Zeg ik zat me zo eens te bedenken he, vannacht, in bed (:')),
we hadden het gister hier over die mevrouw Augusta en ik zinspeelde erop dat het feit dat "Frits" haar "mevrouw" noemt mogelijk betekent dat hij niet de echte Frits is
nu werden Jack en Sjors e.a. naar dat huis in Wales gelokt, waar volgens Wiet een of andere gemene oude heks woonde
zou dat mogelijk die mevrouw Augusta, de moeder van Frits, geweest kunnen zijn?
het zou verklaren waarom Wiet daar was, en waarom het huis een rol speelde bij alles.
het lijkt mij logisch dat die Augusta daar woonde, en dat zij haar eigen huis toen gebruikt heeft om Jack en Sjors op het spoor van "Frits" te zetten
mijn gok is dus dat Frits niet echt Frits is en dat hij een dubbelganger is die werkt voor de moeder van Frits, die op zoek is naar het amulet
het amulet is waarschijnlijk een of ander familiestuk waaraan bepaalde waarde wordt gehecht; dwz, er gaat een soort magische kracht vanuit of ze zorgt bijvoorbeeld voor eeuwig leven - naar men zegt althans. Of er ligt ergens een schat begraven waarnaar het amulet zal leiden.
Ik vermoed alleen wel dat de echte Frits ook nog zal opduiken en dat zijn dubbelganger dan zal komen te overlijden