abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 28 december 2005 @ 21:01:25 #101
42184 crew  DaMart
pi_33482595
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Weet je wat belachelijk is? Roken verbieden in een kroeg... een fucking kroeg!!!

Absurd en domweg achterlijk.
Want?
pi_33482638
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:01 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

, .
Je zegt net zelf dat alcoholmisbruik in de ban gedaan moet worden...kansloos.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_33482668
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:00 schreef raptorix het volgende:

Gat in de markt, dan heb je zowiezo een aandeel van 66 procent.
Zoals al herhaaldelijk gezegd: hoewel het overgrote deel van de niet-rokers de afwezigheid van rook een verademing (pun intended!) zou vinden, is het onvoldoende reden om thuis te blijven zitten, of hun paar rokende vrienden in de steek te laten.

Geef mij twee identieke disco's A en B, waarvan een van beide met rookverbod, en ik betaal graag 5 euro extra entree voor die rookvrije. .
pi_33482687
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:01 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Net als een rookverbod. .
[..]

Als er alleen maar bazen zijn die met dit soort verven werken (bv vanwege drukken van de kostprijs) dan heb je als werknemer geen keuze. En dan zeggen we dus niet: "Dan moet je maar geen schilder willen worden".
En waarom niet? Je zou eens wat over libertarisme moeten lezen, zal je vastgeroeste denken misschien bevrijden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 28 december 2005 @ 21:04:19 #105
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33482712
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

En waarom niet? Je zou eens wat over libertarisme moeten lezen, zal je vastgeroeste denken misschien bevrijden.
libertarisme werkt niet maar das n ander topic
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_33482743
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:02 schreef wonko het volgende:

Je zegt net zelf dat alcoholmisbruik in de ban gedaan moet worden...kansloos.
Flauwekul. Een kwestie van prioriteiten stellen door de overheid.

Zet maar eens 50.000 euro boete op het verkopen van drank aan minderjarigen, en controleer of dat verbod wordt nageleefd. Handhaaf een verbod op het schenken van alcohol aan mensen 'in kennelijke staat'. Beetje horeca-personeel kan dat prima inschatten.
pi_33482755
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Zoals al herhaaldelijk gezegd: hoewel het overgrote deel van de niet-rokers de afwezigheid van rook een verademing (pun intended!) zou vinden, is het onvoldoende reden om thuis te blijven zitten, of hun paar rokende vrienden in de steek te laten.

Geef mij twee identieke disco's A en B, waarvan een van beide met rookverbod, en ik betaal graag 5 euro extra entree voor die rookvrije. .
Je haalt 2 dingen door elkaar, het vervelend vinden van rook, en het dagelijks worden blootgesteld aan passieve rook. Over laatste zijn we we eens dat dat niet kan, wat betreft eerste, hoe schadelijk is het nou om zeg maar 3 uurtjes per week aan passieve rook bloot te worden gesteld op vrijwillige basis?
pi_33482780
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:03 schreef raptorix het volgende:

*gaap*
pi_33482790
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:04 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

libertarisme werkt niet maar das n ander topic
Das een hypotetische vraag, maar idd ander topic.
pi_33482841
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:05 schreef raptorix het volgende:

Je haalt 2 dingen door elkaar, het vervelend vinden van rook, en het dagelijks worden blootgesteld aan passieve rook. Over laatste zijn we we eens dat dat niet kan, wat betreft eerste, hoe schadelijk is het nou om zeg maar 3 uurtjes per week aan passieve rook bloot te worden gesteld op vrijwillige basis?
Hoe schadelijk het is voor mijn gezondheid weet ik niet, ik ben geen longarts.
Dat ik het irritant vind, weet ik wel. Echter niet dúsdanig irritant, dat ik liever thuis blijf zitten.
Een rookverbod zou ik echter fantastisch vinden, zou een irritatie wegnemen. (En mijn risico op longkanker weer iets beperken.)
pi_33482854
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:01 schreef DaMart het volgende:

[..]

Want?
Omdat roken, net als alcohol, thuishoort in de kroeg, cafe en disco.

Ik ben overigens al een geruime tijd gestopt met roken. Ik heb veel meer last van stinkende mensen in de horeca, of van die el cheapo luchtjes...
pi_33482927
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:07 schreef nikk het volgende:

Net als dat het ooit thuishoorde op de werkplek en in de trein.
Inzichten veranderen, tijden veranderen, en rokers zijn een uitstervend ras .
quote:
Ik ben overigens al een geruime tijd gestopt met roken. Ik heb veel meer last van stinkende mensen in de horeca, of van die el cheapo luchtjes...
Ik zou wel willen dat ik in de horeca überhaupt de kans kreeg om stinkende mensen te ruiken en el cheapo luchtjes. Komt echter niet boven die sigarettenstank uit. .
pi_33482954
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:07 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dat ik het irritant vind, weet ik wel. Echter niet dúsdanig irritant, dat ik liever thuis blijf zitten.
Een rookverbod zou ik echter fantastisch vinden, zou een irritatie wegnemen. (En mijn risico op longkanker weer iets beperken.)
Dit rookverbod is ook voornamelijk bedoeld voor die werknemers. Niet op basis van jouw irritatie. Want dat is gewoon een kulreden om iets te verbieden.
pi_33482967
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:07 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Je weet de gezondheidsrisicos niet, maar je loopt wel te verkondigen dat het ongezond is?
Beetje raar niet?
pi_33483034
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:10 schreef nikk het volgende:

Dit rookverbod is ook voornamelijk bedoeld voor die werknemers.
Dat zal inderdaad het handvat zijn. Prima.
quote:
Niet op basis van jouw irritatie. Want dat is gewoon een kulreden om iets te verbieden.
(Milde) irritatie bij vele niet-rokers, het verbannen van long-patiënten uit de horeca, en het gedwongen kankerverwekkend meeroken. Voldoende redenen lijkt me.

Wat is trouwens volgens jouw argumentatie de reden om geluidsoverlast te verbieden, als 'irritatie' van omwonenden een kulreden is?
  Moderator woensdag 28 december 2005 @ 21:13:38 #116
42184 crew  DaMart
pi_33483065
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:07 schreef nikk het volgende:

[..]

Dus omdat het een 'traditie' is dat er in de kroeg gerookt wordt, moeten we het maar zo laten?
pi_33483089
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:10 schreef raptorix het volgende:

Je weet de gezondheidsrisicos niet, maar je loopt wel te verkondigen dat het ongezond is?
Beetje raar niet?
Ik kan de gezondheidsrisico's van een avond stappen niet in exacte percentages uitdrukken nee.
Moet ik eerst kunnen onderbouwen dat mijn kans op longkanker met x% toeneemt, voordat ik het kankerverwekkende van (mee)roken mag meenemen in een argumentatie? .
pi_33483108
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:13 schreef DaMart het volgende:

[..]

Dus omdat het een 'traditie' is dat er in de kroeg gerookt wordt, moeten we het maar zo laten?
En daarom moet maar de complete wereld aangepast worden aan mensen die niet roken, overheidsregulatie leidt zelden tot een betere wereld, als je daar niet mee eens bent adviseer ik je een bezoek te brengen aan noord korea.
pi_33483143
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:14 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik kan de gezondheidsrisico's van een avond stappen niet in exacte percentages uitdrukken nee.
Moet ik eerst kunnen onderbouwen dat mijn kans op longkanker met x% toeneemt, voordat ik het kankerverwekkende van (mee)roken mag meenemen in een argumentatie? .
NOGMAALS, niemand dwingt je tot het bezoek aan een cafe waar gerookt mag worden, je gaat niet dood als je daar niet heen gaat.
pi_33483176
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:14 schreef raptorix het volgende:

En daarom moet maar de complete wereld aangepast worden aan mensen die niet roken,
De complete (horeca)wereld is nu aangepast aan mensen die wél roken. Nóg krommer.
quote:
overheidsregulatie leidt zelden tot een betere wereld, als je daar niet mee eens bent adviseer ik je een bezoek te brengen aan noord korea.
Overheidsregulatie brengt ook heel veel goede zaken. En als je het daar niet mee eens bent, dan adviseer ik je een bezoek te brengen aan de achterbuurten in de VS.
pi_33483233
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:16 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

De complete (horeca)wereld is nu aangepast aan mensen die wél roken. Nóg krommer.
[..]

Overheidsregulatie brengt ook heel veel goede zaken. En als je het daar niet mee eens bent, dan adviseer ik je een bezoek te brengen aan de achterbuurten in de VS.
Achterbuurten zijn met name ontstaan door overheidsregulatie, lees je eens in.
pi_33483256
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:15 schreef raptorix het volgende:

NOGMAALS, niemand dwingt je tot het bezoek aan een cafe waar gerookt mag worden, je gaat niet dood als je daar niet heen gaat.
Als ik longpatiënt zou zijn, zou ik wel degelijk gedwongen worden, tot thuisblijven.
Nu word ik gedwongen om (kleine?) gezondheidsrisico's te lopen, en stinkend thuis te komen na een uurtje cafébezoek.

Niemand dwingt rokers om naar een café met rookverbod te gaan. Ze gaan er niet dood aan.

.

(Heerlijk, de boel omdraaien...)
pi_33483275
Ik zit dagelijks in rookvrije gebouwen, hoor je mij klagen?
pi_33483295
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:17 schreef raptorix het volgende:

Achterbuurten zijn met name ontstaan door overheidsregulatie
Yeah right.
quote:
lees je eens in.
Lees je zelf maar eens in... *gaap*
  woensdag 28 december 2005 @ 21:19:52 #125
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33483299
ik denk niet dat we eruit komen
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')