quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:40 schreef Binkster het volgende:
[..]
De ijssel in Heerhugowaarddat is wel erg veel neerslag
Neem aan dat je ijzel bedoelt?
Groningen welquote:Op vrijdag 30 december 2005 23:09 schreef opa het volgende:
Klotenboel hier.
25 centimeter sneeuw van gisteren en eergisteren, maar verder nog geen spat.
Lullig gewoon.
Heu heu heu!!!quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:12 schreef opa het volgende:
Groningen?
Noem jij Hoogkerk Groningen?
Ijdeltuit!
Down natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:13 schreef michiel_merk het volgende:
@ speedy hoe ziet jouw barometerstand er uit ?
ik hoor hetquote:Op vrijdag 30 december 2005 23:08 schreef dutch-mamma het volgende:
Sinds 22.45 ijzel in Almere, ruist en tikt flink...
quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:13 schreef michiel_merk het volgende:
@ speedy hoe ziet jouw barometerstand er uit ?
Daar hebben ze daar geen ijzel voor nodig hoor.quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:22 schreef Againzender het volgende:
In Amsterdam rijdt vrijwel geen OV hoorde ik net, maar dat zal wel oud nieuws zijn
Je auto even in de huiskamer zetten.quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:27 schreef plankie het volgende:
Tevens is het slot van de kofferbak van m'n auto vastgevroren
Iemand daar nog goeie tips tegen?
Idem. Maar ik ben eerder te lui dan dat ik het te koud vindquote:Op vrijdag 30 december 2005 23:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik zit te denken om nu even wat foto's te maken, maar het is echt beren koud maar het ziet er zo mooi uitzal ik? voor herinnering?
Ha!quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:32 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Idem. Maar ik ben eerder te lui dan dat ik het te koud vind![]()
Slotontdoodspree.quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:27 schreef plankie het volgende:
@michiel_merk: Niet al te ver van Speedy af: 996 hPa
het wat minder heftig worden van zojuist neem ik terug, het is heviger dan eerder op de avond, tevens neemt de wind nu toe. Tevens is het slot van de kofferbak van m'n auto vastgevroren
quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mijn weerstation is kaduk kortom, geen actuele gegevens.
Morgen wordt het toh 8 graden? = dooi?quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:32 schreef FRaGMaN het volgende:
Nieuwe kaarten laten voor vrijdag alweer de volgende laag sneeuw zien. Dooi wil niet doorzetten door een lage drukgebied bij IJsland. Kan nog leuk worden...
[afbeelding]
Beter is het de spray al de avond van tevoren te sprayen. In het slot dus.quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:34 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
Slotontdoodspree.
Sleutel verwarmen met aansteker.
Skiluik openen --> vlinderbom erin --> Sluit skiluik --> Kofferbak open.
Klopt maar dat is maar een paar dagen. vanaf (dinsdag)*edit*Donderdag alweer vorst overdag als dit uitkomt.quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:34 schreef Radjesh het volgende:
[..]
Morgen wordt het toh 8 graden? = dooi?
Klopt helemaal. Waar het om gaat is het verdrijven van water. Alcohol is lichter dan water en drijft het water uit het slot. Vervolgens moet het slot watervrij worden gehouden. Dat kun je doen met grafiet (smerende werking) of WD40 (verdampende rommel + smerende werking). Bovendien moet je even in de gaten houden dat er voor het slot een soort wegscharnierend klepje moet zitten. Dat moet wel aanwezig zijn en ook kunnen terugscharnieren. Zoniet = ander slot.quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:36 schreef opa het volgende:
[..]
Beter is het de spray al de avond van tevoren te sprayen. In het slot dus.
Doe ik altijd en ik krijg het slot des morgens altijd open.
Dat klepje is voldoende. En doe gelijk maar een busje WD40. Daar zit een buisje bij waarmee je in het slot kunt komen, net als die slotenspray. Het smeert tegelijkertijd het klepje. Doe niet zoals ik, eerst grafiet en dan een halfjaar later WD40 want dan krijg je een duister resultaat op je handen en je overhemd.quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:49 schreef plankie het volgende:
Ik ben bang dat het dan het laatste wordt, kloten in de vrieskou... alhoewel er in het slot zelf wel een heel klein klepje zit, maar dat zal niet voldoende zijn. Door de stuifsneeuw eerder vanavond is het vastgevroren denk ik.. Morgen maar eens langs de halfords voor zo'n spray
995 hierquote:Op vrijdag 30 december 2005 23:27 schreef plankie het volgende:
@michiel_merk: Niet al te ver van Speedy af: 996 hPa
het wat minder heftig worden van zojuist neem ik terug, het is heviger dan eerder op de avond, tevens neemt de wind nu toe. Tevens is het slot van de kofferbak van m'n auto vastgevroren
Ja zeg! Ons laten zoeken naar de verschillen maar er eerst een laag sneeuw overheen strooien!quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Jullie kennen deze foto nog? gister dacht ik of zow
Anywaynet 1 gemaakt
zoek de verschillen
[afbeelding]
Jij hebt ook iedere keer mazzel zeg!quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zware Sneeuwval momenteel!!!!!!!!mijn dag kan niet op. Trouwens hier ligt veel meer dan in Leeuwarden
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |