klopt heel erg. er is nog wel reggae van Lee Perry en Alpha Blondy bijvoorbeeld die ik leuk vind maar het haalt bij lange na niet het niveau van Bobquote:Op zondag 8 januari 2006 10:02 schreef peaceman het volgende:
Wat mij vooral opvalt binnen de reggae is dat niemand het niveau van Bob ook maar ooit benaderd heeft (of ik ken ze niet). Niet dat dat nou persé moet, maar het is wel opvallend.
Of de cd Panic in Baylon van Lee "scratch" Perry.quote:Op zondag 8 januari 2006 20:15 schreef Wolter het volgende:
Toots and the Maytals vind ik zelf lekkere muziek. Net als Peter Tosh, Jimmy Cliff. Al klinkt het al snel wat ouder.
Maar als je die hypnotiserende sound wil hebben zou ik gaan luisteren naar eek-a-mouse.
Babylon by Bus heb ik ookquote:Op zondag 8 januari 2006 20:23 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
Wat is jullie Bob top 3?
In willekeurige volgorde de mijne:
Concrete Jungle
Rat Race
War/No More Trouble
Toevallig allemaal van de Babylon by Bus cd, die in geen enkele collectie mag ontbreken![]()
erg lastig om te zeggen maar ik denk zoiets:quote:Op zondag 8 januari 2006 20:23 schreef J.A.N.A. het volgende:
Wat is jullie Bob top 3?
hey die soul almighty ken ik niet, is dat een van zijn eerdere of latere cd's?quote:Op zondag 8 januari 2006 20:30 schreef J.A.N.A. het volgende:
[afbeelding]
Deze heb ik![]()
En dan mis ik nog een hele shitload aan live sets, die passen niet meer op m'n laptopje, maar staan thuis op het mediacenter![]()
Bron.quote:Bob Marley was a hero figure, in the classic mythological sense. His departure from this planet came at a point when his vision of One World, One Love - inspired by his belief in Rastafari - was beginning to be heard and felt. The last Bob Marley and the Wailers tour in 1980 attracted the largest audiences at that time for any musical act in Europe.
Bob's story is that of an archetype, which is why it continues to have such a powerful and ever-growing resonance: it embodies political repression, metaphysical and artistic insights, gangland warfare and various periods of mystical wilderness. And his audience continues to widen: to westerners Bob's apocalyptic truths prove inspirational and life-changing; in the Third World his impact goes much further. Not just among Jamaicans, but also the Hopi Indians of New Mexico and the Maoris of New Zealand, in Indonesia and India, and especially in those parts of West Africa from wihch slaves were plucked and taken to the New World, Bob is seen as a redeemer figure returning to lead this planet out of confusion.
In the clear Jamaican sunlight you can pick out the component parts of which the myth of Bob Marley is comprised: the sadness, the love, the understanding, the Godgiven talent. Those are facts. And although it is sometimes said that there are no facts in Jamaica, there is one more thing of which we can be certain: Bob Marley never wrote a bad song. He left behind the most remarkable body of recorded work. "The reservoir of music he has left behind is like an encyclopedia," says Judy Mowatt of the I-Threes. "When you need to refer to a certain situation or crisis, there will always be a Bob Marley song that will relate to it. Bob was a musical prophet."
imageThe tiny Third World country of Jamaica has produced an artist who has transcended all categories, classes, and creeds through a combination of innate modesty and profound wisdom. Bob Marley, the Natural Mystic, may yet prove to be the most significant musical artist of the twentieth century.
Is een verzamelaartje met remixen, check wikipediaquote:Op zondag 8 januari 2006 20:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hey die soul almighty ken ik niet, is dat een van zijn eerdere of latere cd's?
ok thanks, is 't ook een leuke cd?quote:Op zondag 8 januari 2006 20:38 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
Is een verzamelaartje met remixen, check wikipedia
oh, en Them Belly Full ook ergens daartussenquote:Op zondag 8 januari 2006 20:32 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
erg lastig om te zeggen maar ik denk zoiets:
1.Forever Loving Jah
2.My cup
3.Jump Nyahbinghi
quote:Op zondag 8 januari 2006 20:39 schreef Scrutinizer het volgende:
... en Simmer Down als tip!
Mooaah niet echt ik vind z'n oude orginele werk beter.quote:Op zondag 8 januari 2006 20:40 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ok thanks, is 't ook een leuke cd?
Nee, je hebt namelijk gelijk wat mij betreft. Ik vind Bob Marley ook nog steeds ongeëvenaard. Een goede reggae-cd die ik onlangs gekocht heb kan ik je nog wel tippen: van een zanger uit Ivoorkust, Tiken Jah Fakoly - Coup de Guelle. Met Sly Dunbar op drums en Robbie Shakespeare op bas, staat als een huis.quote:Op zondag 8 januari 2006 17:32 schreef peaceman het volgende:
Iemand die misschien het tegendeel kan bewijzen van mijn bovenstaande opmerking?
Goede reggae is natuurlijk altijd welkom!
Z'n moeder, Cedella Booker heeft toch ook een cd gemaakt?quote:Op zondag 8 januari 2006 21:36 schreef jimjim1983 het volgende:
welke van zijn 137 buitenechtelijke kinderen maken eigenlijk ook leuke muziek?
ik vind die 'welcome to Jamrock' van Damian Gong Marley Junior echt geweldigrest van het album is gaar
![]()
Peter Tosh misschien , alhoewel hij het ook vast niet haalt bij bob marley , bracht hij ook muzikaal/polotieke boodschappen en is uiteindelijk ook neergeschoten naar ik dacht.quote:Op zondag 8 januari 2006 10:02 schreef peaceman het volgende:
Wat mij vooral opvalt binnen de reggae is dat niemand het niveau van Bob ook maar ooit benaderd heeft (of ik ken ze niet). Niet dat dat nou persé moet, maar het is wel opvallend.
Volgens mij heb ik die wel ergens, zal eens gaan luisteren.quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:56 schreef Zanderrr het volgende:
Kent iemand die opnames van de Wailers live at the Record Plant? Een deel daarvan staat ook op die "Talking Blues"-cd, maar helaas helemaal verknipt en in de verkeerde volgorde. Echt weer zo'n miskleun van de platenmaatschappij, want het hele concert (makkelijk van een of andere P2P service af te plukken) is echt geweldig. Peter Tosh klinkt echt boos op "Get Up, Stand Up".
Neem je het voor me op?quote:Op zondag 30 juli 2006 20:38 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
da's jammer zeg. is nu al een half uurtje bezig![]()
quote:Op zondag 30 juli 2006 20:44 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
als ik een videorecorder had
dan zou ik het waarschijnlijk niet doen nee
ja, wat betreft videoclips wel.quote:Op zondag 30 juli 2006 20:56 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zijn the box uitzendingen per regio anders eigenlijk dan?
Ow dat is zonde.... hmm weet ik eigenlijk niet. Ik kijk bijna nooit The Box maar wat ik zag vanavond was geen reggae... Net even op teletekst gekeken, maar hier echt geen reggaeweekend...quote:Op zondag 30 juli 2006 20:58 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja, wat betreft videoclips wel.
maar ik dacht dat ze zoiets als dit wel nationaal zouden doen, net zoals met southpark e.d.
is het daar bij jou wel reggae weekend?
quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:25 schreef popolon het volgende:
Vorig jaar trouwens nog naar een concert van de Wailers geweest, heb ze jaren geleden ook al eens in Paradiso gezien.
Tja hoe langer zonder Bob, hoe minder het lijkt te worden. Toch stond Bunny nog aardig te swingen maar het lijkt wel of de formatie elk jaar anders is.
Bob Marley was en is The King of Reggae, maar er is veel goede reggae hoor, ik noem een Peter Tosh, Burning Spear, Black Uhuru, Israel Vibration en een Lucky Dube, moet je maar eens op http://reggaeddl.com./ (effe aanmelden) kijken met name onder het "Lieve Albums" gedeelte staan juweeltjes van live optredens van bovengenoemde artiesten en vele vele anderen!quote:Op zondag 8 januari 2006 10:02 schreef peaceman het volgende:
Klopt , ik ben in de war met een andere oud lid.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:05 schreef Luni het volgende:
[..]
Bunny wailer speelt niet bij de Wailers hoor, die is in een vroeg stadium uit The Wailers gestapt en is solo gegaan net als Peter Tosh, omdat de de platenmaatschappij wilde dat Bod Marley de lead singer werd, en toen zijn ze verder gegaan als Bob Marley & The Wailers
Kippenvel-albumquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:19 schreef popolon het volgende:
Draai nog regelmatig Babylon by Bus, in mijn ogen het beste Marley album.
Tevens één van de best live albums ooit.
Jamming!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:49 schreef plak-band het volgende:
Helemaal mee eens, vooral kinky reggae! (l)
Onder de register pagina:quote:
Inderdaad hypocriet, maar wel een geweldige site, staan zoveel juweeltjes op! Ben nu dit aan het binnen halen:quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:22 schreef nipeng het volgende:
[..]
Onder de register pagina:
Please respect the rights of the copyright holders of any material.
Fucking hypocrites
Nee, dat is het niet, maar op die site staan dingen, zoals die accoustische sessie die ik aan het binnen halen ben, dat is zo veel mooier als menig album van hem, die ook ook allemaal gewoon orgineel heb hoor. Je komt gewoon dingen tegen zoals live optredens die nooit uitgebracht zijn.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:04 schreef nipeng het volgende:
Tis geen downloadtopic he.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:48 schreef Scrutinizer het volgende:
Vandaag zou Bob 65 geworden zijn. Reden genoeg voor een kick van dit topic.
Congratz Nesta!
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:48 schreef Scrutinizer het volgende:
Congratz Nesta!
gefelicitaart ouwe bobbert!quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:48 schreef Scrutinizer het volgende:
Congratz Nesta!
is dat nog ergens terug te zien?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:10 schreef Luni het volgende:
Vrijdag op cultura 24 3 uur Bob Marley.
http://www.cultura.nl/page/vrijdag
Heel erg mee eens. Het wil ook nog wel eens mensen verbazen die niet zo in de reggae zitten vanwege het swingende en het vuur wat erin zit.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:19 schreef popolon het volgende:
Draai nog regelmatig Babylon by Bus, in mijn ogen het beste Marley album.
Tevens één van de best live albums ooit.
Mmm ja, dat is ook een goede kandidaat.quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:44 schreef Luni het volgende:
Bob Marley - Live At Rockpalast gedownload, wat een optreden!![]()
Voor mij is 'war' echt het nummer wat eruit springt. Gewoon omdat het een uitzonderlijk lekker nummer is, maar het heeft ook een enorme lading. De tekst is bijna letterlijk de speech van Haile Selassi voor de verenigde naties, geen slechte tekst. Maar dan heeft het ook nog het ritme van die Zuid-Afrikaanse manier van marcheren/demonstreren zoals die vroeger nog regelmatig op tv te zien was, vuist in de lucht en dan van het ene op het andere been veren, je ziet het ook nog wel eens terug bij de warming up van Z-Afrikaanse voetballer. Dat vind ik wel een geniale samenvloeiing van geloof, boodschap en 'dans'.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:28 schreef Scrutinizer het volgende:
Mijn favoriet van dat album is Concrete Jungle
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |