We zijn inderdaad klein hier. Maar toch, in je hoofd kan het groot zijn als je een hoog bewustzijn hebt
![]()
Ik kijk vaker naar een heldere sterrenhemel en dan voel ik me verbonden met het grote geheel, maar ook erg klein.
Ik wilde net ff doorgaan met een hele rare theorie. En dat kan insanity zijn. Ik kom gewoon met een rare visie.
Stel nou dat je dood gaat, en de dood is van zo'n korte duur dat je in een flits weer tot leven komt in dezelfde persoon die je was een mili-seconde voor je dood. Ik bedoel, de dood is slechts een flits, een seconde kleiner dan wat dan ook. Dan is het eeuwige leven helemaal niet zo raar.
Misschien dat je dan een moment kunt hebben dat je dood gaat op 28 jarige leeftijd, en op dat moment het eeuwige leven ingaat als 28 jarige. Dat je gewoon de dood naar je toe laat komen, dat je de dood ff met beide handen aanpakt als het ware. Dat je ff over de dood heenstapt ook.
Maar dat is dus alleen als je van plan bent om het eeuwige leven aan te meten. Sommigen willen geen eeuwig leven. Ik weet zelf niet of ik dat wil, het lijkt me wel wat. Maar stel nou je bent zo principieel tegen de dood, waarom zou je de dood dan nemen zoals hij is. Waarom zou je de dood niet zelf vorm geven?
De dood is toch van jou? Waarom kan je dan niet als mens zeggen dat je zelf bepaald of je al dan niet dood gaat. Maar dan moet je de dood net zo vanzelfsprekend zien als het leven. Misschien fout gezegd, je moet de dood niet als obstakel zien wanneer je voor altijd wilt leven. Je bepaald zelf het tijdstip waarop je gaat. Dan heb je wel het lichaam dat ouder wordt, maar ook dat heeft met de dood te maken volgens mij. De dood is verderf misschien? De 2e dood dus. Ik vind een bejaarde van 100 jaar die niet meer kan lopen en eten dus echt onmenselijk als het ware. Ik bedoel, op de een of andere manier staat dat beeld me tegen dat mensen oud eruit zien. Dat klokje tijd schade aanricht ook. Misschien moet ik dat nog leren accepteren.
Eeuwig leven, ik kan heel gek overkomen maar ik denk dat je wanneer je helemaal over jezelf beschikt als mens zijnde, zelfs dat kan verwezenlijken.
En dan gooi ik een spreuk van Einstein erin. " Alles is mogelijk".
En nu maar wachten op de mensen die hier straks komen zeggen dat het helemaal idioot is en nog meer scheldwoorden. Ze liggen waarschijnlijk nog op 1 oor.
Ik kan voor sommigen misschien raar overkomen. Zelf zie ik mezelf op dit moment als redelijk nuchtere persoon in
![]()
Ik bedoel, ik ga nog altijd uit van alles is mogelijk. Je moet alleen weten hoe zaken in elkaar steken misschien
![]()
Dat je eerst de dood moet leren kennen als het ware. Dat de dood te ontleden valt misschien? En wanneer je de dood ontcijferd hebt, kan het geen schade meer aanrichten. Dan heb je de eeuwige jeugd en wordt je niet meer ouder als het ware. Misschien kun je zelfs gedane schade door de dood opheffen, door gewoon te sleutelen aan de dood. Ik roep maar wat. Het werkt van 2 kanten. Ik loop richting de toekomst, en daar is meneer de dood, die loopt richting mij. Terwijl ik gewoon richting de toekomst wil gaan zoals ik ben.
Die film ken ik trouwens niet
![]()
Maar zelfs bij die gedachte kan ik me wat voorstellen. Dat het heelal slechts een oog kan zijn, of een knikker of wat dan ook. Ik weet het niet. Het heelal...tja..daar kan je ook een boek over schrijven
![]()
Laatste toevoeging
![]()
Door bezig zijn met de dood en te denken aan de dood, en door de dood proberen vorm te geven, krijg je vanzelf vat op de dood. Stel nou de dood is een formule, ik zeg niet dat de dood een formule is. Misschien is de dood wel een diagram of tekening of wat dan ook. En je ziet de formule, tekening of duisernis in. Tja, verder kom ik niet. Is ook niet het meest logische wat ik nu zeg. Ik wil gewoon zaken verklaren voor mezelf en daar hoort de dood ook bij.
Maar door bezig zijn met de dood, krijg ik wel een beeld van de dood. En of dat beeld nu juist of fout is, dat vraag ik mezelf dus wel af. Ik ga niet meteen de eerste de beste gedachte als waar aanmeten. Hoewel ik toch wil weten hoe het werkt.
En nu ga ik roken, weer 1 dag richting de dood
![]()
De dood wacht op me. Ik voel zijn aanwezigheid soms. Zeker als ik praat over de dood
![]()
Maar klein krijgt die me niet, al is ie zo sluw als maar zijn kan
![]()
[ Bericht 8% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 03-01-2006 08:34:34 ]