Ik denk dat het vast wel eerder geopperd is, maar probeer maar eens een malloot te vinden die zoiets onderhoudt.quote:Op zondag 8 januari 2006 20:56 schreef Z het volgende:
Er is toch ook een apart 'singer/songwriters' topic? Ze passen niet echt onder mijn omschrijving van indie, maar dat is geen reden om ze niet te bespreken hier. Ik vind dat bandlijstje prachtig overigens, dat niemand daar eerder over nagedacht heeft, zou zo een sticky topic kunnen worden!
Off The Record, verslavend! Maar bedankt, zal er eens werk van makenquote:Op zondag 8 januari 2006 20:12 schreef Grobbel het volgende:
Welk nummer ken je al?
Al denk ik dat het niet zo heel veel zal uitmaken - het album is redelijk homogeen qua geluid, en als je dat ene nummer wel mooi vindt, zul je je echt geen buil vallen aan het volledige album. Ik zou 'm gewoon aanschaffen in zo'n geval.
Phoenix had ik al, de rest heb ik ondertussen ook toegevoegd. Verder ook nog even topics over De Kift, Suimasen en The Notwist erbij gezet, kwam ik met de search nog tegen.quote:Op maandag 9 januari 2006 10:01 schreef DaisyDuke het volgende:
Frank Black
Urban Dance Squad
Phoenix
Eagles of Death Metal
Mark Lanegan
Butthole Surfers
Benjamin B
Harry Merry: Gek of Geniaal????
Meat Puppets
Will Oldham (Bonnie 'Prince' Billy)
Goed werk, Grobbel!
Precies hetzelfde heb ik bij 'The Most Serene Republic', ik zag dat jij dat ook beluisterd had. Ik heb wel eens een EP (?) van Guillemots beluisterd, met nummers als moon. sea, enz, dat vond ik niks, en viel onder bovenstaande omschrijving.'quote:Op maandag 9 januari 2006 14:49 schreef DaisyDuke het volgende:
[...]
Oei dat nummer klinkt wel net wat lichter/springeriger dan de meeste andere tracks, dus wellicht moet je het album toch eerst eens proberen. Ben het verder wel met Grobbel eens dat het vrij homogeen is. Alleen Off The Record vind ik weer net een beetje de uitzonderig.quote:Op zondag 8 januari 2006 23:35 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Off The Record, verslavend! Maar bedankt, zal er eens werk van maken
quote:Op zondag 8 januari 2006 21:14 schreef Z het volgende:
Als er een begin is, is het niet zo moeilijk bij te houden lijkt mij. Dan moet er inderdaad wel iemand zijn die dat doet ...
Ik heb een klein beetje last van schuldgevoel. Ik download veel, maar ik koop ook veel. Ik koop dingen die ik gedownload heb en gooi dowloads weg als ik er niet naar luister. Zo hou ik mijn geweten een beetje in evenwicht. Maar nou heb ik 'per ongeluk' (ik klikte op het verkeerde linkje) 33(!) platen van MF Doom gedownload (die ik allemaal leuk ga vinden ben ik bang). Belachelijk vind ik dat soort links, je kan ze ook vinden van Coltrane (in 1 keer 62 Coltrane platen downloaden enz). Ik noemde laats ook dat Oink (http://oink.me.uk/), dat is een by-invite-only torrent site waar je ook bijna alleen maar complete oeuvres kan downloaden. Dat vind ik totaal onzinnig download gedrag, net zoals die mensen op SLSK met 60k aan mp3's, wat moet je er mee ...? Maar goed, nu ben ik ook schuldig.
Ik beloof daarom plechtig dat ik deze maand een x aantal MF Doom platen zal kopen ter compensatie!
Ze doen heel vaak leuke platen weg daar. Welke Bigger Lovers was het?quote:Op maandag 9 januari 2006 17:41 schreef Tom_Tom- het volgende:
Tip: ga eens naar de Free Record Shop!
Ze hebben er nu zo'n actie 2e halve prijs. En dan staat er een enorme bak met rommel (ik noem een Nick Carter, Hermes House Band en Nikki Webster), maarrrr er zit ook nog wel wat indie tussen! Gespot in de FRS op de Nieuwendijk, Amsterdam:
Eastern Lane - Shades of Black: 4 euro (of 2, dus);
The Breeders - Pod: 4 euro (of 2, dus);
JJ72 - JJ72: 4 euro (of 2, dus);
Kaizers Orchestra - Hoempapablabla (geen idee meer hoe het heette): 12 euro (of 6, dus);
Een CD van The Bigger Love, ik ken ze niet, maar de cover zag er indie uit;
En nog meer wat ik weer ben vergeten. Maar goed, goedkoop dus!
Ik heb Eastern Lane en The Breeders aangeschaft.
Weet ik niet meer, maar het hoesje deed me denken aan I To Sky van JJ72.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:09 schreef methodmich het volgende:
Ze doen heel vaak leuke platen weg daar. Welke Bigger Lovers was het?
Slechte tic.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:18 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Op het stickertje stond country, en dat heeft me afgeschrokken..
Bij country denk ik aan de LP's van m'n vader (Emmylou Harris enzo) en dan krijg ik jeuk. Sorry!quote:Op maandag 9 januari 2006 19:25 schreef pfaf het volgende:
Slechte tic.
Het label country zou moeten aanmoedigen.
Gitaarpop ala Pernice Brothers en The Posies. Dit alles in de traditie van Big Star. Wel aardig, nergens bijzonder. Maar je had er zeker geen miskoop aan gedaan.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:18 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Maar wat voor muziek is het? Op het stickertje stond country, en dat heeft me afgeschrokken..
Viel me op dat Harvey veelal covers speelt. Niet eens gemerkt in eerste instantie.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:19 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik merk trouwens dat het naarmate het kouder wordt buiten mijn muziek meeverandert. Ik draai deze dagen opeens veel meer Madrugada en de recente albums van Richard Hawley en Mick Harvey blijken opeens mooier dan ooit. Op zaterdagavond in de snerpende koude een stuk moeten lopen met Mick Harvey op je iPod. Op de een of andere manier zijn dat extra mooie muziekmomenten.
Mijn warmte tip voor deze koude dagen is dus: trek die cd's van Richard Hawley / Mick Harvey eens van het net als je dat nog niet gedaan hebt.
Staan inderdaad veel andere namen bij de nummers zie ik. Maar zijn het niet gewoon nummers die voor hem geschreven zijn ipv covers?quote:Op maandag 9 januari 2006 20:23 schreef methodmich het volgende:
[..]
Viel me op dat Harvey veelal covers speelt. Niet eens gemerkt in eerste instantie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |