kaarten in de kroegquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:24 schreef American_Nightmare het volgende:
Als jij oud en zielig bent, wat ga je dan het liefste doen: Geile Romeense wijven neuken of kaarten in de kroeg?
Oh ja? En wat is er de volgende keer gebeurd dan? En wat zal er nu gebeuren? Volgens mij is de man oud en wijs genoeg om zelf te beslissen. En misschien interesseert het hem helemaal niet dat het hem bakken met geld kost. Misschien wil hij gewoon lekker achter de vrouwtjes aan nou het nog kan, in plaats van met z'n ouwe azijnpissers van 'vrienden' rond een tafel te gaan zitten kaarten.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:25 schreef stijgende_ster het volgende:
Ik wou dat ik het wist. Maar je kan alleen proberen tot hem door te dringen en hem in te laten zien wat er de vorige keer gebeurt is en wat er nu zal gebeuren.
Succes.
Das ook waar.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:28 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Oh ja? En wat is er de volgende keer gebeurd dan? En wat zal er nu gebeuren? Volgens mij is de man oud en wijs genoeg om zelf te beslissen. En misschien interesseert het hem helemaal niet dat het hem bakken met geld kost. Misschien wil hij gewoon lekker achter de vrouwtjes aan nou het nog kan, in plaats van met z'n ouwe azijnpissers van 'vrienden' rond een tafel te gaan zitten kaarten.
Je kan die oude man ook niks opleggen. Maar zo'n Roemeens 'chickie' dat de straatkant verkoopt, waarom zou die op een toch (in ieder geval voor haar) welvarende oude man vallen?quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:33 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik zie nou dat ze de straatkrant verkoopt. Dat is inderdaad geen goed teken
Allemaal waar, maar van de andere kant kan ik me voorstellen dat de man niet alleen wil zijn en moeilijk aan een 'normale' vrouw kan komen. Dus wat dat betreft is 'm ook weinig kwalijk te nemen. Het staat niet vast dat de vrouw hem financieel uit gaat kleden. Misschien is ze wel tevreden met eten en onderdak en af en toe wat nieuwe kleding. Als ze verder het huishouden doet en niet teveel zeurt, prima toch?quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:35 schreef stijgende_ster het volgende:
[..]
Je kan die oude man ook niks opleggen. Maar zo'n Roemeens 'chickie' dat de straatkant verkoopt, waarom zou die op een toch (in ieder geval voor haar) welvarende oude man vallen?
De meisjes van Hugh Hefner, vallen die op hem omdat ie zon lief karakter heeft en een ongelooflijk goeie pik?
Ja dat is ook. Maar van die leeftijd zijn er doorgaans meer alleenstaande vrouwen dan alleenstaande mannen. Er is dus 'een markt' zou je kunnen zeggen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:36 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Allemaal waar, maar van de andere kant kan ik me voorstellen dat de man niet alleen wil zijn en moeilijk aan een 'normale' vrouw kan komen. Dus wat dat betreft is 'm ook weinig kwalijk te nemen.
hoop het niet voor zn paquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:39 schreef ThE_ED het volgende:
Dit is toch niet in Groningen heh?
Met webcam?quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:38 schreef boem-dikkie het volgende:
Mijn oma heeft bijv. een laptopje aangeschaft en vermaakt zich wel op het internet ( tenminste, tot hoeverre ze het snapt vind ze het leuk haha ).
kaarten in de kroeg a hij krijgt hem toch niet overeind op die leeftijd b hij loopt geen soa op c geen mes tussen z,n ribben en geen geld meer Dat zijn toch wel genoeg rede voor kaarten in de kroegquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:24 schreef American_Nightmare het volgende:
Als jij oud en zielig bent, wat ga je dan het liefste doen: Geile Romeense wijven neuken of kaarten in de kroeg?
Ik ben het hier wel mee eens.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:36 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Allemaal waar, maar van de andere kant kan ik me voorstellen dat de man niet alleen wil zijn en moeilijk aan een 'normale' vrouw kan komen. Dus wat dat betreft is 'm ook weinig kwalijk te nemen. Het staat niet vast dat de vrouw hem financieel uit gaat kleden. Misschien is ze wel tevreden met eten en onderdak en af en toe wat nieuwe kleding. Als ze verder het huishouden doet en niet teveel zeurt, prima toch?
Als dat de rede is dan gaat ze wel achter een raam zitten Zown straatkrant verkopen daar word je niet rijk vanquote:Op woensdag 4 januari 2006 22:12 schreef ThE_ED het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd of het om die Roemense bij de AH in Groningen gaat die het verkopen van de straatkrant gewoon ziet als "werk" en na een paar maanden werken dan weer voor een maandje naar haar gezin in Roemenië vertrekt.
Slecht eigenlijk dat dat gewoon kan, daar is die krant toch niet voor bedoeld.
Ja zo zie ik het ook. Als de topicstarter nu op zijn vader gaat zitten hakken en daarmee laat blijken zijn vader niet voor vol aan te zien daar maak je zo een man veel ongelukkiger mee. En iemand van 70 is echt niet vanzelfsprekend dement hoor.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:48 schreef senesta het volgende:
Ik troost me met de gedachte dat hij een volwassen man was en in ieder geval van de twee jaar dat het goed ging heeft genoten, uiteindelijk moet iedereen met zijn eigen keuzes leven of je nou 54 of 70 bent.
Ik denk, als hij is zoals mijn vader was, je als je hem dit ontneemt, je hem meer afneemt dan zijn centen.
Of nog beter: kaarten met geile Roemeense wijven in de kroegquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:24 schreef American_Nightmare het volgende:
of NOG beter: neuken met geile roemeense wijven en ondertussen kaarten in de kroegquote:Op woensdag 4 januari 2006 22:18 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Of nog beter: kaarten met geile Roemeense wijven in de kroeg![]()
het gaat meer om waarschuwen 'pas op'....Want misschien dat je het nog niet weet maar liefde maakt blindquote:Op woensdag 4 januari 2006 22:16 schreef Gronings_Mopje het volgende:
[..]
Ja zo zie ik het ook. Als de topicstarter nu op zijn vader gaat zitten hakken en daarmee laat blijken zijn vader niet voor vol aan te zien daar maak je zo een man veel ongelukkiger mee. En iemand van 70 is echt niet vanzelfsprekend dement hoor.
Waarschuwen is niet fout maar men hoeft ook niet te doen alsof iemand van 70 niet voor zich zelf kan zorgen of nadenken. Teveel waarschuwen kan ook een teken zijn alsof je bang bent dat er niet genoeg erfenis overblijft.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:07 schreef Gelderland het volgende:
[..]
het gaat meer om waarschuwen 'pas op'....Want misschien dat je het nog niet weet maar liefde maakt blindEn ik denk dat die man over paar jaar als zo'n vrouw er wellicht met z'n geld/spullen vandoor is blij was geweest als je hem had gewaarschuwd zodat hij er op kon letten. En als zoiets gebeurd zitie dus nóg dieper in de put....Maar 't ligt er dus maar aan wat voor type je pa is en dat moet je zelf beoordelen (hoe je het beste op hem in kan spelen)
over die erfenis gaat het denk ik geeneens direct. Als je goed leest staat er ook dat het vooral gaat om dat dat vrouwtje er met het geld/spullen vandoor gaat en dat zijn vader er dán ONGELUKKIGER van wordt.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:09 schreef Gronings_Mopje het volgende:
[..]
Waarschuwen is niet fout maar men hoeft ook niet te doen alsof iemand van 70 niet voor zich zelf kan zorgen of nadenken. Teveel waarschuwen kan ook een teken zijn alsof je bang bent dat er niet genoeg erfenis overblijft.
Daar gaan we dan, bijna een jaar later is het zover. Duizenden euros zijn verdwenen. Allemaal via de pin. Ik weet geeneens hoe ik dit van me af moet schrijven, zoveel verschillende verhalen die me verteld zijn geworden.quote:Nu is het weer zover...een 38 jarige Roemense die hij heeft leren kennen voor de albert heijn waar ze de straatkrant verkoopt.
Kom net van de telefoon af met mijn broer die me vertelde dat ze gaan samenwonen.....
Mijn broer vertrouwd deze vrouw totaal niet, ikzelf kan alleen maar afgaan op wat ik heb gehoord maar vertrouw er ook niks van.
Hoe kan ik bij mijn vader doordringen dat dit niet klopt. Ik begrijp zo goed dat hij niet alleen wilt zijn, maar ga dan een pot kaarten in de kroeg, vermijd de buurman niet als die een praatje wilt maken. Nodig mensen uit als je jarig bent, bel zelf toch eens je zussen op, neem eens de tijd om die andere weduwnaren en solo mannen in het park te leren kennen.
Ik weet nu al dat over een paar maanden ik een vader zal vinden die kaalgestript is, en ik weet niet wat ik kan doen om dit te voorkomen zonder hem te kwetsen.
De politie maar even z'n werk laten doen.quote:
Er is weinig wat je kunt doenquote:Op woensdag 6 december 2006 06:01 schreef huize het volgende:
Politie geweest, verhaal uitgelegd, er word nu onderzoek ingesteld naar deze vrouwen, aangifte van diefstal gaat niet want mn vader heeft zich er nooit tegen verzet...wat moet ik nu?!
Is alles geblokkeerd? Pinpas, creditcards, etc?quote:Op woensdag 6 december 2006 06:01 schreef huize het volgende:
wat moet ik nu?!
Hoewel ik jullie gedachten wel kan volgen, denk ik niet dat dit iets aan de situatie van jouw vader veranderdquote:Op woensdag 6 december 2006 14:04 schreef huize het volgende:
Alles passen zijn geblokkeerd uiteraard.
De opties waar we zelf over hebben zitten te denken ( Broer, vader en ik ) zijn om de bankrekening van mn vader over te nemen, ervoor te zorgen dat alle vaste lasten betaalt worden, en dan iedere week een cash bedrag aan mn vader te geven. Dus als hij dan nog steeds met die Roemeense omgaat ze hem in ieder geval niet kaal kan plukken zoals wat nu is gebeurd.
Probleem is echter dat als mn vader dan schulden maakt wij ook aansprakelijk worden.
Hier hebben we dan komende maandag een gesprek over op de bank.
Verder ben ik inderdaad al bezig met het traject van het maatschappelijk werk te doorlopen, om toch te kijken of het mischien beter isvoor mn vader om niet meer zelfstandig te wonen.
En inderdaad, mn vader is passief het maakt het allemaal niks meer uit, voelt zich alleen, waardoor die niet de deur uitgaat, waardoor die zich nog meer alleen voelt en zo gaat dat dan door. Daarbij heeft hij heel erge moeite met spreken na een hersenvliesontsteking enkele jaren geleden. Dit weerhoud hem ook van contact te maken.
En dat heb je daar dan zo'n Roemeense hoer die misbruikt maakt van zo een situatie, een mooi staaltje acteert samen met haar dochter.
En mn vader wil het maar niet geloven dat die moeder zoiets zou doen "want ze zorgt voor me" . De agent, zn zonen, zn zussen noem het maar op hebben het al zo vaak gezegd dat het niet klopt, dat die vrouwen samen werken. Maar het wilt niet door dringen.
Dus wat meer kunnen we doen dan hem tegen zichzelf te beschermen, zorgen dat zn vaste onkosten betaald worden en hopen dat hij meer uit zn isolement komt..
Of in een aanleunwoning.Afhankelijk van hoe zelfstandig hij verder nog is.Dan heef6t hij in elk geval meer contact met mensen ,ook van zijn eigen leeftijd die ook datzelfde eenzame gevoel wel kennen.quote:Op woensdag 6 december 2006 14:56 schreef huize het volgende:
Dat dit niks aan de situatie veranderd klopt, daarom zijn we in contact met het maatschappelijk werk om mn vader uit dat isolement te krijgen en begeleid wonen wat waarschijnlijk een bejaarden tehuis zal inhouden.
Klopt maar moet je , omdat die kans bestaat , je dan ook maar met zijn keuzes bemoeien ?quote:Op donderdag 7 december 2006 16:42 schreef kleinvogelijn het volgende:
Er is niks mis mee dat je enigszins bezorgd bent en je vader wil behoeden voor eventuele ellende. Je ziet liever ook gewoon een55+ Hollandse Trien die weduwe is en nog een gezellige ouwe dag wil hebben, dan een illegale straatkrantverkoopster van nog geen 40.
De motieven zijn onduidelijk; vindt ze je vader leuk of zoekt ze een makkelijke ingang om te profiteren van allerlei zaken (een huisadres etc)?
Dan is het zijn eigen keuze geweestquote:Aan de andere kant; je vader is een volwassen, maar eenzame man. Mannen op oudere leeftijd kunnen minder goed alleen zijn dan vrouwen, en zijn sneller geneigd maar een vrouw in huis te nemen.
Mijn oud-oom heeft dat ook; 2 jaar geleden is zijn vrouw overleden, en nu heeft hij een syrische vriendin van 50...sja, wie zal het zeggen. Ik heb mijn bedenkingen, maar we zullen zien wat de tijd uitwijst.
Mee eensquote:Ik vind dat je daar best eens rustig met je vader over kan praten zonder hem te betuttelen etc. Zeg erbij dat je het immers doet omdat je van hem houdt en hem het beste gunt.
Ik geloof niet dat ' iedereen dit weet ' maar buiten dat vind ik het idd een slecht voorbeeld want hoe weet je dat Howard niet heel gelukkig is geweest ?quote:Misschien niet echt een goed voorbeeld: Kennen jullie die weduwnaar Howard Marshall die met Anna Nicole Smith trouwde? iedereen weet hoe het met de erfenis is afgelopen....
Juist daar dacht ik ook aan en gezien de leeftijd van je vader kan hij daarvoor ws wel in aanmerking komen. Succes.quote:Op donderdag 7 december 2006 13:12 schreef blaaatkipje het volgende:
Als hij sociaal contact mist enzo kan hij evt. ook naar een dagverzorging? Kun je enkele dagen heen gaan waar nog meer mensen komen die anders in een sociaal isolement terecht komen en gewoon leuke dingen doen met elkaar maar goed daar kan de maatschappelijk werker vast wel meer over vertellen
Dat is wel waar.Ik heb wel eens het idee dat oude mensen langzamerhand weer een beetje baby worden.Klinkt wellicht lulliger dan ik het bedoel.Het gaat ze allemaal te snel tegenwoordig,ze kunnen het niet meer bijbenen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:29 schreef huize het volgende:
Bedankt voor alle reacties en het meedenken mensen. Ben het niet met alles eens wat er gezegd word..
Op een bepaald moment komt er een tijd in het leven van je ouders waar je hun zult moeten gaan beschermen tegen kwaadwillenden en tegen zichzelf.
Net zoals je ouders jou vroeger beschermde, hoe erg je het ook vond.
Ja dat is natuurlijk een doorslaggevend gegevenquote:Op donderdag 7 december 2006 16:42 schreef kleinvogelijn het volgende:
Er is niks mis mee dat je enigszins bezorgd bent en je vader wil behoeden voor eventuele ellende. Je ziet liever ook gewoon een55+ Hollandse Trien die weduwe is en nog een gezellige ouwe dag wil hebben, dan een illegale straatkrantverkoopster van nog geen 40.
De motieven zijn onduidelijk; vindt ze je vader leuk of zoekt ze een makkelijke ingang om te profiteren van allerlei zaken (een huisadres etc)?
Aan de andere kant; je vader is een volwassen, maar eenzame man. Mannen op oudere leeftijd kunnen minder goed alleen zijn dan vrouwen, en zijn sneller geneigd maar een vrouw in huis te nemen.
Mijn oud-oom heeft dat ook; 2 jaar geleden is zijn vrouw overleden, en nu heeft hij een syrische vriendin van 50...sja, wie zal het zeggen. Ik heb mijn bedenkingen, maar we zullen zien wat de tijd uitwijst.
Ik vind dat je daar best eens rustig met je vader over kan praten zonder hem te betuttelen etc. Zeg erbij dat je het immers doet omdat je van hem houdt en hem het beste gunt.
En je vader niet voor vol aanzien met zijn 70 jaar? Misschien niet echt een goed voorbeeld: Kennen jullie die weduwnaar Howard Marshall die met Anna Nicole Smith trouwde? iedereen weet hoe het met de erfenis is afgelopen....
Dus omdat iemand zich verwonderd over de dingen die veranderen is hij al minder toerekeningsvatbaar?quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:31 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat is wel waar.Ik heb wel eens het idee dat oude mensen langzamerhand weer een beetje baby worden.Klinkt wellicht lulliger dan ik het bedoel.Het gaat ze allemaal te snel tegenwoordig,ze kunnen het niet meer bijbenen.
Als ik mijn opa van bijna 91 ophaal om bijv. naar mijn vader te gaan zegt hij steevast als we zijn straat uitrijden:"Het wordt ook steeds drukker hè"
Dat is dan op het moment dat we drie auto's tegenkomen.
Ik denk dat die man bij Amsterdam zich helemaal een rolberoerte zou schrikken.
Jeetje, wat zullen jullie geschrokken zijnquote:Op zaterdag 23 december 2006 23:53 schreef huize het volgende:
13 Dagen later en een hele hoop gebeurtenissen verder.
Waar te beginnen.
Het gesprek op de bank is heel goed gegaan. Ik zal hier achterlaten wat wij hebben gedaan zonder al te veel op details in te gaan, meer om te laten zien wat de opties zijn.
De schuld hebben we opgelost met een persoonlijke lening.
Pinnen, dit kun je laten instellen tot een maximaal bedrag, deze hebben we verlaagd tot 150 euro per maand.
Daarnaast heb je betalingen in een winkel, die weer buiten het nomale "pinnen" vallen, deze ook verlaagd.
Dus het financiele gedeelte is onder controle.
Al deze gebeurtenissen hebben uiteraard de nodige stress met zich meegebracht met als resultaat dat mn vader donderdag de 14 een kleine hersenbloeding heeft gehad, echter in het gedeelte waar orientatie zit.
Die donderdag werd mijn broer gebeld door de thuishulp van mn vader, of we wisten of mn vader de dokter had gebeld omdat hij zich slecht voelde. Hierop heeft mn broer mn vader gebeld om te kijken hoe het ging en of die nou wel de dokter had gebeld. Mn vader nam op, maar kwam niet uit zn woorden (erger dan normaal) en gaf aan dat hij niet overeind kwam.
Hierop heeft mn broer mij gebeld en ben ik door een collega naar het huis van mn vader gebracht. Aangezien ik de sleutel bij me had was mn broer nog niet naar binnen kunnen gaan. Bij binnenkomst vonden we mn vader op een krukje bij de verwarming. Hij kon niet overeind komen, maar had wel zn asbak en de afstandsbediening bij zich, hoe hij daar terecht was gekomen wist hij niet.
Zn ogen stonden gewoon raar, klaagde over pijn in de nek, pijn rondom het hart en gedesorienteerd. Hierop heb ik direct 112 gebeld. Na de woorden van de telefonist "en u dacht er niet over om eerst de huisarts te bellen"heb ik deze een beetje directer aangesproken dan mn bedoeling was, maar de ambulance kwam er toch aan.
Het hele ziekenhuis verhaal zal ik jullie besparen.
Momenteel zit mn vader zeker tot de eerste week van januari in een verpleegkliniek voor revalidatie maar alle vooruitzichten zijn toch wel dat het zelfstandig wonen voorbij zullen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |