Oops ik zie het, is gefixedquote:Op maandag 20 maart 2006 09:34 schreef Marsepein het volgende:
Erg mooi resultaat! Erg netjes gewerkt hoor. (Maar heb je een paar foto's op je webspace overschreven? Ik zie in je vorige post exact dezelfde foto's verschijnen)
quote:Op maandag 1 mei 2006 12:04 schreef sanger het volgende:
Zo Tnimble! Het resultaat is er wel naar moet ik eerlijk zeggen
quote:Op maandag 1 mei 2006 12:26 schreef AnneX het volgende:
man man wat een werk ! en mooi en precies uitgevoerd.
Petje af !
Bedank!quote:Op maandag 1 mei 2006 12:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Wauw!
Deze worden sahara beige geschilderd.quote:Wat ga je doen met de kleur van de luiken?
Ja idd, daar zit een klein gloeilampje achter het geemaileerde glas. De lijst is van gips komt uit de jaren 50.quote:Wat een leuk schilderijtje. Is dat met verlichting??
De luiken gaan er nog volledig af, alle scharnieren los, scharnier sparningen uitfrezen, randen van de luiken afwerken,luiken schilderen, scharnieren patineren en alles voor het echie monteren.quote:Op maandag 1 mei 2006 15:00 schreef Marsepein het volgende:
Heel mooi, zulk handwerk en dan zo precies werken en alles yo passend te krijgen.
1 dingetje wat ik niet helemal snap. Je schrijft dat je de scharnieren nog gaat verzinken, en dat dan de naden (bijna) helemaal dicht zijn. Maar ik zie wel al de luiken gemonteerd zitten.
Heb je de scharnieren al verzonken, of heb je de luiken nog niet helemaal uitgevouwen zitten. Want anders krijg je toch een kier in het midden?
Nee dat blijktquote:Op maandag 1 mei 2006 15:16 schreef Marsepein het volgende:
Kon je de rachel niet vinden:
[afbeelding]
Maar als het nu mooi past, dan heb je toch straks als je de scharnieren verzonken hebt een kier tussen de middelste luiken?quote:Op maandag 1 mei 2006 15:28 schreef tnimble het volgende:
[..]
De luiken gaan er nog volledig af, alle scharnieren los, scharnier sparningen uitfrezen, randen van de luiken afwerken,luiken schilderen, scharnieren patineren en alles voor het echie monteren.
Je bedoeld ter dikte van de scharnieren?quote:Op maandag 1 mei 2006 15:33 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Maar als het nu mooi past, dan heb je toch straks als je de scharnieren verzonken hebt een kier tussen de middelste luiken?
Kijk maar eens goed hoe de scharnieren er op zitten. Als ze zoals bij een kamerdeur gemonteerd waren had je helemaal gelijk. Bij luiken is het scharnierblad in zicht gemonteerd ipv in de sponning.quote:Op maandag 1 mei 2006 15:33 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Maar als het nu mooi past, dan heb je toch straks als je de scharnieren verzonken hebt een kier tussen de middelste luiken?
Ja, ik snap nu wat je bedoeld. Wat is daar de rede van? Is dat sterker, of hoort dat gewoon zo?quote:Op maandag 1 mei 2006 15:39 schreef tnimble het volgende:
[..]
Kijk maar eens goed hoe de scharnieren er op zitten. Als ze zoals bij een kamerdeur gemonteerd waren had je helemaal gelijk. Bij luiken is het scharnierblad in zicht gemonteerd ipv in de sponning.
Luiken zijn dunner dan een deur waardoor je veel meer kromming en kans op splijten van het hout hebt. Ook kun je nu zwaardere schanieren nemen zonder dat er meer ruimte in beslag genomen wordt door de scharnieren. Bij de andere manier van monteren steekt de knoop (het draaipunt) buiten het luik wat bij dicht doen extra ruimte in beslag neemt. Doe je deur van de kamer maar eens open. Dan passen je vingers tussen de deur en het kozijn. Wil je dit effect niet, dan moet je het scharnier dieper plaatsen. Dan mag je scharnier nog maar 22mm inclusief knoop zijn. Is dus nog maar een scharniertje van zo'n 16mm ipv de 65mm dat het nu is. Ook weer een behoorlijk stuk steviger!quote:Op maandag 1 mei 2006 15:40 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ja, ik snap nu wat je bedoeld. Wat is daar de rede van? Is dat sterker, of hoort dat gewoon zo?
Prachtig! Als je het ooit nog eens wilt verkopen, hou ik me aanbevolen.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:11 schreef tnimble het volgende:
Ja idd, daar zit een klein gloeilampje achter het geemaileerde glas. De lijst is van gips komt uit de jaren 50.
Die kans is kleinquote:Op maandag 1 mei 2006 16:11 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Prachtig! Als je het ooit nog eens wilt verkopen, hou ik me aanbevolen.
Ehhhh? Is de uitkomst van 17-10 = 7 / 2 niet 3,5 mm ipv 4.5 mm? En volgens mij zie je dat verschil ook hier terug:quote:Op maandag 8 mei 2006 12:23 schreef tnimble het volgende:
Tijd om de luiken af te ronden. Het infrezen van de scharnieren! Eerst maken we een freesmal. Want om nu 48 uitsparingen met de han te gaan hakken
De kopieerhuls die ik ga gebruiken is 17mm en de frees 10mm. De mal moets dan 17-10 = 7 / 2 = 4.5mm groeter zijn dan het scharnier.
idd type fout. Nee de kleine ruimte die je langs de scharnier zit is de hoek van 12 graden van de beitel.Als dit recht naar beneden is uitgehakt dan is het randje kwetsbaar en niet goed schilderbaar. Lijkt daarom iets groter.quote:Op maandag 15 mei 2006 14:36 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ehhhh? Is de uitkomst van 17-10 = 7 / 2 niet 3,5 mm ipv 4.5 mm? En volgens mij zie je dat verschil ook hier terug:
[afbeelding]
Precies een milimeter te veel uitgefreest?
deze beestjes zijn lieveheersbeetjes larven zo ver ik kan zien op het plaatjequote:Op donderdag 8 juni 2006 11:41 schreef tnimble het volgende:
Tussendoor nog last gehad van een plaag van deze beestjes die bijna alle plantjes kaal gevroten hadden. [afbeelding]
Lijkt er wel op inderdaad alleen is volgens mij het beestje wat groter en heeft een iets forser bovenlijje en grote kaken voorop. Des al niet te min mocht het idd een ladybug larve zijn ben ik toch blij dat die echt vele hnderde nu weg zin. En ladybug zijn er ook gewoon in de tuin zijn nuttige beestjes.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:22 schreef susscorfa het volgende:
[..]
deze beestjes zijn lieveheersbeetjes larven zo ver ik kan zien op het plaatje
http://images.google.nl/images?q=larve%20lieveheersbeestje&ie=UTF-8&oe=UTF-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official&sa=N&tab=wi
Thanks, nee dat is nog op de oude. De nieuwe zelfgemaakte ga ik morgen in gebruik nemen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:53 schreef remcoharmsen het volgende:
zeer net freeswerk hierboven! dat ziet er echt super uit! is dat nu gedaan met je nieuwe freestafel?
dat kleuren van de scharnieren ga ik zeker van je afkijken, dat kan zeker nog van pas komen
Oh zo lang, bij me thuis gaat dit in een halve seconde ofzo maar daar heb ik dan ook een 100mbit verbinding naar de webserver. Op het werk laad het in een seconde of 5 a 10 maar dat is dus niet overal. Ga kijken wat ik kan doen aan de bestand grootte.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:50 schreef Cybersijp het volgende:
Grote klasse weer Tnimble! kom ik aan met mijn casa perikelen.... wat een detail zeg, man man man heb er soms gewoon geen woorden voor zo netjes als jij het allemaal doet zeg.
ff by the side, als ik deze pagina wil laden ben ik echt twee minuten onderweg om alle afbeeldingen te laden, maar nu wil ik zelf (soms) gerust ff wachten maar bezoekers van het forum mischien niet . Kun je niet eens overwegen de plaatjes wat mider zwaar te maken? dan zijn de "laadtijden"wat minder en leest t geheel wat makkelijker nofi uiteraard , maar dat snap je vast wel
Thanks! Ik heb vanmiddag besloten om het te kleuren en in de lak en was te zetten. Gaat dan heel erg mooi glimmen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 01:34 schreef Cybersijp het volgende:
[afbeelding]
Ga je de horren schilderen of lakken? Als je gaat lakken dan zal je onheroepenlijk zien dat er hier een stuk aan gelammelood is(woordspellingkje vergeef mij)
Verders neem je de tijd ervoor, maar dan wordt/is het ook wat! kortom![]()
@ your servicequote:Oh ja laden gaat nu zekers een stuk sneller, dank daarvoor van mijn kant
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |