abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33534937
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:17 schreef MiRRoRMaN het volgende:

[..]

Ik kan je wel vertellen dat het in en in weinig is. En als je al een extraatje krijgt dan kun je gelijk weer in leveren. Ik ken mensen die ECHT armoe lijden en NIET te lui zijn om te werken, ze werken erbij maar kennen bijna alles weer in leveren omdat ze de uitkering ernaast moeten houden voor hun gezin en niet volledige uren kunnen draaien. (ZELFS hoog opgeleiden)

Neem maar van mij aan dat het te weinig is om van te leven maar teveel om dood te gaan.

Maargoed, wat zeg ik nou, jullie weten toch alles beter hier op Fok! Gelukkig maar.

Ik hou het in de kerst en nieuwjaarsstemming en gedraag me als een Christen als ik zeg dat ik hoop voor iedereen hier met een grote bek over de armoedzaaiers het zelf NOOIT maar dan ook NOOIT hoeven mee te maken.

Er worden hier dingen gezegd die door Zalm en consorten bij jullie met de paplepel zijn in gegoten, opvattingen die gewoon BESPOTTELIJK zijn en een al is het maar een GREINTJE medeleven voor de minder bedelen dan zou het jullie alleen al sieren.

En verder kap ik met dit topic nu want ik wordt echt kotsmisselijk van jullie stupide reacties. Ik wil gerust reageren maar ik kan die vuige BrEeZaH-zooi niet meer lezen, de kotscroutons zitten onderhand al achter in mijn keel te drukken.

MAZZEL.
Ik heb ook nooit beweerd dat het veel is. Vergelijk me alsjeblieft niet met de gemiddelde FP-er. Ik beweer niet de waarheid in pacht te hebben. Ik vraag me alleen af, als die mensen meer geld moeten krijgen, waar moet dat dan vandaan komen? De hogere inkomens? Mij lijkt het dat hoe meer je die gaat belasten, hoe meer je hoogopgeleide mensen afschrikt om hier te komen werken, iets wat funest is voor een kenniseconomie. In die zin vind ik dat naief. Mensen willen niet werken voor een ander.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_33534949
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat moet ik weerleggen: iedereen weet toch dat Zalm ook in Paars minister was?
JIJ HEBT GEWOON GELIJK.

En dat is het enige dat ik nog erover te zeggen heb, ik zal hier verder niet meer lezen want dan verlies ik al helemaal m'n vertrouwen in de Nederlander.

Als dit representatief is voor de nieuwe generatie dan gaan jullie het nog heel moeilijk krijgen later.
pi_33534968
quote:

[..]

Kijk. DAT is een argument. Ik stoor me alleen een beetje aan je smiley posts, omdat ze niets toevoegen aan dit topic
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:22:21 #204
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33535001
quote:

Ik kan je wel vertellen dat het in en in weinig is. En als je al een extraatje krijgt dan kun je gelijk weer in leveren. Ik ken mensen die ECHT armoe lijden en NIET te lui zijn om te werken, ze werken erbij maar kennen bijna alles weer in leveren omdat ze de uitkering ernaast moeten houden voor hun gezin en niet volledige uren kunnen draaien. (ZELFS hoog opgeleiden)

Neem maar van mij aan dat het te weinig is om van te leven maar teveel om dood te gaan.
Er is een tijdje terug nog een heel topic geweest over het inkomen wat wordt beschouwd als de armoedegrens. We hebben toen een weeklang uitgerekend of daarmee rond te komen was. En dat lukte prima. Keer op keer werd er geprobeerd dat onderuit te halen, maar altijd bleek ermee rond te komen te zijn.

En de mensen die er niet mee konden rondkomen, bleken schulden te hebben of onnodig dure uitgaven te doen voor zaken die niet noodzakelijk waren.

Maar goed, je mag het gerust nog een keer proberen, schrijf je sommetje maar neer.
pi_33535061
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:22 schreef IntroV het volgende:

[..]

Er is een tijdje terug nog een heel topic geweest over het inkomen wat wordt beschouwd als de armoedegrens. We hebben toen een weeklang uitgerekend of daarmee rond te komen was. En dat lukte prima. Keer op keer werd er geprobeerd dat onderuit te halen, maar altijd bleek ermee rond te komen te zijn.

En de mensen die er niet mee konden rondkomen, bleken schulden te hebben of onnodig dure uitgaven te doen voor zaken die niet noodzakelijk waren.

Maar goed, je mag het gerust nog een keer proberen, schrijf je sommetje maar neer.
Post dat topic nog eens zou ik zeggen. Mirrorman ergert zich zogezegd aan mijn mening, maar hij is wel degene die weigert in discussie te gaan. Dat vind ik overigens best jammer, want ik ben best bereid mijn mening aan te passen als daarvoor goede argumenten langskomen. Iedere discussie leert je weer iets nieuws.
pi_33535157
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:21 schreef Seneca het volgende:

[..]

Kijk. DAT is een argument. Ik stoor me alleen een beetje aan je smiley posts, omdat ze niets toevoegen aan dit topic
Zoiets vind ik zo voor de hand liggen. HOe komt iemand toch bij zo'n soort post?
pi_33535186
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:22 schreef IntroV het volgende:

[..]

Schulden of niet goed met geld om kunnen gaan, kan toch een deel van het probleem zijn?
pi_33535234
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Schulden of niet goed met geld om kunnen gaan, kan toch een deel van het probleem zijn?
Zou het dan geen goed idee zijn om dat soort mensen onder een soort van financiele begeleiding te plaatsen?

Overigens gaat het me er niet om dat je argument voor de hand ligt. Dat deed het in dit geval ook. Maar je voegt niks toe aan het topic door op een belachelijke stelling te reageren met een smiley post.
pi_33535410
quote:
Dan doen die mensen toch wat fout.
quote:
Nee, dat neem ik niet aan. Simpelweg omdat het onzin is. Luxe is het ook niet, maar om geen leven te hebben vanwege de steun is onzin.
quote:
Ik hou het in de kerst en nieuwjaarsstemming en gedraag me als een Christen ...
Hoezo als een Christen? Ga je aflaten verkopen aan het gepeupel 'voor het goede doel'?
Oh, denk ook even aan die dakloze in februari. Dan kan die je hulp beter gebruiken dan nu.
quote:
Er worden hier dingen gezegd die door Zalm en consorten bij jullie met de paplepel zijn in gegoten, opvattingen die gewoon BESPOTTELIJK zijn en een al is het maar een GREINTJE medeleven voor de minder bedeelden dan zou het jullie alleen al sieren.
Echt bespottelijk, schandalig gewoon! We zijn allemaal klootzakken die niks voor een ander over hebben. (Waar heb je dat btw gelezen?)
quote:
En verder kap ik met dit topic nu want ik wordt echt kotsmisselijk van jullie stupide reacties. Ik wil gerust reageren maar ik kan die vuige BrEeZaH-zooi niet meer lezen, de kotscroutons zitten onderhand al achter in mijn keel te drukken.
Dat ge-Breezah moet je toch nog even uitleggen.
quote:
MAZZEL.
Nee, KEUZE. Ik hoop dat je me niet ziet als een rechts lul die alleen maar voor zichzelf leeft. Dat zie ik zelf nl. heel anders. Ik hoop alleen dat mensen eens gaan zien dat niemand iets aan de situatie van een ander kan doen, dat moet die persoon zelf doen. Voor iedereen zijn er tegenslagen, voor iedereen kansen.
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:39:08 #210
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33535630
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:24 schreef Seneca het volgende:

Post dat topic nog eens zou ik zeggen. Mirrorman ergert zich zogezegd aan mijn mening, maar hij is wel degene die weigert in discussie te gaan. Dat vind ik overigens best jammer, want ik ben best bereid mijn mening aan te passen als daarvoor goede argumenten langskomen. Iedere discussie leert je weer iets nieuws.
Hier is een topic waarin een hoop mensen hun maandinkomsten en uitgaven opsomden. Daarmee kan je makkelijk nagaan dat er prima is rond te komen van een uitkering.

N.a.v. wat verdien je: Wat zijn je vaste maanduitgaven?

En deze blijft ook erg mooi: hartverscheurende brief aan Jan Marijnissen
Iemand die steen en been klaagt dat ze/hij niet kan rondkomen, maar ondertussen wel allemaal spullen heeft gekocht bij de Wehkamp en veel geld kwijt is aan roken.
pi_33535640
quote:
En iedereen die ook toen al tv, radio, krant of internet had weet dat hij de enige was die een stringent beleid voerde. Zalmnorm anyone? Zalm heeft altijd getracht het huishoudboekje van de overheid op orde te houden/krijgen. Dat heeft hij altijd heel erg goed gedaan. Waarom Zalm een lul zou moeten zijn ontgaat me dan ook volledig.

Overigens is het veelzeggend dat juiste de Zalm-klagers zelf in de schulden zitten en nauwelijks een cent te makken hebben.
pi_33535866
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:28 schreef Seneca het volgende:

[..]

Zou het dan geen goed idee zijn om dat soort mensen onder een soort van financiele begeleiding te plaatsen?
Zeker. Hulp en begeleiding is altijd goed.
pi_33535920
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Zeker. Hulp en begeleiding is altijd goed.
Misschien is dat een oplossing dan? Want uit dit topic hierboven blijkt imho opinion dat er best valt rond te komen van een uitkering, als je maar goed met je geld omgaat.
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:47:02 #214
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33535949
Wat mij betreft moeten de voedselbonnen weer terugkomen.
pi_33535962
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:47 schreef IntroV het volgende:
Leg uit?
pi_33536175
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:47 schreef IntroV het volgende:
Dat is een behoorlijk betuttelende en onwaardige manier van hulp bieden. Al hoef je je dan geen zorgen te maken dat mensen bier of tv's kopen terwijl er geen droog brood te vreten is voor de 12 kinderen.
pi_33536200
quote:

[..]

Als er al mensen zijn die in die situatie verkeren, dan is dat zeker niet representatief voor de minderbedeelden in ons land.

SCH draait om de hete brij heen:

Hoe kom je erbij om armoede gelijk te stellen aan ´niet kunnen rondkomen´? Ik kan ook nooit rondkomen. Iedere maand weer geld tekort. Maar ik leef niet in armoede, want de oorzaak dat ik niet kan rondkomen, is gelegen in mijn belachelijke dure hobby. Er kunnen heel veel oorzaken zijn voor het feit dat mensen niet kunnen rondkomen, zo veel oorzaken dat het nogal voorbarig is om aan die omstandigheid de conclusie te verbinden dat die mensen in armoede leven.

Voorts gaat het om ouders die hun kinderen geen fatsoenlijke maaltijd voor kunnen zetten. Wat is een ´fatsoenlijke´ maaltijd en waarom zou dat niet te betalen zijn? Kijk ns rond in de AH, bij de Euroshopper artikelen (heb ik het nog niet eens over de budgetsupermarkt). Je maakt mij niet wijs dat een uitkering zo laag is dat je, met een beetje creativiteit, daar geen fatsoenlijke maaltijd vandaan kunt halen.

Het enige wat SCH Zalm zou kunnen verwijten, is dat Zalm niet zo dramatisch doet over (relatieve) armoede als SCH meent te moeten doen. Ik sluit niet uit dat er op een samenleving van 16 miljoen mensen, schrijnende gevallen te vinden zijn, maar dat heeft weinig te maken met welk (kabinets)beleid dan ook. De rest van de ´minder bedeelden´ heeft het niet breed, maar ik zie inderdaad niet in waarom we daar zo ingewikkeld over zouden moeten doen. Een dak boven je hoofd en voldoende eten en viola, je leeft niet in armoede.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:53:24 #218
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33536242
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:47 schreef Seneca het volgende:

Leg uit?
Het is denk ik beter als de gemeente voor sommige mensen de rekeningen betaald.

Zo wordt in een aantal gevallen de zorgverzekeringen door de gemeente ingehouden op de uitkering.

Je zou bijvoorbeeld ook 100,- per maand (ik noem maar een bedrag) kunnen inhouden op de uitkering en voor dat bedrag voedselbonnen kunnen verstrekken. Het voordeel is dat mensen dan geen gekke dingen als breedbeeld tv's kunnen gaan kopen, terwijl ze vervolgens voor hun dagelijkse behoefte naar de voedselbank toe moeten.
pi_33536325
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:53 schreef IntroV het volgende:

[..]

Het is denk ik beter als de gemeente voor sommige mensen de rekeningen betaald.

Zo wordt in een aantal gevallen de zorgverzekeringen door de gemeente ingehouden op de uitkering.

Je zou bijvoorbeeld ook 100,- per maand (ik noem maar een bedrag) kunnen inhouden op de uitkering en voor dat bedrag voedselbonnen kunnen verstrekken. Het voordeel is dat mensen dan geen gekke dingen als breedbeeld tv's kunnen gaan kopen, terwijl ze vervolgens voor hun dagelijkse behoefte naar de voedselbank toe moeten.
Ja, zoiets zou ik dan ook willen voorstellen. Gewoon een vast bedrag van de bijstand opzij zetten voor bepaalde doeleinden.
pi_33536435
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:52 schreef Argento het volgende:

[..]

Als er al mensen zijn die in die situatie verkeren, dan is dat zeker niet representatief voor de minderbedeelden in ons land.

SCH draait om de hete brij heen:

Hoe kom je erbij om armoede gelijk te stellen aan ´niet kunnen rondkomen´? Ik kan ook nooit rondkomen. Iedere maand weer geld tekort. Maar ik leef niet in armoede, want de oorzaak dat ik niet kan rondkomen, is gelegen in mijn belachelijke dure hobby. Er kunnen heel veel oorzaken zijn voor het feit dat mensen niet kunnen rondkomen, zo veel oorzaken dat het nogal voorbarig is om aan die omstandigheid de conclusie te verbinden dat die mensen in armoede leven.

Voorts gaat het om ouders die hun kinderen geen fatsoenlijke maaltijd voor kunnen zetten. Wat is een ´fatsoenlijke´ maaltijd en waarom zou dat niet te betalen zijn? Kijk ns rond in de AH, bij de Euroshopper artikelen (heb ik het nog niet eens over de budgetsupermarkt). Je maakt mij niet wijs dat een uitkering zo laag is dat je, met een beetje creativiteit, daar geen fatsoenlijke maaltijd vandaan kunt halen.

Het enige wat SCH Zalm zou kunnen verwijten, is dat Zalm niet zo dramatisch doet over (relatieve) armoede als SCH meent te moeten doen. Ik sluit niet uit dat er op een samenleving van 16 miljoen mensen, schrijnende gevallen te vinden zijn, maar dat heeft weinig te maken met welk (kabinets)beleid dan ook. De rest van de ´minder bedeelden´ heeft het niet breed, maar ik zie inderdaad niet in waarom we daar zo ingewikkeld over zouden moeten doen. Een dak boven je hoofd en voldoende eten en viola, je leeft niet in armoede.
Ik doe geenszins hysterisch over armoede. Ik constateer gewoon dat er een groep mensen is die onder het bestaansminimum leeft en vindt het daarom kwalijk dat Zalm daar bagetalliserend en relativerend en ook nogal schamper over doet. Dat vind ik geen pas geven omdat die mensen het echt moeilijk hebben. Over oorzaken en oplossingen kan je het hebben. Maar het is een feit dat er mensen in armoede leven. Het zijn altijd de mensen die het goed hebben die gemakkelijk roepen dat dat dan weer geen armoede zou zijn.
pi_33536501
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik doe geenszins hysterisch over armoede. Ik constateer gewoon dat er een groep mensen is die onder het bestaansminimum leeft en vindt het daarom kwalijk dat Zalm daar bagetalliserend en relativerend en ook nogal schamper over doet. Dat vind ik geen pas geven omdat die mensen het echt moeilijk hebben. Over oorzaken en oplossingen kan je het hebben. Maar het is een feit dat er mensen in armoede leven. Het zijn altijd de mensen die het goed hebben die gemakkelijk roepen dat dat dan weer geen armoede zou zijn.
Dat is gewoonweg niet waar. Wat is jouw definitie van bestaansminimum? Iedereen kan in dit land een dak boven zijn hoofd hebben, en te eten krijgen.
pi_33536557
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:59 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dat is gewoonweg niet waar. Wat is jouw definitie van bestaansminimum? Iedereen kan in dit land een dak boven zijn hoofd hebben, en te eten krijgen.
Nee dus. Daar gaat het nou net om. Er zijn mensen die de huur niet kunnen betalen en van de voedselbank afhankelijk zijn. Dat is een feit en ik snap niet waarom dat hier steeds ontkend of genegeerd wordt met allerlei definitie-oorlogjes en struisvogel-achtige opmerkingen.

Niet iedereen kan dat in voldoende mate.
pi_33536689
quote:

[..]

Je moet het toch met me eens zijn dat op een bevolking van 16 miljoen mensen, 2 mensen onder de armoedegrens (wat je daar dan ook onder zou willen verstaan), een kleiner probleem is dan 200.000 mensen onder diezelfde grens. Daar ligt dus wel degelijk ruimte voor relativering en Zalm heeft gewoon gelijk als hij zegt dat armoede altijd zal blijven bestaan als de armoedegrens met het voortschrijden van de economie c.q. het BNP, mee omhoog schuift. Er zullen altijd mensen achter blijven. Is dat een probleem op zich? Nee, indien je kunt eten en een dak boven je hoofd hebt, kun je in financieel economische zin nog zo ver achterblijven bij de rest, je leeft dan pertinent niet in armoede.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:04:02 #224
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33536696
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:00 schreef SCH het volgende:

Nee dus. Daar gaat het nou net om. Er zijn mensen die de huur niet kunnen betalen en van de voedselbank afhankelijk zijn. Dat is een feit en ik snap niet waarom dat hier steeds ontkend of genegeerd wordt met allerlei definitie-oorlogjes en struisvogel-achtige opmerkingen.

Niet iedereen kan dat in voldoende mate.
Op zich maakt 't ook niet heel erg veel uit dat ik vind dat er amper armoede is in Nederland en jij wel.

Het gaat om de acties die er uit volgen.

Is armoede iets dat op te lossen is volgens jou?
Zo nee, dan zijn we snel klaar denk ik.
Zo ja, hoe is het op te lossen, hoe wil je het op lossen?
pi_33536855
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee dus. Daar gaat het nou net om. Er zijn mensen die de huur niet kunnen betalen en van de voedselbank afhankelijk zijn.
Bedoel je nu die zwervers op het station? Heeft Zalm die geschoffeerd?
pi_33536889
Dat zijn hele kleine groepen. En waar ligt de oorzaak in die gevallen? Als Zalm zegt dat er geen armoede is in Nederland, dan heeft hij daar op die enkeling na gelijk in. Hoe hoog een uitkering ook wordt en hoe rood het kabinet, zulke mensen zul je altijd houden.
pi_33536962
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:08 schreef Argento het volgende:

[..]

Bedoel je nu die zwervers op het station? Heeft Zalm die geschoffeerd?
Sorry hoor, maar zwervers zijn dat echt door hun eigen keus. En zelfs voor die mensen zijn opvangmogelijkheden in dit land. Maar ja, dan moeten ze natuurlijk niet aan de drugs gaan (eigen keuze!).
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:13:06 #228
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33537063
Ach, zwervers zijn helemaal schandalig. Wel willens en wetens zich helemaal afkeren van de maatschappij en mij nog eens een beetje gaan lastig vallen als ik een dagje in de stad aan het winkelen ben, maar onertussen wel gewoon een uitkering krijgen. Die gasten krijgen een paarhonderd euro per maand van de staat!
pi_33537181
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:10 schreef Seneca het volgende:
Sorry hoor, maar zwervers zijn dat echt door hun eigen keus. En zelfs voor die mensen zijn opvangmogelijkheden in dit land. Maar ja, dan moeten ze natuurlijk niet aan de drugs gaan (eigen keuze!).
Dat is niet waar. Er zijn hier heel veel Oost-Europeese zwervers. Die kunnen nergens aankloppen en de hand ophouden. (Naja, dat laatste dan weer wel, gewoon op straat. )
Al moet je dan ook gaan bedenken waarom zwervers uit alle hoeken en gaten naar Nederland komen.
pi_33537237
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:16 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Er zijn hier heel veel Oost-Europeese zwervers. Die kunnen nergens aankloppen en de hand ophouden. (Naja, dat laatste dan weer wel, gewoon op straat. )
Al moet je dan ook gaan bedenken waarom zwervers uit alle hoeken en gaten naar Nederland komen.
Ok, eens. Maar dat zijn geen Nederlandse zwervers. Je kunt niet verwachten dat ik ook nog eens ga betalen voor iedere zwerver die hier aanklopt. Ze kiezen er zelf voor om hier naartoe te komen, laat ze dan zelf die verantwoording dan maar dragen, en niet ik.
pi_33537376
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:10 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ja, maar SCH zegt dat er mensen zijn die hun huur niet kunnen betalen. Gevolg daarvan is dat de huurovereenkomst wordt ontbonden. En dan sta je dus op straat. Kennelijk bedoelt SCH dan die zwervers op het station, als het gaat om mensen die onder de armoedegrens leven. Anders heb je eten en een dak boven je hoofd en ben je daarmee per definitie niet armoedig.
pi_33537449
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:21 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja, maar SCH zegt dat er mensen zijn die hun huur niet kunnen betalen. Gevolg daarvan is dat de huurovereenkomst wordt ontbonden. En dan sta je dus op straat. Kennelijk bedoelt SCH dan die zwervers op het station, als het gaat om mensen die onder de armoedegrens leven. Anders heb je eten en een dak boven je hoofd en ben je daarmee per definitie niet armoedig.
Typisch dan dat vrijwel al die zwervers aan de drugs zitten. Als ze dat geld nu eens aan eten en de huur zouden besteden...
pi_33537553
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:18 schreef Seneca het volgende:
Ok, eens. Maar dat zijn geen Nederlandse zwervers. Je kunt niet verwachten dat ik ook nog eens ga betalen voor iedere zwerver die hier aanklopt. Ze kiezen er zelf voor om hier naartoe te komen, laat ze dan zelf die verantwoording dan maar dragen, en niet ik.
Ik snap dat we niet iedereen die hier komt gouden bergen kunnen geven. Maar die keuze maken ze vaak omdat ze het hier nu al beter hebben dan in Bulgarije of Rusland.
Dat ik die buitenlandse zwervers er nu bij haal is niet omdat dat toevallig ook kan, maar omdat, afgaande op de Groningse straatkrant die ik met enige regelmaat lees, die groep behoorlijk groot is.
pi_33537830
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:23 schreef Seneca het volgende:

[..]

Typisch dan dat vrijwel al die zwervers aan de drugs zitten. Als ze dat geld nu eens aan eten en de huur zouden besteden...
Bijvoorbeeld, maar ik probeer gewoon voor ogen te krijgen welke mensen SCH voor ogen heeft, als hij het over armoede in Nederland heeft.
pi_33537875
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:32 schreef Argento het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld, maar ik probeer gewoon voor ogen te krijgen welke mensen SCH voor ogen heeft, als hij het over armoede in Nederland heeft.
Ik ook. Dus SCH, wij zijn benieuwd.
pi_33537980
En als het even kan dan ook meteen getallen erbij.
pi_33538002
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:36 schreef en_door_slecht het volgende:
En als het even kan dan ook meteen getallen erbij.
Ja, liefst bronnen, zodat we kunnen verifieren!
pi_33538106
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:36 schreef Seneca het volgende:
Ja, liefst bronnen, zodat we kunnen verifieren!
En onderuit halen natuurlijk.
pi_33538119
quote:

[..]

Ik doe geenszins hysterisch over armoede
Da's absoluut wel het geval. Daarnaast zijn d'r hier verschillende reacties geweest van mensen die je deels gelijk geven, of je uitlatingen nuanceren. Daar doe je helemaal niets mee; in plaats daarvan blijf je brallen dat Zalm een uitspraak heeft gedaan die hij niet heeft gedaan.

pi_33538162
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:21 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat laatste is een vreemde conclusie. Ook met een dak boven je hoofd kan je arm zijn.

En die groep zwervers hoort uiteraard ook bij deze groep.
pi_33538303
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat laatste is een vreemde conclusie. Ook met een dak boven je hoofd kan je arm zijn.

En die groep zwervers hoort uiteraard ook bij deze groep.
Dan komt jouw definitie van arm dus niet overeen met de mijne. Mijn definitie van arm is als je niet in staat bent om te voorzien in je primaire levensbehoeften. Als je een dak boven je hoofd hebt, en iedere avond brood op de plank, dan ben je imho niet arm.
pi_33538568
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:40 schreef SCH het volgende:

[..]

dak + eten = niet armoedig. Of niet arm zo u wilt.
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:54:28 #243
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33538673
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:51 schreef Argento het volgende:

[..]

De personages in het kerstverhaal van Scrooge hebben ook dak + eten. Maar volgens het verhaal zijn ze wel arm.......
Era Vulgaris
pi_33538776
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:54 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

De personages in het kerstverhaal van Scrooge hebben ook dak + eten. Maar volgens het verhaal zijn ze wel arm.......
Dan heeft het verhaal het fout.

Draai het ns om dan: als dak + eten wel degelijk gelijk staat een armoede, wat moet er dan nog bij om niet meer van armoede te mogen spreken? Playstation2?
pi_33538853
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:51 schreef Argento het volgende:

Een paar weken geleden stond in de NRC een verhaal waarin gesteld werd dat het absolute welvaartniveau weliswaar is toegenomen, maar dat het 'armoede-gevoel' constant blijft. Wat op zich best hout snijdt: zelfs als zou je radicaal inkomens gaan nivelleren, dan bedenken mensen wel iets met status, of moeilijk bereikbare doelen, zodat er alsnog mensen 'buiten de boot' vallen.
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:00:34 #246
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33538904
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:57 schreef Argento het volgende:

[..]

Draai het ns om dan: als dak + eten wel degelijk gelijk staat een armoede, wat moet er dan nog bij om niet meer van armoede te mogen spreken? Playstation2?
Als het eten van de voedselbank komt, dan kun je spreken van extreme relatieve armoede. Dan is iemand dus te arm en kan zich niet voorzien in 1 van de primaire levensbehoeften.
Era Vulgaris
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:02:10 #247
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33538972
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:59 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Een paar weken geleden stond in de NRC een verhaal waarin gesteld werd dat het absolute welvaartniveau weliswaar is toegenomen, maar dat het 'armoede-gevoel' constant blijft. Wat op zich best hout snijdt: zelfs als zou je radicaal inkomens gaan nivelleren, dan bedenken mensen wel iets met status, of moeilijk bereikbare doelen, zodat er alsnog mensen 'buiten de boot' vallen.
De armoede is ook gestegen hoor.
Dus je kunt vaststellen dat de welvaart ongelijker is verdeeld.
Era Vulgaris
pi_33539030
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:57 schreef Argento het volgende:

[..]

Als er ook nog wat Humanitas lompen vanaf kunnen, zijn we al verder.
pi_33539061
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:00 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Als het eten van de voedselbank komt, dan kun je spreken van extreme relatieve armoede. Dan is iemand dus te arm en kan zich niet voorzien in 1 van de primaire levensbehoeften.
en dus voorziet een ander in die behoefte (namelijk de voedselbank) en ben je niet arm. Je kunt toch niet arm zijn als je gewoon in je primaire behoeften wordt voorzien? Of je dat nu zelf doet of dat een ander dat doet, dat maakt toch geen verschil dunkt me.
pi_33539361
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:04 schreef Argento het volgende:

[..]

en dus voorziet een ander in die behoefte (namelijk de voedselbank) en ben je niet arm. Je kunt toch niet arm zijn als je gewoon in je primaire behoeften wordt voorzien? Of je dat nu zelf doet of dat een ander dat doet, dat maakt toch geen verschil dunkt me.
Met die redenering ben je dus nog steeds arm als je geld ontvangt van de overheid. Je kunt immers niet in je eigen inkomen voorzien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')