i-spy24 | woensdag 4 januari 2006 @ 23:31 |
Ik als Pers. M.a.w. weer veel rondhangen in de Doelen op de 2de etage waar het VIP restaurant/bar is gevestigd voor genodigen en Pers en waar je netzo als vorig jaar bagger champagne krijgt ( echt dan is elke sekt nog lekkerder) en smaakloos voedsel en een hoop van die kunst-academie types ziet rondlopen met heel veel paperassen en die het heel druk hebben ( om wat??).En dan vanaf 15:00 uur een of andere panel bijeenkomst met regisseurs bijwonen en om 23:00 uur het enige echte leuke aan het Festival, Freddy Kruger Wilfred De Jong met zijn Late Nite Show. [ Bericht 91% gewijzigd door SaintOfKillers op 20-01-2006 16:40:56 ] | |
Hephaistos. | zaterdag 7 januari 2006 @ 15:51 |
Het zegt denk ik genoeg dat in je hele verhaal het woord Film niet een keer voorkomt... ![]() | |
i-spy24 | zaterdag 7 januari 2006 @ 17:26 |
Meeste films die daar vertoont worden hoef jezelf niet eens te bezoeken want genodigden & Pers kunnen in een aparte screening-room alle films op video zien.(zogenaamde film-boots) | |
RuneRose | zaterdag 7 januari 2006 @ 18:22 |
quote:Ja, wat heeft dat te maken met het feit dat je het niet één keer over film hebt in dat hele verhaal van je. | |
i-spy24 | zondag 8 januari 2006 @ 01:02 |
Nou als je goed tussen de regels doorlas dan kon je zien dat ik dus het hele Festival kwa films elke keer 1 grote overdreven poppenkast vindt. Van de vele inzendingen zijn er maar enkelen waarvan je zegt " Mja.. ". Het meeste wat aan bod komt is echt te erg om uberhaupt film te worden genoemd. Het lijkt ook elke keer alsof diegenen die het bezoeken(en echt hele ritsen kaartjes kopen)normaal nooit naar de commerciele films gaan die je hier ook op FOK ziet. Echt... moet je voor de gein er maar eens heengeen als het begint. Echt dat VPRO/Volkskrant - alternatieve/geitenwolle sokken types - slag wat je ook in die aparte cafe's ziet rondlopen. Moet je ook voor de gein eens die gesprekken aanhoren. Echt van die luchtledige en klinkt heel interessant maar het gaat helemaal nergens over semi-filosofische gesprekken die je in de beginjaren 70 ook hoorde van die hippies. Tis dat ik uitgenodigd ben anders had je mij er ook niet gezien. [ Bericht 1% gewijzigd door i-spy24 op 08-01-2006 02:15:12 ] | |
Lamon | zondag 8 januari 2006 @ 01:05 |
quote: ![]() Een slechtere zelfpromotie ben ik nimmer tegengekomen... | |
Patvs | zondag 8 januari 2006 @ 04:35 |
De mensen die op IFFR enkel naar de VPRO/Volkskrant dag gaan zijn inderdaad aparte types die je de rest van het jaar niet ziet. Maar de meeste IFFR bezoekers zijn toch echt wel cinefielen. Die juist speciaal in R'dam aan hun trekken komen (bijv. Aziatisch aanbod), uitgekeken op de gemid. films die de rest van het jaar in de bioscoop draaien. De ergste bezoekers blijven echter de mensen met PERS kaarten (en filmbobo's met INDUSTRY passen, en de allerergste: Pathe GOLDCARD houders), die het durven om alle films te zien in besloten persscreeningen (in kleine rotzalen in Cinerama om 10:00 's ochtends) en op video in de filmboots. Wat ben je nou voor filmliefhebber dat je een film zo ziet, als ik hem op het festival ook kan zien in een volle Pathe Schouwburgplein zaal 1? (met Q&A regisseur) Programma 2006: (voor zover bekend) Tijger Competitie: Langer Licht (Nederland) Walking on the Wild Side (China) La leyande del tiempo (Spanje) Ode to Joy (Polen) The Dog Pound (Uruguay) Song of Songs (UK) Sturm und Drang: Play (Chili, Dir: Alicia Scherson) Writing on the Earth (Iran, Dir: Ali Mohammad Ghasemi) Linda Linda Linda (Japan, Dir: Yamashita Nobuhiro) Look Both Ways (Australie, Dir: Sarah Watt) Me and You and Everyone We Know (USA, Dir: Miranda July) Batalla en el Cielo (Mexico, Dir: Carlos Reygadas) 13 (Tzameti) (Frankrijk, Dir: Géla Babluani) Kings and Aces: Three Times (Taiwan, Dir: Hou Hsiao-hsien) Sileni (Czech, Dir: Jan Svankmajer) Cache (Frankrijk, Dir: Michael Haneke) Operetta tanuki goten (Japan, Dir: Suzuki Seijun) Yôkai daisensô (Japan, Dir: Miike Takashi) Takeshis (Japan, Dir: Takeshi Kitano) Tideland (UK, Dir: Terry Gilliam) Breakfast on Pluto (UK, Dir: Neil Jordan) Cinema of the World: What is it Worth? (Brazilie, Dir: Sergio Bianchi) The Death of Mister Lazarescu (Roemenie, Dir: Cristi Puiu) The Silent Holy Stones (Tibet, Dir: Wanma Cedai) Havana Blues (Spanje, Dir: Benito Zambrano) Hubert Bals Fonds: Heremias (Filipijnen, Dir: Lav Diaz) Gie (Indonesia, Dir: Riri Reza) Quatro Mujeres Descalzas (Argentinie, Dir: Santiago Loza) Monobloc (Argentinie, Dir: Luis Ortega) Glue (Argentinie, Dir: Alexis Dos Santos) Full or Empty (Iran, Dir: Abolfazl Jalili) In Focus - Nagasaki Shunichi: Heart Beating in the Dark (1982) Heart Beating in the Dark (2005) (openingsfilm) In Focus - Stephen Dwoskin: Oblivion Cinema Regained: Mughal-e-Azam (India, 1960) White Light: Stoned (UK, Dir: Stephen Woolley) Pusher (1996) (Denemarken, Dir: Nicolas Winding Refn) Pusher II (2004) Pusher 3 (2005) Les Amants Reguliers (Frankrijk, Dir: Philippe Garrel) Yaji and Kita - THE MIDNIGHT PILGRIMS (Japan, Dir: Kankuro Kudo) SPIELE LEBEN (Oostenrijk, Dir: Antonin Svoboda) Vita Brevis: Good Night and Good Luck (USA, Dir: George Clooney) Solntse (Rusland, Dir: Aleksandr Sokoerov) Return of the Poet (Armenie, Dir: Harutyun Khachatryan) Figner: The End of the Silent Century (Nederland, Dir: Nathalie Alonso Casale) Vrijwel zeker OOK: Shanghai Dreams (Dir: Xiaoshuai Wang) The Wayward Cloud (Ming-liang Tsai) Sympathy for Lady Vengeance (Zuid-Korea, Dir: Chan-wook Park) Ik word nog niet heel erg opgewonden van het programma, maar ik ben zeker van de partij. Waarom? om van die kleine films -als eerste- te kunnen zien op een groot scherm, met publiek (bestaande uit voornamelijk filmliefhebbers), en hopelijk een paar bijzondere films die hier nooit de bioscoop zullen halen. (op zoek naar die speciale films, neem je vaak een gok bij onbekende films waardoor je ook veel rotzooi ziet, want er draait veel (pretentieuze, artsy-fartsy troep! maar dat is het alles meer dan waard als tussen die onbekende films een topper zit. De slogan van IFFR: "Discover directors before they are famous" gaat elk jaar op. [ Bericht 1% gewijzigd door Patvs op 09-01-2006 18:15:35 ] | |
i-spy24 | zondag 8 januari 2006 @ 09:53 |
Vind je uitleg wel plausibel maar de reden dat men de films liever gaat zien in een filmboot. ( nee niet Cinerama maar gewoon in De Doelen screening/video boot op de 2de etagel waar je je voor moet legitimeren) is gewoon omdat men als Pers in dit geval een recensie moet schrijven/kunnen geven over hetgeen is gezien. En dan kan niet als je van die praatlustige ( ja..ook dit publiek is zoals het gemiddelde commerciele filmpubliek niet echt stil) types in de Zaal hebt. Daarnaast kun je de videoband af en toe nog even stilzetten/doorspoelen om onnodige scene's over te slaan zeker als je weet dat het aanbod aan films zo groot is dat je never nooit een bepaalt aantal films per dag haalt. T.a.v. het soort films klopt het dat men meestal op heresay verhalen afgaat t.a.v. de kwaliteit van de films op het Film Festival.Het meeste is echt oersaai en van dat - zoals jij noemt artsy-fartsy troep - waar een filmpje van de blauwe zee of een brandende haard nog boeiender zou zijn. Dus mooie films zoals Sideways of Le Blue zie je amper nog [ Bericht 3% gewijzigd door i-spy24 op 08-01-2006 09:59:02 ] | |
linebear | zondag 8 januari 2006 @ 15:22 |
Ik ga als het goed is ook. Over de titels kan ik nu niet veel zeggen, want wil ook wel de verhalen erover lezen. Komt binnen kort. Sympathy wil ik wel zien ![]() | |
LostFormat | zondag 8 januari 2006 @ 15:25 |
![]() Verbazingwekkend hoe TS zichzelf steeds weer profileert op fok. | |
dvdfreak | zondag 8 januari 2006 @ 15:58 |
Ik ga ook en vooral naar Asian cinema.Hopen dat er weer leuke films komt als Survive Style5+ | |
SHE | zondag 8 januari 2006 @ 15:59 |
Ik ben er..onze productiemaatschappij geeft ook een feestje voor insiders op een niet nader te noemen lokatie ![]() | |
BlaatschaaP | zondag 8 januari 2006 @ 16:03 |
quote: quote:*proest* Goede recensent die de films niet eens volledig bekijkt maar gewoon lukraak vooruit spoelt ![]() Heb je geen foto van je uitnodiging eigenlijk? | |
kingmob | zondag 8 januari 2006 @ 16:08 |
Ik ben weer van de partij voor de horrorfilms denk ik. Abnormal beauty was echt gaaf afgelopen jaar ![]() ![]() | |
spacemangraig | zondag 8 januari 2006 @ 17:09 |
Ik schijn vrijwilliger te zijn. | |
Gorro | zondag 8 januari 2006 @ 17:20 |
Ik wil wel, maar moet nog even kijken of ik iemand vind die mee wil en wellicht nog wel belangrijker; iets te slapen regelen. | |
Kolkus | zondag 8 januari 2006 @ 18:14 |
Ik ga er zeker een zaterdag heen, dit keer wel eens wat eerder kaarten regelen, want de troep die ik vorig jaar gezien heb....... ![]() | |
SHE | zondag 8 januari 2006 @ 19:58 |
quote:Ik denk dat jij bij de verkeerde crowd hangt...sterker nog, ik weet het wel zeker. Niet elke regisseur is een self proclaimed kunstenaar, niet elke producent is narcistisch...er zijn ook een hoop boeiende, interessante mensen uit de scene aanwezig die het ontmoeten waard zijn. Maar goed, wij organiseren de afterparty, voor de chosen few uiteraard ![]() ![]() | |
i-spy24 | maandag 9 januari 2006 @ 01:45 |
Hebben jullie die afterparty vorig jaar ook georganiseerd? Als het antwoordt JA is dan benik er vorig jaar bijgeweest. | |
SHE | maandag 9 januari 2006 @ 14:43 |
NEE Wij doen het voor het eerst dit jaar ; onze toko: www.revolver.nl | |
Mudman | maandag 9 januari 2006 @ 15:23 |
Weet dat je iemand uitnodigt die een verzorger/oppasser bij zich hoort te hebben. | |
Lonewolf2003 | maandag 9 januari 2006 @ 17:48 |
Ik geloof geen snars van het verhaal voordat ik een screenshot van je Perspas heb gezien. ![]() Voor welke pers werk je eigenlijk? Of beter gezegd voor welke pers kopieer je je stukjes van anderen? ![]() Of ik ga weet ik nu nog niet. Wanneer is het? | |
SHE | maandag 9 januari 2006 @ 18:31 |
quote: ![]() | |
Smots | maandag 9 januari 2006 @ 18:41 |
Na het doorlezen van dit topic weet ik weer waarom ik zo'n dikke stronthekel heb aan de meeste filmfestivals.![]() | |
AntiChrist | maandag 9 januari 2006 @ 18:58 |
ach het brusselse fantastische filmfestival blijf ik ieder jaar weer geweldig vinden, vele malen leuker dan het amsterdamse (al vind ik die ook wel grappig) maar dat kan ook wel aan het publiek liggen het merendeel gaat niet naar het festival om hoer te roepen ![]() ![]() | |
Smots | maandag 9 januari 2006 @ 19:07 |
quote:Heh heh, waarom denk je dat ik postte dat ik een hekel had aan de meeste filmfestivals? ![]() quote:Oh, het zal best waar zijn dat TT een perskaart heeft weten te regelen. Ik weet dat zo'n beetje elke tamponchauffeur een perskaart kan krijgen, dus waarom TT niet? | |
i-spy24 | maandag 9 januari 2006 @ 23:22 |
Joh ze konden niemand vinden en dus werd mij gevraagd of ik gratis wilde eten en zuipen en ervoor betaalt worden en ook kiekjes maken. Ik had er wel "zin an" dus vandaar dat ze losers naar een loser-Festival sturen ![]() | |
Patvs | donderdag 12 januari 2006 @ 17:50 |
Update: Good Night and Good Luck (USA, Dir: George Clooney) slotfilm Brokeback Mountain (USA, Dir: Ang Lee) Tijger Competitie: Langer Licht (Nederland) Walking on the Wild Side (China) La leyande del tiempo (Spanje) Ode to Joy (Polen) The Dog Pound (Uruguay) Song of Songs (UK) Glue Glue (Argentinie) The Gaze (Iran) Un Matin Bonne Heure (Frankrijk) Land of the Blind (UK) Old Joy (USA) Madeinusa (Peru) Un jour d'été (Frankrijk) Taking Father Home (China) [ Bericht 33% gewijzigd door Patvs op 12-01-2006 18:03:54 ] | |
Witchfynder | vrijdag 13 januari 2006 @ 01:25 |
quote:Er lopen een hoop vage figuren rond ja, maar ook mensen die gewoon echt van films houden en daar niet zijn om hun interessantheidsfactor op te krikken. Ik werk in het Luxor theater en daar kom je ook van die 'o, kijk naar mij, ik ben artistiieeek'-mensen tegen, die dan ellelange gesprekken aan de kassa gaan voeren tegen het personeel over wat ze allemaal gezien hebben en dan noemen ze de meest oninteressante details op. Very boring! Maar nee, er zijn genoeg bezoekers die graag van films willen genieten en niet vanalles komen zien om het aan te vinken in hun 'te doen'-lijstje, zo tussen een museum en expressief toneel in. Zoals elk jaar gaan mijn vrienden en ik afstormen op de Aziatische films. Whoei! ![]() | |
dolle_hond | vrijdag 13 januari 2006 @ 08:35 |
ik kan alleen in t eerste weekend en dan ligt t er net aan of het programma zo goed te combineren is enz. kortom, ik weet t nog niet | |
i-spy24 | zondag 15 januari 2006 @ 15:59 |
quote:Ja hahaha NOT... voor je verder dom ratelt. Ik heb toen bewust een rental box neergezet om jullie dom gelul onderuit te halen itt die illegale downloads die jij als pas nieuw geziene film/dvd neerzet. Zit nog steeds te wachten op die orginele covers van die zogenaamd ontvangen nieuwe DVD's /Films waar jij over ratelde. Nog steeds niks van gezien. Zelfs een simpel screenshot van de index wanneer je de officiele DVD opstart kon je niet eens overleggen. Kortom..je lult uit je nek en je bent ook nog een dief eerste klas met je illegale downloads. | |
Mudman | maandag 16 januari 2006 @ 10:28 |
Iedereen heeft je toen al een keer uitgelachen Spy, maar als jij zoals gewoonlijk een potje gaat liegen en je nog een keer wil laten uitlachen, mij best. [ Bericht 0% gewijzigd door Mudman op 16-01-2006 11:29:26 ] | |
Mike | maandag 16 januari 2006 @ 10:33 |
Laten we het hier toch vooral over het filmfestival hebben. ![]() | |
Sokolsky | maandag 16 januari 2006 @ 10:42 |
Het lijkt mij best interessant om een keer naar zo'n festival te gaan. Maar ja, slaapplaats regelen enzo... zal er dus wel niet van komen. Goed topic trouwens, vooral de data worden erg overzichtelijk weergegeven. | |
dolle_hond | maandag 16 januari 2006 @ 10:45 |
quote:programma is pas vanaf donderdag bekend | |
Sokolsky | maandag 16 januari 2006 @ 10:46 |
Maar dan nog zijn data wel handig. Wanneer is het eigenlijk? | |
dolle_hond | maandag 16 januari 2006 @ 11:00 |
ik meen dat t 25e begint en iig is zondag 5 februari de laatste dag | |
SHE | maandag 16 januari 2006 @ 11:01 |
25 jan tot 5 februari | |
SHE | maandag 16 januari 2006 @ 11:02 |
dat zeg ik ![]() | |
i-spy24 | maandag 16 januari 2006 @ 13:50 |
En voor de vrouwelijke fans is er nog op de sluitingsavond George Clooney kan ik alvast vertellen ![]() | |
Patvs | dinsdag 17 januari 2006 @ 21:00 |
Films from India in Official Selection International Film Festival Rotterdam 2006 MUGHAL-E-AZAM by K. Asif (India, 1960) Sunday 29 jan, 12.30 uur, Oude Luxor Theater Tuesday 31 jan, 20.00 uur, Cinerama 5 Saturday 4 feb, 15.30 uur, Pathe 1 MIXED DOUBLES van Rajat Kapoor (India, 2006, wereldpremiere, Rajat Kapoor is aanwezig in Rotterdam van 25/1 t/m 29/1) Thursday 26 jan, 16.45 uur Rotterdamse Schouwburg Grote Zaal Friday 27 jan, 13.15 uur, Pathe 5 Schouwburgplein Thursday 2 feb, 17.00 uur, Oude Luxor Theater Saturday 4 feb, 17.15, Cinerama 3 NINE EMOTIONS (NAVARASA) van Santosh Sivan (India, 2005) Friday 27 jan, 15.15 uur, Pathe 1 Schouwburgplein Saturday 28 jan, 22.30 uur, Cinerama 5 Friday 3 feb, 15.00 uur, Cinerama 4 Saturday 4 feb, 20.15 uur, Venster 4 | |
AHLY-ALU | donderdag 19 januari 2006 @ 09:48 |
quote:wat een zielig verhaaltje zeg... eerder een 'kijk-mij-eens-lekker-patsen' topic ![]() erg oppervlakkig typje ben jij geloof ik. anyways, ik ga dit jaar op het filmfestival werken en kan dan gratis naar alle films ![]() het programma is zo bekend over 10 minuten, dus gelijk even kijken ![]() | |
AHLY-ALU | donderdag 19 januari 2006 @ 10:28 |
De 35e editie van het Internationaal Filmfestival Rotterdam begint weer van 25 januari tot 05 februari!![]() Het programma staat nu online! hier Reguliere Ticketverkoop Ondanks de inmiddels traditionele drukte op de eerste zaterdag van de kaartverkoop blijkt altijd weer dat voor de meeste voorstellingen voldoende kaarten beschikbaar blijven. Door het vrijkomen van reserveringen zijn op de dag van de voorstelling voor bijna alle films nog kaarten te koop. De ticketverkoop start op zaterdag 21 januari om 9:00 uur aan de festivalkassa’s in de Doelen en telefonisch via 010-8909000. Prijzen Tickets kosten ¤8,- en met een Tijgerpas ¤5,-. De Tijgerpas kost ¤20,- (al voordelig wanneer u meer dan zes films gaat zien) of, voor houders van een CJP, OV-Studentenkaart of Rotterdampas, ¤10,- (een goede optie als u meer dan drie films gaat zien). Voorstellingen zijn zelden helemaal uitverkocht, informeer ook tijdens het festival naar beschikbaarheid van kaarten. ![]() ![]() De 14 Tiger Awards Kandidaten 2006: SONG OF SONGS van Josh Appignanesi (Groot-Brittannië, 2005), internationale première. Ruth, streng religieus, keert terug uit Israël om haar stervende moeder te verzorgen. Als ze probeert haar broer David weer bij de familie te betrekken resulteert dit in een verboden spel onder het mom van de religieuze wet – op de grens van sexuele obsessie. SONG OF SONGS, een parabel over geloof en verlangen in de gesloten wereld van de Joods-orthodoxe gemeenschap, verkent de verbanden tussen vertrouwen en geweld, ontkenning en verlangen, en de terugkeer van religie. ![]() GLUE (HISTORIA ADOLESCENTE EN MEDIO DE LA NADA)) van Alexis Dos Santos (Argentinië, 2006), werldpremière, mede tot stand gekomen met een bijdrage van het Hubert Bals Fonds. De groeistuipen van een stel jongeren uit Patagonië die met sex, drugs en punkmuziek experimenteren vormen een krachtige ervaring in Dos Santos’ speelfilmdebuut. Digitaal gefilmd, met super 8 reeksen en voortreffelijk geacteerd door een jonge improviserende cast, komt GLUE voort uit de ervaringen van een regisseur die opgegroeid is in een plek waar niets gebeurt. ![]() THE GAZE (NEGAH) van Sepideh Farsi (Iran/Frankrijk, 2006), wereldpremière, CineMart 2000 Project. Esfandyar, een in Parijs wonende Iraanse immigrant, is bijna blind. Hij gaat terug naar Iran om zijn stervende vader te bezoeken. Maar ontmoet hij daar ook zijn vroegere liefde Forough die nu zijn stiefmoeder is. Temidden van politiek verraad en nederlagen in de liefde, heeft Esfandyar vele rekeningen te vereffenen voordat het licht uit zijn ogen verdwijnt. ![]() WALKING ON THE WILD SIDE (LAI XIAO ZI) van Han Jie (China, 2006), wereldpremière, mede tot stand gekomen met een bijdrage van het Hubert Bals Fonds. Boeiende studie over jongeren op drift in de mijnbouwprovincie Shanxi (Noord-China) tijdens het begin van de jaren negentig. Drie scholieren, gezworen vrienden, experimenteren met de nieuwe vrijheden van de postsocialistische economie en dromen van onafhankelijkheid, zorgeloosheid en makkelijk verdiende rijkdom. Maar het leven haalt hen in. Ze worden gedwongen de realiteit onder ogen te zien: hun leven blijkt vergelijkbaar met dat van hun ouders terwijl ze daar juist uit wilden ontsnappen. Gebaseerd op bestaande personen. ![]() UN MATIN BONNE HEURE (EARLY IN THE MORNING) van Gahité Fofana (Frankrijk/Guinee, 2006), wereldpremière, mede tot stand gekomen met een bijdrage van het Hubert Bals Fonds. Guinee, Conary, vandaag. De tieners Yaguine en Fodé, two teenagers, besluiten hun geluk te zoeken in Europa. Ze verstoppen zich in het landingsgestel van een vliegtuig. UN MATIN BONNE HEURE is fictie, vrijelijk gebaseerd op een kort nieuwsbericht. ![]() LAND OF THE BLIND van Robert Edwards (Groot-Brittannië /USA, 2006), wereldpremière, distributie in Nederland: Indies Entertainment. LAND OF THE BLIND is een satirisch en actueel politiek drama over terrorisme, revolutie en de kracht van het geheugen. In een onbestemde plaats en tijd sluit de idealistische soldaat Joe (Ralph Fiennes) een ongeoorloofde vriendschap met de politieke gevangene Thorne (Donald Sutherland). Deze recruteert hem uiteindelijk voor een bloedige staatsgreep. Maar wat Thorne van Joe in deze postrevolutionaire wereld wil, leidt tot een bitter conflict uitlopend in waanzin. De andere coupplegers concluderen dat zij hem uit de geschiedenis moeten verwijderen. ![]() ODE TO JOY (ODA DO RADOSCI) van Anna Kazejak-Dawid & Jan Komasa & Maciej Migas (Polen, 2005), internationale première. Anna Kazejak-Dawid, Jan Komasa en Maciej Migas - studenten van de filmacademie in Lodz – hebben een film gemaakt die is samengesteld uit drie novelles. Die laten ‘open en vastberaden’ zien wat ‘waar en authentiek’ is. Elke novelle vertelt een eigen verhaal over jongeren die in het Polen van nu vechten voor een betere toekomst. ![]() THE LEGEND OF TIME (LA LEYENDA DEL TIEMPO) van Isaki Lacuesta (Spanje, 2006), wereldpremière. LA LEYENDA DEL TIEMPO vertelt over de jonge zigeuner Isra die, na de dood van zijn vader, niet meer zal zingen hoewel hij afkomstig is uit de cantaores-traditie. Hij verlangt er naar het eiland waar hij is geboren te verlaten. De film vertelt ook over Makiko die naar het eiland komt om tradities en een manier van leven aan te nemen die haar niet gewoon zijn. Ze verwacht hiermee de onuitgesproken emoties veroorzaakt door de dood van haar vader aan te kunnen. Twee personages wiens levens binnenkort sterk zullen veranderen. ![]() LANGER LICHT (NORTHERN LIGHT) van David Lammers (Nederland, 2006), wereldpremière, distributie in Nederland: 1morefilm. Een landerige, warme maar huiveringwekkende zomer in Amsterdam-Noord. Boksschoolhouder Lucien (Raymond Thiry) is na een tragisch ongeluk niet meer in staat te zorgen voor zijn vijftienjarige zoon Mitchell (Dai Carter). Lucien leeft nu voor zijn boksschool en voor zijn leerlingen. In zijn krachtige speelfilmdebuut toont Lammers zich een scherpe observator van zowel het menselijk leed als van de grootstedelijke grauwheid van Amsterdam-Noord. ![]() MADEINUSA van Claudia Llosa (Peru/Spanje, 2005), Europese première. Madeinusa is een veertienjarig meisje met een mooi Indiaans gezichtje dat in een geïsoleerd dorpje in de Cordillera Blanca bergen van Peru woont. Deze merkwaardige plek wordt gekarakteriseerd door bijzondere religieuze gebruiken en tradities. De komst van een jonge geoloog uit Lima werpt een nieuw licht op deze alledaagse rituelen. ![]() UN JOUR D’ÉTÉ (A SUMMER DAY) van Franck Guérin (Frankrijk, 2006), wereldpremière. Het ongeval op een voetbalveld waarbij een tiener de dood vindt, laat een op zich rustige Franse stad in verwarring achter. Subtiel drama over misdaad en straf, gebroken gezinnen, klasseverschillen en andere verwikkelingen van het leven op het platteland. Met Jean-François Stévenin als de gecompromitteerde burgemeester. ![]() THE DOG POUND (LA PERERRA) van Manuel Nieto Zas (Uruguay/Argentinië/Canada/Spanje, 2006), wereldpremière, mede tot stand gekomen met een bijdrage van het Hubert Bals Fonds. David, een 25-jarige man, wordt door zijn vader gedwongen om een huis te bouwen in een klein dorp aan het strand. Een plek waar evenveel honden zijn als mannen, waar slechts enkele vrouwen zijn en waar dingen gedaan worden uit vriendschap en niets meer. Een aangrijpend portret van een gemarginaliseerde generatie door het nieuwste talent uit Uruguay. ![]() OLD JOY van Kelly Reichardt (USA, 2005), internationale première. Twee vrienden komen samen om te camperen in de Cascade Mountains in de Amerikaanse staat Oregon. Terwijl de uren verstrijken en het landschap zich ontplooit, bewegen de wandelaars zich door een verscheidenheid aan subtiele emoties, een pelgrimstocht opvoerend van wederzijdse verwarring, spontane inzichten en zich herhalende suggesties van een spirituele strijd. ![]() TAKING FATHER HOME (BEI YA ZI DE NAN HAI) van Ying Liang (China, 2005), Europese première. Een jongen verlaat zijn dorp en moeder om in de stad te zoeken naar zijn vader, waarvan hij denkt dat het een rijke projectontwikkelaar is. Maar wat hij in de stad aantreft is niet wat hij verwacht. Dit speelfilmdebuut van de talentvolle Ying Liang werd buiten de bekende Chinese filmproductiecentra gemaakt. Het grillige sociale drama vermengt met prikkelende zwarte komedie roept een treffend beeld op van de hedendaagse Chinese samenleving. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Post hier waar jij naartoe gaat! ![]() Ik ga zelf dit jaar op het festival werken, dus kan lekker gratis naar alle films! ![]() Ik ga zelf altijd naar het IFFR voor de aziatische films, en dit lijkt mij erg leuk: Short: Asian Hot Houses En zo even snel lijkt mij deze ook erg leuk: 9 Dragons (9 Naga) - TT ![]() Een film over een beroepsmoordenaar in een sloppenwijk. En toch gaat het meer over bewogenheid dan misdaad. Geen gangster- maar een vriendenfilm? In Indonesië blijkt het neorealisme nog springlevend. [ Bericht 66% gewijzigd door SaintOfKillers op 20-01-2006 16:40:40 ] | |
AntiChrist | donderdag 19 januari 2006 @ 10:41 |
3 februari is het de nacht van de wansmaak !!! ![]() | |
AHLY-ALU | donderdag 19 januari 2006 @ 10:44 |
quote: Is het IFFR uitsluitend en alleen voor de cinefiele fijnproevers? De Nacht van de Wansmaak bewijst het ongelijk van deze stelling. DNvdW is inmiddels een begrip, ook voor Rotterdam-gangers. Dit jaar biedt het festival een voorproefje op een gloednieuwe Nacht van de Wansmaak, die in het najaar op toernee gaat. Daarnaast uiteraard de hoogtepunten uit eerdere edities. Van de meest hallucinante voorlichtingsfilm aller tijden tot een zeer exclusieve afdaling in de krochten van de Scandinavische seksindustrie uit de jaren '70. Wie durft? ¤ 17,50 (met Tijgerpas ¤ 12,50) hehehe...ok... ![]() | |
Reintje | donderdag 19 januari 2006 @ 12:03 |
Glue, Walking on the wild side en 9 dragons lijken mij erg leuk/goed Ik heb 2 (of 3) jaar geleden Ong Bak - Muy Thai Warrior gezien. Dat was echt de meest meesterlijke film ooit! | |
Patvs | donderdag 19 januari 2006 @ 12:49 |
Programma valt ERG tegen dit jaar. Ongelovelijk veel crappy VIDEO vertoningen, documentaires, en 3 uur durende zwart-wit films zonder dialogen. Waar zijn The Promise (China), Perhaps Love (Hong Kong), Sympathy for Lady Vengeance (Zuid-Korea), April Snow (Zuid-Korea), Zozo (Zweden), The Squid and the Whale, en Capote? Hopelijk draait er nog wat leuks als surprise film. (alhoewel er een grote kans is dat 1 van de surprise films Breakfast on Pluto wordt) Ik ben nog met m'n programma bezig, nu 36 films, maar ik moet alles nog door IMDB halen. [ Bericht 5% gewijzigd door Patvs op 19-01-2006 14:24:06 ] | |
AHLY-ALU | donderdag 19 januari 2006 @ 13:55 |
quote:Ja die 2 indonesische films ga ik heen, en het korte indonesische film programma ![]() | |
dolle_hond | donderdag 19 januari 2006 @ 15:09 |
mooie OP![]() | |
dvdfreak | donderdag 19 januari 2006 @ 16:40 |
9 Dragons,Mughal-e-Azam,The sun zijn films waar ik heen wil gaan en moet nog kijken of er nog leuke asia cinema draait [ Bericht 5% gewijzigd door dvdfreak op 19-01-2006 16:53:59 ] | |
wernert2 | donderdag 19 januari 2006 @ 19:35 |
quote:Aha, wat/waar? Wernert: centrale kassa en telefoon. | |
AHLY-ALU | donderdag 19 januari 2006 @ 19:53 |
quote:centrale kasse, pathe kassa, pas-computer en telefoon ![]() ben je ook zo benieuwd naar je tshirtttttttttttttt ![]() | |
spacemangraig | vrijdag 20 januari 2006 @ 15:25 |
Wie heeft er nog film tips? Kan maandag 15 vrijkaartjes reserveren ![]() | |
Patvs | vrijdag 20 januari 2006 @ 15:29 |
Programma valt dit jaar erg tegen. Vooral het Aziatische aanbod. De enige must-see films zijn: -Look Both Ways (Beste Australische film van 2005) -Les Amants Reguliers -The Great Yokai War (van Miike Takashi) -Mughal-e-Azam (1960) -Surprise Films 2/3 -Nacht van de Wansmaak (als je dat nog nooit hebt meegemaakt MOET je daar naartoe!) -Lunacy (alleen zien als je megafan bent van Jan Swankmajer, want die is aanwezig) De andere must-see films zijn: -Three Times (ook zien als je geen fan bent van Hou Hsiao-hsien! Deze film lijkt veel meer op een Wong Kar-Wai achtige film) -Brokeback Mountain & Good Night and Good Luck (NIET zien tijdens het festival in R'dam want de kaarten kosten 12 euro per stuk voor deze films) -Me You And Everyone We Know -The Sun (ook zien als je normaliter een hekel hebt aan Alexandr Sukorov) -Cache (deze films hebben echter allemaal al een Nederlandse distributeur en hoef je niet perse in R'dam te zien) De films uit Indonesie, Japan, China, en Zuid-Korea die draaien zijn allemaal matig-tot zeer matig. Ook Princess Raccoon schijnt heel erg tegen te vallen. En Takeshis' (die ook matig is) komt later gewoon in de Nederlandse bioscoop uit. Dus -ik zeg het niet graag- maar dit jaar hoef je niet speciaal naar Rotterdam te gaan. Ik zie ongeveer 35 films. Een historisch dieptepunt, maar er draait gewoon te weinig goeds. | |
linebear | vrijdag 20 januari 2006 @ 15:50 |
ga zaterdag waarschijnlijk. De keuze is te groot.... wilde naar The Drive en naar of die film van Tommy Lee Jones of naar Tideland. | |
AHLY-ALU | vrijdag 20 januari 2006 @ 15:58 |
Internationaal Filmfestival Rotterdam 2006 | |
SaintOfKillers | vrijdag 20 januari 2006 @ 16:26 |
Zo. Topics gemerged en wat gegoocheld met OP's, zodat de betere OP nu bovenaan staat (met credits voor de maker uiteraard). Dit was 't beste wat we er van konden maken zonder een topic te moeten sluiten. | |
AHLY-ALU | vrijdag 20 januari 2006 @ 16:29 |
quote:de betere op, maar niet met mijn naam ![]() whateva... | |
SaintOfKillers | vrijdag 20 januari 2006 @ 16:41 |
OK, dan niet. | |
JelleS | vrijdag 20 januari 2006 @ 19:10 |
Ik kan alleen de laatste 2 dagen, daarvoor tentamens. Wat zijn de must see's voor die dagen? | |
Trainspotter | vrijdag 20 januari 2006 @ 21:38 |
Ik ga voor: - Les Amants Reguliers - Caché - Glue - Land of the Blind - Linda Linda Linda - Look Both Ways - Me and you and everyone we know - Seven invisible men - The Sun - Talking Father Home - The Three Burials of Melquiades Estrada - Walking on the Wild Side - Ski Jumping Pairs Morgen heel vroeg in de rij voor m'n kaartjes. | |
Bagheera | vrijdag 20 januari 2006 @ 21:54 |
quote:Das behoorlijk wat ![]() | |
BJB | zaterdag 21 januari 2006 @ 12:32 |
Kuttelefooncentrale ![]() | |
LostFormat | zaterdag 21 januari 2006 @ 12:40 |
Oeh, een nieuwe Haneke? Die ga ik zeker wel bekijken dan... | |
Patvs | zaterdag 21 januari 2006 @ 12:57 |
quote:Hoelaat stond je in de rij? Welk nummer had je? Ik was #7. | |
BJB | zaterdag 21 januari 2006 @ 14:15 |
Ben er eindelijk door met de telefoon, whoah ![]() Mijn programma: donderdag 26-1 10.45 | Pathé 6 | Wild Side / After That 13.15 | Pathé 6 | Heart, Beating in the Dark (original version) 15.45 | Pathé 4 | Tale of Cinema 19.30 | Pathé 2 | The Lost Hum 21.30 | Pathé 4 | Pusher III vrijdag 27-1 10.30 | Pathé 7 | Digital Shorts by Three Filmmakers 12.30 | Pathé 1 | Citizen Dog 17.15 | Zaal Unie | Bahag Kings 19.30 | Pathé 2 | Cocaine Angel 22.15 | Luxor | Takeshis' zaterdag 28-1 11.00 | Pathé 6 | The Summer Yuki Gave Up Rock Music 13.00 | Pathé 1 | Me and You and Everyone We Know 16.15 | Pathé 3 | Reefer Madness 19.15 | Pathé 5 | Bubble 22.00 | Luxor | Yaji and Kita - The Midnight Pelgrims zondag 29-1 09.30 | Lantaren 2 | Dark Fairy Tales 13.00 | Pathé 4 | Tideland 16.15 | Luxor | The Great Yokai War 19.00 | Pathé 1 | Lunacy 22.15 | Doelen Jurriaanse Zaal | 13 (Tzameti) maandag 30-1 10.15 | Pathé 4 | The Piano Tuner of Earthquakes 12.15 | Cinerama 6 | The Living and the Dead 14.30 | Cinerama 1 | Heart, Beating in the Dark (new version) 17.00 | Cinerama 5 | The Great Exstasy of Robert Carmichael 20.00 | Doelen Jurriaanse Zaal | Tsotsi 22.00 | Cinerama 1 | A Little Trip to Heaven dinsdag 31-1 09.30 | Cinerama 1 | Princess Raccoon 13.15 | Pathé 5 | Langer Licht 17.00 | Luxor | Dead Man's Bluff 20.00 | Zaal Unie | Japanese Animation Trips 22.00 | Pathé 3 | It's Only Talk woensdag 1-2 09.45 | Cinerama 7 | Clear People 12.00 | Cinerama 5 | Eden 15.00 | Cinerama 6 | Green Mind, Metal Bats 20.15 | Cinerama 6 | Drawing Restraint 9 22.00 | Cinerama 1 | Linda Linda Linda donderdag 2-2 12.00 | Cinerama 1 | Three Times 15.00 | Cinerama 1 | The Sun 17.15 | Cinerama 7 | Bambi (heart) Bone 19.30 | Pathé 3 | Blue Cha Cha 22.30 | Schouwburg Grote Zaal | Suprise Film 3 vrijdag 3-2 09.45 | Cinerama 7 | Dogs 12.00 | Pathé 1 | Some Kinda Love 15.00 | Cinerama 2 | Inner Circle Line 17.30 | Cinerama 2 | The Volatile Woman 19.00 | Pathé 1 | Suprise Film 1 22.00 | Pathé 1 | Suprise Film 2 zaterdag 4-2 10.30 | Doelen Jurriaanse Zaal | The Enchantment 15.45 | Venster 4 | Reflections 17.15 | Venster 1 | Analife 19.00 | Pathé 4 | Look Both Ways 22.15 | Pathé 6 | God is My DJ | |
SuperRembo | zaterdag 21 januari 2006 @ 16:20 |
Ik heb een telefoniste gek gemaakt ![]() Dit is het nu geworden: Di 31-1 16:30 Takeshis' 19:30 Look both ways 20:00 Lonesome Jim Vr 3-2 16:00 Blue Cha Cha 19:00 Caché 22:30 Nacht van de wansmaak (ik hoop dat ik dit overleef) | |
SkaterSam | zaterdag 21 januari 2006 @ 16:26 |
Iedereen die een film in Pathe 7 ziet, heeft kans om mij tegen te komen, ik scheur jou kaartje af ![]() | |
dvdfreak | zaterdag 21 januari 2006 @ 17:00 |
quote: ![]() | |
Sai | zaterdag 21 januari 2006 @ 17:28 |
Wat schuin staat zat al vol, en dus heb ik daar vervanging voor nodig. Iemand tips? Za 28 jan. 15.00 Les Amants Reguliers 19.15 Bubble 21:30 The Great Extacy of Robert Carmichael Zo 29-1 10:45 Me and You and Everyone We Know 13:00 Tideland 15:45 The Sun Di 31-1 9:30 Princess Raccoon 13:15 Langer Licht 17:00 Dead Man's Bluff 19:00 Le Filmeur 22:00 Lonesome Jim | |
Trainspotter | zaterdag 21 januari 2006 @ 17:58 |
quote:Hoe laat moest je daar wel niet je bed voor uit? 7u30 stond ik in de rij en had nummer 358. Ik schrok wel effe toen ik om de hoek kwam bij de Doelen ![]() Ik heb er zin in. Lekker na m'n werk een, twee of drie films bekijken op het grote doek. | |
Gorro | zaterdag 21 januari 2006 @ 18:36 |
Nou, dat viel reuze mee. Om 17:45 begonnen met proberen en ik heb nu al besteld. Dit is m'n programma: Zaterdag 28 januari 13:45 - Dogs (met Atreidez) 17:00 - Seven Invisible Men (met Atreidez) 19:15 - Old Joy 22:00 - Yaji and Kita - The Midnight Pilgrims Zondag 29 januari 9:45 - Black Brush (met Atreidez) 13:15 - Cinema, Aspirins and Vultures (meteen m'n tip voor Sai) 15:45 - The Sun 19:15 - My Dad Is 100 Years Old / Rosselini Surprise Film Zaterdag 4 februari 13:00 - Writing on the Earth 15:30 - Mughal-e-Azam 19:15 - Linda Linda Linda | |
SaintOfKillers | zaterdag 21 januari 2006 @ 18:46 |
Zo. Ik wist niet eens dat Atreidez in films meespeelde. En dan heeft ie maar liefst 3 films op een festival, klasse hoor. | |
Gorro | zaterdag 21 januari 2006 @ 18:54 |
quote:Vier zelfs. In Cinema, Aspirins and Vultures zit hij ook nog ![]() | |
Wolfwood | zaterdag 21 januari 2006 @ 19:31 |
Net kaartjes gekocht voor het Film Festival, om kwart voor 5 uur ofzo stond ik in de rij (was nummer 18/19) en toen nog vier en een half uur wachten tot dat de kassa open ging. Maar was wel cool, letterlijk dan wel. (gewoon de mensen in de rij waren ook tof hoor ^_^). Elke keer ging er weer iemand kijken hoe lang de rij ondertussen al geworden was. Dat was bij de laatste meting voor de twee hoeken om het gebouw (De Doelen) heen. ![]() Kaartjes kopen ging ook niet echt zonder problemen. Wel gelijk aan de beurt natuurlijk, maar de vriend waar ik mee was had zijn tijgerpas niet bij zich en zijn vriendin was er zoiezo niet en dan mag je geen kaartjes met korting kopen (terwijl ze het bij elke film gewoon wordt gecontroleerd). Dus toen heeft hij maar extra tijgerpassen gekocht. :| Had nog gevraagd of, als hij later terug komt met twee (vier) tijgerpassen, hij zijn geld nog terug kon krijgen voor de dubbelen. Maar nee hoor dan kon ook niet. ![]() Toen alle films opgenoemt alle kaartjes uitgedraait, en dat waren er nog al veel, moest alles met de hand nageteld worden... Kan dat niet gewoon via de computer? De prijzen stonden er gewoon in. Maar goed meer dan vier uur wachten dan wil je ook nog wel even binnen zijn, ik begon tenslotte pas het gevoel in mijn tenen weer terug te krijgen. Toen kwam het afrekenen, bedrag maar netjes in twee gesplitst en willen we ieder de helft gaan betalen (klopt wel niet helemaal, maar dat konden we later wel uitzoeken). Dus ik pin mijn deel, komt vriend pakt zijn creditcard, waar hij gisteren nog speciaal naar heeft gevraagd of daarmee betaald kon worden. Dat kon gewoon. Staat ook op de website: quote:Kassamedewerker roept leidinggevende er bij: "nee meneer u kunt hier niet met creditcard betalen, alleen met pin" ![]() ![]() Maar volgend jaar sta ik weer lekker vroeg in de rij! ![]() Mijn filmschema, 32 kaartjes totaal. ![]() 25 jan 21:00 - Brokeback Mountain - pathe 1 26 jan 13:15 - Digital Shot films by filmmakers - pathe 7 17:00 - Insiang - cin 6 27 jan 10:45 - Stranger - pathe 2 12:30 - Daddy's vacation/Citizen Dog (Mah nakorn) - Pathé 1 15:30 - A Great Actor - Pathe 7 20:30 - Les Amants réguliers - pathe 1 28 jan 13:00 - Me and You and Everyone We Know - pathe 1 16:15 - Klimt (director's cut) - doelen 19:30 - The Three Burials of Melquiades Estrada - Luxor 22:00 - Yaji And Kita - The Midnight Pilgrims - Luxor 29 jan 13:00 - Tideland - Pathé 1 15:45 - Solntse - The Sun - Pathé 1 19:00 - Sílení (Lunacy) - Pathé 1 22:00 - Bubble - Cinerama 1 30 jan 19:00 - Drawing Restraint 9 - Luxor 22:15 - Crossing the Bridge: The Sound of Istanbul - Luxor 31 jan 13:30 - The Great Yokai War - Pathé 3 16:30 - Takashis - Pathé 3 19:30 - Caché - Pathé 7 1 feb 13:30 - The Piano Tuner of Earthquakes - Pathé 2 17:30 - Kort Rotterdams - Venster 1 20:00 - Dead Time - Cinerama 5 22:00 - Linda Linda Linda - Cinerama 1 2 feb 12:00 - Three Times - Cinerama 1 21:30 - Princess Raccoon - Pathé 1 3 feb 14:45 - It's Only Talk (Yawarakai Seikatsu) - Cinerama 3 17:00 - Green Mind, Metal Bats - Cinerama 5 19:00 - Surprise Film 1 - Pathe 1 22:30 - Nacht van de Wansmaak - Luxor 4 feb 11:00 - Shorts Marathon 1 - Lantarn 1 20:30 - Good Night, And Good Luck - Doelen Grote Zaal Heb een beetje spijt van de openings- en slotfilm aangezien deze naderhand 9 euro bleek te zijn en dus duurder dan een normaal bioscoopkaartje. |`( Maar goed wel weer een hapje en een drankje er bij (...). En vooral over Insiang en A Great Actor, twijfel ik enorm of ik daar wel goed aan heb gedaan. Maar goed zoals ik diverse mensen al hoorde zeggen, je hebt pas het echte festival gevoel als je een paar ernome k*tfilms er tussen hebt zitten. ![]() En ik had achter afgezien de volgende films er ook nog wel bij willen hebben: Mughal-e-Azam Look Both Ways The Great Ecstasy of Robert Carmichael Metal: A Headbanger's Journey Seven Invisible Men Tale of Cinema Heart, Beating In The Dark Inner Circle Line The Volatile Woman Bambi [heart] Bone Gabrielle Maar goed verder ben ik best tevreden geloof ik met wat ik. Nu maar hopen dat mijn gezelschap dat ook is. ![]() | |
AHLY-ALU | zaterdag 21 januari 2006 @ 21:47 |
quote:idd ![]() doe je moeite voor een mooie OP... nee dan niet ![]() quote:ja heb net voor het eerst gewerkt daar, en was verbaasd dat dit niet automatisch gaat.. ach wel weer leuk om weer eens het hoofdrekenen te oefenen ![]() ![]() ![]() veel films al weer uitverkocht... vanaf maandag mogen medewerkers reserveren ![]() ![]() | |
fractalis | zondag 22 januari 2006 @ 19:20 |
Pffff.... na veel meten en passen ben ik er eindelijk uit! :joy: Kaarten zijn besteld, zie hier mijn programma: donderdag 26/01 -Boatman (Amable Tikoy Aguiluz, Philippines, 1984, 110') Cinerama 6: 14:30 -Insiang (Lino Brocka, Philippines, 1976, 95') Cinerama 6: 17:00 -Running Stumbled (John Maringouin, USA, 2006, 85') Pathe 7: 19:15 maandag 30/01 -Ode to Joy (Anna Kazejak-Dawid, Jan Komasa, Maciej Migas, Poland, 2005, 110') Pathe 4: 13:00 -Digital Shorts By Three Filmmakers Venster 1: 16:00 -Drawing Restraint 9 (Matthew Barney, USA, 2005, 145') Luxor 19:00 dinsdag 31/01 -13 (Tzameti) (Gela Babluani, France/Georgia, 2005, 93') Venster 1: 10:30 -Three Times (Hou Hsiao-hsien, Taiwan/France, 2005, 135') Pathe 4: 13:15 -Jack Smith & The Destruction of Atlantis (Mary Jordan, USA, 2006, 75') Pathe 6: 16:30 -Look Both Ways (Sarah Watt, Australia, 2005, 100') Luxor: 19:30 woensdag 01/02 -Princess Raccoon (Suzuki Seijun, Japan, 2005, 113') Cinerama 6: 09:45 -The Piano Tuner of Earthquakes (Brothers Quay, United Kingdom/Germany/France, 2005, 99') Pathe 2: 13:30 -Lunacy (Jan Svankmajer, Czech Republic/Slovakia, 2005, 118') Cinerama 1: 17:00 -The Gaze (Sepideh Farsi, Iran/France, 2006, 83') Pathe 5: 19:15 donderdag 02/02 -The Sun (Alexander Sokurov, Russia/Italy/France, 2005, 110') Cinerama 1: 15:00 Heb er zin in! | |
BJB | zondag 22 januari 2006 @ 19:48 |
quote:16.15 Reefer Madness quote:10.45 Takeshis' / 9.30 Dark Fairy Tales Voor Tideland weet ik het niet echt. Alex (11.45) ofzo? Moet je wel naar Dark Fairy Tales gaan om die te halen. | |
Gorro | zondag 22 januari 2006 @ 20:26 |
quote:Die is ook al uitverkocht. Die had ik oorspronkelijk ingepland, maar dat ging dus niet door ![]() | |
BJB | zondag 22 januari 2006 @ 22:51 |
Dan is het achteraf toch slim geweest om vanaf 9 uur als een waanzinnige te wezen redailen ![]() | |
dvdfreak | zondag 22 januari 2006 @ 23:06 |
Films waar ik heen ga: 26-1:Heart,Beating in the dark (orgineel versie) 13.15 29-1:Mughal-e-Azham 12.30 29-1:The great Yokai War 16.15 30-1:Takeshis 22.15 31-1:Japanese Animation(Short films)20.00 4-2:Analife 17.15 4-2:LInda,Linda,Linda 19.15 Hopen dat er voor 9 Dragons nog kaartjes over zijn | |
SuperRembo | maandag 23 januari 2006 @ 00:07 |
quote:Hoe hou je dit vol? | |
linebear | maandag 23 januari 2006 @ 10:59 |
hehe eindelijk ben ik erdoor heen gekomen. En heb slechts twee kaartjes voor 19:30 - The Three Burials of Melquiades Estrada - Luxor kunnen bestellen. De rest van mijn keuze was allemaal uitverkocht. Ik kan alleen op de zaterdag, doordeweek wordt het wat lastig, aangezien ik niet in rotterdam woon. Hoe groot is de kans dat gereserveerde kaartjes niet opgehaald worden !? Ach we kijken wel. Anders gaan we Rotterdam lekker onveilig maken.... | |
BJB | maandag 23 januari 2006 @ 12:50 |
quote:Haha ![]() ![]() Dit aantal is ongeveer het maximaal haalbare. Ik heb een perskaart, dus het kost me geen geld als ik bepaalde reserveringen niet ophaal. De persvoorstellingen tijdens het festival zijn saai en je krijgt er bovendien niets mee van de festivalsfeer, dus daarom reserveer ik zoveel mogelijk reguliere voorstellingen en zie ik wel waar het schip strand ![]() | |
BJB | maandag 23 januari 2006 @ 12:53 |
quote:Heel groot. Als je een uur voor aanvang ergens naar een kassa gaat zijn er (wel beetje afhankelijk van de film) meestal tientallen kaartjes weer vrij. | |
SaintOfKillers | maandag 23 januari 2006 @ 12:53 |
quote:Ben je dan nog wel scherp bij film 5 op dag 7? | |
spacemangraig | maandag 23 januari 2006 @ 13:03 |
Heb net eindelijk m'n kaartjes kunnen reserveren, meeste die ik wilde zien waren al uitverkocht ![]() Tideland ![]() | |
linebear | maandag 23 januari 2006 @ 13:22 |
dat had ik dus ook spaceman..... balen, maar niks aan te doen ik heb zaterdag en zondag meerdere keren proberen te bellen, maar telkens in gesprek | |
AntiChrist | maandag 23 januari 2006 @ 20:58 |
yep heb kaarten voor de nacht van de wansmaak ![]() | |
SHE | maandag 23 januari 2006 @ 23:10 |
EIndelijk klaar... de flyer voor het feest wat wij geven: ![]() ![]() Voor de n00bs, ons bedrijf: www.revolver.nl | |
LostFormat | maandag 23 januari 2006 @ 23:11 |
Toffe flyert. Zie m'n avatar. ![]() | |
Trainspotter | zaterdag 28 januari 2006 @ 10:21 |
Gisteren m'n eerste twee films gezien. Dat viel niet mee. Seven invisible men Waar de titel op slaat heb ik geen idee van, want het enige wat je te zien krijgt is een stel contactgestoorde mannen en vrouwen die niks anders doen dan roken en drinken. Nu zou ik dat laatste waarschijnlijk ook doen als ik op een Russische steppe was aanbeland, maar meer dan wat mooie shots van die steppe levert het in dit geval niet op. Om een einde aan het verhaal te maken wordt er iemand afgeknald, anders had het zuipen waarschijnlijk nog drie uur doorgegaan. Les amants reguliers Drie uur kijken naar langdradige sfeerbeelden van Franse studenten, eind jaren zestig. In het begin wordt er nog wat gereld en neuk-het-systeem-leuzen geroepen, maar de laatste twee uur wordt er vooral opium gerookt en wat moeilijk gedaan over relaties. Om een einde aan dit verhaal te maken gaat ook hier iemand dood, anders had ook deze film gerust nog drie uur in dezelfde lamlendigheid voortgekabbeld. | |
SkaterSam | zaterdag 28 januari 2006 @ 12:34 |
Zo, ik heb tot nu toe in mijn zaalwachtdienst 3 films mogen bekijken: One Love Het verhaal van de Rastafari die terugkeren naar Zion (een stuk land in Ethiopië). Alhoewel de snelheid van de film af en toe te langzaam gaat, is de film een mooie en vrolijke blik naar het leven van de Rastafari aldaar. In een minuut of tachtig wordt via een narratief kort de geschiedenis sinds de geboorte van Hailie Selassie verteld. De film is zonder ondertitels, dus het is even inkomen in de taal die gepraat wordt, omdat iedereen elke zin begint met "I Hailie Selassie I Jah I", voordat het echte verhaal komt. Ik heb er in ieder geval van genoten. The Silent Holy Stones Het debuut van de Tibetaanse regisseur Wanmacaidan over een jonge Tibetaanse monnik (Little Lama) die helemaal wordt gegrepen door de wonderen van de televisie. Heel jammer bij deze film was dat de ondertiteling af en toe zo snel ging, dat het gewoon niet leesbaar was. Dan had je net het eerste woord van de ondertiteling gelezen kwam de volgende, dit was zonde, maar het verstoorde het totale verhaal niet echt. Een leuke film, vooral een leuk verhaal, die helaas naar mijn mening te lang duurde, dan kwam de sleur er een beetje in. De Little Lama laat een prachtig beeld zien van een jongen die eigenlijk in een korte tijd verslaafd raakt aan tv. Een ander zijn geluk Het verhaal van een dorp waar net een jongen is doodgereden. Een erg indrukwekkende film over het verdriet na het overlijden van zo'n jong kind. Iedereen heeft er op zijn manier mee te maken, en probeert ook te bedenken welke relatie zij zelf hebben tot de dood van het kind. Goed acteerwerk van de betrokken acteurs zet een prachtig drama neer. Het enige nadeel van de film is dat sommige personages te weinig worden ontwikkeld, maar dit leidt er toe dat je tot het einde in dubio zit over wie de mogelijke dader zou kunnen zijn geweest. Ook de nodige humor ontbreekt niet. Ik heb erg van deze film genoten (Ik ben niet zo'n reviewer, maar dit is ongeveer mijn mening zonder al te veel (geen...) spoilers weg te geven) | |
pascalheister | zaterdag 28 januari 2006 @ 13:01 |
mijn god ![]() | |
Emel | zondag 29 januari 2006 @ 12:03 |
vrijdag naar een vage film/documentaire geweest ![]() ![]() ![]() | |
fractalis | zondag 29 januari 2006 @ 12:20 |
quote:Fijn dat je de titel even met ons deelt.... ![]() | |
Emel | zondag 29 januari 2006 @ 12:29 |
quote: ![]() fascination ![]() | |
linebear | zondag 29 januari 2006 @ 18:47 |
ik ben gisteren naar The Three Burials of Melquiades Estrada geweest. Helemaal een top film, heel goed regie debut van Tommy Lee Jones.... De rest van de films waren helaas uitverkocht. En damn wat is Luxor een kutbioscoop. Ik ben echt niet lang (1.80) maar ik kon echt niet goed zitten daar. Op een gegeven ogenblik voelde ik echt mijn voeten niet meer. Was blij dat de film maar twee uur duurde | |
SuperRembo | zondag 29 januari 2006 @ 19:58 |
Da's mooi klote dan. 3 van de films die ik ga zien draaien in Luxor. En ik ben 1.93 ![]() | |
linebear | zondag 29 januari 2006 @ 21:31 |
ik zou zeggen, ga op de hoek zitten... mijn vriend is ook over de 1,90. Zat op de hoek en kon ook maar met 1 been goed zitten | |
Breuls | maandag 30 januari 2006 @ 10:25 |
Luxor is een theater, geen bioscoop. ![]() Vanavond ga ik naar m'n eerste van deze editie: Lunacy. | |
Witchfynder | maandag 30 januari 2006 @ 11:25 |
quote:Dat is niet geheel waar. Hoewel het origineel een bioscoop is hebben ze het als semi-bios ingericht bij de grote verbouwing in de jaren '70. Alleen heeft het maar een paar jaar als filmhuis gedraaid, want zoveel interesse was er niet in, want er waren toen al veel bioscopen in R'dam. Maar daarom kan het filmfestival er ook gedraaid worden, want ze hebben nog steeds een projectorruimte etc. ![]() Het leuke is wel dat er nog lamers bij het Nieuwe Luxor komen en vragen welke films er draaien. ![]() | |
Breuls | maandag 30 januari 2006 @ 11:55 |
Oh okay, dat wist ik niet. ![]() | |
Lonewolf2003 | maandag 30 januari 2006 @ 16:05 |
Nu het festival al een paar dagen bezig is. En er vast al wat mensen geweest zijn. Ben ik wel benieuwd wat nu de aanraders, ontdekkingen en afraders tot nu toe zijn? verkapt ik ga ook, maar weet niet waarnaar post ![]() | |
linebear | maandag 30 januari 2006 @ 16:57 |
The three burials is zeker een aanrader, weet alleen niet of ie nog draait | |
Gorro | maandag 30 januari 2006 @ 17:56 |
Weekendje Filmfestival Rotterdam. De oogst van dit jaar: Zaterdag: Doggusu (Dogs) (Shunichi Nagasaki, 1998) Het best aardige verhaal wordt enigzins de nek om gedraaid door het ultra-lage budget. De zwart-witte digitale video-beelden zien er nog best mooi uit, maar het is vooral het geluid wat veel te wensen over laat. De voice-over werd al enkele seconden van te voren aangekondigt door een geruis wat instartte en de geluideffecten waren ook niet overtuigend. Het film-noir verhaaltje is verder best leuk. **½ Seven Invisible Men (Sharunas Bartas, 2005) Het begin is best goed. Mooie cinematografie; met name de mooie lichtinval in het begin en de mooie beelden van de prairie van het schiereiland Krim waar de film gesitueerd is. De film weigert echter op gang te komen. Dan komt er een feestje waarin alle hoofdpersonen dronken worden en door elkaar gaan schreeuwen. Dat duurt en dat duurt, zonder dat er interessante gesprekken volgen en uiteindelijk wordt het zelfs irritant. Slechtste film die ik op het festival gezien heb. **½ Old Joy (Kelly Reichardt, 2005) Best leuke film over twee oude schoolvrienden die elkaar weer eens ontmoeten. Vrij pretentieloze film, met leuke momenten en een lekker ongedwongen sfeertje. Bij beide vrienden voel je dat ze meer problemen hebben dan ze laten merken, maar ze hebben beide besloten er een goede tijd van te maken en dit niet te willen verpesten door het daar over te hebben. De mooie muziek is de bijzonderste eigenschap van de film. ***¼ Mayonaka no Yaji-san Kita-san (Yaji and Kita - The Midnight Pilgrims) (Kankurô Kudô, 2005) De leukste film van het festival tot nu toe. Een absurdistische comedy zoals die alleen gemaakt kan worden in Japan. In de eerste drie kwartier volgen de absurdistische twists, grappen en grollen elkaar in een hoog tempo op. Daarna komt er wat meer lijn in het geheel en wordt de kijker wat meer tijd gegund om te ademen tussen het lachen door. De film is misschien wat aan de lange kant, maar voor fans van films als Survive Style 5+, die vorig jaar op het festival draaide, is het zeker een aanrader. Dikke ****. Zondag: Fekete kefe (Black Brush) (Roland Vranik, 2005) Leuke slacker-comedy in de stijl van Clerks., 25 Watts en Temporada de patos. Zo leuk als die films is deze Hongaarse film niet, maar er zijn genoeg leuke scenes aanwezig om de aandacht vast te houden op de vroege zondagochtend. ***½ Cinema, asperinas e urubus (Cinema, Aspirine and Vultures) (Marcelo Gomes, 2005) Heerlijke slome Braziliaanse roadmovie. De bleke cinematografie sleept je mee in de hete slome sfeer waarin de film zich afspeelt. De twee protagonisten zijn tegenpolen van elkaar die langzaam naar elkaar toe groeien. Leuke scenes levert het op. Terloops wordt ook nog eens duidelijk hoe globaal de Tweede Wereldoorlog was. **** Hiervoor zat ook de hele sterke short La guerre. Kort, maar erg krachtig. Solntse (The Sun) (Aleksandr Sokurov, 2005) Mooi film toch weer van Aleksandr Sokurov. Op zijn typische trage manier en droomachtige cinematografie weet hij een mooi portret te schetsen van Hirohito. Issei Ogata zet deze bijzondere dictator prachtig neer als iemand die er langzaam achterkomt dat hij een man is en geen God zoals hij wel gezien wordt door een groot deel van de Japanse bevolking. Vooral het einde vond ik heel ontroerend. **** My Dad Is 100 Years Old (Guy Maddin, 2005) Grappige en mooi gemaakt surrealistische ode van Isabella Rossellini aan haar vader, Roberto. De eeuwen oude discussie of film kunst is of entertainment wordt gevoerd door Fellini, Hitchcock, Sedgwick en Rossellini, allemaal gespeeld door Isabella. Erg geinig. **** India (Roberto Rossellini, 1959) Niet geheel geslaagde mix van documentaire en drama. Het is van beide filmvormen net niets en ik begrijp ook niet precies wat Rossellini's bedoeling was met deze film. Voor een realistische schets van India kwamen de verhaaltjes te gekunsteld over, met name het laatste met het aapje, en als indringend drama gesitueerd in het India van toentertijd zijn de verhaaltjes te kort om echt meegesleept te worden. Sowieso ben ik niet zo'n fan van een verzameling shorts als film. Neemt niet weg dat er een aantal mooie scenes in zitten. Krappe ***. Over het algemeen een best geslaagd eerste weekend dus. Volgende week zaterdag nog even op en neer om nog 3 films te kijken ![]() | |
Breuls | maandag 30 januari 2006 @ 22:53 |
Vandaag gezien: Lunacy (¦ílení) (Jan ¦vankmajer, 2005) Een verhaal zonder duidelijk doel, over een man die tijdens een reis te gast is bij een markies. Deze man geeft hem een lift, laat hem in zijn kasteel logeren en brengt hem, om redenen die ik niet zal verklappen, naar een inrichting. Hier ervaart hij waar hij altijd al bang voor is geweest: het verblijf tussen de gekken. Het verhaal is niet heel briljant, maar zit best stevig in elkaar. Als inspiratie zijn twee verhalen van Edgar Allan Poe en een van Marquis de Sade genomen, en in een nogal shabby Tsjechische setting geplaatst. De film beweert een horrorfilm te zijn, maar op wat geanimeerde, voor het verhaal totaal irrelevante, dansende stukken vlees (biefstukken, ogen, tongen, etcetera) na is er weinig te vinden dat naar horror wijst. Zelfs het verhaal in de inrichting, waar toch een zekere spanning geplaatst zou kunnen worden, kijkt rustig weg. Cijfer: het idee van de film is leuk, het acteerwerk is goed, de uitwerking boeit niet genoeg. Al met al een 3 uit 5 voor de leuke poging. (Engelstalige review) [ Bericht 3% gewijzigd door Breuls op 30-01-2006 22:55:00 (linkje toegevoegd) ] | |
Trainspotter | dinsdag 31 januari 2006 @ 19:52 |
Gisteren drie films gezien. Ging al beter dan afgelopen vrijdag. The Sun. Mooi, ingetogen portret van Hirohito. Psychologisch erg interessant. Wat traag, maar de details maken dat goed. Afgescheurd op een 3, een 4 had ook gekund Walking on the Wild Side. Redelijke low-budget film. Mooie beelden van Chinese provincie Shanxi, maar het verhaal en de wendingen zijn niet bijster origineel. Matig uitgewerkte karakters en zoals vaker bij Chinese films: erbarmelijke dialogen. Ook afgescheurd op een drie, wat aan de hoge kant was. The Three Burials of Melquiades Estrada. Geweldig, twee uur genieten. Mooi de cultuur aan de Amerikaans-Mexicaanse grens neergezet, supermooie beelden van die regio, sterk verhaal en interessante karakters. Bij vlagen hilarisch. Afgescheurd op een 5. Mijn films van vrijdag - Seven Invisible Men en Les Amants Reguliers - waren allebei niet meer dan een 1 waard. Wat een kansloze films waren dat. | |
linebear | dinsdag 31 januari 2006 @ 20:31 |
dat heb ik ook gedaan bij three burials | |
TanteMathilde | donderdag 2 februari 2006 @ 09:51 |
Ik ga vanmiddag/avond naar Look Both Ways en aansluitend de winnaar van de Moviesquad award (Citizen Dog, Glue of Me and You and Everyone We Know). Benieuwd welke het uiteindelijk wordt ![]() | |
EricusMaximus | donderdag 2 februari 2006 @ 10:52 |
quote:Ik ook ![]() Ik hoop dat het Glue of Citizen Dog wordt, want Me and You... heb ik al gezien en zo goed was hij niet. Wel leuk, maar zeker geen tweede keer kijken waard. ben alleen wel bang dat deze het gaat worden, want deze film krijgt meestal de hoogste waardering. quote:Goede films die op het IFFR draaien vind ik: Good Night, and Good Luck The Three Burials of Melquiades Estrada Brokeback Mountain Minder maar nog wel te kijken ![]() Linda Linda Linda Me and You and Everyone We Know | |
Stpan | zaterdag 4 februari 2006 @ 12:14 |
Dit jaar gezien: Habana Blues Film over een Cubaanse Rockband die middels een platencontract naar het buitenland wil. Zit zeer gestampt in elkaar, type feelgood maar dan met inhoud. Kreeg van mij 4 uit 5. Cache Franse film over een gezin dat middels videobanden geterroriseerd wordt. Won prijzen, staat erg hoog in het publieksklassement. Spannend in elkaar gedraaid, constante spanningsboog met verrassende wendingen. En dan komt opeens de aftiteling. Het zal wel aan mij liggen, maar ik ben een simpele ziel die een open einde zeer kan waarderen, maar een open einde is nogal altijd een einde en niet opeens een aftiteling. Kreeg van mij 1 uit 5. Madeinusa Prachtige film over een Peruaans bergdorpje waar tussen goede vrijdag en pasen 'god slaapt' en je dus zonden mag plegen. Dit jaar strand er een vreemdeling uit de grote stad in het dorp. Schokken, mooi, ontroerend. Kreeg van mij 4 uit 5, maar twijfelde aan de 5 uit 5. Land of the blind Over the top film over 'een land' waar dictaturen elkaar opvolgen. Veel bekende Hollywood-acteurs en zit gelikt in elkaar. Vermakelijk, de boodschap is helder, het grote publiek kon het niet waarderen maar ik heb me uitstekend vermaakt. Kreeg van mij 3 uit 5. Dead Man's Bluf Lock Stock, maar dan op z'n Russisch. Ik moest er om lachen, de rest van de zaal ook, maar het verhaal blijft flinterdun. Lange Lurch-achtige hitmen steelt de show met lompe opmerkingen en door eerst te schieten en dan pas na te denken. Kreeg van mij 4 uit 5. Verder nog wat gezien wat de moeite niet waard is te noemen. | |
SuperRembo | zaterdag 4 februari 2006 @ 19:53 |
quote:Een film van Kitano Takeshi waarin Kitano Takeshi als gangster maar ook als winkelmedewerker voorkomt. Mooi gefilmd, maar een verhaal zat er niet echt in en ik was als slen kwijt wie nou wie was. quote:Mensen die zonder reden in huilen uitbarsten werken een beetje op m\'n zenuwen. Hier bleek uiteindelijk dat de hoofdpersoon autistisch was. Mwah. quote:Een film die je voordurend in spanning houd, maar het eind komt wel erg plotseling. quote:Geweldig! Wat een onvoorstelbare bagger ![]() (Bedankt voor de tip Patvs) | |
Lonewolf2003 | zaterdag 4 februari 2006 @ 23:33 |
Nou dat je makkelijk kaartjes kunt regelen een uur van te voren als een voorstelling uitverkocht is, is ook complete onzin. ![]() ![]() Ik had eigenlijk verplichtingen (ik moets mijn broertje helpen bij het schilderen en klussen van zijn kamer) voor vandaag. Dus had niks gereseveerd. Maar toen hoorde ik gisteravond dat hij zelf niet kon vandaag, besloot ik dus om toch maar een poging te wagen. Dus ging ik samen met een vriend naar Rotterdam vanochtend rond een uurtje of 12. Kunnen we niet eens twee kaartjes krijgen voor een film.. Ja alleen voor de echt hele vage shit waren nog kaartjes te krijgen. ![]() | |
TanteMathilde | zondag 5 februari 2006 @ 00:46 |
quote:Die heb ik vandaag ook nog gezien. Goeie film, vrij droevig, maar toch met een aantal ontzettend grappige stukjes ![]() | |
Gorro | zondag 5 februari 2006 @ 13:05 |
Gisteren nog even een bezoek gebracht aan het IFFR: Yadashta bar zamin (Writing on the Earth) (Ali Mohammed Ghasemi, 2005) Zo, dat is even wat anders dan wat de gewend zijn van Iraanse films. Een hallucinatorische beeldenvloed stort over je heen gecentreerd rond een man die nadat z\\\'n hele familie gestorven is z\\\'n geest verliest in waanzin. Met expressief camerawerk volgen de mooie scenes elkaar in hoog tempo op. De film is duidelijk een sneer naar de hedendaagse samenleving waarin God volgens de maker door veel mensen compleet verkeerd geïnterpreteerd wordt. ***½ (#827) Mughal-e-Azam (K. Asif, 1960) De cijfers: meer dan 10 jaar in productie, de duurste Bollywood film allertijden, voor sommige scenes 2000 kamelen, 4000 paarden en 8000 soldaten en de grootste blockbuster in India allertijden (3 jaar achtereen in de bioscopen); oftewel een monument in de geschiedenis van Bollywood. Het is een grootste opgezette liefdesdrama waarin de verplichte Bollywood-liedjes en dansscenes mooi geïntergreerd zijn in het verhaal. Alles ziet er prachtig uit, vooral de scene waarin de courtisaine definitief haar liefde verklaard voor de prins voor de ogen van de sultan is prachtig (overigens ook één van de scenes in de oorspronkelijke versie al in kleur waren). De editing is af en toe wat klungelig en ook sleept de film naar het einde toe wat te lang door. Verder indrukwekkend. **** Linda Linda Linda (Nobuhiro Yamashita, 2005) Het eerste half uur is niet echt interessant, gelukkig wordt het daarna een stuk leuker. Vooral het Koreaanse meisje heeft een aantal heerlijk deadpan momenten. En wat is er nou mis met een paar Japanse meisjes in schooluniformpjes niets aan de hand rocknummertjes te zien spelen? Het titel nummer blijft nog dagen hangen... *** | |
Stpan | zondag 5 februari 2006 @ 14:21 |
Gorro, heb jij nu gewoon mazzel met de films, of geef je vrij snel veel sterren? Niet dat ik jou daarvan beschuldig, maar ik hoor om me heen mensen films beschrijven als ware het een door god zelf geschreven en geregiseerde film enkel en alleen omdat het toevallig op het IFFR draait en ze cultureel hoogbegaafd willen overkomen. | |
Gorro | zondag 5 februari 2006 @ 16:26 |
quote:Over mijn 3184 stemmen op Moviemeter geef ik gemiddeld 3.11 sterren. Gemiddeld dik boven de voldoende dus, maar dat komt vooral doordat ik over het algemeen goed van te voren een idee heb of de film wat is voor mij of niet. | |
Stpan | zondag 5 februari 2006 @ 20:55 |
Ok, dan doe je goed je research. Want uit de IFFR-gids kun je vaak niet goed halen wat de toon van de film is, of het feelgood of kunstzinnig etc. is. Ik had dit jaar dan ook gewoon mazzel ![]() | |
ThE_ED | maandag 6 februari 2006 @ 18:19 |
Ik heb gezien: Takeshis', The Great Yokai War, Princess Raccoon, Linda Linda Linda en Metal: A Headbangers journey. Die laatste was een docu die ik nog op de laatste dag opmerkte. Typisch was het metalfan gehalte in de zaal natuurlijk, jammer dat zelfs cinerama 1 niet vol was want wat wel de moeite waard is om te vermelden is dat de makers hem kwamen aankondigen en naderhand klaar stonden voor vragen en opmerkingen. Toffe Canadezen dus! | |
i-spy24 | dinsdag 7 februari 2006 @ 19:29 |
Voor de liefhebbers: Foto-Collage van IFFR 2006 die ik vorige week gevolgd heb zoals eerder aangegeven. ![]() | |
dolle_hond | dinsdag 7 februari 2006 @ 19:48 |
quote:de foto's zijn leuker dan wat je tot nog toe hier hebt gepost | |
nietzman | dinsdag 7 februari 2006 @ 19:49 |
Het enige wat je met die foto's bewijst is dat het verhaal dat je een half jaar lang ergens gratis in een zoveel-sterren hotel mocht zitten omdat de eigenaar vond dat je zulke mooie foto's maakte enorme bullshit is. | |
nietzman | dinsdag 7 februari 2006 @ 19:50 |
Maar verder een leuke sfeerimpressie hoor. Tof. | |
nietzman | dinsdag 7 februari 2006 @ 19:54 |
Die van Tom Barman heb je zeker niet groter hé? | |
i-spy24 | dinsdag 7 februari 2006 @ 20:02 |
Niet zo zeuren 'Niezman' shit trap ik er weer in over dat ik ergens gratis mocht zitten want je verhaal rammelt weer aan alle kanten. Ik mag er dit jaar jaar 4 weken zitten vanwege die foto-reportage. Maar je hoeft het niet te geloven. Waarom zou je, ik geniet toch wel. ![]() T.a.v het IFFR. De meeste evenementen zijn niet zomaar toegangkelijk. Voor alles moet je accreditatie hebben en was dus Invitation only of Ticket only. Behalve dan de Late-nite show van Wilfried De Jong, de What's Cinema in de namiddag en een enkel debat in De Tent aan de witte de withstraat. Er was dus heel weinig voor publiek vrij toegangkelijk. Dus eigenlijk was je als buitenstaander/film-liefhebber alleen maar aangewezen op films waar je kaartjes voor moet hebben(als je die kon krijgen) en overpriced maaltijden in De Doelen terwijl je op de Kruiskade lekkerder en goedkoper kon eten. Ja,zelfs de zogenaamde borrels en diners waren besloten voor buitenstaanders. Je moet dan denken aan VPRO,ID&T,IFFR,Cinemart,Lions-club Nederland,filmdirectors-borrels/bijeenkomsten. Om maar te zwijgen over allerlei sponsors en buitenlandse Ambassades die hun speciale bijeenkomsten hadden voor hun relaties her en der. 1 ding is opzich wel leuk als media: Je eet wat gratis af en drinkt je elke dag het leplazerus bij al die bijeenkomsten! Hoe je het wendt of keert al die bedrijven e.d. zijn allemaal media-geil en halen alles uit de kast om naar buiten toe goed over te komen.Daarnaast krijg je als media ook een hele zwik gratis consumptiebonnen mee waarmee je kan betalen zonder zelf de beurs te hoeven trekken wanneer je je accreditatie laat bevestigen en je je badge krijgt. Ik vind nog steeds dat hoofdsponsor Robeco het beste had gedaan voor zijn relaties kwa verzorging. Bedoel dat filmcafe hebben zij zo neer laten zetten. Zij hadden tenminste ook echte goeie champagne uit de kast gehaald en kwa hapjes echt het e.e.a neergezet. Denk aan zalm,bitterballen/vlammetjes,sushi etc etc... En dan nog de met 4 Golden Globes bekleede film Brokeback montain als Premiere film in Pathe 7 aanbieden terwijl het Film Festival zelf de film nog niet kon tonen,dan ben je dus echt groot en stijlvol. verder: En waarom zou ik van die Barman niet groter hebben? ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door i-spy24 op 08-02-2006 03:30:49 ] | |
BJB | dinsdag 7 februari 2006 @ 23:44 |
Dus jij was degene die tijdens de talkshow met Hou Hsiao-Hsien zo zorgvuldig in een plant kroop om leuke kiekjes te maken? | |
ThE_ED | dinsdag 7 februari 2006 @ 23:51 |
Misschien moet je smart resize gebruiken als je plaatjes verkleint.... | |
i-spy24 | woensdag 8 februari 2006 @ 02:20 |
quote: ![]() Was jij diegene aan de zijkant die stiekum met een iPod alles zat op te nemen? ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door i-spy24 op 09-02-2006 02:16:50 ] | |
BJB | woensdag 8 februari 2006 @ 17:22 |
Eh.. nee? Wat reageer je raar trouwens. | |
LostFormat | woensdag 8 februari 2006 @ 17:43 |
quote:Welkom in de wondere wereld die i-spy heet. | |
i-spy24 | woensdag 8 februari 2006 @ 17:47 |
niet te serieus nemen. Was ook een beetje sarcastisch bedoelt en absoluut niet hatelijk BJB ![]() | |
BJB | woensdag 8 februari 2006 @ 20:01 |
Gelukkig maar. Je zag er gewoon een beetje uit als een veredelde Privé-fotograaf, zo tussen die struiken ![]() |