abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44227203
Er is niks mis mee dat je enigszins bezorgd bent en je vader wil behoeden voor eventuele ellende. Je ziet liever ook gewoon een55+ Hollandse Trien die weduwe is en nog een gezellige ouwe dag wil hebben, dan een illegale straatkrantverkoopster van nog geen 40.
De motieven zijn onduidelijk; vindt ze je vader leuk of zoekt ze een makkelijke ingang om te profiteren van allerlei zaken (een huisadres etc)?

Aan de andere kant; je vader is een volwassen, maar eenzame man. Mannen op oudere leeftijd kunnen minder goed alleen zijn dan vrouwen, en zijn sneller geneigd maar een vrouw in huis te nemen.
Mijn oud-oom heeft dat ook; 2 jaar geleden is zijn vrouw overleden, en nu heeft hij een syrische vriendin van 50...sja, wie zal het zeggen. Ik heb mijn bedenkingen, maar we zullen zien wat de tijd uitwijst.

Ik vind dat je daar best eens rustig met je vader over kan praten zonder hem te betuttelen etc. Zeg erbij dat je het immers doet omdat je van hem houdt en hem het beste gunt.

En je vader niet voor vol aanzien met zijn 70 jaar? Misschien niet echt een goed voorbeeld: Kennen jullie die weduwnaar Howard Marshall die met Anna Nicole Smith trouwde? iedereen weet hoe het met de erfenis is afgelopen....
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_44240924
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:42 schreef kleinvogelijn het volgende:
Er is niks mis mee dat je enigszins bezorgd bent en je vader wil behoeden voor eventuele ellende. Je ziet liever ook gewoon een55+ Hollandse Trien die weduwe is en nog een gezellige ouwe dag wil hebben, dan een illegale straatkrantverkoopster van nog geen 40.
De motieven zijn onduidelijk; vindt ze je vader leuk of zoekt ze een makkelijke ingang om te profiteren van allerlei zaken (een huisadres etc)?
Klopt maar moet je , omdat die kans bestaat , je dan ook maar met zijn keuzes bemoeien ?
Hoe voelen de meeste jongeren zich ,als hun ouders zich bemoeien met hun keuzes ?
Dus waarom zullen ouders dan anders reageren ?
quote:
Aan de andere kant; je vader is een volwassen, maar eenzame man. Mannen op oudere leeftijd kunnen minder goed alleen zijn dan vrouwen, en zijn sneller geneigd maar een vrouw in huis te nemen.
Mijn oud-oom heeft dat ook; 2 jaar geleden is zijn vrouw overleden, en nu heeft hij een syrische vriendin van 50...sja, wie zal het zeggen. Ik heb mijn bedenkingen, maar we zullen zien wat de tijd uitwijst.
Dan is het zijn eigen keuze geweest
Als je je er mee bemoeit kan hij later denken ..'wat als ik ermee verder was gegaan' ?
Iedereen maakt keuzes in zijn leven die achteraf gezien verkeerd waren ,hoort dat niet bij het leven ?
quote:
Ik vind dat je daar best eens rustig met je vader over kan praten zonder hem te betuttelen etc. Zeg erbij dat je het immers doet omdat je van hem houdt en hem het beste gunt.
Mee eens (dit moet altijd kunnen , hoewel veel tieners het hier waarschijnlijk niet mee eens zijn als de rollen omgekeerd zijn )
quote:
Misschien niet echt een goed voorbeeld: Kennen jullie die weduwnaar Howard Marshall die met Anna Nicole Smith trouwde? iedereen weet hoe het met de erfenis is afgelopen....
Ik geloof niet dat ' iedereen dit weet ' maar buiten dat vind ik het idd een slecht voorbeeld want hoe weet je dat Howard niet heel gelukkig is geweest ?
  vrijdag 8 december 2006 @ 09:44:27 #53
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_44242401
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:12 schreef blaaatkipje het volgende:
Als hij sociaal contact mist enzo kan hij evt. ook naar een dagverzorging? Kun je enkele dagen heen gaan waar nog meer mensen komen die anders in een sociaal isolement terecht komen en gewoon leuke dingen doen met elkaar maar goed daar kan de maatschappelijk werker vast wel meer over vertellen
Juist daar dacht ik ook aan en gezien de leeftijd van je vader kan hij daarvoor ws wel in aanmerking komen. Succes.
Schaapjes aller landen verenigt u.
Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:29:35 #54
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_44250967
Bedankt voor alle reacties en het meedenken mensen. Ben het niet met alles eens wat er gezegd word..

Op een bepaald moment komt er een tijd in het leven van je ouders waar je hun zult moeten gaan beschermen tegen kwaadwillenden en tegen zichzelf.
Net zoals je ouders jou vroeger beschermde, hoe erg je het ook vond.

Komende maandag hebben we een gesprek op de bank voor alles opties, direct daarna is er een afspraak met het maatschappelijk werk.

Nu moeten we alleen gaan kijken hoe we de huur betaald krijgen de komende maand maar daar valt wel een mouw aan te passen.
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
pi_44286567
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:29 schreef huize het volgende:
Bedankt voor alle reacties en het meedenken mensen. Ben het niet met alles eens wat er gezegd word..

Op een bepaald moment komt er een tijd in het leven van je ouders waar je hun zult moeten gaan beschermen tegen kwaadwillenden en tegen zichzelf.
Net zoals je ouders jou vroeger beschermde, hoe erg je het ook vond.
Dat is wel waar.Ik heb wel eens het idee dat oude mensen langzamerhand weer een beetje baby worden.Klinkt wellicht lulliger dan ik het bedoel.Het gaat ze allemaal te snel tegenwoordig,ze kunnen het niet meer bijbenen.

Als ik mijn opa van bijna 91 ophaal om bijv. naar mijn vader te gaan zegt hij steevast als we zijn straat uitrijden:"Het wordt ook steeds drukker hè"
Dat is dan op het moment dat we drie auto's tegenkomen.

Ik denk dat die man bij Amsterdam zich helemaal een rolberoerte zou schrikken.
  Moderator zaterdag 9 december 2006 @ 21:39:44 #56
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_44286800
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:42 schreef kleinvogelijn het volgende:

En je vader niet voor vol aanzien met zijn 70 jaar? Misschien niet echt een goed voorbeeld: Kennen jullie die weduwnaar Howard Marshall die met Anna Nicole Smith trouwde? iedereen weet hoe het met de erfenis is afgelopen....
Ja dat is natuurlijk een doorslaggevend gegeven
Als je ziet dat de man inderdaad bestolen en misbruikt word en je ziet dat hij er moedeloos onder word kun je aanbieden om samen met hem stappen te ondernemen om het op te laten houden.
Maar door hem als een baby te gaan behandelen doe je hem denk ik geen goed, als mensen al het idee verliezen dat ze als volwaardig persoon in het leven staan, pff ik moet er niet aan denken persoonlijk hoor.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zaterdag 9 december 2006 @ 21:41:07 #57
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_44286844
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 21:31 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat is wel waar.Ik heb wel eens het idee dat oude mensen langzamerhand weer een beetje baby worden.Klinkt wellicht lulliger dan ik het bedoel.Het gaat ze allemaal te snel tegenwoordig,ze kunnen het niet meer bijbenen.

Als ik mijn opa van bijna 91 ophaal om bijv. naar mijn vader te gaan zegt hij steevast als we zijn straat uitrijden:"Het wordt ook steeds drukker hè"
Dat is dan op het moment dat we drie auto's tegenkomen.

Ik denk dat die man bij Amsterdam zich helemaal een rolberoerte zou schrikken.
Dus omdat iemand zich verwonderd over de dingen die veranderen is hij al minder toerekeningsvatbaar?
Ik schrik een beetje van hoe mensen over ouderen denken, jemig zeg
pi_44303402
Als die roemeense vrouw weggaat, wie van de familie gaat dan de hele dag bij je vader zitten?

Zoals ik het lees, weegt je vader de voordelen af tegen de nadelen... en laat zijn roemeense schatje niet gaan. Of het nou een hoer is of een huishoudster.... schijnbaar weegt de lol voor je vader op tegen de ellende.
twee violen en een trommel en een fluit
  zondag 10 december 2006 @ 22:49:10 #59
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_44314932
Dan denk ik dat je maar eens opnieuw moet gaan lezen.
  zaterdag 23 december 2006 @ 23:53:33 #60
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_44695928
13 Dagen later en een hele hoop gebeurtenissen verder.

Waar te beginnen.

Het gesprek op de bank is heel goed gegaan. Ik zal hier achterlaten wat wij hebben gedaan zonder al te veel op details in te gaan, meer om te laten zien wat de opties zijn.

De schuld hebben we opgelost met een persoonlijke lening.
Pinnen, dit kun je laten instellen tot een maximaal bedrag, deze hebben we verlaagd tot 150 euro per maand.
Daarnaast heb je betalingen in een winkel, die weer buiten het nomale "pinnen" vallen, deze ook verlaagd.

Dus het financiele gedeelte is onder controle.

Al deze gebeurtenissen hebben uiteraard de nodige stress met zich meegebracht met als resultaat dat mn vader donderdag de 14 een kleine hersenbloeding heeft gehad, echter in het gedeelte waar orientatie zit.

Die donderdag werd mijn broer gebeld door de thuishulp van mn vader, of we wisten of mn vader de dokter had gebeld omdat hij zich slecht voelde. Hierop heeft mn broer mn vader gebeld om te kijken hoe het ging en of die nou wel de dokter had gebeld. Mn vader nam op, maar kwam niet uit zn woorden (erger dan normaal) en gaf aan dat hij niet overeind kwam.

Hierop heeft mn broer mij gebeld en ben ik door een collega naar het huis van mn vader gebracht. Aangezien ik de sleutel bij me had was mn broer nog niet naar binnen kunnen gaan. Bij binnenkomst vonden we mn vader op een krukje bij de verwarming. Hij kon niet overeind komen, maar had wel zn asbak en de afstandsbediening bij zich, hoe hij daar terecht was gekomen wist hij niet.

Zn ogen stonden gewoon raar, klaagde over pijn in de nek, pijn rondom het hart en gedesorienteerd. Hierop heb ik direct 112 gebeld. Na de woorden van de telefonist "en u dacht er niet over om eerst de huisarts te bellen"heb ik deze een beetje directer aangesproken dan mn bedoeling was, maar de ambulance kwam er toch aan.

Het hele ziekenhuis verhaal zal ik jullie besparen.

Momenteel zit mn vader zeker tot de eerste week van januari in een verpleegkliniek voor revalidatie maar alle vooruitzichten zijn toch wel dat het zelfstandig wonen voorbij zullen zijn.
  Moderator zondag 24 december 2006 @ 00:01:17 #61
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_44696120
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:53 schreef huize het volgende:
13 Dagen later en een hele hoop gebeurtenissen verder.

Waar te beginnen.

Het gesprek op de bank is heel goed gegaan. Ik zal hier achterlaten wat wij hebben gedaan zonder al te veel op details in te gaan, meer om te laten zien wat de opties zijn.

De schuld hebben we opgelost met een persoonlijke lening.
Pinnen, dit kun je laten instellen tot een maximaal bedrag, deze hebben we verlaagd tot 150 euro per maand.
Daarnaast heb je betalingen in een winkel, die weer buiten het nomale "pinnen" vallen, deze ook verlaagd.

Dus het financiele gedeelte is onder controle.

Al deze gebeurtenissen hebben uiteraard de nodige stress met zich meegebracht met als resultaat dat mn vader donderdag de 14 een kleine hersenbloeding heeft gehad, echter in het gedeelte waar orientatie zit.

Die donderdag werd mijn broer gebeld door de thuishulp van mn vader, of we wisten of mn vader de dokter had gebeld omdat hij zich slecht voelde. Hierop heeft mn broer mn vader gebeld om te kijken hoe het ging en of die nou wel de dokter had gebeld. Mn vader nam op, maar kwam niet uit zn woorden (erger dan normaal) en gaf aan dat hij niet overeind kwam.

Hierop heeft mn broer mij gebeld en ben ik door een collega naar het huis van mn vader gebracht. Aangezien ik de sleutel bij me had was mn broer nog niet naar binnen kunnen gaan. Bij binnenkomst vonden we mn vader op een krukje bij de verwarming. Hij kon niet overeind komen, maar had wel zn asbak en de afstandsbediening bij zich, hoe hij daar terecht was gekomen wist hij niet.

Zn ogen stonden gewoon raar, klaagde over pijn in de nek, pijn rondom het hart en gedesorienteerd. Hierop heb ik direct 112 gebeld. Na de woorden van de telefonist "en u dacht er niet over om eerst de huisarts te bellen"heb ik deze een beetje directer aangesproken dan mn bedoeling was, maar de ambulance kwam er toch aan.

Het hele ziekenhuis verhaal zal ik jullie besparen.

Momenteel zit mn vader zeker tot de eerste week van januari in een verpleegkliniek voor revalidatie maar alle vooruitzichten zijn toch wel dat het zelfstandig wonen voorbij zullen zijn.
Jeetje, wat zullen jullie geschrokken zijn
Heel veel sterkte in ieder geval.
  zondag 24 december 2006 @ 10:03:56 #62
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_44700580
Heel veel sterkte. Ik weet waar je nu doorheen gaat. Woorden zijn niet toereikend, maar een hele dikke knuffel van hier. Kracht wens ik jullie toe, om sterk te blijven en bij elkaar te blijven staan.
Schaapjes aller landen verenigt u.
Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')