En de cafe's die er zijn gaan allemaal faliet wegens gebrek aan klantenquote:Op woensdag 28 december 2005 20:47 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Er is zwaar onvoldoende aanbod van niet-rook café's.
en jij klaagt over niet rookvrije horeca????quote:Op woensdag 28 december 2005 21:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Een sigaartje sla ik ook niet af eigenlijk....
Bij hoge ozonconcentraties is de overheid verplicht de bevolking te waarschuwen dat ze best binnen blijven en geen zware arbeid verrichten in de open lucht. Toch moeten bouwvakkers in die omstandigheden werken. En dat is heel wat schadelijker dan werken in een rokerige ruimte.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:00 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
"Op ons kantoor wordt nu eenmaal gerookt. Kun je daar niet tegen, dan ga je maar ergens anders werken."
Zie je je denkfout?.
Jij hoort enkel argumenten die in jou kraam passen. Je komt die personen niet tegen omdat ze met hun allergie haast nergens kunnen komen. Anafylactische shock is iets ernstiger dan een beetje irritatie door sigarettenrook.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:32 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Moet de eerste persoon nog tegenkomen die kortademig wordt, knallende koppijn krijgt van een ánder die wat teveel parfum gebruikt. Vergezocht flauwekul argument.
[..]
In Zwitserland zijn in veel steden en dorpen enkel elektrische auto's toegelaten. Ik krijg niet het idee dat hun economie erg te lijden heeft onder deze maatregel. Ze slagen er zelfs in een zeer uitgebreid spoorwegnet te financieren, met treinen die op tijd rijden, zelfs als er eens sneeuw valt...quote:Op donderdag 29 december 2005 07:02 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Geez... krijgen we dát argument weer.
Nee, auto's zijn een economische NOODZAAK en er wordt van alles aan gedaan om ze schoner te krijgen.
[..]
De reden is ook al vaker langsgekomen. Stel je opent een rookvrij café. In de rest van de café's in de stad mag je roken, je mist dus alvast sowieso een deel van het uitgaanspubliek. Van het deel wat overblijft gaat een groot deel gewoon naar de rookcafé's omdat daar de rokende vrienden naartoe gaan en een avondje toch wel een van de hoofdredenen is om te stappen. Van het kleine deel wat overblijft zul je net zien dat daar een groot deel de muziek net niet leuk vindt of een andere stamkroeg heeft. Zo blijven er weinig klanten over, denk niet dat mensen snel zo'n tent zouden openen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:54 schreef YuckFou het volgende:
nog een keer: als de meerderheid van de bevolking niet rookt, waarom zijn er dan niet meer niet-roken gelegenheden??
ik snap het niet, je kan als niet-roker toch niet -roken tenten openen? of is alle horeca in handen van stevige rokers en willen ze daarom niet rookvrij? of rookt het merendeel van de klanten? d'r zou toch een goeie reden voor moeten zijn....
k dacht dat er juist meer bezoek kwam na een rookverbod? Want er waren toch zo verschrikkelijk veel mensen die niet naar de horreca gingen vanwege dat roken? Kiezen of delen...quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:55 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
De reden is ook al vaker langsgekomen. Stel je opent een rookvrij café. In de rest van de café's in de stad mag je roken, je mist dus alvast sowieso een deel van het uitgaanspubliek.
Een slechte tent is gewoon een slechte tent. Of er nou gerookt wordt of niet...quote:Van het deel wat overblijft gaat een groot deel gewoon naar de rookcafé's omdat daar de rokende vrienden naartoe gaan en een avondje toch wel een van de hoofdredenen is om te stappen.
Van het kleine deel wat overblijft zul je net zien dat daar een groot deel de muziek net niet leuk vindt of een andere stamkroeg heeft. Zo blijven er weinig klanten over, denk niet dat mensen snel zo'n tent zouden openen.
Inderdaad. Maar dat is als overal in de horeca een rookverbod geldt.quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:53 schreef nikk het volgende:
[..]
k dacht dat er juist meer bezoek kwam na een rookverbod? Want er waren toch zo verschrikkelijk veel mensen die niet naar de horreca gingen vanwege dat roken? Kiezen of delen...
[..]
quote:Een slechte tent is gewoon een slechte tent. Of er nou gerookt wordt of niet...
je snapt het nog steeds niet he. In iedere vriendengroep zit wel een of meerdere rokers. En die rokers die willen dan naar een van die rook-horeca-gelegenheden. De rest gaat dan mee, omdat ze vriendschap belangrijker achten dan gezondheid.quote:Op dinsdag 12 september 2006 10:16 schreef heathcliffs het volgende:
We gaan het simpel maken.
2/3 van de horeca wordt niet roken en
1/3 wordt wel roken.
kijken we over een jaar weer wie er nog is.
Maar als 30% rookt, kunnen zij dan niet mee naar niet-rook-horeca? Ik zou gaan, vriendschap is voor mij als roker even waardevol.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:46 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
je snapt het nog steeds niet he. In iedere vriendengroep zit wel een of meerdere rokers. En die rokers die willen dan naar een van die rook-horeca-gelegenheden. De rest gaat dan mee, omdat ze vriendschap belangrijker achten dan gezondheid.
Ik dacht altijd dat de minderheid zich wel aan zou passen aan de meerderheid. Als de meerderheid van mijn stapvrienden naar een rookvrije gelegenheid zou willen gaan, ga ik wel mee. Dan kan ik echt wel een tijdje niet roken. Gelukkig is de meerderheid verslaafd aan de nicotinestick.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:46 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
je snapt het nog steeds niet he. In iedere vriendengroep zit wel een of meerdere rokers. En die rokers die willen dan naar een van die rook-horeca-gelegenheden. De rest gaat dan mee, omdat ze vriendschap belangrijker achten dan gezondheid.
Dat is nu net het hele punt. De marktwerking werkt dus niet.quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:10 schreef YuckFou het volgende:
Ik ken een gozer die niet zo lang geleden een club had geopend hier in NL die in eerste instantie niet-roken was, de omzetten waren bedroevend, kwam totaal geen publiek op af terwijl het een doodnormale club is, populaire DJ's, danseressen, VJ's de hele rataplan, nu is het niet-roken beleid overboord en komt er weer volk genoeg in de tent, dus wat willen die niet rokers nou???![]()
De praktijk heeft geleerd dat:quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik dacht altijd dat de minderheid zich wel aan zou passen aan de meerderheid. Als de meerderheid van mijn stapvrienden naar een rookvrije gelegenheid zou willen gaan, ga ik wel mee. Dan kan ik echt wel een tijdje niet roken. Gelukkig is de meerderheid verslaafd aan de nicotinestick.
En anders zouden ew ons wel opsplitsen, er zijn nog meer mensen in een kroeg. Tenminste in de rokerskroegen waar ik kom..
Dat is dan vreemd als er een meerderheid van de mensen is die niet rookt, er moet dan toch een markt zijn voor rookvbrije kroegen. Als mensen echt zo'n hekel aan roken zouden hebben zouden ze toch nu ook naar de weinige rookvrije kroegen gaan die er wel zijn. man die zouden moeten uitpuilen van de mensen. Helaas blijven het noodlijdende instanties.quote:Op woensdag 13 september 2006 02:19 schreef maartena het volgende:
[..]
De praktijk heeft geleerd dat:
1) Niet-rokerskroegen in een Wel-rokersbeleid niet werken.
Ik mag hopen dat de rokers zich wel zullen verenigen en de eerste twee/ drie maanden na het rookverbod niet uit zullen gaan. Dan kunnen we eens zien of al die mensen die hier nou lopen te verkondigen dat ze dan en masse naar de kroeg gaan dat ook daadwerkelijk gaan doen, of dat het een geval is van ik kom eens in de drie maanden in de kroeg en wens dan een rookvrije omgeving te hebben (wat ik vrees).quote:2) Bij een algeheel rookverbod rokers nog steeds uitgaan en er geen omzet verlies is.
Wat een bullshit weer. Ik wil gewoon een biertje kunnen drinken met een sigaret erbij.quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:05 schreef DionysuZ het volgende:
mensen die hun sigaret belangrijker vinden dan een leuk avondje in de kroeg. Dan maar niet stappen, lmfao!
Dat kan ook prima!quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat een bullshit weer. Ik wil gewoon een biertje kunnen drinken met een sigaret erbij.
Helemaal juist, en ik zal dan ook niet meer gaan. Dat heb ik al vermeld. ik maak het wel gezellig met vrienden thuis. Kunnen we lekker walmen en bier drinken. Wat een genot. Wat zal me dat een geld schelen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:59 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dat kan ook prima!
Thuis..
Je hoeft niet de horeca in hoor, het is je eigen keuze.
Dat zal een dolle boel worden!quote:Op zaterdag 21 april 2007 15:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
Helemaal juist, en ik zal dan ook niet meer gaan. Dat heb ik al vermeld. ik maak het wel gezellig met vrienden thuis. Kunnen we lekker walmen en bier drinken. Wat een genot. Wat zal me dat een geld schelen.
Scheelt ook weer in de condoomkosten enzo. Tenzij je vrienden opeens erg geil worden natuurlijk.....quote:Op zaterdag 21 april 2007 15:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
Helemaal juist, en ik zal dan ook niet meer gaan. Dat heb ik al vermeld. ik maak het wel gezellig met vrienden thuis. Kunnen we lekker walmen en bier drinken. Wat een genot. Wat zal me dat een geld schelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |