abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:20:48 #1
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_33706012
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem.

Het betreft mijn vader.

Mijn vader is een oude man van 70, ziet er niet slecht uit voor zn leeftijd, heeft echter wel moeite met lopen en praten na een acute hersenvliesontsteking van 2 jaar geleden en enkele kleine hersenbloedingen.
Maar waar hij het meeste last van heeft is zelfmedelijden.

Na de scheiding van mijn moeder (zijn 2e vrouw) heeft hij een tijdje solo geleeft totdat ik bij hem ben gaan wonen. Het kwam voor beide practischer uit, ik qua mijn toenmalige werk voor hem dat hij niet alleen zat.

In deze tijd heeft hij ook een vrouw leren kennen, een Poolse ( god knows where how and what). Hij heeft in totaal 2 jaar een relatie met deze vrouw gehad wat ertoe leidde dat hij meer in Polen was dan bij zijn famillie hier ( broer en ik ). Zijn constante afwezigheid leidde er dus ook toe dat zijn toenmalige vrienden hem hebben laten vallen. Dit als reactie op zijn keuze om vol voor Polen te gaan.

Uiteraard liep de Poolse relatie staak, zij wilde niet naar Nederland komen ivm het schoolgaande kinderen en hij wilde niet in het armzalige Polen wonen.

Resultaat, mijn vader was alleen, ik was vertrokken, zijn vrienden zag die niet meer en tsja mijn broer en ik ook maar zelden.

Nu is het weer zover...een 38 jarige Roemense die hij heeft leren kennen voor de albert heijn waar ze de straatkrant verkoopt.
Kom net van de telefoon af met mijn broer die me vertelde dat ze gaan samenwonen.....
Mijn broer vertrouwd deze vrouw totaal niet, ikzelf kan alleen maar afgaan op wat ik heb gehoord maar vertrouw er ook niks van.

Hoe kan ik bij mijn vader doordringen dat dit niet klopt. Ik begrijp zo goed dat hij niet alleen wilt zijn, maar ga dan een pot kaarten in de kroeg, vermijd de buurman niet als die een praatje wilt maken. Nodig mensen uit als je jarig bent, bel zelf toch eens je zussen op, neem eens de tijd om die andere weduwnaren en solo mannen in het park te leren kennen.

Ik weet nu al dat over een paar maanden ik een vader zal vinden die kaalgestript is, en ik weet niet wat ik kan doen om dit te voorkomen zonder hem te kwetsen.
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
pi_33706083
Moeilijk
pi_33706099
Misschien het rechtstreeks aan hem vermelden wat je er van vindt..?

Een zoon moet toch alles kunnen zeggen tegen z'n pa
pi_33706115
Maar ja, je vader is een volwassen man, je kan het hooguit uitspreken tegen hem,wat je voelt en wat je vindt. Maar uiteindelijk is het zijn keuze. Als ie wordt kaalgestript, so it be.
pi_33706127
Als jij oud en zielig bent, wat ga je dan het liefste doen: Geile Romeense wijven neuken of kaarten in de kroeg?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:25:54 #6
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_33706194
Ik wou dat ik het wist. Maar je kan alleen proberen tot hem door te dringen en hem in te laten zien wat er de vorige keer gebeurt is en wat er nu zal gebeuren.
Succes.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_33706205
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:24 schreef American_Nightmare het volgende:
Als jij oud en zielig bent, wat ga je dan het liefste doen: Geile Romeense wijven neuken of kaarten in de kroeg?
kaarten in de kroeg
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:27:15 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33706240
Misschien het gesprek zakelijk houden. Dat je hem veel geluk wenst met deze vrouw, maar dat je hoopt dat hij zelf het beheer over zijn centen houdt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_33706274
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:25 schreef stijgende_ster het volgende:
Ik wou dat ik het wist. Maar je kan alleen proberen tot hem door te dringen en hem in te laten zien wat er de vorige keer gebeurt is en wat er nu zal gebeuren.
Succes.
Oh ja? En wat is er de volgende keer gebeurd dan? En wat zal er nu gebeuren? Volgens mij is de man oud en wijs genoeg om zelf te beslissen. En misschien interesseert het hem helemaal niet dat het hem bakken met geld kost. Misschien wil hij gewoon lekker achter de vrouwtjes aan nou het nog kan, in plaats van met z'n ouwe azijnpissers van 'vrienden' rond een tafel te gaan zitten kaarten.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_33706322
Misschien is ze illegaal of gezocht, je kan altijd de politie 's laten langsgaan.
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:29:55 #11
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_33706329
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:28 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Oh ja? En wat is er de volgende keer gebeurd dan? En wat zal er nu gebeuren? Volgens mij is de man oud en wijs genoeg om zelf te beslissen. En misschien interesseert het hem helemaal niet dat het hem bakken met geld kost. Misschien wil hij gewoon lekker achter de vrouwtjes aan nou het nog kan, in plaats van met z'n ouwe azijnpissers van 'vrienden' rond een tafel te gaan zitten kaarten.
Das ook waar.
pi_33706463
Ik zie nou dat ze de straatkrant verkoopt. Dat is inderdaad geen goed teken
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 20:33:55 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_33706477
Ik vind dit soort dingen toch een beetje, gebruiken en gebruikt worden.
Ik bedoel je vader is geen kind, het is een volwassen man die zijn eigen keuzes maakt.
Hij neemt haar toch in huis voor zijn eigen redenen, je maakt mij niet wijs dat hij het doet omdat hij zoveel van haar houd.
Ik denk dat je hooguit je bezwaren kan uiten, en hem verder alleen maar het beste toe kan wensen en er respect voor hebben.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:34:26 #14
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_33706498
Heh allemaal logische antwoorden.

Kleine beschrijving van mijn vader....hij zoekt letterlijk een vrouw die schoonmaakt, voor hem kookt en die s'avonds even een kwartiertje met hem meehijgt.
Hij is een vreselijk vastgeroeste man, hou zielsveel van hem maar het is zo.

Als ik hem ermee zou confronteren hoe en wat weet ik toch wat er gebeurt, hij komt niet uit zijn woorden maakt het overdreven erger. Dit alles leid tot een ruzie en ik vertrek woedend en verdrietig.

EN wat betreft het illegaale gedeelte, naar wat mijn broer mij vertelde zit ze nu in Antwerpen todat ze Nederland weer in mag. Het hele hoe en wat weet ik niet, and quite frankly i dont wanna know.
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:35:29 #15
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_33706543
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:33 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik zie nou dat ze de straatkrant verkoopt. Dat is inderdaad geen goed teken
Je kan die oude man ook niks opleggen. Maar zo'n Roemeens 'chickie' dat de straatkant verkoopt, waarom zou die op een toch (in ieder geval voor haar) welvarende oude man vallen?
De meisjes van Hugh Hefner, vallen die op hem omdat ie zon lief karakter heeft en een ongelooflijk goeie pik?

Ik wil TS zijn vader niet vergelijken met Hugh Hefner trouwens.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_33706580
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:35 schreef stijgende_ster het volgende:

[..]

Je kan die oude man ook niks opleggen. Maar zo'n Roemeens 'chickie' dat de straatkant verkoopt, waarom zou die op een toch (in ieder geval voor haar) welvarende oude man vallen?
De meisjes van Hugh Hefner, vallen die op hem omdat ie zon lief karakter heeft en een ongelooflijk goeie pik?
Allemaal waar, maar van de andere kant kan ik me voorstellen dat de man niet alleen wil zijn en moeilijk aan een 'normale' vrouw kan komen. Dus wat dat betreft is 'm ook weinig kwalijk te nemen. Het staat niet vast dat de vrouw hem financieel uit gaat kleden. Misschien is ze wel tevreden met eten en onderdak en af en toe wat nieuwe kleding. Als ze verder het huishouden doet en niet teveel zeurt, prima toch?
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:37:58 #17
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_33706634
Btw ik neem hem ook niks kwalijk, gun mijn vader echt alles wat zijn hartje begeert. Ik wil echter gewoon voorkomen dat hij op zn bek gaat, financieel genaaid word, spullen kwijtraakt en nog verder afzakt in een sociaal isolement.
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:38:22 #18
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_33706651
ik zal zo ie zo even duidelijk met hem praten, ik ga er wel van uit dat hij meer zijn zoon( s ) zou vertrouwen dan zijn net nieuwe leuke op straat krant verkopende roemeense vrouw ( ). Verder zal ik eens wat ideen voorleggen aan hem wat ie kan doen als ie zich alleen voelt, iets voor hem kopen of iets mét hem gaan kopen. Mijn oma heeft bijv. een laptopje aangeschaft en vermaakt zich wel op het internet ( tenminste, tot hoeverre ze het snapt vind ze het leuk haha ).
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:38:24 #19
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_33706653
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:36 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Allemaal waar, maar van de andere kant kan ik me voorstellen dat de man niet alleen wil zijn en moeilijk aan een 'normale' vrouw kan komen. Dus wat dat betreft is 'm ook weinig kwalijk te nemen.
Ja dat is ook. Maar van die leeftijd zijn er doorgaans meer alleenstaande vrouwen dan alleenstaande mannen. Er is dus 'een markt' zou je kunnen zeggen. Het is, zoals TS zegt, misschien meer een idee om sociaal wat meer te participeren.
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:38:39 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_33706664
Je vader kan best zijn eigen keuzes maken.. Ik bedoel, als hij met die vrouw gelukkig wordt hoef jij er niet tussen te gaan zitten als bemoeial. Kijk nou eerst eens wat voor persoon het is en hoe het gaat, en ga daarna je oordelen spuien Hij is al oud, wat wil je dan -- dat ie alleen sterft?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:39:37 #21
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_33706703
Dit is toch niet in Groningen heh?
[KNE]-Mod
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:42:18 #22
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_33706823
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:39 schreef ThE_ED het volgende:
Dit is toch niet in Groningen heh?
hoop het niet voor zn pa
pi_33706914
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:38 schreef boem-dikkie het volgende:
Mijn oma heeft bijv. een laptopje aangeschaft en vermaakt zich wel op het internet ( tenminste, tot hoeverre ze het snapt vind ze het leuk haha ).
Met webcam?
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 20:48:14 #24
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_33707033
Ha ha ha het is omdat hij is overleden maar anders zou ik denken dat je het over mijn vader hebt.

Mijn vader was de typische vrachtwagenchauffeur, je weet wel die met in elk stadje een ander schatje.
Hij heeft wel eens vrouwtje mee genomen naar nederland uit frankrijk vandaan, uiteindelijk heeft hij haar er weer uit gezet omdat ze niet kon koken.
Zo zijn er meer geweest, de meeste gingen weg door dat hij gewoon niet trouw was.

Die heeft uiteindelijk een vrouwtje uit peru over laten komen, hij wist niet eens hoe ze heette.
Uiteindelijk is ze hier naartoe gekomen, waarschijnlijk kon ze wel goed koken en zo want hij is uiteindelijk met haar getrouwd om haar hier te houden.
Uiteindelijk heeft dat huwelijk 5 jaar geduurd en heeft ze uiteindelijk een kind gekregen dat zijn achternaam draagt maar van een één of andere reizende vertegenwoordiger is.
Ze zijn uit elkaar gegaan en ze hebben nog twee jaar apart gewoond waarin hij haar huis inrichtte en voor haar en haar kind zorgde.
Ze heeft naar mijn idee ook flink misbruik van hem gemaakt.
Een maand voor hij eindelijk een scheiding wilde aanvragen overleed hij aan een hartinfarct, 54 jaar oud.
Een erfenis hebben we (zijn twee dochters) bijna niet gehad aangezien alles tegenwoordig naar de vrouw gaat, maar dat vind ik niet zo erg hoor, ik heb alle foto's die ik belangrijk vond.

Ik troost me met de gedachte dat hij een volwassen man was en in ieder geval van de twee jaar dat het goed ging heeft genoten, uiteindelijk moet iedereen met zijn eigen keuzes leven of je nou 54 of 70 bent.
Ik denk, als hij is zoals mijn vader was, je als je hem dit ontneemt, je hem meer afneemt dan zijn centen.
pi_33707876
ik zeg koudmaken die bitch
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:10:50 #26
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_33709284
quote:
kaarten in de kroeg a hij krijgt hem toch niet overeind op die leeftijd b hij loopt geen soa op c geen mes tussen z,n ribben en geen geld meer Dat zijn toch wel genoeg rede voor kaarten in de kroeg
pi_33709327
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:36 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Allemaal waar, maar van de andere kant kan ik me voorstellen dat de man niet alleen wil zijn en moeilijk aan een 'normale' vrouw kan komen. Dus wat dat betreft is 'm ook weinig kwalijk te nemen. Het staat niet vast dat de vrouw hem financieel uit gaat kleden. Misschien is ze wel tevreden met eten en onderdak en af en toe wat nieuwe kleding. Als ze verder het huishouden doet en niet teveel zeurt, prima toch?
Ik ben het hier wel mee eens.

Geloof jij dat jouw vader een demente sukkel is die helemaal niet meer voor zichzelf kan zorgen of dat het gewoon een man is die van wat gezelligheid houdt?
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:12:08 #28
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_33709342
Ik ben nu wel benieuwd of het om die Roemense bij de AH in Groningen gaat die het verkopen van de straatkrant gewoon ziet als "werk" en na een paar maanden werken dan weer voor een maandje naar haar gezin in Roemenië vertrekt.

Slecht eigenlijk dat dat gewoon kan, daar is die krant toch niet voor bedoeld.
[KNE]-Mod
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:15:29 #29
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_33709478
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:12 schreef ThE_ED het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd of het om die Roemense bij de AH in Groningen gaat die het verkopen van de straatkrant gewoon ziet als "werk" en na een paar maanden werken dan weer voor een maandje naar haar gezin in Roemenië vertrekt.

Slecht eigenlijk dat dat gewoon kan, daar is die krant toch niet voor bedoeld.
Als dat de rede is dan gaat ze wel achter een raam zitten Zown straatkrant verkopen daar word je niet rijk van
pi_33709501
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:48 schreef senesta het volgende:
Ik troost me met de gedachte dat hij een volwassen man was en in ieder geval van de twee jaar dat het goed ging heeft genoten, uiteindelijk moet iedereen met zijn eigen keuzes leven of je nou 54 of 70 bent.
Ik denk, als hij is zoals mijn vader was, je als je hem dit ontneemt, je hem meer afneemt dan zijn centen.
Ja zo zie ik het ook. Als de topicstarter nu op zijn vader gaat zitten hakken en daarmee laat blijken zijn vader niet voor vol aan te zien daar maak je zo een man veel ongelukkiger mee. En iemand van 70 is echt niet vanzelfsprekend dement hoor.
pi_33709587
quote:
Of nog beter: kaarten met geile Roemeense wijven in de kroeg
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:19:11 #32
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_33709619
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:18 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Of nog beter: kaarten met geile Roemeense wijven in de kroeg
of NOG beter: neuken met geile roemeense wijven en ondertussen kaarten in de kroeg
pi_33711314
nou een 38 jarige dak (+geld)loze die een relatie aangaat met een 70-jarige eenzame man. Klinkt al niet al te best...want die vrouw gaat denk (vrees) ik niet voor haar plezier met zo'n véééél oudere man wonen...

Je zou gewoon een gesprek moeten aangaan en daarin bepaalde dingen proberen duidelijk te maken aan hem...En ook je broer zou dat moeten doen.....
Haleloeja
pi_33711627
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:16 schreef Gronings_Mopje het volgende:

[..]

Ja zo zie ik het ook. Als de topicstarter nu op zijn vader gaat zitten hakken en daarmee laat blijken zijn vader niet voor vol aan te zien daar maak je zo een man veel ongelukkiger mee. En iemand van 70 is echt niet vanzelfsprekend dement hoor.
het gaat meer om waarschuwen 'pas op'....Want misschien dat je het nog niet weet maar liefde maakt blind En ik denk dat die man over paar jaar als zo'n vrouw er wellicht met z'n geld/spullen vandoor is blij was geweest als je hem had gewaarschuwd zodat hij er op kon letten. En als zoiets gebeurd zitie dus nóg dieper in de put....Maar 't ligt er dus maar aan wat voor type je pa is en dat moet je zelf beoordelen (hoe je het beste op hem in kan spelen)
Haleloeja
pi_33711754
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 23:07 schreef Gelderland het volgende:

[..]

het gaat meer om waarschuwen 'pas op'....Want misschien dat je het nog niet weet maar liefde maakt blind En ik denk dat die man over paar jaar als zo'n vrouw er wellicht met z'n geld/spullen vandoor is blij was geweest als je hem had gewaarschuwd zodat hij er op kon letten. En als zoiets gebeurd zitie dus nóg dieper in de put....Maar 't ligt er dus maar aan wat voor type je pa is en dat moet je zelf beoordelen (hoe je het beste op hem in kan spelen)
Waarschuwen is niet fout maar men hoeft ook niet te doen alsof iemand van 70 niet voor zich zelf kan zorgen of nadenken. Teveel waarschuwen kan ook een teken zijn alsof je bang bent dat er niet genoeg erfenis overblijft.
pi_33711866
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 23:09 schreef Gronings_Mopje het volgende:

[..]

Waarschuwen is niet fout maar men hoeft ook niet te doen alsof iemand van 70 niet voor zich zelf kan zorgen of nadenken. Teveel waarschuwen kan ook een teken zijn alsof je bang bent dat er niet genoeg erfenis overblijft.
over die erfenis gaat het denk ik geeneens direct. Als je goed leest staat er ook dat het vooral gaat om dat dat vrouwtje er met het geld/spullen vandoor gaat en dat zijn vader er dán ONGELUKKIGER van wordt.

En nogmaals....liefde maakt (zeker voor een eenzame oude man) BLIND
Haleloeja
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 23:36:53 #37
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_33713074
Je zou best je zorgen kunnen uiten maar meer kun je gewoon niet doen lijkt me.
Dat iemand 70 en eenzaam is maakt hem nog niet tot een klein kind.
Liefde maakt iedereen blind, waar zit dan het verschil tussen jou en een man met een leven vol ervaring?
En gelukkiger worden we allemaal niet van een ongelukkige liefde, maar goed wat is dan mooier dan de wetenschap dat wat er ook gebeurd je kinderen je steunen?
Ik neem aan dat hij dat voor de ts ook gedaan heeft.
  woensdag 6 december 2006 @ 06:01:48 #38
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_44183928
quote:
Nu is het weer zover...een 38 jarige Roemense die hij heeft leren kennen voor de albert heijn waar ze de straatkrant verkoopt.
Kom net van de telefoon af met mijn broer die me vertelde dat ze gaan samenwonen.....
Mijn broer vertrouwd deze vrouw totaal niet, ikzelf kan alleen maar afgaan op wat ik heb gehoord maar vertrouw er ook niks van.

Hoe kan ik bij mijn vader doordringen dat dit niet klopt. Ik begrijp zo goed dat hij niet alleen wilt zijn, maar ga dan een pot kaarten in de kroeg, vermijd de buurman niet als die een praatje wilt maken. Nodig mensen uit als je jarig bent, bel zelf toch eens je zussen op, neem eens de tijd om die andere weduwnaren en solo mannen in het park te leren kennen.

Ik weet nu al dat over een paar maanden ik een vader zal vinden die kaalgestript is, en ik weet niet wat ik kan doen om dit te voorkomen zonder hem te kwetsen.
Daar gaan we dan, bijna een jaar later is het zover. Duizenden euros zijn verdwenen. Allemaal via de pin. Ik weet geeneens hoe ik dit van me af moet schrijven, zoveel verschillende verhalen die me verteld zijn geworden.

Sorry als dit allemaal chaotisch overkomt.

Deze vrouw heeft een dochter, die heeft ooit de pinpas van mn vader uit zn borstzak gepakt, nadat ze zn pincode heeft afgekeken. Hierop heeft hij de moeder aangesproken, ruzie tussen moeder en dochter, pinpas terug.

Maar in de maanden erna zijn er zoveel pin afschrijvingen geweest die niet kloppen, 10.40 250 euro af, 10.42 100 euro af, op dezelfde automaat. En zo gaat het maar door.

Na 2 dagen met mn vader te praten liggen er zoveel diverse verhalen op tafel dat ik de draad kwijt ben.
De dochter heeft de pasjes gejat, de dochter heeft dit vaker gedaan, met het pasje dat in huidig bezit is is afgelopen week nog in putte gepint, etc etc etc.

Er is zoveel geld weg, en ik krijg maar geen vasthangend verhaal van mn vader, constant de woorden "ik weet het niet"met het optrekken van de schouders.

Politie geweest, verhaal uitgelegd, er word nu onderzoek ingesteld naar deze vrouwen, aangifte van diefstal gaat niet want mn vader heeft zich er nooit tegen verzet...wat moet ik nu?!
  woensdag 6 december 2006 @ 06:06:42 #39
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44183933
quote:
Op woensdag 6 december 2006 06:01 schreef huize het volgende:

.wat moet ik nu?!
De politie maar even z'n werk laten doen.

Alhoewel je daar niet al teveel van mag verwachten. Het blijft een lullig verhaal.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_44183960
quote:

Politie geweest, verhaal uitgelegd, er word nu onderzoek ingesteld naar deze vrouwen, aangifte van diefstal gaat niet want mn vader heeft zich er nooit tegen verzet...wat moet ik nu?!
Er is weinig wat je kunt doen

1) Jouw vader weet blijkbaar niet waar het geld is gebleven dus zelfs al komt dit voor de rechter dan haalt een beetje advocaat dit geval zo onderuit helaas (dat er steeds bij de zelfde bank wordt gepint is ook geen bewijs want dat doen (onbewust|? ) veel mensen

2) Het geld is waarschijnlijk al lang op en gezien de originele Topic hebben ze ook geen hoog inkomen (kale kip + plukken )

3) Tenzij je weet waar die dames wonen , is langsgaan en praten (bedreigen ) ook geen optie (is sowieso geen optie )
  woensdag 6 december 2006 @ 10:26:11 #41
81237 releaze
best of both worlds
pi_44186300
Je hebt de pinpas al geblokkeerd?

Je vader, ik weet het ook niet. Het lijkt erop dat z'n levensenergie gewoon weg is, weg raakt, doordat ie passief is, of wellicht wordt ie passief omdat z'n levensenergie wegvloeit, het hoeft voor hem allemaal niet zo meer, hij heeft er geen fut meer voor. ik denk dat dit wel een verschijnsel is wat meerdere ouderen hebben en het lijkt mij van belang dat als je vader nog een beetje kwaliteit in zn laatste jaren wil (je weet nooit hoelang het gaat duren) hij naar maatschappelijk werk gaat, of idd andere ouderen gaat opzoeken. Maak de drempel minder laag voor hem, doe jij het onderzoek naar dat soort zaken zodat hij daar iig geen energie in hoeft te steken, want die energie heeft ie toch niet. En als je hem dan in zoverre geinteresseerd hebt kunnen krijgen ga dan met hem mee als de drempel daardoor nog lager wordt. Doe dit een aantal keer totdat z'n zelfvertrouwen daarin groter wordt.

Het kan natuurlijk zo zijn dat je vader daar echt niet op zit te wachten, alsin tikke aggressief worden/territorium afbakenen, en ja, dan is de boodschap wel duidelijk, maar ikzelf zou er nog wel proberen te zijn voor mn vader, tot op zekere hoogte. Als jij dr aan onderdoor gaat zou ik ook adviseren om eens met een maatschappelijkwerker te praten, het zou je zomaar kunnen helpen.

En, wat misschien ook een idee is bedenk ik me net, is dat jij met ouderen gaat praten Ik weet niet of je dit al doet maar wellicht geeft het jou inzicht in hoe hoog die drempel voor je vader zou kunnen zijn en wat het hem in eerste instantie oplevert. Mensen kijken al snel op korte termijn en niet op lange, omdat ze dat niet kunnen inschatten.
  † In Memoriam † woensdag 6 december 2006 @ 12:41:10 #42
43556 miss_dynastie
pi_44189752
quote:
wat moet ik nu?!
Is alles geblokkeerd? Pinpas, creditcards, etc?
  woensdag 6 december 2006 @ 14:04:08 #43
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_44192172
Alles passen zijn geblokkeerd uiteraard.

De opties waar we zelf over hebben zitten te denken ( Broer, vader en ik ) zijn om de bankrekening van mn vader over te nemen, ervoor te zorgen dat alle vaste lasten betaalt worden, en dan iedere week een cash bedrag aan mn vader te geven. Dus als hij dan nog steeds met die Roemeense omgaat ze hem in ieder geval niet kaal kan plukken zoals wat nu is gebeurd.

Probleem is echter dat als mn vader dan schulden maakt wij ook aansprakelijk worden.
Hier hebben we dan komende maandag een gesprek over op de bank.

Verder ben ik inderdaad al bezig met het traject van het maatschappelijk werk te doorlopen, om toch te kijken of het mischien beter isvoor mn vader om niet meer zelfstandig te wonen.

En inderdaad, mn vader is passief het maakt het allemaal niks meer uit, voelt zich alleen, waardoor die niet de deur uitgaat, waardoor die zich nog meer alleen voelt en zo gaat dat dan door. Daarbij heeft hij heel erge moeite met spreken na een hersenvliesontsteking enkele jaren geleden. Dit weerhoud hem ook van contact te maken.

En dat heb je daar dan zo'n Roemeense hoer die misbruikt maakt van zo een situatie, een mooi staaltje acteert samen met haar dochter.

En mn vader wil het maar niet geloven dat die moeder zoiets zou doen "want ze zorgt voor me" . De agent, zn zonen, zn zussen noem het maar op hebben het al zo vaak gezegd dat het niet klopt, dat die vrouwen samen werken. Maar het wilt niet door dringen.

Dus wat meer kunnen we doen dan hem tegen zichzelf te beschermen, zorgen dat zn vaste onkosten betaald worden en hopen dat hij meer uit zn isolement komt..
  woensdag 6 december 2006 @ 14:38:17 #44
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44193171
Ik vind het hartstikke goed dat jullie je pa zo helpen.

Sommige mensen zullen zeggen dat het de normaalste zaak van de wereld is, triest genoeg is dat het niet meer.

Rock on.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_44193336
quote:
Op woensdag 6 december 2006 14:04 schreef huize het volgende:
Alles passen zijn geblokkeerd uiteraard.

De opties waar we zelf over hebben zitten te denken ( Broer, vader en ik ) zijn om de bankrekening van mn vader over te nemen, ervoor te zorgen dat alle vaste lasten betaalt worden, en dan iedere week een cash bedrag aan mn vader te geven. Dus als hij dan nog steeds met die Roemeense omgaat ze hem in ieder geval niet kaal kan plukken zoals wat nu is gebeurd.

Probleem is echter dat als mn vader dan schulden maakt wij ook aansprakelijk worden.
Hier hebben we dan komende maandag een gesprek over op de bank.

Verder ben ik inderdaad al bezig met het traject van het maatschappelijk werk te doorlopen, om toch te kijken of het mischien beter isvoor mn vader om niet meer zelfstandig te wonen.

En inderdaad, mn vader is passief het maakt het allemaal niks meer uit, voelt zich alleen, waardoor die niet de deur uitgaat, waardoor die zich nog meer alleen voelt en zo gaat dat dan door. Daarbij heeft hij heel erge moeite met spreken na een hersenvliesontsteking enkele jaren geleden. Dit weerhoud hem ook van contact te maken.

En dat heb je daar dan zo'n Roemeense hoer die misbruikt maakt van zo een situatie, een mooi staaltje acteert samen met haar dochter.

En mn vader wil het maar niet geloven dat die moeder zoiets zou doen "want ze zorgt voor me" . De agent, zn zonen, zn zussen noem het maar op hebben het al zo vaak gezegd dat het niet klopt, dat die vrouwen samen werken. Maar het wilt niet door dringen.

Dus wat meer kunnen we doen dan hem tegen zichzelf te beschermen, zorgen dat zn vaste onkosten betaald worden en hopen dat hij meer uit zn isolement komt..
Hoewel ik jullie gedachten wel kan volgen, denk ik niet dat dit iets aan de situatie van jouw vader veranderd
Of denk je echt dat hij , door hem zijn geld ' af te pakken ' (zo zal hij dat zelf waarschijnlijk zien ) , ineens weer midden in het leven gaat staan ?
Ik ben bang dat hij zich dan nog meer terugtrekt (met de gedachte van ' ik kan blijkbaar niet eens met mijn eigen geld omgaan ? ' )
En voor elke grotere uitgave bij jullie moet gaan smeken om geld ? (zo zou hij het iig kunnen zien )
  woensdag 6 december 2006 @ 14:56:25 #46
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_44193680
Die gedachte heb ik ook al geopperd, bedoel het neemt toch iets van je man zijn weg als je niet meer heer en meester over je eigen geld bent. Maar mn vader ziet wel in dat dit het verstandigste is. Ook omdat er nu rekeningen terugkomen die niet betaalt kunnen worden omdat hij maximaal rood staat.

Dat dit niks aan de situatie veranderd klopt, daarom zijn we in contact met het maatschappelijk werk om mn vader uit dat isolement te krijgen en begeleid wonen wat waarschijnlijk een bejaarden tehuis zal inhouden.
pi_44194692
Wellicht kun je bewindvoerder worden van je vader.
Dan kun je zelf zijn vaste lasten betalen en hem wekelijks leefgeld geven op een bankrekening waar hij niet rood op kan staan. Dan kan hij nog zelf pinnen en voelt ie zich toch nog zelfstandig.
Jij legt dan aan de rechtbank eenmaal per jaar verantwoording af over de uitkomsten en uitgaven.
En mocht je vader toch schulden maken.....jij bent daar hoofdelijk niet verantwoordelijk hoor. Dat is hijzelf dan nog steeds. Kortom in het ergste geval halen ze zijn huis leeg en niet het jouwe.
Dat is eens wat anders...
pi_44204830
quote:
Op woensdag 6 december 2006 14:56 schreef huize het volgende:

Dat dit niks aan de situatie veranderd klopt, daarom zijn we in contact met het maatschappelijk werk om mn vader uit dat isolement te krijgen en begeleid wonen wat waarschijnlijk een bejaarden tehuis zal inhouden.
Of in een aanleunwoning.Afhankelijk van hoe zelfstandig hij verder nog is.Dan heef6t hij in elk geval meer contact met mensen ,ook van zijn eigen leeftijd die ook datzelfde eenzame gevoel wel kennen.
Misschien dat hij daar ook weer wat van opknapt.
  woensdag 6 december 2006 @ 21:53:23 #49
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_44207964
edit...
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
pi_44220652
Een aanleunwoning is idd geen gek idee, zo woon je nog wel zelfstandig maar kun je alle hulp krijgen die je nodig hebt en zit je dicht bij leeftijdsgenoten
Als hij sociaal contact mist enzo kan hij evt. ook naar een dagverzorging? Kun je enkele dagen heen gaan waar nog meer mensen komen die anders in een sociaal isolement terecht komen en gewoon leuke dingen doen met elkaar maar goed daar kan de maatschappelijk werker vast wel meer over vertellen
How rude!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')