abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33666632
bron:http://www.nu.nl/news/650739/36/Caissi%E8re_supermarkt_weigert_bedrijfshoofddoek.html

UTRECHT - Een caissière uit Tilburg weigert de hoofddoek te dragen die haar werkgever heeft geleverd. De hoofddoek is volgens de vrouw te dik en daardoor "ondraaglijk". Ze heeft een klacht ingediend bij de Commissie Gelijke Behandeling (CGH) en beschuldigt supermarktketen Nettorama van discriminatie op grond van godsdienst. De zaak diende dinsdag voor de commissie.

De vrouw besloot op een gegeven moment, aldus een woordvoerster van de CGH, op haar werk een hoofddoek te dragen. De doek was echter niet in de kleuren van de bedrijfskleding bij Nettorama en het bedrijf kon ook geen hoofddoek leveren. Het bedrijf schorste daarop de vrouw korte tijd totdat de fabrikant van de bedrijfskleding een doek in de juiste kleuren kon verzorgen.

Ondanks advies van de fabrikant zelf, werd er een hoofddoek gemaakt die niet voor 100 procent van polyester is. "De doek is nu van erg dikke stof", aldus de woordvoerster. "De vrouw vindt het onacceptabel om die doek te dragen en daarom voelt zij zich gediscrimineerd." Het zou dertien weken duren voor een andere hoofddoek gemaakt zou zijn.

De CGH besloot dinsdag geen uitspraak te doen, maar vroeg de twee partijen nog eens met elkaar te overleggen om tot een oplossing te komen. "De commissie denkt dat de twee partijen er wel uit kunnen komen en wil daarom nog geen uitspraak doen." Bovendien, zo gaf de woordvoerster aan, is de werkggever bereid een hoofddoek te leveren die wel voor 100 procent van polyester is gemaakt. "Voor de overbruggingsperiode moet dus nog een oplossing komen." Het is de eerste keer dat een dergelijke zaak door de commissie wordt behandeld, aldus de woordvoerster.

Waarom gooit deze moslima het gelijk weer op discriminatie?? Andermaal een voorbeeld dat "discriminaasie" in de mond bestorven ligt bij veel allochtonen.

pi_33666680
Et mens moet niet zeuren maar werken ...
ik ben sowieso da bomb
pi_33666758
Pff ja hoor, de Netto maakt een hoofdoek voor die mensen, zodat ze die op kunnen doen ipv die van hun zelf, en dan gaan ze nog zeuren. Kom op zeg. Ze hadden ook kunnen gaan verplichten dat die hoofddoek afmoest.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:11:38 #4
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_33666831
Een beetje pietluttig van die mevrouw als je het mij vraagt.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:12:38 #5
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_33666867
Daarentegen is het een kleine moeite voor Nettorama om de vrouw te beoordelen op haar kwaliteiten c.q. werkzaamheden i.p.v. het kleedgerei.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_33666893
wat een gezeik over niks zeg.
er staat niet eens in de koran dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen, dus het is puur principieel gezeik.
als ze daar zo nodig wil werken regelt ze zelf maar een hoofddoek in de juiste kleuren.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:29:36 #7
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_33667351
We kunnen Jort Kelder, wijlen Theo van Gogh, AHA, Ellian, Pim Fortuyn e.a bedanken voor de sfeer die ze in Nederland verder hebben verslechterd. Bedankt jongens.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_33667398
Ontslaan op basis van verstoorde arbeidsrelatie ofzo.
Geez...
pi_33667578
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 18:29 schreef Super7fighter het volgende:
We kunnen Jort Kelder, wijlen Theo van Gogh, AHA, Ellian, Pim Fortuyn e.a bedanken voor de sfeer die ze in Nederland verder hebben verslechterd. Bedankt jongens.
En deze vrouw draagt een positief steentje bij??
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:42:49 #10
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_33667745
Ik vind dat de werkgever zeker z'n goeie wil heeft getoond door een speciale hoofddoek te bestellen.

Op mijn werkplek en vele andere is een hoofddoek immers nog steeds -> exit, dus die dame moet niet zo zeuren
&lt;signature here&gt;.
pi_33667814
Bedrijfshoofddoeken, geniaal!
pi_33667908
Dit is.... nieuws? Wat een drama !
pi_33668215
quote:
De vrouw besloot op een gegeven moment, aldus een woordvoerster van de CGH, op haar werk een hoofddoek te dragen.
Kijk en hiermee begint al het gezeik he. Ze heeft BESLOTEN om dat te gaan doen. Dit is gewoon provoceren wat ze doet. Daar gaat het al die lui om, enige Nederlandse woord dat ze kennen is volgens mij Dizzkriminazzzi
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_33668325
Van polyester krijg je nog een zwetende kop ook. Gadverdamme Ze roept trouwens wel erg gauw dat ze gediscrimineerd wordt....
pi_33668368
En een werkneemster die meteen een klacht indient bij zo'n Commissie kan echt optieften.
Getuigt van een bar slecht arbeidsethos.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 19:04:38 #16
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_33668419
Je gediscrimineerd voelen omdat een doek te dik zou zijn?

Hup, weg ermee. Iemand met zo'n instelling zou ik ook niet voor me willen hebben werken.
pi_33668547
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 18:12 schreef BansheeBoy het volgende:
Daarentegen is het een kleine moeite voor Nettorama om de vrouw te beoordelen op haar kwaliteiten c.q. werkzaamheden i.p.v. het kleedgerei.

²
Ja idd ze moeten zon vrouw op haar kwaliteiten/werkzaamheden beoordelen... Denk je niet dat er voor het werk wat ze verricht 10 andere in de rij staan die niet zo miepen en dus productiever zijn? Ze moet blij zijn met het baantje wat ze heeft en als ze niet kan omgaan met de bedrijfsregels moet ze voor zichzelf gaan beginnen, dan kan ze immers zelf bepalen of en welke hoofddoek ze draagt.
ik ben sowieso da bomb
  dinsdag 3 januari 2006 @ 19:24:17 #18
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_33669033
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 18:12 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Eens. Beide partijen zijn kinderachtig aan het zeiken.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 19:25:00 #19
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_33669058
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:02 schreef DennisMoore het volgende:
En een werkneemster die meteen een klacht indient bij zo'n Commissie kan echt optieften.
Getuigt van een bar slecht arbeidsethos.
Ik verbaas me er altijd dat die mensen de weg ernaartoe zo goed weten te vinden.

En dat het altijd instant in behandeling wordt genomen.
&lt;signature here&gt;.
pi_33669111
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:24 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Voortaan ook politie maar in eigen kleding??
Of de verpleegsters in vrijetijds zwart??
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 19:37:14 #21
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_33669526
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:26 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Voortaan ook politie maar in eigen kleding??
Of de verpleegsters in vrijetijds zwart??
Nee. Bedrijfskleding met een fatsoenlijke hoofddoek vind ik geen probleem.
pi_33669581
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:24 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Wat een gelul. De enige die zeikt is die dame die gewoon een manier zoekt om niet te hoeven werken .
  dinsdag 3 januari 2006 @ 19:43:13 #23
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_33669737
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:38 schreef J_CDA het volgende:

[..]

Wat een gelul. De enige die zeikt is die dame die gewoon een manier zoekt om niet te hoeven werken .
Wat een aanname. De discriminatieclaim slaat als een tang op een varken. Maar iemand die zoveel werk maakt van een dergelijke zaak komt bij mij iig niet over als iemand die niet wil werken.
pi_33669773
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:25 schreef ExTec het volgende:

Ik verbaas me er altijd dat die mensen de weg ernaartoe zo goed weten te vinden.
Verbazend ja.
quote:
En dat het altijd instant in behandeling wordt genomen.
Het is het bestaansrecht van de commissie...
  dinsdag 3 januari 2006 @ 19:49:06 #25
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_33669935
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:43 schreef ShaoliN het volgende:
Maar iemand die zoveel werk maakt van een dergelijke zaak komt bij mij iig niet over als iemand die niet wil werken.
Het getuigt van een 'can-sue attitude' in plaats van een 'can-do attitude' en zo iemand zou ik ook absoluut niet in mijn bedrijf willen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')