Wat mijn intentie precies is, weet ik zelf niet. Zeker op dit moment niet: vannacht is het nogal laat geworden, en ik heb verschrikkelijke hoofdpijn. Ik was uit eten met een vriendin. We hebben bijna twee flessen rode wijn leeggedronken, dat is niet zo'n probleem, maar we vergaten ondertussen ons bord leeg te eten. M. had pasta met eekhoorntjesbrood besteld, ik at spaghetti met een pikzwarte saus - inktvis, als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:18 schreef Xennia het volgende:
En het is ook je intentie dat de breuk definitief is? Dat komt nogal onverwacht
Ze leek er niet echt mee te zitten. Ze heeft tegenwoordig, maar dat vertelde ze pas veel later, een nieuw segment aangeboord, het segment van de 'vurige jonge minnaars'. Hoewel dokter Godewijn niet stokoud was, achtendertig om precies te zijn, voldeed hij volgens Phil niet aan de eis. Vurig: ja. Jong: nee, aangezien ze met 'jong' een jaar of vijfentwintig bedoelde. "Een beetje jullie leeftijd," zei ze. "Lekker speels en kneedbaar, snap je?"quote:Op woensdag 11 januari 2006 13:37 schreef Hihat het volgende:
En die ex-minnares van Godewijn vond het wel amusing dat Meneer de Dokter zijn pijlen die avond richtte op twee veronderstelde lesbiënnes, juist op die ene dag in het jaar dat zij gebruik kon maken van haar privilége om hem te mogen zoenen?
Geduld is een schone zaak, Hihat. Dat komt allemaal nog, écht.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:32 schreef Hihat het volgende:
Wel een hele fout naam trouwens, Godewijn.
By the way, het was toch Phil die dokter was? Dr. Phil?
En doe eens niet zo vaag over het ritje met de Jeep. Wie gingen er allemaal mee? Waar naartoe? En waarom geeft hij zijn kaartje aan je af met de vraag: "Als je ooit een probleem hebt weet je me te vinden"? Lijkt me niet echt een gangbare afsluiter op een eerste, bovendien zeer informele, ontmoeting.
Je bent te koopquote:Op woensdag 11 januari 2006 11:42 schreef Nadine26 het volgende:
"Als jij de rekening betaalt," zeiden M. en ik tegelijkertijd.
Dat vond dokter Godewijn geen probleem.
Jawel, maar ik betaal liever mijn eigen rekeningquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:21 schreef Vivi het volgende:
[..]
Krijg jij nooit aandacht van mannen ofzo
En de ultiem ware passie is dan blijkbaar de crime passionnel.quote:Op woensdag 11 januari 2006 11:26 schreef Vivi het volgende:
Ware passie is af te lezen aan de ruzies die je met iemand maakt
Heb ik al verteld dat mijn Oud & Nieuw werd ingewijd door symbolisch een champagneglas op Henks hoofdje kapot te slaan? Oke, misschien was het niet echt symbolisch maar meer een vlaag van razernij.
Nadine, jouw anekdotes over ontmoetingen met toevallige passanten zijn om te smullen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 11:42 schreef Nadine26 het volgende:
... In het restaurant hebben we een leuk nieuw contact opgedaan, ook handig voor de toekomst: een gynaecoloog die Godewijn heet. Hij ...
Hoezo?quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:32 schreef Hihat het volgende:
Wel een hele fout naam trouwens, Godewijn.
Wel elke 12 januari, rond de klok van elf, op donderdagochtend...quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je moet ook geen cola drinken op 12 januari, rond de klok van elf, op een donderdagochtend...
Daar komen altijd ongelukken van.
Hoe vaak moet ik dat nu nog zeggen?
Was je nu toch maar voor die bontjas gegaan.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:29 schreef Nadine26 het volgende:
"Nee, ik heb woonruimte nodig. En een dikke jas. Het zal wel koud zijn in die garage."
Je weet niet half... natuurlijk ben ik te koop. Iedereen is te koop. De één laat zich lijmen met mooie woorden, de ander met geld of een nieuwe inbouwkeuken. Geven & nemen, dat kun je in menselijke verhoudingen vrij letterlijk opvatten.quote:
Nee, ik had dit stukje al half geschreven vóórdat...quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:34 schreef Copycat het volgende:
D. nog gesproken aangezien je in de tegenwoordige tijd over de affaire spreekt?
Ik zal dokter Godewijn eens mailenquote:Op donderdag 12 januari 2006 11:15 schreef dvr het volgende:
De ene gynaecoloog tegen de ander: "Vanmorgen een patiënte, die had een clitoris als een augurk!"
"Wat?" zegt de ander, "zó groot??"
"Nee. Zo zuur.."
In het licht van je 'Natuurlijk ben ik te koop' post had ik eerder verwacht dat je de banden met D. daardoor juist extra zou aanhalen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:41 schreef Nadine26 het volgende:
Maar dat gesprek met mijn vader, en vooral de paniek die ik toen voelde, de paniek over de toekomst en hoe dat nou allemaal verder moet, was wél de aanleiding voor mijn beslissing om zijn telefoonnummer te wissen.
Ja, die aanvechting heb ik inderdaad. Nogal sterk. Ik probeer me ertegen te verzetten. Ik doe mijn best.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:48 schreef Copycat het volgende:
In het licht van je 'Natuurlijk ben ik te koop' post had ik eerder verwacht dat je de banden met D. daardoor juist extra zou aanhalen.
Een Goddelijke gynaecoloog biedt wel meer zeker toekomstperspectief dan een zakenjongetje dat nooit op wil groeien...quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:50 schreef Nadine26 het volgende:
Ja, die aanvechting heb ik inderdaad. Nogal sterk. Ik probeer me ertegen te verzetten. Ik doe mijn best.![]()
Maar de Goddelijke gynaecoloog wil met mijn vriendin trouwen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:52 schreef Copycat het volgende:
Een Goddelijke gynaecoloog biedt wel meer zeker toekomstperspectief dan een zakenjongetje dat nooit op wil groeien...
Hear hear!!!quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:20 schreef dvr het volgende:
ODE AAN NADINE
Was de Taalafdeling van Fok
voorheen slechts een kladderblok -
nu worden wij onmatig verwend
door Haar speelse natuurtalent
Vol ontzag spreken wij sindsdien
van vóórdien en Nádine
Thank you, dvrquote:Op donderdag 12 januari 2006 19:20 schreef dvr het volgende:
ODE AAN NADINE
van vóórdien en Nádine
Met schandelijk veel zwart geld krijg je nog geen hypotheekquote:Op donderdag 12 januari 2006 17:50 schreef Xennia het volgende:
Kun je geen hypotheek krijgen met je oppasbaan dan? Je zei toch dat dat schandelijk veel verdiende?
Looks like it...quote:Voorts denk ik ook dat je met schrijven best wel wat moet kunnen verdienen. Tijd om op eigen benen te staan.
quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:32 schreef Nadine26 het volgende:
Maar je komt alleen in een 'creatief team' als je eerst heel lang en uitvoerig en onbetaald de hielen van de Grote Opper Artdirector likt (en niet alleen zijn hielen, schat ik), en of je in één moeite door, nu je toch zo lekker bezig bent, ook het koffieapparaat even wilt aflikken, het staat er anders zo stoffig bij, en... nou ja... ik ben bang dat ik het in een andere hoek moet gaan zoeken. Een andere branche.
quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:20 schreef dvr het volgende:
ODE AAN NADINE
van vóórdien en Nádine
Nou... Leonidas bonbonsquote:Op donderdag 12 januari 2006 22:36 schreef Copycat het volgende:
Gelukkig heb ik de art/creative director van het bureau waar ik werk nooit hoeven aflikken. Zo'n Belgische dame smaakt volgens mij ook helemaal niet lekker.
Nou....voor zover ik de Belgische dames kan beoordelen zijn het niet bepaald zuurpruimen, zeg maar...quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zo'n Belgische dame smaakt volgens mij ook helemaal niet lekker.
Ja, maar nu is het anders. Nu gaat het om een persoonlijk & autobiografisch document (un journal intime, om het eens mooi op z'n Frans te zeggen) en ik vind het niet zo erg om mezelf in diskrediet te brengen (voor zo ver dat nú nog zou kunnen, na alles wat ik hier heb opgeschrevenquote:Op donderdag 12 januari 2006 23:31 schreef Hihat het volgende:
En nou toont er iemand interesse in je schrijfselarij en dan doe je er niks mee..... *zucht*....
Om de een of andere reden klinkt dat beter en sterker dan 'stuurloos'; of bedoel je eigenlijk stuurloos?quote:Jij bent niet te sturen, Nadine.
Het siert je dat je de mensen van wie je houdt wilt sparen. Ik vraag me alleen af of dat 'houden van' wederkerig is. De enigen die je zou schaden door publicatie zijn volgens mij D. en je vader. D, de man die maar van één persoon houdt: zichzelf. En dus niet van jou. En je vader, die niet te beroerd is om de band met zijn geld ('Verkopen dat pand!') te laten prevaleren boven de band met zijn dochter. Het zou toch helemaal niet gek zijn als je nu zelf eens voor financieel gewin kiest?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:08 schreef Nadine26 het volgende:
Ja, maar nu is het anders. Nu gaat het om een persoonlijk & autobiografisch document (un journal intime, om het eens mooi op z'n Frans te zeggen) en ik vind het niet zo erg om mezelf in diskrediet te brengen (voor zo ver dat nú nog zou kunnen, na alles wat ik hier heb opgeschreven) , maar de mensen van wie ik hou...
... die hebben er niet om gevraagd; ze zouden me AFMAKEN en terecht
Nee, ik bedoel niet stuurloos. Dat zou betekenen dat niemand de macht over het stuur heeft, inclusief jezelf. Daar lijkt het af en toe wel op, maar toch is dat niet zo. Je durft best knopen door te hakken als het moet (al rijst soms wel de vraag of je ook écht achter die beslissingen staat). Op die momenten neem je dus een beslissing om links of rechts te gaan op een bepaalde weg. Da's toch sturen?quote:Om de een of andere reden klinkt dat beter en sterker dan 'stuurloos'; of bedoel je eigenlijk stuurloos?![]()
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:57 schreef Hihat het volgende:
Het zou toch helemaal niet gek zijn als je nu zelf eens voor financieel gewin kiest?
D erkent je toch nooit als zijn enige, echte, officiële partner. Met hem zul je nooit bij de notaris zitten om samen te tekenen voor een huis. Met hem zul je nooit verder komen dan een hotelkamer of strandhuisje. En je vader's band met zijn makelaar is sterker dan die met zijn dochter. Waarom zou je rekening houden met deze mensen?
Ja, ben je nou schrijver of niet? Je zal de eerste niet zijn die zijn/haar familie en vrienden in diskrediet brengt met de publicatie van autobiografisch (getint) materiaal.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:08 schreef Nadine26 het volgende:
Ja, maar nu is het anders. Nu gaat het om een persoonlijk & autobiografisch document (un journal intime, om het eens mooi op z'n Frans te zeggen) en ik vind het niet zo erg om mezelf in diskrediet te brengen (voor zo ver dat nú nog zou kunnen, na alles wat ik hier heb opgeschreven) , maar de mensen van wie ik hou...
... die hebben er niet om gevraagd; ze zouden me AFMAKEN en terecht
Ach, dat kan ik zelf ook wel...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:40 schreef Gajus het volgende:
Dergelijke intenties komen onverwacht en verdwijnen even onverwacht.![]()
onze ervaringsdeskundige Vivi kan dit beter toelichten
Ja, hij heeft het me zelfs vrij gedetailleerd uitgelegd (steekwoorden: 'Levenspartner', 'Rust' en 'Stabiliteit'), maar dan kijk ik nog eens goed naar mijnheer W. en denk ik: 'Ja, maar jíj hebt het goed geregeld!' Met allemaal krijsende baby's op de achtergrond en een vrouw die zich nooit laat zien omdat ze haar zoveelste postnatale depressie probeert te bezweren.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 01:29 schreef Xennia het volgende:
Heeft meneer W. inmiddels al uitgelegd waarom je beter afstand van D. houdt?
Wat hij aan me heeft beloofd: dat hij er persoonlijk voor zal zorgen dat ik niet op straat kom te staan.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 10:56 schreef Copycat het volgende:
Dat was een breuk van korte duur...
Vertel, wat heeft D. aan je beloofd/met je gedaan/voor je gekocht?
Waardoor je ipv afhankelijk van je vader, afhankelijk van hem wordt? Vind je dat geen beklemmende gedachte/positie?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:26 schreef Nadine26 het volgende:
Wat hij aan me heeft beloofd: dat hij er persoonlijk voor zal zorgen dat ik niet op straat kom te staan.
I catch your driftquote:Wat hij met me heeft gedaan: deze reportage kan schokkende beelden bevatten.
Ken ik niet. Wat maakt dit stoffige vraagboek zijn lievelingsroman?quote:Wat hij voor me heeft gekocht: Ask the Dust, zijn lievelingsroman van John Fante.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |