abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33792705
Zullen we hier maar verder gaan of niet?
Ben wel benieuwd hoe het nu gaat met jullie...

Vorig topic: Eetstoornissen: Anorexia, Boulimia, BED etc. (Deel 3)
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_33861801
Nou, laat ik dan de eerste maar zijn

Ben weer terug van vakantie, vriendinnetje ruim 2 weken niet gezien
Gisteren langs geweest en het was nog een beetje hetzelfde met haar geloof ik, weinig nieuws dus. Ze was wel erg gesloten vond ik, nog meer dan normaal, dus misschien komt er nog wat. Helaas vertelt ze dat soort dingen meestal pas als ze voorbij zijn of als het echt niet anders kan (heel irritant). Maar het was wel weer heerlijk om bij haar te zijn natuurlijk!

Verder met mij ook alles goed: ben volgens haar 'asociaal bruin' geworden Lekker uitgerust, dus laat het jaar maar komen!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 16:00:28 #3
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_33906023
Hallo bekenden! Leuk weer een nieuwe :-)

Hier alles fijn. Vriendin nog steeds ano-vrij en het gaat persoonlijk met haar ook steeds beter!
Soms nog wel gedachten van haar aan de ano-periode (ze mist soms de controle-kick die ze toen had) maar tot op heden doet ze daar niets mee gelukkig!

Verder eigenlijk geen nieuws meer. Met de rest ook allemaal goed?
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_33907433
KOm ik ook nog maar eens aanwaaien...

Ik heb het druk, maar voel me wel goed eigenlijk, op die stomme studie na dan...
Ik wou dat het af was, weet ook wel dat ik dat zelf moet doen, probeer het ook wel te doen, maar het gaat mij nog niet snel genoeg...

Eten gaat wel, soms heb ik weer een paar dagen een weegschaalobsessie... Maar ik zie wel waar ik uitkom. Ik hoop het komende jaar toch wel weer af te gaan vallen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_33909151
Hee Clee, heeft je vriendin haar studie/werk alweer opgepakt? Daar halen mensen namelijk vaak controle uit denk ik, dus als ze dat nog niet heeft (kunnen) doen, en met lege handen staat, dan is het logisch dat ze weleens naar die controle-kick terugdenkt...
pi_33909278
@Teigan: klinkt alsof we in hetzelfde schuitje zitten wat de studie betreft. Afstuderen is een kriem!

Als je jezelf nu vergelijkt met zeg een half jaar geleden, ben je dan tevreden? Wat mij wel lastig lijkt is enerzijds te bedenken welke puntjes nog moeten verbeteren en anderzijds de dingen die eigenlijk hartstikke goed gaan te zien en ze voor jezelf 'af te sluiten'.
  woensdag 11 januari 2006 @ 09:26:13 #7
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_33930561
Hee Ami80! Fijne vakantie achter de rug?
Mijn vriendin is druk bezig met solliciteren voor een nieuwe baan! Het begon een beetje stroef, maar er begint schot in te komen! Dat geeft haar heel veel energie!
Ze is inmiddels ook weer op inval-basis aan het werk, en dat is ook heel goed voor haar!
Kortom: hoopvolle toekomst!
Ze zit ook in de nazorg-groep...daar is ze alleen nog niet tevreden over, omdat de anderen die daar zitten een grote terugval hebben en zij daar eigenlijk niet bij past....het gaat veel te goed met haar!
Mooiste van afgelopen tijd is nog dat ze voor het eerst sinds jaren genoten heeft van Kerstmis: ze hoefte nu eindelijk niet te stressen voor het eten en eindelijk kon ze het dus naar haar zin hebben met kerst!
pi_33930643
Ami80, ik ben best tevreden over mijzelf, ik merk alleen nog steeds wel dat mijn gevoelens er niet vaak goed uitkomen, meestal is het een grote uitbarsting, en dan kan ik er weer even tegenaan..

Ik kreeg gisteren van iemand de tip om eens aan haptonomie(of haptotherapie) te gaan denken, en daar wil ik me even over inlezen.

Ik ben blij met mijn leven nu, en hoe ik er in sta. Mijn lijf ben ik nog niet zo blij mee, dat is nog steeds een lege ruimte zeg maar.

Cleejee: Dat had ik ook wel een beetje in de nazorggroep, met mij ging het ook beter dan met de rest, nog steeds heb ik dat wel een beetje met de mensen over wie ik nog wat hoor die bij mij in de groep zaten. De meesten zijn tochnog steeds bezig met behandelingen en dergelijke.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_33936277
@Clee: klinkt fantastisch, echt super. Ik kan me het wel voorstellen hoor, omdat ze eigenlijk een buitenbeentje is. Op zich wel goed als ze constateert dat ze er eigenlijk niet meer bij hoort, want dat maakt het makkelijker om achter je te laten. Bovendien kan ze nu natuurlijk wel bekijken hoe het komt dat die anderen een terugval hebben gehad, zodat ze daar zelf voor kan waken. Ik weet niet of ze de afgelopen tijd weleens een behoorlijke tegenslag heeft gehad, maar zo'n tegenslag is natuurlijk een echte testcase.

De vakantie was 'supercalifragilisticexpialidocious'! We hebben echt veel leuke dingen gedaan: natuurparken bezocht, natuurlijk Disneyworld bezocht, gekanood tussen de crocs, mooie zonsondergangen gezien (maar dat was natuurlijk helemaal niks in m'n eentje), lekker gezwommen en uitgerust. Kortom, ik kan er wel weer even tegenaan! En dat is ook wel nodig, want ik heb het retedruk!

@teigan: je lijf een lege ruimte? Dat klinkt bestwel complex, begrijp ook niet helemaal wat je ermee bedoelt. Denk je dat het ook nog een kwestie van wennen is, of ben je er gewoon nog niet tevreden over? Wat het uiting geven aan je gevoelens betreft denk ik dat dat al een heel stuk beter gaat dan een jaar geleden: je bent al superver gekomen! Het lijkt me niet reeel te verwachten dat je nu opeens gewoon je gevoel zult kunnen laten stromen, want zoiets moet echt groeien. Misschien dat je je gevoelens wel in kleine porties kunt proberen te tonen aan een enkel persoon die je echt vertrouwt, je vriendje bijvoorbeeld??
  woensdag 11 januari 2006 @ 13:57:36 #10
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_33937112
Hai, weer even een kleine update van mij

Ik heb me gister telefonisch aangemeld voor een intake gesprek bij de Poli- en Deeltijdkliniek Eetstoornissen Rotterdam en krijg een brief binnen wanneer ik moet komen voor het gesprek om te zien welke therapie het beste bij me gaat passen

Ik hou jullie op de hoogte

Goed te horen dat het zo goed gaat met de meeste van jullie
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:02:25 #11
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_33937238
Hey purple, goed te horen joh! Je gaat 2006 dus goed beginnen!
Wat hoop je bij de kliniek te bereiken?
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:16:13 #12
52349 purplerose
pi_33937488
Hopelijk dat ik mijn eten onder controle kan houden en dat eten ook niet zo een grote invloedt heeft op mijn denken, het obsessieve aan eten denken. Me lichaam beter kan accepteren zoals die nu is, voor mij is mijn gewicht en eten dus het meest gevoelige punt dus dit gaat absoluut emotioneel heel zwaar zijn. Hoop aan me algehele zelfbeeld te kunnen werken want ik wil weer kunnen werken en gezonde relaties aangaan.
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:33:06 #13
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_33938037
Oké, dan is normaal eten, of het eten normaal vinden een eerste stap.
Pas daarna kun je verder gaan met jezelf.....
Kan zware periode worden, maar meeste kracht kost het nog om de stap te zetten, en dat heb je maar mooi gedaan!!!
Heel veel succes, en je kunt altijd je verhaal hier kwijt!
pi_33938527
purplerose: dat klinkt heel goed joh, mooi dat je die stap in ieder geval al gezet hebt. Met de juiste therapie kun je je doelen echt wel bereiken hoor...

Ami80: Het is een soort van dat ik mijn lichaam probeer te negeren ofzo. Ik wou dat het er niet was, en ik besteed er ook niet veel aandacht aan. Ik zou ook niet kunnen zeggen hoe mijn lichaam "voelt".... Het is heel moeilijk om onder woorden te brengen...
Misschien maakt dit het wat duidelijker. Je kunt je soms heel bewust zijn van je lijf, waar je op ligt, hoe je je handen hebt, waar je voeten liggen enzovoorts... Dat heb ik dus echt bijna nooit, ik voel wat ik met mijn handen doe, en daar houdt het zo ongeveer op
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:51:41 #15
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_33938724
Teigan: ik snap precies wat je bedoeld. Eigenlijk doen veel ano patiënten dat met eten: gewoon het gevoel dat je eet uitschakelen, het is een handeling, je denkt er niet bij na, kan er dus ook niet van genieten.

Teigan: enig idee hoe je je lichaam kunt leren accepteren en (wellicht ooit) waarderen?
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:54:05 #16
52349 purplerose
pi_33938829
Dankje!

Ik hou jullie op de hoogte
pi_33940062
Ik snap 'm ja, goed uitgelegd! Maar dan is het de vraag of je dat bewustzijn wel WIL hebben. Als je dat zou willen dan zul je jezelf er waarschijnlijk op bepaalde momenten bewust van moeten MAKEN. Expres aandacht besteden aan wat je op dat moment voelt. Is het ook eng om je lichaam te voelen?

In het voorbeeld van CleeJee herken ik niet zo veel. Wel weet ik dat AN patiënten ook weer moeten LEREN luisteren naar hun lichaam. In de meest duidelijke vorm is dat het herkennen van hongergevoel.
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:39:55 #18
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_33940245
Weet wel dat mijn vriendin het eten puur als een emotieloze activiteit beschouwde, erg dus ook geen emoties bij kon en wilde voelen, het dus ook niet lekker kon vinden.
Ja, het hongergevoel is wel helemaal verdwenen, dat klopt, en als dat terugkomt is dat héél vreemd!
pi_34022861
Interessant Clee! Bij de mijne is het bepaald geen emotieloze activiteit: er komt een hoop onderhuidse frustratie bij kijken heb ik het idee. Frustratie die natuurlijk geblokkeerd wordt. Maar ik kan niet in haar koppie kijken natuurlijk, dus zeker weten doe ik het niet.

Een (andere) vriendin van me met AN heeft vorige week haar psycholoog en ouders in vertrouwen genomen en verteld wat er dwars zit, dus die heeft een flinke stap genomen en dat gaat de goede kant op heb ik het idee! Reden voor een klein feestje hier dus!
pi_34026911
Ik weet nog niet hoe ik dit moet gaan oplossen CleeJee.

Ik heb toen ik klein was eigenlijk geleerd dat je emoties ver moet wegstoppen, en ik weet nog steeds niet goed hoe ik ermee om moet gaan, vooral niet in combinatie met mijn lijf.

Vandaar dat afvallen de laatste tijd een strijd is. Als ik wat afval, dan wordt ik daar bang door, en ga ik weer meer eten zodat ik weer wat aankom...
Ik mag nu dus ook niet meer zien wat ik weeg, mijn vriendje gaat het bekijken en in de gaten houden.
Ik ga nog steeds niet goed met emoties om, soms komen ze er in een keer uitknallen, en dan ben ik heel onredelijk. Daarna is het ook weer "goed" zeg maar. Vandaar dat ik ook aan haptotherapie zat te denken.
In februari is er in het UMCG een dag over eetstoornissen met oa. een lezing van een haptotherapeute over hoe zij haptotherapie gebruikt bij mensen met een eetstoornis.

Ik denk datik daar eens naartoe ga en kijken of het iets voor mij lijkt
  maandag 16 januari 2006 @ 10:51:58 #21
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34114340
Teigan, herkenbaar dat 'emoties wegstoppen'.
Mijn vriendinnetje heeft dat ook heel erg, is opgevoed met de gedachte "problemen binnenhuis houden, buitenwereld is niet te vertrouwen".
Ik merk dat zij steeds iets losser komt, het heeft tijd nodig, veel tijd, en die geef ik haar!
pi_34114616
Ik merk ook wel dat het verandert, maar ik zou in dat opzicht nog wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Vandaar dus misschien mijn keuze voor haptotherapie.

Maar eerst deze therapie nog maar afmaken.

Ik merkte dit weekend het verschil weer heel erg met een jaar geleden.. Ik neem zelf weer initiatieven om dingen te gaan doen, en ik ben gisteren wezen skaten en ik stond veel zekerder op de skates, en dat was een gaaf gevoel..
Sowieso is skaten wel ontspannend..
  maandag 16 januari 2006 @ 11:08:35 #23
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34114724
Mijn vriendinnetje had dit weekend ook weer een mijlpaal: we hebben samen gegeten bij de Mac :-D

en o ja, vrijdag is ze weer voor het eerst gaan sporten (aerobics)
  maandag 16 januari 2006 @ 14:50:47 #24
52349 purplerose
pi_34121802
Slechte dagen weer, walg van mezelf als een bezetene en maar door blijven eten Wil alle vette plekken van me lijf snijden, vooral me buik en maag gedeelte...bleghh
pi_34122194
Heej meisje, daar schiet je niet veel mee op hoor, het geeft zo'n bende, alles wegsnijden..

Ik snap het gevoel wel, ik heb het ook wel eens gehad, maar het helpt meer om een beetje lief voor jezelf te zijn hoor, ga eens lekker douchen, met een lekker douchegelletje, of ga lekker scrubben, maskertje ofzo.

Dan voel je je gelijk een stukje beter, en dan is de drang om te eten vast ook wel minder..

Btw, drink je wel genoeg op een dag? En wat eet je normaal?

Heej, hou je taai..
  maandag 16 januari 2006 @ 17:44:53 #26
52349 purplerose
pi_34127720
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:03 schreef teigan het volgende:
Heej meisje, daar schiet je niet veel mee op hoor, het geeft zo'n bende, alles wegsnijden..

Ik snap het gevoel wel, ik heb het ook wel eens gehad, maar het helpt meer om een beetje lief voor jezelf te zijn hoor, ga eens lekker douchen, met een lekker douchegelletje, of ga lekker scrubben, maskertje ofzo.

Dan voel je je gelijk een stukje beter, en dan is de drang om te eten vast ook wel minder..

Btw, drink je wel genoeg op een dag? En wat eet je normaal?

Heej, hou je taai..
En zonder verdoving ook nog best pijnlijk

Ik moest gelukkig naar de maatschappelijkwerkster dus daar het met dr over gehad en ga idd wat liever voor mezelf zijn en lekkr douchen met wat fijns en fijne chillkleding aan enzo.

Ik drink niet genoeg en ik eet teveel en teslecht, ik slaap tot vroeg in de middag. ik heb dagen dat ik overdag nix eet en dan vanaf het avondeten wel en dan ook chocola of zoiets savonds. ik eet liever slechte dingen dan goede dingen dus eet ik overdag niet zodat ik (in mijn hoofd dan) niet aankom ookal eet ik de chocola...Tis beetje moeilijk uitleggen wat er in me hoofd omgaat op het gebied van eten maar tis een gekloot iig
pi_34150012
Ik snap het gekloot wel, bin there done that....

Maar voldoende drinken is iig heel belangrijk en als jij overdag voldoende eet en drinkt, dan heb je 's avonds iig niet de lichamelijke trigger om te gaan snoepen
pi_34411579
Purplerose, hoe gaat ie nu?

Hier gaat het even minder. Ik eet nu twee weken echt de eetlijst, en val nu ook netjes af. Maar het gaat best snel en ergens vind ik het heel eng. Ik verdien het niet om af te vallen, aangezien ik van mijn studie zo'n puinhoop maak.
En daarnaast ben ik de hele dag mar bezig met of ik afval, hoeveel het nu is, hoe snel ik een bepaald gewicht kan bereiken.. Best vervelend voor mezelf dus..
Eerder ging ik als ik me zo voelde als tegenreactie weer meer eten zodat ik weer op het eerdere gewicht kwam. Maar dat wil ik nu niet, dat helpt ook niets...
Dus blijf ik maar even verder vechten tegen mezelf
  dinsdag 24 januari 2006 @ 13:55:10 #29
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34411991
Maar Teigan, weeg je je dan zoveel op een dag?
Kun je niet met jezelf afspreken om alleen 's ochtends vroeg te wegen?
Weet dat het makkelijk praten is....maar wellicht krijg je zo een beetje structuur....

Mega knap van je dat je nu sterk genoeg bent om niet te gaan eten!!!! Ik weet ook zeker dat je vol zal houden, keep up the good work!

Enne, je studie = puinhoop? Vertel daar eens meer over...
pi_34412135
Ik weeg mezelf ook nog steeds 1000x op een dag
Portfolio. |
  dinsdag 24 januari 2006 @ 14:00:29 #31
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34412205
Esto, kun je niet voor jezelf een soort van knipkaart maken, zodat je jezelf maar een X aantal keer per dag mag wegen? En jezelf dan elke week een knipje minder geven?
pi_34412284
Dat zou wel kunnen ja.. Goed idee!

maar of het helpt
Portfolio. |
pi_34412297
Wat voor onzin is dat nou weer: je verdient het niet om af te vallen omdat je van je studie een puinhoop maakt? Punt 1: het een heeft niks met het ander te maken. Punt 2: zou het niet zo zijn dat je studie wat minder gaat juist omdàt je zo bezig bent met je gewicht? Punt 3: waarom moet je jezelf straffen als iets wat minder goed gaat?

Beste teigan, nou niet om het een of ander, maar ik denk dat je te hard voor jezelf bent. Alle veranderingen in je leven kosten best veel energie, dus je kunt niet alles tegelijk meid! Ik heb bewondering voor je vechtlust, want je bent echt goed bezig! Maar gun jezelf wel de tijd om aan je nieuwe ik te wennen: een meid die voor zichzelf kan zorgen en vol in het leven staat.

Vergeet niet te genieten
pi_34412322
Jezus, dat zijn veel reacties binnen 10 minuten!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 14:15:52 #35
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34412785
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:02 schreef Esto het volgende:
Dat zou wel kunnen ja.. Goed idee!

maar of het helpt
Als je het niet probeert, weet je ook niet of het helpt!

Enne, koppel dan ook een tijdstip aan het knipje!
(anders heb je straks binnen 10 minuten al je knipjes voor die dag verbruikt!)
  dinsdag 24 januari 2006 @ 14:16:23 #36
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34412805
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:03 schreef Ami80 het volgende:
Jezus, dat zijn veel reacties binnen 10 minuten!
Ja, haha, de bekende bezoekers zijn weer samen!

Hoe is het met je meissie?
pi_34412811
Nou, ook even een kleine update van deze kant: rond kerst en oud en nieuw was het erg zwaar voor mijn vriendinnetje en toen ik haar weer terugzag na mijn vakantie was ze onevenwichtiger dan 'normaal'. Wel had ik de afgelopen weken het gevoel dat ze iets uit haar schulp begon te kruipen: ze vertelde wat meer over haar therapie en had het zelfs over haar gewicht! ik hartstikke blij natuurlijk, want het is hartstikke goed en fijn als ze wat meer over dat soort dingen praat en ik had een beetje zoiets van 'als ze nu mij iets meer vertelt en dat bevalt, dan zet zich dat misschien straks door in de gesprekken met haar therapeut!' Best hoopvol dus!
Nu is er echter wat vervelends gebeurd: doordat ze een wat mindere tijd had rond de feestdagen kwam ze onder haar groeilijn te zitten terwijl dat nog niet eerder was gebeurd. Ze kreeg daarom een waarschuwing en moest voor maandag weer op haar lijn zitten. Hoe hard ze daaraan getrokken heeft weet ik niet precies, maar ik weet wel dat ze er heel erg mee bezig geweest is. Ze was ook naar de volgende eetfase 'gepromoveerd', hetgeen nogal impact had. Eten eten eten, ze heeft het gevoel dat ze niks anders doet. En als gevolg daarvan gruwelt ze van haar eigen lichaam. Moeilijke tijden dus, en daar komt nog bovenop dat ze haar eetlijn op twee ons na niet gehaald heeft. Gevolg: een time-in, dus een week in de kliniek zitten zonder therapie, bedoeld om over jezelf na te denken. Bestwel een teleurstelling dus, vooral voor haar zelf.
pi_34412930
Ik weeg me 1 keer in de week, en dan zie ik zelf niet eens het getalletje... Mijn vriend kijkt, en daarna krijg ik het gewicht van de week ervoor te horen en of ik zo door moet gaan of dat ik wat langzamer moet gaan afvallen...

En mijn studie is voor mijn gevoel een puinzooi omdat ik nog steeds aan mijn onderzoek zit te werken en dat al eeuwen lijkt te duren, terwijl ik het zo zat ben. Het liefst zou ik willen dat ik er morgen vanaf was. Maar dat kan jammergenoeg niet..

En Ami80, ik denk ook wel dat ik te hard ben voor mezelf, en dat ik alles teveel aan elkaar plak. Mijn gewicht hoeft niet van mijn studie af te hangen. Ik ben nog steeds beter bezig met mijn studie dan voordat ik de deeltijd inging. En bij iedereen gaat wel eens iets minder...

En nu weer aan de slag
  dinsdag 24 januari 2006 @ 14:22:10 #39
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34413019
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:16 schreef Ami80 het volgende:
Gevolg: een time-in, dus een week in de kliniek zitten zonder therapie, bedoeld om over jezelf na te denken. Bestwel een teleurstelling dus, vooral voor haar zelf.
Ik herken de verhalen van mijn meissie (die overigens nooit een time in heeft gehad, wel een waarschuwing) en weet hoe zwaar dit soort periodes zijn.

Zij voelt het vast als een onterechte time-in, nu aan haar de taak om dat waar te maken!
pi_34413153
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:19 schreef teigan het volgende:
(...)
Ik ben nog steeds beter bezig met mijn studie dan voordat ik de deeltijd inging. En bij iedereen gaat wel eens iets minder...

En nu weer aan de slag
Precies, helemaal mee eens! Bij iedereen gaat weleens iets minder goed. Dat is vervelend, maar niet onoverkomelijk, dus er hoeven niet meteen consequenties aan te hangen...!

Succes met je onderzoek!
pi_34413586
Ami80, het lijkt beter te gaan met je vriendin, merk je dat nou ook in jullie relatie?

Vervelend van de time-in, bij ons wat het een time-out, je mocht een paar dagen geen therapie volgen, maarja, wij mochten weer naar huis 's middags...
Zo'n time-in hakt er wel in ja, maar misschien geeft het nog wel net even de zet de goede richting uit..
Ennuh, ik had in het begin ook het gevoel alsof ik de hele dag aan het eten was, en met eten bezig was.. Maar het went hoor
pi_34414176
Ik hoop het inderdaad, dat het een zetje in de goede richting geeft. Je weet nooit waar het goed voor is zoiets. Ze had zelf ook liever een time-out gehad natuurlijk, maar die hebben ze haar niet gegeven omdat de therapeuten vonden dat ze meer over haar gevoel moet praten. Daar zit vast wel wat in natuurlijk, want ik weet hoe moeilijk dat kan zijn.

Maar ik weet dus niet of het echt beter gaat. Ik had het gevoel van wel, en misschien moet ik maar naar dat gevoel luisteren. Er zat in elk geval ontwikkeling in, maar die ontwikkeling kan ook inhouden dat ze weer door een dal heen moet. Maar ik blijf echt vol goede moed hoor: heb haar al heel wat moedige stappen zien nemen, dus ik ben er nog steeds van overtuigd dat ze hieruit gaat komen!

Aan onze relatie merk je het nog niet trouwens, ik denk dat het daar nog te vroeg voor is. Ik moet zelf vooral oppassen dat ik niet als ik een vinger aangereikt krijg de hele hand probeer te pakken, dus dat ik niet naar meer openheid op zoek ga. Maar dat lukt wel goed (geloof ik). Wat wel echt super was, is dat ik vorige week spontaan een flinke knuffel van haar kreeg: even lekker bij elkaar staan. Dat is in tijden niet meer voorgekomen, dus daar was ik echt heel blij mee! Op dat soort momenten kan ik door haar de hele wereld aan. Misschien zegt dat wat over de relatie?

dinsdag 24 januari 2006 @ 15:56:25 #43
52349 purplerose
pi_34416021
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 13:43 schreef teigan het volgende:
Purplerose, hoe gaat ie nu?

Hier gaat het even minder. Ik eet nu twee weken echt de eetlijst, en val nu ook netjes af. Maar het gaat best snel en ergens vind ik het heel eng. Ik verdien het niet om af te vallen, aangezien ik van mijn studie zo'n puinhoop maak.
En daarnaast ben ik de hele dag mar bezig met of ik afval, hoeveel het nu is, hoe snel ik een bepaald gewicht kan bereiken.. Best vervelend voor mezelf dus..
Eerder ging ik als ik me zo voelde als tegenreactie weer meer eten zodat ik weer op het eerdere gewicht kwam. Maar dat wil ik nu niet, dat helpt ook niets...
Dus blijf ik maar even verder vechten tegen mezelf
Hoe gaat ie nu, goeie vraag, niet bijster geweldig. Ben op een dag vooral bezig met hoe ik het snelste kan afvallen en wip dan heen en weer tussen niet eten en dan teveel eten, wordt er gek van. Ander punt is denk ook wel het gevoel dat ik het niet verdien om gelukkig te zijn en daar valt ook afvallen onder Tis vooral druk in me hoofd met manieren vinden om....daardoor heb ik geen energie meer voor iets anders, daarom slaap ik graag, even niet denken.

Heb nog geen brief van de kliniek gehad dus dat is nog even afwachten, ik vind zowiezo het wachten tussen dat je belt om er iets aan te willen doen en het moment dat je daadwerkelijk kan beginnen heel heeeeeeeel vervelend, me klachten lijken dan ineens uitvergroot te lijken.
Heb op de site wel gezien dat de therapie de eerste 3 maanden 5 dagen in de week is, dan de rest van de tijd 3 dagen in de week en uiteindelijk de nazorg groep die 1x in de week of 2 weken samen komt.

IK WIL BEGINNEN!!
dit is echt heel frustrerent
  dinsdag 24 januari 2006 @ 16:17:28 #44
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34416660
@ Purple: ik kan de ongeduldheid helemaal voorstellen! Zeker aangezien je het gevoel hebt dat alle problemen nu uitvergroot worden in de tussenfase, met alle gevolgen van dien.....

Succes in deze tussenfase!
pi_34416667
Het wachten is het ergste ja..
Ik kreeg toen in mei een doorverwijzing van de huisarts, in juli intakegesprekken, toen ergens in augustus/september de uitslag geloof ik, en uiteindelijk kon ik half december beginnen, terwijl dat eerst februari zou zijn. Ik hoop dat bij jou de wachttijd korter is...

Hoe jij je voelt komt me best bekend voor allemaal. Gelukkig ligt het voor mij in het verleden, en ik weet zeker dat jij het ook kan!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 17:11:45 #46
52349 purplerose
pi_34418151
thx voor de lieve woorden guys

Ik ben vooral ook bang wat het los gaat maken als ik eenmaal bezig, ik bereid me iig voor op veel gejank en hopelijk kom ik de tussenfase door zonder NOG dikker worden!

Net ook weer zoiets, ik ga een riem trugbrengen die teklein was en bij een andere winkel vind ik een riem die me wel past maar dies natuurlijk wel gelijk groter, de kleine riem was 100cm en de riem die ik gekocht heb nu 115cm, het maakt me onrustig en dan komen de gedachtes weer enz, aaarghhh.
Ik hoop toch wel dat ik met een maand of 2 toch wel kan beginnen

edit: ik heb afspraak!!! 31jan
pi_34418977
Gefeliciteerd! Dat ging sneller dan verwacht, het lot is je goed gezind!

Ik heb trouwens een riem van 130cm... hoeveel zegt dat over mij?

Maar ik vind het super dat je gewoon uitkijkt naar je afspraak! Dat zegt wel wat goeds over je. Hoewel het best spannend kan voelen denk ik dat je er met de juiste instelling instapt!
pi_34427501
purplerose, waarschijnlijk is het straks zo dat je de eerste 6 weken ofzo niet mag denken aan afvallen, en dat als je de eetlijst volgt, je al veel minder trek in zoete dingen hebt, en je ook wel stiekumaan wat af gaat vallen
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:47:27 #49
52349 purplerose
pi_34429592
Lol Ami80
ik vind het alleen verschrikkelijk voor me eigen niet van een ander

teigan: watde....6weken niet aan afvallen denken!!! hoe doe ik dat!
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:46:37 #50
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34438034
Purple: wat gaaf voor je dat je sneller dan verwacht kunt beginnen! Het zal veel gaan losmaken bij je, zullen zware momenten komen afgewisseld met ook hele goede momenten! Maar.....zonder dat jij het merkt ga je steeds stapje voor stapje vooruit....je wil het dan vast nog niet inzien, maar anderen zien het wel aan je, en jij uiteindelijk ook!
Hou je ons op de hoogte?? Want je weet het, hier kun je alles kwijt!

Teigan: how do you feel 2day?

Ami80: had het gister met mijn vriendin nog over je meissie. Ze vond het spijtig te horen dat het haar niet gelukt was om op tijd 'op gewicht' te komen.... Ze ziet haar nog wel op vrijdag natuurlijk, als zij de nazorg-groep heeft. Dat is voor haar ook wel lastig: ze komt in een groep die al lang samen is, en die veel minder ver dan haar zijn (zijn nog bang voor bananen, hebben veel terugvallen, vinden eten nog steeds eng enzo)...veel jaloezie proef ik bij hun. Maar...binnenkort komen er enkelen uit haar eigen groep, daar kijkt ze naar uit!
pi_34438297
CleeJee, ik voel me vandaag wel redelijk.. Ik ben gisteren nog bij een vriendin langsgeweest die in de crisisopname zit, dat heeft wel veel indruk gemaakt, het gaat zo slecht met haar. HAar beste vriendin is anderhalve week geleden overleden aan anorexia, en dat is best schrikken om zo te horen.

Ik had gisteren nog therapie, en daar heb ik veel uitgehaald. Ik wil alles nog te perfect doen, en dat moet ik nu eens los zien te laten. Dus dat is mijn doel voor vandaag
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:12:27 #52
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34438610
Overleden aan ano.....*slik*
Kan me voorstellen dat die vriendin nu in een crisis zit, heeft zij zelf ook ano dan?

perfectionisme is inderdaad herkenbaar, heeft mijn meissie ook.... merk wel dat ze langzaam aan wel wat losser wordt in dat soort dingen....gewoon stapje voor stapje doen dat soort dingen, meeste kans van slagen, minste kans op terugval!
pi_34439009
zij heeft zelf boulimia, met nog een hele hoop andere problemen erbij, oa. automutilatie in ernstige mate....
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:32:20 #54
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34439125
ouch, dat is inderdaad ook schrikken......en in de crisis opvang is er 24/7 toezicht voor haar?

en die vriendin die overleden is aan ano....dat was echt ook de doodsoorzaak?
pi_34439412
ze wordt redelijk in de gaten gehouden, maar ze kunnen de zelfbeschadiging niet verbieden of voorkomen. En ze kan er ook zo even weg als ze wil, dus dan gaat ze naar de EHBO en laat ze het ff hechten. Ze krijgt er wel een time-out voor als het te vaak gebeurt, maar het ziekenhuis belt niet altijd met de GGZ..

Volgens mij is ze echt overleden aan de anorexia. Zo werd het ook wel op de rouwkaart gezet eigenlijk. DAt ze verlost was van het gevecht en alles.
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:46:10 #56
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34439557
wat lijkt me dat extreem zwaar zeg...iemand af zien glijden met de dood als gevolg...en er gewoon helemaal niks aan kunnen doen...rillingen gaan overm ijn lijf....

die vriendin weet ook vast wel wanneer ze kan automutuleren, oftewel, ze zal het vast doen als ze weet dat ze het daarna kan laten hechten....
pi_34439805
ze was gisterne ook weer bezig geweest zei ze, maar dat mocht het team nog niet weten, want dan had ze een time out en ze heeft vandaag juist een belangrijk gesprek...

Ik had kippevel toen ik de rouwkaart las... En soms ben ik bang dat het ook zo gaat eindigen met die vriendin van ons..
Maar ik merkte gisteren toch wel dat het alleen maar een uitlaat voor de paniek en spanningen is. Ze heeft nog steeds wel de wil om door te vechten
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:59:03 #58
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34439958
Kan me voorstellen dat het je kippenvel geeft ja....brrrrr.....
Dat is juist het probleem, dat zij het als uitlaat gebruikt.....zelfde met ano, voor velen is dat ook een uitlaat voor de problemen.....om zo controle te krijgen/houden....het is nu dus zaak een andere uitlaat te vinden!

Las gister een mooie zin, erg toepasselijk voor personen met een eetstoornis:
"De menselijke geest is zo verslaafd aan controle dat hij zelfs het loslaten van controle onder controle wil houden.""
pi_34440064
Ja, hij is wel heel toepasselijk..
Tot die conclusie kwam ik vanmorgen ook nog met mijn vriendje toen ik het over het afvallen enzo had...
Dat is ook eng, ik weet niet waar het stopt, ik wil daar ook controle over hebben...
En eigenlijk moet ik eens een gokje nemen en kijken waar het eindigt
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:10:50 #60
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34440291
Maar het afvallen is dus nodig om op een gezond BMI uit te komen?
Heb je enig idee hoeveel je af moet vallen theoretisch?

Afvallen kun je onder controle hebben denk ik....je moet het inderdaad proberen en langzaamaan zul je merken hoe je lichaam reageert en aan het eind heb je op een gezonde manier controle!
pi_34440716
Ik ben begonnen in de eetgroep en toen woog ik 96 kilo..
een BMI van 25 betekend bij mijn lengte(1m60) een gewicht van 64 kilo...
En ik zit nu iets onder de 89 kilo.

dus ik moet nog 25 kilo, maar ik denk niet dat ik dat ooit haal. Ik wil nog ongeveer 20 kilo kwijt, en dan zie ik wel verder. Maar dat is dus echt een 5 jarenplan
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:29:24 #62
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34440837
Oké, dat is inderdaad nog wel een aantal kilo's die er af moeten ja.....

Maar het is natuurlijk niet alleen een kwestie van lijnen door minder te eten, ook gezond eten en lichaamsbeweging (sport) helpen mee, maar daar weet jij natuurlijk alles van!

Ik denk dat als je leven stabiel is, dat je dan langzaamaan wel naar dat gewicht toe zal gaan....alleen kan ik me zo voorstellen dat het in zware tijden lastiger wordt omdat dan een eetbui op de loer ligt.....zie ik het zo goed?

((dit blijft trouwens een heel goed topic! goed om ervaringen uit te wisselen en om gewoon even lekker je verhaal kwijt te kunnen! zeker aangezien hier vaak dezelfden komen en er praktisch geen "shit" geschreven wordt!))
pi_34444668
Ik merk nu ik meer beweeg, dat ik ineens sneller afval(ik ben er sinds 2,5 week weer echt mee bezig)..
Ik merk ook wel dat ik stabieler ben en ik daardoor minder moeite heb met eten.
Maar ik kan soms nog wel heel jaloers zijn opmensen die zo even 2 kilo in de week afvallen. Ook al weet ik dat ik dat absoluut niet vol kan houden en het niet goed is zou ik soms ook willen dat ik dat had..
soms ben ik bang dat iedereen elke keer zoveel afvalt en dat ik dan altijd de dikste blijf
  woensdag 25 januari 2006 @ 13:41:08 #64
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34445145
Vooral die laatste zin kan ik me helemaal voorstellen, dat je je letterlijk en figuurlijk gaat spiegelen aan anderen!

Sterkte in ieder geval....en wees niet te hard voor jezelf!
pi_34447753
Doet hier ook pijn ja, zo'n bericht van weer een anorexia-slachtoffer. Het is echt een ellende om je vriendin zo te zien afglijden. Die enorme machteloosheid staat nog in mijn geheugen gegrift... Hoop dat nooit meer te hoeven meemaken.

Ik weet wel dat eetstoornissen het hoogste sterftecijfer hebben van alle psychische klachten, maar toch schrik je elke keer weer van dat soort nieuws.

Laat ik er maar een positief verhaal tegenover stellen: een vriendin van me die ik via de sabn-site heb leren kennen was vanaf juni of juli 2005 opgenomen, is diep gezonken tot het levensgevaarlijke aan toe en had daarom ook een sonde. Maar sinds december is het opeens enorm veel beter gegaan: ze heeft nu veel minder problemen met eten, is op een stabiele manier gegroeid, en werkt aan de achterliggende problemen. Hoewel ze door allerlei andere omstandigheden in ontzettend zwaar weer zit, zet ze nu toch door en de verwachting is dat ze in februari uit het ziekenhuis wordt ontslagen!

@teigan: knap van je dat je zomaar zo open kunt zijn over je gewicht! Met wat voor beweging ben je bezig? Ik denk dat je op dit moment niet zo zeer naar je bmi moet kijken, want dat zegt toch ook niet alles, maar dat je jezelf vooral een target moet stellen waarvan jij het idee hebt dat je jezelf er goed bij voelt. Het is heerlijk om lekker in je vel te zitten en gewoon tevreden te zijn, wat wil een mens nog meer?

Die vergelijkingsdrang is trouwens herkenbaar: bij mijn vriendin zitten ze 's avonds met zijn allen naar 'America's next top model' te kijken met commentaren als 'zij te dik?', als de wedstrijdjury dat over een van die meiden zegt, 'Belachelijk, ze is nog dunner dan ik!'
  woensdag 25 januari 2006 @ 15:07:46 #66
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34447906
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:02 schreef Ami80 het volgende:
Die vergelijkingsdrang is trouwens herkenbaar: bij mijn vriendin zitten ze 's avonds met zijn allen naar 'America's next top model' te kijken met commentaren als 'zij te dik?', als de wedstrijdjury dat over een van die meiden zegt, 'Belachelijk, ze is nog dunner dan ik!'
Dat laatste wordt niet altijd gezegd....in veel ogen van ano's is bijna niemand dunner.

Daarom is het ook zo verdomde lastig als ze zich aan anderen gaan spiegelen (überhaupt gaan spiegelen!)
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:12:57 #67
52349 purplerose
pi_34450277
Wat verschrikkelijk dat dat meisje is overleden aan anorexia zeg
Rillingen lopen ervan over me lijf....

CleeJee, ik bereid me idd voor op een hoop opgekropte emoties en veel janken maar ik hoop dat ik er sterker uit ga komen aan de andere kant en dat ik dan eindelijk gezond en langdurig af kan vallen. Er moet bij mij ook nog een 20-25 kilo af :S Als je het zo neerzet is het echt zoveel dat ik denk dat ik dat nooit ga halen Overal waar ik kom was/ben ik altijd de dikste
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:30:20 #68
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34450907
Purple, je krijgt mensen om je heen die je waarderen wie je bent, die snappen wat je doormaakt én die je kunnen helpen. Ik weet zeker dat dat heel fijn gaat voelen!

De hele beerput moet leeg, het moet er uit, dat is zwaar, maar dan kan je het (eindelijk?) een plekje gaan geven. Hou dat doel voor ogen!

En ben je echt de dikste? Of denk je automatisch altijd dat je de dikste bent?

Nogmaals:wij hebben hier vertrouwen in je, en jij diep van binnen ook in jezelf!
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:45:58 #69
52349 purplerose
pi_34453365
9 van de 10 als ik ergens kom ben ik wel 1 van de dikste en dat maakt me gewoon ongemakkelijk, alle aandacht gaat ook meestal naar de dunne chickies en dan ga ik weer snacken als ik thuis kom om dat ongemakkelijke gevoel weg te eten.

Mja, voor die beerput ben ik dus wel bang, ik hou erook niet zo van om in het bijzijn van anderen te gaan janken enzo Me grootste probleem was ook altijd bij sociogroep, ik zei eigenlijk nooit wat me echt bezig hield maar dat kan dan niet meer en dat freakt me best wel out

dank voor het vertrouwen
pi_34473462
Enig idee wat ik het beste kan doen als er in weze nauwelijks communicatie mogelijk is? Ik heb haar deze week tweemaal gesproken (via de msn nota bene). Ze verveelt zich dood natuurlijk. En er is weinig gesprek mogelijk: als ik leuke dingen vertel dan gaat ze daar niet op in, en als ik haar probeer te steunen dan wordt ze ook boos. Ze is behoorlijk pissig en er is af en toe even geen goed garen mee te spinnen. Ik wil haar hartstikke graag steunen, maar daar krijg ik momenteel de kans niet voor heb ik het idee. Weet nog niet helemaal hoe ik daar mee moet omgaan...
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:52:43 #71
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34473925
Ami80, ze sluit zich volledig af van iedereen....ook de socio's en mede cliënten zullen dat zo ervaren...dus het is niet alleen jij met wie ze geen contact wil. Dat is mijn idee als ik het zo lees...

Wat je kan doen? Het klinkt hard, maar zo weinig mogelijk contact zoeken....denk dat zij dat alleen maar als last ziet, dus meer haar de kans geven zelf contact op te nemen.... denk dat ze momenteel gewoon even geen steun wil....
pi_34475156
purplerose, juist omdat je je onzeker voelt en niet lekker in je vel, straalj e dat uit, en dat kan jongens misschien ook wel afschrikken hoor..

Een vriendin van mij is ongeveer even zwaar als ik nu, maar die zit wel lekker in haar vel, en die komt dus absoluut geen aandacht van jongens te kort..
pi_34477481
Dat idee had ik ook al ja: gewoon even mijn kop houden. Maar anderzijds voelt dat heel asociaal, net alsof ik niet achter haar sta. Lekker complex he? Soms zou ik weleens lekker boos op haar willen worden, maar dat laat ik ook maar... lijkt me niet goed en bovendien durf ik het niet aan.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:57:38 #74
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34477745
je kan dit toch ook aangeven dat je haar het liefst de volle aandacht wil geven, maar merkt dat ze even heel erg op zichzelf is en jij dit respecteert door even geen contact op te nemen?
pi_34478029
iets soortgelijks had ik al gevraagd ja (misschien moet ik explicieter zijn), maar ze wist niet echt wat ze wilde geloof ik: 'kijk maar...'
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:46:29 #76
52349 purplerose
pi_34481680
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:35 schreef teigan het volgende:
purplerose, juist omdat je je onzeker voelt en niet lekker in je vel, straalj e dat uit, en dat kan jongens misschien ook wel afschrikken hoor..

Een vriendin van mij is ongeveer even zwaar als ik nu, maar die zit wel lekker in haar vel, en die komt dus absoluut geen aandacht van jongens te kort..
Dat speelt ook heel erg mee denk ik ja, was vroeger ook al zo en toen was ik een stuk dunner zelfs! Vriendin van me kreeg altijd alle aandacht, voelde me dan zo de lelijke vriendin die meekomt dat is erg blijven hangen, ik neem ook automatisch die positie in bij vriendinnen, heel vaag
  donderdag 26 januari 2006 @ 15:03:16 #77
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34482378
Dat is gewenning inderdaad.....je weet niet anders, en geeft jezelf die houding gewoon....en dat straal je dan op anderen uit ook....het verandert dus pas, als het in je hoofd een beetje veranderd...
  donderdag 26 januari 2006 @ 16:28:19 #78
52349 purplerose
pi_34485504
Hoe komt het dan dat je toch om je heen net zo onzekere mensen tegenkomt die wel een partner hebben?

hmm, vandaag erg jaloers aangelegd als het gaat om stelletjes
pi_34485787
Omdat die net het geluk hebben gehad om iemand tegen te komen die erdoorheen prikte purplerose.

Mijn vriendje is er denk ik ook zo eentje geweest toen.

Verder nog even voor Ami80..
Je schreef dat je vriendin even heel nukkig was.. Heb vooral geduld met haar. Ws. meent ze het niet zo, maar voelt ze zich kut, en wil ze ergens wel geholpen worden, maar voelt ze zich aan de andere kant enorm in de steek gelaten door alles en iedereen.
Ik heb een maand of 4 rond me lopen schoppen toen het (ondertussen bijna 5 jaar geleden) heel slecht met mij ging. Ik had jammergenoeg niet de mensen om mij heen die het geduld nog konden opbrengen, en kwam toen helemaal alleen te staan. Ik heb toen mensen om wie ik veel gaf enorm gekwetst, en juist doordat er ook gebeurde waar ik bang voor was is het best een traumatische ervaring geweest voor mij. Ik heb het nu wel achter mij gelaten, maar ik voel me er nog steeds soms best schuldig over.
  donderdag 26 januari 2006 @ 16:42:32 #80
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34485985
Tegian, heel herkenbaar hoe je dat schrijft....
Gelukgi heeft mijn vriendinnetje nooit zo een extreme afzet-periode gehad, maar een lichte vorm herken ik er zeker in.
"Haar dan even zo laten" heeft bij mij altijd goed gewerkt eigenlijk.....
juist er extra graag voor haar willen zijn werkt averechts...
pi_34486297
Haaj allemaal,

Zo, dit ziet er wel een beetje uit als een groepje mensen dat elkaar al goed kent en dan kom ik, als nieuwelingetje, er maar ff tussen .

Uhh, tja, moeilijk om dan over jezelf te beginnen.. Maar ik moet en wil er gewoon over praten en duizenden fora afgegaan waar gewoon niet serieus gereageerd wordt.. Dan maar deze, ik stond toch nog geregistreerd .

Naja, een eetstoornis.. Heb ik nooit gehad, zal ik nooit krijgen ook.. Vond ik, klaar uit . Was echt er wel anders, toen ik een jaartje of 5 geleden ernstig begon af te vallen. Teveel problemen, teveel foute vrienden, teveel foute dingen gedaan en te ontevreden met mezelf. Ik zag er niet uit, moest maar eens afvallen, vond ik. Hoewel ik het toen toch best lang heb volgehouden zonder dat iemand echt achterdochtig werd, ben ik op een gegeven moment meegesleept naar een dokter. Tegen mijn zin in, ik had het niet nodig.. Toch maar eindeloos veel gesprekken gevoerd en met behulp van lieve vrienden en de professionals (:P) weer aardig op gewicht gekomen..

Tijdje is het goed gegaan, was best gelukkig in het leven, maar volgens mij houdt een eetstoornis niet op.. Het zit nog steeds in me en laatste tijd begin ik er meer en meer aan toe te geven. Aan de ene kant maar goed dat ik het zelf door heb.. Actie ondernemen, nee hoor, ik ben nog steeds eigenwijs.. Ik heb geen dokter nodig, ik los het nog steeds lekker zelf allemaal op..

Nja, omdat een eetstoornis de laatste paar jaar een grote rol, echt een hele grote rol heeft gespeeld in mijn leven, wilde ik erover praten. Misschien moet ik er maar over praten. Aan veel vrienden heb ik niks, zij willen er niet over praten, vinden mij maar dom. Lotgenoten reageren misschien anders en internet is een lekker veilige manier om erover te praten.... Ik hoop hier iig op wat normale reacties en kan ik jullie, net als de rest geloof ik, up to date houden .

Liefs, Fantasmic
pi_34486433
Fantasmic, welkom hier, ik hoop dat je hier kan vinden wat je zoekt..

Het is op zich niet zo raar hoor, dat die drang er weer is. Als ik me een dag kut voel is mijn eerste neiging weer om naar het eten te grijpen. Het zal altijd een zwakke plek zijn, het was toen je manier om met je gevoelens om te gaan, het gaat over, maar het lijkt nog steeds wel de makkelijkste manier om op terug te grijpen als je je eens niet goed voelt. Veel makkelijker dan helemaal uit te gaan zoeken waarom je je zo klote voelt en wat je er aan kan doen...

Ami80, ik heb er nu de laatste jaren ook veel minder last van gehad, toen het zo speelde had ik misschien een eetstoornis, maar er was toen veel meer aan de hand. Gelukkig ben ik daar toen in mijn eentje(nou ja, met hulp van een hele goede vriend) doorheen gekomen...
pi_34489102
Hmmm, als ik jullie commentaar zo lees dan weet ik in elk geval weer wat zekerder wat ik moet doen: had het zelf ook wel al bedacht (vorige keer draaide zo op die manier ook sneller bij dan de keer dat ik juist dichterbij probeerde te komen). Maar het maakt me weleens onzeker, dus dan is het extra fijn om hier je gedachten bevestigd te zien...

Bedankt!

Hee Fantasmic, inderdaad welkom. Ik weet niet of je de vorige topics hebt gelezen, maar alles gaat hier lekker door elkaar heen, alles mag, niks moet. Probeer het maar gewoon uit inderdaad, kijken of het bevalt. Het klinkt alsof je heel goed weet wat er aan de hand is, maar vragen staat vrij. Heb je AN? Wel heftig dat je al zo lang bezig bent. Hebg je nooit zoiets gehad van 'was het maar over'?
pi_34491981
Heey,

Is idd zo. Ik loop er al heel lang mee rond. Het is, zoals Teigan idd opmerkte, gemakkelijk om erop terug te vallen. En vooral op dit moment in mijn leven, dat ik het gevoel heb dat niet alles even lekker loopt als dat het zou moeten gaan, val ik weer makkelijk in het oude patroontje terug...

Ik zou natuurlijk zo graag willen dat ik er vanaf was. Maar op de een of andere manier schijnt het in mij te blijven.. Heel vreemd, maar ik geloof dat veel meer mensen hier last van hebben..
  vrijdag 27 januari 2006 @ 10:36:51 #85
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34509834
Ha Fantasmic, welkom hier! Ik weet bijna zeker dat je iets aan dit forum gaat hebben met ons, ook al is het alleen maar om even lekker je verhaal kwijt te kunnen als je er behoefte aan hebt ZONDER dat er onbegrepen gereageerd gaat worden en mensen je als 'dom' gaan bestempelen.

Kun je ons iets meer vertellen over je eetstoornis? Waarin uit je stoornis zich precies?
En hoezo loopt je leven nu minder lekker?
(bepaal maar zelf hoe open je reageert trouwens hoor, haha!)

Ami80: gister even met mijn meissie over je dinnetje gesproken oa over de fase waar ze nu in zit: het blijkt dat zij heel erg mijn meissie als haar voorbeeld ziet. elke vrijdag kijkt ze al uit naar de komst van mijn meissie en vertelt haar dan ook best veel. wat het belangrijkst is: ze wil blijven en heeft door dat therapie uiteindelijk een goede oplossing gaat worden! oftewel: dat vertelde ze vorige week dus.
En over de fase waar ze in zit: eigenlijk wil ze gewoon aandacht....maar....ze brengt dat op een anti-manier door zich af te sluiten, wat je inderdaad beste kan doen is haar even wat ruimte geven en dan komt ze vanzelf wel weer!
pi_34510053
Cleejee, dat klinkt dus wel goed voor het vriendinnetje van Ami80. Ik denk dat het fijn voor hem is om het zo te horen..
Mijn rotperiode wordt op dit moment even flink opgerakeld nav een schema van mijn studievereniging waar opstaat wie met wie gezoent heeft..... Het is hier dus even slikken en doorgaan..
Gisteravond hebben we met een paar vrienden het over die vriendin van ons gehad. We willen beter weten wat er nu gaat gebeuren en gaan haar vragen of we met haar behandelaar mogen praten.. Ben benieuwd wat er de komende tijd gaat gebeuren
  vrijdag 27 januari 2006 @ 10:51:03 #87
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34510136
Ja Teigan, was ook blij te horen gister dat mijn meissie dat vertelde over vriendinnetje van Ami80, ook mooi voor haar dat zij als 'voorbeeld' gezien wordt, geeft haar toch ook wel sterk gevoel. Vriendinnetje van Ami80 zegt ook telkens tegen haar als zij ergens tegenaan loopt "dat zul je wel herkennen?!" en ja, dan herkent mijn meissie het natuurlijk! En dat is weer fijn voor haar!

Schema en gezoend? Vertel daar eens meer over.....(als je dat wil natuurlijk)

Altijd goed om met behandelaar te praten.....heb ik toen ook met 2 vrienden (toen vriendin, nu ex + vriend) gedaan toen mijn meissie nog mijn beste vriendin was, was voor beide partijen erg fijn!
pi_34510867
Nou, het is dus zo'n schema van binnen de studievereniging, wie met wie gezoent heeft, en dergelijke.
Toen het uit ging met mijn vorige vriend(die dezelfde studie als ik deed), heb ik mijn jaar gehad dat ik heel gemeen was en dergelijke. Ook de relatie die ik altijd als ideale relatie beschouwde is toen ergens op de klippen gelopen..
Dus door dat schema denk ik toch weer even terug aan die tijd, en hoe rot ik me toen voelde, en hoe anders alles nu is...
btw, als je het nog wil zien www.chemische-binding.nl en dan bij roddels, het CBekschema, mijn naam weet je wel
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:25:36 #89
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34511078
Oké, kan me indenken dat je dan even een 'klap' krijgt en je jezelf heel rot voelde en er allerlei herinneringen terug komen.....

Het is goed om dat te voelen soms hoor, hoe pijnlijk het ook is, dan ga je alleen maar meer waarderen wat je nu hebt, kun je weer in een andere context plaatsen. En merk je hoe gelukkig je nu eigenlijk soms kan zijn!
pi_34511763
Fijn om te lezen dat ze een genezen vriendin als voorbeeld ziet. Dat mijn vriendin nu wel wil blijven dat wist ik al, en daarom komt die time-in misschien ook zo hard aan. Dat vond ik ook het treurige: had ze uiteindelijk de o zo belangrijke denkstap gemaakt door te willen gaan met therapie, kwam daar een moeilijke periode die daarop nog eens bekroond werd met een time-in. Daar word je niet blij van.

Dat ze door heeft dat therapie uiteindelijk de oplossing zal zijn is inderdaad nieuw voor me, en hoewel ik het gevoelsmatig helemaal niks vind om dat op deze manier te horen (ja, hoe gek kan een mens in elkaar zitten), ben ik toch blij met dat bericht. Bij mijn vriendinnetje betekent dat vaak wel dat ze ermee bezig is, maar dat de acceptatie ervan nog moet volgen. Dus wie weet komt die acceptatie wel, of is ze door de time-out gedwongen daar extra over na te denken. Nou ja, genoeg hypothetisch gezever: de tijd zal het leren!

Merci bien dus weer, want het is hoopvol nieuws! Ik ben vooral blij dat ze iemand heeft die ze wat haar eetstoornis betreft echt in vertrouwen kan nemen. Geef je vriendin maar een kus van me. We kunnen tzt wel een keer met zijn vieren uit gaan of zo, lijkt me wel leuk...

Teigan: klinkt als een stressvolle periode inderdaad. Of is het misschien ook wel een goede test? Hoe het ook zij, het geconfronteerd worden met een naar facet uit je verleden is voor iedereen zwaar. Wat Clee ook zegt: door zo'n retroperspectief kun je soms ook beseffen hoe zeer je veranderd bent ten opzichte van toen. Ik had dat zelf ook toen ik voor mijn vriendinnetje een test moest invullen. Het deed me beseffen dat bepaalde aspecten (zekerheid, stabiliteit, humor, weten wat je wil, etc.) van mijn huidige ik nu veel beter zijn dan zo'n 7 jaar geleden, toen ik nog een onzeker jongetje was dat zich absoluut geen houding wist te geven in een omgeving waar hij helemaal niet in paste. Een mens ontwikkelt zich (gelukkig) voortdurend, en ik hoop voor je, nee, ik ben er zeker van dat jij erg blij en trots kunt worden als je beseft hoe zeer je verandert bent. Wie zou je liever willen zijn: het meisje dat je toen was, of de vrouw die je nu bent?
pi_34586453
Heey,

Je vroeg of ik iets wilde vertellen over mijn eetstoornis. Een aantal jaar geleden is dus bij mij anorexia geconstateerd. Zoals ik al heb verteld is dat waarschijnlijk gekomen doordat mijn leven op dat moment uhh..ontspoord was ofzo. Niks ging meer lekker, niks ging naar mijn zin en ik zat ook nog eens niet lekker in mijn vel. Ik mocht van mezelf best wat afvallen, alleen sloeg het gewoon verschrikkelijk door. Ik vond het eigenlijk geweldig; hoe meer ik afviel, hoe lekkerder ik in mijn vel zat. En de controle die ik op dat moment niet meer op mijn leven had, had ik wel op het afvallen. Dat gevoel is best geweldig. Ik had van mijzelf dus het gevoel dat ik alles in de hand had. Mensen moesten echt op mij inpraten om mij ervan te overtuigen dat ik echt niet gezond bezig was.

Nou ja, de rest heb ik verteld, ik werd behandeld, ben aardig op gewicht gekomen.. Maar zoals ik hier volgens mij heb gelezen, het gevoel van controle mis je. Ik kan het zelf redelijk in de hand houden eigenlijk en daar ben ik trots op. Alleen op dit moment gaat het niet zo goed met me. De sfeer thuis is verschrikkelijk, een goede vriend van me heeft zelfmoord gepleegd en in mijn hoofd zit dat dan niet lekker. Ik val dan weer terug in mijn oude patroontje. Niet eten, controle over jezelf hebben, andere negeren en je in je eigen wereld helemaal geweldig voelen. Ik heb het zelf wel door ja, maar stoppen kan ik niet. En ik ben, zoals gezegd, te eigenwijs om naar iemand toe te gaan hiermee .

Gelukkig is het niet zoals eerst op dit moment. Ik hou me op dit moment heel veel bezig met mijn hobby's en school vraagt zoveel tijd van me.. Heb ik iig ook nog iets anders aan mijn hoofd
pi_34611503
Hee Fantasmic, vervelend voor je dat je in je therapie wel fysiek beter bent geworden, maar dat het achterliggende probleem niet is opgelost. Zat je in een gespecialiseerde kliniek? En in hoeverre zie je je eetstoornis nu als een probleem?

Wel heel vervelend dat er wat dingen niet lopen in je omgeving. Een zelfmoord is verschrikkelijk om mee te maken, want er gaat een enorm verdriet mee gepaard. Is het bij jou ook zo dat je je veilig voelt als je afvalt?

Mijn meisje heeft het erg zwaar momenteel: voelt zich niks waard, onbegrepen, en angsig. Zo angstig dat ze niks meer durft te ondernemen lijkt het wel. Ze is constant bezig met haar zelfbeeld en maakt zich enorme zorgen over wat anderen van haar denken. Daar komt nog bij dat ze de afgelopen tijd bestwel is gegroeid, dus ze voelt zich erg oncomfortabel in haar lichaam. Wat vooral jammer is, is dat ze naar mijn idee weinig tegenwicht meer vindt in leuke dingen. En dan wordt het wel heel erg negatief allemaal natuurlijk. Het is dus behoorlijk lastig op dit moment. Ik probeer vooral lief te zijn en haar een beetje ruimte te geven, maar haar somberheid slaat ook wel op mij neer, dus ik moet soms oppassen om niet mee te gaan in die moedeloosheid en positief te blijven. Enerzijds hoop ik op een breekpunt, maar anderzijds ben ik er ook wel erg bang voor...
pi_34619144
Hey,

Ja, ik heb in een gespecialiseerde kliniek gezeten, in Den Haag.. Het is inderdaad zo dat ik me veilig voel als ik afval. In het begin was dat vooral omdat ik van mezelf walgde, en er gingen dingen mis in mijn leven.. Het was makkelijk om af te vallen. Ik voelde me veilig in mijn eigen wereldje, voelde me beter naarmate ik meer gewicht kwijt was geraakt en vond het geweldig dat ik ergens de controle over had.

Het is lastig om over mijn eetstoornis nu te oordelen. Ik weet dat het niet goed is, ik weet dat het zelfs dodelijk is en ik weet dat ik er eigenlijk van zou moeten genezen. Maar aan de andere kant vind ik dat veilige en gecontroleerde gevoel geweldig en het is zoooo makkelijk om je daarachter te verschuilen als het even niet zo goed gaat. Ook mijn zelfbeeld is trouwens verschrikkelijk, ik worstel iedere dag van mijn leven ermee..

Ik herken wel wat je schrijft over dat negatieve zelfbeeld. Iemand met een eetstoornis denkt de hele tijd na over zichzelf en over hoe anderen hen zien. Je bent voortdurend bezig met eten. En hoewel het een enorm eigen wereldje is waarin je leeft en hoewel je alle controle over jezelf kan hebben, is het heeeel erg moeilijk om nog gewoon in het leven te staan. Omdat dit alles je leven zo beheerst en je je duidelijk niet lekker in je vel voelt zitten, is het moeilijk om het positieve van het leven in te zien. Dus ik begrijp best wat ze meemaakt dan .
Ik kan niet veel zeggen, behalve dan dat jij zeker moet proberen om niet negatief te worden. Ik weet dat ik aan de paar mensen die mij begrepen en mij wilden hebben, heel veel heb gehad. Ze waren zo positief en zo vastberaden om mij te helpen, dat hielp. En je moet geloven dat ik echt een heeeeel lastige 'patient' was Ik was echt eienwijs en wilde van niemand iets aannemen, en toch is het ze gelukt om positief te blijven, daar ben ik ze zo dankbaar voor . Probeer dr, hoe moeilijk het ook is, haar erdoor heen te slepen...
  dinsdag 31 januari 2006 @ 09:12:02 #94
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34639792
Hmmm, Ami80, balen te horen dat ze weer even goed in een dip zit..... En mocht haar moedeloosheid op jou overslaan, laat dat dan even gebeuren, je mag je er ook wel kut onder voelen hoor....je hoeft niet altijd die sterke jongen te zijn, het doet jou immers ook pijn!

@ Fantasmic: het ligt dus voornamelijk aan je zelfbeeld....heb je dat (onderliggende) probleem al eens aangepakt? of de oorzaken van je negatieve zelfbeeld?
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:36:06 #95
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34714754
Lees, huiver en wordt pissig net zoals ik:

http://www.parool.nl/nieuws/2006/FEB/02/buit2.html
pi_34714914
Nou ja!!!!
Vind je 't gek dat al die modellen zo enorm dun zijn...
Portfolio. |
pi_34718197
ik ivnd het ook belachelijk, er staat ook een berichtje van op de frontpage, met een link naar das bild
pi_34718260
Ja klopt, wat een schandaal he! Terecht dat er zo'n ophef voor is: bij mijn vriendin in het centrum kijken ze met zijn allen naar de Amerikaanse versie. Ik geloof wel dat ze er daar goed mee omgaan hoor, lekker de jury afzeiken enzo, maar toch...

Ik kan me ook niet voorstellen dat Klum niets van eetstoornissen weet: het komt best vaak voor in de modewereld. Ik las het stukje dus ook hoofdschuddend...
pi_34718309

bahbahbah

Das het enige wat ik kan zeggen. Wat denkt dat stomme mens wel niet. Duidelijk voorbeeld van hoe het ideale beeld in de media wordt geschetst. Zulke programma's zouden eigenlijk moeten stoppen. Stomme vleeskeuringen, das toch allemaal waar het om gaat.. Helaas..
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:37:30 #100
52349 purplerose
pi_34718902
Ranzig dit weer om te lezen

Het is natuurlijk niet alleen heidi klum maar ook tyra banks met de amerikaanse versie. Helaas zijn het van die kijkcijferkanonnen en dat is waarom het nog op tv is

OT: mijn afspraak is niet doorgegaan dinsdag, de mevrouw is ziek en ze zou bellen voor nieuwe afspraak als ze beter is. Zij kan er natuurlijk nix aan doen dat ze ziek is maar voor mij was het het begin van een aantal slechte dagen weer waarin ik alleen maar denk aan zoet, chocola, spekkies, roze koeken.

AAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGG

zo, dat moest ik ff kwijt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')