Nee, lijkt er meer op dat daar een aantal mensen in het patroon hebben rondgelopen...quote:Op donderdag 29 december 2005 14:37 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
En het lijkt ook niet echt op een oude weg ofzo, toch?
Dit doen mensen helemaal niet. Je zou dit lijkt mij zo kunnen verklaren:quote:Op donderdag 29 december 2005 14:37 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ik heb een fotootje gevonden:
[afbeelding]
Dit verschijnsel is al regelmatig waargenomen. Het graan groeit sneller of juist langzamer op de plaats waar het jaar ervoor een formatie lag. Hoe zouden mensen dit kunnen bewerkstelligen als ze een cirkel maken?
En deze is volgens jou hoe ontstaan?quote:Op donderdag 29 december 2005 14:37 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
[afbeelding]
quote:Op donderdag 29 december 2005 14:38 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Je bent een slecht lezer, merk ik. De discussie waar we naar refereren gaat over Haselhoffs boek!
Nanninga haalt aan dat Haselhoff sporen heeft gevonden in een door mensen gemaakte cirkel. Wil je beweren dat dat een leugen is? Haselhoff onderkent dit zelf ook. Hij heeft zelfs al als veklraring gegeven dat 'echte' cirkelmakers achteraf de door mensen gemaakte cirkel kunnen hebben bezocht om de sporen aan te brengen.
In een discussie halen de gespreksgenoten elkaar wederzijds 'onderuit' met ARGUMENTEN. Ik moet zeggen dat ik die van Nanninga helemaal niet zo raar vind.
In zijn eindverweer gaat Haselhoff hier grotendeels aan voorbij door allerlei tegenvragen te stellen en het over letterlijkheden te hebben. Die vragen kan Nanninga natuurlijk niet zomaar beantwoorden omdat ze specifiek over Haselhoffs bevindingen in graancirkels gaan. Daarmee gaat hij voorbij aan de meer algemeen wetenschappelijke bezwaren die Nanninga heeft tegen Haselhoffs manier van werken en schrijven.
Jij doet uitspraken die naar mijn inzicht onjuist zijn, en dus kom ik met tegenargumenten, met bron en al. Wat vind je daar vreemd aan?quote:Op donderdag 29 december 2005 14:40 schreef ChOas het volgende:
[..]
Nee, lijkt er meer op dat daar een aantal mensen in het patroon hebben rondgelopen...
Maar dat probeer je toch te ontkrachten
ik heb alle graancirkel gerelateerde artikelen gelezen.quote:
Goed bedacht. Het zou een mogelijkheid kunnen het zijn, ware het niet dat de akkers worden omgeploegd voordat er opnieuw gezaaid wordt.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:42 schreef The_End het volgende:
[..]
Dit doen mensen helemaal niet. Je zou dit lijkt mij zo kunnen verklaren:
-Graancirkel wordt gemaakt
-Graan wordt platgedrukt (hoe doet er niet toe, het ligt iig op de grond)
-Graan wordt geoogst. (grote machine snijen het graan af al rijdend door het veld.
-Het graan wat op de grond ligt wordt niet door de machine opgepakt. (Ligt immers op de grond)
-Er wordt gezaaid voor volgend jaar. (grote machines rijden op en neer om zaadjes te strooien en rara waar komen geen zaadjes terecht. Op de plaatst waar het graan nog ligt...)
-Graan groeit. (alleen op de plaatsen waar de zaadjes in de grond zitten.)
-Voila een 'ghost'
Huhquote:Op donderdag 29 december 2005 14:46 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Jij doet uitspraken die naar mijn inzicht onjuist zijn, en dus kom ik met tegenargumenten, met bron en al. Wat vind je daar vreemd aan?
Geen idee. Volgens onderzoekers zou het graan sneller of langzamer groeien op die plaatsen.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:42 schreef NoSigar het volgende:
[..]
En deze is volgens jou hoe ontstaan?
wat een bullshit.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:42 schreef The_End het volgende:
[..]
Dit doen mensen helemaal niet. Je zou dit lijkt mij zo kunnen verklaren:
-Graancirkel wordt gemaakt
-Graan wordt platgedrukt (hoe doet er niet toe, het ligt iig op de grond)
-Graan wordt geoogst. (grote machine snijen het graan af al rijdend door het veld.
-Het graan wat op de grond ligt wordt niet door de machine opgepakt. (Ligt immers op de grond)
-Er wordt gezaaid voor volgend jaar. (grote machines rijden op en neer om zaadjes te strooien en rara waar komen geen zaadjes terecht. Op de plaatst waar het graan nog ligt...)
-Graan groeit. (alleen op de plaatsen waar de zaadjes in de grond zitten.)
-Voila een 'ghost'
Ik geloof dat we ff langs elkaar heen pratenquote:Op donderdag 29 december 2005 14:49 schreef ChOas het volgende:
[..]
Huh![]()
Ik denk niet dat je in eerste instantie op mij reageerde hoor.
Ik vroeg me alleen af waarom je een plaatje postte waarmee je je eigen argumentatie onderuit haalt.
Hmm, ja da's een goeiequote:Op donderdag 29 december 2005 14:48 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Goed bedacht. Het zou een mogelijkheid kunnen het zijn, ware het niet dat de akkers worden omgeploegd voordat er opnieuw gezaaid wordt.
Omdat het plaatje naar mijn mening duidelijk aangeeft dar er (nogmaals, naar mening menselijke) sporen van zo'n cirkel zijn achtergebleven terwijl de redenatie is dat die er niet te vinden zouden zijn.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:51 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik geloof dat we ff langs elkaar heen pratenWaarom vind jij dat ik met dit plaatje mijn eigen argumten onderuit haal?
Ik ben het helemaal met je eens dat niet alles wat op het eerste gezicht onverklaarbaar lijkt te zijn een bovenatuurlijke oorzaak hoeft te hebben.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:54 schreef The_End het volgende:
[..]
Hmm, ja da's een goeie
Kan zijn dat die stengels dan rond geploed worden en de groei belemmeren van het graan wat daar boven geplant wordt. Het punt is meer dat een bovennatuurlijke oplossing niet meteen de eerste keus hoeft te zijn. Er zijn best veel mogelijkheden.
sja, dan zouden er dus op verschillende plaatsen waar graancirkels liggen het jaar erop mensen op precies dezelfde plaats het graan moeten gaan plat trappen. Dat lijkt mij niet zo waarschijnlijk, daarbij heb ik gelezen dat het graan anders groeit op die plaatsen en er daarom de zgn ghost images verschijnen.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:57 schreef ChOas het volgende:
[..]
Omdat het plaatje naar mijn mening duidelijk aangeeft dar er (nogmaals, naar mening menselijke) sporen van zo'n cirkel zijn achtergebleven terwijl de redenatie is dat die er niet te vinden zouden zijn.
Ja, en dit is dus gewoon niet waar Pikki. Die geweldige geometrische patronen zijn ten eerste zowiezo al niet zo spannend en ten tweede niet zo nauwkeurig als je denkt.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:04 schreef pikki het volgende:
Bewijzen die niemand kan weerleggen liggen in de geometrische patronen .Er zijn gulden-snedes enz die gewoon in een graanveld niet kunnen gemaakt worden , tenzij het dagen zou duren .
De cirkel die ik bezocht beantwoorde aan een fibonacci- snede , en was heel lang en breed .
Dat was in Heers.
kloptquote:Op donderdag 29 december 2005 14:58 schreef huupia34 het volgende:
hahahaha, ik zie hier weer dezelfde discussie ontstaan als laatst op het graancirceltopic.
toen kwamen we er ook al niet uit.
de cirkels zijn slechts zijdelings betrokken bij het rvb topic.
Klopt van geen kanten, slechts bij die eenvoudige door mensen gemaakte , ja klopt dat .Zoals in die uitzending van Nat. Geo gebeurde.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:08 schreef The_End het volgende:
[..]
Ja, en dit is dus gewoon niet waar Pikki. Die geweldige geometrische patronen zijn ten eerste zowiezo al niet zo spannend en ten tweede niet zo nauwkeurig als je denkt.
Er zijn in een nacht geweldige formaties gemaakt. In het pikke (Pikki) donker. Die zelfs redelijk netjes waren. Als je ze echter gaat opmeten, dan valt de nauwkeurigheid best tegen.
Is de echtheid van deze foto's onbetwist? Ik vind het op het eerste gezicht nogal merkwaardig, dat de tractor-sporen in beide jaren precies hetzelfde lijken te lopen.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:37 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dit verschijnsel is al regelmatig waargenomen. Het graan groeit sneller of juist langzamer op de plaats waar het jaar ervoor een formatie lag. Hoe zouden mensen dit kunnen bewerkstelligen als ze een cirkel maken?
Tuurlijk Pikkiquote:Op donderdag 29 december 2005 15:09 schreef pikki het volgende:
[..]
Klopt van geen kanten, slechts bij die eenvoudige door mensen gemaakte , ja klopt dat .Zoals in die uitzending van Nat. Geo gebeurde.
En die in Heers is op enkele seconden ontstaan, toen een boer met zijn tractor langskwam , twee maal langs reed.
Ik ook- ook als niet-agrariërquote:Op donderdag 29 december 2005 15:13 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Is de echtheid van deze foto's onbetwist? Ik vind het op het eerste gezicht nogal merkwaardig, dat de tractor-sporen in beide jaren precies hetzelfde lijken te lopen.
Ik (als niet-agrariër) zou verwachten dat deze sporen elk jaar net iets anders zouden liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |