abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33538799
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:52 schreef pikki het volgende:

[..]

Hier zit je duchtig fout.
Een scepticus heeft niet het recht iemand als Robbert aan zulk een wetenschappelijk onderzoek te dwingen .
Dat is niet democratisch.
Het is niet omdat de sceptici, uitsluitend hun exacte wetenschap aanzien als het enige bewijs( , en zeker voor paranormale fenomenen niet geldig is ) dat dat ook zo moet zijn.
Daarom vindt ik het maar heel wijs van vader Van Den Broeke dat hij ook weer eens zo slim is van de malafiede praktijken van wele sceptici zoals Nanninga enz te doorzien .
Dat is gewoon een kwestie van interpetatie. Vader van de Broeke wil gewoon de marktwaarde van zijn zoon als medium behouden. Als Robbert door een experiment doorzien wordt als charlatan, is zijn carriere naar de maan. En zit hij zijn hele leven werkloos bij zijn ouders in huis, omdat verder arbeidsongeschikt is, zoals hij in zijn boek schrijft.
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:58:48 #202
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_33538841
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:13 schreef pikki het volgende:

[..]

En degenen die deze test ontworpen hebben , daar is van bewezen dat zij zelf de maatstaf steeds verleggen waaraan beantwoordt dient te worden , ik heb er heeele verhalen over gelezen, en ....het zijn fraudeurs !
dat is niet waar, want de regel is dat beide kanten akkoord moeten gaan met de gestelde maatstaf.

dus jij verzint hier maar wat!
Communism will be conquered with the help of God ...and a few marines.
pi_33538909
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:52 schreef pikki het volgende:

[..]

Hier zit je duchtig fout.
Een scepticus heeft niet het recht iemand als Robbert aan zulk een wetenschappelijk onderzoek te dwingen .
Dat is niet democratisch.
Het is niet omdat de sceptici, uitsluitend hun exacte wetenschap aanzien als het enige bewijs( , en zeker voor paranormale fenomenen niet geldig is ) dat dat ook zo moet zijn.
Daarom vindt ik het maar heel wijs van vader Van Den Broeke dat hij ook weer eens zo slim is van de malafiede praktijken van wele sceptici zoals Nanninga enz te doorzien .
Ik geloof ook niet dat ik heb gezegd dat we Robbert moeten "dwingen" om het onderzoek te doen. Volgens mij, en dat heb ik al eerder gezegd, heeft iedereen een vrije wil, dus ook Robbert. En als hij dat niet wil doen, moet hij dat ook niet doen. Maar een ieder heeft ook het recht om dat aan Robbert te vragen. Buitendat ga je er vanuit dat alle onderzoekers die-hard scepticus zijn. Volgens mij een teken van hokjes denken.
Ja
pi_33538969
Ik heb ook het idee dat Pikkie vooral denkt in de wij-tegen-zij-sfeer. Waarbij "zij", de personen zijn die niet klakkeloos achter Robbert aanlopen
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:02:20 #205
137525 pikki
pok! pok !
pi_33538976
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:58 schreef Monocultuur het volgende:

[..]

dat is niet waar, want de regel is dat beide kanten akkoord moeten gaan met de gestelde maatstaf.

dus jij verzint hier maar wat!
Nzeen , ik verzin helemaal niets.
Alleen al de negatieve vibraties die de sceptici uitzenden zijn voldoende om deze experimenten te laten mislukken
Het meisje met rontgenogen, die Russische heeft eeen proces aangespannen want zij scoorde 7 x goed en het moest 8 worden ..
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_33539009
quote:
Ik heb het artikel gelezen... Wat moet het verder voorstellen? Het is een beetje loos geblaat over James Randi. Hij noemt Randi hypocriet, maar laat verder in zijn artikel nergens zien waarom hij hypocriet is.

Hij draagt een voorbeeld aan waar James Randi iemand niet wil toelaten omdat James Randi die gast een 'nutcase' vind. De schrijver van het artikel concludeert daarna, dat James Randi alle mensen die paranormaliteit claimen, 'nutcases' vind. Uh huh.
pi_33539056
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:02 schreef pikki het volgende:

[..]

Het meisje met rontgenogen, die Russische heeft eeen proces aangespannen want zij scoorde 7 x goed en het moest 8 worden ..
Hebben ze dat meisje gedwongen met een pistool op haar slaap, of wou ze er zelf aan mee doen?
JJ72 - Heat
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:04:52 #208
137525 pikki
pok! pok !
pi_33539062
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:00 schreef Bboy het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat ik heb gezegd dat we Robbert moeten "dwingen" om het onderzoek te doen. Volgens mij, en dat heb ik al eerder gezegd, heeft iedereen een vrije wil, dus ook Robbert. En als hij dat niet wil doen, moet hij dat ook niet doen. Maar een ieder heeft ook het recht om dat aan Robbert te vragen. Buitendat ga je er vanuit dat alle onderzoekers die-hard scepticus zijn. Volgens mij een teken van hokjes denken.
Ik ben niet blind hoor.
Degenen die de testen en onderzoeken doen zijn immers de die-hards, en de negatief ingestelde sceppers .
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_33539081
Ik heb het toevallig gezien op Discovery Channel, dus het is een retorische vraag.
JJ72 - Heat
pi_33539084
quote:

[..]

Alleen al de negatieve vibraties die de sceptici uitzenden zijn voldoende om deze experimenten te laten mislukken
Je verzint een heleboel.

Omdat het 7 was en niet 8, was het niet significant. Oftewel iemand zonder enige 'gaven' zou ook 7 gehaald kunnen hebben door alleen maar te gokken. Ze is zelf akkoord gegaan met de randvoorwaarden van het expiriment!
pi_33539120
Net kreeg ik een bericht via mijn mailbox binnen van een meisje/vrouw die zich hier graag wil registreren, maar wat nog niet gelukt is. Ik stuur haar mailtje zo door naar een moderator van Truth.

Dit schrijft zij:

"Gedurende een periode lees ik mee op 'jullie' fokforum. Op de één of andere
manier kan ik me niet registreren daar, maar dat heel even terzijde.

Onderstaande, wat jij op het forum hebt gezet, is mij dus ook al opgevallen.
Ik word maar niet wijs uit Robbert van den Broeke, maar jij hebt letterlijk
neergezet hoe ik er dus ook over denk. Dat het een én-én kwestie is.

Ik geloof inderdaad dat hij ook paranormaal begaafd is, maar hij heeft ook
trucage foto's. Behalve de aliens op het lepeltje/papier (die ikzelf ook heb
nagemaakt en gefotografeerd, zie stukje verderop) moet je maar eens naar dit
filmpje kijken, het is een neutraal filmpje van RTL Boulevard van enkele
weken geleden of zo.

Filmpje op RTL Boulevard

Op het filmpje zie je toch duidelijk dat het een action figuur poppetje is
met van die stijve 'Barbie' armen/handen :| Dat is behoorlijk
ongeloofwaardig dus, mijnsinziens. De foto's met de lichtbollen
bijvoorbeeld, sommigen kunnen volgens mij gewoon geen stofdeeltjes zijn! Het
is behoorlijk dubbel, het is gewoon een mysterie!

Dan nog het boek(heb jij ook in je bezit, meen ik ergens te hebben
gelezen?). Volgens de scepticus van Skepsis moet je zulke foto's maken van
een stukje papier, zonder flits. Heb ik dus gedaan. Maar hoe verklaar je dan
het oplichtende stukje op één van de alien foto's?

[...]

Groetjes van "
pi_33539156
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:04 schreef pikki het volgende:

[..]

Ik ben niet blind hoor.
Degenen die de testen en onderzoeken doen zijn immers de die-hards, en de negatief ingestelde sceppers .
De mensen die het meisje hebben getest waren anders meer dan coulant. Van de 10 moest ze er 8 goed raden. Een echte die hard-scepticus zou er 10/10 van maken. Bovendien waren ze erg geduldig.
JJ72 - Heat
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:07:36 #213
137525 pikki
pok! pok !
pi_33539178
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:05 schreef The_End het volgende:

[..]

Je verzint een heleboel.

Omdat het 7 was en niet 8, was het niet significant. Oftewel iemand zonder enige 'gaven' zou ook 7 gehaald kunnen hebben door alleen maar te gokken. Ze is zelf akkoord gegaan met de randvoorwaarden van het expiriment!
was al ruim genoeg .
Een leek zou nog geen 2 halen ....wat dom van jou zoiets te denken ....
pi_33539224
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:07 schreef pikki het volgende:

[..]

was al ruim genoeg .
Kansberekening vertelt wat anders.
JJ72 - Heat
pi_33539243
quote:

[..]

was al ruim genoeg .
Je begrijpt ook echt helemaal niets he. Ten eerste is zij er zelf mee akkoord gegaan. Ten tweede kan iemand heel makkelijk door te kijken en vragen te stellen een simpele diagnose van iemand stellen.
pi_33539253
quote:

[..]

was al ruim genoeg .
Nee. Als ze het echt kan moet ze ze allemaal goed hebben, punt. Niet met marges werken als je er zo erg in gelooft.
JJ72 - Heat
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:10:26 #217
137525 pikki
pok! pok !
pi_33539301
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:07 schreef KoudeVrouw het volgende:

[..]

De mensen die het meisje hebben getest waren anders meer dan coulant. Van de 10 moest ze er 8 goed raden. Een echte die hard-scepticus zou er 10/10 van maken. Bovendien waren ze erg geduldig.
En het meisje scoorde dan nog maar 7 door de hééél erg negatieve sfeer die zij anvoelde , je moet niet vragen hoeveel sclechte vibraties die ongelovigen uitzenden .
Vandaar die graancirkels, die dat neutraliseren op aarde, al die negativiteit....
Ziedaar het nut van graancirkels , voor degenen j die het nog niet weten
pi_33539307
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:09 schreef The_End het volgende:

[..]

Je begrijpt ook echt helemaal niets he. Ten eerste is zij er zelf mee akkoord gegaan. Ten tweede kan iemand heel makkelijk door te kijken en vragen te stellen een simpele diagnose van iemand stellen.
Ze mocht alleen maar kijken trouwens, niet praten met de personen in de laatste test. In de voorgaande tests mocht ze dat wel (via een tolk) en waren de resultaten ook beter.
JJ72 - Heat
pi_33539390
quote:
Welk voorbeeld bedoel je? De claim dat iemand zonder voedsel kan? Die gaat toch niemand aan? Je lichaam kan fysiek niet zonder voedsel, en het zal dus uitlopen op een rechtzaak tegen Randi waarom hij iemand zo'n onverantwoordelijke test heeft laten afleggen. Geen bewijs dus.
quote:
What exactly is Randi asserting when he writes: "We only respond to responsible claims." Is Sylvia Browne's claim that she can talk to the dead a "responsible" one? What about Uri Geller's assertion that he can bend spoons with the power of his mind? Would Randi have use believe that he views the "abilities" of Browne and Geller as more "plausible" than Kolodzey's?
Plausible? Nee, minder gevaarlijk? Ja.
quote:
For starters, the observation of a "breatharian" in isolation, while perhaps time consuming, would be LESS complicated, and not nearly so open to dispute, as the testing of an alleged psychic. All one need do is strip the person naked, lock him or her in a room, post guards outside every possible point of exit, and let the cameras roll day after day. If he or she becomes ill or dies...well, gosh, I guess that means he or she fails the challenge.
... en is er een gek dood die eigenlijk beschermd had moeten worden.
quote:
Second, if such an operation would be too "costly" for JREF, then one wonders where they got the million dollars from.
Randi betaalt niet voor mensen om zich te bewijzen, dat laat hij aan de mensen zelf over. De mensen mogen zelf locaties kiezen en zorgen zelf voor hun omstandigheden, Randi zorgt voor een onafhankelijke persoon zodra overeen is gekomen of beide partijen het eens zijn met de gestelde voorwaarden.
quote:
Third, if the ability to detect sleight of hand is the only requisite qualification for testing "breatharians," then he and is magician pals should have no problem performing the test themselves. Fourth, one wonders why Randi feels the need to insult Mr. Jani, making fun of his religion and his choice of attire. Fifth, Randi is again making the patently hypocritical assertion that he is "TOO BUSY WITH SERIOUS CLAIMANTS, TO SPEND TIME ON THESE NUT-CASES." Can we glean from this hateful, pinched comment that Sylvia Browne and Uri Geller are NOT nut cases?
Ja, de "ik eet niet" figuren spelen met hun leven.

Ik zie dit niet als bewijs, Randi is een norse man die verveeld is met de vele oplichters en mensen die hem proberen te naaien, en dat is zijn goed recht.

Het enige somewhat-dubieuze verhaal wat ik kan vinden is het testen van Prophet Jahweh (de UFO-summoner), maar die heeft zichzelf "mentally-ill" verklaard en is inmiddels opgenomen bij een psychiater.

Dus sorry.. weer niks, best believers.
pi_33539559
Oh en kom nou niet aanzetten met "ja het lichaam kan wel zonder voedsel maar dat is dus niet bewezen door Randi" - het is aan de "ik eet niet"-mensen om het te bewijzen. En die doktoren die het gezien hebben? Leuk verhaal, maar waar zijn die doctoren? Zijn die er weleens? En hebben ze ook inderdaad (toestemming gekregen om) een onderzoek te doen op het lichaam van die mensen?

Vast niet, maar DAAR vind je niks over.
pi_33539600
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:10 schreef pikki het volgende:

[..]

En het meisje scoorde dan nog maar 7 door de hééél erg negatieve sfeer die zij anvoelde , je moet niet vragen hoeveel sclechte vibraties die ongelovigen uitzenden .
Vandaar die graancirkels, die dat neutraliseren op aarde, al die negativiteit....
Dit is weer zo'n rookgordijn wat wordt opgetrokken. Tests mislukken omdat de skeptici negatieve energie uitstralen. Het ligt volgens mij aan alles en iedereen als een test mislukt, behalve aan het medium zelf.
pi_33539728
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:04 schreef pikki het volgende:

[..]

Ik ben niet blind hoor.
Volgens mij is dat een generalisatie, wat je dus niet geloofwaardig maakt.
Ja
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:28:48 #223
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33540030
quote:

[..]

Dit heb ik ook gelezen idd.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:29:43 #224
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33540065
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:21 schreef Bboy het volgende:

[..]

Nou heb ik persoonlijk wat positieve ervaringen met Robbert. Maar als er sluitend bewijs is dat Robbert de boel aan het flessen is, dan vind ik zeker dat dat aan de kaak gesteld moet worden. Ik vind echter het artikel van Rob Nanninga mager en niet sluitend.
Wat voor positieve ervaringen dan?
pi_33540085
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:10 schreef pikki het volgende:

[..]

Slechte vibraties.. Ok zo kun je inderdaad ALLES wel verklaren.

Ja verdomme zeg.. gister was hier die paarse olifant die de tango danste.. nu is ie weg! Slechte vibraties ook.. heel vervelend
quote:
Rijp voor 't gesticht, als je daar niet al zit.
pi_33540113
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:29 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Wat voor positieve ervaringen dan?
Niet meer als dat ik er een keer langs ben geweest. De meervoud is niet echt goed gekozen.
Ja
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:32:37 #227
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33540176
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:55 schreef pikki het volgende:
En er is nog véél meer .....
Hadden de ouders zich overgeleverd aan sceptische kortzichtige medici ....dan had Robbert misschien in een gekkenhuis belandt , gelukkig is dat niet gebeurd.....
Als ik een kind zou hebben waarvan ik vermoedde dat hij/zij paranormaal begaafd was, zou ik m'n kind idd nooit uitleveren aan dubieuze figuren zoals een Nanninga.
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:33:45 #228
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33540210
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:30 schreef Bboy het volgende:

[..]

Niet meer als dat ik er een keer langs ben geweest. De meervoud is niet echt goed gekozen.
En, wat voor indruk maakte hij op jou? En heb jij of heeft hij iets raars meegemaakt tijdens dat bezoek?
pi_33540226
Elvis leeft, hij loopt in die supermarkt!
<Dertig agenten kammen de winkel uit, zetten de winkel af, geen Elvis gevonden>
Ja.. slechte vibraties, he..!

Ik kan UFO's oproepen!
<Allerlei mensen wachten, believers en sceptici, ze zien niks>
Ja.. vibraties van de sceptici, altijd hetzelfde..

Als je in dat huis slaapt hoor je geesten.
<10 onafhankelijke mensen slapen in het huis, horen wat gekraak van het door de kou krimpende hout maar horen geen aparte geluiden die door geesten gemaakt zouden kunnen worden>
Ja daar moet een sceptisch persoon tussen zitten die weer vibraties aan het uitzenden is.

En laat me raden, er is natuurlijk geen bewijs voor "vibraties" of wel?

Steeds meer en meer klampen de believers zich vast aan onrealistische "voorbeelden" en "bewijzen".
pi_33540285
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:32 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Als ik een kind zou hebben waarvan ik vermoedde dat hij/zij paranormaal begaafd was, zou ik m'n kind idd nooit uitleveren aan dubieuze figuren zoals een Nanninga.
En waarom niet? Bang om te horen te krijgen dat je kind gek is?

Typisch.

Trouwens, als sceptici slechte vibraties uitzenden, wordt 't niet een keer tijd om wat meer positieve vibraties uit te gaan zenden als believer zijnde?
pi_33540345
waarom randi nooit de 1 miljoen zal uitbetalen

If a “psychic” phenomenon turns out to be real, then by definition it is physical and therefore not really psychic after all, and thus Randi still shouldn’t have to pay.
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_33540372
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:39:11 #233
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33540397
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:36 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

En waarom niet? Bang om te horen te krijgen dat je kind gek is?

Typisch.

Trouwens, als sceptici slechte vibraties uitzenden, wordt 't niet een keer tijd om wat meer positieve vibraties uit te gaan zenden als believer zijnde?
Nee, niet daarom. Ik vind de manier waarop hij 'onderzoek' doet nogal ranzig, daarom. Ook denk ik niet dat hij objectief is.
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:40:32 #234
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33540449
quote:
Ik las laatst ergens dat zijn eigen partner hem heeft beschuldigd van fraude (het achteraf bijstellen van targets enzo) en daarom de organisatie heeft verlaten, terwijl hij/zij mede oprichter was.
pi_33540608
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:33 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

En, wat voor indruk maakte hij op jou? En heb jij of heeft hij iets raars meegemaakt tijdens dat bezoek?
Nou, als je dat wil weten:

Ik heb geen lichtbollen, graancirkels of aliens gezien. Wel wat orbs (schijnt overigens niet iedereen te kunnen) gezien en een onzettend druk gevoel. Voor zover de "freaky" fenomenen.
Robbert kwam op mij over als een gevoelige jongen van 24 jaar, die graag mensen deed helpen. Maar buiten dat was hij ook een gewoon mens met normale interesses. Toen hebben daar nog even wat over gekeuveld en over het feit dat er ontzettend veel mensen zijn die aan hem twijfelen.
Het geen wat hij gezegd heeft heb ik veel aan gehad. Zelfs al zou het niet echt zijn, heeft hij toch de juiste dingen gezegd (mensenkennis?). Ik had niet het idee dat hij mensen aan het flessen was. Ik kreeg wel het idee dat zijn vader hem enorm aan het beschermen is, maar dat kan ik niet hard maken.
Ja
pi_33540837
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:34 schreef Blue-eagle het volgende:
Elvis leeft, hij loopt in die supermarkt!
<Dertig agenten kammen de winkel uit, zetten de winkel af, geen Elvis gevonden>
Ja.. slechte vibraties, he..!

Ik kan UFO's oproepen!
<Allerlei mensen wachten, believers en sceptici, ze zien niks>
Ja.. vibraties van de sceptici, altijd hetzelfde..

Als je in dat huis slaapt hoor je geesten.
<10 onafhankelijke mensen slapen in het huis, horen wat gekraak van het door de kou krimpende hout maar horen geen aparte geluiden die door geesten gemaakt zouden kunnen worden>
Ja daar moet een sceptisch persoon tussen zitten die weer vibraties aan het uitzenden is.

En laat me raden, er is natuurlijk geen bewijs voor "vibraties" of wel?

Steeds meer en meer klampen de believers zich vast aan onrealistische "voorbeelden" en "bewijzen".
Idd, het is weer zo'n verklaring die kant noch wal raakt, en weer geen bewijs vormt.
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:51:17 #237
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33540853
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:44 schreef Bboy het volgende:

[..]

Nou, als je dat wil weten:

Ik heb geen lichtbollen, graancirkels of aliens gezien. Wel wat orbs (schijnt overigens niet iedereen te kunnen) gezien en een onzettend druk gevoel. Voor zover de "freaky" fenomenen.
Robbert kwam op mij over als een gevoelige jongen van 24 jaar, die graag mensen deed helpen. Maar buiten dat was hij ook een gewoon mens met normale interesses. Toen hebben daar nog even wat over gekeuveld en over het feit dat er ontzettend veel mensen zijn die aan hem twijfelen.
Het geen wat hij gezegd heeft heb ik veel aan gehad. Zelfs al zou het niet echt zijn, heeft hij toch de juiste dingen gezegd (mensenkennis?). Ik had niet het idee dat hij mensen aan het flessen was. Ik kreeg wel het idee dat zijn vader hem enorm aan het beschermen is, maar dat kan ik niet hard maken.
Dank je voor je toelichting Ik wil het idd graag weten, ik ben nog steeds erg nieuwschierig naar RvdB.
Ook fijn dat je er wel degelijk veel aan gehad hebt. Op mij komt ie ook nog steeds over als een vriendelijke jongen die het goed bedoelt en die 'dankzij' zijn gave een moeilijk leven achter de rug heeft.
pi_33540926
Hij heeft zijn voorkomen bij mij ook nog mee. Ik vind hem vriendelijker overkomen dan bijvoorbeeld Char, en het moet wel een erg uit de hand gelopen grap zijn als hij dit al zijn hele leven volhoudt.

Alleen die kwestie met die spelfout van internet is gewoon dubieus.
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:56:02 #239
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33541049
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:53 schreef Urquhart het volgende:
Hij heeft zijn voorkomen bij mij ook nog mee. Ik vind hem vriendelijker overkomen dan bijvoorbeeld Char, en het moet wel een erg uit de hand gelopen grap zijn als hij dit al zijn hele leven volhoudt.

Alleen die kwestie met die spelfout van internet is gewoon dubieus.
Ik ben het met je eens. Ik zelf heb ook een 'beter' gevoel bij Robbert dan bij Char. Maar dat genverbranderverhaal is idd vreemd, en ik kan me voorstellen dat mensen daarom denken dat er bedrog in het spel is.

Ik kan me ook niet voorstellen dat hij zijn omgeving al zijn hele leven nept, zonder dat hij ontmaskerd zou zijn.
pi_33541471
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:56 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Ik zelf heb ook een 'beter' gevoel bij Robbert dan bij Char. Maar dat genverbranderverhaal is idd vreemd, en ik kan me voorstellen dat mensen daarom denken dat er bedrog in het spel is.

Ik kan me ook niet voorstellen dat hij zijn omgeving al zijn hele leven nept, zonder dat hij ontmaskerd zou zijn.
Nog steeds vind ik het erg laag dat er in een kritisch zogenaamd objectief artikel aandacht word besteed aan 1 uitzending waar ze dan toevallig iets gevonden hadden waar ze hem op kunnen pakken. Ook al is het erg dubieus vind ik niet dat je meteen de conclusie kan trekken dat Robbert een oplichter is.

Ik vind het ook erg moeilijk voor te stellen dat hij zijn familie, omgeving en diverse instanties voor de gek houdt.
Ja
pi_33541654
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:57 schreef Monocultuur het volgende:
Bij een onderzoek is gebleken dat mensen die meer L dopamine neurotransmitters hebben, sneller geneigd zijn paranormale verklaringen aan gebeurtenissen toe te kennen.

klaar.
Interessant, bronnetje?
pi_33541713
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:05 schreef Bboy het volgende:

[..]

Nog steeds vind ik het erg laag dat er in een kritisch zogenaamd objectief artikel aandacht word besteed aan 1 uitzending waar ze dan toevallig iets gevonden hadden waar ze hem op kunnen pakken. Ook al is het erg dubieus vind ik niet dat je meteen de conclusie kan trekken dat Robbert een oplichter is.
Dat is inderdaad wel een zwakpunt van het "bewijs" van Skeptis. Ze zouden geloofwaardiger overkomen, als ze de andere twee uitzendingen ook analyseren, en vervolgens met tegenwerpingen te komen. Dat geeft het artikel wat meer inhoud.
pi_33541808
Wat ook nog kan is dat Robbert het internet als een orakelboek heeft gezien. Zelf doe ik dat ook wel eens heb ik laatst nog beschreven en op New-Age prikbord gezet. In een visioen krijg ik een woord door en toets dit in bij google. Iemand die niet gelooft in toeval weet dat de informatie belangrijk voor hem/haar kan zijn. Hetzelfde kan Robbert ook gedaan hebben. Dan valt de boodschap wel in het gebied van het paranormale. Ik kan me dan ook voorstellen dat hij om het zich te herinneren zijn geest leeg moet maken om het weer bij zichzelf op te roepen.

Tulio.
Pas op als je de waarheid gaat zoeken.
De waarheid is verschrikkelijk, maar wel bevrijdend
mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi
.
  vrijdag 30 december 2005 @ 15:16:08 #244
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33541927
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:05 schreef Bboy het volgende:

[..]

Mee eens. Er wordt ook voorbij gegaan aan een hoop andere vreemde zaken waar hij en zijn familie al jarenlang mee te maken heeft.

Maar dat artikel..de hele toonzetting al. Objectief kun je het iig niet noemen. Terwijl een 'echte' scepticus dat wel zou moeten zijn.
pi_33542071
Een skepticus is iemand die overal aan twijfelt, de persoon twijfelt aan de kennis van een ander, maar bovendien aan zijn eigen kennis.
Dat de stichting Skepsis de term skeptisch hanteert, slaat eigenlijk nergens op, omdat ze wel twijfelen aan het paranormale, maar hun eigen kennis voor waar aannemen.
  vrijdag 30 december 2005 @ 15:27:09 #246
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33542349
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:19 schreef Urquhart het volgende:
Een skepticus is iemand die overal aan twijfelt, de persoon twijfelt aan de kennis van een ander, maar bovendien aan zijn eigen kennis.
Dat de stichting Skepsis de term skeptisch hanteert, slaat eigenlijk nergens op, omdat ze wel twijfelen aan het paranormale, maar hun eigen kennis voor waar aannemen.
Klopt

Toch blijken veel mensen hier niet van op de hoogte te zijn. Velen geloven niet dat er zoiets als het paranormale bestaat, en noemen zich daarom een scepticus, wat dus helemaal niet klopt. En diezelfden noemen mensen die er wel rekening mee houden dat er iets bovennatuurlijks bestaat 'believers', wat dus ook niet altijd op gaat.

Ik vind het interessant om alle reacties van mensen te lezen op dit soort zaken. En hoe veel zogenaamde 'sceptici' over 'hullie en zullie en wij' beginnen, als het maar in een hokje past.
pi_33542423
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:27 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Klopt

Toch blijken veel mensen hier niet van op de hoogte te zijn. Velen geloven niet dat er zoiets als het paranormale bestaat, en noemen zich daarom een scepticus, wat dus helemaal niet klopt. En diezelfden noemen mensen die er wel rekening mee houden dat er iets bovennatuurlijks bestaat 'believers', wat dus ook niet altijd op gaat.

Ik vind het interessant om alle reacties van mensen te lezen op dit soort zaken. En hoe veel zogenaamde 'sceptici' over 'hullie en zullie en wij' beginnen, als het maar in een hokje past.
Het is inderdaad niet zo zwart-wit als sommigen willen voordoen, er bestaat ook nog een groot grijs gebied. Dat in hokjes denken komt nog regelmatig voor in deze topicreeks merk ik.
pi_33542431
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:19 schreef Urquhart het volgende:
Het enige dat waar is, is dat Robbert "genverbrander" zei en dat dit woord op internet stond. Dit is alles en dit is de enige waarheid tot nu toe. Je kunt dus ook de conclusie dat hij hiermee de zaak zou bedriegen in twijfel trekken. Dus sceptisch zijn tegenover die conclusie. Dus twijfelen aan de twijfelaar.

Tulio.
Pas op als je de waarheid gaat zoeken.
De waarheid is verschrikkelijk, maar wel bevrijdend
mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi
.
pi_33542519
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:29 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet zo zwart-wit als sommigen willen voordoen, er bestaat ook nog een groot grijs gebied. Dat in hokjes denken komt nog regelmatig voor in deze topicreeks merk ik.
Dat hokjesdenken is inderdaad de grootste beperking om over dit onderwerp te discusieren. Waarom moet het met jullie gelovigen en jullie "scepticus". Volgens mij mag iedereen voor zichzelf uit maken wat er wordt gelooft of wordt betwijfelt. Dat maakt iemand niet meer of minder.
Ja
pi_33542551
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:29 schreef Tulio het volgende:

[..]

Het enige dat waar is, is dat Robbert "genverbrander" zei en dat dit woord op internet stond. Dit is alles en dit is de enige waarheid tot nu toe. Je kunt dus ook de conclusie dat hij hiermee de zaak zou bedriegen in twijfel trekken. Dus sceptisch zijn tegenover die conclusie. Dus twijfelen aan de twijfelaar.

Tulio.
En nou wordt het filosofisch
Ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')