Kort, we zitten hier met negen man, het papier vliegt er zo maar doorheen...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:54 schreef Merson het volgende:
Daarom de vraag aan jullie: hoe lang doen jullie gemiddeld met een WC-rol?
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:09 schreef RecomServ het volgende:
soms een rol per keer, en soms een rol per dag![]()
In zo'n huis heb ik ook gewoond. Daar ging er per week minstens een XXXXXL familie pak doorheen, soms zelfs twee. En we waren er maar met zijn vieren.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:15 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Kort, we zitten hier met negen man, het papier vliegt er zo maar doorheen...
Ik verdenk sommige huisgenoten ervan dat ze het eten...
Die tip ga ik eens gebruiken...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:20 schreef Fixers het volgende:
[..]
In zo'n huis heb ik ook gewoond. Daar ging er per week minstens een XXXXXL familie pak doorheen, soms zelfs twee. En we waren er maar met zijn vieren.
Ik hoorde laatst nog ergens een tip om minder papier te gebruiken: Sla de rol een beetje plat als je dat ding ophangt. Dan rolt het minder goed af. Voor de echte krent dus!
Het moet terug te halen zijn hier. Ik gok een pak per week...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:27 schreef Merson het volgende:
Maar er is dus niemand die netjes een huishoudboekje bij houdt en daarin ongeveer na kan gaan om de hoeveel uren/dagen/weken/maanden/jaren* hij/zij* een nieuw pak WC-papier haalt?
* Doorhalen wat niet van toepassing is.
de professionele rolhouders kennen het trucje al eeuwen... let maar eens op bij bedrijven, die rollen rollen altijd heel stroef -> scheurt als je een lange trek eraan maakt. niet voor niets ... het werkt er wordt minder verbruikt.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:20 schreef Fixers het volgende:
[..]
In zo'n huis heb ik ook gewoond. Daar ging er per week minstens een XXXXXL familie pak doorheen, soms zelfs twee. En we waren er maar met zijn vieren.
Ik hoorde laatst nog ergens een tip om minder papier te gebruiken: Sla de rol een beetje plat als je dat ding ophangt. Dan rolt het minder goed af. Voor de echte krent dus!
Blijkbaar, ik kende het nog niet, maar iedereen in mijn omgeving riep meteen van welquote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:31 schreef Aarde het volgende:
[..]
de professionele rolhouders kennen het trucje al eeuwen...
Dat is een halve rol per dagquote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:34 schreef B03S het volgende:
Ik woon alleen en koop om de 3 - 4 weken een 12-pak, gebruik dus ongeveer 3 - 4 rollen per week.
so whatquote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:41 schreef 2Mini het volgende:
Je werkt bij de supermarkt
Per dag gaat er wel een rol doorheen..(4 mensen in huis)
Trouwens.. ik had laatst gehoord dat er zo ongeveer 12000 bomen per dag eraan moeten geloven alleen maar om wc papier te worden
Met hoeveel personen?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:28 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Het moet terug te halen zijn hier. Ik gok een pak per week...
Dat lijkt allemaal dramatisch, maar de wereld is wat groter dan Nederland. Je wil niet weten hoeveel kippen er dagelijks bij de mensen op hun bord liggen, dat moeten er miljoenen zijn.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:43 schreef Aarde het volgende:
[..]
so what
weet je hoeveel olie er doorheen gaat per dag
die bomen worden er (geloof ik?) speciaal voor geplant
Probleem is dat een boom niet binnen een maandje er al is..quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:43 schreef Aarde het volgende:
[..]
so what
weet je hoeveel olie er doorheen gaat per dag
die bomen worden er (geloof ik?) speciaal voor geplant
met zo'n icon had ik niet anders gedacht.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:48 schreef Repeat het volgende:
ik doe denk ik 1 a 2 dagen met een rol.
Alleen voor mezelf is dat
kippen vergen onderhoud.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:51 schreef 2Mini het volgende:
[..]
Probleem is dat een boom niet binnen een maandje er al is..
bomen worden op commerciele basis gekweekt hoorquote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:51 schreef 2Mini het volgende:
[..]
Probleem is dat een boom niet binnen een maandje er al is..
soms veel soms weinigquote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:14 schreef Merson het volgende:
Ik weet nu wel hoe je het gebruik van WC-papier kan minimaliseren, dat er veel bomen gekapt moeten worden (al kan ik me herinneren van School TV weekjournaal dat het gerecycled papier is) en dat vrouwen beduidend meer WC-papier gebruiken dan mannen.
Maar hoeveel er precies gebruikt wordt is me nog niet duidelijk.![]()
Bij deze dan de oproep aan alle FOK!kers om het in heel 2006 bij te houden, zodat ik het in 2007 weet.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:20 schreef Aarde het volgende:
[..]
soms veel soms weinig
de conclusie die je kunt trekken is dat de meeste mensen het niet bijhouden![]()
en wat ga je met deze - kostbare - informatie doen danquote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:22 schreef Merson het volgende:
[..]
Bij deze dan de oproep aan alle FOK!kers om het in heel 2006 bij te houden, zodat ik het in 2007 weet.![]()
dat is een boute stellingquote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:26 schreef reactiefractie het volgende:
hoe meer wc-papier je gebruikt hoe schoner je reet is
Opslaan in mijn geheugen en delen met mensen die het ook willen weten, maar vooral genieten van het feit dat ik weer wat nutteloze informatie weet.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:23 schreef Aarde het volgende:
[..]
en wat ga je met deze - kostbare - informatie doen dan
dat is toch hopelijk niet alleen voor wc gebruik he ????quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:48 schreef Repeat het volgende:
ik doe denk ik 1 a 2 dagen met een rol.
Alleen voor mezelf is dat
Tot op zekere hoogte.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:26 schreef reactiefractie het volgende:
hoe meer wc-papier je gebruikt hoe schoner je reet is
400 vel is een standaard WC-rol.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:29 schreef DonnaNonna het volgende:
Het hangt af van het merk wc rol, de een verkoopt het met 8 rollen per pak en die zijn zo op, en de duurdere rollen doe je langer mee, waarschijnlijk omdat er meer papier opzit
duur = dikker dus vouw ik het minder dubbelquote:
2 keer per dag ofzo?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:28 schreef l3laster het volgende:
[..]
dat is toch hopelijk niet alleen voor wc gebruik he ????
wtf man... hoevaak schijt jij op een dag
Wat doe je er in godsnaam mee? Ik gebruik er denk ik 2-3 rollen per maand.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:34 schreef B03S het volgende:
Ik woon alleen en koop om de 3 - 4 weken een 12-pak, gebruik dus ongeveer 3 - 4 rollen per week.
Wat weinig!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:45 schreef Aventura het volgende:
Wat doe je er in godsnaam mee? Ik gebruik er denk ik 2-3 rollen per maand.
Inderdaad!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat weinig!Maja, meisjes poepen niet he?
Door zijn reactie en zijn profiel te combineren kom ik tot de conclusie dat hij een alleenstaande ICT-er is.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:45 schreef Aventura het volgende:
[..]
Maar die krijg je vast vergoed, en wc-papier niet.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:50 schreef rudedeltadude het volgende:
ik heb een stoma, ik gebruik geen pleepapier. Vraag me echter niet hoeveel van die zakjes ik er doorbras in de week.
Ik poep niet graag op vreemde toiletten.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:50 schreef Aventura het volgende:
Inderdaad!
En afgezien daarvan, ik ben alleen 'savonds en ik de weekeinden thuis en zelfs dan ben ik vaak weg. Ik zit dus eigenlijk vaker op een ander toilet dan op het mijne
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:51 schreef Merson het volgende:
[..]
Door zijn reactie en zijn profiel te combineren kom ik tot de conclusie dat hij een alleenstaande ICT-er is.
Hij gebruikt waarschijnlijk WC-papier ipv een washandje.
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat weinig!Maja, meisjes poepen niet he?
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik poep niet graag op vreemde toiletten.
quote:Geslacht: Vrouw
Dames poepen ook niet!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:18 schreef Salsagirl het volgende:
Kuch zou het niet weten
om iemand niet zijn droom uit een te laten spatten
''wij dames poepen niet''
Maar verder ach alle gezinsleden gebruikt ze en ze gaan in een rap tempo,![]()
Ik ook niet, dat gebeurt wel thuis. Kennelijk heb ik een dermate gezond eetpatroon dat ik geen 50 vel nodig hebquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
wat is er ongezond aan lekker schijten?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:56 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik ook niet, dat gebeurt wel thuis. Kennelijk heb ik een dermate gezond eetpatroon dat ik geen 50 vel nodig heb
Sinds mijn stage geen probleem mee. En daarna weer op school is er zelfs een heus ritme ontstaan, iedere dag na de eerste koffie.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ook, misschien iets meer. Een rol per week ofzo.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:45 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik moet bijna altijd 's ochtends vlak na het opstaan.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:01 schreef Fixers het volgende:
Sinds mijn stage geen probleem mee. En daarna weer op school is er zelfs een heus ritme ontstaan, iedere dag na de eerste koffie.
Als iemand per schijtbeurt kennelijk 50 velletjes nodig heeft om de boel af te vegen, is er volgens m ij iets grondg mis me je eetpatroon.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:01 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
wat is er ongezond aan lekker schijten?
Ik vermoed dat de koffie die ze op school schenken er ook wel mee temaken heeft. Die is tamelijk slecht. En we hebben een van de toiletgroepen op school omgedoopt tot 'Het Paleis' . Omdat het net iets mooir is betegeld en net iets ruimer opgezet. Je gaat daar ook niet poepen/schijten/ontlasten maar 'paleizen'.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik moet bijna altijd 's ochtends vlak na het opstaan.
Een vriend van me zit elke ochtend minstens een kwartier op de WC. Hij heeft idd ook een erg ongezond eetpatroon.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:10 schreef Aventura het volgende:
Als iemand per schijtbeurt kennelijk 50 velletjes nodig heeft om de boel af te vegen, is er volgens m ij iets grondg mis me je eetpatroon.
als ik naar een "plons" wc ga heb ik aan 50 velletjes lang niet genoegquote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:10 schreef Aventura het volgende:
[..]
Als iemand per schijtbeurt kennelijk 50 velletjes nodig heeft om de boel af te vegen, is er volgens m ij iets grondg mis me je eetpatroon.
Misschien is het eetpatroon wel gezond, maar zou die persoon gewoon een ander veegpatroon moeten aanleren.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:10 schreef Aventura het volgende:
[..]
Na deze nuttige bijdrage ga ik er vanuit dat je dat vanaf nu wel doet en je bevinding hier zult rapporteren.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:14 schreef boekenworm het volgende:
Ik houd eigelijk niet bij hoeveel er doorheen gaat.
wtf heeft dat er nou weer mee te makenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:13 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
als ik naar een "plons" wc ga heb ik aan 50 velletjes lang niet genoeg
Daar staan wij hollanders bekend om. Ik was op stage mijn engels collag aan het overtuigen dat ie veel beter in Nederland kon gaan wonen. De taal en de afstand van zijn familie kon ie wel over heen komen. Maar alleen de wc's dat was te erg: "You shit on a shelf!" En hij is dus nooit in nederland geweest.....quote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:27 schreef Repeat het volgende:
[..]
wtf heeft dat er nou weer mee te maken
plons wc's
plateau wc's
gaat je drol ranzig liggen dampen op dat plateau man
ja maar die spoel je zo weer weg he., ik laat hem meestal niet liggen voor mijn nagangers. en plonswc's zijn kut want ze maken je reet nat als je er niet eerst een pleerol in legt.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:27 schreef Repeat het volgende:
[..]
wtf heeft dat er nou weer mee te maken
plons wc's
plateau wc's
gaat je drol ranzig liggen dampen op dat plateau man
ik ken bijna geen plateau wc's in nederland hoor.... Bijna allemaal plons wc's, op wat oude huizen na. En das maar goed ookquote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:31 schreef Fixers het volgende:
[..]
Daar staan wij hollanders bekend om. Ik was op stage mijn engels collag aan het overtuigen dat ie veel beter in Nederland kon gaan wonen. De taal en de afstand van zijn familie kon ie wel over heen komen. Maar alleen de wc's dat was te erg: "You shit on a shelf!" En hij is dus nooit in nederland geweest.....
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:51 schreef Merson het volgende:
[..]
Door zijn reactie en zijn profiel te combineren kom ik tot de conclusie dat hij een alleenstaande ICT-er is.
Hij gebruikt waarschijnlijk WC-papier ipv een washandje.
Wat? Drie maanden met 1 rol???quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:22 schreef boekenworm het volgende:
Zonet heb ik het even berekend. Alleen doe ik zo'n 3 maand met een rol. Maar ik ben niet alleen. Dus zo'n 3á4 rollen per week.
als je goed leest zie je dat hij zichzelf al tegenspreekt hequote:Op zondag 8 januari 2006 15:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat? Drie maanden met 1 rol???
Vraag me echt af hoe dat hij dat doetquote:Op zondag 8 januari 2006 15:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
gewoon niet afvegenquote:Op zondag 8 januari 2006 16:14 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Vraag me echt af hoe dat hij dat doet![]()
Briljant.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:49 schreef TeleluvR het volgende:
Wat schijten jullie allemaal veel!!!
Nee hoor, want meisjes plassen alleen maar.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik moet bijna altijd 's ochtends vlak na het opstaan.
Ja, zo ontzettend vaak hoef ik niet naar het toilet. Wat jullie allemaal zovaak in dat kamertje doen is me een raadsel, alleen ik ben er niet zoveel te vinden.quote:Op zondag 8 januari 2006 15:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
slightly offtopic, maar wat voor iets woon jij dan?quote:Op zondag 8 januari 2006 19:48 schreef Oxymoron het volgende:
Wij houden het allemaal wel heel precies bij.
We wonen met 6 personen en overdag 1 begeleider (soms 2).
4 mannen en 2 vrouwen en 1 of 2 vrouwelijke begeleiders.
Met een pak Page van 12 rollen (wit met blauwe opdruk) doen we per deel van de groep (per 3) met 1 rol per dag, 1/3 deel van de rol per persoon per dag.
1 pak van 12 per week dus.
We hebben 4 toiletten.
In een woonvorm voor mensen met autisme.quote:Op zondag 8 januari 2006 20:45 schreef Casparovvv het volgende:
slightly offtopic, maar wat voor iets woon jij dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |