Ik vond 'm anders redelijk te doen hoorquote:Op woensdag 28 december 2005 22:55 schreef Clourhide het volgende:
Deze zou sticky moeten zijn.
(Gewoon om te beseffen hoe belachelijk die "inburgeringseisen" zijn...)
Jij hebt de echte test gedaan of gezien? Wat is het verschil dan?quote:Op woensdag 28 december 2005 23:24 schreef Overlast het volgende:
Er mag trouwens wel bijgezegd worden dat deze test weinig te maken heeft met de echte inburgeringstest.
quote:Op woensdag 28 december 2005 22:54 schreef tong_poh het volgende:
Wat een ongelooflijke acherlijke test. Ik had een 5,4 . Ik ben weliswaar geen nedelander, maar woon hier wel lang genoeg om Nederland te kennen.
quote:De vragen zijn opgesteld door dezelfde deskundigen die de echte inburgeringexamens samenstellen. Zo is De Nationale Inburgering Test een realistische afspiegeling van het examen dat nieuwe Nederlanders afleggen, voordat zij echt Nederlander kunnen worden.
ik denk dat de eik-groep van deze test een stel ballen uit wassenaar waren.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:47 schreef longinus het volgende:
Wat een strikvragen, als ik doe wat mijn buurt zou doen ben ik niet ingeburgerd.
quote:Op woensdag 28 december 2005 22:49 schreef Mauro het volgende:
5,1...
Ik ben dus duidelijk niet ingeburgerd
Van de site: De vragen zijn opgesteld door dezelfde deskundigen die de echte inburgeringexamens samenstellen.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:32 schreef ranja het volgende:
[..]
Jij hebt de echte test gedaan of gezien? Wat is het verschil dan?
ja ik moet ook terugquote:
Natuurlijk is het niet exact hetzelfde, dat zou niet kunnen, maar het is wel representatief natuurlijk.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:49 schreef Overlast het volgende:
[..]
Van de site: De vragen zijn opgesteld door dezelfde deskundigen die de echte inburgeringexamens samenstellen.
De indruk wordt gewekt dat dit dezelfde test is die immigranten moeten doen. Dat is dus onjuist. Volgens mij zijn er wel enkele vragen bij die volgend jaar in de nieuwe inburgeringscursus worden geimplementeerd maar veel ervan is dus gewoon voor deze gelegenheid gemaakt.
Ik blijf hier. Tomatenplukken.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:50 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
ja ik moet ook terugzullen we samen in polen gaan wonen?
Hoezo "natuurlijk", die suggestie wordt wel gewekt namelijk. En hoezo is het "natuurlijk representatief"? Dat betwijfel ik.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:52 schreef Quarks het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet exact hetzelfde, dat zou niet kunnen, maar het is wel representatief natuurlijk.
Is het trouwens niet inburgeringstest?
eerder een burgelijke lulquote:Op woensdag 28 december 2005 22:41 schreef Fannetje het volgende:
Ik had een 10![]()
Ben dus wel ingeburgerd, lijkt me zo
Je kunt voor de gein die test toch wel even invullen. Geen idee wat daar mis mee is.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:52 schreef menesis het volgende:
WAT een totaaaaal debiel programma!!! Die vragen en dan die antwoorden![]()
Ik vind het echt dom als je daar aan mee hebt gedaan![]()
Ze gaan natuurlijk niet elke immigrant dezelfde 36 vragen stellen en zeker niet dezelfde 36 die uitgebreid op tv zijn geweestquote:Op woensdag 28 december 2005 23:49 schreef Overlast het volgende:
Van de site: De vragen zijn opgesteld door dezelfde deskundigen die de echte inburgeringexamens samenstellen.
De indruk wordt gewekt dat dit dezelfde test is die immigranten moeten doen. Dat is dus onjuist. Volgens mij zijn er wel enkele vragen bij die volgend jaar in de nieuwe inburgeringscursus worden geimplementeerd maar veel ervan is dus gewoon voor deze gelegenheid gemaakt.
Het is door dezelfde deskundigen samengesteld, maar het is niet 'exact' delfde test als de echte inburgeringstest (anders kunnen ze van te voren de antwoorden opzoeken).quote:Op woensdag 28 december 2005 23:55 schreef Overlast het volgende:
[..]
Hoezo "natuurlijk", die suggestie wordt wel gewekt namelijk. En hoezo is het "natuurlijk representatief"? Dat betwijfel ik.
ik ga zo ff online me uitkering voor 2006 aanvragenquote:Op woensdag 28 december 2005 23:52 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik blijf hier. Tomatenplukken.![]()
quote:Op donderdag 29 december 2005 00:00 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
ik ga zo ff online me uitkering voor 2006 aanvragen
joh ik sta onder 3 verschillende namen bij de stufi allemaal uitwonend en max lening...quote:Op donderdag 29 december 2005 00:01 schreef skiczukie het volgende:
[..]
![]()
Goed plan. Misschien kan je de studiefinancering ook nog ernaast houden als je een vals postadres neemt.
De administratie van de IBG is toch langzaam en waardeloos. Daar komen ze nooit achter. Dat zit je allang weer in Polen. Met een dikke zak geld.quote:Op donderdag 29 december 2005 00:03 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
joh ik sta onder 3 verschillende namen bij de stufi allemaal uitwonend en max lening...
ow laat ook maar. Ik heb een 4.1quote:Op woensdag 28 december 2005 23:56 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Je kunt voor de gein die test toch wel even invullen. Geen idee wat daar mis mee is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tjah. Normen en waarden enzo.quote:Op donderdag 29 december 2005 00:15 schreef zoalshetis het volgende:
wat zetten we onzelf toch ook te kakken he? in dit landje.
het blijft maar doorgaan met het langzaam afbreken van de koek. tot er een paar kruimels overzijn die we onze roots noemen.quote:Op donderdag 29 december 2005 00:17 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Tjah. Normen en waarden enzo.
Pim.quote:Op donderdag 29 december 2005 00:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het blijft maar doorgaan met het langzaam afbreken van de koek. tot er een paar kruimels overzijn die we onze roots noemen.
ehm nee; realiteit...quote:
bedankt!quote:Op donderdag 29 december 2005 00:14 schreef ranja het volgende:
De goeie antwoorden waren wel op tv te zien...
Het waren idiote vragen ja. En ik zag ergens dat je 80% van de vragen goed moest hebben ofzo, dus dan zijn 4 foute vragen al een heleboel.quote:Op donderdag 29 december 2005 00:43 schreef snoekiesnoek het volgende:
[..]
bedankt!
Ik begrijp alleen niet hoe ik met 4 fouten een 5,1 kan scoren? Ik heb nog geen kinderen, weet ik veel in welke week je dan naar de dokter moet als je vrouw zwanger is... en ik gooi frituurvet bij de groente in de bak, maar die stond er niet bij en ik heb dus chemisch afval gekozen... En als vader zou ik de andere ouders vragen hoe het met de kinderen in de klas gaat (maar nu ik er over nadenk is dat typisch iets voor mensen uit een andere cultuur om het zo te doen).
Ach, het zal allemaal wel.
Ik had dat met die CWI-vragen. Weet ik veel wat je daar mee moet, ik heb nog nooit een uitkering aan gevraagd en dan ga je je daar echt niet in verdiepen. Ik had toch nipt een 5,5 gescoord ik heb vast een paar keer goed gegoktquote:Op donderdag 29 december 2005 00:43 schreef snoekiesnoek het volgende:
[..]
bedankt!
Ik begrijp alleen niet hoe ik met 4 fouten een 5,1 kan scoren? Ik heb nog geen kinderen, weet ik veel in welke week je dan naar de dokter moet als je vrouw zwanger is... en ik gooi frituurvet bij de groente in de bak, maar die stond er niet bij en ik heb dus chemisch afval gekozen... En als vader zou ik de andere ouders vragen hoe het met de kinderen in de klas gaat (maar nu ik er over nadenk is dat typisch iets voor mensen uit een andere cultuur om het zo te doen).
Ach, het zal allemaal wel.
mwoa. ik zie eerder 'links' pareren met het 'volk' qua populistische gedragsvoering (neem alleen al de naam van de pvda)quote:Op donderdag 29 december 2005 00:54 schreef Clourhide het volgende:
Samengevat: die inburgeringstest is zwaar nationalistisch van aard, en is opgesteld door academici die geen voeling hebben met wat het "volk" denkt. Dat is waar hedendaags rechts naar toe gaat, trouwens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Quote dan ook even mijn laatste zin, als je wil.quote:Op donderdag 29 december 2005 01:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mwoa. ik zie eerder 'links' pareren met het 'volk' qua populistische gedragsvoering (neem alleen al de naam van de pvda)
quote:Op donderdag 29 december 2005 01:13 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Quote dan ook even mijn laatste zin, als je wil.
Dat kan nietquote:Op donderdag 29 december 2005 00:43 schreef snoekiesnoek het volgende:
Ik begrijp alleen niet hoe ik met 4 fouten een 5,1 kan scoren?
Nee, niet eens.. daarom vind ik het zo frapant.quote:Op donderdag 29 december 2005 01:25 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Je gaat teveel om met negers?
Whehequote:Op donderdag 29 december 2005 01:39 schreef Brennie het volgende:
[..]
Nee, niet eens.. daarom vind ik het zo frapant.![]()
Die vraag had ook weinig te maken met topografie, meer met de NS dienstregelingquote:Op donderdag 29 december 2005 02:21 schreef Roltrapfee het volgende:
Whehe 5.1
Die vraag over de trein vanuit Amsterdam naar Enschede, alsof daar ooit iemand heen gaat
hoe hoog had je pony?quote:Op donderdag 29 december 2005 02:27 schreef Pony-Lover het volgende:
ik had een 7.8
maar het was wel een waardeloze test
Sommige mensen hebben geen flauw idee van de afmetingen van Nederland. En ze hadden moeilijk kunnen vragen 'Hoe lang rijdt u met de auto over het traject Amsterdam-Enschede (aangenomen dat er geen files zijn)"quote:Op donderdag 29 december 2005 02:27 schreef Nenootje het volgende:
[..]
Die vraag had ook weinig te maken met topografie, meer met de NS dienstregeling![]()
Deze test was kut, dat is de samenvatting. De daadwerkelijke inburgeringstest die echte immigranten moeten maken heeft met deze test weinig te maken. De rest van je post vind ik trouwens vaag.quote:Op donderdag 29 december 2005 00:54 schreef Clourhide het volgende:
Samengevat: die inburgeringstest is zwaar nationalistisch van aard, en is opgesteld door academici die geen voeling hebben met wat het "volk" denkt. Dat is waar hedendaags rechts naar toe gaat, trouwens.
Nee, het is blijkbaar belangrijker om te weten waar "muskaatnoot" vandaan komt dan te weten of je een meisje in badpak een "hoer" mag noemen of niet.
Dat valt nog af te wachten, bewijs graag.quote:Op donderdag 29 december 2005 03:09 schreef Overlast het volgende:
[..]
Deze test was kut, dat is de samenvatting. De daadwerkelijke inburgeringstest die echte immigranten moeten maken heeft met deze test weinig te maken.
Neen, op dit moment is de elite "links", maar de elite kan net zo goed "rechts" worden, dat is allemaal irrelevant eigenlijk. (De elite dat zijn namelijk de kapitaalkrachtigen, and "they go anyway the wind blows", zie je?)quote:De rest van je post vind ik trouwens vaag.
Was de test maar nationalistisch! Nationalisme is een prima bindmiddel voor een samenleving. Daarnaast suggereer je dat het "rechtse" gedachtengoed een elitair ietsis waar jan modaal zich niet in kan vinden? Ik vind dat een gewaagde stellingname aangezien dit doorgaans wordt gezegd over links en Het Grote Linkse Gelijk.
Ik heb even gezocht naar echte inburgeringsexamens maar kan ze niet vinden. Er wordt nergens gesteld dat dit de vragen zijn die echte immigranten ook krijgen. De achterlijkheid van de vragen doet me dan ook geloven dat echte immigranten andere vragen krijgen. Op de site wordt trouwens nergens gezegd dat dit zo is. Er wordt wel gezegd dat de vragen door hetzelfde instituut gemaakt worden, maar dat zegt natuurlijk niks.quote:Op donderdag 29 december 2005 03:21 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Dat valt nog af te wachten, bewijs graag.
[..]
Neen, op dit moment is de elite "links", maar de elite kan net zo goed "rechts" worden, dat is allemaal irrelevant eigenlijk. (De elite dat zijn namelijk de kapitaalkrachtigen, and "they go anyway the wind blows", zie je?)
Jij denkt misschien dat het belangrijk is omdat je zelf rechts bent en denkt dat het "rechtse gedachtengoed" niet gehoord wordt of zo, terwijl het eigenlijk in heel Europa toonaangevend is op dit moment...
We hebben al jaren geen linkse regering gehad. Zelfs paars kun je niet als links opvatten. Wat bedoel je precies met elite?quote:Op donderdag 29 december 2005 03:32 schreef Overlast het volgende:
Je maakt aardig wat aannames in je tweede stukje trouwens. We hadden het over Nederland en daar is de politieke en culturele elite nog steeds links. Mijn opvattingen doen er voor de rest niet echt toe.
Ik ookquote:
Ik weet niet hoe ze dat berekenen, maar ik heb via sms meegedaan en hoefde geen leeftijd of geslacht op te geven dus misschien tel ik niet mee bij de mannen en de 40-minners maar wel bij het landelijk gemiddelde?quote:Op donderdag 29 december 2005 11:59 schreef DonRaja het volgende:
klopt geen hol van...
check het volgende:
gemiddelde alle mannen 5,1 alle vrouwen 5,1 --> dus gemiddelde iedereen 5,1?
nope want gemiddelde onder de 40 jaar 5,2 boven de 40 jaar 5,6 --> totaal gemiddeld 5,4...
het totale gemiddelde van alle nl-ers volgens het programma: 5,3... misschien volgend jaar toch maar weer een nationale wiskunde test?
Je hebt expres die test gefaald, geef het nou maar toe! Dan heb je er een excuus bij om Friesland onafhankelijk van NL te makenquote:Op donderdag 29 december 2005 12:05 schreef Dinamiet het volgende:
Hahahha een 4,6.
Ach ja kom uit Friesland, daar hebben we wat achterstanden enzo.
De test is ook niet bedacht door de publieke omroepen maar door de afgezanten van mevrouw Verdonk zelf.quote:Op donderdag 29 december 2005 09:58 schreef AtraBilis het volgende:
Kaartjes sturen, je niet aan homo's ergen, oh ja, ook nog weten dat Willem van Oranje de opstand tegen de Spanjaarden initieerde, maar enfin. En dat is zo'n onderdeel van de publieke omroepen die zich beroepen op culturele programma's? Ze vallen hier weer aardig door de mand met hun geborneerde gezelschapsspelletje.
Zou wel es willen weten wat verdonk zelf zou halen.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:26 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
De test is ook niet bedacht door de publieke omroepen maar door de afgezanten van mevrouw Verdonk zelf.
Als ik hier door de wijk wandel, zie ik ze alle 3 (en nog een paar varianten daarop....)quote:Welke voortuin is bij Nederlanders geaccepteerd
a Tuin met een fiets en een afvalbak
b Tuin met een koelkast, lege bierblikjes en nog wat andere troep
c Tuin met kinderspeelgoed, winkelwagentje en meerdere afvalbakken
Het antwoord op vraag 21 is echt niet goed hoorquote:Op donderdag 29 december 2005 15:26 schreef alwaysthebest het volgende:
De antwoorden. 't Is een pdf-bestandje.
Inderdaad, dat zou minstens een 6 moeten zijn.quote:Op donderdag 29 december 2005 16:14 schreef mcyodogg het volgende:
ik heb de antwoorden bekeken en van de 36 had ik er 23 'goed', vind ik hoger dan een 4,4 waard.
Bij vraag 3:quote:Op donderdag 29 december 2005 15:26 schreef alwaysthebest het volgende:
De antwoorden. 't Is een pdf-bestandje.
Ja ja. Duidelijk.quote:Vraag 3
Waarom zijn wij in Nederland begonnen met het afsteken van vuurwerk bij het begin van een nieuw jaar?
Antwoord C is goed.
Lawaai maken rond de jaarwisseling komt al voor in de tijd van de Germanen. Vuurwerk steken we af om kwade geesten aan het einde van het jaar te verjagen. Antwoord A dus.
Je moest 80% halen om te slagen.quote:Op donderdag 29 december 2005 16:17 schreef Quarks het volgende:
[..]
Inderdaad, dat zou minstens een 6 moeten zijn.
Kromme vraag inderdaad, het verjagen van geesten is ook overgenomen van de chinezen.quote:Op donderdag 29 december 2005 16:19 schreef AtraBilis het volgende:
[..]
Bij vraag 3:
[..]
Ja ja. Duidelijk.
Wat waren de uitslagen?quote:Op woensdag 28 december 2005 22:39 schreef Tackleberry het volgende:
7.4, niet verkeerd als ik die (DRAMATISCHE) uitslagen op de televisie zie...
Gemiddelde van Nederland was 5,3. Het gemiddelde van in de studio weet ik niet meer, maar wel dat elke bevolkingsgroep (zoals daar waren: Zeeuwen, afhaal-Chinezen, Oranje-gezinden,...) allemaal een onvoldoende hadden.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:53 schreef SuperRembo het volgende:
Wat waren de uitslagen?
Wereldvreemde test dus, opgesteld door wereldvreemde mensen. (Zoals ik al eerder zei.)quote:Op donderdag 29 december 2005 23:34 schreef Nenootje het volgende:
[..]
Gemiddelde van Nederland was 5,3. Het gemiddelde van in de studio weet ik niet meer, maar wel dat elke bevolkingsgroep (zoals daar waren: Zeeuwen, afhaal-Chinezen, Oranje-gezinden,...) allemaal een onvoldoende hadden.
Je haalt nu wel een aantal dingen door elkaar hoorquote:Op vrijdag 30 december 2005 03:18 schreef Clourhide het volgende:
Laat dit soort van rechtse intellectuelen hun zin hebben,
Hij heeft helemaal gelijk ......quote:Op donderdag 29 december 2005 15:54 schreef teamlead het volgende:
[..]
Het antwoord op vraag 21 is echt niet goed hoor
Ze zeggen daar dat je zo snel mogelijk naar het CWI moet als je ontslagen bent... Maar als je dat doet (vlak voor de kerst geprobeerd) krijg je te horen dat je pas de eerste dag dat je werkeloos bent kunt inschrijven..
Dat is wel logisch. Als je niets weet en alles gokt dan heb je ongeveer 12 van de 36 vragen goed. Rekenkundig kom je dan op een 3,3 volgens de scorelijst een 2,3. Als je de helft weet en de andere helft gokt dan zal je er ongeveer 24 goed hebben: rekenkundig een 6,7, volgens de scorelijst een 4,6.quote:Op vrijdag 30 december 2005 07:48 schreef luciano het volgende:
11 fouten van de 36 komt rekenkundig gezien uit op een 6,9 ....
Mijn score was echter 4,7 !!! ........ grote klasse rekenwonders daar !
Oh ja ?quote:Op vrijdag 30 december 2005 08:04 schreef SuperRembo het volgende:
Dat is wel logisch. Als je niets weet en alles gokt dan heb je ongeveer 12 van de 36 vragen goed.
Anders lees je de regels: Je moet minstens 80% goed hebben voor een 5.5. Dus, als je 0 tot 20% fout hebt dan heb je van 10 - 5.5. Anders heb je per definitie een onvoldoende, en dat klopt ook rekenkundig allemaal. De schaalverdeling is niet lineair, maar er staat nergens dat dat moet. Ooit CITO eindexamens gezien?quote:Op vrijdag 30 december 2005 07:48 schreef luciano het volgende:
11 fouten van de 36 komt rekenkundig gezien uit op een 6,9 ....
Mijn score was echter 4,7 !!! ........ grote klasse rekenwonders daar !
Het ruimt dan wel op in ieder geval......quote:Op donderdag 29 december 2005 16:09 schreef Dynia het volgende:
5,1 klotetest....t wordt rustig in nederland als iedereen met een onvoldoende het land uit zou moeten...:)
Anders pak je je kansberekeningboek er nog even bij. Heb jij weleens een munt gegooid? Dat je twee mogelijkheden hebt wil dus niet zeggen dat als je 100 keer gooit dat je dan verwacht dat je 50 keer kop gooit en 50 keer munt? Als je een multiple choice vraag hebt waarbij je 36 'gooit' met een 3 zijdige munt, dan is het toch te verwachten dat je 12 keer 'elke zijde' krijgt?quote:Op vrijdag 30 december 2005 08:26 schreef luciano het volgende:
[..]
Oh ja ?![]()
![]()
Het feit dat 36 vragen gedeeld door 3 mogelijke antwoorden 12 mogelijk goede antwoorden oplevert wil niet zeggen dat dat in de praktijk ook zo is . Hier komt een stukje kansberekening bij kijken hoor , waar ik nu niet op in zal gaan , maar iets in de trend van 1/3 x 1/3 x 1/3 enz enz .... de kand op 12 goede vragen is VEELLLLL kleiner dan je denkt , en zeker niet 1 op 3 !
Dat is alleen maar als er maar 1 vraag is !!!
36 delen door 12 hier is net zoiets als ..... 36 appels gedeeld door 12 peren is 3 kastanjes o.i.d!
Ik heb wiskunde 1 + 2 gehad op atheneum / vwo niveau , eindcijfer , een 9 + een 8 , dus ik kom een aardig eind al zeg ik het zelf . Dat ik niet eens begon over de werkelijke kans en de verwachtingswaarde , en dat het niet een kwestie is van 12 : 36 is alles wat ik alleen maar wilde aangeven voor de niet wiskundigen hier . Die vergelijking was alleen maar om aan te geven dat appels met peren vergelijken in mijn ogen hetzelfde is als zeggen dat het een " kans " is van 12 : 36 .quote:Op vrijdag 30 december 2005 10:04 schreef AtraBilis het volgende:
[..]
Anders pak je je kansberekeningboek er nog even bij. Heb jij weleens een munt gegooid? Dat je twee mogelijkheden hebt wil dus niet zeggen dat als je 100 keer gooit dat je dan verwacht dat je 50 keer kop gooit en 50 keer munt? Als je een multiple choice vraag hebt waarbij je 36 'gooit' met een 3 zijdige munt, dan is het toch te verwachten dat je 12 keer 'elke zijde' krijgt?
Het is natuurlijk ook wel uit te rekenen. Waar je gelijk in hebt is dat de kans op precies 12 goede antwoorden niet 1/3e is. Om het zo direct mogelijk uit te rekenen: 12 goede antwoorden betekent precies 12 keer goed gokken, en 24 keer fout gokken. Dat kan op (36 boven 12) manieren. Voor die kans krijg je dus: (36 boven 12)*(1/3)^12*(2/3)^24 ~ 0.14. Dus 14% kans.
De verwachtingwaarde reken je echter anders uit, dat is alle kansen voor 0 t/m 36 maal de waarde. Dus (36 boven 0)*(1/3)^0*(2/3)^36 + (36 boven 1)*(1/3)^1*(2/3)^35 + ... + (36 boven 36)*(1/3)^36*(2/3)^0. En deze verwachtingswaarde is: 12.
Je zou 't handiger kunnen doen door op te merken dat als mensen gokken de antwoorden onderling als onafhankelijk te modelleren zijn, en mits ze eerlijk verdeeld zijn, etc, etc, zeggen dat E(Totaal) = E(vraag1) + E(vraag2) + E(vraag3) + ... + E(vraag36) = 36 * 1/3 = 36/ 3 = 12.
Enfin. De Wiskunde strookt hier aardig met de intuïtie, behalve bij jou blijkbaar. (Dat voorbeeld met die kastanjes en peren slaat natuurlijk als een tang op een varken.)
SuperRembo zegt:quote:Op vrijdag 30 december 2005 11:20 schreef luciano het volgende:
[..]
Ik heb wiskunde 1 + 2 gehad op atheneum / vwo niveau , eindcijfer , een 9 + een 8 , dus ik kom een aardig eind al zeg ik het zelf . Dat ik niet eens begon over de werkelijke kans en de verwachtingswaarde , en dat het niet een kwestie is van 12 : 36 is alles wat ik alleen maar wilde aangeven voor de niet wiskundigen hier . Die vergelijking was alleen maar om aan te geven dat appels met peren vergelijken in mijn ogen hetzelfde is als zeggen dat het een " kans " is van 12 : 36 .
Mijn wiskundeleraar legde het me altijd zo uit , om de waanzin van iets in te laten zien . En getuige mijn eindcijfers ben ik die man eeuwig "dankbaar " .![]()
Dat is in feite waar. Dan haal jij dat eruit om een ontzettend nonsensverhaal over kansen op te hangen, gestaafd met quasi-formele redenaties, om diegene recht te wijzen. Welnu, SuperRembo zit met die opmerking stukken dichter bij de waarheid dan jij. Nergens wordt gewag gemaakt van kansen als 12:36.quote:Dat is wel logisch. Als je niets weet en alles gokt dan heb je ongeveer 12 van de 36 vragen goed.
En waar denk je dan dat je post nu staat?quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:07 schreef desiredbard het volgende:
Ik kan hier vreemd genoeg geen topic over vinden,
Hij heeft de eerste helft van de OP hieruit gekopieerd: Nationale inburgerings cursus?quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:09 schreef multatuli het volgende:
[..]
En waar denk je dan dat je post nu staat?
Zeg het is mijn eerste werkdag, maar de koffiedames zijn nog niet aanwezig, en zoals Lienekien al schtreef het is gekopieerd.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:09 schreef multatuli het volgende:
[..]
En waar denk je dan dat je post nu staat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |