![]()
Ik ben dus weer aanwezig. Ik ben aan het denken over mijn gedrag online en in real life en ik moet nog steeds standvastiger worden in mijn mening. En vooral mijn focus leggen op de belangrijke punten. ( belangrijk kan ook ouwehoeren zijn
![]()
)
Maar ik merk dus dat ik snel te beinvloeden ben als ik wat opvang. Zoals 2 dagen geleden over een stelling dat het menselijke ras een virus is. Ik ben het daar van nature dus niet mee eens, en wat doe ik dan als ik zo'n tekst lees. Dan ben ik het er ineens wel mee eens
![]()
Hoewel ik altijd de mening nog bijstel later. Maar goed, dan komt er weer veel rotzooi uit het toetsenbord en dat wil ik gewoon zoveel mogelijk vermijden. Ik wil meer straight to the point zijn als het ware. Zeggen waar het op staat voor mezelf.
Dus echt neutraal wat ik altijd wil zijn dat ben ik dus niet. En dat geldt sowieso vaker als ik een opmerking lees die me niet bevalt hier. Ik raak te snel "opgefokt". En ik wil daar dus vanaf als het ware. Nuchter, helder en neutraal.
Gisteren de hele dag bezig geweest met mezelf oppeppen geestelijk, en dat heeft geholpen. Ik weet ongeveer waar ik naartoe moet. En vooral neutraal blijven is mijn motto. Ik laat iedereen lekker zijn ding doen en ga lekker verder met mijn zaken en zo komt het voor mezelf in ieder geval wel goed. Dat ik me niets meer aantrek van andere meningen te erg. Lekker onafhankelijk blijven in hoe ik in mijn schoenen sta ook.
Ik kom hier te graag om te zeggen ik blijf weg, ik leer nog genoeg in mijn opvattingen. Maar ik moet dus wel afstand nemen als ik online ben. Niet met mijn hoofd in het scherm vertoeven maar lekker 1 meter van afstand beoordelen hoe het in elkaar steekt ook.
Nou jah, ik weet niet eens waarom ik dit schrijf. Maar heb de laatste week weer wat irritante postings gedaan en dan denk ik vanzelf dat ik een fout beeld schets. Niet dat ik het zo serieus neem maar ik vind nog atlijd belangrijk hoe ik naar voren kom, al is het maar online. Maar online, hier vinden natuurlijk wel de meer serieuze of onserieuze gesprekken plaats.
Nah ik ga koffie drinken.
Tot latersssss. Iedereen ligt waarschijnlijk nog te maffen
![]()
By the way, hoe anderen over me denken is niet het belangrijkste. Ik schreef dat gisteren ook al elders, het gaat erom hoe je naar jezelf kijkt als mens zijnde. Nog gesprekken gehad over ego-centrisme en dat je als mens altijd jezelf voorop moet stellen in het leven. Zelf ben je altijd de belangrijkste persoon, dat geldt bij iedereen in alle gevallen.
En zelfs al beschouw je jezelf als belangrijkste persoon, dan nog is goed contact met anderen mogelijk. Op gelijkwaardig niveau dus. Als het goed loopt.
Nog diepere gesprekken gehad maar dat ga ik nu niet schrijven, de teskt wordt anders weer te lang en dat is niet de bedoeling.
[ Bericht 3% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 03-01-2006 05:51:48 ]