abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33712845
Ik als Pers. M.a.w. weer veel rondhangen in de Doelen op de 2de etage waar het VIP restaurant/bar is gevestigd voor genodigen en Pers en waar je netzo als vorig jaar bagger champagne krijgt ( echt dan is elke sekt nog lekkerder) en smaakloos voedsel en een hoop van die kunst-academie types ziet rondlopen met heel veel paperassen en die het heel druk hebben ( om wat??).En dan vanaf 15:00 uur een of andere panel bijeenkomst met regisseurs bijwonen en om 23:00 uur het enige echte leuke aan het Festival, Freddy Kruger Wilfred De Jong met zijn Late Nite Show.

[ Bericht 91% gewijzigd door SaintOfKillers op 20-01-2006 16:40:56 ]
  zaterdag 7 januari 2006 @ 15:51:49 #2
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_33800872
Het zegt denk ik genoeg dat in je hele verhaal het woord Film niet een keer voorkomt...
pi_33803994
Meeste films die daar vertoont worden hoef jezelf niet eens te bezoeken want genodigden & Pers kunnen in een aparte screening-room alle films op video zien.(zogenaamde film-boots)
  zaterdag 7 januari 2006 @ 18:22:36 #4
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_33805692
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:26 schreef i-spy24 het volgende:
Meeste films die daar vertoont worden hoef jezelf niet eens te bezoeken want genodigden & Pers kunnen in een aparte screening-room alle films op video zien.(zogenaamde film-boots)
Ja, wat heeft dat te maken met het feit dat je het niet één keer over film hebt in dat hele verhaal van je.
pi_33819958
Nou als je goed tussen de regels doorlas dan kon je zien dat ik dus het hele Festival kwa films elke keer 1 grote overdreven poppenkast vindt. Van de vele inzendingen zijn er maar enkelen waarvan je zegt " Mja.. ". Het meeste wat aan bod komt is echt te erg om uberhaupt film te worden genoemd. Het lijkt ook elke keer alsof diegenen die het bezoeken(en echt hele ritsen kaartjes kopen)normaal nooit naar de commerciele films gaan die je hier ook op FOK ziet. Echt... moet je voor de gein er maar eens heengeen als het begint. Echt dat VPRO/Volkskrant - alternatieve/geitenwolle sokken types - slag wat je ook in die aparte cafe's ziet rondlopen. Moet je ook voor de gein eens die gesprekken aanhoren. Echt van die luchtledige en klinkt heel interessant maar het gaat helemaal nergens over semi-filosofische gesprekken die je in de beginjaren 70 ook hoorde van die hippies.

Tis dat ik uitgenodigd ben anders had je mij er ook niet gezien.

[ Bericht 1% gewijzigd door i-spy24 op 08-01-2006 02:15:12 ]
pi_33820045
quote:
Op zondag 8 januari 2006 01:02 schreef i-spy24 het volgende:
Tis dat het allemaal gratis voor mij is anders had je mij er ook niet gezien.


Een slechtere zelfpromotie ben ik nimmer tegengekomen...
pi_33823786
De mensen die op IFFR enkel naar de VPRO/Volkskrant dag gaan zijn inderdaad aparte types die je de rest van het jaar niet ziet.

Maar de meeste IFFR bezoekers zijn toch echt wel cinefielen. Die juist speciaal in R'dam aan hun trekken komen (bijv. Aziatisch aanbod), uitgekeken op de gemid. films die de rest van het jaar in de bioscoop draaien.

De ergste bezoekers blijven echter de mensen met PERS kaarten (en filmbobo's met INDUSTRY passen, en de allerergste: Pathe GOLDCARD houders), die het durven om alle films te zien in besloten persscreeningen (in kleine rotzalen in Cinerama om 10:00 's ochtends) en op video in de filmboots. Wat ben je nou voor filmliefhebber dat je een film zo ziet, als ik hem op het festival ook kan zien in een volle Pathe Schouwburgplein zaal 1? (met Q&A regisseur)

Programma 2006: (voor zover bekend)

Tijger Competitie:
Langer Licht (Nederland)
Walking on the Wild Side (China)
La leyande del tiempo (Spanje)
Ode to Joy (Polen)
The Dog Pound (Uruguay)
Song of Songs (UK)

Sturm und Drang:
Play (Chili, Dir: Alicia Scherson)
Writing on the Earth (Iran, Dir: Ali Mohammad Ghasemi)
Linda Linda Linda (Japan, Dir: Yamashita Nobuhiro)
Look Both Ways (Australie, Dir: Sarah Watt)
Me and You and Everyone We Know (USA, Dir: Miranda July)
Batalla en el Cielo (Mexico, Dir: Carlos Reygadas)
13 (Tzameti) (Frankrijk, Dir: Géla Babluani)

Kings and Aces:
Three Times (Taiwan, Dir: Hou Hsiao-hsien)
Sileni (Czech, Dir: Jan Svankmajer)
Cache (Frankrijk, Dir: Michael Haneke)
Operetta tanuki goten (Japan, Dir: Suzuki Seijun)
Yôkai daisensô (Japan, Dir: Miike Takashi)
Takeshis (Japan, Dir: Takeshi Kitano)
Tideland (UK, Dir: Terry Gilliam)
Breakfast on Pluto (UK, Dir: Neil Jordan)

Cinema of the World:
What is it Worth? (Brazilie, Dir: Sergio Bianchi)
The Death of Mister Lazarescu (Roemenie, Dir: Cristi Puiu)
The Silent Holy Stones (Tibet, Dir: Wanma Cedai)
Havana Blues (Spanje, Dir: Benito Zambrano)

Hubert Bals Fonds:
Heremias (Filipijnen, Dir: Lav Diaz)
Gie (Indonesia, Dir: Riri Reza)
Quatro Mujeres Descalzas (Argentinie, Dir: Santiago Loza)
Monobloc (Argentinie, Dir: Luis Ortega)
Glue (Argentinie, Dir: Alexis Dos Santos)
Full or Empty (Iran, Dir: Abolfazl Jalili)

In Focus - Nagasaki Shunichi:
Heart Beating in the Dark (1982)
Heart Beating in the Dark (2005) (openingsfilm)

In Focus - Stephen Dwoskin:
Oblivion

Cinema Regained:
Mughal-e-Azam (India, 1960)

White Light:
Stoned (UK, Dir: Stephen Woolley)
Pusher (1996) (Denemarken, Dir: Nicolas Winding Refn)
Pusher II (2004)
Pusher 3 (2005)
Les Amants Reguliers (Frankrijk, Dir: Philippe Garrel)
Yaji and Kita - THE MIDNIGHT PILGRIMS (Japan, Dir: Kankuro Kudo)
SPIELE LEBEN (Oostenrijk, Dir: Antonin Svoboda)

Vita Brevis:
Good Night and Good Luck (USA, Dir: George Clooney)
Solntse (Rusland, Dir: Aleksandr Sokoerov)
Return of the Poet (Armenie, Dir: Harutyun Khachatryan)
Figner: The End of the Silent Century (Nederland, Dir: Nathalie Alonso Casale)

Vrijwel zeker OOK:
Shanghai Dreams (Dir: Xiaoshuai Wang)
The Wayward Cloud (Ming-liang Tsai)
Sympathy for Lady Vengeance (Zuid-Korea, Dir: Chan-wook Park)


Ik word nog niet heel erg opgewonden van het programma, maar ik ben zeker van de partij. Waarom? om van die kleine films -als eerste- te kunnen zien op een groot scherm, met publiek (bestaande uit voornamelijk filmliefhebbers), en hopelijk een paar bijzondere films die hier nooit de bioscoop zullen halen. (op zoek naar die speciale films, neem je vaak een gok bij onbekende films waardoor je ook veel rotzooi ziet, want er draait veel (pretentieuze, artsy-fartsy troep! maar dat is het alles meer dan waard als tussen die onbekende films een topper zit.

De slogan van IFFR: "Discover directors before they are famous" gaat elk jaar op.

[ Bericht 1% gewijzigd door Patvs op 09-01-2006 18:15:35 ]
pi_33824947
Vind je uitleg wel plausibel maar de reden dat men de films liever gaat zien in een filmboot. ( nee niet Cinerama maar gewoon in De Doelen screening/video boot op de 2de etagel waar je je voor moet legitimeren) is gewoon omdat men als Pers in dit geval een recensie moet schrijven/kunnen geven over hetgeen is gezien. En dan kan niet als je van die praatlustige ( ja..ook dit publiek is zoals het gemiddelde commerciele filmpubliek niet echt stil) types in de Zaal hebt. Daarnaast kun je de videoband af en toe nog even stilzetten/doorspoelen om onnodige scene's over te slaan zeker als je weet dat het aanbod aan films zo groot is dat je never nooit een bepaalt aantal films per dag haalt.

T.a.v. het soort films klopt het dat men meestal op heresay verhalen afgaat t.a.v. de kwaliteit van de films op het Film Festival.Het meeste is echt oersaai en van dat - zoals jij noemt artsy-fartsy troep - waar een filmpje van de blauwe zee of een brandende haard nog boeiender zou zijn. Dus mooie films zoals Sideways of Le Blue zie je amper nog

[ Bericht 3% gewijzigd door i-spy24 op 08-01-2006 09:59:02 ]
pi_33832921
Ik ga als het goed is ook. Over de titels kan ik nu niet veel zeggen, want wil ook wel de verhalen erover lezen. Komt binnen kort. Sympathy wil ik wel zien
pi_33833014


Verbazingwekkend hoe TS zichzelf steeds weer profileert op fok.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  zondag 8 januari 2006 @ 15:58:15 #11
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_33833951
Ik ga ook en vooral naar Asian cinema.Hopen dat er weer leuke films komt als Survive Style5+
  zondag 8 januari 2006 @ 15:59:41 #12
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_33833987
Ik ben er..onze productiemaatschappij geeft ook een feestje voor insiders op een niet nader te noemen lokatie
  zondag 8 januari 2006 @ 16:03:31 #13
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_33834089
quote:
Op zondag 8 januari 2006 09:53 schreef i-spy24 het volgende:
omdat men als Pers in dit geval een recensie moet schrijven/kunnen geven over hetgeen is gezien.
quote:
Daarnaast kun je de videoband af en toe nog even stilzetten/doorspoelen om onnodige scene's over te slaan
*proest*

Goede recensent die de films niet eens volledig bekijkt maar gewoon lukraak vooruit spoelt .

Heb je geen foto van je uitnodiging eigenlijk?
  zondag 8 januari 2006 @ 16:08:17 #14
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_33834230
Ik ben weer van de partij voor de horrorfilms denk ik.
Abnormal beauty was echt gaaf afgelopen jaar . Het al te pretentieuze spul hoeft voor mij ook niet. Leer eerst maar eens een film met plezier maken denk ik dan meestal
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_33836229
Ik schijn vrijwilliger te zijn.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  zondag 8 januari 2006 @ 17:20:56 #16
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_33836621
Ik wil wel, maar moet nog even kijken of ik iemand vind die mee wil en wellicht nog wel belangrijker; iets te slapen regelen.
pi_33838570
Ik ga er zeker een zaterdag heen, dit keer wel eens wat eerder kaarten regelen, want de troep die ik vorig jaar gezien heb.......
  zondag 8 januari 2006 @ 19:58:53 #18
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_33841681
quote:
Op zondag 8 januari 2006 01:02 schreef i-spy24 het volgende:
Nou als je goed tussen de regels doorlas dan kon je zien dat ik dus het hele Festival kwa films elke keer 1 grote overdreven poppenkast vindt. Van de vele inzendingen zijn er maar enkelen waarvan je zegt " Mja.. ". Het meeste wat aan bod komt is echt te erg om uberhaupt film te worden genoemd. Het lijkt ook elke keer alsof diegenen die het bezoeken(en echt hele ritsen kaartjes kopen)normaal nooit naar de commerciele films gaan die je hier ook op FOK ziet. Echt... moet je voor de gein er maar eens heengeen als het begint. Echt dat VPRO/Volkskrant - alternatieve/geitenwolle sokken types - slag wat je ook in die aparte cafe's ziet rondlopen. Moet je ook voor de gein eens die gesprekken aanhoren. Echt van die luchtledige en klinkt heel interessant maar het gaat helemaal nergens over semi-filosofische gesprekken die je in de beginjaren 70 ook hoorde van die hippies.

Tis dat ik uitgenodigd ben anders had je mij er ook niet gezien.
Ik denk dat jij bij de verkeerde crowd hangt...sterker nog, ik weet het wel zeker. Niet elke regisseur is een self proclaimed kunstenaar, niet elke producent is narcistisch...er zijn ook een hoop boeiende, interessante mensen uit de scene aanwezig die het ontmoeten waard zijn.

Maar goed, wij organiseren de afterparty, voor de chosen few uiteraard ...als jij nou ff een toontje lager gaat zingen en je oogkleppies een klein stukje naar buiten klapt, dan kan ik je wellicht voorzien van een plekje op de lijst. Dan heb je wellicht ECHT iets om over te schrijven
pi_33855035
Hebben jullie die afterparty vorig jaar ook georganiseerd? Als het antwoordt JA is dan benik er vorig jaar bijgeweest.
  maandag 9 januari 2006 @ 14:43:01 #20
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_33865899
NEE

Wij doen het voor het eerst dit jaar ; onze toko: www.revolver.nl
pi_33867274
Weet dat je iemand uitnodigt die een verzorger/oppasser bij zich hoort te hebben.
  maandag 9 januari 2006 @ 17:48:40 #22
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33872225
Ik geloof geen snars van het verhaal voordat ik een screenshot van je Perspas heb gezien.
Voor welke pers werk je eigenlijk? Of beter gezegd voor welke pers kopieer je je stukjes van anderen?

Of ik ga weet ik nu nog niet. Wanneer is het?
  maandag 9 januari 2006 @ 18:31:17 #23
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_33873621
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:23 schreef Mudman het volgende:
Weet dat je iemand uitnodigt die een verzorger/oppasser bij zich hoort te hebben.
  maandag 9 januari 2006 @ 18:41:16 #24
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_33873964
Na het doorlezen van dit topic weet ik weer waarom ik zo'n dikke stronthekel heb aan de meeste filmfestivals.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 9 januari 2006 @ 18:58:47 #25
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_33874630
ach het brusselse fantastische filmfestival blijf ik ieder jaar weer geweldig vinden, vele malen leuker dan het amsterdamse (al vind ik die ook wel grappig) maar dat kan ook wel aan het publiek liggen het merendeel gaat niet naar het festival om hoer te roepen maar omdat ze net als ik fan zijn van horror/sci-fi films... over de TS en zijn verhaal heb ik zo de twijfels het zal wel weer nep wezen net als de foto's van rental DVD's posten in het laatst gekochte dvd topic haha
  maandag 9 januari 2006 @ 19:07:46 #26
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_33874972
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:58 schreef AntiChrist het volgende:
ach het brusselse fantastische filmfestival blijf ik ieder jaar weer geweldig vinden, vele malen leuker dan het amsterdamse (al vind ik die ook wel grappig) maar dat kan ook wel aan het publiek liggen het merendeel gaat niet naar het festival om hoer te roepen maar omdat ze net als ik fan
zijn van horror/sci-fi films...
Heh heh, waarom denk je dat ik postte dat ik een hekel had aan de meeste filmfestivals?
quote:
over de TS en zijn verhaal heb ik zo de twijfels het zal wel weer nep wezen net als de foto's van rental DVD's posten in het laatst gekochte dvd topic haha
Oh, het zal best waar zijn dat TT een perskaart heeft weten te regelen. Ik weet dat zo'n beetje elke tamponchauffeur een perskaart kan krijgen, dus waarom TT niet?
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_33887471
Joh ze konden niemand vinden en dus werd mij gevraagd of ik gratis wilde eten en zuipen en ervoor betaalt worden en ook kiekjes maken. Ik had er wel "zin an" dus vandaar dat ze losers naar een loser-Festival sturen
pi_33981097
Update:

Good Night and Good Luck (USA, Dir: George Clooney) slotfilm
Brokeback Mountain (USA, Dir: Ang Lee)


Tijger Competitie:
Langer Licht (Nederland)
Walking on the Wild Side (China)
La leyande del tiempo (Spanje)
Ode to Joy (Polen)
The Dog Pound (Uruguay)
Song of Songs (UK)

Glue
Glue (Argentinie)
The Gaze (Iran)
Un Matin Bonne Heure (Frankrijk)
Land of the Blind (UK)
Old Joy (USA)
Madeinusa (Peru)
Un jour d'été (Frankrijk)
Taking Father Home (China)


[ Bericht 33% gewijzigd door Patvs op 12-01-2006 18:03:54 ]
  vrijdag 13 januari 2006 @ 01:25:05 #29
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_34000600
quote:
Op zondag 8 januari 2006 01:02 schreef i-spy24 het volgende:
Nou als je goed tussen de regels doorlas dan kon je zien dat ik dus het hele Festival kwa films elke keer 1 grote overdreven poppenkast vindt. Van de vele inzendingen zijn er maar enkelen waarvan je zegt " Mja.. ". Het meeste wat aan bod komt is echt te erg om uberhaupt film te worden genoemd. Het lijkt ook elke keer alsof diegenen die het bezoeken(en echt hele ritsen kaartjes kopen)normaal nooit naar de commerciele films gaan die je hier ook op FOK ziet. Echt... moet je voor de gein er maar eens heengeen als het begint. Echt dat VPRO/Volkskrant - alternatieve/geitenwolle sokken types - slag wat je ook in die aparte cafe's ziet rondlopen. Moet je ook voor de gein eens die gesprekken aanhoren. Echt van die luchtledige en klinkt heel interessant maar het gaat helemaal nergens over semi-filosofische gesprekken die je in de beginjaren 70 ook hoorde van die hippies.

Tis dat ik uitgenodigd ben anders had je mij er ook niet gezien.
Er lopen een hoop vage figuren rond ja, maar ook mensen die gewoon echt van films houden en daar niet zijn om hun interessantheidsfactor op te krikken. Ik werk in het Luxor theater en daar kom je ook van die 'o, kijk naar mij, ik ben artistiieeek'-mensen tegen, die dan ellelange gesprekken aan de kassa gaan voeren tegen het personeel over wat ze allemaal gezien hebben en dan noemen ze de meest oninteressante details op. Very boring!
Maar nee, er zijn genoeg bezoekers die graag van films willen genieten en niet vanalles komen zien om het aan te vinken in hun 'te doen'-lijstje, zo tussen een museum en expressief toneel in.
Zoals elk jaar gaan mijn vrienden en ik afstormen op de Aziatische films. Whoei!
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_34003783
ik kan alleen in t eerste weekend
en dan ligt t er net aan of het programma zo goed te combineren is enz.
kortom, ik weet t nog niet
pi_34086964
quote:
Op maandag 9 januari 2006 om 18:58 uur schreef 'AntiChrist' het volgende:
over de TS en zijn verhaal heb ik zo de twijfels het zal wel weer nep wezen net als de foto's van rental DVD's posten in het laatst gekochte dvd topic haha
Ja hahaha NOT... voor je verder dom ratelt. Ik heb toen bewust een rental box neergezet om jullie dom gelul onderuit te halen itt die illegale downloads die jij als pas nieuw geziene film/dvd neerzet. Zit nog steeds te wachten op die orginele covers van die zogenaamd ontvangen nieuwe DVD's /Films waar jij over ratelde. Nog steeds niks van gezien. Zelfs een simpel screenshot van de index wanneer je de officiele DVD opstart kon je niet eens overleggen. Kortom..je lult uit je nek en je bent ook nog een dief eerste klas met je illegale downloads.
pi_34113812
Iedereen heeft je toen al een keer uitgelachen Spy, maar als jij zoals gewoonlijk een potje gaat liegen en je nog een keer wil laten uitlachen, mij best.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mudman op 16-01-2006 11:29:26 ]
  Moderator maandag 16 januari 2006 @ 10:33:59 #33
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34113939
Laten we het hier toch vooral over het filmfestival hebben.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  † In Memoriam † maandag 16 januari 2006 @ 10:42:41 #34
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_34114117
Het lijkt mij best interessant om een keer naar zo'n festival te gaan. Maar ja, slaapplaats regelen enzo... zal er dus wel niet van komen.

Goed topic trouwens, vooral de data worden erg overzichtelijk weergegeven.
Sheridana +1
pi_34114171
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:42 schreef Sokolsky het volgende:
Het lijkt mij best interessant om een keer naar zo'n festival te gaan. Maar ja, slaapplaats regelen enzo... zal er dus wel niet van komen.

Goed topic trouwens, vooral de data worden erg overzichtelijk weergegeven.
programma is pas vanaf donderdag bekend
  † In Memoriam † maandag 16 januari 2006 @ 10:46:03 #36
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_34114194
Maar dan nog zijn data wel handig. Wanneer is het eigenlijk?
Sheridana +1
pi_34114500
ik meen dat t 25e begint en iig is zondag 5 februari de laatste dag
  maandag 16 januari 2006 @ 11:01:30 #38
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_34114533
25 jan tot 5 februari
  maandag 16 januari 2006 @ 11:02:19 #39
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_34114556
dat zeg ik
pi_34119818
En voor de vrouwelijke fans is er nog op de sluitingsavond George Clooney kan ik alvast vertellen
pi_34175027
Films from India in Official Selection International Film Festival
Rotterdam 2006

MUGHAL-E-AZAM by K. Asif (India, 1960)
Sunday 29 jan, 12.30 uur, Oude Luxor Theater
Tuesday 31 jan, 20.00 uur, Cinerama 5
Saturday 4 feb, 15.30 uur, Pathe 1

MIXED DOUBLES van Rajat Kapoor (India, 2006, wereldpremiere, Rajat
Kapoor is aanwezig in Rotterdam van 25/1 t/m 29/1)
Thursday 26 jan, 16.45 uur Rotterdamse Schouwburg Grote Zaal
Friday 27 jan, 13.15 uur, Pathe 5 Schouwburgplein
Thursday 2 feb, 17.00 uur, Oude Luxor Theater
Saturday 4 feb, 17.15, Cinerama 3


NINE EMOTIONS (NAVARASA) van Santosh Sivan (India, 2005)
Friday 27 jan, 15.15 uur, Pathe 1 Schouwburgplein
Saturday 28 jan, 22.30 uur, Cinerama 5
Friday 3 feb, 15.00 uur, Cinerama 4
Saturday 4 feb, 20.15 uur, Venster 4
pi_34231842
quote:
Op zondag 8 januari 2006 01:02 schreef i-spy24 het volgende:
Nou als je goed tussen de regels doorlas dan kon je zien dat ik dus het hele Festival kwa films elke keer 1 grote overdreven poppenkast vindt. Van de vele inzendingen zijn er maar enkelen waarvan je zegt " Mja.. ". Het meeste wat aan bod komt is echt te erg om uberhaupt film te worden genoemd. Het lijkt ook elke keer alsof diegenen die het bezoeken(en echt hele ritsen kaartjes kopen)normaal nooit naar de commerciele films gaan die je hier ook op FOK ziet. Echt... moet je voor de gein er maar eens heengeen als het begint. Echt dat VPRO/Volkskrant - alternatieve/geitenwolle sokken types - slag wat je ook in die aparte cafe's ziet rondlopen. Moet je ook voor de gein eens die gesprekken aanhoren. Echt van die luchtledige en klinkt heel interessant maar het gaat helemaal nergens over semi-filosofische gesprekken die je in de beginjaren 70 ook hoorde van die hippies.

Tis dat ik uitgenodigd ben anders had je mij er ook niet gezien.
wat een zielig verhaaltje zeg...
eerder een 'kijk-mij-eens-lekker-patsen' topic
erg oppervlakkig typje ben jij geloof ik.

anyways, ik ga dit jaar op het filmfestival werken en kan dan gratis naar alle films
het programma is zo bekend over 10 minuten, dus gelijk even kijken
Dirty...
pi_34232836
De 35e editie van het Internationaal Filmfestival Rotterdam begint weer van 25 januari tot 05 februari!



Het programma staat nu online! hier

Reguliere Ticketverkoop
Ondanks de inmiddels traditionele drukte op de eerste zaterdag van de kaartverkoop blijkt altijd weer dat voor de meeste voorstellingen voldoende kaarten beschikbaar blijven. Door het vrijkomen van reserveringen zijn op de dag van de voorstelling voor bijna alle films nog kaarten te koop.
De ticketverkoop start op zaterdag 21 januari om 9:00 uur aan de festivalkassa’s in de Doelen en telefonisch via 010-8909000.

Prijzen
Tickets kosten ¤8,- en met een Tijgerpas ¤5,-. De Tijgerpas kost ¤20,- (al voordelig wanneer u meer dan zes films gaat zien) of, voor houders van een CJP, OV-Studentenkaart of Rotterdampas, ¤10,- (een goede optie als u meer dan drie films gaat zien). Voorstellingen zijn zelden helemaal uitverkocht, informeer ook tijdens het festival naar beschikbaarheid van kaarten.



De 14 Tiger Awards Kandidaten 2006:

SONG OF SONGS van Josh Appignanesi (Groot-Brittannië, 2005), internationale première.
Ruth, streng religieus, keert terug uit Israël om haar stervende moeder te verzorgen. Als ze probeert haar broer David weer bij de familie te betrekken resulteert dit in een verboden spel onder het mom van de religieuze wet – op de grens van sexuele obsessie. SONG OF SONGS, een parabel over geloof en verlangen in de gesloten wereld van de Joods-orthodoxe gemeenschap, verkent de verbanden tussen vertrouwen en geweld, ontkenning en verlangen, en de terugkeer van religie.


GLUE (HISTORIA ADOLESCENTE EN MEDIO DE LA NADA)) van Alexis Dos Santos (Argentinië, 2006), werldpremière, mede tot stand gekomen met een bijdrage van het Hubert Bals Fonds.
De groeistuipen van een stel jongeren uit Patagonië die met sex, drugs en punkmuziek experimenteren vormen een krachtige ervaring in Dos Santos’ speelfilmdebuut. Digitaal gefilmd, met super 8 reeksen en voortreffelijk geacteerd door een jonge improviserende cast, komt GLUE voort uit de ervaringen van een regisseur die opgegroeid is in een plek waar niets gebeurt.


THE GAZE (NEGAH) van Sepideh Farsi (Iran/Frankrijk, 2006), wereldpremière, CineMart 2000 Project.
Esfandyar, een in Parijs wonende Iraanse immigrant, is bijna blind. Hij gaat terug naar Iran om zijn stervende vader te bezoeken. Maar ontmoet hij daar ook zijn vroegere liefde Forough die nu zijn stiefmoeder is. Temidden van politiek verraad en nederlagen in de liefde, heeft Esfandyar vele rekeningen te vereffenen voordat het licht uit zijn ogen verdwijnt.


WALKING ON THE WILD SIDE (LAI XIAO ZI) van Han Jie (China, 2006), wereldpremière, mede tot stand gekomen met een bijdrage van het Hubert Bals Fonds.
Boeiende studie over jongeren op drift in de mijnbouwprovincie Shanxi (Noord-China) tijdens het begin van de jaren negentig. Drie scholieren, gezworen vrienden, experimenteren met de nieuwe vrijheden van de postsocialistische economie en dromen van onafhankelijkheid, zorgeloosheid en makkelijk verdiende rijkdom. Maar het leven haalt hen in. Ze worden gedwongen de realiteit onder ogen te zien: hun leven blijkt vergelijkbaar met dat van hun ouders terwijl ze daar juist uit wilden ontsnappen. Gebaseerd op bestaande personen.


UN MATIN BONNE HEURE (EARLY IN THE MORNING) van Gahité Fofana (Frankrijk/Guinee, 2006), wereldpremière, mede tot stand gekomen met een bijdrage van het Hubert Bals Fonds.
Guinee, Conary, vandaag. De tieners Yaguine en Fodé, two teenagers, besluiten hun geluk te zoeken in Europa. Ze verstoppen zich in het landingsgestel van een vliegtuig. UN MATIN BONNE HEURE is fictie, vrijelijk gebaseerd op een kort nieuwsbericht.


LAND OF THE BLIND van Robert Edwards (Groot-Brittannië /USA, 2006), wereldpremière, distributie in Nederland: Indies Entertainment.
LAND OF THE BLIND is een satirisch en actueel politiek drama over terrorisme, revolutie en de kracht van het geheugen. In een onbestemde plaats en tijd sluit de idealistische soldaat Joe (Ralph Fiennes) een ongeoorloofde vriendschap met de politieke gevangene Thorne (Donald Sutherland). Deze recruteert hem uiteindelijk voor een bloedige staatsgreep. Maar wat Thorne van Joe in deze postrevolutionaire wereld wil, leidt tot een bitter conflict uitlopend in waanzin. De andere coupplegers concluderen dat zij hem uit de geschiedenis moeten verwijderen.


ODE TO JOY (ODA DO RADOSCI) van Anna Kazejak-Dawid & Jan Komasa & Maciej Migas (Polen, 2005), internationale première.
Anna Kazejak-Dawid, Jan Komasa en Maciej Migas - studenten van de filmacademie in Lodz – hebben een film gemaakt die is samengesteld uit drie novelles. Die laten ‘open en vastberaden’ zien wat ‘waar en authentiek’ is. Elke novelle vertelt een eigen verhaal over jongeren die in het Polen van nu vechten voor een betere toekomst.


THE LEGEND OF TIME (LA LEYENDA DEL TIEMPO) van Isaki Lacuesta (Spanje, 2006), wereldpremière.
LA LEYENDA DEL TIEMPO vertelt over de jonge zigeuner Isra die, na de dood van zijn vader, niet meer zal zingen hoewel hij afkomstig is uit de cantaores-traditie. Hij verlangt er naar het eiland waar hij is geboren te verlaten. De film vertelt ook over Makiko die naar het eiland komt om tradities en een manier van leven aan te nemen die haar niet gewoon zijn. Ze verwacht hiermee de onuitgesproken emoties veroorzaakt door de dood van haar vader aan te kunnen. Twee personages wiens levens binnenkort sterk zullen veranderen.


LANGER LICHT (NORTHERN LIGHT) van David Lammers (Nederland, 2006), wereldpremière, distributie in Nederland: 1morefilm.
Een landerige, warme maar huiveringwekkende zomer in Amsterdam-Noord. Boksschoolhouder Lucien (Raymond Thiry) is na een tragisch ongeluk niet meer in staat te zorgen voor zijn vijftienjarige zoon Mitchell (Dai Carter). Lucien leeft nu voor zijn boksschool en voor zijn leerlingen. In zijn krachtige speelfilmdebuut toont Lammers zich een scherpe observator van zowel het menselijk leed als van de grootstedelijke grauwheid van Amsterdam-Noord.


MADEINUSA van Claudia Llosa (Peru/Spanje, 2005), Europese première.
Madeinusa is een veertienjarig meisje met een mooi Indiaans gezichtje dat in een geïsoleerd dorpje in de Cordillera Blanca bergen van Peru woont. Deze merkwaardige plek wordt gekarakteriseerd door bijzondere religieuze gebruiken en tradities. De komst van een jonge geoloog uit Lima werpt een nieuw licht op deze alledaagse rituelen.


UN JOUR D’ÉTÉ (A SUMMER DAY) van Franck Guérin (Frankrijk, 2006), wereldpremière.
Het ongeval op een voetbalveld waarbij een tiener de dood vindt, laat een op zich rustige Franse stad in verwarring achter. Subtiel drama over misdaad en straf, gebroken gezinnen, klasseverschillen en andere verwikkelingen van het leven op het platteland. Met Jean-François Stévenin als de gecompromitteerde burgemeester.


THE DOG POUND (LA PERERRA) van Manuel Nieto Zas (Uruguay/Argentinië/Canada/Spanje, 2006), wereldpremière, mede tot stand gekomen met een bijdrage van het Hubert Bals Fonds.
David, een 25-jarige man, wordt door zijn vader gedwongen om een huis te bouwen in een klein dorp aan het strand. Een plek waar evenveel honden zijn als mannen, waar slechts enkele vrouwen zijn en waar dingen gedaan worden uit vriendschap en niets meer. Een aangrijpend portret van een gemarginaliseerde generatie door het nieuwste talent uit Uruguay.


OLD JOY van Kelly Reichardt (USA, 2005), internationale première.
Twee vrienden komen samen om te camperen in de Cascade Mountains in de Amerikaanse staat Oregon. Terwijl de uren verstrijken en het landschap zich ontplooit, bewegen de wandelaars zich door een verscheidenheid aan subtiele emoties, een pelgrimstocht opvoerend van wederzijdse verwarring, spontane inzichten en zich herhalende suggesties van een spirituele strijd.


TAKING FATHER HOME (BEI YA ZI DE NAN HAI) van Ying Liang (China, 2005), Europese première.
Een jongen verlaat zijn dorp en moeder om in de stad te zoeken naar zijn vader, waarvan hij denkt dat het een rijke projectontwikkelaar is. Maar wat hij in de stad aantreft is niet wat hij verwacht. Dit speelfilmdebuut van de talentvolle Ying Liang werd buiten de bekende Chinese filmproductiecentra gemaakt. Het grillige sociale drama vermengt met prikkelende zwarte komedie roept een treffend beeld op van de hedendaagse Chinese samenleving.







Post hier waar jij naartoe gaat!
Ik ga zelf dit jaar op het festival werken, dus kan lekker gratis naar alle films!

Ik ga zelf altijd naar het IFFR voor de aziatische films, en dit lijkt mij erg leuk:
Short: Asian Hot Houses

En zo even snel lijkt mij deze ook erg leuk:
9 Dragons (9 Naga) - TT

Een film over een beroepsmoordenaar in een sloppenwijk. En toch gaat het meer over bewogenheid dan misdaad. Geen gangster- maar een vriendenfilm? In Indonesië blijkt het neorealisme nog springlevend.

[ Bericht 66% gewijzigd door SaintOfKillers op 20-01-2006 16:40:40 ]
Dirty...
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:41:39 #44
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_34233215
3 februari is het de nacht van de wansmaak !!!
pi_34233298
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:41 schreef AntiChrist het volgende:
3 februari is het de nacht van de wansmaak !!!

Is het IFFR uitsluitend en alleen voor de cinefiele fijnproevers? De Nacht van de Wansmaak bewijst het ongelijk van deze stelling. DNvdW is inmiddels een begrip, ook voor Rotterdam-gangers. Dit jaar biedt het festival een voorproefje op een gloednieuwe Nacht van de Wansmaak, die in het najaar op toernee gaat. Daarnaast uiteraard de hoogtepunten uit eerdere edities. Van de meest hallucinante voorlichtingsfilm aller tijden tot een zeer exclusieve afdaling in de krochten van de Scandinavische seksindustrie uit de jaren '70. Wie durft?
¤ 17,50 (met Tijgerpas ¤ 12,50)


hehehe...ok...
Dirty...
  donderdag 19 januari 2006 @ 12:03:00 #46
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_34235498
Glue, Walking on the wild side en 9 dragons lijken mij erg leuk/goed

Ik heb 2 (of 3) jaar geleden Ong Bak - Muy Thai Warrior gezien. Dat was echt de meest meesterlijke film ooit!
Action is the enemy of thoughts
pi_34236999
Programma valt ERG tegen dit jaar. Ongelovelijk veel crappy VIDEO vertoningen, documentaires, en 3 uur durende zwart-wit films zonder dialogen.

Waar zijn The Promise (China), Perhaps Love (Hong Kong), Sympathy for Lady Vengeance (Zuid-Korea), April Snow (Zuid-Korea), Zozo (Zweden), The Squid and the Whale, en Capote?

Hopelijk draait er nog wat leuks als surprise film. (alhoewel er een grote kans is dat 1 van de surprise films Breakfast on Pluto wordt) Ik ben nog met m'n programma bezig, nu 36 films, maar ik moet alles nog door IMDB halen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Patvs op 19-01-2006 14:24:06 ]
pi_34239448
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 12:03 schreef Reintje het volgende:
Glue, Walking on the wild side en 9 dragons lijken mij erg leuk/goed

Ik heb 2 (of 3) jaar geleden Ong Bak - Muy Thai Warrior gezien. Dat was echt de meest meesterlijke film ooit!
Ja die 2 indonesische films ga ik heen, en het korte indonesische film programma
Dirty...
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:40:18 #50
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_34245376
9 Dragons,Mughal-e-Azam,The sun zijn films waar ik heen wil gaan en moet nog kijken of er nog leuke asia cinema draait

[ Bericht 5% gewijzigd door dvdfreak op 19-01-2006 16:53:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')