abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 januari 2006 @ 20:12:49 #91
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33842227
Welk nummer ken je al?
Al denk ik dat het niet zo heel veel zal uitmaken - het album is redelijk homogeen qua geluid, en als je dat ene nummer wel mooi vindt, zul je je echt geen buil vallen aan het volledige album. Ik zou 'm gewoon aanschaffen in zo'n geval.
pi_33844375
Er is toch ook een apart 'singer/songwriters' topic? Ze passen niet echt onder mijn omschrijving van indie, maar dat is geen reden om ze niet te bespreken hier. Ik vind dat bandlijstje prachtig overigens, dat niemand daar eerder over nagedacht heeft, zou zo een sticky topic kunnen worden!
Aldus.
  zondag 8 januari 2006 @ 20:59:35 #93
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33844511
quote:
Op zondag 8 januari 2006 20:56 schreef Z het volgende:
Er is toch ook een apart 'singer/songwriters' topic? Ze passen niet echt onder mijn omschrijving van indie, maar dat is geen reden om ze niet te bespreken hier. Ik vind dat bandlijstje prachtig overigens, dat niemand daar eerder over nagedacht heeft, zou zo een sticky topic kunnen worden!
Ik denk dat het vast wel eerder geopperd is, maar probeer maar eens een malloot te vinden die zoiets onderhoudt.

Sowieso is het nu nog enigszins overzichtelijk, maar als je een sticky topic van zoiets gaat maken, dan zullen er letterlijk honderden artiesten en bands extra moeten worden toegevoegd vanuit de wereld der metaalhoofden, rockdino's, popartiesten en hiphopadepten - wat wellicht het hele nut van zo'n lijst voorbijgaat. Maar op papier klinkt het in ieder geval wel goed.

[ Bericht 10% gewijzigd door Grobbel op 08-01-2006 21:14:58 ]
pi_33845214
Als er een begin is, is het niet zo moeilijk bij te houden lijkt mij. Dan moet er inderdaad wel iemand zijn die dat doet ...

Ik heb een klein beetje last van schuldgevoel. Ik download veel, maar ik koop ook veel. Ik koop dingen die ik gedownload heb en gooi dowloads weg als ik er niet naar luister. Zo hou ik mijn geweten een beetje in evenwicht. Maar nou heb ik 'per ongeluk' (ik klikte op het verkeerde linkje) 33(!) platen van MF Doom gedownload (die ik allemaal leuk ga vinden ben ik bang). Belachelijk vind ik dat soort links, je kan ze ook vinden van Coltrane (in 1 keer 62 Coltrane platen downloaden enz). Ik noemde laats ook dat Oink (http://oink.me.uk/), dat is een by-invite-only torrent site waar je ook bijna alleen maar complete oeuvres kan downloaden. Dat vind ik totaal onzinnig download gedrag, net zoals die mensen op SLSK met 60k aan mp3's, wat moet je er mee ...? Maar goed, nu ben ik ook schuldig.

Ik beloof daarom plechtig dat ik deze maand een x aantal MF Doom platen zal kopen ter compensatie!
Aldus.
  zondag 8 januari 2006 @ 21:18:53 #95
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33845393
62 platen van Coltrane in één keer, ik moet er niet aan denken. The Ascension alleen al doet me naar adem happen.
Maar ik begrijp het gevoel wel, begint bij mij ook weer een beetje op te komen. Ik ben in ieder geval een training aan het volgen voor een nieuwe bijbaan, en met een beetje geluk zal mijn financiële situatie in zoverre herstellen dat ik mijn aankoop/download-ratio weer wat kan verbeteren. Mijn verlanglijstje is in elk geval redelijk gegroeid de afgelopen maanden.
pi_33845495
Die 62 Coltrane platen is ook nog eens een deel 1, er is ook nog een deel 2 met 53 overige platen! 115 Coltrane plaaten
Aldus.
  zondag 8 januari 2006 @ 22:02:45 #97
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33847277
Ze zouden een disclaimer aan het downloaden van zoiets moeten toevoegen, dat het in kleine doses moet worden ingenomen om een dodelijke uitwerking te voorkomen.

Oh, enne:
Menomena
pi_33847367
bedankt voor de koppijn grobbel
pi_33851444
quote:
Op zondag 8 januari 2006 20:12 schreef Grobbel het volgende:
Welk nummer ken je al?
Al denk ik dat het niet zo heel veel zal uitmaken - het album is redelijk homogeen qua geluid, en als je dat ene nummer wel mooi vindt, zul je je echt geen buil vallen aan het volledige album. Ik zou 'm gewoon aanschaffen in zo'n geval.
Off The Record, verslavend! Maar bedankt, zal er eens werk van maken
Kijk uit malloot, een kokosnoot
  maandag 9 januari 2006 @ 10:01:49 #100
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
  maandag 9 januari 2006 @ 11:40:32 #101
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33860633
quote:
Phoenix had ik al, de rest heb ik ondertussen ook toegevoegd. Verder ook nog even topics over De Kift, Suimasen en The Notwist erbij gezet, kwam ik met de search nog tegen.
  maandag 9 januari 2006 @ 14:36:50 #102
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33865692
Daisy, ik zag onlangs in je Last.FM-profiel dat je ook wel eens naar Guillemots luistert. Wat vind je er eigenlijk van? Sommige nummers vind ik persoonlijk best aardig, in elk geval; met name een track als Trains to Brazil kan ik wel waarderen, al is dat heerlijke jazzy bigbandgevoel wat bij hun I Saw Such Things in my Sleep EP af en toe de kop opsteekt ook geweldig.
  maandag 9 januari 2006 @ 14:49:27 #103
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33866108
Ja, wel een beloftevol bandje. Heb alleen het idee dat ze in al hun jeugdig enthousiasme de juiste vorm nog niet hebben gevonden. Zolang ze de tracks binnen de 5 minuten houden vind ik het over het algemeen wel aardig, maar soms verzanden ze in een soort oeverloos nep avandgardisme, waar ik persoonlijk een verschrikkelijke hekel aan heb. Maar aan de andere kant hebben ze ook heerlijk swingende Britpop liedjes die me niet zelden aan een bandje als The Zutons doen denken. Mixed feelings dus, maar zeker een bandje om in de gaten te houden!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_33866675
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:49 schreef DaisyDuke het volgende:
[...]
Precies hetzelfde heb ik bij 'The Most Serene Republic', ik zag dat jij dat ook beluisterd had. Ik heb wel eens een EP (?) van Guillemots beluisterd, met nummers als moon. sea, enz, dat vond ik niks, en viel onder bovenstaande omschrijving.'
Aldus.
  maandag 9 januari 2006 @ 15:16:29 #105
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33867063
Daar ben ik het wel mee eens, Z. Met die kanttekening dat The Most Serene Republic natuurlijk wel wat complexer is. Overigens zag ik ze afgelopen jaar wel een erg goede show weggeven op State X. Met een soort overweldigende power die me regelmatig aan The Arcade Fire deed denken. Maar helaas niet met dezelfde kwaliteit songs als hun landgenoten.
pi_33867666
Ik heb ze gezien in het voorprogramma van de Broken Social Scene, en ik vond het geforceerd complex. Goede instrumentalisten maar nog geen goede formule gevonden.
Aldus.
pi_33871990
Tip: ga eens naar de Free Record Shop!

Ze hebben er nu zo'n actie 2e halve prijs. En dan staat er een enorme bak met rommel (ik noem een Nick Carter, Hermes House Band en Nikki Webster), maarrrr er zit ook nog wel wat indie tussen! Gespot in de FRS op de Nieuwendijk, Amsterdam:
Eastern Lane - Shades of Black: 4 euro (of 2, dus);
The Breeders - Pod: 4 euro (of 2, dus);
JJ72 - JJ72: 4 euro (of 2, dus);
Kaizers Orchestra - Hoempapablabla (geen idee meer hoe het heette): 12 euro (of 6, dus);
Een CD van The Bigger Love, ik ken ze niet, maar de cover zag er indie uit;

En nog meer wat ik weer ben vergeten. Maar goed, goedkoop dus!

Ik heb Eastern Lane en The Breeders aangeschaft.
pi_33872822
Dan ga ik morgen proberen die CD van The Breeders te bemachtigen! Bedankt voor de tip, ik mijdt de FRS al jaren.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  maandag 9 januari 2006 @ 18:29:12 #109
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_33873553
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:35 schreef Lieke_K het volgende:

[..]

Off The Record, verslavend! Maar bedankt, zal er eens werk van maken
Oei dat nummer klinkt wel net wat lichter/springeriger dan de meeste andere tracks, dus wellicht moet je het album toch eerst eens proberen. Ben het verder wel met Grobbel eens dat het vrij homogeen is. Alleen Off The Record vind ik weer net een beetje de uitzonderig.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 9 januari 2006 @ 18:32:41 #110
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_33873669
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:14 schreef Z het volgende:
Als er een begin is, is het niet zo moeilijk bij te houden lijkt mij. Dan moet er inderdaad wel iemand zijn die dat doet ...

Ik heb een klein beetje last van schuldgevoel. Ik download veel, maar ik koop ook veel. Ik koop dingen die ik gedownload heb en gooi dowloads weg als ik er niet naar luister. Zo hou ik mijn geweten een beetje in evenwicht. Maar nou heb ik 'per ongeluk' (ik klikte op het verkeerde linkje) 33(!) platen van MF Doom gedownload (die ik allemaal leuk ga vinden ben ik bang). Belachelijk vind ik dat soort links, je kan ze ook vinden van Coltrane (in 1 keer 62 Coltrane platen downloaden enz). Ik noemde laats ook dat Oink (http://oink.me.uk/), dat is een by-invite-only torrent site waar je ook bijna alleen maar complete oeuvres kan downloaden. Dat vind ik totaal onzinnig download gedrag, net zoals die mensen op SLSK met 60k aan mp3's, wat moet je er mee ...? Maar goed, nu ben ik ook schuldig.

Ik beloof daarom plechtig dat ik deze maand een x aantal MF Doom platen zal kopen ter compensatie!

Ik heb overigens ook best veel mp3's, nu zo'n 35 gig. Maar dat zijn ook veel albums die ik op cd heb. Ik koop cd's tegenwoordig vooral voor 'de verzameling' en om iets tastbaars te hebben voor de toekomst. Ik draai zelden nog cd's. Eigenlijk vind ik dat ook wel jammer, maar ik heb vaak geen zin om in de platenkast te zoeken als ik ook in m'n medialibrary een artiest kan intypen en dan een overzicht krijg van al z'n albums.
pi_33875006
Heel mooi werk van Grobbel, nogmaals mijn complimenten.

Plus een topic voor Menomena, heel goed!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_33875035
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:41 schreef Tom_Tom- het volgende:
Tip: ga eens naar de Free Record Shop!

Ze hebben er nu zo'n actie 2e halve prijs. En dan staat er een enorme bak met rommel (ik noem een Nick Carter, Hermes House Band en Nikki Webster), maarrrr er zit ook nog wel wat indie tussen! Gespot in de FRS op de Nieuwendijk, Amsterdam:
Eastern Lane - Shades of Black: 4 euro (of 2, dus);
The Breeders - Pod: 4 euro (of 2, dus);
JJ72 - JJ72: 4 euro (of 2, dus);
Kaizers Orchestra - Hoempapablabla (geen idee meer hoe het heette): 12 euro (of 6, dus);
Een CD van The Bigger Love, ik ken ze niet, maar de cover zag er indie uit;

En nog meer wat ik weer ben vergeten. Maar goed, goedkoop dus!

Ik heb Eastern Lane en The Breeders aangeschaft.
Ze doen heel vaak leuke platen weg daar. Welke Bigger Lovers was het?
www.thuisuiteten.nl
pi_33875464
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:09 schreef methodmich het volgende:
Ze doen heel vaak leuke platen weg daar. Welke Bigger Lovers was het?
Weet ik niet meer, maar het hoesje deed me denken aan I To Sky van JJ72.

Ook zo'n kleuren en lettertype en een tekening in het midden.

Maar wat voor muziek is het? Op het stickertje stond country, en dat heeft me afgeschrokken. .
  maandag 9 januari 2006 @ 19:19:18 #114
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_33875483
Ik merk trouwens dat het naarmate het kouder wordt buiten mijn muziek meeverandert. Ik draai deze dagen opeens veel meer Madrugada en de recente albums van Richard Hawley en Mick Harvey blijken opeens mooier dan ooit. Op zaterdagavond in de snerpende koude een stuk moeten lopen met Mick Harvey op je iPod. Op de een of andere manier zijn dat extra mooie muziekmomenten.
Mijn warmte tip voor deze koude dagen is dus: trek die cd's van Richard Hawley / Mick Harvey eens van het net als je dat nog niet gedaan hebt.
  maandag 9 januari 2006 @ 19:25:07 #115
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_33875724
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:18 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Op het stickertje stond country, en dat heeft me afgeschrokken. .
Slechte tic.
Het label country zou moeten aanmoedigen.
pi_33875798
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:25 schreef pfaf het volgende:
Slechte tic.
Het label country zou moeten aanmoedigen.
Bij country denk ik aan de LP's van m'n vader (Emmylou Harris enzo) en dan krijg ik jeuk. Sorry! .
  maandag 9 januari 2006 @ 19:29:13 #117
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33875903
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:18 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]
Maar wat voor muziek is het? Op het stickertje stond country, en dat heeft me afgeschrokken. .
Gitaarpop ala Pernice Brothers en The Posies. Dit alles in de traditie van Big Star. Wel aardig, nergens bijzonder. Maar je had er zeker geen miskoop aan gedaan.
pi_33878325
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:19 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik merk trouwens dat het naarmate het kouder wordt buiten mijn muziek meeverandert. Ik draai deze dagen opeens veel meer Madrugada en de recente albums van Richard Hawley en Mick Harvey blijken opeens mooier dan ooit. Op zaterdagavond in de snerpende koude een stuk moeten lopen met Mick Harvey op je iPod. Op de een of andere manier zijn dat extra mooie muziekmomenten.
Mijn warmte tip voor deze koude dagen is dus: trek die cd's van Richard Hawley / Mick Harvey eens van het net als je dat nog niet gedaan hebt.
Viel me op dat Harvey veelal covers speelt. Niet eens gemerkt in eerste instantie.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 9 januari 2006 @ 21:14:05 #119
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_33881067
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:23 schreef methodmich het volgende:

[..]

Viel me op dat Harvey veelal covers speelt. Niet eens gemerkt in eerste instantie.
Staan inderdaad veel andere namen bij de nummers zie ik. Maar zijn het niet gewoon nummers die voor hem geschreven zijn ipv covers?
  maandag 9 januari 2006 @ 22:13:29 #120
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33884274
Cool, ik merk net dat er niet meer een 24 uursgrens op editen zit. Op zich wel handig, heb net nog snel wat topics aan het referentie-overzicht kunnen toevoegen daardoor (o.a. Hard-Fi).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')