quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:25 schreef popolon het volgende:
Vorig jaar trouwens nog naar een concert van de Wailers geweest, heb ze jaren geleden ook al eens in Paradiso gezien.
Tja hoe langer zonder Bob, hoe minder het lijkt te worden. Toch stond Bunny nog aardig te swingen maar het lijkt wel of de formatie elk jaar anders is.
Bob Marley was en is The King of Reggae, maar er is veel goede reggae hoor, ik noem een Peter Tosh, Burning Spear, Black Uhuru, Israel Vibration en een Lucky Dube, moet je maar eens op http://reggaeddl.com./ (effe aanmelden) kijken met name onder het "Lieve Albums" gedeelte staan juweeltjes van live optredens van bovengenoemde artiesten en vele vele anderen!quote:Op zondag 8 januari 2006 10:02 schreef peaceman het volgende:
Wat mij vooral opvalt binnen de reggae is dat niemand het niveau van Bob ook maar ooit benaderd heeft (of ik ken ze niet). Niet dat dat nou persé moet, maar het is wel opvallend.
Klopt , ik ben in de war met een andere oud lid.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:05 schreef Luni het volgende:
[..]
Bunny wailer speelt niet bij de Wailers hoor, die is in een vroeg stadium uit The Wailers gestapt en is solo gegaan net als Peter Tosh, omdat de de platenmaatschappij wilde dat Bod Marley de lead singer werd, en toen zijn ze verder gegaan als Bob Marley & The Wailers
Kippenvel-albumquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:19 schreef popolon het volgende:
Draai nog regelmatig Babylon by Bus, in mijn ogen het beste Marley album.
Tevens één van de best live albums ooit.
Jamming!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:49 schreef plak-band het volgende:
Helemaal mee eens, vooral kinky reggae! (l)
Onder de register pagina:quote:
Inderdaad hypocriet, maar wel een geweldige site, staan zoveel juweeltjes op! Ben nu dit aan het binnen halen:quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:22 schreef nipeng het volgende:
[..]
Onder de register pagina:
Please respect the rights of the copyright holders of any material.
Fucking hypocrites
Nee, dat is het niet, maar op die site staan dingen, zoals die accoustische sessie die ik aan het binnen halen ben, dat is zo veel mooier als menig album van hem, die ook ook allemaal gewoon orgineel heb hoor. Je komt gewoon dingen tegen zoals live optredens die nooit uitgebracht zijn.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:04 schreef nipeng het volgende:
Tis geen downloadtopic he.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:48 schreef Scrutinizer het volgende:
Vandaag zou Bob 65 geworden zijn. Reden genoeg voor een kick van dit topic.
Congratz Nesta!
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:48 schreef Scrutinizer het volgende:
Congratz Nesta!
gefelicitaart ouwe bobbert!quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:48 schreef Scrutinizer het volgende:
Congratz Nesta!
is dat nog ergens terug te zien?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:10 schreef Luni het volgende:
Vrijdag op cultura 24 3 uur Bob Marley.
http://www.cultura.nl/page/vrijdag
Heel erg mee eens. Het wil ook nog wel eens mensen verbazen die niet zo in de reggae zitten vanwege het swingende en het vuur wat erin zit.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:19 schreef popolon het volgende:
Draai nog regelmatig Babylon by Bus, in mijn ogen het beste Marley album.
Tevens één van de best live albums ooit.
Mmm ja, dat is ook een goede kandidaat.quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:44 schreef Luni het volgende:
Bob Marley - Live At Rockpalast gedownload, wat een optreden!![]()
Voor mij is 'war' echt het nummer wat eruit springt. Gewoon omdat het een uitzonderlijk lekker nummer is, maar het heeft ook een enorme lading. De tekst is bijna letterlijk de speech van Haile Selassi voor de verenigde naties, geen slechte tekst. Maar dan heeft het ook nog het ritme van die Zuid-Afrikaanse manier van marcheren/demonstreren zoals die vroeger nog regelmatig op tv te zien was, vuist in de lucht en dan van het ene op het andere been veren, je ziet het ook nog wel eens terug bij de warming up van Z-Afrikaanse voetballer. Dat vind ik wel een geniale samenvloeiing van geloof, boodschap en 'dans'.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:28 schreef Scrutinizer het volgende:
Mijn favoriet van dat album is Concrete Jungle
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |