abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33496057
Wat mij ook opvalt:
Can heeft geen forum. ( zijn ze daar bang voor?????)
pi_33496068
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:47 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Er is zwaar onvoldoende aanbod van niet-rook café's.
En de cafe's die er zijn gaan allemaal faliet wegens gebrek aan klanten
pi_33496072
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:35 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Een sigaartje sla ik ook niet af eigenlijk... .
en jij klaagt over niet rookvrije horeca????
pi_33496100
Laatste aanvulling:

Heb ik zo'n gek met een allesbrander in de straat.
Ik ga helemaal over mijn nek als het weer winter is en hij dat ding staat te stoken om het warm in zijn huis te krijgen.
Als dat verboden wordt krijgt hij waarschijnlijk een premie,
Krijgt de Horeca ook een premie als het roken in de horeca verboden wordt??

En als de regering het roken wil verbieden dan verbieden ze toch gewoon de invoer van tabak en takaksartikelen net als dat nu verboden is met cocaine en heroine.
Wat wordt het volgende???? Bier!!!!!!!! Koffie!!!!!

En daarna wordt neuken verboden want dat is ook slecht voor de wereld!!!!!!! ( je krijgt er namelijk meer mensen door, en dat is slecht voor de overbevolking!!!!!!!!!)
pi_33496156
quote:
Op woensdag 28 december 2005 22:00 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

"Op ons kantoor wordt nu eenmaal gerookt. Kun je daar niet tegen, dan ga je maar ergens anders werken."

Zie je je denkfout?

.
Bij hoge ozonconcentraties is de overheid verplicht de bevolking te waarschuwen dat ze best binnen blijven en geen zware arbeid verrichten in de open lucht. Toch moeten bouwvakkers in die omstandigheden werken. En dat is heel wat schadelijker dan werken in een rokerige ruimte.

[ Bericht 3% gewijzigd door Doderok op 29-12-2005 08:56:36 ]
pi_33496197
quote:
Op woensdag 28 december 2005 22:32 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Moet de eerste persoon nog tegenkomen die kortademig wordt, knallende koppijn krijgt van een ánder die wat teveel parfum gebruikt. Vergezocht flauwekul argument.
[..]
Jij hoort enkel argumenten die in jou kraam passen. Je komt die personen niet tegen omdat ze met hun allergie haast nergens kunnen komen. Anafylactische shock is iets ernstiger dan een beetje irritatie door sigarettenrook.
'Afspraken tegen roken in horeca werken niet'
pi_33496415
quote:
Op donderdag 29 december 2005 07:02 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Geez... krijgen we dát argument weer.
Nee, auto's zijn een economische NOODZAAK en er wordt van alles aan gedaan om ze schoner te krijgen.
[..]
In Zwitserland zijn in veel steden en dorpen enkel elektrische auto's toegelaten. Ik krijg niet het idee dat hun economie erg te lijden heeft onder deze maatregel. Ze slagen er zelfs in een zeer uitgebreid spoorwegnet te financieren, met treinen die op tijd rijden, zelfs als er eens sneeuw valt...
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:54:49 #208
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_33536298
nog een keer: als de meerderheid van de bevolking niet rookt, waarom zijn er dan niet meer niet-roken gelegenheden??

ik snap het niet, je kan als niet-roker toch niet -roken tenten openen? of is alle horeca in handen van stevige rokers en willen ze daarom niet rookvrij? of rookt het merendeel van de klanten? d'r zou toch een goeie reden voor moeten zijn....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_33538338
Is er ook, en die is al 10x genoemd in de topics. Lees maar terug.

En ondanks alle bullshit argumenten van rokers gaat het rookverbod er tzt zeker van komen. .
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:55:48 #210
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33538717
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:54 schreef YuckFou het volgende:
nog een keer: als de meerderheid van de bevolking niet rookt, waarom zijn er dan niet meer niet-roken gelegenheden??

ik snap het niet, je kan als niet-roker toch niet -roken tenten openen? of is alle horeca in handen van stevige rokers en willen ze daarom niet rookvrij? of rookt het merendeel van de klanten? d'r zou toch een goeie reden voor moeten zijn....
De reden is ook al vaker langsgekomen. Stel je opent een rookvrij café. In de rest van de café's in de stad mag je roken, je mist dus alvast sowieso een deel van het uitgaanspubliek. Van het deel wat overblijft gaat een groot deel gewoon naar de rookcafé's omdat daar de rokende vrienden naartoe gaan en een avondje toch wel een van de hoofdredenen is om te stappen. Van het kleine deel wat overblijft zul je net zien dat daar een groot deel de muziek net niet leuk vindt of een andere stamkroeg heeft. Zo blijven er weinig klanten over, denk niet dat mensen snel zo'n tent zouden openen.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_33547867
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:55 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

De reden is ook al vaker langsgekomen. Stel je opent een rookvrij café. In de rest van de café's in de stad mag je roken, je mist dus alvast sowieso een deel van het uitgaanspubliek.
k dacht dat er juist meer bezoek kwam na een rookverbod? Want er waren toch zo verschrikkelijk veel mensen die niet naar de horreca gingen vanwege dat roken? Kiezen of delen...
quote:
Van het deel wat overblijft gaat een groot deel gewoon naar de rookcafé's omdat daar de rokende vrienden naartoe gaan en een avondje toch wel een van de hoofdredenen is om te stappen.
Van het kleine deel wat overblijft zul je net zien dat daar een groot deel de muziek net niet leuk vindt of een andere stamkroeg heeft. Zo blijven er weinig klanten over, denk niet dat mensen snel zo'n tent zouden openen.
Een slechte tent is gewoon een slechte tent. Of er nou gerookt wordt of niet...
  vrijdag 30 december 2005 @ 20:09:45 #212
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33553620
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 17:53 schreef nikk het volgende:

[..]

k dacht dat er juist meer bezoek kwam na een rookverbod? Want er waren toch zo verschrikkelijk veel mensen die niet naar de horreca gingen vanwege dat roken? Kiezen of delen...
[..]
Inderdaad. Maar dat is als overal in de horeca een rookverbod geldt.
quote:
Een slechte tent is gewoon een slechte tent. Of er nou gerookt wordt of niet...
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_41727955
deze discusie is ook al weer een zachte dood gestorven.
De hele nietroken discusie wordt alleen weer actueel als het echt gaat gebeuren.

Als roken dan zo slecht is moet er toch een verbod komen op de verkoop van tabak.
pi_41727975
Wat een rot-schop.
pi_41730167
We gaan het simpel maken.
2/3 van de horeca wordt niet roken en
1/3 wordt wel roken.
kijken we over een jaar weer wie er nog is.
  dinsdag 12 september 2006 @ 17:46:07 #216
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_41742045
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 10:16 schreef heathcliffs het volgende:
We gaan het simpel maken.
2/3 van de horeca wordt niet roken en
1/3 wordt wel roken.
kijken we over een jaar weer wie er nog is.
je snapt het nog steeds niet he. In iedere vriendengroep zit wel een of meerdere rokers. En die rokers die willen dan naar een van die rook-horeca-gelegenheden. De rest gaat dan mee, omdat ze vriendschap belangrijker achten dan gezondheid.
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:10:57 #217
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_41751646
Ik ken een gozer die niet zo lang geleden een club had geopend hier in NL die in eerste instantie niet-roken was, de omzetten waren bedroevend, kwam totaal geen publiek op af terwijl het een doodnormale club is, populaire DJ's, danseressen, VJ's de hele rataplan, nu is het niet-roken beleid overboord en komt er weer volk genoeg in de tent, dus wat willen die niet rokers nou???
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_41752192
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:46 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

je snapt het nog steeds niet he. In iedere vriendengroep zit wel een of meerdere rokers. En die rokers die willen dan naar een van die rook-horeca-gelegenheden. De rest gaat dan mee, omdat ze vriendschap belangrijker achten dan gezondheid.
Maar als 30% rookt, kunnen zij dan niet mee naar niet-rook-horeca? Ik zou gaan, vriendschap is voor mij als roker even waardevol.
Wat ik wel meemaak zijn mensen die alleen tijdens uitgaan roken, ze noemen zichzelf niet-roker.
pi_41752718
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:46 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat de minderheid zich wel aan zou passen aan de meerderheid. Als de meerderheid van mijn stapvrienden naar een rookvrije gelegenheid zou willen gaan, ga ik wel mee. Dan kan ik echt wel een tijdje niet roken. Gelukkig is de meerderheid verslaafd aan de nicotinestick.

En anders zouden ew ons wel opsplitsen, er zijn nog meer mensen in een kroeg. Tenminste in de rokerskroegen waar ik kom..
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_41756189
Weet je wat ik zo grappig vind in deze jarenlange discussie? Dat FOK! zo ontzettend niet representatief is voor de Nederlandse maatschappij.
Dat was eigenlijk al duidelijk, maar dit is een heel tastbaar voorbeeld.
Ik vraag namelijk al jaren aan tientallen niet rokende collega's op werk om het te zeggen als ze last hebben van mijn rook, omdat ik dan wel even naar buiten loop om te roken.
En ik denk dat van de 25 mensen aan wie ik het gevraagd heb, er misschien 3 of 4 waren, die er ook daadwerkelijk problemen mee hadden (wat overigens hun goed recht is, en daar zijn dan ook nooit problemen over ontstaan, omdat ik het binnen roken dan gewoon laat..)
Dus ik denk derhalve dat het een grote minderheid is, die zich hard zou willen maken voor rokersverbod in de horeca.
Logisch dat het nooit van de grond gaat komen dan.
  woensdag 13 september 2006 @ 02:15:26 #221
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41758918
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:10 schreef YuckFou het volgende:
Ik ken een gozer die niet zo lang geleden een club had geopend hier in NL die in eerste instantie niet-roken was, de omzetten waren bedroevend, kwam totaal geen publiek op af terwijl het een doodnormale club is, populaire DJ's, danseressen, VJ's de hele rataplan, nu is het niet-roken beleid overboord en komt er weer volk genoeg in de tent, dus wat willen die niet rokers nou???
Dat is nu net het hele punt. De marktwerking werkt dus niet.

Staten als California in de VS hebben echter aangetoond dat een compleet verbod prima werkt! De rokers gaan nog steeds gewoon uit, en iedereen ademt een stuk gezonder.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 13 september 2006 @ 02:19:16 #222
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41758973
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik dacht altijd dat de minderheid zich wel aan zou passen aan de meerderheid. Als de meerderheid van mijn stapvrienden naar een rookvrije gelegenheid zou willen gaan, ga ik wel mee. Dan kan ik echt wel een tijdje niet roken. Gelukkig is de meerderheid verslaafd aan de nicotinestick.

En anders zouden ew ons wel opsplitsen, er zijn nog meer mensen in een kroeg. Tenminste in de rokerskroegen waar ik kom..
De praktijk heeft geleerd dat:

1) Niet-rokerskroegen in een Wel-rokersbeleid niet werken.

2) Bij een algeheel rookverbod rokers nog steeds uitgaan en er geen omzet verlies is.

Dan lijkt me de oplossing wel duidelijk....
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_48530187
quote:
Op woensdag 13 september 2006 02:19 schreef maartena het volgende:

[..]

De praktijk heeft geleerd dat:

1) Niet-rokerskroegen in een Wel-rokersbeleid niet werken.
Dat is dan vreemd als er een meerderheid van de mensen is die niet rookt, er moet dan toch een markt zijn voor rookvbrije kroegen. Als mensen echt zo'n hekel aan roken zouden hebben zouden ze toch nu ook naar de weinige rookvrije kroegen gaan die er wel zijn. man die zouden moeten uitpuilen van de mensen. Helaas blijven het noodlijdende instanties.
Ik vindt nog steeds dat je het roken niet zo maar kunt verbieden. Er moet gewoon keuze blijven waar je heen wilt gaan. Als ik ervoor kies om naar een kroeg te gaan waar het wel mag dan moet ik die keuze kunnen maken.
Dat er daarnaast ook rookvrije kroegen zijn PRIMA. Mij zul je er niet snel aantreffen.
quote:
2) Bij een algeheel rookverbod rokers nog steeds uitgaan en er geen omzet verlies is.
Ik mag hopen dat de rokers zich wel zullen verenigen en de eerste twee/ drie maanden na het rookverbod niet uit zullen gaan. Dan kunnen we eens zien of al die mensen die hier nou lopen te verkondigen dat ze dan en masse naar de kroeg gaan dat ook daadwerkelijk gaan doen, of dat het een geval is van ik kom eens in de drie maanden in de kroeg en wens dan een rookvrije omgeving te hebben (wat ik vrees).

Ik denk toch dat mochten rokers de eerste drie maanen en masse niet meer uitgaan er heel wat mensen moeten huillen. Het is sneu voor de kroegeigenaren, maar er moet toch een signaal komen.

Ik weet iig dat ik en veel van de mensen die ik ken een stuk minder zullen gaan. De eerste paar maanden na het rookverbod zal ik helemaal niet gaan. En ach bij iemand thuis wat drinken is net zo gezellig en goedkoper. Scheelt me ook weer in de beurs. Ik moest toch al eens minderen met kroegbezoek. Dit is een goede motivator.

En er komen vast well beslooten clubs waar je ongestoord kunt roken. Gaten in de wet zijn meestal snell gevonden en ik kijk al uit naar de alternatieven.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_48531772
Hoort het gepiep van de rokers! .
  vrijdag 20 april 2007 @ 17:05:17 #225
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_48545953
mensen die hun sigaret belangrijker vinden dan een leuk avondje in de kroeg . Dan maar niet stappen, lmfao!
pi_48546073
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 17:05 schreef DionysuZ het volgende:
mensen die hun sigaret belangrijker vinden dan een leuk avondje in de kroeg . Dan maar niet stappen, lmfao!
Wat een bullshit weer. Ik wil gewoon een biertje kunnen drinken met een sigaret erbij.
Gescheiden horeca is prima.
pi_48549020
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 17:09 schreef Boris_Karloff het volgende:

Wat een bullshit weer. Ik wil gewoon een biertje kunnen drinken met een sigaret erbij.
Dat kan ook prima!
Thuis. .

Je hoeft niet de horeca in hoor, het is je eigen keuze.
  vrijdag 20 april 2007 @ 21:13:32 #228
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48553647
Ach, de feiten zijn dat het in andere landen ook niet tot problemen heeft geleid..... en ik zie niet in waarom dat in Nederland dan wel zou zo moeten zijn.

Ik verwelkom het verbod in de horeca in ieder geval.... ik heb er doordat ik in California woon al jaren mee te maken, en het is erg prettig om naar de kroeg te gaan. En geloof geen moment dat die kroegen ook echt leger zijn hoor.... de rokers komen er na een paar maanden mokken echt wel achter dat ze ook zonder de sigaret TOCH een gezellige avond kunnen hebben.
-
pi_48571959
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 18:59 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dat kan ook prima!
Thuis. .

Je hoeft niet de horeca in hoor, het is je eigen keuze.
Helemaal juist, en ik zal dan ook niet meer gaan. Dat heb ik al vermeld. ik maak het wel gezellig met vrienden thuis. Kunnen we lekker walmen en bier drinken. Wat een genot. Wat zal me dat een geld schelen.
pi_48576071
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:10 schreef Boris_Karloff het volgende:

Helemaal juist, en ik zal dan ook niet meer gaan. Dat heb ik al vermeld. ik maak het wel gezellig met vrienden thuis. Kunnen we lekker walmen en bier drinken. Wat een genot. Wat zal me dat een geld schelen.
Dat zal een dolle boel worden! .
  zondag 22 april 2007 @ 16:42:51 #231
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_48603593
ik drink zo nu en dan ook wel eens een kratje met vrienden in mijn appartementje. Maar dat kan toch een lekker avondje stappen echt niet vervangen. Dat er mensen zijn die het roken van een sigaret belangrijker vinden dan een paar uur lekker stappen zonder sigaret vind ik eigenlijk best triest.
pi_48603991
Roken is slecht, doe mij nog maar 10 bier!
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 22 april 2007 @ 19:00:35 #233
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48608579
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
Scheelt ook weer in de condoomkosten enzo. Tenzij je vrienden opeens erg geil worden natuurlijk.....
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')