Volgens mij importeren wij hier alleen maar zalm.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:25 schreef SCH het volgende:
Kenus die hopen geld verdient en buiten de werkelijkheid staat. Armoede bestaat volgens hem niet. Nee hoor Gerrit, slaap lekker verder met je euro.
Kunnen we die man nou eindelijk eens naar een ver land transporteren
Dat heet deporteren.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:27 schreef _The_General_ het volgende:
SCH, kun je ook iets anders dan alleen maar onder ministers schoppen?
Verdonk mag van jou niemand transporteren, dan is ze een moordenaar, maar nu roep je het zelf.
Je bent ondertussen op Fok volledig ongeloofwaardig geworden.
Ik heb er inderdaad nog niks van gemerkt.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:
achjah, volgens hem is sinds de euro ook niks duurder geworden.
ohw...quote:Op donderdag 29 december 2005 12:29 schreef hydrah het volgende:
[..]
Ik heb er inderdaad nog niks van gemerkt.
welke politicus weet er dan wel wat er onder de mensen leeft?quote:Op donderdag 29 december 2005 12:25 schreef SCH het volgende:
Kenus die hopen geld verdient en buiten de werkelijkheid staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
quote:Op donderdag 29 december 2005 12:33 schreef BennyNL het volgende:
[..]
welke politicus weet er dan wel wat er onder de mensen leeft?jan maat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
de·por·te·ren (ov.ww.)quote:
quote:Op donderdag 29 december 2005 12:33 schreef BennyNL het volgende:
[..]
welke politicus weet er dan wel wat er onder de mensen leeft?Wilders!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
hij heette Hans Janmaatquote:
Welk deel is precies gelogen, huilie?quote:Onder dit kabinet is de armoede enorm toegenomen. Wat vindt u daarvan?
„Dat heeft alles te maken met de economische tegenslag en de gegroeide werkloosheid. Het is ook waar dat we de koopkracht hebben zien dalen. Maar armoede zoals wij dat definiëren is een begrip waar je nooit vanaf komt. De Wereldbank noemt iedereen die minder dan een dollar per dag heeft arm. Wij hebben het over iedereen die minder verdient dan 105 procent van het sociaal minimum. In die zin is het een onoplosbaar probleem. Als je de armoedegrens steeds optrekt, kom je er nooit vanaf. Alleen met nul mensen in de bijstand zal de armoede weg zijn. Dat zal dus niet gebeuren.
„Armoede in Nederland is betrekkelijk. De onderkant van nu is veel welvarender dan in de jaren 50. Ik kom zelf uit zo'n lower middle class milieu. Je had geen tv, je at dubbele boterhammen en je naaide zelf je kleren. We dronken niet eens koffie. Thee was goedkoper. Laat staan alcohol of frisdrank. Ja, op verjaardagen.”
Vindt u het gezeur?
„Nee, voor mensen met een klein inkomen is achteruitgang in koopkracht toch lastig. Daarom ben ik blij dat er betere vooruitzichten zijn. Alleen de alleenstaanden in de bijstand komen er nu bekaaid van af. En dan krijg je wat ik ’de vloek van de goede daad’ noem. Zoals bij de onroerendezaakbelasting. Die hebben we geschrapt. Dan wordt er gezegd: ja, maar de mensen die al kwijtschelding van ozb hadden, hebben daar helemaal niets aan. Tja. De mensen zijn al zo goed bediend. Het allermooiste is natuurlijk geen belasting betalen.”
ohwjah, das waar ookquote:
Huille de buille, verzin gewoon iets nieuws, ga jij dan de armoede bestrijden.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:25 schreef SCH het volgende:
Kenus die hopen geld verdient en buiten de werkelijkheid staat. Armoede bestaat volgens hem niet. Nee hoor Gerrit, slaap lekker verder met je euro.
Nee, ze kennen de realiteit perfect. Dit weten ze door jaren van onderzoek, cijfers etc.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:58 schreef Het_hupt het volgende:
Zalm is iemand, zoals de rest in politiek Den Haag, die de realiteit geheel uit het oog heeft verloren
quote:Op donderdag 29 december 2005 13:10 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Nee, ze kennen de realiteit perfect. Dit weten ze door jaren van onderzoek, cijfers etc.
Bullshitquote:Op donderdag 29 december 2005 13:10 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Nee, ze kennen de realiteit perfect. Dit weten ze door jaren van onderzoek, cijfers etc.
Jij weet het waarschijnlijk alleen uit de krant en van tv programma's. En we weten allemaal hoe betrouwbaar die tegenwoordig zijn!
quote:Op donderdag 29 december 2005 13:10 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Inderdaad man.. FOK onderzoek.. kijk gewoon naar je gevoel. Als jij 1.40 moet betalen voor een biertje en vroeger was dat 1 gulden 50 dan is de euro duurder geworden!!!!111quote:Op donderdag 29 december 2005 13:16 schreef SCH het volgende:
[..]Wat een bullshit, dat geloof je toch zelf zeker niet. Flikker toch op man.
Als je rapporten leest dan weet je dus de werkelijkheid?
Lees: zaken van de rijkerenquote:Op donderdag 29 december 2005 13:27 schreef Afwazig het volgende:
Zalm is één van de weinigen met verstand van zaken in den haag![]()
Stel je niet aan jankerd.. de rijken staan de helft van hun inkomen al af aan de armen. Loonbelasting noemen we dat.quote:
OMGquote:Op donderdag 29 december 2005 13:46 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Stel je niet aan jankerd.. de rijken staan de helft van hun inkomen al af aan de armen. Loonbelasting noemen we dat.
Jij bent echt zo'n Robin Hood figuur die zelf geen cent heeft maar wel even bepaald dat de rijken voor de armen moeten zorgen. Laat de armen ook maar werken voor hun geld, net als de rijkeren dat gedaan hebben en nog steeds doen!
Verder hebben we geen armoede in Nederland, en de reden daarvan is dat de economie zo goed draait. Zonder de rijken ook geen goede economie.
Dat is ook een sterk argument.quote:
Ik ben het gewoon volledig met je eens.quote:Op donderdag 29 december 2005 13:46 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Stel je niet aan jankerd.. de rijken staan de helft van hun inkomen al af aan de armen. Loonbelasting noemen we dat.
Jij bent echt zo'n Robin Hood figuur die zelf geen cent heeft maar wel even bepaald dat de rijken voor de armen moeten zorgen. Laat de armen ook maar werken voor hun geld, net als de rijkeren dat gedaan hebben en nog steeds doen!
Verder hebben we geen armoede in Nederland, en de reden daarvan is dat de economie zo goed draait. Zonder de rijken ook geen goede economie.
Maar zonder armen had je ook geen rijkenquote:Op donderdag 29 december 2005 13:46 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Volgens de vvd zijn gezinnen die ¤6000 pm verdienen nog modaalquote:Op donderdag 29 december 2005 14:31 schreef MrX1982 het volgende:
Zalm heeft helemaal gelijk. Armoede is relatief.
Tenzij je armoede definieert als je niet 2x per jaar op vakantie kunt. Mensen moeten maar wat meer hun best doen.
En dat staat op de VVD website of zuig je dat uit je duim?quote:Op donderdag 29 december 2005 14:40 schreef Het_hupt het volgende:
Volgens de vvd zijn gezinnen die ¤6000 pm verdienen nog modaal
Minium opleiding=minium inkomen?quote:Op donderdag 29 december 2005 14:48 schreef AlwaysConnected het volgende:
Er is geen armoede tov jaren 50
tja wat wil je met een premier van de jaren 50
dis is in de jaren 50 blijven stil staan
laat ze maar een zien rond te komen van het minium loon
Het kan mogelijk ook zo zijn dat armoede door verschillende mensen anders wordt geinterpreteerd. Wat dat aangaat sluit ik me bij Gerrit aan; armoede in de klassieke zin van het woord is er in Nederland niet.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:25 schreef SCH het volgende:
quote:Gerrit Dekzijl - Ik ben Gerrit
refrain:
Ik ben Gerrit en ik steel als de raven
'k Ben een boef in de ogen der braven
Maar wat moet je nou als je niks hebt
In deze wereld waar je steeds wordt genept
Bij ons thuis was vroeger geen brood op de plank
Moeder kon dat niet betalen
Mijn vader ging dood, ja dat kwam door de drank
Ik liep door de straten te dwalen
De bakker die keek niet, ik pikte een brood
En heb dat mijn moeder gegeven
Het was wel gestolen maar 't smaakte ons goed
Zo zijn we in leven gebleven
refrain
Zo groeide ik op, ja voor galg en voor rad
Het stelen dat kon ik niet laten
Ik heb in mijn leven al heel wat gejat
En ik zit nooit zonder dukaten
Ik 'k ben nu beroemd en berucht in 't land
Een brandkast die kan je me geven
't Begon met een broodje, nu zit ik geramd
En zo blijft 't de rest van mijn leven
refrain
Ik ben Gerrit
Je bedoelt zoiets als met haat?quote:Op donderdag 29 december 2005 16:36 schreef Dirktator het volgende:
Men moet eerst zaaien voordat men kan oogsten. Viva la Zalm, viva la republique!![]()
Nee, het kabinet-Balkenende is tegen het zaaien van haat onder de bevolking. Het wij-zij-gevoel dat sommige individuën proberen te creeëren, versterkt deze haatgevoelens van mensen jegens andere personen en daarom moet dit ten zeerste worden voorkomen. Liever zouden mensen de goede kanten van personen die "anders" lijken te zijn moeten ondervinden. Pas dan zijn we klaar om de economische slag te slaan en met zijn allen de handen uit de mouwen te steken teneinde 7 vette jaren voor Nederland te bezorgen in de toekomst.quote:Op donderdag 29 december 2005 16:43 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Je bedoelt zoiets als met haat?
Ja joh, je concurreert wat af met de Turkse slager hier om de hoek. Alles is kunstmatig opgezet, polarisatie is iets van dit kabinet. De vette en magere jaren is een gristenhondenuitvinding die vergelijkbaar is met de legende van onze goede Sinterklaas ..quote:Op donderdag 29 december 2005 16:48 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Nee, het kabinet-Balkenende is tegen het zaaien van haat onder de bevolking. Het wij-zij-gevoel dat sommige individuën proberen te creeëren, versterkt deze haatgevoelens van mensen jegens andere personen en daarom moet dit ten zeerste worden voorkomen. Liever zouden mensen de goede kanten van personen die "anders" lijken te zijn moeten ondervinden. Pas dan zijn we klaar om de economische slag te slaan en met zijn allen de handen uit de mouwen te steken teneinde 7 vette jaren voor Nederland te bezorgen in de toekomst.
Het is van vitaal belang dat de Nederlandse maatschappij zich realiseert dat onze concurrentiepositie ten opzichte van andere landen in het gedrang komt wanneer wij niet innovatief en creatief met onze middelen omgaan in Nederland, wat op de lange termijn een welvaarts- en welzijnsvermindering tot gevolg zou kunnen hebben. Daarom moeten we nu zaaien, om in de toekomst nog steeds de vruchten te kunnen plukken van onze welvaart en welzijn.
Ja, eng zijn we hčquote:Op donderdag 29 december 2005 17:00 schreef Brainstorm4ever het volgende:
Pas op allemaal pro vvders hier.
Daarom moeten we juist een infrastructuur (in de breedste zin van het woord) bouwen die (fiscaal-)economisch aantrekkelijk is voor bedrijven om te blijven. Helaas kunnen wij geen lage lonen aanbieden, dat klopt. Maar we hebben bijvoorbeeld wel erg sterke patent-bescherming, iets wat in de lagelonenlanden vaak ontbreekt. We hebben een goedlopende financiële markt die een beschermende rol biedt voor nieuwe investeerders. We zijn sterk op het gebied van logistiek, wat voor bedrijven heel erg gemakkelijk is als het gaat om vervoer van producten. Nederland is nog steeds een van de aantrekkelijkste landen als het gaat om belastingen voor bedrijven. Nederlandse inwoners hebben relatief een hoog opleidingsniveau, wat bepaalde bedrijven naar Nederland haalt.quote:Op donderdag 29 december 2005 16:54 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ja joh, je concurreert wat af met de Turkse slager hier om de hoek. Alles is kunstmatig opgezet, polarisatie is iets van dit kabinet. De vette en magere jaren is een gristenhondenuitvinding die vergelijkbaar is met de legende van onze goede Sinterklaas ..
Bedrijven willen niet creatief met Nederland omgaan, dat besteden zij liever uit naar lage lonenlanden of er worden bedrijven geprivatiseerd, waardoor je Nederlandse belangen uit handen geeft.
Dat zou mooi zijn, maar dit kabinet investeert niet in kleine ondernemers. De grote concerns maken de dienst uit en die houden niet zo van wilde ideeen. Daarnaast bezuinigt het onderwijs dermate dat je straks alleen nog maar marketing en juridische en economische studenten krijgt die allemaal ergens een plekje in het middenkader willen veroveren.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:07 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Daarom moeten we juist een infrastructuur (in de breedste zin van het woord) bouwen die (fiscaal-)economisch aantrekkelijk is voor bedrijven om te blijven. Helaas kunnen wij geen lage lonen aanbieden, dat klopt. Maar we hebben bijvoorbeeld wel erg sterke patent-bescherming, iets wat in de lagelonenlanden vaak ontbreekt. We hebben een goedlopende financiële markt die een beschermende rol biedt voor nieuwe investeerders. We zijn sterk op het gebied van logistiek, wat voor bedrijven heel erg gemakkelijk is als het gaat om vervoer van producten. Nederland is nog steeds een van de aantrekkelijkste landen als het gaat om belastingen voor bedrijven. Nederlandse inwoners hebben relatief een hoog opleidingsniveau, wat bepaalde bedrijven naar Nederland haalt.
We moeten ons niet zozeer focussen op dingen die in lagelonenlanden goedkoper gemaakt kunnen worden vanwege lagere arbeidskosten, maar in plaats daarvan zouden we ons meer op innovatievere producten en diensten moeten richten, die als voorwaarden hebben: een goed onderwijsniveau, hoogopgeleide bevolking, sterke bescherming van intellectueel eigendom en fiscale aantrekkelijkheid. Technologie is het sleutelwoord van de toekomst voor Nederland, maar ook in groter perspectief voor Europa.
Chinezen kunnen heel goed confectiespullen maken, heel gemakkelijk: daar is geen techniek voor nodig. Met massa's produceren onder lage arbeidskosten en dan exporteren, daar zijn de Chinezen erg goed in. Maar zij hebben niet de technologie en de wetenschap die wij bezitten in Nederland. Het is dus belangrijk om op deze core competencies voort te bouwen, omdat wij daar nu eenmaal sterk in zijn en zullen moeten blijven.
Dit zal misschien betekenen dat sommige bedrijven hun productie-activiteiten naar het buitenland verkassen en dat boeren noodgedwongen een andere baan moeten zoeken vanwege concurrentie, maar dit is nu eenmaal het feit van de globalisatie. Daarom: geld zal gestoken moeten worden in heropleiding van mensen die hun baan kwijt zijn geraakt ten gevolge van de concurrentie op de wereldmarkt. Nederland moet nu een richting kiezen, en het kabinet-Balkenende heeft deze richting heel goed gekozen: het creeëren van een kenniseconomie, waar kennis (wetenschap, technologie etc.) de basis is van de economie, en niet het drukken van lonen.
Of leningen afsluiten om een LCD TV te kopen en vervolgens in de financiele problemen komen.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:11 schreef Souvlaki het volgende:
Als iedereen vuurwerk van z'n zorgtoeslag gaat kopen vind IK dat Zalm gelijk heeft. Armoede is niet meer wat 't geweest is![]()
Ik kan er ook met de beste wil van de wereld geen begrip voor opbrengen, inderdaadquote:Op donderdag 29 december 2005 17:34 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Of leningen afsluiten om een LCD TV te kopen en vervolgens in de financiele problemen komen.
Dan bij de voedselbank aankloppen en Zalm/Balkenende de schuld geven dat ze armoedig zijn.
![]()
quote:Op donderdag 29 december 2005 17:38 schreef Souvlaki het volgende:
[..]
De armoede van tegenwoordig gaat niet meer om het gebrek aan middelen om de eerste levensbehoefte te vervullen maar meer om het gebrek aan middelen om luxeartikelen aan te schaffen.
Dit is niet juist. Juist het kabinet-Balkenende is zich van belang dat de SMEs (Small and Medium-sized Enterprises) de grootste groep ondernemers vormt. Het Midden -en Kleinbedrijf wordt vertegenwoordigd door het MKB Nederland, die nu een extra belangrijke inbreng heeft in de Nederlandse politieke besluitvorming.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:14 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn, maar dit kabinet investeert niet in kleine ondernemers. De grote concerns maken de dienst uit en die houden niet zo van wilde ideeen. Daarnaast bezuinigt het onderwijs dermate dat je straks alleen nog maar marketing en juridische en economische studenten krijgt die allemaal ergens een plekje in het middenkader willen veroveren.
Ja en? Is dat geen teken dat het goed gaat met een samenleving dan? Het punt is niet dat mensen in Nederland rijker zijn dan in Afrika het punt is dat politici gekozen worden om dingen te verbeteren.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:38 schreef Souvlaki het volgende:
[..]
Ik kan er ook met de beste wil van de wereld geen begrip voor opbrengen, inderdaadDe armoede van tegenwoordig gaat niet meer om het gebrek aan middelen om de eerste levensbehoefte te vervullen maar meer om het gebrek aan middelen om luxeartikelen aan te schaffen.
Ze moeten de administratieve lasten eens verlagen. Kijk nou eens naar die ziekenfondsshit. Ik krijg van mijn accountant bericht dat ik eind jan. eerst maar eens hetzelfde bedrag als over december moet betalen. Dan corrigeren ze dat later wel weerquote:Op donderdag 29 december 2005 18:42 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Dit is niet juist. Juist het kabinet-Balkenende is zich van belang dat de SMEs (Small and Medium-sized Enterprises) de grootste groep ondernemers vormt. Het Midden -en Kleinbedrijf wordt vertegenwoordigd door het MKB Nederland, die nu een extra belangrijke inbreng heeft in de Nederlandse politieke besluitvorming. ...
Flikker toch op man, laat ze opkankeren met hun theoretische gebrabbel en wiskundige berekeningen. Zoals hun denken dat het gaat, gaat het helemaal niet. Ze luisteren niet naar de burgers en kijken niet hoe het echt gaat.. nee iedere minister loopt te blaten dat het wel gaat of dat het in de toekomst beter wordt want dat hebben ze onderzocht... Laat ze maar eens langs de deuren gaan en vragen hoe het nu werkelijk met de burgers gaat in plaats van die nep onderzoeken te doen.quote:Op donderdag 29 december 2005 13:10 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ja ze moeten langs de deuren gaan, en elke "burger" waarmee het slecht gaat, een zak met geld gevenquote:Op donderdag 29 december 2005 21:39 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Flikker toch op man, laat ze opkankeren met hun theoretische gebrabbel en wiskundige berekeningen. Zoals hun denken dat het gaat, gaat het helemaal niet. Ze luisteren niet naar de burgers en kijken niet hoe het echt gaat.. nee iedere minister loopt te blaten dat het wel gaat of dat het in de toekomst beter wordt want dat hebben ze onderzocht... Laat ze maar eens langs de deuren gaan en vragen hoe het nu werkelijk met de burgers gaat in plaats van die nep onderzoeken te doen.
quote:Op donderdag 29 december 2005 22:02 schreef Timmehhh het volgende:
Jan Marijnissen lost dit wel op, Stem op Jan Marijnissen, niemand meer arm, iedereen rijk![]()
Ach gossie. Zit er iemand aan je slachtoffercomplex?quote:Op donderdag 29 december 2005 12:25 schreef SCH het volgende:
Zalm is een vieze gore lul en een klootzak en als Al Queda hem een keer te grazen neemt dan hang ik de vlag uit.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:25 schreef SCH het volgende:
Bron?quote:Op donderdag 29 december 2005 12:25 schreef SCH het volgende:
. Armoede bestaat volgens hem niet.
Jaloezie ten top weer hier in NL. Waarom zorg je zelf niet wat je wat bereikt zodat je ook een superinkomen hebt? Vieze goedkope pauperquote:Op donderdag 29 december 2005 23:22 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Hij heeft makkelijk praten met zijn superinkomen.
Waarom? Als ik veel geld wil verdienen moet ik gaan werkenquote:Op donderdag 29 december 2005 23:25 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Jaloezie ten top weer hier in NL. Waarom zorg je zelf niet wat je wat bereikt zodat je ook een superinkomen hebt? Vieze goedkope pauper![]()
http://www.ad.nl/binnenland/article91756.ecequote:
Ik denk dat ik op die halfgedraaide homo geeneens reageer. Heb zelf een hele goeie baan hoor, homo.quote:Op donderdag 29 december 2005 23:25 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Jaloezie ten top weer hier in NL. Waarom zorg je zelf niet wat je wat bereikt zodat je ook een superinkomen hebt? Vieze goedkope pauper![]()
,,Zoals wij armoede definiëren, is het een onoplosbaar probleem. Alleen met nul mensen in de bijstand zal de armoede weg zijn. Dat zal dus niet gebeuren.’’quote:Op donderdag 29 december 2005 23:28 schreef MiRRoRMaN het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/binnenland/article91756.ece
[..]
Sta jij morgen bij mij aan de deur met een zak geld?quote:Op donderdag 29 december 2005 23:28 schreef MiRRoRMaN het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/binnenland/article91756.ece
[..]
Ik denk dat ik op die halfgedraaide homo geeneens reageer. Heb zelf een hele goeie baan hoor, homo.
Een beetje medeleven voor echte armoede in nederland mag best. Zalm-pijper....
SCH, leuk he, die medestanders van jequote:Op donderdag 29 december 2005 23:28 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Ik denk dat ik op die halfgedraaide homo geeneens reageer. Heb zelf een hele goeie baan hoor, homo.
Een beetje medeleven voor echte armoede in nederland mag best. Zalm-pijper....
Dat zegt ie wel PV. Beter lezen.quote:Op donderdag 29 december 2005 23:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
,,Zoals wij armoede definiëren, is het een onoplosbaar probleem. Alleen met nul mensen in de bijstand zal de armoede weg zijn. Dat zal dus niet gebeuren.’’
Lijkt me niet dat GZ hier zegt dat armoede niet bestaat
Waar zegt ie dat dan, SCH?quote:
Hij verzint ineens een nieuwe definitie van armoede en trekt de vergelijking met de jaren 50. Nee inderdaad Gerrit, de situatie is niet hetzelfde als in de jaren 50quote:Op donderdag 29 december 2005 23:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar zegt ie dat dan, SCH?
quote:Op donderdag 29 december 2005 23:35 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Gerrit Zalm heerst!
En als je denkt dat je arm bent moet je eens zonder geld naar ethiopie gaan!
Dat is geen antwoord op de vraag, SCHquote:Op donderdag 29 december 2005 23:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij verzint ineens een nieuwe definitie van armoede en trekt de vergelijking met de jaren 50. Nee inderdaad Gerrit, de situatie is niet hetzelfde als in de jaren 50
Waarom is het voor rechtse piepeltjes, over het algemeen met een aardig gevulde portemonnee, toch vaak zo moeilijk om toe te geven dat er zoiets als armoede bestaat? Is dat bedreigend ofzo?
Daar krijg ik geen uitkeringquote:Op donderdag 29 december 2005 23:35 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Gerrit Zalm heerst!
En als je denkt dat je arm bent moet je eens zonder geld naar ethiopie gaan!
bron: Elsevierquote:Het gelijk van Gerrit Zalm
29 december 2005
Armoede is inderdaad een veel te relatief begrip geworden. Dat de buurman het beter heeft, betekent niet dat je met een inkomen van 1600 euro 'arm' bent
Esther van Rijswijk
Een op de tien huishoudens in Nederland heeft een laag inkomen, zo werd onlangs bekend. Dat is geen schokkende bewering. Maar omdat het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) niet spreekt over ‘laag inkomen’ maar de term ‘armoede’ verkiest, sloeg de boodschap begin december in als een bom.
Media doken grif op het blootgelegde 'onrecht' en portreteerden met hijgende compassie gezinnen in Oude-Pekela en de Bijlmer. Verhalen over huishoudens die van minder dan 1600 euro netto in de maand moeten rondkomen. Ja, inderdaad, 1600 euro. Veel Nederlanders wisten niet eens dat ze arm waren, totdat ze het begin december in de krant lazen.
VVD-minister van Financiën Gerrit Zalm vindt dat de term 'armoede' te makkelijk wordt gebruikt. En hij heeft gelijk. Volgens Zalm is armoede te veel een relatief begrip geworden. Wie zichzelf vergelijkt met de blozende families die de hoofdrol spelen in allerhande soap-series, of met zijn goedboerende buurman, vindt al snel dat hij slecht af is. Maar is hij ook arm?
Vraag het een arts in Congo – zoals het weekblad The Economist deed – en het antwoord luidt: nee. Toch is het zo dat de - armere - arts in Congo beter af is. Niet omdat hij meer bezit – hij heeft geen tv, auto of dvd, woont kleiner en eet slechts twee keer per maand vlees. Maar hij heeft meer aanzien, zelfvertrouwen en grip op zijn eigen leven.
Laten dat nou net zaken zijn die niet met geschonken geld te koop zijn. In de portretten van de 'arme gezinnen' overheerste meer dan het gebrek aan geld, een gebrek aan zelfredzaamheid en eigenwaarde.
Daar kennen ze gekke Gerritje niet.quote:
de prijzen in de supermarkten dalen alleen maar hoor.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:
achjah, volgens hem is sinds de euro ook niks duurder geworden.
En soms kunnen mensen niets veranderen aan hun omstandigheden..... ''hadden ze maar beter hun best moeten doen''...BULLSHIT, Amerikaans gelulquote:Op donderdag 29 december 2005 14:31 schreef MrX1982 het volgende:
Zalm heeft helemaal gelijk. Armoede is relatief.
Tenzij je armoede definieert als je niet 2x per jaar op vakantie kunt. Mensen moeten maar wat meer hun best doen.
Als het goed is betaal ik daar belasting voor.quote:Op donderdag 29 december 2005 23:30 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Sta jij morgen bij mij aan de deur met een zak geld?![]()
Het gaat meer om de prijzen buiten de supermarkt...quote:Op donderdag 29 december 2005 23:41 schreef McCarthy het volgende:
[..]
de prijzen in de supermarkten dalen alleen maar hoor.
Raad eens wat 1 van de grote hobby's is van Zalm?quote:Op donderdag 29 december 2005 12:25 schreef SCH het volgende:
Holland Casino heeft 10 miljoen bezoekers per jaar. Dus........??quote:Op vrijdag 30 december 2005 00:57 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Raad eens wat 1 van de grote hobby's is van Zalm?
Gokken....
Gewoon, ter illustratie
Dus jij bent zo'n uitzuiger?quote:Op donderdag 29 december 2005 23:27 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Waarom? Als ik veel geld wil verdienen moet ik gaan werkenNu krijg ik geld, weliswaar geen superinkomen maar ik hoef niet te werken
![]()
quote:Op vrijdag 30 december 2005 01:03 schreef skiczuke het volgende:
Weer een zielig SCH topic. De mensen die van een bijstandsuitkering leven, hebben het niet breed nee. Maar ze krijgen genoeg om van te eten en kleren mee te kopen en een huis mee te betalen. Dan ben je niet arm. Je hebt het gewoon wat slechter dan gemiddeld, that's all. Armoede in Nederland bestaat niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |