abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33512275
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:06 schreef Lindangel het volgende:

[..]

Is het nu echt nodig om verschillende soorten mensen over één kam te scheren? Jij hebt wel heel veel kaas gegeten van geloven, hè? Jij maakt zoveel aannames; dat is niet te tellen.
Hoe zou jij het nou vinden als ik zeg dat alle paranormalen complete randdebielen zijn? Is ook niet zo netjes. Doe ik dan ook niet.

Over het algemeen kijk ik juist wel degelijk iets verder dan mijn neus lang is. Ik probeer zaken juist te doorgronden, zoveel als mogelijk. Maar dat dan wel met name met betrekking tot normale aardse zaken. Zodat ik de maatschappij nog een beetje van dienst kan zijn in mijn verdere leven.
Die laatste zin heeft nu wel echt betrekking op de taak van spirituele mensen zoals RVB, en zie ik minder gelden voor atheisten , en materialisten die de wereld uitmelken .
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_33512291
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:00 schreef pikki het volgende:

[..]

Ja, ....maar eerder van openstaan .
Atheisten en sceptich zijn (in de negatieve zin dan ) gaat meestal samen .
Zij leven in een wereld van afgescheidenheid van "open geest" zoals dat genoemd wordt.
En ... kijken vaker niet verder dan hun neus lang is .
Vooral wat het paranormale en bovennatuurlijke bertreft .
Open staan voor andere zaken en verder kijken is zeker goed. Maar dat betekent niet dat je dan maar meteen alles moet geloven, lijkt me meer van belang om er kennis over op te doen.
JJ72 - Heat
  donderdag 29 december 2005 @ 18:12:32 #253
19231 Basze
Lap Sap, mijn broek is te krap
pi_33512330
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:10 schreef pikki het volgende:

[..]

Die laatste zin heeft nu wel echt betrekking op de taak van spirituele mensen zoals RVB, en zie ik minder gelden voor atheisten , en materialisten die de wereld uitmelken .
Vooruitgang is ook een vorm van spiritualiteit...
Wist ik maar wie ik was, waar ik wie ben, en waarom ik daar dan ben...
pi_33512350
Volgens mij willen jullie in één dag deel 9 vol krijgen.
pi_33512371
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:11 schreef KoudeVrouw het volgende:

[..]

Open staan voor andere zaken en verder kijken is zeker goed. Maar dat betekent niet dat je dan maar meteen alles moet geloven, lijkt me meer van belang om er kennis over op te doen.
Dat schreef ik hogerop ook .
Kennis en gnostiek . En dan geloof je automatisch en wordt je overtuigd van iets.
Die sceptische wetenschappelijke bewijzen zijn dan niet meer nodig.
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
  donderdag 29 december 2005 @ 18:14:50 #256
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33512395
Hat gaat idd hard zo. RvdB zorgt iig wel voor de nodige discussies
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_33512460
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:10 schreef pikki het volgende:

[..]

Er heeft nog geen auto een meter gereden op basis van spiritualiteit. Wel op basis van wetenschap.
  donderdag 29 december 2005 @ 18:18:00 #258
19231 Basze
pi_33512479
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:14 schreef Marietje_34 het volgende:
Hat gaat idd hard zo. RvdB zorgt iig wel voor de nodige discussies
Ja, maar meestal is dat met discutabele personen...

Adolf Hitler deed ook de nodige stof opwaaien, Bill Clinton, Harvey Lee Oswald en Jan-Peter Balkenende ook...
  donderdag 29 december 2005 @ 18:19:56 #259
19231 Basze
pi_33512535
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:17 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Er heeft nog geen auto een meter gereden op basis van spiritualiteit. Wel op basis van wetenschap.
True...
pi_33512540
quote:

[..]

Als degene die die gesofisticeerde auto besturen , randdebielen zijn zonder enige spirituele of morele waarde , waar gaat de wereld dan naartoe ?
Bijgevolg mag de techniek en exacte wetenschap slechts evolueren in gelijke mate van de spirituele ontwikkeling en waarden , en is zij eraan ondergeschikt.
pi_33512609
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:20 schreef pikki het volgende:

[..]

Als degene die die gesofisticeerde auto besturen , randdebielen zijn zonder enige spirituele of morele waarde , waar gaat de wereld dan naartoe ?
Waar de wereld naar toe gaat? Gewoon. In een baan om de zon. Zoals altijd.
pi_33512632
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:23 schreef WAT het volgende:

[..]

Waar de wereld naar toe gaat? Gewoon. In een baan om de zon. Zoals altijd.
pi_33512660
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:20 schreef pikki het volgende:

[..]

Bijgevolg mag de techniek en exacte wetenschap slechts evolueren in gelijke mate van de spirituele ontwikkeling en waarden , en is zij eraan ondergeschikt.
Is een goeie stelling, maar volgens mij kunnen we dat beter in WFL bespreken

Oh, sorry... ik ben ChOas, zit bij mijn vriendinnetje...
pi_33512774
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:13 schreef Stenny het volgende:
Volgens mij willen jullie in één dag deel 9 vol krijgen.
Op naar de 100
pi_33512780
quote:

[..]

Maar de inspiratie daartoe was mogelijk wel 'spiritueel'.
pi_33512792
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:29 schreef pikki het volgende:

[..]

Op naar de 100
Nou dat is wel erg veel...
pi_33512810
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:29 schreef Stenny het volgende:

[..]

De spiritualiteit van een verbrandingsmotor?

Volgens mij was de inspiratie juist liefde voor het vak, de materie, de techniek etc.
pi_33512829
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:29 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk.
Einstein kreeg zijn inzichten ook van de "hogere meesters" , en Mozart kreeg zijn muziek ook van hen , alles komt van het hogere.....
pi_33512841
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:30 schreef WAT het volgende:

[..]

De spiritualiteit van een verbrandingsmotor?

Volgens mij was de inspiratie juist liefde voor het vak, de materie, de techniek etc.
Is dat dan niet spiritueel? Dan moeten we het begrip 'spiritueel' gaan (her)definiëren.
pi_33512844
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:14 schreef pikki het volgende:

[..]

Dat schreef ik hogerop ook .
Kennis en gnostiek . En dan geloof je automatisch en wordt je overtuigd van iets.
Die sceptische wetenschappelijke bewijzen zijn dan niet meer nodig.
Kijk, dat is ook allemaal prima, maar juist dat maakt de discussie zoals je merkt vaak erg vermoeiend en oeverloos. Daardoor worden mensen wat prikkelig (ik omschrijf het maar voorzichtig).

Kritische mensen willen graag fatsoenlijke redeneringen zien voor een stelling, en de 'gelovigen' kunnen dat vaak niet omdat ze er al in geloven.
JJ72 - Heat
  donderdag 29 december 2005 @ 18:32:51 #271
19231 Basze
pi_33512884
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:31 schreef pikki het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk.
Einstein kreeg zijn inzichten ook van de "hogere meesters" , en Mozart kreeg zijn muziek ook van hen , alles komt van het hogere.....
Ook het besturen van vliegtuigen om ze vervolgens in de Twin Towers te vliegen?
pi_33513012
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:32 schreef Basze het volgende:

[..]

Ook het besturen van vliegtuigen om ze vervolgens in de Twin Towers te vliegen?
Daar raak je nou juist wat er gebeurt als de kennis van die "hogere meesters" aan mensen gegeven wordt , die geen spirituele evolutie krijgen, en dit kan omwille van allerlei redenen zijn , zoals verhangen blijven aan materialisme , hebzucht, domnantie, heers en verdeel en dgl....
totalitaire regimes, .....
pi_33513039
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:36 schreef pikki het volgende:

[..]

Daar raak je nou juist wat er gebeurt als de kennis van die "hogere meesters" eaan mensen gegeven wordt , die geen spirituele evolutie krijgen, en dit kan omwille van allerlei redenen zijn , zoals verhangen blijven aan materialisme , hebzucht, domnantie, heers en verdeel en dgl....
totalitaire regimes, .....
Kortom: alles waar jij mee eens bent is leuk en spiritueel en spannend en alles wat jij niet zo leuk vindt is totalitair, hebzuchtig etc etc
pi_33513121
Ook het 'kwade' heeft soms een goede functie, hoe heikel dit ook klinkt... Je kunt er iets van leren (moet je dan wel doen natuurlijk ).
pi_33513122
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:22 schreef pikki het volgende:
Ik ben dus degene die "overtuigd" is van iets, dank zij mijn hogere kennis.
En dit is voor een scepticus niet aan te nemen, want hij trekt alles in twijfel , omdat hij gevangen zit in een mentale "afgescheidenheid" van materialistische prullaria.
Hahaha. Idioot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')