Net kaartjes gekocht voor het Film Festival, om kwart voor 5 uur ofzo stond ik in de rij (was nummer 18/19) en toen nog vier en een half uur wachten tot dat de kassa open ging. Maar was wel cool, letterlijk dan wel. (gewoon de mensen in de rij waren ook tof hoor ^_^). Elke keer ging er weer iemand kijken hoe lang de rij ondertussen al geworden was. Dat was bij de laatste meting voor de twee hoeken om het gebouw (De Doelen) heen.
Kaartjes kopen ging ook niet echt zonder problemen. Wel gelijk aan de beurt natuurlijk, maar de vriend waar ik mee was had zijn tijgerpas niet bij zich en zijn vriendin was er zoiezo niet en dan mag je geen kaartjes met korting kopen (terwijl ze het bij elke film gewoon wordt gecontroleerd). Dus toen heeft hij maar extra tijgerpassen gekocht. :| Had nog gevraagd of, als hij later terug komt met twee (vier) tijgerpassen, hij zijn geld nog terug kon krijgen voor de dubbelen. Maar nee hoor dan kon ook niet.
Toen alle films opgenoemt alle kaartjes uitgedraait, en dat waren er nog al veel, moest alles met de hand nageteld worden... Kan dat niet gewoon via de computer? De prijzen stonden er gewoon in. Maar goed meer dan vier uur wachten dan wil je ook nog wel even binnen zijn, ik begon tenslotte pas het gevoel in mijn tenen weer terug te krijgen. Toen kwam het afrekenen, bedrag maar netjes in twee gesplitst en willen we ieder de helft gaan betalen (klopt wel niet helemaal, maar dat konden we later wel uitzoeken). Dus ik pin mijn deel, komt vriend pakt zijn creditcard, waar hij gisteren nog speciaal naar heeft gevraagd of daarmee betaald kon worden. Dat kon gewoon. Staat ook op de website:
quote:
FAQ
1. Hoe kom ik aan kaartjes?
....
Daarnaast kunt u vanaf 19 december bij de speciale voorverkoopkassa in de Doelen (Schouwburgplein 50) terecht voor onder andere de Tijgerpas, tickets voor de publieksopening, de slotfilm, het slotfeest of diverse andere speciale evenementen. Ook de nieuwe festivalshirts, het festivalaffiche en andere gadgets zijn hier te koop. Let op: u kunt hier niet contant betalen, wel met pin en creditcard.
Kassamedewerker roept leidinggevende er bij: "nee meneer u kunt hier niet met creditcard betalen, alleen met pin"
![]()
Dus toen heb ik ook de andere helft maar gepint.. en hoop ik dat mijn salaris snel komt anders kan ik zo meteen niet meer eten.
![]()
(komt goed)
Maar volgend jaar sta ik weer lekker vroeg in de rij!
Mijn filmschema, 32 kaartjes totaal.
25 jan21:00 - Brokeback Mountain - pathe 1
26 jan13:15 - Digital Shot films by filmmakers - pathe 7
17:00 - Insiang - cin 6
27 jan10:45 - Stranger - pathe 2
12:30 - Daddy's vacation/Citizen Dog (Mah nakorn) - Pathé 1
15:30 - A Great Actor - Pathe 7
20:30 - Les Amants réguliers - pathe 1
28 jan13:00 - Me and You and Everyone We Know - pathe 1
16:15 - Klimt (director's cut) - doelen
19:30 - The Three Burials of Melquiades Estrada - Luxor
22:00 - Yaji And Kita - The Midnight Pilgrims - Luxor
29 jan13:00 - Tideland - Pathé 1
15:45 - Solntse - The Sun - Pathé 1
19:00 - Sílení (Lunacy) - Pathé 1
22:00 - Bubble - Cinerama 1
30 jan19:00 - Drawing Restraint 9 - Luxor
22:15 - Crossing the Bridge: The Sound of Istanbul - Luxor
31 jan13:30 - The Great Yokai War - Pathé 3
16:30 - Takashis - Pathé 3
19:30 - Caché - Pathé 7
1 feb13:30 - The Piano Tuner of Earthquakes - Pathé 2
17:30 - Kort Rotterdams - Venster 1
20:00 - Dead Time - Cinerama 5
22:00 - Linda Linda Linda - Cinerama 1
2 feb12:00 - Three Times - Cinerama 1
21:30 - Princess Raccoon - Pathé 1
3 feb14:45 - It's Only Talk (Yawarakai Seikatsu) - Cinerama 3
17:00 - Green Mind, Metal Bats - Cinerama 5
19:00 - Surprise Film 1 - Pathe 1
22:30 - Nacht van de Wansmaak - Luxor
4 feb11:00 - Shorts Marathon 1 - Lantarn 1
20:30 - Good Night, And Good Luck - Doelen Grote Zaal
Heb een beetje spijt van de openings- en slotfilm aangezien deze naderhand 9 euro bleek te zijn en dus duurder dan een normaal bioscoopkaartje. |`( Maar goed wel weer een hapje en een drankje er bij (...).
En vooral over Insiang en A Great Actor, twijfel ik enorm of ik daar wel goed aan heb gedaan. Maar goed zoals ik diverse mensen al hoorde zeggen, je hebt pas het echte festival gevoel als je een paar ernome k*tfilms er tussen hebt zitten.
En ik had achter afgezien de volgende films er ook nog wel bij willen hebben:
Mughal-e-Azam
Look Both Ways
The Great Ecstasy of Robert Carmichael
Metal: A Headbanger's Journey
Seven Invisible Men
Tale of Cinema
Heart, Beating In The Dark
Inner Circle Line
The Volatile Woman
Bambi [heart] Bone
Gabrielle
Maar goed verder ben ik best tevreden geloof ik met wat ik. Nu maar hopen dat mijn gezelschap dat ook is.
Welcome to Text-only Counterstrike.
You are in a dark, outdoor map.
> GO NORTH
You have been pwned by a grue