Ik moet op eigen benen gaan staan, zoals Xennia al zei. Ik weet niet of het van de ene dag op de andere lukt. Laat ik het zo zeggen: ik sta op één eigen been, en dat andere been wordt een beetje ondersteund door D.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:45 schreef Copycat het volgende:
Waardoor je ipv afhankelijk van je vader, afhankelijk van hem wordt? Vind je dat geen beklemmende gedachte/positie?
Zelf een huisje/appartement huren is geen optie voor je? Een wonningbouwvereniging maakt het geen zak uit dat de huurpennigen maandelijks met zwart geld worden voldaan, áls ze maar worden voldaan.
quote:Ken ik niet. Wat maakt dit stoffige vraagboek zijn lievelingsroman?
Begrijpelijk. Hoewel ik ervan overtuigd ben dat jouw beide benen sterk genoeg zijn je eigen leven te dragen...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:05 schreef Nadine26 het volgende:
Ik moet op eigen benen gaan staan, zoals Xennia al zei. Ik weet niet of het van de ene dag op de andere lukt. Laat ik het zo zeggen: ik sta op één eigen been, en dat andere been wordt een beetje ondersteund door D.
Als Bukowski zo lovend is, moet ik het maar op mijn books to buy lijstje zetten.quote:
Zoals Charles Bukowski zegt in het voorwoord van Ask the dust: it's written of and from the gut and the heart.
quote:Het begint zo:
One night I was sitting on the bed in my hotel room on Bunker Hill, down in the very middle of Los Angeles. It was an important night in my life, because I had to make a decision about the hotel. Either I paid up or I got out: that was what the note said, the note the landlady had put under my door. A great problem, deserving acute attention. I solved it by turning out the lights and going to bed.
Misschien niet het beste advies, in mijn persoonlijke situatie, maar wel mooi en simpel opgeschreven en daar gaat het toch maar om (zegt D.). Written of and from the gut and the heart. Mooi toch?
Hoe? Gaat hij garant voor je staan? Zorg iig dat alles goed op papier staatquote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:26 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Wat hij aan me heeft beloofd: dat hij er persoonlijk voor zal zorgen dat ik niet op straat kom te staan.
Geef mij maar de 'aantekeningen van een verdorven kindermeisje'quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:38 schreef Vivi het volgende:
Bukowski heeft ook dit geschreven: http://www.levee67.com/bukowski/
En niet te vergeten "aantekeningen van een vieze oude man"
Nadine, zeg tegen die praatjesmaker van een vader: “Zorg jij maar eerst dat de boedelverdeling tussen de (voormalige) echtelieden afgehandeld is. Pas dan ontstaat duidelijkheid over de bezittingen van moeder en kan de erfenisverdeling in behandeling worden genomen.”quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:29 schreef Nadine26 het volgende:
Mijn vader heeft gebeld. Hij wil mijn huis verkopen. … . Tot voor kort was het appartement van allebei mijn ouders; sinds de dood van mijn moeder behoort de helft toe aan mijn vader, de weduwnaar, en de andere helft is van de kinderen. Ik bezit dus éénzesde deel van het huis waarin ik al vijf jaar woon. … "en dat geld moet vrij komen voor de erfenis."
Staat dit in haar testament? Hebben jullie inmiddels gesproken met een notaris? Blijkbaar niet, want dan had jij geweten dat de eventuele verkoop van ‘jouw huis’ gebeurt door de executeur testamentair (vermoedelijk een van de kinderen, zeker niet jouw vader).quote:"Maar mama heeft gezegd," hoorde ik mezelf piepen, "dat ik hier na haar dood mocht blijven wonen."
Jouw vader gedraagt zich als de zelfbenoemde executeur testamentair. Volstrekt ten onrechte. Laat de notaris hem de oren wassen!quote:"Ik probeer hier een erfenis te regelen! … .
Jouw onbestuurbaarheid / stuurloosheid verklaart wel jouw vaders gedrag.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:08 schreef Nadine26 het volgende:
Om de een of andere reden klinkt dat beter en sterker dan 'stuurloos'; of bedoel je eigenlijk stuurloos?![]()
Dat zou mooi zijn... en ja, uiteindelijk krijg ik natuurlijk geld. Dat zal ook best veel zijn, denk ik. Maar wanneer is 'uiteindelijk'?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:58 schreef Gajus het volgende:
Nadine, zeg tegen die praatjesmaker van een vader: “Zorg jij maar eerst dat de boedelverdeling tussen de (voormalige) echtelieden afgehandeld is. Pas dan ontstaat duidelijkheid over de bezittingen van moeder en kan de erfenisverdeling in behandeling worden genomen.”
Aangezien jij eenderde deel van jouw moeders totale vermogen erft, kun jij veel meer dan eenzesde deel van ‘jouw huis’ claimen. Misschien is jouw erfdeel zelfs toereikend om ‘jouw huis’ in zijn geheel te claimen.
Eén belangrijk punt: er IS geen testament. Het is er gewoon niet! Het is nooit gemaakt, nooit opgesteld: NIKS. Is dat raar? Volgens mij is dat heel raar; ik snap het ook niet, het is niks voor mijn moeder om daar niet over na te denken. De eerste weken na haar dood belde mijn vader me steeds op met die vraag: "Is er een testament?" En ik zei: "Geen idee." En mijn broer en mij zus zeiden ook: "Geen idee." Het antwoord is inmiddels bekend: nee dus.quote:Staat dit in haar testament? Hebben jullie inmiddels gesproken met een notaris? Blijkbaar niet, want dan had jij geweten dat de eventuele verkoop van ‘jouw huis’ gebeurt door de executeur testamentair (vermoedelijk een van de kinderen, zeker niet jouw vader).
Ik weet niet in hoe verre dat ten onrechte is. De boedelscheiding is niet geregeld. Er staat niets op papier; niet alleen bestaat er geen testament, er bestaat helemaal niets. Geen document, geen handgeschreven briefje, niks. Met andere woorden (en dit is mijn persoonlijke interpretatie): alles is van mijn vader. Dat denk ik. En zelfs als dat níet zo blijkt te zijn, wordt het een messy business. Ik houd me er nog even verre van...quote:Jouw vader gedraagt zich als de zelfbenoemde executeur testamentair. Volstrekt ten onrechte. Laat de notaris hem de oren wassen!
Dat kan niet goed aflopen. Het is gewoon kinderachtig vluchtgedrag. Vooralsnog kinderachtige vluchtplannetjes, maar dat is al erg genoeg. Die D. zit veel dieper in de problemen dan tot nu toe bleek. Dat wordt gezellig! Ik wens u veel plezier.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 02:22 schreef Nadine26 het volgende:
"Geen idee," zei D. Hij blies rook uit. "Ik heb zoveel ellende veroorzaakt. Ik ben niet gek, ik weet heel goed wat ik heb aangericht. Mijn vrouw, mijn kinderen, mijn bedrijf... soms voel ik me volkomen onttakeld. Raar woord: onttakeld, ont-takeld. Maar het geeft precies weer hoe ik me voel. Behalve bij jou. Bij jou voel ik me licht. Gedachteloos. Gewichtsloos. Jij bent een soort LSD-trip, Nadine. Het begint op een verslaving te lijken."
Eerst moet de boedelscheiding zijn afgehandeld, daarna kan de erfenisverdeling afgehandeld worden. Mijn inschatting is dat beide trajecten één à twee jaar vergen. 'Uiteindelijk' betekent dus over twee à vier jaar.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 02:47 schreef Nadine26 het volgende:
Dat zou mooi zijn... en ja, uiteindelijk krijg ik natuurlijk geld. Dat zal ook best veel zijn, denk ik. Maar wanneer is 'uiteindelijk'?
Weten jullie dat formeel? (dus via een notaris die het Centrale Testamentenregister in Den Haag heeft geraadpleegd)quote:Eén belangrijk punt: er IS geen testament. Het is er gewoon niet! Het is nooit gemaakt, nooit opgesteld: NIKS. Is dat raar? Volgens mij is dat heel raar; ik snap het ook niet, het is niks voor mijn moeder om daar niet over na te denken. De eerste weken na haar dood belde mijn vader me steeds op met die vraag: "Is er een testament?" En ik zei: "Geen idee." En mijn broer en mij zus zeiden ook: "Geen idee." Het antwoord is inmiddels bekend: nee dus.
"Er bestaat helemaal niets" ... is dat zo?quote:Ik weet niet in hoe verre dat ten onrechte is. De boedelscheiding is niet geregeld. Er staat niets op papier; niet alleen bestaat er geen testament, er bestaat helemaal niets. Geen document, geen handgeschreven briefje, niks. Met andere woorden (en dit is mijn persoonlijke interpretatie): alles is van mijn vader. Dat denk ik. En zelfs als dat níet zo blijkt te zijn, wordt het een messy business. Ik houd me er nog even verre van...![]()
Sinds 2003 geldt dit voor de langstlevende echtgenoot / partner. Maar dit geldt hier niet aangezien de ouders van Nadine gescheiden waren.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 03:08 schreef cioran63 het volgende:
Als je je legitieme portie wilt claimen, moet de langstlevende ouder ook zijn overleden. Je hebt er wel recht op, maar pas later.
Van 't weekend tijd?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 04:30 schreef Gajus het volgende:
[..]
Sinds 2003 geldt dit voor de langstlevende echtgenoot / partner. Maar dit geldt hier niet aangezien de ouders van Nadine gescheiden waren.
pikant aspect: was het huwelijk reeds formeel ontbonden?
ziehier de tekst ... voor degenen die meer visueel dan auditief zijn ingesteld:quote:Op dinsdag 17 januari 2006 02:22 schreef Nadine26 het volgende:
... D. daaide steeds hetzelfde nummer van Johnny Cash, het heette 'A boy named Sue' en hij zei: "Je moet naar de tekst luisteren, dit is zo mooi, heb je nou geluisterd?" En daarna draaide hij het nummer opnieuw. Ik vergat telkens te luisteren.
Niet vrijdag, wel zaterdag of zondag.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 04:30 schreef JAM het volgende:
Van 't weekend tijd?
Nadine, je begint in een slachtofferrol te vervallen (incl. kinderachtig vluchtgedrag zoals al is gezegd, en flauwe uitvluchtjes). Onderneem iets, doe iets, pak de koe bij de horens, zoek het uit, regel het! En laat D. verder zijn eigen sores opknappen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 02:47 schreef Nadine26 het volgende:
Dat zou mooi zijn... en ja, uiteindelijk krijg ik natuurlijk geld. Dat zal ook best veel zijn, denk ik. Maar wanneer is 'uiteindelijk'?
Jawel, het begin van het einde. Gevoelsmatig heb je het (de tekst ook) allang begrepen, Nadine, nu je verstand nog.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 02:22 schreef Nadine26 het volgende:
Deze zin, daar ging het om. D. zei: "Die woorden spoken al dagen door mijn hoofd, ik zie die kale steeds voor me, die kale schoonvader van me." Hij lachte binnensmonds, hij zei. "Straks, als hij eenmaal beseft wat ik heb gedaan... hoe ik hem heb genaaid, dan gaan we het beleven. Niet dat trappen of bijten dan nog helpt. Maar dat bééld, ik weet niet wat het is, maar het is net alsof ik die film al eens heb gezien."quote:Op dinsdag 17 januari 2006 04:50 schreef Gajus het volgende:
He kicked like a mule and he bit like a crocodile.
Wat te denken van een schoonvadercomplexje?!quote:oedipus complexje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |