Hier is het normaal weer!quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:46 schreef Mattt het volgende:
En nog steeds knulletjes die in dit kutweer vuurwerk blijven aansteken.
idd hier ookquote:Op vrijdag 30 december 2005 18:46 schreef Mattt het volgende:
Hier hoor je ook nog iig elke 10 sec iets.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:46 schreef Mattt het volgende:
Klopt!quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:43 schreef H4ze het volgende:
Zie ik daar nou een Xtreme Blitz knallrakette staan?
Thnxquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:18 schreef tonks het volgende:
Leuk Speedy!
Maar wat ik in 't vorige topic al vroeg, is dat een Xtreme blitz knalrakette die ik daar zie staan?quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
*foto's*
Als je ze nog wilt hebben dan moet je nog naar Leeuwarden gaan, ze hebben daar nog een flink aantalquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:32 schreef H4ze het volgende:
[..]
Maar wat ik in 't vorige topic al vroeg, is dat een Xtreme blitz knalrakette die ik daar zie staan?
Sorry ik ben blind![]()
Maar vet! ik dacht dat die dingen totaal niet meer verkrijgbaar waren? Die van jou kwam uit een restpartij ofzo?
Met die pakketten heb ik erg veel geluk mee dat ze toevallig in leeuwarden met voorverkoop kortingen dedenquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:34 schreef dutchie het volgende:
Goh Speedy, vergeleken met jouw pakket steekt ons ¤ 25 pakketje er maar magertjes tegenaf.
Ach, het gaat er bij ons puur om de lol en voor het mooie vuurwerk zijn er altijd wel andere mensen in de buurt.
Oke dus tis wel de illegale versiequote:Op vrijdag 30 december 2005 19:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als je ze nog wilt hebben dan moet je nog naar Leeuwarden gaan, ze hebben daar nog een flink aantal![]()
![]()
Ik heb ze zelf nog nooit van gehoort, ze zeggen dat dit gewoon lawinepijlen zijn
[..]
Ik zie op internet foto's van mensen die 12 sloffen astronauten hebben gekocht... hoe sufquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:57 schreef tonks het volgende:
Iemand bij de "vuurwerkwinkel" kocht 6 pakken babypijltjes (250) wat moet je er mee
Sommige maken echt complete bouwpakketen, even doorlonten en klaar is kees, maar nu begin ik over zelfbouw dus ik laat het hierbijquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:57 schreef tonks het volgende:
Iemand bij de "vuurwerkwinkel" kocht 6 pakken babypijltjes (250) wat moet je er mee
quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:59 schreef H4ze het volgende:
[..]
Oke dus tis wel de illegale versieWeet namelijk dat ze vorig jaar (of jaar ervoor) een legale imitatie ervan hadden gemaakt
![]()
Die jij hebt is toch wel 1 vd beste/hardste lawinepijlen die ik ooit heb aanschouwdEn voor zover ik weet wordt de xtreme blitz ook niet meer gemaakt hehe.
Idd, ik hoop dat het een beetje droog blijftquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:05 schreef tonks het volgende:
Nu maar hopen dat het weer niet alles verpest!
Ah, kheb wat gevonden. Kijk hier maar ff.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]![]()
![]()
dat wist ik dus niet
![]()
![]()
dat wordt kickeeeeeeeeeeee.
Nope, jammer genoeg niet...quote:
Die champagnefles dondert ws keihard om, dus verzin idd wat anders. Dat met die pvc pijp is een goede oplossing, ik heb 't ook vaak op die manier gedaan. Na een tijdje gaat de bovenkant wel helemaal smelten, dus een stalen buis zou nog beter zijn (als je daaraan kan komen dan).quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:17 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb een paar proffesionele pijlen liggen die ik morgen wil afsteken,ik neem aan dat ik die beter niet in een champange fles kan zetten ofzo?
Ik dacht eraan om een pvc pijp van een 1 meter een stuk de grond in te slaan,is dat een beetje verantwoordelijk,het zijn niet zomaar pijlen zeg maar.
Ik heb hier nog wel een stalen buis van een meter staan voor het geval dat er zich ongewenste personen in mijn appartement voordoen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:27 schreef H4ze het volgende:
[..]
Die champagnefles dondert ws keihard om, dus verzin idd wat anders. Dat met die pvc pijp is een goede oplossing, ik heb 't ook vaak op die manier gedaan. Na een tijdje gaat de bovenkant wel helemaal smelten, dus een stalen buis zou nog beter zijn (als je daaraan kan komen dan).
Ik heb er nog maar een paarquote:Op vrijdag 30 december 2005 22:43 schreef Qunix het volgende:
[..]
DIE MOET IK HEBBEN!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Thumping Thunders heten die dingen
Haal zelf op johquote:
Ik had vorig jaar 100 pakjes babypijltjes, dat maakt dus 14400 stuks. Tja wat moet je ermeequote:Op vrijdag 30 december 2005 19:57 schreef tonks het volgende:
Graagquote:Op vrijdag 30 december 2005 23:31 schreef frenkck het volgende:
[..]
Ik had vorig jaar 100 pakjes babypijltjes, dat maakt dus 14400 stuks. Tja wat moet je ermee. Als er interesse is naar een filmpje kan ik wel kijken of ik die kan uploaden, ziet er behoorlijk heftig uit.
Fijn, er werd hier om klokslag 10 uur vlakbij een lawinepijl de lucht in geknaldquote:Op zaterdag 31 december 2005 09:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik ben er ook helemaal klaar voor, straks om 10 uur maar ik iedereen wakker door een nitraat in de wijk te gooien
Nitraat, ben je daar niet iets te oud voor? Kom op zeg.quote:Op zaterdag 31 december 2005 09:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik ben er ook helemaal klaar voor, straks om 10 uur maar ik iedereen wakker door een nitraat in de wijk te gooien
Moet je hier komen...quote:Op zaterdag 31 december 2005 11:56 schreef Martijn85 het volgende:
Nee ben ook nog niet naar buiten geweest
Wel opvallend rustig hier trouwens
Ik had em vorig jaar ook, zeker een mooie pijl!quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]![]()
![]()
dat wist ik dus niet
![]()
![]()
dat wordt kickeeeeeeeeeeee.
Ja precies hetzelfde hier, zat ik al vanaf 8 uur te wachten tot ik mochtquote:Op zaterdag 31 december 2005 12:32 schreef Casparovvv het volgende:
mijn buurjongen begon vanochtend met een 20.000 rol en een betonstrijker, wat een knallen
Ik heb die tijd gehad, loop alleen af en toe ff naar buiten met wat harde knallers. Als het donker begint te worden is het mijn beurt
Aan elkaar maken, of voetzoekers van makenquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:57 schreef tonks het volgende:
tuurlijkquote:Op zaterdag 31 december 2005 12:06 schreef HassieBassie het volgende:
Net de buurt wakker gemaakt, en direct de politie in mn nekOf die knal die ze hoorden wel van legaal vuurwerk kwam
![]()
Godverdomme wat een homo's, 3 straten verderop gingen de autoalarmen af, ja, dat moet wel een astronautje zijn geweest![]()
Nee dus!quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:31 schreef frenkck het volgende:
[..]
Ik had vorig jaar 100 pakjes babypijltjes, dat maakt dus 14400 stuks. Tja wat moet je ermee. Als er interesse is naar een filmpje kan ik wel kijken of ik die kan uploaden, ziet er behoorlijk heftig uit.
In FEE ben ik 'm nog niet tegengekomen en dat wil ik graag zo houden.quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:22 schreef tonks het volgende:
[..]
Is al vaker gepost op fok hoor dat filmpje
Ok, ik weet iig niet meer of het in FEE wasquote:Op zaterdag 31 december 2005 14:23 schreef E.T. het volgende:
[..]
In FEE ben ik 'm nog niet tegengekomen en dat wil ik graag zo houden.
Dat heeft toch niks met een beschrijving te maken hoe je het maakt? Alleen hoe het er uitziet uiteindelijk. Ik zie het probleem niet zo hoor...quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:23 schreef E.T. het volgende:
[..]
In FEE ben ik 'm nog niet tegengekomen en dat wil ik graag zo houden.
Ik kon helaas niet meer aan vlinderbommen komen.quote:Op zaterdag 31 december 2005 11:31 schreef frenkck het volgende:
[..]
Nitraat, ben je daar niet iets te oud voor? Kom op zeg.
Wordt er niet de breedste zijkant bedoeld?quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:46 schreef SwiffMeister het volgende:
Hmmm komt mijn broertje net thuis met siervuurwerk. Staat er op de gebruiksaanwijzing van 1 van die dingen: "Richt de brede zijde riching de toeschouwers voor het beste effect" Dat ding is dus zon pot die van die boeketten de lucht in schiet...Denk niet dat dat een goed effect geef als ik die zo neerzet zoals de gebruiksaanwijzing vermeld aangezien de brede zijde de kant is waar het vuurwerk uit gaat komen
![]()
Het is een waaierpot. \ \ | | / / zoiets, waarbij de streepjes een buisje voorstellen waar een lading uit komt. Ze schieten dus deels schuin en deels recht omhoog. als je 'm met de brede zijde naar het publiek richt zie je het 't beste. Wanneer je de korte zijde naar het publiek richt komen de ladingen op het publiek af, wat het onveilig en minder mooi maakt.quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:46 schreef SwiffMeister het volgende:
Hmmm komt mijn broertje net thuis met siervuurwerk. Staat er op de gebruiksaanwijzing van 1 van die dingen: "Richt de brede zijde riching de toeschouwers voor het beste effect" Dat ding is dus zon pot die van die boeketten de lucht in schiet...Denk niet dat dat een goed effect geef als ik die zo neerzet zoals de gebruiksaanwijzing vermeld aangezien de brede zijde de kant is waar het vuurwerk uit gaat komen
![]()
Precies, dat bedoel ikquote:Op zaterdag 31 december 2005 14:59 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Het is een waaierpot. \ \ | | / / zoiets, waarbij de streepjes een buisje voorstellen waar een lading uit komt. Ze schieten dus deels schuin en deels recht omhoog. als je 'm met de brede zijde naar het publiek richt zie je het 't beste. Wanneer je de korte zijde naar het publiek richt komen de ladingen op het publiek af, wat het onveilig en minder mooi maakt.
wat zijn die bruine korte staven links op de foto?quote:Op zaterdag 31 december 2005 05:11 schreef MOD het volgende:
KNALLLUHHHHH
[afbeelding]
[groter plaatje]
Ik ook niet, ben nog ff naar rotterdam gereden, blijgaarde daar wilde ze geen ook geen vlindersquote:Op zaterdag 31 december 2005 14:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik kon helaas niet meer aan vlinderbommen komen.
Snap niet wat hier gevaarlijk aan is, het is geen bom wat in één keer af gaat. Het is gewoon een bak met vuurpijltjes wat volstrekt veilig is gegaan en iedereen snapt wel dat enige afstand bij het kijken geboden is. Als het op de manier gaat hoe ik het heb gedaan kan en zal er niks fout gaan. Het is immers ook geen illegaal vuurwerk.quote:
Ga carbid schieten, trekt veel meer bekijks en knal is bovendien harder. Bovendien kost het niks (5 euro voor een kilo, waar je 20/25 keer mee kan schieten).quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik kon helaas niet meer aan vlinderbommen komen.
Dat deden ze bij mij in de straat, die gasten met nitraten/patronen etc... waren meteen stilquote:Op zaterdag 31 december 2005 19:25 schreef frenkck het volgende:
[..]
Ga carbid schieten, trekt veel meer bekijks en knal is bovendien harder. Bovendien kost het niks (5 euro voor een kilo, waar je 20/25 keer mee kan schieten).
quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:23 schreef frenkck het volgende:
[..]
Als het op de manier gaat hoe ik het heb gedaan kan en zal er niks fout gaan. Het is immers ook geen illegaal vuurwerk.
Zit geld soms fijn?quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:29 schreef Dementor het volgende:
Ik koop lekker niets aan vuurwerk.
Dat geld stop ik wel in een mooie stoel.
Dat veel te dure karton met wat kruid en een lontje doet me niets meer.
Té serieus is niet leuk..quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:54 schreef Dementor het volgende:
[..]
Och moet ik het soms verduidelijken of wil je nog bedenktijd?
mortierbuizen uit een oude mortierbakquote:Op zaterdag 31 december 2005 15:13 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
wat zijn die bruine korte staven links op de foto?
mortier pijpjes?
hoeveel shots?
welke winkel?
hoe duur p.s.?
Das nog niks: check ditquote:Op zondag 1 januari 2006 14:00 schreef Twisted_Logic het volgende:
Onze buren hadden een weet-ik-veel-hoeveel-klapper, damn als je last van je oren wil hebben moet je daar bij gaan staan. Hierrr staat wel een filmpje. Dat was dan op 20 meter afstand.
quote:Op zondag 1 januari 2006 12:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Toen begon ik met de zware potten (40 gram per stuk!)
jammer dat er geen geluid bij zit, maar knallen die pijlen nou op de grond of wat gebeurd er?quote:Op zondag 1 januari 2006 14:31 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Das nog niks: check ditRijtje lawinepijlen bij mij een straat verder. En die fietser gewoon doorrijden
Zit wel geluid bij hoor, maar alleen bij RealPlayer en converten van die zooi is me nog niet echt gelukt zeg maarquote:Op zondag 1 januari 2006 15:08 schreef MI55ILLE het volgende:
[..]
jammer dat er geen geluid bij zit, maar knallen die pijlen nou op de grond of wat gebeurd er?
Ik hoor hier wel gewoon geluid hoor...quote:Op zondag 1 januari 2006 15:17 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Zit wel geluid bij hoor, maar alleen bij RealPlayer en converten van die zooi is me nog niet echt gelukt zeg maar![]()
Maar goed, ze hadden die lawinepijlen een heel stuk in de grond gestoken zodat ze in de grond blijven zitten![]()
uhhh, 40 gram maar? 200 gram is het maximale in Nederland....quote:Op zondag 1 januari 2006 12:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
De Rainbow Collectie is zeker aan te raden, 2 jaar terug proline, deze mislukte half, boeketten waren mooi maar eigelijk meer standard. Ook de pijlen vond ik wat mager, vooral die van Dimond collectie. Daarnaast nog een zooi andere spul, totale kosten: 275 euro.
Vorig jaar dus Rainbow gehaald, sjonge, ik stond verstelt van de kwaliteit, eerst een enorme knal, montier schiet de lucht in om vervolgens uitelkaar te knallen en de lucht te versierenen hoe, ook de pijlen waren enorm goed, ik dacht dat kleine pijltjes niks voor stelde maar had het verkeert, ze waren geweldig, eigenlijk die hele pijlen collectie was super, niks mislukte
Hierbij was ik 150 euro kwijt!
Kortom:
Proline: totaal 275 euro. Duurtijd: 30 min, toen was ik al klaar
Rainbow: Totaal 150 euro. Duurtijd: Ander half uurkijk dat is pas tijd vol maken met prachtig vuurwerk.
Ik liet eerst iedereen in de wijk huin vuurwerk afknallen, ik begon iig alvast met de pijlen. Toen iedereen zo wat klaar was heb ik de potten gepakt. Ik begon met fontijnen, en iedereen zit je maar aan te kijkendaarna de kleine potjes, die waren wel leuk, alleen hier had ik echter te veel van. Toen begon ik met de zware potten (40 gram per stuk!) 1 pot afgestoken en iedereen komt weer naar buiten om deze vuurwerk show te bezichtigen
ik had een flink aantal van die potten, ik heb gister nog snel een pakket erbij gekocht. Anyway, ruim 45 min plezier aan die potten gehad, er kwamen zelfs nog een aantal uit een andere wijk aanlopen. Na dit hebben we met de hele buurt nog wat gepraat en gedronken, hapjes erbij enzo
nu hebben we al grote plannen voor dit jaar.
Vorig jaar ging de lawinepijlen en rookbommen niet door wegens te veel politie's op de weg, daarnaast ging die duizendklapper door de hele buurt heen (Stuk of 10) ook niet door...nu zijn we het volgende van plan: Iedereen koopt 1 pakket, ik ga iig weer voor Rainbow, de ander doet Proline, en de volgende doet Diamond etc etc, op deze manier gaan we de merken vergelijken, en zo kunnen we kijken welke de beste is. Ik ga iig kijken voor een videocamera om alles vast te leggen. Mochten we twijfelen dan kunnen we het terug bekijken![]()
Maar dat duurd nog wel even, eerst de winter nog, dan de lente, zomer, herfst, winter en weer nieuw jaar![]()
mijn jaar begint iig super
Ja waren idd erg cool! Ik vond de klap best hard, had ik niet verwachtquote:Op zondag 1 januari 2006 16:08 schreef RijstNatie het volgende:
Veder ware de trueno rockets erg leuk, de meeste werden vastgetaped aan verschillende palen.. de dreun die je dan voelt is toch enorm lekker
Dan ben ik iig met vuurpijlen van 40 gram in de warquote:Op zondag 1 januari 2006 15:43 schreef yosander het volgende:
[..]
uhhh, 40 gram maar? 200 gram is het maximale in Nederland....
Of bedoel je je vuurpijlen die zijn wel zwaar als ze 40 gram zijn (lees 40 gram kruit) want dat is ' zwaarst'in Nederland.
Vorig jaar hadden we er dus 14400 (moet ik nog steeds filmpje van uploadenquote:Op zondag 1 januari 2006 15:00 schreef MaxiTitan het volgende:
Heeft iemand nog een poging gedaan om weer zo'n bak met duizenden fluitpijltjes te maken?
Die was echt mooi imo.
Nee ik zeg alleen dat je er ook weinig gezeik met de politie gaat krijgen en er erg makkelijk aan kan komen.quote:Op zondag 1 januari 2006 23:56 schreef Tobbes het volgende:JIj stelt dat het met niet-illegaal vuurwerk per definitie niet fout kan gaan en dat het met illegaal vuurwerk waarschijnlijk is dat het wel fout gaat.
Hier de filmpjes los:quote:Op maandag 2 januari 2006 15:29 schreef Qunix het volgende:
http://s63.yousendit.com/d.aspx?id=21H0K4WY7U5TH38QQSF88GIVAR
mirrortje
Inderdaad... Het was weinig vergeleken met vorig jaar. En me broertje stak dat af.quote:Op maandag 2 januari 2006 17:33 schreef Avalanche.. het volgende:
Klokslag 12 uur en jij steekt zo'n triest fluitdingetje af.
Verder ook erg weinig te zien om 12 uur bij jou in de buurt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |