Die laatste zin heeft nu wel echt betrekking op de taak van spirituele mensen zoals RVB, en zie ik minder gelden voor atheisten , en materialisten die de wereld uitmelken .quote:Op donderdag 29 december 2005 18:06 schreef Lindangel het volgende:
[..]
Is het nu echt nodig om verschillende soorten mensen over één kam te scheren? Jij hebt wel heel veel kaas gegeten van geloven, hè? Jij maakt zoveel aannames; dat is niet te tellen.
Hoe zou jij het nou vinden als ik zeg dat alle paranormalen complete randdebielen zijn? Is ook niet zo netjes. Doe ik dan ook niet.
Over het algemeen kijk ik juist wel degelijk iets verder dan mijn neus lang is. Ik probeer zaken juist te doorgronden, zoveel als mogelijk. Maar dat dan wel met name met betrekking tot normale aardse zaken. Zodat ik de maatschappij nog een beetje van dienst kan zijn in mijn verdere leven.
Open staan voor andere zaken en verder kijken is zeker goed. Maar dat betekent niet dat je dan maar meteen alles moet geloven, lijkt me meer van belang om er kennis over op te doen.quote:Op donderdag 29 december 2005 18:00 schreef pikki het volgende:
[..]
Ja, ....maar eerder van openstaan .
Atheisten en sceptich zijn (in de negatieve zin dan ) gaat meestal samen .
Zij leven in een wereld van afgescheidenheid van "open geest" zoals dat genoemd wordt.
En ... kijken vaker niet verder dan hun neus lang is .
Vooral wat het paranormale en bovennatuurlijke bertreft .
Vooruitgang is ook een vorm van spiritualiteit...quote:Op donderdag 29 december 2005 18:10 schreef pikki het volgende:
[..]
Die laatste zin heeft nu wel echt betrekking op de taak van spirituele mensen zoals RVB, en zie ik minder gelden voor atheisten , en materialisten die de wereld uitmelken .
Dat schreef ik hogerop ook .quote:Op donderdag 29 december 2005 18:11 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Open staan voor andere zaken en verder kijken is zeker goed. Maar dat betekent niet dat je dan maar meteen alles moet geloven, lijkt me meer van belang om er kennis over op te doen.
Er heeft nog geen auto een meter gereden op basis van spiritualiteit. Wel op basis van wetenschap.quote:Op donderdag 29 december 2005 18:10 schreef pikki het volgende:
[..]
Die laatste zin heeft nu wel echt betrekking op de taak van spirituele mensen zoals RVB, en zie ik minder gelden voor atheisten , en materialisten die de wereld uitmelken .
Ja, maar meestal is dat met discutabele personen...quote:Op donderdag 29 december 2005 18:14 schreef Marietje_34 het volgende:
Hat gaat idd hard zo. RvdB zorgt iig wel voor de nodige discussies
True...quote:Op donderdag 29 december 2005 18:17 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Er heeft nog geen auto een meter gereden op basis van spiritualiteit. Wel op basis van wetenschap.
Als degene die die gesofisticeerde auto besturen , randdebielen zijn zonder enige spirituele of morele waarde , waar gaat de wereld dan naartoe ?quote:Op donderdag 29 december 2005 18:17 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Er heeft nog geen auto een meter gereden op basis van spiritualiteit. Wel op basis van wetenschap.
Waar de wereld naar toe gaat? Gewoon. In een baan om de zon. Zoals altijd.quote:Op donderdag 29 december 2005 18:20 schreef pikki het volgende:
[..]
Als degene die die gesofisticeerde auto besturen , randdebielen zijn zonder enige spirituele of morele waarde , waar gaat de wereld dan naartoe ?
quote:Op donderdag 29 december 2005 18:23 schreef WAT het volgende:
[..]
Waar de wereld naar toe gaat? Gewoon. In een baan om de zon. Zoals altijd.
Is een goeie stelling, maar volgens mij kunnen we dat beter in WFL besprekenquote:Op donderdag 29 december 2005 18:20 schreef pikki het volgende:
[..]
Als degene die die gesofisticeerde auto besturen , randdebielen zijn zonder enige spirituele of morele waarde , waar gaat de wereld dan naartoe ?
Bijgevolg mag de techniek en exacte wetenschap slechts evolueren in gelijke mate van de spirituele ontwikkeling en waarden , en is zij eraan ondergeschikt.
Op naar de 100quote:Op donderdag 29 december 2005 18:13 schreef Stenny het volgende:
Volgens mij willen jullie in één dag deel 9 vol krijgen.![]()
quote:Op donderdag 29 december 2005 18:17 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
De spiritualiteit van een verbrandingsmotor?quote:Op donderdag 29 december 2005 18:29 schreef Stenny het volgende:
[..]
Maar de inspiratie daartoe was mogelijk wel 'spiritueel'.
Ja, natuurlijk.quote:Op donderdag 29 december 2005 18:29 schreef Stenny het volgende:
[..]
Maar de inspiratie daartoe was mogelijk wel 'spiritueel'.
Is dat dan niet spiritueel? Dan moeten we het begrip 'spiritueel' gaan (her)definiëren.quote:Op donderdag 29 december 2005 18:30 schreef WAT het volgende:
[..]
De spiritualiteit van een verbrandingsmotor?
Volgens mij was de inspiratie juist liefde voor het vak, de materie, de techniek etc.
Kijk, dat is ook allemaal prima, maar juist dat maakt de discussie zoals je merkt vaak erg vermoeiend en oeverloos. Daardoor worden mensen wat prikkelig (ik omschrijf het maar voorzichtig).quote:Op donderdag 29 december 2005 18:14 schreef pikki het volgende:
[..]
Dat schreef ik hogerop ook .
Kennis en gnostiek . En dan geloof je automatisch en wordt je overtuigd van iets.
Die sceptische wetenschappelijke bewijzen zijn dan niet meer nodig.
Ook het besturen van vliegtuigen om ze vervolgens in de Twin Towers te vliegen?quote:Op donderdag 29 december 2005 18:31 schreef pikki het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk.
Einstein kreeg zijn inzichten ook van de "hogere meesters" , en Mozart kreeg zijn muziek ook van hen , alles komt van het hogere.....![]()
Daar raak je nou juist wat er gebeurt als de kennis van die "hogere meesters" aan mensen gegeven wordt , die geen spirituele evolutie krijgen, en dit kan omwille van allerlei redenen zijn , zoals verhangen blijven aan materialisme , hebzucht, domnantie, heers en verdeel en dgl....quote:Op donderdag 29 december 2005 18:32 schreef Basze het volgende:
[..]
Ook het besturen van vliegtuigen om ze vervolgens in de Twin Towers te vliegen?
Kortom: alles waar jij mee eens bent is leuk en spiritueel en spannend en alles wat jij niet zo leuk vindt is totalitair, hebzuchtig etc etcquote:Op donderdag 29 december 2005 18:36 schreef pikki het volgende:
[..]
Daar raak je nou juist wat er gebeurt als de kennis van die "hogere meesters" eaan mensen gegeven wordt , die geen spirituele evolutie krijgen, en dit kan omwille van allerlei redenen zijn , zoals verhangen blijven aan materialisme , hebzucht, domnantie, heers en verdeel en dgl....
totalitaire regimes, .....
Hahaha. Idioot.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:22 schreef pikki het volgende:
Ik ben dus degene die "overtuigd" is van iets, dank zij mijn hogere kennis.
En dit is voor een scepticus niet aan te nemen, want hij trekt alles in twijfel , omdat hij gevangen zit in een mentale "afgescheidenheid" van materialistische prullaria.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |