Vast een ander soort wedstrijd dan de winterwedstrijden, die zijn nl. eind feb in delftquote:Op donderdag 5 januari 2006 14:43 schreef Apoc2003 het volgende:
Zondag staat er voor mij weer een wedstrijd op het programma, de zogenaamde winterwedstrijden, georganiseerd door en voor gyas! Dit is mijn eerste wedstrijd langer dan 500m en ik heb nou niet bepaald een goede conditie... dat word dus afzien![]()
Iemand nog tips/strategien ?![]()
Dito natuurlijkquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:10 schreef nanana het volgende:
allereerst iedereen natuurlijk een gelukkig nieuwjaar gewenst!!! dat het een mooi roei-jaar mag worden!!!!
dat dacht ik ookquote:die foto in het oude topic en die eerste foto hier, in de bergen, echt heel mooi!
Ik ga denk ik 1 en misschien wel 2 ploegjes naar de 29e gyas-hunze race begeleiden. Ik heb nl een 2e roeiploegje wat ik met een aantal anderen coach..quote:verder heb ik niet zoveel roeinieuws, behalve dan dat ik hoop dat het maandag niet te koud is hier zodat wij kunnen gaan 8en met ons compo-ploegje.
daarna wordt het wat minder roeien ivm de werkzaamheden rond onze nieuwbouw, dus trainen voor de gyas gaan we voornamelijk doen bij het trainingsweekend wat we eind januari gaan hebben...
De Boorder heeft inderdaad ook verteld over de hertenhoorns en stierenballen die die Chinese roeiers eten om harder te gaanquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:22 schreef ocf81 het volgende:
Ik ben wel bij zijn praatje geweest 's avonds, maar omdat ik stukkig ben aan mijn rug kon ik niet meetrainen.
[...]
Diederik is wel een leuke kerel. heeft ie ook verteld over wat ze in china allemaal met chinese geneeskunde enzo doen? Was wel leuk om te horen.
jep, jij Thêta?quote:Op zondag 8 januari 2006 13:27 schreef Chielus het volgende:
@the summoner, waar roei je, Bij Skoll??
nou, ik roei niet meer, maar ben nog wel steeds lid bij Vidar.quote:
Wat heb je geroeid?quote:Op zondag 8 januari 2006 14:20 schreef Chielus het volgende:
[..]
nou, ik roei niet meer, maar ben nog wel steeds lid bij Vidar.
Vet! gasten in mijn ploeg mogen de Elfsteden niet starten omdat het in dezelfde maand is als enervanner belangrijke wedstrijd, randstad Regatta dacht ik. Wel jammer, je bent wel echt een bikkel als je dat haaltquote:Op zondag 8 januari 2006 15:03 schreef Chielus het volgende:
Alleen maar 2 jaar Compo en 2 jaar Compocoach. Misschien ga ik dit jaar wel de 11-steden roeien. Even kijken of ik genoeg tijd heb om te trainen.
Dan bedoelde de coach één van die tweequote:Op zondag 8 januari 2006 16:21 schreef Chielus het volgende:
De 11-steden is dit jaar tussen de ARB en de Hollandia in.
Ik zou als wedstrijdroeier sowieso niet tijdens de intrainingstijd. En zeker niet tijdens het korte-baan seizoen aan een lange afstandsrace mee gaan doen.quote:Op zondag 8 januari 2006 15:58 schreef theSummoner het volgende:
Vet! gasten in mijn ploeg mogen de Elfsteden niet starten omdat het in dezelfde maand is als enervanner belangrijke wedstrijd, randstad Regatta dacht ik. Wel jammer, je bent wel echt een bikkel als je dat haalt![]()
kom maar door met de foto's.quote:Op maandag 9 januari 2006 11:02 schreef Keroppi het volgende:
de foto's van de wedstrijd
Goede researchquote:Op maandag 9 januari 2006 21:47 schreef ocf81 het volgende:
Het lijken lichte pikken, het is een 8 en bij de foto staat 2001. (ze zijn mager en de stuur lijkt abnormaal groot voor zware mannen)
Ik kan helaas tot dusver nog geen namenlijstje vinden van de roeiers, dat is namelijk afgeschermd.
Ze heetten (intern?) Backdraft en ze waren kennelijk goed. (wonnen Eerstejaars klassement)
De slag staat ook op foto's van hun ploegsite, of hij moet toevallig net hetzelfde eruit zien. Lijkt mij dus dat het om een lid van PE EJL2k1 gaat.
Foto van de site van www.jan-edwin.nl:quote:Op dinsdag 10 januari 2006 09:17 schreef paparia het volgende:
Nog meer patsfoto's van roeiers?
Nee op die foto's staan we niet, was uit een serie van een andere fotograaf.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:55 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
kom maar door met de foto's.
ik kan julie niet ontdekken tussen de 27 foto;s op www.orcaroeien.nl
Opmerkelijk dat Sjoerd Hamburger 2e wordt achter een dames veteranenploeg van viking. Weet jij hoe de correctiefactoren in elkaar steken?
Niet raadzaam zonder training. Vanwege het andere vaarverkeer moet je naast leren roeien. En de boot rechthoudenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:24 schreef Richie_Rich het volgende:
Roeien trekt me opzich wel.
Is het raadzaam om een 1 persoons skiff (of hoe heet zo'n ding) te kopen en gewoon lekker je gang te gaan? Of zijn een paar lesjes wel raadzaam voor beginner.
Ik heb geen zin om met meerdere in zo'n boot te zitten
Dat evenwicht moet wel goedkomen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:30 schreef Keroppi het volgende:
Als je zonder enige coaching in een skiff gaat zitten, dan wens ik je veel succes. Ik denk dat je al omgekiept bent voordat je volledig uitgezet bent
Roeien -vind ik- is niet een sport welke je jezelf aan kunt leren. Fouten sluipen er zo in, en het is niet zo eenvoudig als het soms lijkt. En met een paar lesjes ben je er echt niet hoor.
En trouwens, heeft iemand een idee wat een skiffje kost? Volgens mij is dat niet iets wat je a la een tennisracket even aanschaft 'om het eens te proberen'
Middel waarvoor?quote:Op woensdag 11 januari 2006 11:23 schreef Richie_Rich het volgende:
Het roeien is meer middel dan doel voor mij
Skiffen is echt supermoeilijk, daar moet je je niet op verkijken. Bij het leren (glad, wat je toch wel wil) skiffen hoort standaard dat je een paar keer omgaat zodat je weet hoe je dat moet voorkomen. Verder hóef je bij een vereniging niet in een ploeg te roeien, je kan ook gewoon les krijgen in een skiff. En je kan de ergometers daar gebruiken voor je eventuele sixpack en spieren. Dussssss toch beter lid worden misschien ipv zelf aankloten.quote:Op woensdag 11 januari 2006 11:23 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Dat evenwicht moet wel goedkomen.
Gaat mij inderdaad meer om foute houdingen en technieken. Wat lessen aan het begin is dus wel handig![]()
Vereniging lijkt me niks omdat je dan altijd met meerdere roeit en je ook gelijk hebt dat het weer zo verplicht en 'vast' is. Ik wil gewoon als ik tijd heb lekker het meer over kunnen gaan met lekkere snelheid (een vlet is nu ook weer niet de bedoeling).
Het roeien is meer middel dan doel voor mijIk zal van de week wel eens op zoek gaan naar roeiverenigingen in de buurt die les geven
Middel om lekker op het water bezig te zijn. Klinkt knullig, ik weet het maar ik wil gewoon geregeld 'het water' op. Enerzijds met m'n zeilboot en anderzijds wil ik dus gaan roeien. Dat ik er wat conditie bij opdoe is mooi meegenomen maar geen doel.quote:Op woensdag 11 januari 2006 13:08 schreef Keroppi het volgende:
Ja dat vraag ik me ook af, want als je het alleen doet voor de spiermassa, de sixpack en het verminderen van kilo's dan kun je net zo goed op de Concept2 stappen...
Zover ik weet hebben wij nog nooit meegedaan aan de Oude 4, heeft weinig te maken met anti-corporaal ofzo, meestal een gebrek aan roeiers enzo. Maar we hebben nu een goede middengroep zwaar, er is een nieuwe gele 4+ voor zware roeiers, dus wie weet dat er volgend jaar wel eens ingeschreven wordt.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:29 schreef ocf81 het volgende:
Is dat vanwege het gebrek aan winstkansen of omdat jullie opeens anti-coproraal bezig zijn?
Huh, Vidar is ouder dan mijn cluppie. (geloof ik) Dacht dat ze ook echt wel goed waren, niet?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:34 schreef Chielus het volgende:
[..]
Zover ik weet hebben wij nog nooit meegedaan aan de Oude 4, heeft weinig te maken met anti-corporaal ofzo, meestal een gebrek aan roeiers enzo. Maar we hebben nu een goede middengroep zwaar, er is een nieuwe gele 4+ voor zware roeiers, dus wie weet dat er volgend jaar wel eens ingeschreven wordt.
Tuurlijk, nu nog 64. Coach geeft gezegd dat als ik onder de 61 ben wedstrijden mag sturen. Wil zelf als dat gelukt is liever doorzakken naar 55, maar het schijnt dat je afvallen het best heel rustig kan doen. Ik had trouwens nog nooit iets met roeien te maken gehad toen ik lid werd, maar ik heb na een hele hoop bier op de bestuurswissel bij het feliciteren van de afzonderlijke nieuwe bestuursleden tegen ze allemaal gezegd dat ik de nieuwe stuur van EJZ was (omdat ik zo'n klein mannetje ben). Toen ik de volgende dag weer nuchter was en op de vereniging kwam werd ik opeens door allemaal mensen aangeschoten van: 'hey, je gaat sturen hè?' ik echtquote:Op zondag 15 januari 2006 04:31 schreef Chielus het volgende:
Een man als stuur, dat zie je bij ons nog heel weinid, mag ik vragen hoeveel je weegt??
Ongestuurd dus westrijd? Okeanos (oid) of is de boot verkocht aan een andere vereniging?quote:Op zondag 15 januari 2006 10:56 schreef SpiritX het volgende:
Fraaie boot, vaar ik nu in, heeft hopelijk niet al te veel geleden onder die snoek....
De boot is van Vidar en is vorig jaar uitgeleend aan Okeanos. Heb vorig jaar in de Lichte 8+ (Silver 8quote:Op zondag 15 januari 2006 17:45 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ongestuurd dus westrijd? Okeanos (oid) of is de boot verkocht aan een andere vereniging?
Boot heeft er ook niets aan overgehouden, zelfs de riggers waren nog helemaal recht. Prima schip verder...quote:Op maandag 16 januari 2006 13:51 schreef ocf81 het volgende:
Wellciht dat de boordrand of het spant iets is uitgerekt door eze wervaring, maar meestal is een flinke snoek toch niet zó ernstig dat de boot er zelf onder lijdt, hoogui de riggers + drukstang en zeer waarschijnlijk de afstelling, maar dat is makkelijker te fixen.
Succes met het sturen van damesachten, is totaal ander gevoel dan een mannenacht.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:06 schreef theSummoner het volgende:
Jah! Voor mij ook, ga zaterdag de EJD sturen. Voor t eerst een damesacht sturen dus heb er echt zin in, een varend kippenhok![]()
Oh dan weet ik al wie het is, super aardige meid!quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:53 schreef theSummoner het volgende:
Naja waarschijnlijk gaat sturen zaterdag toch niet door omdat de weersvoorspelling zegt dat er ijs zal liggen. Dat meisje was een invaller in de EJD, ze was (hoe zeg je dit netjes) 'volslank'. Ik weet verder niet hoe ze heette ofzo. Maarja bij deze alsnog de groeten![]()
Hehe, daar ken ik ook het (roeiende)broertje van.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:28 schreef nogeenmaarten het volgende:
dan ken jij allicht de heer sjenitzer.
en wat had je allemaal voor smerigheids meegenomen?quote:Op zondag 29 januari 2006 21:03 schreef theSummoner het volgende:
Gister intraining! Mooi feestjeVandaag zelfs nog gevaren met enkel brakke gasten aan boord en gespard tegen oud zwaar/oud licht combi. Lag er bij jullie ijs of niet? Wij moesten na een KM of 5 terug vanwege ijsgang maar hebben het stuk toen maar 2x gevaren
![]()
Een kerel van mn team had beloofd 200 KG meel mee te nemen, maar dat is niet doorgegaan dus werd het 5 kiloquote:Op maandag 30 januari 2006 11:57 schreef Chielus het volgende:
[..]
en wat had je allemaal voor smerigheids meegenomen?
Bier is in het heetst van de strijd een welkome vorm van afkoelingquote:Op zondag 5 februari 2006 13:28 schreef Keroppi het volgende:
Zo! De Orca In-training is weer geweest![]()
Dit jaar stond ik er niet in een leuk wit shirtje (vorig jaar was mijn coach even vergeten te vermelden wat voor soort feestje het was...) maar in een oud zwart shirt. (Plus subtiele ploeggadget)
Was erg gezellig, toen we eenmaal over de ranzigheidsdrempel heen bent, dan maken de volgende biertjes die je over je heen krijgt ook niks meer uit
Heineken: mijn vriendin aanmoedigen, head: roeien HVA4*quote:Op zondag 5 februari 2006 20:57 schreef theSummoner het volgende:
Wie komt er allemaal kijken/roeien met de Head & Heineken?
Dat zijn meestal de wedstrijdroeiersquote:Op maandag 13 februari 2006 11:21 schreef ocf81 het volgende:
Het zijn regiorukkers, maar ik wil graag wel met mensen werken die voor de best mogelijke prestatie gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |