Het is vrij populair en voor zover ik ze gehoord heb klinkt het ook best pop-rockish. Dus jawel.quote:Op maandag 3 november 2008 22:51 schreef marp0 het volgende:
AKFG!![]()
Ooh wacht, dat is geen popmuziek of wel
Veel is j-rock/visual kei, maar er zit ook pop van vrouwelijke artiesten tussen wat ook érg goed kan zijnquote:Japanse bands/artiesten (die ik luister):
12012, Acid Black Cherry, Alice Nine, An Cafe, Ayabie, D, D'espairsRay, Dio, Dolly, Duel Jewel, Gackt, The GazettE, Girugamesh, Heidi, High and Mighty Color, Hime Ichigo, Hitomi Takahashi, Hizaki Grace Project, Janne Da Arc, Jealkb, Kanon Wakeshima, Kagrra, Kain, La'cryma Christi, L'Arc en Ciel, Lareine, Lolita23q, Luna Sea, Matenrou Opera, Nana Mizuki, Nightmare, Onmyouza, Phantasmagoria, Rentrer en Soi, Sadie, Screw, SuG, T.M.Revolution, Utada Hikaru, Vamps, Versailles, Vidoll, Villain, X Japan, Yui
Is dat een vent?quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:12 schreef Desunoto het volgende:
Wat een rare site, ik snap het niet![]()
De video waar m'n avatar (wel ingekort) van is, trouwens:![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hizaki, speelt nu gitaar in de band Versailles. En damn wat kan ie goed spelen zeg! Zijn solo's, ook live..![]()
![]()
Nu is ze presentator.quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:46 schreef msnk het volgende:
Bovenste meisie ziet er leuk uit
Maar ehm. En nu? Is ze solo ofzo?
Ik heb momusume eigenlijk niet meer gevolgd nadat Hitomi Yoshizawa vertrok. Inmiddels zijn er al heel wat nieuwe leden bij. Chineesjes, geloof ik (Momusume is Japans)quote:Op zaterdag 15 november 2008 09:46 schreef Desunoto het volgende:
Zo jij weet er veel van zeg
Morning Musume kende ik wel en ze hebben volgens mij al 100 verschillende leden gehad en de oudste wordt automatisch de 'leider' of zo. Ik kan ze eigenlijk maar moeilijk serieus nemen door die regeltjes. Ik heb liever een groep die jaren hetzelfde blijft. De muziek die ze maken kan me ook niet echt boeien. Maar ik luister dan wel weer naar YUI.. ook zoetsappige j-pop maar dan goedbeter![]()
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 07:49 schreef horned_reaper het volgende:
Jullie zouden ook eens naar Yui moeten luisteren![]()
Ze kan echt zo mooi zingen en nog gitaar spelen ook.
Rolling Star vind ik tot nu toe haar mooiste nummer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb hem net geluisterd. Mooie CD.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:23 schreef Zeitgeist het volgende:
Voor de liefhebbers.. Hij is uit:
[ afbeelding ]
Mocht je nog een Special Edition(er zit een DVD bij met 3 clips en een verslag van haar 3de tour. ) willen scoren dan moet je snel zijn. CD-Japan geeft al out of print aan.
Yuiquote:Op dinsdag 18 november 2008 18:23 schreef Zeitgeist het volgende:
Voor de liefhebbers.. Hij is uit:
[ afbeelding ]
Mocht je nog een Special Edition(er zit een DVD bij met 3 clips en een verslag van haar 3de tour. ) willen scoren dan moet je snel zijn. CD-Japan geeft al out of print aan.
Leukquote:In februari volgend jaar zal Kanon Wakeshima's eerste album uitgebracht worden. Het album is getiteld Shinshoku dolce. De exacte releasedatum is op dit moment nog niet bekend.
Minder leukquote:De release datum van Dio - distraught overlord's eerste volledige album DICTATOR is uitgesteld. Oorspronkelijk zou het album op 10 december uitkomen. Een nieuwe datum is nog niet aangekondigd.
Wel leukquote:In maart, vóór hun aankomende tour in 2009, zal An Cafe in Europa een exclusieve CD uitbrengen. De CD zal onder anderen de nummers Summer Dive en My Heart Leaps for C bevatten. Ook staat er een DVD release gepland, meer hierover is op dit moment nog niet bekend.
Het zal weer aan mij liggen, maar ik vind die clip totaal niet passen bij het lied.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:48 schreef Strolie75 het volgende:
Nieuw nummer van Ayumi Hamasaki. Klinkt goed.
Ik vind het het echt een erg goed nummer. Maar ik ben het met je eens dat de videoclip er absoluut niet bijpast. Maar dat heb ik wel vaker bij Jpop. Toch cultuurverschil denk ik.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:34 schreef L.no het volgende:
[..]
Het zal weer aan mij liggen, maar ik vind die clip totaal niet passen bij het lied.
Het lied is inderdaad erg mooi.quote:Op vrijdag 5 december 2008 07:46 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik vind het het echt een erg goed nummer. Maar ik ben het met je eens dat de videoclip er absoluut niet bijpast. Maar dat heb ik wel vaker bij Jpop. Toch cultuurverschil denk ik.
quote:Op vrijdag 5 december 2008 08:15 schreef L.no het volgende:
[..]
Het lied is inderdaad erg mooi.Mja, ik ken de lyrics niet. Daarvoor moet ik vertaling van vinden, dus misschien past de clip wel bij de tekst.
quote:
The color disappeared, erasing the form
Of the trees emanating a cold light
Keeping distance from everything connected to hope
Afraid of the warmth, like me
That smiling face
Is too kind and dazzling
That I show weakness
And burst into tears
From the moment those feelings overflowed
Before our fingers ever touched
I became aware of this love
I wonder why it is so difficult
For people to walk the path their heart lays out for them
Even though I should have always known,
I averted my eyes from reality
I denied the truth
At the moment the wind changes,
Before I can see my loved one,
I wonder if I should say how I feel
From the moment those feelings overflowed
Before our fingers ever touched
I became aware of this love
At the moment the wind changes,
Before I can see my loved one,
I wonder if I should say how I feel
la la la...
la la la...
When the color
Reaches the bloomed trees again
I want to show a more honest smile
Is dat een Engelse vertaling van een Blof tekst?quote:Op vrijdag 5 december 2008 09:39 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Soms kun je het maar beter niet weten.
Dit klinkt wel goed. Had meer ingezeten, dat is wel jammer.quote:Op woensdag 3 december 2008 22:50 schreef Jordy-B het volgende:
HQ-versie
Ik had hem al genoemd in het animé/manga-topic, maar het is ook zo'n lekker nummer. Het is (ietsjes ingekort) de herkenningsmelodie van de serie Tails of the Abyss. Blijkbaar dus ook op single uitgebracht, met een aparte videoclip.
Hoe bedoel je dat?quote:Op vrijdag 5 december 2008 18:18 schreef msnk het volgende:
[..]
Dit klinkt wel goed. Had meer ingezeten, dat is wel jammer.
Hmmm, ik denk dat ik het wel een beetje meer de clip begrijp. Jammer dat je het niet direct kan zien in de clip. Het kan ook zijn dat ik nog steeds geen shit van snap, waardoor de clip niet altijd overeen komt met mijn conclusies.quote:Op vrijdag 5 december 2008 09:39 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
[..]
[/i]
Soms kun je het maar beter niet weten.
Wat een kut filmpjequote:Op maandag 8 december 2008 14:27 schreef outcast_within het volgende:
http://randomc.animeblogg(...)nico-douga-by-storm/
staat al een tijdje op de 1ste pagina van randomc. It grew on me, ik klik er een paar keer op wanneer ik de site bezoek.
Wtf, ik kreeg meteen kippenvel van dit lied.quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:03 schreef Desunoto het volgende:
Topic kick.
Dit klinkt erg matig.. youtube kwaliteit laat soms veel te wensen over.![]()
Maar de single op 320 kbps is echt top!
dat was toch x-japan?quote:Op maandag 22 december 2008 02:47 schreef allsystemshalt het volgende:
Waarom wordt Loudness niet vermeld![]()
De Asiatische Metalband van de jaren 80![]()
meer info, http://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_(band)
Loudness was er wel eerder. X werd pas goed bekend eind jaren 80 met Blue Blood. Op het moment dat de populariteit van Loudness weer zakte.quote:
Volgens mij heb ik ook alle albums van haar. Ik raad je trouwens de drama Tokyo Friends (+ de film). Daar hoor je veel liedjes van haar.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:58 schreef potatox het volgende:
Leuk zo'n topic over J-Pop muziek![]()
Zelf ben ik ongeveer 2 jaar geleden in aanmerking gekomen met J-Pop. In die tijd ben ik begonnen met volgen van Jdorama's. Na het horen van Planetarium van ai otsuka in de serie Hana Yori Dango ben ik 'verliefd'geworden op haar muziek. Momenteel ben ik in bezit van haar gehele single/album/dvd collectie
De vrolijke nummer van haar zijn top, maar ze is ook erg goed in zingen van ballads.
Een aantal van mijn favo's van ai otsuka: Planetarium, Sakuranbo, PEACH, CHU-LIP, Always together en ai. Vooral de live concerten zijn erg goed van haar.
Artiesten waar ik ook 'fan' van ben: BENNIE K, Ayumi Hamasaki, Utada Hikaru en Ami Suzuki heeft ook wel leuke tracks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van http://www.jame-world.com/nl/article.php?id=6618
en ook albums en indie charts
L'Arc en Ciel staat er in
VAMPS staat erin (echt een ontzettend leuk nummer dat Love Addict![]()
)
Utada Hikaru erin
YUI ook
Nana Mizuki
Heel veel popmuziek en zo nu en dan wat pop-rock en zo.. maar deze lijst is sowieso veel leuker dan welke Nederlandse lijst dan ook
[ Bericht 1% gewijzigd door Desunoto op 01-01-2009 13:26:31 ]
Bron: Japan Timesquote:Thursday, Jan. 1, 2009
RE:VIEW MUSIC
J-pop prepares an assault on the West in '09
By DANIEL ROBSON
Staff writer
I wouldn't want to shout about it (since it might upset your New Year's hangover), but 2009 might just be the year that J-pop goes global. Several heavy hitters have set their sights on Western domination this year, and more than ever, their chances seem good.
News photo
Star power: Hikaru Utada will make a second stab at Western success in 2009, 10 years after her groundbreaking debut in Japan aged just 16. © TOSHIBA-EMI LIMITED
Let's start with one of Japan's biggest-selling artists of all time: Hikaru Utada.
Before she actually tried it, foreign industry insiders and artists from Elton John to Duran Duran's Nick Rhodes predicted for some years that if any Japanese artist had a chance at truly cracking the West, it was Utada. It wasn't simply about numbers; although she boasts the No. 1, 4 and 8 biggest-selling albums in Japanese history, with more than 10 million sales of her 1999 debut album, "First Love," what really marked Utada out for international stardom was that she is fully bilingual, a product of her New York upbringing, and has a truly unique voice.
Yet when Utada finally released English-language album "Exodus" in 2004, aimed squarely at American audiences, the pundits seemed to have been proven wrong: It was an unmitigated flop in the U.S., and then again in the U.K. a year later. Almost certainly this was due to its poor promotion — in Britain, the press releases I received described Utada as "the Japanese Britney Spears," a comparison that was neither flattering nor accurate. Also, while the English lyrics were mostly excellent, the chorus to lead single "Easy Breezy" featured possibly the worst couplet of the decade: "You're easy breezy and I'm Japanesey."
In an interview before the album's U.K. release but after its stateside stalling, Utada told me: "Of course that was disappointing. But I didn't expect to be a success overnight. . . . I'll keep releasing music and just see what happens."
And sure enough, in September 2007 Utada announced quietly on her blog that she was gearing up for a second try, saying, "We're not on any sort of schedule, not rushing at all. . . . But the general feeling is good." This time she knows the pitfalls, which can only strengthen her chances, and while the exact release date and title of the album are as yet unknown, radio-listeners in the U.S. will get their first earful of lead single "Come Back to Me" on Feb. 10, according to the Web site of U.S. radio-industry magazine FMBQ.
Although not actually Japanese, BoA is a major part of the J-pop landscape. In 2002, the Korean star was the first non-Japanese Asian singer ever to shift a million units in Japan, and since then she has released an album here at a rate of almost one per year, all sung in Japanese and all charting highly, in tandem with her releases in South Korea.
BoA's label in Japan, Avex, is not involved in her U.S. debut this spring; rather, her Korean management company, SM Entertainment, is setting up a U.S. office. Whether she can assimilate into the United States as effectively as she did into Japan remains to be seen, but her chances look strong. In October 2008, with very little promotion and only a digital release, her debut U.S. single "Eat You Up" entered Billboard's Hot Dance Club Play chart at No. 42, quickly rising to No. 15. The urban-pop track was produced by Bloodshy & Avant, the Swedish production duo best known for Britney Spears' "Toxic," marking a departure from BoA's R&B sound.
Her English-language album, "Look Who's Talking," is due in spring. "The entire album is in English, for the mainstream U.S. market, not Korean- Americans or Asian-Americans," Peter Rho, senior associate at Dreier Stein Kahan Browne Woods George, attorneys representing SM Entertainment, told Variety, adding that a tour is being considered not just in the U.S. but possibly worldwide. We'll have an interview with BoA in the weeks to come, so you can hear it soon from the star herself.
Bonnie Pink may not carry the same weight in the Japanese charts, but her Western connection is plenty strong. For most of her career she has worked with foreign producers, most notably Cardigans cohort Tore Johansson, and has also recently collaborated with Britain's Craig David on a track for her next Japanese album and Sweden's Teddybears on a song that will appear on their next CD. Since Teddybears' album will be released in the U.S. this year, Pink will benefit from a debut by proxy, building on the American profile she created in 2008 with her video-game soundtrack theme "Ring a Bell."
On top of that, Pink's 2007 album "Thinking Out Loud" was released by Warner Music Sweden in 2008 and she has said that her as-yet-unfinished 2009 album, due in "April or May," will likely be released by the label too.
News photo
Go West: Osaka's Oreskaband star in a movie made by the same team as "High School Musical," released in the United States this year. DANIEL ROBSON
"They're expecting to release another record," she told me recently. "So probably in Sweden my next record is gonna be released. I don't have a deal in other countries yet, but I'm hoping that through working with foreign artists, maybe eventually something will happen."
There has of course been a steady stream of smaller Japanese acts heading to the U.S., U.K. and Europe for tours over the years, but one that seemed to particularly capture America's imagination is all-girl Osaka ska outfit Oreskaband. After joining the annual Japan Nite tour in 2007 for three of its dates, including the gluttonous South by Southwest music-industry jamboree, the girls became one of the very few bands to get invited back for a more mainstream event.
And so it was that Oreskaband joined the infamous Warped Tour festival later in 2007 and again in 2008 (the latter for 46 dates). And although this doesn't seem to have led to a record deal over there yet, the girls have gone one better: This year they will appear in their very own Hollywood movie.
Written and produced by, and starring, alumni of the runaway hit "High School Musical" movie series, the appallingly titled "Lock and Roll Forever" sees Oreskaband head from Osaka to Hollywood in search of fame and fortune. The film will reportedly hit theaters in the U.S. this summer.
The band's trombone-player Leader told Anime News Network: "It's not like a documentary. . . . We'll play ourselves of course, but we'll have lines we read and memorize. . . . It's our first time working with a movie, our first time acting. . . . We think it'll be a good introduction to the band."
"This movie's all about rock 'n' roll and all about these girls and the perseverance of their passion for the music," Lucas Grabeel, the "High School Musical" actor who plays Oreskaband's manager in the film, told American movie-news Web site Reelz Channel. "We really connect on a music level, even though we can't communicate through language."
With its rich visual style that takes in live action and animated sequences, a soundtrack of exclusive songs by the girls, and cameos including rock icon Joan Jett, "Oreskaband: the Movie" (as the title appears on the trailer) is bound to get America skanking big-time in 2009.
These four acts are just the tip of the iceberg: There are several others considering jaunts to the U.S., Europe and the U.K. over the next 12 months, most of which it's too soon to reveal (though look out for Visual-kei band Dir En Grey's U.K. tour this month). As interest in Japanese pop culture continues to rise and Western currencies stagger and fall, these countries have never been more alluring to the J-pop set. It's likely to be a vintage year for Japanese music abroad.
Ik wil YUI hier live zien. Ja ik weet dat ze op break is maar dat scheelt niet. ze moet optreden hierquote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:12 schreef Desunoto het volgende:
Meer Japanse artiesten naar Europa a.u.b
Utada Hikaru mag ook wel hierheen komen.
Maar als ze naar Europa komt dan niet Nederland overslaan alsjeblieft?
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:06 schreef MissMSX het volgende:
Also, while the English lyrics were mostly excellent, the chorus to lead single "Easy Breezy" featured possibly the worst couplet of the decade: "You're easy breezy and I'm Japanesey."
*oops* haha, vandaar dat k ook alleen maar dat nr vond als ik eropquote:Op donderdag 8 januari 2009 17:00 schreef Desunoto het volgende:
Enrai?Zo heet het nummer!
De groep heet HIGH and MIGHTY COLOR
En die zijn geweldig inderdaad! Erg jammer dat die zangeres nu uit de band is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |