abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33647401
Lees nou is ff het laaste stuk van de bijbel, nee je hoeft niet het hele boek te lezen, als je dat niet wilt, de aarde vergaat niet, er komt gewoon een hele nieuwe tijd, waar mensen niet meer met angsten hoeven te leven. Mohammed de zegen zei met hem( ik ben geen moslim), stopte met vechten, omdat hij wilde bidden in Mekka. Elke moslim kan me hier in gelijk geven. Maar de woorden van Mohammed waren zo aan het einde van zijn leven, de grote sharia moet nog komen. kijk deze uitspraak is dubieus. Heeft te maken met ze zogenaamd ongelovigen of zijn het zijn gelovigen. Als wij kijken naar de christelijke boeken is er sprake van verheerlijking en wonderen, stel je nu is voor, zijn deze wonderen wel echt gebeurd, of maken wij van onze oude leiders helden. Dit is nog altijd de vraag in de kerk. Kijk naar johannes Paulus de 2de, volgens de gelovigen moest hij versneld heilig verklaard worden. Maar was onze vorige paus niet een gewoon man uit Polen. Ik ben Rooms Katholiek, maar heb het niet zo op Pausen en andere geestelijke leiders, als Aids eerder aan de kaak was gesteld, waren er veel minder mensen overleden. Maar goed ik besluit waar ik mee begon De Apocalyps is niet het einde van de wereld, het is slechts een begin.

Groeten en een fijn 2006 Newsman.

[ Bericht 0% gewijzigd door newsman op 03-01-2006 01:39:25 ]
pi_33647648
Eigenlijk maakt het me niet uit wat er allemaal gaat gebeuren in de toekomst. Dat zien we vanzelf wel. Natuurlijk heb ik wel een beeld over hoe de mens zich ontwikkelt. Dat is een positief beeld. Alles komt toch altijd wel goed..
:) :D
pi_33647730
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:31 schreef YoriZ het volgende:
Eigenlijk maakt het me niet uit wat er allemaal gaat gebeuren in de toekomst. Dat zien we vanzelf wel. Natuurlijk heb ik wel een beeld over hoe de mens zich ontwikkelt. Dat is een positief beeld. Alles komt toch altijd wel goed..
YoriZ jij hebt vast ook een doel in je leven, dat heeft ieder mens
pi_33648649

[ Bericht 100% gewijzigd door Clairvaux op 03-01-2006 02:26:38 ]
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 03:14:16 #5
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33649418
jezus lees je eigen bericht en je hebt verlichting
  dinsdag 3 januari 2006 @ 06:16:15 #6
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33650195
De toekomst zal alles vertellen

Ik geloof ook niet in het einde van de wereld. Ik geloof daar niet in omdat mijn leven beetje bij beetje op de plek valt. En in mijn toekomst past geen einde van de wereld. Ik zie mezelf dus niet vroegtijdig sterven doordat er een komeet komt of een andere ramp.

Dan ben ik niet eens een profeet en dat wil ik ook niet zijn. Ik voel gewoon vaak sterk aan dat mijn leven uiteindelijk helemaal op het juiste spoor komt. Ik ben verdomme niet voor niets iedere dag bezig om aan mezelf te werken.

Als ik de toekomst probeer te ervaren en te voelen, dan voel ik altijd dat de toekomst doorgaat op een bepaalde manier. Ik voel de eeuwigheid als ik richting de toekomst kijk. Maar dat komt wederom omdat ik vooruitstrevend wil blijven in mijn hele hebben en houden.

Maar je weet het natuurlijk maar nooit, mijn gevoel over de toekomst kan heel anders zijn dan het kan uitpakken. Maar ik zou het dus gewoon niet eerlijk vinden om een einde te krijgen als je bijna klaar bent met de ellende die op je pad is gekomen. Maar of eerlijkheid hiermee te maken heeft

Kijk je naar het algehele wereldbeeld dan is mijn gevoel en visie van kleiner belang natuurlijk. Hoewel ik ook vind dat de wereld in een aantal opzichten nog steeds vooruit aan het gaan is. Zelfs al lijkt het soms een grote ellende te zijn. Ik zie soms gewoon dat er kleine wonderen gebeuren. Al is het maar een CO2 compensatie commercial die ik op tv zie. Al is het maar dit of dat. Al is het maar het opkomen voor de mensenrechten. Zolang er positiviteit is hoeft de mensheid niet ten onder te gaan.

En dan geloof ik vanzelf niet dat een komeet zomaar komt, ik denk persoonlijk dat een komeet met reden komt. Als het einde van ons is aangebroken. En nogmaals, hoe ik het nu bekijk, is het einde nog lang niet aangebroken voor de mensheid. Er is zelfs nog een lange weg te gaan.

En om het af te sluiten ( anders wordt het weer een lange post, maar dat is het al )

Een vroegtijdig einde is onlogisch dus. Er zal altijd oorzaak gevolg moeten zijn.

Laaste toevoeging over het wereldbeeld dat velen hebben. Het wordt allemaal geschetst door hetgeen dat op tv verschijnt. Goed nieuws = geen nieuws. Slecht nieuws haalt de headlines overal. Logisch dat de wereld er op het eerste gezicht slechter gaat uitzien dan die in werkelijkheid is. Volgens mij schetsen veel mensen een fout beeld op die manier.

Maar goed, het zal wel nodig zijn dat het slechte nieuws naar voren wordt gebracht. Hoewel ik twijfel aan het nut ervan. Is ignorance dan daadwerkelijk bliss? Of is de onwetenheid belangrijker dan het weten. Of ...is het misschien gewoon beter om niet alles te weten?

Nah, dit was dus de definitieve aanpassing.

Ik ga koffie zetten

[ Bericht 15% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 03-01-2006 06:27:46 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_33650240
Mijn visie:

De aarde zal zeker niet vergaan, althans niet door een tekst uit een boek Uiteindelijk wel natuurlijk, de aarde is sterfelijk net als onze zon.

Maar, dat haalt de magie niet weg zelfs niet dat van een eventuele Apocalyps. Mensen hebben blijkbaar iets nodig om naar toe te leven en dat is prima. Apocalyps, Jomanda, Char, Robbert. Geen idee wat er waar van is. Films, boeken, het zijn allemaal manieren om het leven te veraangenamen.

Ik sta liever bovenop een berg in mijn eentje om te genieten van de rust, de stilte, de lucht, de angst, de liefde.Het gevoel dat alles is zoals het is, zoals het moet zijn, niks meer niks minder.

En nee, ik ben niet wazig, zeker niet Grapje, misschien ook wel, geen idee......ik ben ook wie ik ben, denk ik
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  dinsdag 3 januari 2006 @ 07:09:18 #8
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33650284
Yep, iedereen is zoals hij of zij is

Maar de aarde, die heeft toch nog zeker een miljoen jaar te gaan als het niet langer is? Ik bedoel, de aarde bestaat al miljarden jaren. De zon schijnt nog steeds genoeg om de aarde op te warmen. Dan heb je nog het broeikast effect maar of dat zo zwaar weegt vraag ik me sterk af.

En als het zover is dat de aarde vergaat, dan is de mensheid waarschijnlijk helemaal anders, dan hebben we misschien een heel ander hoofd of wat dan ook. Weet ik veel, hoe gaan wij eruit zien over 1000000 jaar?

Kijk ik naar de jaren 60 of de jaren 70 dan moet ik al lachen wat het verschil is in uiterlijk tussen nu en toen. Mensen lijken dus echt van gezicht te veranderen en dat ligt denk ik niet alleen aan die vage kapsels van toen. Het heeft dan met de tijd te maken.

Of ben ik nu ook vaag? Nah, dan ben ik maar vaag. Zoals mijn ondertitel zegt, er is een kleine grens tussen genialiteit en krankzinnigheid. En niet omdat ik mezelf als geniaal zie meteen, ik wil alleen ff zeggen dat je soms gewoon de grenzen moet opzoeken om nieuw gebied te ontdekken. Zoek je de grenzen van je eigen vaagheid niet op, dan blijf je altijd in de grijze zone en kom je nooit vooruit in je leven. Dan blijf je altijd Jan Modaal. Voor de een is Jan Modaal of Jan Normaal dan een uitdaging, ik weiger het te zijn.

Dus ik ben gewoon ook wie ik ben, en dat is een geniale gestoorde die ook voet op aarde heeft als het moet. En als het ff kan

Call me insane, call me crazy. Call me a genius in my own way. I am just me and that's the only person I can be.

Maar goed, ik ga ff frisse neus halen.

Metallica heeft trouwens een nummer gemaakt over die apocalyps. Als ik het goed heb. Vannacht de hele nacht metallica liggen luisteren in bed
  dinsdag 3 januari 2006 @ 07:16:16 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_33650302
Over een paar miljard jaar brand de zon op. Dat is een aantoonbaar gegeven.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 07:19:53 #10
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33650310
Dat is voor de toekomst

Over een paar miljard jaar kan de mensheid ook opgelost zijn in het niets. Maar dat is dan iets voor onze klein klein klein klein klein klein klein kinderen. En over 1 miljard jaar zijn onze klein-kinderen misschien zo klein, dat ze lucht zijn. Dat alles lucht is op dat moment.

En in lucht kan weer wat nieuws ontstaan misschien. Dat uit lucht nieuw leven ontstaat?

Maar dan ga ik nu over lucht praten, heb ook mijn ideeën over lucht maar dat laat ik maar achterwege vanwege het offtopic karakter.

Maar goed, over 1 miljard jaar zijn we waarschijnlijk zover voortgeplant, dat er gewoon een heel ander ras is ontstaan dat wel onder die omstandigheden kan overleven. Je weet maar nooit hoe het zich ontwikkeld allemaal.

Het ras dat ontstaat past zich vaak vanzelf aan de omstandigheden en omgeving aan.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 07:20:50 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_33650313
Voor het zelfde geld ontketend een gevaarlijk gek een totale kernoorlog. Hij loopt al rond.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 07:22:36 #12
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33650316
Dat kan ook inderdaad. Maar dan is het een noodlot te noemen. Dan is het de ondergang door onoplettendheid van de wereld. Maar of het zover gaat komen vraag ik me dus af. Dan zou iedereen wel erg in slaap gevallen zijn.

Maar alles is mogelijk, de toekomst is een groot mysterie.

Toch maak ik me niet druk om de toekomst, ook al valt een atoombom, dan is dat zo. Dan ben ik dood, en wat er na de dood gebeurt is ook nog altijd de vraag. Niemand heeft kunnen aantonen dat dood ook echt dood is. Maar ook het omgekeerde is het geval dus. Niemand heeft kunnen aantonen dat de dood voor nieuw leven staat.

Mysterie wederom.

Toch ga ik nog altijd uit van een goede afloop doordat mensen ingrijpen op tijd, maar het verleden heeft ook wederom bewezen dat mensen ook te laat kunnen ingrijpen. Dus het kan altijd 2 kanten opgaan. Misschien wel 1000 kanten opgaan. Oneindig veel kanten doordat het mysterie zo groot is.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 07:26:08 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_33650329
Leven na de dood is niet waarneembaar en niet aan te tonen. Derhalve is dat geen misterie. Maar gewoon een verzinsel.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 07:27:28 #14
84524 Morwen
I got life
pi_33650334
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 07:19 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat is voor de toekomst

Over een paar miljard jaar kan de mensheid ook opgelost zijn in het niets. Maar dat is dan iets voor onze klein klein klein klein klein klein klein kinderen. En over 1 miljard jaar zijn onze klein-kinderen misschien zo klein, dat ze lucht zijn. Dat alles lucht is op dat moment.

En in lucht kan weer wat nieuws ontstaan misschien. Dat uit lucht nieuw leven ontstaat?

Maar dan ga ik nu over lucht praten, heb ook mijn ideeën over lucht maar dat laat ik maar achterwege vanwege het offtopic karakter.

Maar goed, over 1 miljard jaar zijn we waarschijnlijk zover voortgeplant, dat er gewoon een heel ander ras is ontstaan dat wel onder die omstandigheden kan overleven. Je weet maar nooit hoe het zich ontwikkeld allemaal.

Het ras dat ontstaat past zich vaak vanzelf aan de omstandigheden en omgeving aan.
Evolutie noemen ze dat wel en dat denk ik ook Maar dat neemt nog steeds de magie niet weg, onverklaarbare zaken als Liefde, aantrekkingskracht. In de dierenwereld is het puur lichamelijk, maar hoe zit dat met de mens

Bij de man is het misschien wel puur lichamelijk, maar bij de vrouw zeker niet Dus Vrouwen zijn Aliens Altijd al gedacht hoor
Only Human
  dinsdag 3 januari 2006 @ 07:28:41 #15
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33650337
Maar stel nou dat er wel leven na de dood is, ondanks dat je het niet kunt aantonen. Niemand weet hoe het voelt om dood te zijn. Dan is het dus wel mogelijk dat het bestaat.

De dood kan ook zwart zijn en dood. Maar stel nou er ontpopt zich nieuw leven toch. Dat het licht niet helemaal uitging bij het sterven?

De dood als zwarte leegte, pfff moet er ff niet aan denken.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 07:32:16 #16
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33650344
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 07:27 schreef Morwen het volgende:

[..]

Evolutie noemen ze dat wel en dat denk ik ook Maar dat neemt nog steeds de magie niet weg, onverklaarbare zaken als Liefde, aantrekkingskracht. In de dierenwereld is het puur lichamelijk, maar hoe zit dat met de mens

Bij de man is het misschien wel puur lichamelijk, maar bij de vrouw zeker niet Dus Vrouwen zijn Aliens Altijd al gedacht hoor
Puur lichamelijk is het denk ik in geen geval, ik bedoel, je gaat wel samen naar bed om met liefde bezig te zijn, maar in een relatie lig je niet 24/7 in bed te rommelen volgens mij. In het begin misschien maar na een tijdje ga je toch het bed weer uit en wil je ff wat anders doen wellicht.

Ik bedoel, het leven draait toch niet alleen om de sex? Het is een belangrijjk punt in een gezonde relatie maar daarnaast heb je ook andere vlakken nodig waarbij je elkaar ligt.

Hoewel ik soms bij een aantal mensen het idee heb dat ze alleen maar met sex bezig zijn Maar toch, 24/7, 12 maanden per jaar 10 jaar achter elkaar. Dan ben je op een gegeven moment ook uitgeput, of je beschikt over een hoog potentie gehalte en goede conditie

Met de liefde bezig zijn kan ook oerdriften zijn, gewoon tekeer gaan dus Met de liefde bezig zijn kan altijd maar af en toe wilt het wilde beest er ook uit.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 07:33:20 #17
84524 Morwen
I got life
pi_33650345
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 07:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar stel nou dat er wel leven na de dood is, ondanks dat je het niet kunt aantonen. Niemand weet hoe het voelt om dood te zijn. Dan is het dus wel mogelijk dat het bestaat.

De dood kan ook zwart zijn en dood. Maar stel nou er ontpopt zich nieuw leven toch. Dat het licht niet helemaal uitging bij het sterven?

De dood als zwarte leegte, pfff moet er ff niet aan denken.
Dat denk ik niet, ik heb nu 2 kinderen en die zijn zo mooi en puur al vanaf het moment dat ze er waren Misschien moet je eens kijken naar het moment voor je geboorte ipv het moment na je dood
Only Human
  dinsdag 3 januari 2006 @ 07:34:05 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_33650347
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 07:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Nee dus. Iets bestaat omdat het het een aantoonbaar en waarneembaar verschijnsel is. Het geloven in het bestaan van een leven na de dood geeft hoop. Zeker voor mensen die bang zijn voor de dood. Dat is de reden dat mensen in het bestaan er van geloven. Angst voor het in hun ogen onverklaarbare.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 07:37:20 #19
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33650355
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 07:33 schreef Morwen het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, ik heb nu 2 kinderen en die zijn zo mooi en puur al vanaf het moment dat ze er waren Misschien moet je eens kijken naar het moment voor je geboorte ipv het moment na je dood
Het moment voor mijn geboorte was zwart en niet aanwezig. Dus er was geen leven voor de dood, dus waarschijnlijk ook geen leven na de dood?

Dan moet ik hard gaan werken aan het eeuwige leven dus

Ik ben dus wel bang voor de dood, ik ben bang om te sterven moet ik toegeven, dat is op dit moment de enige angst die ik nog heb. Bang om nooit meer op te staan, bang om dood te zijn ook.

1 angst nog hier, en dat is de dood.

Maar dan zeggen ze dat de dood bij het leven hoort, maar ik vind 90 jaar gewoon te kort, hoewel ik deze 28 jaar toch als lange periode ervaren heb. Dus misschien zeg ik op mijn 90ste wel..."Trek de stekker er maar uit".
  dinsdag 3 januari 2006 @ 07:38:27 #20
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33650357
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 07:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nee dus. Iets bestaat omdat het het een aantoonbaar en waarneembaar verschijnsel is. Het geloven in het bestaan van een leven na de dood geeft hoop. Zeker voor mensen die bang zijn voor de dood. Dat is de reden dat mensen in het bestaan er van geloven. Angst voor het in hun ogen onverklaarbare.
Klopt

De angst om het leven te verliezen, en daardoor mezelf in te praten dat het leven altijd doorgaat, zelfs na de dood. Dan hoef ik ook niet aan de dood te denken op dat moment, omdat de dood niet van toepassing is voor mij.

Maar dan moet ik dus gewoon niet bang zijn voor de dood. Maar toch. Hoe voelt het nu om dood te zijn Je bestaat niet meer, alsof je in een diepe slaap verkeert als het ware. Dat betekent dus wel een beetje rust. Rust is niet slecht.

Nu stop ik met over de dood praten ff, ik wil niet teveel bezig zijn ermee, heb nog een paar jaar te gaan als het goed is.

Toch ff nog een klein vraagje. Waar komt dat massale geloof in reincarnatie vandaan? Ik heb me daar niet veel mee bezig gehouden maar die mensen moeten het toch ergens vandaan hebben. Sommigen beweren dat ze 10 levens gehad hebben voordat ze geboren werden. Ik heb dat dus niet. Maar je hebt mensen die beweren dat ze in de 2e wereldoorlog een verzetstrijder waren en in de middeleeuwen een ridder die 2 benen geamputeerd hebben gehad of nog grotere verhalen.

Ik wil dus zo realistisch mogelijk zijn, maar wat moet je geloven van die verhalen?

Topic gaat nu wel erg offtopic.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 07:43:20 #21
84524 Morwen
I got life
pi_33650368
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 07:38 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Klopt

De angst om het leven te verliezen, en daardoor mezelf in te praten dat het leven altijd doorgaat, zelfs na de dood. Dan hoef ik ook niet aan de dood te denken op dat moment, omdat de dood niet van toepassing is voor mij.

Maar dan moet ik dus gewoon niet bang zijn voor de dood. Maar toch. Hoe voelt het nu om dood te zijn Je bestaat niet meer, alsof je in een diepe slaap verkeert als het ware. Dat betekent dus wel een beetje rust. Rust is niet slecht.

Nu stop ik met over de dood praten ff, ik wil niet teveel bezig zijn ermee, heb nog een paar jaar te gaan als het goed is.
Als je weet waar je vandaan komt, dan hoef je ook niet bang te zijn om er naar terug te gaan
Only Human
  dinsdag 3 januari 2006 @ 07:46:38 #22
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33650375
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 07:43 schreef Morwen het volgende:

[..]

Als je weet waar je vandaan komt, dan hoef je ook niet bang te zijn om er naar terug te gaan
De dood is dus het begin, en de dood is het einde?

Ik bedoel, je wordt geboren vanuit de dood, en gaat vanuit het leven weer naar de dood. Maar kan het dan niet zo zijn dat je vanuit de 2e dood weer naar leven gaat?

Als de dood vóór het leven de oorzaak was, waarom kan de dood nà het leven dan geen 2e oorzaak zijn? Zodat je vanuit ieder zwart gat weer geboren gaat worden als het ware. Je onstaat uit het niets. Je ontpopt je uit het niets. Nou je wordt een cel, een cel die ontstaat uit het zwarte gat.

Of sla ik nu de plank mis

Als je het niet begrijpt moet je het ff zeggen, ik weet niet of ik duidelijk ben nu.

Je wordt geboren uit de duisternis en sterft dus in de duisternis. En als er duisternis is dan kun je toch weer geboren worden uit de duisternis? Of is dat dan niet mogelijk? Lijkt me gewoon logisch. Maar dan leef je dus een heel ander leven, misschien als dier of wat dan ook. Of als plant, of helemaal niet. Misschien ben je wel een wolk.

Ik ga nu ook maar ff de wazige tour op. Kan geen kwaad zolang ik met beide benen op de grond blijf staan.

Tijd voor sigaret

Ff buiten roken en kijken of er een heldere hemel is. Misschien zie ik een vallende ster of komt de komeet recht richting de aarde straks

[ Bericht 14% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 03-01-2006 07:52:00 ]
  dinsdag 3 januari 2006 @ 07:54:51 #23
84524 Morwen
I got life
pi_33650413
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 07:46 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

De dood is dus het begin, en de dood is het einde?

Ik bedoel, je wordt geboren vanuit de dood, en gaat vanuit het leven weer naar de dood. Maar kan het dan niet zo zijn dat je vanuit de 2e dood weer naar leven gaat?

Als de dood voor het leven de oorzaak was, waarom kan de dood na het leven dan geen 2e oorzaak zijn?

Of sla ik nu de plank mis

Als je het niet begrijpt moet je het ff zeggen, ik weet niet of ik duidelijk ben nu.

Je wordt geboren uit de duisternis en sterft dus in de duisternis. En als er duisternis is dan kun je toch weer geboren worden uit de duisternis? Of is dat dan niet mogelijk? Lijkt me gewoon logisch. Maar dan leef je dus een heel ander leven, misschien als dier of wat dan ook. Of als plant, of helemaal niet. Misschien ben je wel een wolk.

Ik ga nu ook maar ff de wazige tour op. Kan geen kwaad zolang ik met beide benen op de grond blijf staan.
In mijn visie is er geen begin en geen einde. Alleen oorzaak en gevolg, geen goed geen fout Een universele energie waar wij allen vandaan komen, net als alles (bloemen, lucifers, zon, sterren, mensen, dieren..........alles dus). Het is maar net hoe je je manifesteert, hoe je je materialiseert. Een les? Misschien.........Ik weet het ook niet

Lekker vaag, maar wel leuk
Only Human
  dinsdag 3 januari 2006 @ 08:02:47 #24
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33650458
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 07:54 schreef Morwen het volgende:

[..]

In mijn visie is er geen begin en geen einde. Alleen oorzaak en gevolg, geen goed geen fout Een universele energie waar wij allen vandaan komen, net als alles (bloemen, lucifers, zon, sterren, mensen, dieren..........alles dus). Het is maar net hoe je je manifesteert, hoe je je materialiseert. Een les? Misschien.........Ik weet het ook niet

Lekker vaag, maar wel leuk
Oorzaak gevolg inderdaad. Karma ook wel. Dat geldt ook als je hier aan het leven bent. Heb je de juiste oorzaken ingevoerd dan krijg je vanzelf de juiste gevolgen en krijg je de beloning waar je recht op hebt. Dat kan al zijn als je bepaalde positieve gedachtes in je hoofd laat gaan, dat werkt vanzelf uit op je hele instelling. Maar dat gaat niet over het ontstaan van leven en over de dood en eventueel nieuw leven.

De oorzaak is leven, het gevolg is dood. Of was de oorzaak de dood? Ga je verder richting het ontstaan van het hele universum dan kun je deze theorie ook toepassen.

Ga je ervan uit dat het universum altijd aanwezig was dan is het altijd aanwezig zijn de oorzaak en is het gevolg hetzelfde. Ga je ervan uit dat er niets was ( niets = de dood) dan is de dood de oorzaak.

Maar kun je dan 2 keer tot leven komen uit de dood. Misschien is de begin-dood wel hetzelfde als de eind-dood. Dat de dood voor iedereen hetzelfde is ook. Dat de dood voor het leven hetzelfde is als de dood na het leven.

En dan zit ik ff vast. Dan is er een kans van 1 op 10 miljard dat je weer geboren wordt, kwestie van de snelste zijn die aanwezig is. De rest van de concurrenten die ook weer willen leven omdat ze de dood zat zijn, ff te slim af zijn als het ware

Maar dit is wederom maar een theorie. De dood is voor iedereen een ontastbaar iets. Ik bedoel, je weet niet hoe het is om niet te bestaan. Je weet alleen hoe het is om wel te bestaan. Hoewel je toch enigszins kunt inschatten hoe het was voor je geboorte. Maar de eerste levensjaren van een mens zijn al moeilijk te herinneren, laat staan de periode voor het leven. De dood dus.

Ik denk dat het universum ook uit de dood is ontstaan dus, en dat de oorzaak de dood is, en het leven het gevolg. Maar stel nou ik word opnieuw geboren ( het is maar een fantasie) dan kan ik waarschijnlijk niet eens weten dat ik opnieuw geboren ben. Ik kan dan echt niet meer herinneren wat ik nu hier aan het doen ben.

Dus is het wel belangrijk om opnieuw geboren te worden? Ik heb er niets aan, het is een hele andere persoon die geboren wordt mocht ik opnieuw geboren worden. Mijn huidige ik heeft er geen zak aan als het ware. Dus waar maak ik me druk om

Of neem je alles mee naar de dood Lijkt me wel sterk maar stel je voor je neemt je kennis mee naar de dood, dan weet je wel wie je bent in je volgende leven en kun je lekker verder gaan waar je mee gebleven was.

Leven na de dood lijkt me ook alleen enigszins zinvol als je de gedane inspanningen hier, meeneemt. En dat je ook je eigen identiteit behoudt. Maar dan is het geen dood meer. Dan ben je nog altijd in leven

En nu stop ik dus. Ik ga koffie zetten weer.

[ Bericht 8% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 03-01-2006 08:08:43 ]
  dinsdag 3 januari 2006 @ 08:11:40 #25
84524 Morwen
I got life
pi_33650504
Dromenvanger, heb jij weleens die film gezien waarin de hele wereld (de aarde) een onderdeel is van de oog van een Vogel. Dus de camera zoomt extreem uit en ons heelal is uiteindelijk onderdeel van een ander levend wezen...........? Ik ben even de titel kwijt

Maar goed, zo zie ik het leven een beetje, kijk eens omhoog naar de sterren en besef hoe klein en hoe groot je eigenlijk bent Onderdeel van zoiets moois en magisch

Nouja, zo zie ik het en zeker als ik in een dip zit, dan loop ik naar buiten voor mijn roots
Only Human
  dinsdag 3 januari 2006 @ 08:22:46 #26
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33650565
We zijn inderdaad klein hier. Maar toch, in je hoofd kan het groot zijn als je een hoog bewustzijn hebt

Ik kijk vaker naar een heldere sterrenhemel en dan voel ik me verbonden met het grote geheel, maar ook erg klein.

Ik wilde net ff doorgaan met een hele rare theorie. En dat kan insanity zijn. Ik kom gewoon met een rare visie.

Stel nou dat je dood gaat, en de dood is van zo'n korte duur dat je in een flits weer tot leven komt in dezelfde persoon die je was een mili-seconde voor je dood. Ik bedoel, de dood is slechts een flits, een seconde kleiner dan wat dan ook. Dan is het eeuwige leven helemaal niet zo raar.

Misschien dat je dan een moment kunt hebben dat je dood gaat op 28 jarige leeftijd, en op dat moment het eeuwige leven ingaat als 28 jarige. Dat je gewoon de dood naar je toe laat komen, dat je de dood ff met beide handen aanpakt als het ware. Dat je ff over de dood heenstapt ook.

Maar dat is dus alleen als je van plan bent om het eeuwige leven aan te meten. Sommigen willen geen eeuwig leven. Ik weet zelf niet of ik dat wil, het lijkt me wel wat. Maar stel nou je bent zo principieel tegen de dood, waarom zou je de dood dan nemen zoals hij is. Waarom zou je de dood niet zelf vorm geven?

De dood is toch van jou? Waarom kan je dan niet als mens zeggen dat je zelf bepaald of je al dan niet dood gaat. Maar dan moet je de dood net zo vanzelfsprekend zien als het leven. Misschien fout gezegd, je moet de dood niet als obstakel zien wanneer je voor altijd wilt leven. Je bepaald zelf het tijdstip waarop je gaat. Dan heb je wel het lichaam dat ouder wordt, maar ook dat heeft met de dood te maken volgens mij. De dood is verderf misschien? De 2e dood dus. Ik vind een bejaarde van 100 jaar die niet meer kan lopen en eten dus echt onmenselijk als het ware. Ik bedoel, op de een of andere manier staat dat beeld me tegen dat mensen oud eruit zien. Dat klokje tijd schade aanricht ook. Misschien moet ik dat nog leren accepteren.

Eeuwig leven, ik kan heel gek overkomen maar ik denk dat je wanneer je helemaal over jezelf beschikt als mens zijnde, zelfs dat kan verwezenlijken.

En dan gooi ik een spreuk van Einstein erin. " Alles is mogelijk".

En nu maar wachten op de mensen die hier straks komen zeggen dat het helemaal idioot is en nog meer scheldwoorden. Ze liggen waarschijnlijk nog op 1 oor.

Ik kan voor sommigen misschien raar overkomen. Zelf zie ik mezelf op dit moment als redelijk nuchtere persoon in Ik bedoel, ik ga nog altijd uit van alles is mogelijk. Je moet alleen weten hoe zaken in elkaar steken misschien Dat je eerst de dood moet leren kennen als het ware. Dat de dood te ontleden valt misschien? En wanneer je de dood ontcijferd hebt, kan het geen schade meer aanrichten. Dan heb je de eeuwige jeugd en wordt je niet meer ouder als het ware. Misschien kun je zelfs gedane schade door de dood opheffen, door gewoon te sleutelen aan de dood. Ik roep maar wat. Het werkt van 2 kanten. Ik loop richting de toekomst, en daar is meneer de dood, die loopt richting mij. Terwijl ik gewoon richting de toekomst wil gaan zoals ik ben.

Die film ken ik trouwens niet Maar zelfs bij die gedachte kan ik me wat voorstellen. Dat het heelal slechts een oog kan zijn, of een knikker of wat dan ook. Ik weet het niet. Het heelal...tja..daar kan je ook een boek over schrijven

Laatste toevoeging Door bezig zijn met de dood en te denken aan de dood, en door de dood proberen vorm te geven, krijg je vanzelf vat op de dood. Stel nou de dood is een formule, ik zeg niet dat de dood een formule is. Misschien is de dood wel een diagram of tekening of wat dan ook. En je ziet de formule, tekening of duisernis in. Tja, verder kom ik niet. Is ook niet het meest logische wat ik nu zeg. Ik wil gewoon zaken verklaren voor mezelf en daar hoort de dood ook bij.

Maar door bezig zijn met de dood, krijg ik wel een beeld van de dood. En of dat beeld nu juist of fout is, dat vraag ik mezelf dus wel af. Ik ga niet meteen de eerste de beste gedachte als waar aanmeten. Hoewel ik toch wil weten hoe het werkt.

En nu ga ik roken, weer 1 dag richting de dood De dood wacht op me. Ik voel zijn aanwezigheid soms. Zeker als ik praat over de dood Maar klein krijgt die me niet, al is ie zo sluw als maar zijn kan

[ Bericht 8% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 03-01-2006 08:34:34 ]
  dinsdag 3 januari 2006 @ 08:35:35 #27
84524 Morwen
I got life
pi_33650686
Je bedoelt Deja Vue en bijna dood ervaringen? Die ken ik wel En ik denk dat ik dikwijls blijf hangen op een bepaalde leeftijd en soms schieten er jaren voorbij.

De dood heeft een grote naam met een klein hartje Ik ken de dood op vele verschillende manieren. Wat ik ervan geleerd heb is dat er niks verandert, echt niks Ik houd nog steeds van die mensen, de dood is dus geen gelijke partner mocht hij al in gedachten hebben mij ten gronde te richten De dood is door ons gemaakt tot een icoon, iets waar we vreselijk bang voor moeten zijn. In werkelijkheid is het de manier waarop we dood gaan.

Pijn dus en pijn kan bestreden worden, zeker door je eigen lijf. I Know Endorfinen, die zouden ze moeten kunnen verkopen ergens

Nouja, wees maar niet bang enzo.....zei de ervaringsdeskundige
Only Human
  dinsdag 3 januari 2006 @ 08:48:57 #28
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33650794
Deja vus weet ik niet helemaal meer zo zeker wat dat is, maar ook dat wil ik weten. Of het nu iets met een foute hersenschakel is of iets met een herhaling of fout in het universum of de dimensie. Ik weet het niet. Ik zit nu al 5 jaar op dezelfde leeftijd. Ben 28 en zie er nog steeds uit als 23. Dat zei mijn broer nog pas geleden.

Ook mensen die de 50 hebben bereikt blijven jaren op 50 steken. Iedere keer treedt er wel een mijlpaal op. Ik zou het liefst zoals nu blijven, niet te jong en niet te oud. Ze zeggen soms U tegen me en soms meneer en soms je of jij of kerel of wat dan ook. Het boeit me niet. Ik wil geen oude bok worden die niet meer kan lopen Dan ga ik liever fit dood, helemaal vitaal. Maar misschien wil ik wel een oude opa worden Wie weet of dat gaat wennen ooit. Misschien heeft dat ook zijn charme wel.

De dood is misschien niet zo kwaad nee, als de tijd voorbij is dan is de tijd voorbij. Heb je als mens geen zin meer, dan is de dood zelfs je vriend.

Maar toch, hoeveel mensen sterven niet vroegtijdig. Het lichaam gaat minder functioneren en vanzelf neemt de jonge geest af. Zodra het lichaam stopt is het voorbij. Dus de dood is misschien eerder iets dat met het ouder worden van het lichaam te maken heeft?

Of dooft het vuur van je geest ook ooit op? Stel nou dat je altijd hobby's hebt en altijd interesses toont. Dat je nog 100 jaar vooruit kan als je 80 bent. Dan is de dood geen vriend meer. Of is het dan logisch dat je dood gaat om anderen een plek te geven omdat er te weinig ruimte is op aarde?

Pijn kan inderdaad bestreden worden door jezelf, ook lichamelijke mankementen kun je verdoven door de aandacht te vestigen op de plek des onheils.

Maar goed, waar gaat het heen nu

De dood, misschien maar beter een topic openen in filosofie? Hoewel de dood ook te maken heeft met vroegtijdig vergaan van de aarde.

Ik was 0500 op en heb gigantische lul-kicks dus
  dinsdag 3 januari 2006 @ 15:46:03 #29
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_33661796
De aarde als planeet zal niet vergaan en de mensheid zal ook niet uitgeroeid worden.
Ik denk wel dat we over een kleine 2 decennia het kritieke punt qua aantal mensen vs. lebensraum (no pun intended) hier in het westen wel hebben bereikt. Als ik om me heen kijk vandaag de dag valt het mij al op hoe aggressief mensen elkaar tegemoet treden... zonder je te kennen of 1 woord met je gewisseld te hebben de meesten toch gelijk die blik in de ogen die lijkt te zeggen "Donderstraal een end op." (en niet alleen wannabe gangstah's doen dat)
Vergelijk het met ratten in een kooi ,te veel en ze gaan vechten. Compassie voor een ander/vreemde is al niet meer aanwezig in feite.
Het lijkt alsof de mens terug aan het grijpen is op dierlijke instincten.
De enige manier om dat recht te trekken is een oorlog of gebeurtenis die veel levens gaat kosten (in het westen) zodat er weer een soort dankbaarheid ontstaat voor het leven.
Die oorlog/gebeurtenis zal er komen en hopelijk blijven de slimmen gespaard zodat er lering uit alles getrokken kan worden en we niet te ver achteruit geworpen worden qua technologie e.d.
[i]voor de antfuckers , , , , .. . . <- naar smaak toevoegen).
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_33663901
Rechter draagt priester op om bestaan van Christus te bewijzen

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_155334.html

I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_33674716
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:47 schreef UncleScorp het volgende:
Rechter draagt priester op om bestaan van Christus te bewijzen

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_155334.html

Maar goed draagt dit verder iets bij ?

2 jaar terug werd er in Israel, de beenderen kist van de broer van Jesus, Jacobus gevonden. Hier is je bewiijs.
  zondag 22 januari 2006 @ 21:13:56 #32
139592 NuggaNootch
Snootchie Bootchies
pi_34357575
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:23 schreef newsman het volgende:
Lees nou is ff het laaste stuk van de bijbel, nee je hoeft niet het hele boek te lezen, als je dat niet wilt, de aarde vergaat niet, er komt gewoon een hele nieuwe tijd, waar mensen niet meer met angsten hoeven te leven. Mohammed de zegen zei met hem( ik ben geen moslim), stopte met vechten, omdat hij wilde bidden in Mekka. Elke moslim kan me hier in gelijk geven. Maar de woorden van Mohammed waren zo aan het einde van zijn leven, de grote sharia moet nog komen. kijk deze uitspraak is dubieus. Heeft te maken met ze zogenaamd ongelovigen of zijn het zijn gelovigen. Als wij kijken naar de christelijke boeken is er sprake van verheerlijking en wonderen, stel je nu is voor, zijn deze wonderen wel echt gebeurd, of maken wij van onze oude leiders helden. Dit is nog altijd de vraag in de kerk. Kijk naar johannes Paulus de 2de, volgens de gelovigen moest hij versneld heilig verklaard worden. Maar was onze vorige paus niet een gewoon man uit Polen. Ik ben Rooms Katholiek, maar heb het niet zo op Pausen en andere geestelijke leiders, als Aids eerder aan de kaak was gesteld, waren er veel minder mensen overleden. Maar goed ik besluit waar ik mee begon De Apocalyps is niet het einde van de wereld, het is slechts een begin.

Groeten en een fijn 2006 Newsman.
Fuck that shit ..... Jesus was gewoon een Ghandi en iedereen was zo fucking dom in die tijd behalve de romeinen want die hadden hem gekilled maar wat ik nou wilde zeggen ... jesus was a showoff
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')