Waarom ga je niet mee dan??quote:Op maandag 6 februari 2006 16:43 schreef DarkShine het volgende:
Voor mij geen Enschede, heel misschien zondag Oostende - KV Mechelen...
Bahbah, wat word het meteen weer breed uitegsmeerd in de Nederlandse media, krijgen ze 2x achter elkaar (onterecht) een rode kaart en meteen zijn we een schopploegquote:Op donderdag 9 februari 2006 13:47 schreef DarkShine het volgende:
Hij ging het duel aan, maar die blessure was echt niet opzettelijk. Cissé was zelfs de eerste die zijn ploegmaats kalmeerde...
En een rode kaart een 5 minuten na een duel pas geven?Cziommer die het publiek opjaagde toen de scheids werd toegezongen
Zaterdag Enschede?quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:35 schreef planethugo het volgende:
ad sportwereld vind ik normaal wel(niet met roda maar in het algemeen fijn krantje) maar wat ze nu schrijven slaat werkelijk nergens op
Dan moet ik jou toch ook kennen kerel?quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:19 schreef planethugo het volgende:
[..]
yup
met bus van het fanproject
quote:Simon, hoe is het om weer in Nederland te zijn?
“Het is heerlijk om weer in Nederland te spelen. En bij Roda JC lukt dat goed.”
Dat blijkt. Je hebt een paar goede wedstrijden gespeeld en een mooi doelpunt gescoord tegen PSV.
“Ja, dat klopt, maar het kan zeker beter. En ik denk dat we wel genoeg kwaliteit hebben om in de toekomst wedstrijden als tegen PSV ook te winnen.”
Wat veel supporters van Twente zich afvragen, waarom speel je niet bij FC Twente?
“Ik ben eigenlijk niet zo direct benaderd. In de zomer heb ik bij Schalke ’04 aangegeven dat ik graag bij Twente wilde blijven, en dat heb ik ook bij Twente aangegeven. Twente schijnt ook wel onderhandeld te hebben met Schalke maar het is niet rondgekomen.”
Hoe kwam dat?
”Schalke had de helft van het opleidingsgeld voor mij al aan Twente betaald, en voor de andere helft mocht ik naar FC Twente. Dus eigenlijk hoefden ze niet voor mij te betalen, maar het is toch niet rondgekomen.”
En in de winterstop?
”Ja toen is er ook nog even kort contact geweest met Twente maar dat is ook op niets uitgelopen.”
Zaterdag speel je dus voor het eerst tegen Twente, hoe voelt dat?
”Ik zal je eerlijk zeggen dat ik vannacht slecht geslapen heb. Ik ben erg benieuwd naar de ontvangst in het Arke stadion. Ik hoop dat de mensen blij zijn om me weer in het Arke stadion te zien spelen, ook al is het als tegenstander.”
FC Twente en Roda JC staan in de competitie nog maar één punt van elkaar, wie van beide haalt de play-offs?
“Ik hoop natuurlijk dat we het allebei halen, maar Roda haalt het zeker. Voor Twente hoop ik natuurlijk dat ze het halen, het is natuurlijk mijn club en ik gun ze het allerbeste.”
Volg je Twente nog?
“Jazeker, ik heb ook pas nog contact gehad met Rini Coolen.”
Wat vind je van zijn beslissing om op te stappen?
“Ik vind het heel zuur, hij is een fantastische trainer. Maar hij is ook een clubman en hij heeft me verteld dat hij het in het belang van de club heeft gedaan. Rini is mentaal heel sterk en hij had de druk zeker wel het hoofd kunnen bieden. Maar misschien is deze beslissing toch wel goed geweest.”
En hoe is zijn vervanger Jan van Staa?
“Ik heb hem natuurlijk niet meegemaakt als hoofdtrainer, maar hij vormde met Rini en Evert Bleuming altijd een goed team. Hij heeft natuurlijk zelf ook gevoetbald en dat is belangrijk. Ik hoop dat hij het goed zal doen bij Twente.”
Cziommer nog in Twente-shirt
Hoe ben je opgevangen bij Roda JC?
“Erg plezierig, het is een echte familieclub en de mensen behandelen me erg prettig.”
Hoe zijn de supporters?
“Ook zij hebben me goed opgevangen. Iedereen praat hier ook over voetbal op straat. In de wedstrijd tegen AZ heb ik gemerkt dat er een goede sfeer kan heersen in het stadion. Roda heeft goede supporters, en als de prestaties goed zijn leeft de sfeer in het stadion op.”
Net als bij Twente?
“Dat is niet te vergelijken. Ik ben sinds mijn veertiende bij Twente geweest en ken de supporters veel beter. De sfeer in ‘de hel van Enschede’ is natuurlijk fantastisch, Twente heeft super-supporters.”
En de clubs, zijn die met elkaar te vergelijken?
“Dat is ook niet te zeggen. Ik heb gemerkt dat Roda een echte familieclub is maar ik heb al sinds mijn veertiende bij Twente gespeeld dus daar weet ik precies wat er speelt en hoe alles gaat.”
Hoe gaat het sportief bij Roda JC?
“We hebben een goed elftal en goede trainers. Met Huub Stevens, Raymond Atteveld en Ruud Hesp hebben we een aantal mensen in huis die zelf ervaring op niveau hebben.”
Wanneer is je contract afgelopen?
”Ik speel op huurbasis tot juni bij Roda, en daarna ben ik transfervrij.”
Kom je nog terug bij FC Twente?
“FC Twente is mijn club en daar wil ik zeker graag weer spelen. Maar ik heb natuurlijk ook nog steeds de ambitie om bij een topclub te spelen, ook al is het bij Schalke niet uit de verf gekomen. Maar eigenlijk kan ik daar ook nog niet aan denken, ik heb ongeveer negen maanden nauwelijks gespeeld door blessures en problemen bij de club en wil me eerst volledig voor Roda inzetten.”
Ga je zaterdag tegen Twente iets minder goed je best doen?
“Als je mij als voetballer kent weet je dat ik altijd mijn uiterste best zal doen, en Roda is nu mijn werkgever. Twente is mijn club, maar zaterdag zal ik negentig minuten mijn best doen voor Roda.”
Is het gunstig voor Twente dat je niet goed geslapen hebt?
“Dat maakt vast niet uit, vannacht ben ik dan echt moe en slaap ik goed en dan ben ik morgen gewoon fit.”
Dacht ik deze week zelf ook nog aan...quote:Op zondag 19 februari 2006 16:30 schreef methodmich het volgende:
Zeker wel blij dat Paul Put geen coach is geworden van Roda?
Laurent Delorge? Of een ander? Twente wilde hem toen ook.quote:Op zondag 19 februari 2006 17:58 schreef planethugo het volgende:
idd blij ja, net als die ene gast van anderlecht wat bijna gekomen was
quote:Rode kaarten Kah en Nilsson geseponeerd
20/2/2006 17:37
Wegens gebrek aan bewijs heeft de tuchtcommissie van de KNVB de rode kaarten voor Pa-Modou Kah (Roda JC) en Lasse Nilsson (SC Heerenveen) geseponeerd. Beide spelers werden zaterdag in het onderlinge duel van hun beide clubs van het veld gestuurd.
Op aanwijzingen van assistent-scheidsrechter Ron Karremans toonde leidsman Reinold Wiedemeijer de Gambiaan en de Zweed de rode kaart. Zelf was het incident Wiedemeijer ontgaan. Op de televisiebeelden werd ook niet helemaal duidelijk wat er nu precies was gebeurd.
De tuchtcommissie van de KNVB is tot de conclusie gekomen dat er geen grond is om beide spelers te schorsen.
Geboren in Gambia, getogen in Noorwegen.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:35 schreef Beschouw het volgende:
Kah een Gambiaan? Noor toch?
Punten zijn punten, hoe maakt niet uit!quote:Op zondag 5 maart 2006 12:21 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Zo netjes hoor 1-3 gewonnen, ben ik er niet bij winnen ze zowaar
Mooie goal trouwens ook van Cziommer, wat ik zo in de samenvatting zag, was vitesse in de eerste helft toch wel sterker dan Roda, maar door die rode kaart alsnog gewonnen
Hoe was KVM?? 0-0 las ik?quote:Op zondag 5 maart 2006 12:59 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Punten zijn punten, hoe maakt niet uit!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |