abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34119844
Wellciht dat de boordrand of het spant iets is uitgerekt door eze wervaring, maar meestal is een flinke snoek toch niet zó ernstig dat de boot er zelf onder lijdt, hoogui de riggers + drukstang en zeer waarschijnlijk de afstelling, maar dat is makkelijker te fixen.
pi_34177857
voor de geïnteresseerden/belangehebbenden: http://stuurrr.hyves.nl
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_34357656
Nog iemand meegedaan aan de ergohead?
is een arbeider.
pi_34364471
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:51 schreef ocf81 het volgende:
Wellciht dat de boordrand of het spant iets is uitgerekt door eze wervaring, maar meestal is een flinke snoek toch niet zó ernstig dat de boot er zelf onder lijdt, hoogui de riggers + drukstang en zeer waarschijnlijk de afstelling, maar dat is makkelijker te fixen.
Boot heeft er ook niets aan overgehouden, zelfs de riggers waren nog helemaal recht. Prima schip verder...
pi_34369850
Niet meegedaan aan de ergohead, want we hebben dit weekend eindelijk weer een met de complete ploeg kunnen varen. Achteraf mooi, want met 20:38 had ik zowel HCl als HV30 niet kunnen winnen.
Opvallend dat het HCl veld werd gewonnen in 19:58 ofwel 1:39.8/ 500m door euros.
ocf81, trapt hij niet hard genoeg voor julie wedstrijdsectie? Het had ook genoeg geweest voor het HB veld.
pi_34373564
Rene ten Thije is hun coach, en ex holland 8
Helaas ben ik tot nader bericht officieel geen wedstrijdroeier meer, ik moet er eerst voor zorgen dat mijn rug weer heel is voordat ik me weer zo mag noemen. Tot nu toe mocht ik nog wel meetrainen enzo, maar nu dus niet meer. Ik had graag deze wedstrijd gestart, maar ik ben zo stom om zo nu en dan te kijken of ik het al uithoud waardoor ik mijn herstel belemmer.
BTW, Tim, de nummer 2 in het HCl veld is een goede vriend van mij.
Edger, de nummer 4 is een andere coach van Euros TJZ 2006.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2006 14:38:34 ]
pi_34375440
Ken Pelargos Tim niet persoonlijk, maar ik zie hem wel eens bij de laak. Pelargos gebruikt de faciliteiten van de laak tot ze een eigen gebouw hebben. Heb hem laatst even gesproken en gefeliciteerd met zijn winst bij de nkindoor. Hij trapt geweldige scores, maar hij zei dat hij dit jaar clubveld gaat starten in 2x. Ze hebben vooralsnog een loeizware boot toegewezen gekregen.
  maandag 23 januari 2006 @ 15:42:49 #68
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_34380156
Damn, zie wel dat een ex-ploeggenoot weer behoorlijk hard is gegaan. (net boven 20 min voor een lichte pik)
Nu nog even afwachten tot hij in de olympische ploeg zit voor Bejing en we hebben een mooi excuus voor een reunie en ploeguitje.
Nog maar 2,5 jaar
pi_34421139
waarom is het nou zo koud???????
roeien kan niet doorgaan :S en voor komend weekend hebben we trainingsweekend staan. met composectie, wedstrijdsectie en clubsectie gezellig een weekendje weg om te roeien!!! echt waar, komend weekend mag het niet vriezen. daarna zou het in principe wel weer mogen van mij, maar niet komend weekend!!!

wordt trouwens ook ergo-trainingen deze week gezien het weer...ik zit liever in boot!!!

ow, ocf81, balen van het voorlopig officieel geen wedstrijdroeier zijn!!! maar nu heb je misschien vanuit jezelf minder druk om te kijken of je dan mee kan komen met de overige mensen van wedstrijdsectie en dan kan je misschien beter herstellen!!! succes
  FOK!fossiel dinsdag 24 januari 2006 @ 20:33:52 #70
1455 Keroppi
kool kikker
pi_34424334
Precies:

GEEN VORST DIT WEEKEND!

Basta!
Chick on a mission
pi_34443958
Jah! Voor mij ook, ga zaterdag de EJD sturen. Voor t eerst een damesacht sturen dus heb er echt zin in, een varend kippenhok

Trouwens, Annemiek, had je nog de groeten gekregen? Had Orca EJD dit weekend gesproken en 1 van die meisjes beloofde dat ze je de groeten zou doen van die Skøll-jongen
is een arbeider.
  FOK!fossiel donderdag 26 januari 2006 @ 11:31:25 #72
1455 Keroppi
kool kikker
pi_34475049
Nee nog niet Was het een lang meisje met donker kort haar? Dat is een van de weinige EJD die mij waarschijnlijk zou kennen
Chick on a mission
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:38:36 #73
26118 paparia
pi_34475233
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:06 schreef theSummoner het volgende:
Jah! Voor mij ook, ga zaterdag de EJD sturen. Voor t eerst een damesacht sturen dus heb er echt zin in, een varend kippenhok
Succes met het sturen van damesachten, is totaal ander gevoel dan een mannenacht.
Je mag zelf oordelen en het verschil uitleggen. Be in for a surprise
Maar verder wel gezellig met een flink aantal potten thee na afloop.
  FOK!fossiel donderdag 26 januari 2006 @ 13:31:30 #74
1455 Keroppi
kool kikker
pi_34478947
Ik heb een keer de dames clubacht gestuurd. Nou dat was pas een kippenhok te water...

Gegiebel alom...
Chick on a mission
  donderdag 26 januari 2006 @ 15:10:12 #75
26118 paparia
pi_34482636
Haha, maar dat is wel de gezelligste boot om te sturen de vrouwen clubacht.
Hebben onderling geen ruzie, of veel minder dan EJD.
Gaat niet zo hard, maar dat hoeft ook niet als je veel lol hebt.
pi_34486369
Naja waarschijnlijk gaat sturen zaterdag toch niet door omdat de weersvoorspelling zegt dat er ijs zal liggen. Dat meisje was een invaller in de EJD, ze was (hoe zeg je dit netjes) 'volslank'. Ik weet verder niet hoe ze heette ofzo. Maarja bij deze alsnog de groeten
is een arbeider.
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:07:21 #77
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_34486810
ey, het topic leeft nog

Ik ook, lekker aan het skiffen zo nu en dan bij mijn nieuwe burgercluppie. Voor Summoner: ik heb dus bij Skoll geroeid.
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_34487504
dan ken jij allicht de heer sjenitzer.
  FOK!fossiel donderdag 26 januari 2006 @ 23:07:52 #79
1455 Keroppi
kool kikker
pi_34500741
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 16:53 schreef theSummoner het volgende:
Naja waarschijnlijk gaat sturen zaterdag toch niet door omdat de weersvoorspelling zegt dat er ijs zal liggen. Dat meisje was een invaller in de EJD, ze was (hoe zeg je dit netjes) 'volslank'. Ik weet verder niet hoe ze heette ofzo. Maarja bij deze alsnog de groeten
Oh dan weet ik al wie het is, super aardige meid!
Chick on a mission
  vrijdag 27 januari 2006 @ 00:17:38 #80
26118 paparia
pi_34503354
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:28 schreef nogeenmaarten het volgende:
dan ken jij allicht de heer sjenitzer.
Hehe, daar ken ik ook het (roeiende)broertje van.
Ook wel schnitzel genoemd
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:39:58 #81
30733 horney_dorney
pi_34517357
yep die ken ik wel! De koning....
pi_34530232
Morgen intraining!!! Alleen wel ijs dit weekend
Rotijs, zou net zondagmorgen de bedrijfsacht gaan sturen voor doekoe
Dag doekoe
is een arbeider.
pi_34593279
Gister intraining! Mooi feestje Vandaag zelfs nog gevaren met enkel brakke gasten aan boord en gespard tegen oud zwaar/oud licht combi. Lag er bij jullie ijs of niet? Wij moesten na een KM of 5 terug vanwege ijsgang maar hebben het stuk toen maar 2x gevaren
is een arbeider.
pi_34608068
trainingsweekend gehad. gelukkig hebben de temperaturen niet al teveel roet in het eten gegooid!!!

zaterdag was het de bedoeling dat we 2x zouden trainen, maar 's ochtends was het nog te koud en 's middags zouden in principe de houten boten het water niet op mogen, maar uiteindelijk mocht dat toch!!! (gelukkig hebben we 1 C4+ die dus wel het water op had gemogen anders)

gister ook geroeid. voor de steiger is al het ijs kapotgemaakt met roeipalen, dus konden we wegroeien want we gingen op kanaal roeien en de andere kant was gracht naar binnenstad en dat lag dus dicht.

al met al lekker geroeid en veel plezier gehad. nu op naar de gyas!
  maandag 30 januari 2006 @ 11:57:10 #85
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_34608600
quote:
Op zondag 29 januari 2006 21:03 schreef theSummoner het volgende:
Gister intraining! Mooi feestje Vandaag zelfs nog gevaren met enkel brakke gasten aan boord en gespard tegen oud zwaar/oud licht combi. Lag er bij jullie ijs of niet? Wij moesten na een KM of 5 terug vanwege ijsgang maar hebben het stuk toen maar 2x gevaren
en wat had je allemaal voor smerigheids meegenomen?
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_34619490
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:57 schreef Chielus het volgende:

[..]

en wat had je allemaal voor smerigheids meegenomen?
Een kerel van mn team had beloofd 200 KG meel mee te nemen, maar dat is niet doorgegaan dus werd het 5 kilo
Wel zolang het bier gratis was (10 tot 1) met bier gegooid. We hebben nog wel een koningsactie uitgehaald: Een boom van 15 meter ('twijgje', onze mascotte) de societeit binnengesleept en er de vloer en het podium mee schoongeveegd. Na 5 minuten werd twijgje echter alweer door het bestuur verwijderd omdat hij gevaar op kon leveren bij het zooien. De volgende morgen toen we gingen varen hebben we hem rechtop gezet en aan het gebouw vastgebonden. Ze hebben een man of 12 nodig om hem weg te halen zonder iets te slopen dus ik gok dat hij er nog steeds staat.
is een arbeider.
  FOK!fossiel zondag 5 februari 2006 @ 13:28:31 #87
1455 Keroppi
kool kikker
pi_34757200
Zo! De Orca In-training is weer geweest

Dit jaar stond ik er niet in een leuk wit shirtje (vorig jaar was mijn coach even vergeten te vermelden wat voor soort feestje het was...) maar in een oud zwart shirt. (Plus subtiele ploeggadget )

Was erg gezellig, toen we eenmaal over de ranzigheidsdrempel heen bent, dan maken de volgende biertjes die je over je heen krijgt ook niks meer uit
Chick on a mission
pi_34773363
Onno, dit weekend gespard tegen je zware sjaars-broeders van Euros. Nog gevraagd of ze je kenden, allemaal natuurlijk. We hebben een spar over 5 KM gedaan, 15 secs tussen hun en onze start en aan het eind waren het er 20. Dus we hadden gewonnen, ofzo. Ook nog onze eigen tweedejaars licht/tweedejaars zwaar combinatie afgepaald . Ik snapte er geen fuck van waarom we niet naast elkaar mochten beginnen, met zo'n interval kan je toch niet goed zien wie er harder gaat? Wazig...naja het is wel gezellig aan de Amstel met al die bezoekende verenigingen. Wie komt er allemaal kijken/roeien met de Head & Heineken?
is een arbeider.
pi_34784167
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:28 schreef Keroppi het volgende:
Zo! De Orca In-training is weer geweest

Dit jaar stond ik er niet in een leuk wit shirtje (vorig jaar was mijn coach even vergeten te vermelden wat voor soort feestje het was...) maar in een oud zwart shirt. (Plus subtiele ploeggadget )

Was erg gezellig, toen we eenmaal over de ranzigheidsdrempel heen bent, dan maken de volgende biertjes die je over je heen krijgt ook niks meer uit
Bier is in het heetst van de strijd een welkome vorm van afkoeling
Wij hebben onze uit-training altijd op de 1e zaterdag van januari.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2006 02:58:41 ]
pi_34785715
tevens voor primaten
pi_34788431
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:57 schreef theSummoner het volgende:
Wie komt er allemaal kijken/roeien met de Head & Heineken?
Heineken: mijn vriendin aanmoedigen, head: roeien HVA4*
Ik neem aan dat alle bezoekers van dit topic minimaal bij de head aanwezig zullen zijn. Zo'n beetje de drukste wedstrijd van het jaar. Of geldt dit alleen voor de burgerverenigingen?
  maandag 6 februari 2006 @ 11:58:02 #92
30733 horney_dorney
pi_34789677
hola,

gisteren weer wezen skiffen...er is een soort van open instructie mogelijkheid en ik moet zeggen dat dit erg goed bevalt, ik merk dat m'n techniek er zeker op vooruit gaat.

Anyway, je merkt dat dat lekkere H& H sfeertje weer begint te komen, 't wordt wat drukker, mensen roeien wat serieuzer, de Hoop was bezig met een soort trials om te bepalen wie welke boot krijgt, ik zag die gasten van Euros overal rondvaren en tsja die 2e jaars van Skoll dat is wat; ik hoorde laatst dat de B4 van de lichte divisie wat zware viertjes flink klop had gegeven, hahaha.

Helaas roei ik de Head niet mee (misschien volgend jaar?) maar ik ga zeker kijken.
pi_34918689
Dit weekend trainingsweekend Brugge aaaaaaaaaight! Nog andere mensen op weekend?
is een arbeider.
  FOK!fossiel zondag 12 februari 2006 @ 17:16:41 #94
1455 Keroppi
kool kikker
pi_35005266
Nee ik heb de Gyas-Hunze geroeid

Vorig jaar hadden we niet meegedaan, dit jaar dus voor het eerst. Komen we beneden bij het vlot om onze boot over te nemen (Orca had boten geleend van Gyas) blijkt dat ding stuurboord opgeriggerd te zijn. Dat terwijl we nog nooit met een stuurboord slag hebben geroeid. Dus na wat lichte paniek hebben we het er maar gewoon op gewaagd.

Inroeien ging erg goed, helemaal als je bedenkt dat het meisje op slag al een jaar niet meer op die positie heeft gezeten . En het was helemaal niet zo koud.

Nou toen vertrokken we, ging best lekker, totdat... we uit de bocht vlogen... De scherpe bocht kon niet meer bijgestuurd worden en we gingen door het foute/smalle bruggat. Stilgelegen, eruit gemanouvreerd en weer verder geroeid.

Wij wel een beetje balen, we hadden er zeker een halve minuut mee verloren. Maar wat blijkt, in het tussenklassement (bij een bepaalde brug) stonden we nog derde. En ondanks alle tijd die het heeft gekost waren we nog steeds 7e. Het ene concurerende orca d4+ team slechts 15 s sneller, de anders zelfs 15s langzamer.

Dus de volgende wedstrijd roeien we ze allemaal omver!
Chick on a mission
pi_35007509
Dat is wel vervelend. Ben je bij de oosterhaven uit de bocht gevlogen?
Overigens, de hoerenbocht op de amstel is waarschijnlijk nog een stukje erger denk ik, maar ik heb gisteren alaleen maar toegegeken als coach.
Helaas had het gezeik niet zo'n goede tijd om dat ze ff vergeten waren e vermelden dat ze zo ongeveer allemaal bakboord zijn. Daar had ik tot dusver nog niks van gemerkty omdat er tijdens trainingen altijd een volle boot was. Ach, de volgende keer beter (en een persoon omgeboord )

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2006 18:14:10 ]
  FOK!fossiel zondag 12 februari 2006 @ 22:16:09 #96
1455 Keroppi
kool kikker
pi_35017683
Wat hebben je coachkids voor tijd neergezet?
Chick on a mission
pi_35020215
Hmm, ietwat langzaam.
Victuri (4+) was twee na laatste, maar die hadden slechts een keer eerder in die boot gezeten, dus dat was nog niet zo heel slecht voor een stel bijna lichte pikken.
Het gezeik (HoC4+) was 14e, maar gezien de fysieke eigenschappen zouden ze wel sneller moeten kunnen. Bij nader inzien willen ze echter liever bier zuipen. Iets wat ik graag anders zou zien iig de dag voor de wedstrijd. * ocf81 dus major teleurgesteld over hun houding.
pi_35029336

Maar wedstro's 'mogen' toch überhaupt niet drinken? Jammer dat ik je gemist heb Onno, we waren dit weekend dus in Brugge, was gaaf! Gisteren afsluitende achervolgingsspar over 3KM waar m'n EJZ boot zoals verwacht 1e is geworden in een tijd van 11.25.95 Er zat alleen nog 10 seconden winst in het sturen en het weer was niet echt relaxt. Storm, hagel en sneeuw; wel goede winterwedstrijden simulatie.
is een arbeider.
pi_35029898
Het zijn regiorukkers, maar ik wil graag wel met mensen werken die voor de best mogelijke prestatie gaan.
  maandag 13 februari 2006 @ 11:57:31 #100
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_35030976
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:21 schreef ocf81 het volgende:
Het zijn regiorukkers, maar ik wil graag wel met mensen werken die voor de best mogelijke prestatie gaan.
Dat zijn meestal de wedstrijdroeiers

Maar ik kan je punt wel begrijpen, vooral als je behoorlijk wat tijd in het coachen hebt gestoken is het nogal ondankbaar van je coachploegje om de dag voor de wedstrijd nog ff flink door te zakken in de kroeg... zou ik ook niet kunnen waarderen.

Overigens heeft ons ploegje (ik roeide niet mee ) een zeer matige tijd neergezet van 13:05 afgelopen zaterdag, we wouden zondag wraak nemen maar helaas werd de korte afstand afgelast wegens ijs op het traject, wat ik me eigenlijk haast niet kan voorstellen want volgens mij heeft het nauwlijks gevroren hier
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_35058537
Dat was ook nieuw op deze wdstrijd, behalve voor diegene met de rode broek.
  FOK!fossiel dinsdag 14 februari 2006 @ 09:55:21 #103
1455 Keroppi
kool kikker
pi_35067470
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:11 schreef ocf81 het volgende:
Hmm, ietwat langzaam.
Victuri (4+) was twee na laatste, maar die hadden slechts een keer eerder in die boot gezeten, dus dat was nog niet zo heel slecht voor een stel bijna lichte pikken.
Het gezeik (HoC4+) was 14e, maar gezien de fysieke eigenschappen zouden ze wel sneller moeten kunnen. Bij nader inzien willen ze echter liever bier zuipen. Iets wat ik graag anders zou zien iig de dag voor de wedstrijd. * ocf81 dus major teleurgesteld over hun houding.
Mja zou ik ook zijn als coach. Je moet ze gewoon beter opvoeden hoor, wij zijn dan ook competitieroeiers, maar we gaan echt niet stappen de avond van te voren.

(En het feit dat je 4+ nog nooit in de boot had gezeten vind ik geen excuus, dat hadden wij ook en die was ook nog een stuurboord opgeriggerd )

Pfoe, bij ons is nu een ware strijd om de toewijzingsboten (4+) bezig. Hoop dat we er eentje met startrecht bemachtigen, maar dat hangt een beetje van het sparren op vrijdag af. Duimen hier he!
Chick on a mission
pi_35102397
http://www.boekeldeneree.com/kk/sponsor_detail.asp?ID=89
Mooie plaatjes en verhaaltjes van onze hoop in bange dagen om de Engelsen te verslaan
is een arbeider.
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:23:41 #105
30733 horney_dorney
pi_35103284
yep, ze waren vorig jaar erg dichtbij, ik geloofde er heilig in dat ze de finale zouden winnen gezien de goede voorrondes, maar helaas (nog) net niet. Hopelijk dit jaar
pi_35105881
Uhuh Nix Holland Acht, zoals m'n coach altijd zegt:
-De acht is toch een beetje het fuifnummer van de spelen...
en:
-6e in de skiff is beter dan zilver in de acht, maar dat boeit het publiek thuis niet.

Hoe kleiner het boottype, hoe grotere bikkel je bent als je er hard in kan gaan, dus respect voor deze helden en hopelijk goud in Eton

[ Bericht 1% gewijzigd door theSummoner op 15-02-2006 11:49:02 (typo) ]
is een arbeider.
pi_35111594
Heb ook meegedaan met de Gyas-Hunze race. Vond het erg leuk en zeker voor herhaling vatbaar. Met z'n allen eerst 3 uur in de trein (dat was wel weer lang) en daarna met de hele vereniging stappen (bij ons is het dus traditie de avond van tevoren te gaan zuipen en stappen! !)

Roeien ging lekker, maar niet optimaal, uiteindelijk een beetje achterin het veld geëindigd. Daarna nog 2x gestuurd, was wel lachen.

Nu op naar het volgende evenement en natuurlijk voor die tijd: veel roeien!!!
pi_35113249
Het punt was dat stappen na de wedstrijd van zaterdag best ok is, maar daarvoor dus liever niet. Het motto van Euros is Roeien om te winnen.
pi_35119659
Tsja, das ook het motto van Okeanos...
is een arbeider.
pi_35145050
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 09:47 schreef theSummoner het volgende:
onze hoop in bange dagen om de Engelsen te verslaan
Als ik het even snel uitreken dan deed onze hoop 1:53/ 500 m gemiddeld over de laatste 750 m van de ergohead. Een race goed indelen is behoorlijk lastig.
pi_35152475
Naja als matthijs de race niet als het eerste deel ingedeeld had, had hij uberhaupt geen kans gehad op een wereldrecord. Beetje domme opmerking dus, het staat ook helemaal toegelicht in z'n verhaal. Verder is een 2k baanwedstrijd tegen 4 engelsen wel even iets anders dan een 6k op de ergometer. Hij had trouwens alsnog met overmacht gewonnen...
is een arbeider.
pi_35162913
Jaja, ik had het hele verhaal gelezen. Zijn recordpoging kreeg toch een onverwachte wending. Stel je voor hoe hard de klap is als je normaal 6 k onder de 1:35 kan trappen en ineens je best moet doen voor vrouwentijden.. Eigenlijk jammer dat Haller er niet was om hem op de hielen te zitten.

Awel, belangrijk is dat de dagen alweer langer worden, zodat binnenkort, ook voor ons werkende burgers, de ergometer kan worden ingeruild voor de skiff.
pi_35267386
Volgend weekend zijn de winterwedstrijden bij Proteus Eretes in Delft en voor de club/ recreantenroeiers de Laak Prognose Race in Den Haag. Aldus gecombineerd bootvervoer mogelijk. Deelnemers?
  maandag 20 februari 2006 @ 10:00:34 #114
30733 horney_dorney
pi_35280051
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 11:47 schreef theSummoner het volgende:
Uhuh Nix Holland Acht, zoals m'n coach altijd zegt:
-De acht is toch een beetje het fuifnummer van de spelen...
en:
-6e in de skiff is beter dan zilver in de acht, maar dat boeit het publiek thuis niet.

Hoe kleiner het boottype, hoe grotere bikkel je bent als je er hard in kan gaan, dus respect voor deze helden en hopelijk goud in Eton
Uhm....ik weet niet waar jij 't over hebt, maar vorig jaar is er een WK (Japan) gevaren; geen OS (neem aan dat jij refereert naar de 2e plek van de M8+ op de OS).

Op het WK werd in de 4- gevaren, en daar heb ik het over, 2e achter Engeland. Ze hadden de snelste tijd in de voorwedstrijd gevaren maar helaas wind tegen in de finale wat voor hun relatief lichte gewicht een nadeel was.

maandag 20 februari 2006 @ 11:17:00 #115
26118 paparia
pi_35281886
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:40 schreef nogeenmaarten het volgende:
Volgend weekend zijn de winterwedstrijden bij Proteus Eretes in Delft en voor de club/ recreantenroeiers de Laak Prognose Race in Den Haag. Aldus gecombineerd bootvervoer mogelijk. Deelnemers?
Geen deelnemer, maar zal er wel bij zijn. (Winterwedstrijden in Delft)
Altijd mooie wedstrijd, live uitslagen die doorkomen.
Of natuurlijk meefietsen met de ploegen en mooie herinneringen ophalen met oud-ploeggenoten.
pi_35282106
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:00 schreef horney_dorney het volgende:

[..]

Uhm....ik weet niet waar jij 't over hebt, maar vorig jaar is er een WK (Japan) gevaren; geen OS (neem aan dat jij refereert naar de 2e plek van de M8+ op de OS).

Op het WK werd in de 4- gevaren, en daar heb ik het over, 2e achter Engeland. Ze hadden de snelste tijd in de voorwedstrijd gevaren maar helaas wind tegen in de finale wat voor hun relatief lichte gewicht een nadeel was.

Klopt...er staat toch in m'n quote ook 'de spelen'? Het feit dat ze zilver in de 4- hadden geeft alleen maar aan dat ze die engelsen ook kunnen hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door theSummoner op 20-02-2006 11:26:12 (typo) ]
is een arbeider.
pi_35362433
Ik heb laatst ook de gyas hunze race geroeid. We startte in het h b4+ veld. We hadden nog maar 3 keer met elkaar in de boot gezeten. Lekkere voorbereiding dus. Ondankt dat toch 4e geworden met 10:56.7 Er is dus nog wat ruimte voor verbetering :p
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:18:50 #118
30733 horney_dorney
pi_35405799
quote:
Op maandag 20 februari 2006 11:25 schreef theSummoner het volgende:

[..]

Klopt...er staat toch in m'n quote ook 'de spelen'? Het feit dat ze zilver in de 4- hadden geeft alleen maar aan dat ze die engelsen ook kunnen hebben.
ah, ik dacht dat jij ervanuit ging dat de heren vorig jaar de 8 startten. Toch moet ik zeggen dat ik het best een knappe prestatie van deze mannen vond (plus vier anderen) dat ze op de OS in de acht zilver hadden, of het nu een 'fuifnummer' is of niet. Maar de 4- spreekt meer aan, dat ben ik zeker met je eens

Overigens grappig dat door het doorsnee publiek de 8 als koningsnummer wordt gezien, niet de skiff.
pi_35413130
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:18 schreef horney_dorney het volgende:

[..]

ah, ik dacht dat jij ervanuit ging dat de heren vorig jaar de 8 startten. Toch moet ik zeggen dat ik het best een knappe prestatie van deze mannen vond (plus vier anderen) dat ze op de OS in de acht zilver hadden, of het nu een 'fuifnummer' is of niet. Maar de 4- spreekt meer aan, dat ben ik zeker met je eens

Overigens grappig dat door het doorsnee publiek de 8 als koningsnummer wordt gezien, niet de skiff.
Ja Er wordt zo vet stoer gepraat over "Nederland heeft een goede 8 en daarom zijn we koningen" enzo maar kwam er dus achter dat daar binnen het roeien heel anders naar gekeken wordt. Ik weet niet of de skiff het koningsnummer genoemd kan worden, maar je bent wel héél goed als je goud in de skiff haalt op OS of WK.
is een arbeider.
pi_35421560
ploeggebeuren is ook mooi. macht van de acht, snelste nummer, 8 man synchroon, spreekt best tot de verbeelding toch?
skiffen en 2- zijn ook mooi, maar dan meer voor de puristen.
zelf nooit in de 8 gezeten (behalve 8* ringvaart en een keer 8+ intro bij PE), maar ik wil dat absoluut nog eens gaan leren komende zomer. en dan opzetjes draaien met t35 tot 20 k/hr. kan geen skiff tegenop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')