha, ja daarom staat het Vlaams Belang hoger in de peilingen dan ooit. Dewael is een wereldvreemde debiel. Verder is dit weer een typische Meki topic, met zijn achterlijk gezever of scijnhuwelijken van Amerikanen.
  Moderator zondag 8 januari 2006 @ 13:37:44 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33829392
daarvan komen er ook niet zulke gigantische stromen deze kant uit ... beetje onzinnig om voor elke nationaliteit apart onderzoek te doen.

de meeste problemen met schijnhuwelijken komen uit die hoek (en de Baltische staten of is dat niet meer?) en dus wordt er daar onderzoek gedaan
  zondag 8 januari 2006 @ 13:38:54 #34
6484 ExTec
pi_33829418
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:26 schreef WeirdMicky het volgende:
Zou het derhalve niet handiger te zijn dat Verdonk voor élk land een apart onderzoek doet?
Nee, dat is politiek-correctisme.

Een maatregel maar op iedereen loslaten, omdat je niet durft toe te geven dat maar een select groepje voor problemen zorgt.

Kost alleen maar bakken met geld, louter om die politiek correcten te kietelen, problemen lost het namelijk niet op.
  Moderator zondag 8 januari 2006 @ 13:46:12 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33829655
mjah we hebben het over het onderzoek niet over de maatregel zelf

de maatregelen moeten gewoon voor iedereen gelden (gelijke behandeling, grondwet etc.) en dat doen ze afaik ook, ik mag als Nederlander ook geen bruid uit Suriname halen om schoonmaakwerk te doen in ruil voor een Nederlands paspoort na verloop van tijd.

het is niet zo dat turkse of marokkaanse schijnhuwelijken schadelijker zijn dan anderen ... er zijn er alleen meer van dus is er onderzoek naar gedaan
  zondag 8 januari 2006 @ 13:47:36 #36
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_33829690
Kwestie van wachten tot het Vlaams Blok Belang aan de macht is.
Dan vindt "Belgie" plots dat we erg soft zijn voor de eigen allochtonen
pi_33829723
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:47 schreef IPdaily het volgende:
Kwestie van wachten tot het Vlaams Blok Belang aan de macht is.
Dan vindt "Belgie" plots dat we erg soft zijn voor de eigen allochtonen
Bron?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 8 januari 2006 @ 14:16:21 #38
6484 ExTec
pi_33830611
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:46 schreef sp3c het volgende:
mjah we hebben het over het onderzoek niet over de maatregel zelf
Geld natuurlijk precies hetzelfde voor hey.

Je kunt wel geld gaan verspillen aan een onderzoek wat uiteenzet hoeveel (if any) amerikanen er onder valse voorwendselen het land binnen komen, maar:

1) We snappen allemaal dat een verwaarloosbare factor is
2) De problemen die doorgaans veroorzaakt worden door gezinshereniging staan niet op het conto van westers migranten.

Dus koekies kaakies.
pi_33830707
Wat een gezeik, waarom gaan ze niet hun eigen shit opruimen in Antwerpen enzo.
  zondag 8 januari 2006 @ 15:16:02 #40
125093 jimsterititus
Wannabe-Keizer van Rome
pi_33832702
Nederland: België moet eens naar zichzelf kijken
Boterhamzakjes zijn ZO passé :{w
En ik heb ook een forum :)
  zondag 8 januari 2006 @ 15:31:08 #41
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_33833163
Dat mogen ze van mij vinden.
Maar het boeit ons niet zoveel wat jullie ervan denken.
Meedoen is belangrijker dan winnen!
  zondag 8 januari 2006 @ 15:36:57 #42
272 R@b
No-nonsens
pi_33833332
quote:
Polen willen allemaal hier komen om onze banen af te pakken
En Turken en Marokkanen. Waarom willen die hierheen komen dan? Ook om onze banen af te pakken? Of om uitkering te gaan trekken?
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_33833443
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:36 schreef R@b het volgende:

[..]

En Turken en Marokkanen. Waarom willen die hierheen komen dan? Ook om onze banen af te pakken? Of om uitkering te gaan trekken?
Uitkering . dat zijn voor mensen die Nederland hebben versterkt met de economie . die zijn nu 65 jarig en die hebben recht op uitkering . ik ben nu tegen dat er meer mensen in NL moeten komen . eerst moeten we de problemen hier oplossen . ja ook de racistische houding van sommige Nederlanders moeten we aanpakken . Ja ook de problemen met de jeugd moeten we ook aanpakken

er moet voor een paar jaar een importverbod komen voor elke allochtonen . dus ook Amerikanen etc,
  zondag 8 januari 2006 @ 15:50:23 #44
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_33833717
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Uitkering . dat zijn voor mensen die Nederland hebben versterkt met de economie . die zijn nu 65 jarig en die hebben recht op uitkering . ik ben nu tegen dat er meer mensen in NL moeten komen . eerst moeten we de problemen hier oplossen . ja ook de racistische houding van sommige Nederlanders moeten we aanpakken . Ja ook de problemen met de jeugd moeten we ook aanpakken

er moet voor een paar jaar een importverbod komen voor elke allochtonen . dus ook Amerikanen etc,
Die Yankees maken ook zoveel misbruik van onze sociale voorzieningen
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_33833748
quote:

[..]

Nou, die paar Amerikanen die hier naar toe willen komen....ik denk niet dat het probleem daar ligt, Meki. En mensen van 65 jaar, die hier lang hebben gewoond en gewerkt, hebben uiteraard recht op pensioen/AOW. Ook daar ligt het probleem niet. Ik heb dus wel problemen met het feit dat mensen nog steeds naar Nederland willen komen, omdat ze denken dat dit het land van melk en honing is. En die moet je dus weren.
  Vis een optie? zondag 8 januari 2006 @ 16:06:48 #46
70532 loveli
N
pi_33834187
quote:

Zullen we beginnen met een taalcursus?
crap in = crap out
pi_33834349
quote:
Op zondag 8 januari 2006 16:06 schreef loveli het volgende:

[..]

Zullen we beginnen met een taalcursus?
  zondag 8 januari 2006 @ 16:18:27 #48
3542 Gia
User under construction
pi_33834526
Nederland is niet te streng, België is te soft en dat Rita ook wel zeggen tegen meneertje Dewael.
  maandag 9 januari 2006 @ 11:37:11 #49
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_33860547
Meki weer aardig van het slachtofferrolle zijn.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_33863102
quote:

[..]

Stel (met de nadruk op stel), dat we binnenkort veel gastarbeiders nodig zouden hebben, Meki. Waarom zouden dat dan geen Amerikanen mogen zijn? Of Polen? Moeten dat persé Marokkanen zijn dan?
pi_33866613
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:03 schreef WeirdMicky het volgende:
Goeie vraag. Het is een vergelijking van niks, Turken en Marokkanen t.o.v. Amerikanen.
pi_33866665
quote:

[..]

Ja hoor. Wat hier met allochtonen wordt bedoeld zijn buitenlanders met een niet-westerse cultuur en een niet-westers geloof.
pi_33869369
Maatregel die Nederland kan nemen lijkt me betrekkelijk simpel: 'Belgen' met een Marokkaans of Turks paspoort (ze hebben er toch altijd twee) Nederland niet in laten.
pi_33877088
quote:
Op maandag 9 januari 2006 16:21 schreef dVTB het volgende:
Maatregel die Nederland kan nemen lijkt me betrekkelijk simpel: 'Belgen' met een Marokkaans of Turks paspoort (ze hebben er toch altijd twee) Nederland niet in laten.
Dat lijkt me nog best lastig, iemand met een Belgisch paspoort Nederland niet binnenlaten.
  maandag 9 januari 2006 @ 21:08:47 #55
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33880803
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:00 schreef Meki het volgende: scijnhuwelijk verboden voor Marokkanen en Turken dan moet het verboden zijn voor Amerikanen etc.
Ik ben in 1999 in Nederland met een Amerikaanse getrouwd. Leg mij eens uit wat Marokkanen en Turken niet mogen wat een Amerikaan wel zou mogen? Om met een Amerikaan te trouwen moest ik namelijk net zo goed toestemming vragen van de IND bijvoorbeeld, en een D-97 formulier overhandigen, getekend door de IND.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 9 januari 2006 @ 21:22:58 #56
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_33881481
Toch heeft België wel gelijk. Voor mij is het geen probleem. Ik heb mijn vrouw toch hierheen kunnen halen, ondanks de ridicule regels van Verdonk. Ik kijk mijn vrouw nu aan en ik voel een brok geluk in mijn hart.

De zgn. België route was voor mij niet nodig.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 9 januari 2006 @ 21:25:36 #57
13462 BansheeBoy
pi_33881630
quote:
Op zondag 8 januari 2006 16:18 schreef Gia het volgende:
Nederland is niet te streng, België is te soft en dat Rita ook wel zeggen tegen meneertje Dewael.
Rita is wel te streng, ze is niet reëel met haar eisen. Ze eist 1350 netto slaris per maand, moet je eens weten hoeveel mensen daaronder zitten. Tevens moet je nog minimaal een jaarcontract hebben op de dag dat je de aanvraag doet.

Het is gewoon discriminerend, als je verliefd wordt op iemand in eigen land heb je die regels niet. Maar het is me wel duidelijk hoor, zonder al die poespas, kort gezegd: Ze willen gewoon minder Moslims Nederland in hebben.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  maandag 9 januari 2006 @ 21:35:33 #58
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33882143
quote:
Op maandag 9 januari 2006 16:21 schreef dVTB het volgende:
Die lopen gewoon de grens over met een Belgisch paspoort. Ze zijn immers legaal gesproken 100% Belg.

Sterker nog, iemand die een geldige verblijfsvergunning heeft voor een land binnen de Schengen landen, mag met die verblijfsvergunning plus het paspoort van het land van herkomst ook zonder problemen naar de andere Schengen landen reizen, met hier en daar wat uitzonderingen, afhankelijk van het land van herkomst en het land dat men wil bezoeken.

Een Turk die in Duitsland woont met een Duitse verblijfsvergunning en een geldig Turks paspoort kan zonder problemen op bezoek in Nederland.

Je kunt iemand die een paspoort draagt van een ander EU land niet weigeren in Nederland. Een "verbelgde" Marokkaan heeft dus legaal gesproken exact dezelfde rechten als een autochtone Belg wanneer het komt tot de toegang in Nederland.

En toegang weigeren gebaseerd op huidskleur of afkomst op dragers van een Europees paspoort hebben we sinds 1935 niet meer gedaan in Europa..... toendertijd mochten Joden met een paspoort uit Nederland of Frankrijk of Polen of welk ander Europees land dan ook Duitsland niet meer in, terwijl autochtonen uit de betreffende landen Duitsland wel in mochten. En hoe wisten ze dat? Omdat in de Nederlandse paspoorten fijntjes het geloof stond vermeldt destijds..... daar maakten de Duitsers dan ook handig gebruik van toen ze in Nederland de Joden wilden opruimen. Vanwege dat akkefietje is na de oorlog besloten het geloof van een persoon NIET meer op te nemen in de burgerlijke stand en paspoorten.

Dus: Een Belg van Noord Afrikaanse afkomst = Gewoon een Belg op papier.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 9 januari 2006 @ 21:43:38 #59
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33882600
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:26 schreef WeirdMicky het volgende:
En waarom juist Amerikanen? Heb je soms iets tegen Amerikanen? Zou het derhalve niet handiger te zijn dat Verdonk voor élk land een apart onderzoek doet?
Als we voor elk land apart regels moeten opstellen wordt de immigratiewetgeving echt een bureacratische ellende, en ik denk dat dat een grote doffe ellende wordt die veel te veel geld gaat kosten, en veel te veel ambtenaren nodeloos gaat bezig houden. Bovendien bestaat er in Nederland een wetgeving die in principe gelijke behandeling vaststeld bij het toelaten van mensen.

In principe is er maar 1 onderscheid, en dat is tussen EU-lidstaten, en niet-EU-lidstaten. Voor een Duitser en een Belg gelden dus vrijwel dezelfde regels, en voor een Marokkaan en Amerikaan dus ook.

En dat heb ik ook wel gemerkt, het is lang niet zo eenvoudig meer om je Amerikaanse vriendin zo eventjes naar Nederland te halen. Het enige voordeel dat een Amerikaan heeft over een Marokkaan is dat de Amerikaan gemakkelijk als toerist Nederland binnen komt en daarna bij de IND een verzoek in kan dienen, terwijl de Marokkaan eerst een toeristenvisa moet verkrijgen. (Wat overigens ook niet al te moeilijk is, er zijn genoeg Marokkanen die liever in Marokko wonen en zo af en toe hun familieleden in Nederland of andere Europese landen opzoeken).
-
pi_33882780
Belgie is wel erg gefixeerd op Nederland he?
pi_33884894
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:34 schreef zoalshetis het volgende:
typisch weer het achtergestelde broertje dat loopt te janken zonder te kijken naar zijn eigen problemen. belgië
Inderdaad, ze zeuren nu ook alleen omdat die allochtonen richting België gaan
  maandag 9 januari 2006 @ 22:56:14 #62
13462 BansheeBoy
pi_33886394
België! België! België! Is er een plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan !?

²
  maandag 9 januari 2006 @ 23:21:27 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33887408
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Rita is wel te streng, ze is niet reëel met haar eisen. Ze eist 1350 netto slaris per maand, moet je eens weten hoeveel mensen daaronder zitten. Tevens moet je nog minimaal een jaarcontract hebben op de dag dat je de aanvraag doet.

Het is gewoon discriminerend, als je verliefd wordt op iemand in eigen land heb je die regels niet. Maar het is me wel duidelijk hoor, zonder al die poespas, kort gezegd: Ze willen gewoon minder Moslims Nederland in hebben.

²
achtergesteld voelend persoon; ook japanse, hongaarse tot swahilische meisjes moeten kunnen aantonen zelfonderhoudend te zijn. lijkt me logisch.

ot. belgië moet zijn bek gaan houden. het begint irritant te worden.
pi_33889456
Ik ben allochtoon, en heb alle kansen gehad.
Ik heb gezwaaid met m´n map met mbo/opleidingen, en kon hbo doen.
sjappoo....
Gewoon volhouden, en het lukt...
  dinsdag 10 januari 2006 @ 00:18:31 #65
13462 BansheeBoy
pi_33889524
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 00:16 schreef Hobiedobie het volgende:
Ik ben allochtoon, en heb alle kansen gehad.
Ik heb gezwaaid met m´n map met mbo/opleidingen, en kon hbo doen.
sjappoo....
Gewoon volhouden, en het lukt...
Wie heeft het daarover? Het gaat hier om mensen die worden gehinderd dan wel beperkt bij het halen van een partner uit Marokko of Turkije dankzij ridicule eisen die zijn gesteld door edelweiss Verdonk.

²
pi_33889625
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 00:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wie heeft het daarover? Het gaat hier om mensen die worden gehinderd dan wel beperkt bij het halen van een partner uit Marokko of Turkije dankzij ridicule eisen die zijn gesteld door edelweiss Verdonk.

²
Die eis is valide.
pi_33889659
We zijn nog aardig slap beter gezegd.
Hebben wij net als in de US een hekwerk staan om immigranten tegen te houden?
Augurk.
pi_33889722
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 00:22 schreef Zaeqomqommer het volgende:
We zijn nog aardig slap beter gezegd.
Hebben wij net als in de US een hekwerk staan om immigranten tegen te houden?
Opleidiing en wilskracht om het te maken?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 00:24:55 #69
13462 BansheeBoy
pi_33889751
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 00:21 schreef Hobiedobie het volgende:

[..]

Die eis is valide.
Vind ik ook. Maar ze moet wel het beestje bij de naam noemen: Ze wil voornl. geen Islamitische mensen meer importeren. Het beleid van Verdonk is een onrechtvaardig ontmoedigingsbeleid. Als je me niet gelooft moet je voor de lol de site van de IND eens bezoeken, allemaal hardstikke onduidelijk. Ik kan het weten, ik heb ook dat traject moeten doorlopen, maar Verdonk kon mij niet tegenhouden. Nu kijk ik mijn vrouw aan met een enorm brede glimlach. Ze zit overigens nu naar Oprah te kijken, maar dat terzijde.

²
pi_33901394
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 00:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vind ik ook. Maar ze moet wel het beestje bij de naam noemen: Ze wil voornl. geen Islamitische mensen meer importeren. Het beleid van Verdonk is een onrechtvaardig ontmoedigingsbeleid. Als je me niet gelooft moet je voor de lol de site van de IND eens bezoeken, allemaal hardstikke onduidelijk. Ik kan het weten, ik heb ook dat traject moeten doorlopen, maar Verdonk kon mij niet tegenhouden. Nu kijk ik mijn vrouw aan met een enorm brede glimlach. Ze zit overigens nu naar Oprah te kijken, maar dat terzijde.

²

Dus als ze het beestje bij de naam had genoemd was het wel goed geweest? Voornamelijk geen Islamitische mensen meer importen.....volgens mij is het grootste gedeelte wat hier naartoe wil komen afkomstig uit een islamitisch land.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 14:32:43 #71
95691 pegakemi
Te eigenwijs om dood te gaan
pi_33903002
quote:

[..]

Dus je ben het met Rita eens dat we eerst hier het intergratie probleem moeten oplossen voor dat we meer allochtonen binnenhalen?
Dan kan je toch ook niet tegen de "strenge "regels zijn die Nederland voert om deze importbruiden te weren?
Bovendien wordt het helemaal niet onmogelijk gemaakt kijk maar naar de reacties van BSB over zijn import bruidje .
pi_33908153
quote:

[..]

²
Want Christenen en Joden hoeven niet aan die eisen te voldoen ? Of bedoel je dat die bevolkingsgroepen beter ontwikkeld zijn en er daarom geen moeite mee hebben ?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 21:07:37 #73
13462 BansheeBoy
pi_33917389
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 16:59 schreef Roi het volgende:

[..]

Want Christenen en Joden hoeven niet aan die eisen te voldoen ? Of bedoel je dat die bevolkingsgroepen beter ontwikkeld zijn en er daarom geen moeite mee hebben ?
Iedereen moet aan die eisen voldoen, het is dat ze volgens de wet niet mogen discrimineren, anders hadden ze wel weteving gemaakt om het alleen mogelijk te maken voor de Moslims. Want laten we wel wezen, het gaat ze voornl. om de Islamitische importmensen die ze hier niet willen.

²
pi_33917819
quote:
Nederland erg streng voor eigen Allochtonen
Wat is dat nou voor lamme opmerking, we mogen alleen streng zijn voor allochtonen in een ander land ofzo?
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_33936004
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:06 schreef ExTec het volgende:

[..]

Veel?
Valt wel mee hoor voor amerikanen zijn het geen schijnhuwelijken, die burgeren wel in.
Bovendien is het soort amerikaan dat zich in europa vestigt niet het trotse nationalistische tuig dat je bij andere bevolkingsgroepen zite, en veroorzaken minder problemen. (Uitzonderingen daar gelaten in alle groepen natuurlijk)
quote:
Klopt ze zijn een 2e wereldland
quote:
Godzijdank niet, hoewel het best dringen zal worden op scheveningen als we eens een keer zoon oorlogsmisdadiger zouden willen berechten in Den Haag.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:48:15 #76
14843 Merkowitz
Loismustdie@yahoo.com
pi_33940503
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Iedereen moet aan die eisen voldoen, het is dat ze volgens de wet niet mogen discrimineren, anders hadden ze wel weteving gemaakt om het alleen mogelijk te maken voor de Moslims. Want laten we wel wezen, het gaat ze voornl. om de Islamitische importmensen die ze hier niet willen.

²
Wat is dat nou weer voor onzin. Er wordt in alle lagen van de Nederlandse regering en het Nederlanse rechtssysteem op de tenen gelopen om maar te zorgen dat iedereen in Nederland gelijk wordt behandeld. Dit wordt vaak tot in het extreme doorgetrokken en helt soms zelfs over richting discriminatie richting autochtonen.

Een voorbeeldje: bij de moord op Fortuyn en Van gogh lopen hele bevolkingsgroepen uit om op straat feest te vieren. Niemand grijpt in.

Afgelopen jaar zetten 2 stomme pubertjes een website op waarin de dood van 2 turkse jongens wordt gebejubeld. Wat gebeurd er: die 2 ventjes worden de bak ingeslingert en dagenlang vastgehouden.

Voorbeeld 2: Samir A. wordt keer op keer vrijgesproken omdat hij 'nog niets heeft gedaan'. Die jongen is een tikkende tijdbom en het is wachten tot hij iemand om zeep helpt en dan kunnen we hem eindelijk opsluiten.

Vervolgens wordt een vrouw in haar auto berooft van haar tas en rijdt achter de dader aan om hem te stoppen. Ze tikt zijn scooter aan waardoor de jongen beknelt raakt en overlijdt. Nou is dat natuurlijk niet de straf die hij verdiend, maar het gebeurt. Landelijke verontwaardiging, stille tocht voor een tasjesdief en de vrouw gaan de bak in wegens doodslag. De wereld op z'n kop.

Nou zal ik wel worden aangevallen door rechtenstudenten die gaan beweren dat in het eerste geval meneer A niets te laste kan worden gelegd en dat het 2e geval toch echt doodslag is, maar bij de rechtgeaarde Nederlander zal het gevoel van onrecht overheersen.

Zo kan ik nog wel even doorgaan met voorbeelden waarin Nederland is doorgeslagen om onze probleemgroepen maar zoveel mogelijk de hand boven het hoofd te houden en alles met de mantel der liefde te bedekken.

En dan durf jij te beweren dat als de nederlandse staat het wettelijk zou mogen, zij de allochtone medemens zou benadelen en dan met name de moslim-allochtonen

Ik heb nog nooit zo'n verknipt wereldbeeld gezien en vraag me ook echt af met welke bril op jij bepaalde zaken bekijkt. Ik begrijp dat jij zelf het traject hebt doorlopen en ben blij dat het voor jou goed is afgelopen, maar het mag mijns inziens ook wel eens afgelopen zijn dat verschrikkelijke calimerogedrag van islamitische medemensen.
Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
pi_33942501
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:48 schreef Merkowitz het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin. Er wordt in alle lagen van de Nederlandse regering en het Nederlanse rechtssysteem op de tenen gelopen om maar te zorgen dat iedereen in Nederland gelijk wordt behandeld. Dit wordt vaak tot in het extreme doorgetrokken en helt soms zelfs over richting discriminatie richting autochtonen.

Een voorbeeldje: bij de moord op Fortuyn en Van gogh lopen hele bevolkingsgroepen uit om op straat feest te vieren. Niemand grijpt in.

Afgelopen jaar zetten 2 stomme pubertjes een website op waarin de dood van 2 turkse jongens wordt gebejubeld. Wat gebeurd er: die 2 ventjes worden de bak ingeslingert en dagenlang vastgehouden.

Voorbeeld 2: Samir A. wordt keer op keer vrijgesproken omdat hij 'nog niets heeft gedaan'. Die jongen is een tikkende tijdbom en het is wachten tot hij iemand om zeep helpt en dan kunnen we hem eindelijk opsluiten.

Vervolgens wordt een vrouw in haar auto berooft van haar tas en rijdt achter de dader aan om hem te stoppen. Ze tikt zijn scooter aan waardoor de jongen beknelt raakt en overlijdt. Nou is dat natuurlijk niet de straf die hij verdiend, maar het gebeurt. Landelijke verontwaardiging, stille tocht voor een tasjesdief en de vrouw gaan de bak in wegens doodslag. De wereld op z'n kop.

Nou zal ik wel worden aangevallen door rechtenstudenten die gaan beweren dat in het eerste geval meneer A niets te laste kan worden gelegd en dat het 2e geval toch echt doodslag is, maar bij de rechtgeaarde Nederlander zal het gevoel van onrecht overheersen.

Zo kan ik nog wel even doorgaan met voorbeelden waarin Nederland is doorgeslagen om onze probleemgroepen maar zoveel mogelijk de hand boven het hoofd te houden en alles met de mantel der liefde te bedekken.

En dan durf jij te beweren dat als de nederlandse staat het wettelijk zou mogen, zij de allochtone medemens zou benadelen en dan met name de moslim-allochtonen

Ik heb nog nooit zo'n verknipt wereldbeeld gezien en vraag me ook echt af met welke bril op jij bepaalde zaken bekijkt. Ik begrijp dat jij zelf het traject hebt doorlopen en ben blij dat het voor jou goed is afgelopen, maar het mag mijns inziens ook wel eens afgelopen zijn dat verschrikkelijke calimerogedrag van islamitische medemensen.
Het waren 3 stille tochten maargoed.

Samir A. heeft ook nooit meer problemen gekregen nadat hij een fotograaf mishandelde.

Murat D. was voor een heleboel allochtone jongeren een held nadat hij Hans van Wieren had doodgeschoten.
Er is een jongen van school getrapt omdat hij een Nederlandse vlag op zijn jas of tas had.
Bij mij op school kon een jongen op z'n sokken verder lopen omdat zijn kisten racistisch zouden zijn.

Iedereen met een beetje hoge functie in dit land doet alles om zich in te dekken, zodat hij niet als racist kan worden bestempeld.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_33944791
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:00 schreef Meki het volgende:

[..]

Belgie heeft gelijk . NL is erg streng voor zijn buitenlandse burgers. niet alleen via schijnhuwelijk maar juist via inkomen etc. Nederland moet denken aan gelijke kansen voor iedereen . scijnhuwelijk verboden voor Marokkanen en Turken dan moet het verboden zijn voor Amerikanen etc.

dat doen NL niet en daarbij heeft Belgie gelijk in
Dat doet Nederland wel, dus.
  woensdag 11 januari 2006 @ 18:40:22 #79
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33945923
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 13:21 schreef desiredbard het volgende:
Klopt ze zijn een 2e wereldland
Wat is volgens jou de definitie van een 2e wereldland?

Wat meer info
-
  woensdag 11 januari 2006 @ 18:49:40 #80
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33946186
quote:
Vind ik ook. Maar ze moet wel het beestje bij de naam noemen: Ze wil voornl. geen Islamitische mensen meer importeren.
Islamieten, of mensen uit bepaalde landen?

De Islam is namelijk een geloof, geen land van herkomst.

Voorbeeld: 10% van de Russen zijn Islamitisch. Niet omdat het Islamitische bekeerlingen zijn, maar gewoon omdat de zuid-Russische grens tegen Islamitische landen aan ligt. Tsjetsjenie, Dagestan, etc, etc.... Natuurlijk zijn daar nogal wat problemen enzo in de laatste 10 jaar, maar in principe zijn het Russen met een Russisch paspoort. En dat zijn qua uiterlijk voornamelijk mensen die vergelijkbaar zijn met andere oost-europeanen, ze zijn grotendeels gewoon blank, maar toch iets anders dan de blanke hollander natuurlijk.

Ik krijg meer het idee dan men in Nederland liever Noord-Afrikanen, en mensen uit het Midden-Oosten weerd, maar Indonesiers die ook voor 90% Islamitisch zijn mogen dan wel blijven?
-
pi_33961817
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:18 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor lamme opmerking, we mogen alleen streng zijn voor allochtonen in een ander land ofzo?
Belgie moet maar eens kijken naar zijn eigen allochtonen . Volgens mij zijn de Nederlandse Allochtonen beschaafder dan Belgische

voorbeeld ( Rellen Parijs ) In Belgie en NL
Belgie ( rond 200 )
Nederland ( 4 a 5 )
dit zegt al genoeg
i
pi_33961856
Allochtonen zijn toch geen minderwaardig bezit dat afgericht moet worden Meki?
pi_33961927
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 00:57 schreef Vitalogy het volgende:
Ik beschouw alle inwoners van NL als mijn medebewoners
pi_33961991
Fijn om te horen.
pi_34004098
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 00:55 schreef Meki het volgende:

[..]

Belgie moet maar eens kijken naar zijn eigen allochtonen . Volgens mij zijn de Nederlandse Allochtonen beschaafder dan Belgische

Belgie ( rond 200 )
Nederland ( 4 a 5 )
dit zegt al genoeg
i
is dat dan geen bewijs dat ons beleid wel degelijk beter en zinniger is dan dat van België?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34005370
quote:

[..]

Belgie ( rond 200 )
Nederland ( 4 a 5 )
dit zegt al genoeg
i
De rellen in Brussel zouden voor een groot deel gepleegd zijn door Noordfranse jongeren die speciaal naar Brussel afreisden om de vonk ook hier te doen overslaan. Heeft niets met de 'beschaafdheid' van allochtonen te maken...

[ Bericht 25% gewijzigd door Frisk op 13-01-2006 10:15:11 (verkeerde quote) ]
pi_34017680
quote:

[..]

Belgie ( rond 200 )
Nederland ( 4 a 5 )
dit zegt al genoeg
i
Bron???????
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:25:54 #88
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34017931
Die Belgen zijn gewoon gefrustreed om 200 Marrokkanen in de schoot geworpen te krijgen. 200? Hoeveel procent is dat van de 284.000 Marrokkanen die in Nederland wonen?

Laat de minister van Binnenlandse zaken in België, zich liever bezig houden met binnenlandse (lees: Belgische) zaken.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:40:16 #89
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_34018388
Ik denk dat Dewael vooral wil dat de regels overal in Europa gelijk zijn.

Dat Nederland-België verhaal zijn jullie er vooral zelf van aan het maken. Bovendien meent Dewael blijkbaar dat Verdonk afspraken op Europees niveau niet respecteert. Dus ofwel moeten die afspraken op Europees niveau veranderd worden, ofwel moet Verdonk ze nakomen. (Als Dewael gelijk heeft met zijn uitspraken, uiteraard.)

Ik begrijp echt in godsnaam niet wat dit met België-Nederland of een zogenaamd "minderwaardigheidscomplex" te maken heeft.
Het is gewoon belachelijk als je in het hedendaagse Europa even 50 kilometer de grens over kan rijden om daar een huwelijk te "regelen" wat in het land waar je woonde niet kan.
---verdwijnt---
pi_34018582
Ik denk dat die belgische bewindslieden maar 'ns naar hun eigen getto's moeten kijken in oa Antwerpen en Brussel

Onze Rita Verdonk ( ) doet tenminste wat aan de problemen hier!! Die de wael durft alleen maar kritiek te leveren op anderen terwijl het in sommige antwerpse wijken een traditie is om meisjes te verkrachten etc. etc.

Ga daar wat aan doen joh, vieze
pi_34018619
Oh.. en wat mij betreft kunnen ze hier niet streng genoeg zijn!!
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:42:51 #92
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_34020403
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ghetto's?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_34020627
Ja en als het antwerpen niet is kijk naar Brussel, als er iets platgegooid moet worden....
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 16:51:59 #94
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_34051455
Update:
quote:
België en Nederland strijden tegen misbruik gezinshereniging

Nederlandse migranten die tijdelijk in België komen wonen om hier te trouwen met iemand van buiten de Europese Unie, zullen beter gecontroleerd worden. De misbruiken van de zogenaamde 'België-route' zullen door Nederland en België gezamenlijk worden aangepakt.

Dat hebben minister Patrick Dewael (VLD) van Binnenlandse Zaken en de Nederlandse minister van Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) afgesproken.

In België zijn de regels rond gezinshereniging soepeler dan in Nederland. Wie een bruid wil laten overkomen, hoeft geen minimaal inkomen te kunnen bewijzen en mag jonger zijn (18 in plaats van 21 jaar). De verblijfsvergunning is goedkoper (30 tegenover 430 euro) en de bruid hoeft geen inburgeringscursus te volgen.

Nederlandse migranten zouden met duizenden gebruik maken van deze soepeler regels. Verdonk heeft die zaak enkele weken geleden aangeklaagd. Dewael stelt dat de regels in Nederland strenger zijn dan in vele Europese landen.

In de marge van een informele vergadering van de Europese ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken heeft Verdonk een gesprek gehad met Dewael. Afgesproken is om de gegevens in kaart te brengen, zodat de aard en de omvang van het misbruik kunnen worden vastgesteld.

Dewael heeft tijdens de ontmoeting ook uitleg gegeven over de recente wet om schijnhuwelijken strafbaar te maken. Ook aan een verstrenging van de Belgische regels over gezinshereniging wordt gewerkt.
http://www.standaard.be/A(...)ikelid=B295902060114

Het zal wel een kwestie zijn van "het juiste evenwicht vinden".
---verdwijnt---
pi_36045376
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 00:57 schreef Vitalogy het volgende:
Je moet eens op die onderste link van Meki klikken,das een zwakbegaafde randdebiel die tegen knuffels praat en denkt dat ie grappig is,ik neem hem niet serieus meer ,die stotterende vakkenvuller.albert hein is je toekomst.zelfs al quaida afdeling osdorp is te hoog gegrepen.
pi_36076721
Belgie. Dat is toch dat land waar die geniepige slinkse kliek alles doet om het voormalige VB zoveel mogelijk te pesten? Het land waar iedereen die in de multikul woont, op VB stemt, en de rest van de naievelingen uit gebrek aan persoonlijke ervaring met de multikul nog boter op hun hoofd heeft? Ach zo, niet serieus te nemen dus
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36076728
Belgie moet zun bek houwe.... ik ging nog eens niet in Belgie wonen ook al kreeg ik een paar milioen... wat een kutland.
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 16 maart 2006 @ 07:20:52 #98
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_36076814
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:00 schreef Meki het volgende:

Belgie heeft gelijk .
Waneer vertrek je?
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  donderdag 16 maart 2006 @ 12:23:19 #99
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_36082444
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Nee BSB, het gaat om onderontwikkeld volk wat buitengehouden dient te worden, omdat dat integratieproblemen met zich meebrengt. Dat dat dan toevallig meesetentijds islamieten betreft is gewoon de realiteit, maar dat zegt meer over hun dan over Verdonk.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_36086397
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Dat komt omdat veel Arabische allochtonen niet trouwen uit liefde Banshee, zij willen een fokzeug dat de kids opvangt, het huis aan kant maakt. haar 'plek' weet en het liefst de normen en waarden uit een vroeger thuisland hanteert.
Daar staat Nederland niet voor en dus wordt die groep aangepakt.
Yeah baby Yeah!
pi_36087485
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:49 schreef maartena het volgende:

[..]

Islamieten, of mensen uit bepaalde landen?

De Islam is namelijk een geloof, geen land van herkomst.

Voorbeeld: 10% van de Russen zijn Islamitisch. Niet omdat het Islamitische bekeerlingen zijn, maar gewoon omdat de zuid-Russische grens tegen Islamitische landen aan ligt. Tsjetsjenie, Dagestan, etc, etc.... Natuurlijk zijn daar nogal wat problemen enzo in de laatste 10 jaar, maar in principe zijn het Russen met een Russisch paspoort. En dat zijn qua uiterlijk voornamelijk mensen die vergelijkbaar zijn met andere oost-europeanen, ze zijn grotendeels gewoon blank, maar toch iets anders dan de blanke hollander natuurlijk.

Ik krijg meer het idee dan men in Nederland liever Noord-Afrikanen, en mensen uit het Midden-Oosten weerd, maar Indonesiers die ook voor 90% Islamitisch zijn mogen dan wel blijven?
De voornaamste groep zijn misschien nogw wel de Tartaren. Eén van mijn neefjes in Moskou is getrouwd met een Tartaarse Russin. Ondanks dat ze Islamitisch zijn gaat een vergelijking met de Middellandsezee-moslims niet bepaald op.
Nederlanders hebben vaak veel betere ervaringen met Indo's dan bv. Marokkanen. Mijn ervaring met Javaanse moslims is zelfs dat ze hun islamitische dochter veel liever met een blanke Hollander thuis zien komen dan met een Turk of Marokkaan.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_36102827
- kap is -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 17-03-2006 03:33:31 ]
  vrijdag 17 maart 2006 @ 04:36:21 #103
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_36106560
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 15:20 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

De voornaamste groep zijn misschien nogw wel de Tartaren. Eén van mijn neefjes in Moskou is getrouwd met een Tartaarse Russin. Ondanks dat ze Islamitisch zijn gaat een vergelijking met de Middellandsezee-moslims niet bepaald op.
Nederlanders hebben vaak veel betere ervaringen met Indo's dan bv. Marokkanen. Mijn ervaring met Javaanse moslims is zelfs dat ze hun islamitische dochter veel liever met een blanke Hollander thuis zien komen dan met een Turk of Marokkaan.
Precies!

Je slaat hier eigenlijk de nagel op de kop. Het zijn juist Nederlandse nationalisten en extreem-rechtse figuren die hele discussie in de richting van "westen" vs. "islam" sturen.

Maar grappig genoeg verzwijgen ze daarbij de rol die felle nationalistische gevoelens spelen bij de relaties tussen groepen allochtonen onderling, maar ook bij relaties tussen die groepen en de "Nederlanders". De "vete" tussen Turken en Marokkanen is een bekend voorbeeld.

Waarschijnlijk omdat Nederlandse nationalisten liefst hun eigen zwakheden willen verbergen, denk ik.
---verdwijnt---
pi_36107686
quote:

[..]

Dat hebben we geprobeerd, dat werkte niet. Dat mag nu toch wel duidelijk zijn...
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:32:59 #105
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36114969
kan belgië alsjeblieft hun eigen tyfuszooi eerst opruimen en dan pas iets zeggen over een land waar alles bijna beter loopt.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 20:16:43 #106
111528 Viajero
Who dares wins
pi_36127100
quote:

[..]

daarom is het heel handig dat Polen etc nu ook in de EU zitten
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 20:21:12 #107
111528 Viajero
Who dares wins
pi_36127234
quote:

[..]

Meki, Pim zou het zo gewild hebben..
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 20:24:55 #108
111528 Viajero
Who dares wins
pi_36127342
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:35 schreef maartena het volgende:

[..]

En toegang weigeren gebaseerd op huidskleur of afkomst op dragers van een Europees paspoort hebben we sinds 1935 niet meer gedaan in Europa..... toendertijd mochten Joden met een paspoort uit Nederland of Frankrijk of Polen of welk ander Europees land dan ook Duitsland niet meer in, terwijl autochtonen uit de betreffende landen Duitsland wel in mochten. En hoe wisten ze dat? Omdat in de Nederlandse paspoorten fijntjes het geloof stond vermeldt destijds..... daar maakten de Duitsers dan ook handig gebruik van toen ze in Nederland de Joden wilden opruimen. Vanwege dat akkefietje is na de oorlog besloten het geloof van een persoon NIET meer op te nemen in de burgerlijke stand en paspoorten.

Niet alleen in Duitsland hoor.. veel andere Europese landen waren bang voor een toestroom van Joodse vluchtelingen en lieten Joden met een Duits paspoort ook niet meer toe..
pi_36133166
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:06 schreef Meki het volgende:

[..]

omdat het niet nodig is, geloof me maar als het er veel waren was dat echt wel aangepakt. bij turken en marokkanen liggen die cijfers gruwelijk hoog DAAROM wordt het aangepakt knulletje.
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:15 schreef Meki het volgende:

[..]

gigantische hoeveelheden zijn werkeloos, maar volgens meki willen ze allemaal werken
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_36133188
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:32 schreef zoalshetis het volgende:
kan belgië alsjeblieft hun eigen tyfuszooi eerst opruimen en dan pas iets zeggen over een land waar alles bijna beter loopt.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_36136145
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 14:41 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat komt omdat veel Arabische allochtonen niet trouwen uit liefde Banshee, zij willen een fokzeug dat de kids opvangt, het huis aan kant maakt. haar 'plek' weet en het liefst de normen en waarden uit een vroeger thuisland hanteert.
Daar staat Nederland niet voor en dus wordt die groep aangepakt.
Helaas wordt iedereen aangepakt, alleen vanwege de problemen met Islamitische migranten. Heel het Nederlandse immigratiebeleid is een chaos geworden van de meest onmogelijke voorwaarden en regeltjes, allemaal vanwege de problemen met Islamitische migranten.

Kennismigranten laten Nederland links liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')