250k is niet uitzonderlijk als je al ziet dat de gemiddelde woningprijs op +/- 220.000 euro ligtquote:Op woensdag 28 december 2005 20:28 schreef deedeetee het volgende:
En welke idioot betaald er 250.000 voor een tussenwoning ? Stuur die ff bij me langs daarvoor verkoop ik die van mij meteen![]()
Nee nederland heeft inderdaad geen baat bij mensen die netjes 40+ uur werken en nooit ziek zijnquote:Op woensdag 28 december 2005 20:27 schreef kareltje_de_grote het volgende:
tjah, bij de buren is het gras altijd groener.
wij zullen je niet missen. Sterker nog, er zullen er zelfs velen zijn die er blij om zijn dit "verziekte kloteland" heeft zeikerds als jou niet nodig.
Bemoei je even lekker met je eigen zaken.quote:ohwjah, en doe mij een plezier en ga even met de passmailer spelen met je mooie pastoors icoontje.
als dat je enige zorg en taak in je leven is moet het voor jou toch niet zo moeilijk zijn.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:35 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Nee nederland heeft inderdaad geen baat bij mensen die netjes 40+ uur werken en nooit ziek zijn
[..]
Ik vind je gewoon een kneus, met je achtelijke rechtse gebrabbel en opstokerij.quote:Bemoei je even lekker met je eigen zaken.
En jij bent gewoon een linkse trol! ik stel voor dat alle mensen die zo graag geld aan de minder bedeelden willen geven, zelf een 60 urige werkweek gaan draaien om dit te financieren.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
als dat je enige zorg en taak in je leven is moet het voor jou toch niet zo moeilijk zijn.
En zal inderdaad geen enkele nederlander je missen
[..]
Ik vind je gewoon een kneus, met je achtelijke rechtse gebrabbel en opstokerij.
Je gejank over dat we het hier zo slecht hebben, nederland zo slecht is blahblahblah.
Ga met je grote bek eens een weekje vrijwilligerswerk doen in een kindertehuis in zuidafrika met aidskindjes. Dan pas zie je wat slecht hebben betekent.
Zolang jij lekker 40 uur werkt, een huisje kan betalen, eten kan kopen een BMW 320 kunt rijden en merkkleding koopt moet je niet janken. Open maar eens een topic tegen de tijd dat jij dood gaat van de honger, regelmatig verkracht wordt of je beentjes afgehakt zijn om meer op te brengen bij het bedelen.
ipv te klagen over de grootte van je huisje. Houdt er daarbij ook even rekening mee dat veel dingen in duitsland goedkoper zijn, maar de lonen daar ook een stukje lager liggen.
Een door en door verwende kutkneus ben je, die bepaalde rechtse ideeen als waar beschouwt en deze napraat zonder echt na te denken.
het gaat er helemaal niet om of ik een linkse trol ben of niet. Het gaat erom dat TS loopt te klagen over iets waar hij naar mijn mening het recht niet toe heeft. Nederland behoort nog steeds tot een van de beste landen om in te wonen.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:45 schreef Woutey het volgende:
[..]
En jij bent gewoon een linkse trol! ik stel voor dat alle mensen die zo graag geld aan de minder bedeelden willen geven, zelf een 60 urige werkweek gaan draaien om dit te financieren.
Knal ik ondertussen met mijn BMW over de weg, en lach naar je vanuit mijn 4e-studeerkamer op de 3e etage!
In Limburg krijg je voor 220.000 best een aardig huisje hoor.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:53 schreef c0ne het volgende:
Speed-Addicted heeft wel gelijk, je wordt hier genaaid met die prijzen.
Ga maar eens een huisje kopen als starter, voor 220.000, succes.
Of je wil ergens in een stad in een flatje tussen de shoarmaboeren gaan wonen, nee dankje..
alleen is het werk in de randstadquote:Op woensdag 28 december 2005 20:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
In Limburg krijg je voor 220.000 best een aardig huisje hoor.
Nederland word met het jaar slechter tov het buitenland.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
als dat je enige zorg en taak in je leven is moet het voor jou toch niet zo moeilijk zijn.
[..]
[quote]
Je gejank over dat we het hier zo slecht hebben, nederland zo slecht is blahblahblah.
De kinderen uit zuid afrikaquote:Ga met je grote bek eens een weekje vrijwilligerswerk doen in een kindertehuis in zuidafrika met aidskindjes. Dan pas zie je wat slecht hebben betekent.
50 uur werken is ook geen probleem hoorquote:Zolang jij lekker 40 uur werkt, een huisje kan betalen, eten kan kopen een BMW 320 kunt rijden en merkkleding koopt moet je niet janken. Open maar eens een topic tegen de tijd dat jij dood gaat van de honger, regelmatig verkracht wordt of je beentjes afgehakt zijn om meer op te brengen bij het bedelen.
Het is niet alleen de grootte van het huisje, meer de drang naar meer ruimte om heen, vrijheid. Ik wil 2 auto's 2 motoren en eventueel een jetski / caravan kwijt kunnen zonder meteen een stalling te moeten afhuren. Ik wil in de tuin zitten zonder me een bekeken aap te voelen en de kinderen / gesprekken van de buren te horenquote:ipv te klagen over de grootte van je huisje. Houdt er daarbij ook even rekening mee dat veel dingen in duitsland goedkoper zijn, maar de lonen daar ook een stukje lager liggen.
Ik ben verwendquote:Een door en door verwende kutkneus ben je, die bepaalde rechtse ideeen als waar beschouwt en deze napraat zonder echt na te denken.
prcs, het is gewoon een questie van vraag en aanbod.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als je snel en goedkoop een huis wil moet je in Nederland op je 20ste trouwen een breezer slet zwanger maken en werkloos zijn, binnen twee weken heb je een eensgezinswoning met huursubsidiequote:Op woensdag 28 december 2005 20:53 schreef c0ne het volgende:
Speed-Addicted heeft wel gelijk, je wordt hier genaaid met die prijzen.
Ga maar eens een huisje kopen als starter, voor 220.000, succes.
Of je wil ergens in een stad in een flatje tussen de shoarmaboeren gaan wonen, nee dankje..
Maar blijft nog steeds een van de beste landen ter wereld om te levenquote:Op woensdag 28 december 2005 21:00 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Nederland word met het jaar slechter tov het buitenland.
[..]
zolang je je maar beseft dat we het hier erg goed hebben in vergelijking met het merendeel van de wereld.quote:De kinderen uit zuid afrika, hoe kortzichtig.. alle wereld bewoners een westerse levens standaard geven, yeah right. Er zijn nu eenmaal arme mensen in de wereld en dat is maar goed ook. Life is hard get use to it.
[..]
Het kan altijd beter, maar de huizenprijzen zullen echt niet kelderen, en als die al zouden kelderen veroorzaakt dat een hele hoop andere problemen.quote:50 uur werken is ook geen probleem hoor. Ik werk hard voor mijn centen, mag ik daar ook van genieten misschien??
Ik zeg niet dat ik het hier slecht heb, ik zeg alleen dat het veel beter kan.
[..]
dan ga je toch lekker ergens anders wonen, nederland is een klein land met veel inwoners. De huizen die jij wilt zijn er wel maar indd vrij prijzig. Leer ermee leven of ga weg.\quote:Het is niet alleen de grootte van het huisje, meer de drang naar meer ruimte om heen, vrijheid. Ik wil 2 auto's 2 motoren en eventueel een jetski / caravan kwijt kunnen zonder meteen een stalling te moeten afhuren. Ik wil in de tuin zitten zonder me een bekeken aap te voelen en de kinderen / gesprekken van de buren te horen
jah, je bent verwent. Je hebt vanaf je 16de keihard gewerkt?quote:Ik ben verwent![]()
![]()
, volgens mij ben je pas verwend als je dingen in je handen geschoven krijgt, helaas maar die vlieger gaat niet op voor mij. (ver·wend (bn.)
1 met te grote toegeeflijkheid opgevoed ) Vanaf mijn 16de keihard gewerkt naast school en in de vakanties. Nu heb ik een goed betaalde baan waar ik hard voor moet werken. Ik werk tenminste voor mijn geld, dat kunnen veel parasieten in die dit land verzieken niet zeggen
Is zeker je goedrecht, maar ik vind die klaagstandpunten en het ergens anders altijd beter vinden terwijl het hier al erg goed is gezeik.quote:Ik sta vanzelfsprekend achter mijn standpunten en die zijn inderdaad rechts georienteerd en dat is mijn goedrecht
En ook dat is niet waar, in eerste instantie zullen ze bij de gemeente zeggen dat je maar bij je ouders moet blijven wonen of niet zwanger had moeten raken.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:08 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Als je snel en goedkoop een huis wil moet je in Nederland op je 20ste trouwen een breezer slet zwanger maken en werkloos zijn, binnen twee weken heb je een eensgezinswoning met huursubsidie
Zie ook alle ali's die voor een habbekrats een woning toegewezen krijgen
quote:Op woensdag 28 december 2005 21:00 schreef Speed-Addicted het volgende:
De kinderen uit zuid afrika, hoe kortzichtig.. alle wereld bewoners een westerse levens standaard geven, yeah right. Er zijn nu eenmaal arme mensen in de wereld en dat is maar goed ook. Life is hard get used to it.
Ag gossiee........quote:Op woensdag 28 december 2005 21:34 schreef BennyNL het volgende:
[..]
doe ons een lol en luister naar jezelf. of nog beter, maak meteen een einde aan je leven, niemand zal je missen![]()
Neeee, dat kan nietquote:Op woensdag 28 december 2005 21:34 schreef BennyNL het volgende:
[..]
doe ons een lol en luister naar jezelf. of nog beter, maak meteen een einde aan je leven, niemand zal je missen![]()
Juist, dat is de kwestie!quote:Op woensdag 28 december 2005 21:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
prcs, het is gewoon een questie van vraag en aanbod.
quote:Op woensdag 28 december 2005 21:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Neeee, dat kan niet
HIj heeft een baan van 40 uur en is nooit ziek, zulke mensen kunnen we niet missen
Dat is namelijk het enige wat volgens TS belangrijk is in dit leven.
Tief eens op met je hokjesgeest, ik hang helemaal niet aan de borst van moeder de overheid. Ik ben ook van mening dat eenieder die kan werken moet werken.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:48 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Gezondheid en een goed inkomen (onafhankelijk zijn) is naast vrienden kennissen en familie inderdaad zeer belangrijk in mijn leven. Jullie hangen zeker liever aan de borst bij moedertje overheid bah bah.
liefe maikuuul wat wil je daarmee zeggen?quote:Op woensdag 28 december 2005 21:54 schreef Maikuuul het volgende:
Wij wonen in Blauwdorp, daar hebje huurhuizen dusjeh
Dat je eigenlijk ook een huurhuis kunt nemen ipv een way too overpriced koophuis.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:55 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
liefe maikuuul wat wil je daarmee zeggen?![]()
lol, dat is het WWkamp in Mêstreechquote:Op woensdag 28 december 2005 21:55 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
liefe maikuuul wat wil je daarmee zeggen?![]()
Ja da's hier schaars.....quote:Op woensdag 28 december 2005 21:00 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
alleen is het werk in de randstad![]()
Mee eensquote:Op woensdag 28 december 2005 22:01 schreef Heerlijkheid het volgende:
Onzin, dat het alleen een kwestie van vraag en aanbod is. De woningmarkt is de meest verziekte markt van dit land. De overheid zorgt er indirect voor dat huizen hier veel en veel te duur zijn.
quote:Op woensdag 28 december 2005 22:12 schreef vbmot het volgende:
Gedeeltelijk eens met TS, alleen ben je in Duitsland nog veel te dichtbij dat zielige koude smerige volle kutlandje met zijn zelfingenomen achterlijke volkje. Nederland![]()
![]()
Zou gauw ik weg kan ben ik weg.
Wow!quote:Op woensdag 28 december 2005 22:19 schreef LXIV het volgende:
In Duitsland is er ook internet hoor! 20MB p/s van Versatel
Ja, afentoe wel.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:14 schreef Woutey het volgende:
[..]anders ik wel
Het begint zowat op het communisme te lijken hier!
Ik weet niet in welke gemeente dit het geval is, maar voor zover ik weet krijg je de zogenoemde blauwe kaart niet omdat je een kind verwacht. Ze zeggen op het gemeentehuis dan gerust dat je maar bij je ouders moet blijven wonen of niet zwanger had moeten worden.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:18 schreef LXIV het volgende:
En wanneer je helemaal niks doet, en idd een breezah-slet bezwangert op je 20-ste, dan kan er opeens wel iets geregeld worden.
Omdat ik TS eerder ben tegengekomen in andere topics.quote:Waarom moet iedereen die deze verschillen opmerkt meteen weg of meteen dood van jullie? Ben blij dat er nog mensen zijn zoals TS, die elke ochtend om 07:00 opstaan om te gaan werken voor iedereen!
de huizenprijzen zijn indd te hoog in sommige delen van NL, maar laat ts dan dat als kern van z'n topic maken en niet dat dit een verziekt land is. Daar wordt ik zo scheidziek van dat gezeik op nederlandquote:Op woensdag 28 december 2005 22:24 schreef LXIV het volgende:
Maar alle gekheid op een stokje, waarom mag het verschil in huizenprijzen niet besproken worden?
Is dat nu opeens ook een taboe? Net zoals veel andere zaken?
onderandere, waarom denk je dat veel nederlandse bouwbedrijven aan de grens duitsers inhuren?quote:Kost een Duitse timmerman 1/3 van een Nederlandse? Zijn de stenen daar veel goedkoper? Waarom importeren wij die stenen dan niet?
Mij een hokjesgeest noemen en jezelf meteen in het vermoedelijke hokje uitkeringstrekker plaatsenquote:Op woensdag 28 december 2005 21:51 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Tief eens op met je hokjesgeest, ik hang helemaal niet aan de borst van moeder de overheid. Ik ben ook van mening dat eenieder die kan werken moet werken.
Omdat ik besef hoe goed wij het hier hebben, en weerwoord durf te geven op jouw naar mijn mening kortzichtigheid ben ik ineens een uitkeringstrekker ofzo?
Hiermee suggereer je dus dat ik een of andere freak ben die gezondheid een aardig inkomen en onafhankelijk belangrijk vind. Net alsof dit volstrekt abnormaal is.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Neeee, dat kan niet
HIj heeft een baan van 40 uur en is nooit ziek, zulke mensen kunnen we niet missen
Dat is namelijk het enige wat volgens TS belangrijk is in dit leven.
Ik word helemaal verziekt als ik die stukjes van jou lees. Jij moet iemand zijn met weinig vrienden met je tegendraadse linkse gepaupel en overal over elk letterje van de TS heen vallen.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:26 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke gemeente dit het geval is, maar voor zover ik weet krijg je de zogenoemde blauwe kaart niet omdat je een kind verwacht. Ze zeggen op het gemeentehuis dan gerust dat je maar bij je ouders moet blijven wonen of niet zwanger had moeten worden.
[..]
Omdat ik TS eerder ben tegengekomen in andere topics.
En duitsland kan best een economisch stelsel hebben dat vergelijkbaar is met het onze, en de huizenprijzen zijn in NL inderdaad behoorlijk hoog maar om nou daarom NL verziekt te noemen vind ik gewoon onzin.
Wil je zeggen dat ik niet iedere ochtend om 7 uur opsta om te gaan werken?
Er zijn ook nog hard werkende mensen met wel een sociaal gevoel.
Daarmee suggereerde ik dat je een freak bent die iemand in een maatschappij alleen maar als nuttig beschouwd indien hij braaf een 40 urige baan heeft.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:30 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Jij poste dit:
[..]
Hiermee suggereer je dus dat ik een of andere freak ben die gezondheid een aardig inkomen en onafhankelijk belangrijk vind. Net alsof dit volstrekt abnormaal is.
Niet zo gek he dat je dan zo'n post terug krijgt. Wie kaatst kan de bal terug verwachten.
Het valt me overigens op dat zodra je zegt dat je onafhankelijk wilt zijn (dus ook van de overheid) je steeds vaker met de nek word aangekeken
Waar ik over struikel is dat TS die land verziekt vind omdat de huizen in duitsland goedkoper zijn.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:30 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ik word helemaal verziekt als ik die stukjes van jou lees. Jij moet iemand zijn met weinig vrienden met je tegendraadse linkse gepaupel en overal over elk letterje van de TS heen vallen.![]()
Sociaal noemt meneer dat. Je laat je anders wel van je asociale kant zien in dit topic door te zeiken over Afrika en hongerbuikjes. Niet echt sociaal tegenover de TS.
"hongerbuikjes"quote:Op woensdag 28 december 2005 22:30 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ik word helemaal verziekt als ik die stukjes van jou lees. Jij moet iemand zijn met weinig vrienden met je tegendraadse linkse gepaupel en overal over elk letterje van de TS heen vallen.![]()
Sociaal noemt meneer dat. Je laat je anders wel van je asociale kant zien in dit topic door te zeiken over Afrika en hongerbuikjes. Niet echt sociaal tegenover de TS.
Dat zou wel zo prettig zijn als iedereen zijn steentje bij draagt in Nederland. Er zijn genoeg paupers die gewoon te lui zijn of geen zin hebben om te werken. Echte arbeidsongeschikte zijn er altijd dat kan iedereen overkomen. Maar luie vieze paupers moeten werken!!!quote:Op woensdag 28 december 2005 22:33 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Daarmee suggereerde ik dat je een freak bent die iemand in een maatschappij alleen maar als nuttig beschouwd indien hij braaf een 40 urige baan heeft.
Ik krijg de rillingen van je.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:34 schreef WAT het volgende:
[..]
"hongerbuikjes"
"jij moet iemand zijn met weinig vrienden"
en verder nog wat persoonlijke flames
Doe even normaal man, idioot.
Wat ik (en de TS wellicht ook) proberen te zeggen is dat het in Nederland voor de mensen die hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen vaak makkelijker wordt gemaakt als voor degenen die dat wel doen.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:26 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik weet niet in welke gemeente dit het geval is, maar voor zover ik weet krijg je de zogenoemde blauwe kaart niet omdat je een kind verwacht. Ze zeggen op het gemeentehuis dan gerust dat je maar bij je ouders moet blijven wonen of niet zwanger had moeten worden.
1: Duitsers werken hard en gedisciplineerd. (Vooroordeel, maar toch waar)quote:onderandere, waarom denk je dat veel nederlandse bouwbedrijven aan de grens duitsers inhuren?
Als meer mensen zo in Nederland zouden denken zou er netto aanzienlijk meer overblijven op onze loonstrookjes ja!!!quote:Op woensdag 28 december 2005 22:33 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Daarmee suggereerde ik dat je een freak bent die iemand in een maatschappij alleen maar als nuttig beschouwd indien hij braaf een 40 urige baan heeft.
De mensen die 40 uur p/w werken, (bijna) nooit ziek zijn en zich braaf aan de wet houden zijn de grootste klootzakken van allemaal.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:33 schreef kareltje_de_grote het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The End Times are wild
Ik ben met je eens dat iedereen die kan werken moet werken.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:37 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Als meer mensen zo in Nederland zouden denken zou er netto aanzienlijk meer overblijven op onze loonstrookjes ja!!!
Hoevaak hoor ik mensen om me heen die rond schreeuwen dat ze iedere cent die bij de overheid te halen is zullen opeisen. Ondertussen wel lopen klagen als de premies omhoog gaan en vrolijk op een linkse partij stemmen.
Dat is pas een KUT mentaliteit.
Dus dat is jouw levensdoel?quote:Op woensdag 28 december 2005 22:37 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Als meer mensen zo in Nederland zouden denken zou er netto aanzienlijk meer overblijven op onze loonstrookjes ja!!!
Neem jij altijd alles zo serieus?quote:Op woensdag 28 december 2005 22:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Maar om nederland nou een verziekt land te noemen gaat mij te ver.
quote:Op woensdag 28 december 2005 22:45 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Neem jij altijd alles zo serieus?![]()
Als iemand in de kroeg iets kut of verziekt noemt ga jij dan ook overal zo serieus op in?
TS wil toch gewoon zijn punt maken dat de huizen en auto's in andere landen een stuk goedkoper zijn.
Nederland is door en door verziekt over 10 tot 20 jaar krijgen we de rekening gepresenteerd en ik ben niet van plan daar voor op te draaien, als brave hardwerkende burger die een goed bestaan wilt opbouwen.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat iedereen die kan werken moet werken.
Maar om nederland nou een verziekt land te noemen gaat mij te ver.
Wat maakt dat nou uit? Hij doet toch niets crimineels? Wij profiteren net zo hard van zijn inzet in het bedrijfsleven als hij hier nog even blijft en daarna verkast naar het buitenland.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:49 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik zou dan bijna het idee krijgen dat hij hier nog even loopt te profiteren om later met een hap geld te vertrekken.
Ja! Ik zou over 5 tot 10 jaar een gezin willen stichten!! Ik wil het allebeste voor mijn kinderen en vrouw.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Dus dat is jouw levensdoel?
quote:Op woensdag 28 december 2005 22:50 schreef Speed-Addicted het volgende:
Een gezin draaiende houden met hypotheek is onderhand al onmogelijk op één inkomen en die druk zal alleen maar verder toenemen.
Maar op erg veel plaatsen ook niet. Hier in Eindhoven zijn de huizen ook harstikke duur.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:54 schreef Rekkie het volgende:
Wtf?
Ik weet niet waar jij woont hoor dat even vooropgesteld.
Maar waar ik woon heb je een ruime 2-onder-1 kap voor 189.000 euro incluis garage en een zeeeer ruime kavel.
Dat het westen het prijzenbeeld voor heel nederland ongunstig beinvloedt is inderdaad jammer, want op veel andere plaatsen in nederland kun je goed uit de voeten benenden de 2 ton
Eindhoven schijnt een grote stad te zijn, dat is praktisch hetzelfde als het de randstad helaasquote:Op woensdag 28 december 2005 22:55 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Maar op erg veel plaatsen ook niet. Hier in Eindhoven zijn de huizen ook harstikke duur.![]()
Ik zit gewoon te zoeken naar mogelijkheden hoe ik mijn leven in de toekomst wil, en dat word verdomt lastig in dit kikkerlandje.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:54 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
dat is ook de reden dat ik voorlopig geen kinderen neem. Ik ben bijna klaar met mijn studie en ga volgend jaar ook werken en mijn vriendin ook. Dat is hard nodig om een klein beetje een fatsoenlijk huis te kopen en nog wat luxe.
![]()
En dit moet dus koste wat kost voorkomen worden.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:54 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
dat is ook de reden dat ik voorlopig geen kinderen neem. Ik ben bijna klaar met mijn studie en ga volgend jaar ook werken en mijn vriendin ook. Dat is hard nodig om een klein beetje een fatsoenlijk huis te kopen en nog wat luxe.
![]()
Das ook wel iets verder weg he? Iets verder weg van je familie, vrienden etc? Leuke vergelijking!!quote:Op woensdag 28 december 2005 22:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja, in Zuid - Afrika heb je een landhuis met grond, bediendenverblijven, gasthuis en garage aan de Indische Oceaan voor een ton. Nou en?
Dorpen hier om heen zijn de huizen net zo duur hoor. Dus het maakt geen reet uit of het een stad is. En voor mij is verkassen naar Friesland (bijvoorbeeld) geen optie. Dan zit ik veel te ver van vrienden en familie af. Duitsland en Belgie is gezien de kleine afstand wel een optie.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:56 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Eindhoven schijnt een grote stad te zijn, dat is praktisch hetzelfde als het de randstad helaas
Onze moslim vrienden maken gemiddeld 5 kindertjes dus het zit wel goed hoor met de toekomst van Nederlandquote:Op woensdag 28 december 2005 22:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dit moet dus koste wat kost voorkomen worden.
Mensen die kinderen uitstellen, en misschien uiteindelijk wel afstellen, omdat het niet mogelijk voor ze is om "normaal" op 1 inkomen een gezin te stichten.
Tja het is even niet anders. En als de TS dit land dan verziekt wil noemen daar heb ik helemaal geen problemen mee. Ik snap een beetje wat hij bedoeld. Verder heb ik het hier prima naar mijn zin hoor.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dit moet dus koste wat kost voorkomen worden.
Mensen die kinderen uitstellen, en misschien uiteindelijk wel afstellen, omdat het niet mogelijk voor ze is om "normaal" op 1 inkomen een gezin te stichten.
Australie is iets verder weg van vrienden en familie. Maar volgens mij heb ik dat al eens gezegd. Dus ik vind het een kromme vergelijking.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja, je sig hemelt Australie op. Waarom eigenlijk? Probeer het daar eens, zou ik zeggen. Wel een paar ton meebrengen anders kom je er niet in.
En daarom vind ik TS een kneus.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:59 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Onze moslim vrienden maken gemiddeld 5 kindertjes dus het zit wel goed hoor met de toekomst van Nederland
Oeps verkeerde topic![]()
Ik heb het niet tegen jou, maar tegen TSquote:Op woensdag 28 december 2005 23:03 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Australie is iets verder weg van vrienden en familie. Maar volgens mij heb ik dat al eens gezegd. Dus ik vind het een kromme vergelijking.
Het kan mij niet ver genoeg zijn.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:57 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Das ook wel iets verder weg he?
Misschien vind de TS jou ook een kneus. Nu weer graag On topic.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:04 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
En daarom vind ik TS een kneus.
Daar ben ik wel zeker van eigenlijk.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:05 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Misschien vind de TS jou ook een kneus. Nu weer graag On topic.![]()
Ik kan me er niet druk over maken echt niet. Ik reageer alleen inhoudelijk over het onderwerp van dit topic. En niet over andere topics.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:06 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Daar ben ik wel zeker van eigenlijk.
Maar er werd mij eerder gevraagd waarom ik zo fel reageer, ivm dit soort uitspraken van hem.
Als je het topic een beetje leest zul je zien dat TS alles wijt aan 'parasieten, ali's' en wat dies meer zij...quote:Op woensdag 28 december 2005 23:10 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ik kan me er niet druk over maken echt niet. Ik reageer alleen inhoudelijk over het onderwerp van dit topic. En niet over andere topics.
Daar kan ik me ook niet druk over maken. Als ik met dat soort dingen allemaal rekening moet houden voordat ik reageer in een discussie over de hoge huizenprijzen in NL dan ben ik wel even bezig.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je het topic een beetje leest zul je zien dat TS alles wijt aan 'parasieten, ali's' en wat dies meer zij...
Ook de hoge huizenprijzen worden door die groepen veroorzaakt. Volgens TS dan...quote:Op woensdag 28 december 2005 23:14 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Daar kan ik me ook niet druk over maken. Als ik met dat soort dingen allemaal rekening moet houden voordat ik reageer in een discussie over de hoge huizenprijzen in NL dan ben ik wel even bezig.![]()
Ik heb een vrij duidelijke mening daarin en steek die ook niet onder stoelen of banken.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je het topic een beetje leest zul je zien dat TS alles wijt aan 'parasieten, ali's' en wat dies meer zij...
Sorry maar ik kan me echt niet druk maken over uitspraken over buitenlanders ofzo. Iedereen mag daar een mening over hebben dus ook de TS. Want daar doel jij steeds op.......quote:Op woensdag 28 december 2005 23:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ook de hoge huizenprijzen worden door die groepen veroorzaakt. Volgens TS dan...
Goed verhaal. Ik kan me hier best in vinden. Maar het duurt nog wel even voordat de huizenmarkt op een prijsniveau komt zoals in de omringende landen. En dat is voor sommige mensen die net een duur huis hebben gekocht maar goed ook.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:17 schreef LXIV het volgende:
Er zijn overigens voldoende topics "volgemaakt" met constructieve discussies over de huizenmarkt, zonder dat daar ogenblikkelijk allochtonen bij betrokken werden. (WGR)
Het hoofdprobleem zijn niet de bouwkosten, daar wordt bijna niets op verdiend. Er is een structureel tekort omdat er nu eenmaal veel te weinig bouwgrond ter beschikking gesteld wordt.
Hierdoor wordt voor een klein kavel al snel E150.000,= betaald. De helft van de koopsom. Dit is inderdaad een absurde situatie. De werkelijke kosten (voor aanschaf en het bouwrijp maken) hiervoor bedragen hooguit 1/6 hiervan.
Dit is het gevolg van een uiterst ontransparante markt waarin projectontwikkelaars en gemeenten de hoofdrol spelen. De bedragen die hier een rol spelen zijn gigantisch. Het grootste deel gaat naar de gemeenten, die hier inderdaad sociale woningbouw voor bepaalde groepen van bekostigen. Er zijn ook ontzettend veel projectontwikkelaars de Quote-500 binnengekomen de afgelopen 10 jaar.
Het netto-effect is dat jonge stellen het steeds moeilijker krijgen om een gezin te stichten om (indirect) de gemeenten en de projectontwikkelaars te spekken. Zeker de laatste groep heeft dit toch beslist niet meer nodig. Voor Nederland is dit beleid op de langere termijn [b]catastrofaal[b/].
Hoe je het ook wend of keert, juist de getroffen groep is Nederlands hoop voor de toekomst.
En zonder ook maar een kwaad woord over allochtonen te spreken. Wanneer er door immigratie en natuurlijke aanwas binnen 2 generaties (50 jaar) de helft van de Nederlandse bevolking omslaat naar allochtoon zullen de Nederlandse cultuur, taal en normen en waarden overstretched raken. Hier valt niet tegenop de integreren. Het is voor alle betrokken partijen beter, ook de allochtonen, dat dit geleidelijker gaat.
Voor iemand die net een duur huis gekocht heeft maakt het niet zoveel uit wat de prijzen doen hoor! Zijn maandlasten blijven gewoon gelijk en zijn huis blijft ook hetzelfde.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:19 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Goed verhaal. Ik kan me hier best in vinden. Maar het duurt nog wel even voordat de huizenmarkt op een prijsniveau komt zoals in de omringende landen. En dat is voor sommige mensen die net een duur huis hebben gekocht maar goed ook.
Ik had het niet kunnen verwoorden maar je hebt helemaal gelijk! Je moet overigens wel in je achterhoofd houden dat de babyboomers zometeen verdwijnt en dat de bevolking af zal nemen, hierdoor zal de druk op de woning lichtelijk afnemen denk ikquote:Op woensdag 28 december 2005 23:17 schreef LXIV het volgende:
Er zijn overigens voldoende topics "volgemaakt" met constructieve discussies over de huizenmarkt, zonder dat daar ogenblikkelijk allochtonen bij betrokken werden. (WGR)
Het hoofdprobleem zijn niet de bouwkosten, daar wordt bijna niets op verdiend. Er is een structureel tekort omdat er nu eenmaal veel te weinig bouwgrond ter beschikking gesteld wordt.
Hierdoor wordt voor een klein kavel al snel E150.000,= betaald. De helft van de koopsom. Dit is inderdaad een absurde situatie. De werkelijke kosten (voor aanschaf en het bouwrijp maken) hiervoor bedragen hooguit 1/6 hiervan.
Dit is het gevolg van een uiterst ontransparante markt waarin projectontwikkelaars en gemeenten de hoofdrol spelen. De bedragen die hier een rol spelen zijn gigantisch. Het grootste deel gaat naar de gemeenten, die hier inderdaad sociale woningbouw voor bepaalde groepen van bekostigen. Er zijn ook ontzettend veel projectontwikkelaars de Quote-500 binnengekomen de afgelopen 10 jaar.
Het netto-effect is dat jonge stellen het steeds moeilijker krijgen om een gezin te stichten om (indirect) de gemeenten en de projectontwikkelaars te spekken. Zeker de laatste groep heeft dit toch beslist niet meer nodig. Voor Nederland is dit beleid op de langere termijn catastrofaal[b/].
Hoe je het ook wend of keert, juist de getroffen groep is Nederlands hoop voor de toekomst.
En zonder ook maar een kwaad woord over allochtonen te spreken. Wanneer er door immigratie en natuurlijke aanwas binnen 2 generaties (50 jaar) de helft van de Nederlandse bevolking omslaat naar allochtoon zullen de Nederlandse cultuur, taal en normen en waarden overstretched raken. Hier valt niet tegenop de integreren. Het is voor alle betrokken partijen beter, ook de allochtonen, dat dit geleidelijker gaat.
Dan mag jij hier nu even een quote plaatsen waarin ik dat gezegt heb!!!quote:Op woensdag 28 december 2005 23:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ook de hoge huizenprijzen worden door die groepen veroorzaakt. Volgens TS dan...
Voor babyboomers kan het anders een leuke oude dags voorziening zijn.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor iemand die net een duur huis gekocht heeft maakt het niet zoveel uit wat de prijzen doen hoor! Zijn maandlasten blijven gewoon gelijk en zijn huis blijft ook hetzelfde.
Je ziet idd wel vaak huizenbezitters in hun handjes wrijven omdat de huizenprijzen zo gestegen zijn, maar wat schieten ze ermee op? Ze kunnen het toch niet verzilveren, het zijn geen aandelen.
Mensen moeten huizen niet als beleggingsobjecten zien maar gewoon als een primaire levensbehoefte.
Zo goedkoop mogelijk dus.
De hoge huizenprijzen worden niet door allochtonen veroorzaakt. In ieder geval niet meer als door de autochtonen.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar die zullen op hun oude dag toch ook ergens moeten blijven wonen. Mijn oma is 93 en woont nog steeds in hetzelfde huis. Hoeveel dat waard is maakt niet zoveel uit.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:34 schreef Speed-Addicted het volgende:
Voor babyboomers kan het anders een leuke oude dags voorziening zijn.
quote:
Je hebt helemaal gelijk. Maar kennissen hebben een "duur" huis gekocht met de hoge maandlasten die daar bij horen. Wanneer de huizen aanzienelijk goedkoper worden balen zij wel dat ze voor die hoge maandlasten zitten. Want daarna hadden ze een veel groter huis kunnen kopen .quote:Op woensdag 28 december 2005 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor iemand die net een duur huis gekocht heeft maakt het niet zoveel uit wat de prijzen doen hoor! Zijn maandlasten blijven gewoon gelijk en zijn huis blijft ook hetzelfde.
Je ziet idd wel vaak huizenbezitters in hun handjes wrijven omdat de huizenprijzen zo gestegen zijn, maar wat schieten ze ermee op? Ze kunnen het toch niet verzilveren, het zijn geen aandelen.
Mensen moeten huizen niet als beleggingsobjecten zien maar gewoon als een primaire levensbehoefte.
Zo goedkoop mogelijk dus.
Geen probleemquote:Op woensdag 28 december 2005 23:40 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Als je het niet erg vind ga ik een paar posts even van je copy-pasten
Als je iedereen tevreden wilt houden krijg je uiteindelijk nooit een gezonde marktquote:Op woensdag 28 december 2005 23:44 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Maar kennissen hebben een "duur" huis gekocht met de hoge maandlasten die daar bij horen. Wanneer de huizen aanzienelijk goedkoper worden balen zij wel dat ze voor die hoge maandlasten daarna een veel groter huis kunnen kopen .
Thanx!quote:Op woensdag 28 december 2005 23:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geen probleem![]()
In deze topics heb ik het allemaal eens wat uitgebreider en gestructureerder verteld.
prijzen voor bouwgrond
Moderne slavernij in Nederland <= Dit is een leuk stukje over babyboomers. Paste maar raak.
Huizenprijzen gedaald
Juist het tegengestelde is waar.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:44 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Maar kennissen hebben een "duur" huis gekocht met de hoge maandlasten die daar bij horen. Wanneer de huizen aanzienelijk goedkoper worden balen zij wel dat ze voor die hoge maandlasten daarna een veel groter huis kunnen kopen .
Kun je dat precies uitleggen? Want ik ben nog niet zo bezig met de huizenmarkt gezien ik op het einde van mijn studie zit is dat wel interessant natuurlijk.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist het tegengestelde is waar.
Ook voor hen wordt het dan makkelijker om een mooier huis te kopen. Het gaat immers om de maandlasten die je netto betaald. Niet hoeveel fictieve "winst" je op het huis hebt. Een duur huis, wat nu nog onbereikbaar voor ze is komt dan misschien in zicht.
Het is hooguit een beetje balen achteraf, omdat je misschien beter wat langer had kunnen wachten.
Veel huizenbezitters wrijven zich in de handen wanneer de huizenprijzen, dus ook hun huis, gestegen zijn. Voor hun gevoel hebben ze winst gemaakt. Ten dele is dit ook wel waar. Ze zijn goed af dat ze hun huis nog tegen een lage prijs hebben kunnen kopen en niet verplicht zijn om op de top van de markt in te stappen.quote:Op donderdag 29 december 2005 00:03 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Kun je dat precies uitleggen? Want ik ben nog niet zo bezig met de huizenmarkt gezien ik op het einde van mijn studie zit is dat wel interessant natuurlijk.
Jij zegt dus je betaald voor een bepaalde hypotheek die je hebt genomen. Als je dan gaat verhuizen neem je heel die hypotheek mee en gaat verhuizen naar een groter huis voor dezelfde prijs als destijds het kleinere huis waar je een dure hypotheek op had genomen? Dus dan maakt het niets uit??
Nieuwbouw is the solution voor een stijgende markt.quote:Op donderdag 29 december 2005 00:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Veel huizenbezitters wrijven zich in de handen wanneer de huizenprijzen, dus ook hun huis, gestegen zijn. Voor hun gevoel hebben ze winst gemaakt. Ten dele is dit ook wel waar. Ze zijn goed af dat ze hun huis nog tegen een lage prijs hebben kunnen kopen en niet verplicht zijn om op de top van de markt in te stappen.
Ze hebben er echter helemaal niks aan. Ze kunnen deze winst alleen incasseren wanneer ze hun huis verkopen. En dan? Ze zullen toch ergens moeten wonen en dan stappen ze net zo duur weer in. Het huis is ook nog steeds hetzelfde. Of dit nu 300.000 euro of 400.000 euro waard is. Je hebt er dus eigenlijk niks aan. (Behalve bij overlijden of emigreren of wanneer je gaat samenwonen)
Wanneer je een nieuw huis koopt neem je je hypotheek in het algemeen mee. Je overwaarde kun je gebruiken om een deel van het nieuwe huis te financieren.
Meestal zullen mensen "groeien" op de woningmarkt. Doordat ze meer gaan verdienen naarmate ze ouder worden kunnen ze zich een hogere hypotheek en dus een duurder huis veroorloven. Deze dure huizen stijgen relatief net zo snel, maar absoluut gezien natuurlijk veel sneller.
Stel je bent een starter. Je kunt 150.000 krijgen en koopt daarvoor een eenvoudig huisje(A). Het mooie huis (B) wat je eigenlijk wilt hebben kost 300.000.
Na 10 jaar heb je 50.000 afbetaald, dus nog 100.000 hypotheek. Door de stijging van je inkomen kun je nu wel 250.000 hypotheek krijgen.
Nu zijn er 2 mogelijkheden.
Mogelijkheid 1:
De markt stijgt met 50%.
Huis A is nu 225.000 waard.
Huis B is nu 450.000
Wanneer je verkoopt neem je (50.000 + 75.000) = 125.000 mee voor een nieuw huis.
Je kunt nu dus een huis kopen van 250K + 125K = 375 K. Veel te weinig voor huis B.
Mogelijkheid 2:
De markt daalt met 50%
Huis A is nu 75.000
Huis B is nu 150.000
Je hebt zelfs een restschuld van 25.000 op je oude huis. (maakt niet uit, hypo blijft staan)
In combinatie met je nieuwe hypotheek kun je echter nog 225.000 erbij lenen. Ruim voldoende voor huis B.
Conclusie: Bij dezelfde stijging van het inkomen en dezelfde maandlasten woon je in optie 2 in het huis van je dromen, en houd je nog 75.000 erbij lenen voor de verbouwing.
Dus ook voor mensen die al huizen bezitten is een stijging van de woningmarkt meestal helemaal niet zo gunstig. Vaak worden ze gedwongen om te blijven zitten waar ze zitten.
Dan vraag ik me echt af naar welke criteria ze kijken als het in België beter is dan in Nederland.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:55 schreef trigt013 het volgende:
Nederland is wereldwijd het beste land om een bedrijf te starten
Noorwegen beste land ter wereld met 939 punten
Wij hebben 931 punten en staan op plaats nummer 5
Belgie nummer 4 en Duitsland nummer 13
Ik snap niet zo goed wat het vestigings klimaat voor bedrijven te maken heeft met de welvaart / koopkracht van de burgers.Tuurlijk is er een verband, maar dat de welvaart toeneemt als het vestingsklimaat voor bedrijven goed is vind ik nogal kort door de bochtquote:Op donderdag 29 december 2005 01:17 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dan vraag ik me echt af naar welke criteria ze kijken als het in België beter is dan in Nederland.
Niet naar de snelwegen in ieder geval...
Ik wordt een beetje onpasselijk van je post....quote:Op donderdag 29 december 2005 06:58 schreef StefanP het volgende:
TS heeft gewoon gelijk! NL is een pauperland als je echt iets wil presteren, verdienen of zelfs maar als je normaal wil wonen. Een gemiddelde woning kost meer dan een half miljoen ouderwetse guldens. EEN HALF MILJOEN! En je mag tegen de 70% van je salaris inleveren aan belasting, heffingen, accijnzen, BTW e.d. Leuk land!!!
Ik woon in de VS.
Ik heb dit jaar 104000$ verdiend.
Ik heb twee auto's.
Ik heb geen BPM betaald.
Er is geen wegenbelasting.
Ik betaal slechts 25% loonbelasting.
Benzine kost 60 eurocent per liter.
Het weer is hier bijna altijd goed. Momenteel 20 graden.
Ik word niet in alles tegengezeten door een megalomane overheid.
Ik heb een vrijstaande woning met dubbele garage gekocht voor omgerekend 115000 euro.
De BTW is hier 6,25%.
Als mensen je auto zien of horen dat je een goede baan of wat dan ook hebt, dan zijn ze niet etterend en stinkend jaloers zoals in NL, maar zeggen ze "good for you! more power to you." Succes hebben wordt hier aangespoord.
Ik kom nergens Marokkanen tegen.
Ik kom nergens opgefokte mensen en agressie tegen.
Een Levi's broek kost hier omgerekend 25 dollar, een DVD en CD nog geen 10 dollar.
Enz.
Enz.
Verlaat in godsnaam NL, want voor je het weet mag je tot je 80e werken om voor alle allochtonen en werkschuwe mensen op te draaien! Om het riante pensioen van de babyboomers te bekostigen, mensen die het sowieso al heel breed hebben en van allerlei zaken profiteren waar de jeugd van nu nooit gebruik van zal kunnen maken. Tot in de eeuwigheid betalen aan arme lidstaten van de EU, je pensionfondsen zien slinken door EU wetgeving die rijke landen dwingt te 'versmelten' met de fondsen van arme landen, voor de jaarlijkse honderden miljarden landbouwsubsidies van de 0,005% boeren die de EU telt, voor een ambtenarenapparaat in NL van oh, 2 miljoen mensen op een beroepsbevolking van nog geen 8 miljoen? Om uiteindelijk op je 30e elke laatste overgebleven cent die je hebt uitgeven aan je dubbele hyptheek van 300000 euro voor een lelijke, grauwe rijtjeswoning met een tuin ter grootte van een postzegel, in een wijk met allemaal identieke woningen, vol met verkeersdrempels... Bah!!! Als ratten in een veel te kleine ruimte, zeg ik je.
NL...je kunt er helemaal niks van je leven maken zonder dat een parasiet of ambtenaar dat niet probeert te verzieken.
In amerika zijn geen marokkanen, wil dat ook zeggen dat daar geen misdaad is dan?quote:Op donderdag 29 december 2005 06:58 schreef StefanP het volgende:
TS heeft gewoon gelijk! NL is een pauperland als je echt iets wil presteren, verdienen of zelfs maar als je normaal wil wonen. Een gemiddelde woning kost meer dan een half miljoen ouderwetse guldens. EEN HALF MILJOEN! En je mag tegen de 70% van je salaris inleveren aan belasting, heffingen, accijnzen, BTW e.d. Leuk land!!!
Ik woon in de VS.
Ik heb twee auto's.
Ik heb geen BPM betaald.
Ik heb een vrijstaande woning met dubbele garage gekocht voor omgerekend 115000 euro.
De BTW is hier 6,25%.
Als mensen je auto zien of horen dat je een goede baan of wat dan ook hebt, dan zijn ze niet etterend en stinkend jaloers zoals in NL, maar zeggen ze "good for you! more power to you." Succes hebben wordt hier aangespoord.
Een Levi's broek kost hier omgerekend 25 dollar, een DVD en CD nog geen 10 dollar.
Enz.
Enz.
Verlaat in godsnaam NL, want voor je het weet mag je tot je 80e werken om voor alle allochtonen en werkschuwe mensen op te draaien! Om het riante pensioen van de babyboomers te bekostigen, mensen die het sowieso al heel breed hebben en van allerlei zaken profiteren waar de jeugd van nu nooit gebruik van zal kunnen maken. Tot in de eeuwigheid betalen aan arme lidstaten van de EU, je pensionfondsen zien slinken door EU wetgeving die rijke landen dwingt te 'versmelten' met de fondsen van arme landen, voor de jaarlijkse honderden miljarden landbouwsubsidies van de 0,005% boeren die de EU telt, voor een ambtenarenapparaat in NL van oh, 2 miljoen mensen op een beroepsbevolking van nog geen 8 miljoen? Om uiteindelijk op je 30e elke laatste overgebleven cent die je hebt uitgeven aan je dubbele hyptheek van 300000 euro voor een lelijke, grauwe rijtjeswoning met een tuin ter grootte van een postzegel, in een wijk met allemaal identieke woningen, vol met verkeersdrempels... Bah!!! Als ratten in een veel te kleine ruimte, zeg ik je.
NL...je kunt er helemaal niks van je leven maken zonder dat een parasiet of ambtenaar dat niet probeert te verzieken.
In Zuid Afrika ook en daar is het beter weerquote:Op donderdag 29 december 2005 09:43 schreef Natalie het volgende:
Ga in Finland wonen. Daar heb je je eigen landgoed voor minder dan je hier voor een eengezinswoning betaalt.
quote:Op donderdag 29 december 2005 06:58 schreef StefanP het volgende:
Ik woon in de VS.
Ik heb twee auto's.
Ik heb geen BPM betaald.
De BTW is hier 6,25%.
Enz.
Enz.
Jaloers?quote:Op donderdag 29 december 2005 07:34 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ik wordt een beetje onpasselijk van je post....
Als je van warmte houdt idd welquote:Op donderdag 29 december 2005 09:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In Zuid Afrika ook en daar is het beter weer
Maar ja wel weer veel negers en corruptie.quote:Op donderdag 29 december 2005 09:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In Zuid Afrika ook en daar is het beter weer
negers heb je indd in amerika niet.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:07 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Maar ja wel weer veel negers en corruptie.
Nee, en corruptie ook nietquote:Op donderdag 29 december 2005 10:10 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
negers heb je indd in amerika niet.![]()
Niet zoveel als in Z-Afrika nee. Tenzij je in een achterbuurt gaat wonen, maar ja dat doe je natuurlijk niet als rijke Europeaan.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:10 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
negers heb je indd in amerika niet.![]()
Nee inderdaad niet nee. Niet veel meer dan hier in Nederland.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, en corruptie ook niet
Maar wel meer als in Nederland.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:13 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Niet zoveel als in Z-Afrika nee. Tenzij je in een achterbuurt gaat wonen, maar ja dat doe je natuurlijk niet als rijke Europeaan.
Maar die mensen zijn gewoon geintegreerd, itt de Marokkanen hier.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Maar wel meer als in Nederland.![]()
jah, dat hebben de amerikanen (oa nederlanders) indd goed aangepakt. Gewoon hele scheepsladingen vol geimporteerd en aan het werk gezet, een westers geloof en gewoonten opgedrongen en (ik schat) 4 generaties later zijn ze wel geintegreerd.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:16 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Maar die mensen zijn gewoon geintegreerd, itt de Marokkanen hier.
ga eens in onzin baggeren of kom met een nuttige bijdrage.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:16 schreef BrauN het volgende:
En zo werd het een topic waarin de geitenwollen Amerika-bashers weer met hun verlepte argumenten komen aanzeulen.
* BrauN vat popcorn en bier.
Jep!quote:Op donderdag 29 december 2005 10:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
jah, dat hebben de amerikanen (oa nederlanders) indd goed aangepakt. Gewoon hele scheepsladingen vol geimporteerd en aan het werk gezet, een westers geloof en gewoonten opgedrongen en (ik schat) 4 generaties later zijn ze wel geintegreerd.![]()
Echt iets om trots op te zijn.
Ga zulke praat tegen je moeder ophangen, vlerk.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
jah, dat hebben de amerikanen (oa nederlanders) indd goed aangepakt. Gewoon hele scheepsladingen vol geimporteerd en aan het werk gezet, een westers geloof en gewoonten opgedrongen en (ik schat) 4 generaties later zijn ze wel geintegreerd.![]()
Echt iets om trots op te zijn.
[..]
ga eens in onzin baggeren of kom met een nuttige bijdrage.
Ik heb nooit begrepen waarom jij je uberhaupt nog met Nederland bemoeit. Alles is kut hier volgens jou, dit is niet goed, dat is niet goed. Alles wat Nederland doet is achterlijk in jouw ogen en in de USA is altijd alles beter.quote:Op donderdag 29 december 2005 06:58 schreef StefanP het volgende:
Ik woon in de VS.
Ik heb twee auto's.
Ik heb geen BPM betaald.
De BTW is hier 6,25%.
Enz.
Enz.
Ik zou het ook heerlijk vinden om de mensen in zo'n verziekt land uit te lachen en met hun neus op de feiten te drukken, als ik gevlucht was naar betere oorden.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen waarom jij je uberhaupt nog met Nederland bemoeit. Alles is kut hier volgens jou, dit is niet goed, dat is niet goed. Alles wat Nederland doet is achterlijk in jouw ogen en in de USA is altijd alles beter.
Maar blijkbaar ben je dan toch nog steeds een Nederlander in hart en nieren: kankeren zit nog steeds in je bloed
Betere oorden is relatief. Voor StefanP en jou is het misschien wel beter in de USA ja, aangezien jullie meer waarde hechten aan een dikke auto en een 12-kamer huis dan wij hier doen.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:57 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik zou het ook heerlijk vinden om de mensen in zo'n verziekt land uit te lachen en met hun neus op de feiten te drukken, als ik gevlucht was naar betere oorden.
goh, en jij klaagt over de economische vluchtelingen hierzo?quote:Op donderdag 29 december 2005 10:57 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik zou het ook heerlijk vinden om de mensen in zo'n verziekt land uit te lachen en met hun neus op de feiten te drukken, als ik gevlucht was naar betere oorden.
quote:Op donderdag 29 december 2005 11:00 schreef kareltje_de_grote het volgende:
goh, en jij klaagt over de economische vluchtelingen hierzo?
Nederlanders die naar de VS gaan, gaan daarheen om keihard te werken. Als Marokkanen dat hier ook zouden doen, had ik daar geen problemen mee.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:00 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
goh, en jij klaagt over de economische vluchtelingen hierzo?
altijd makkelijk de marokkanen er weer bij te halen.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:10 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nederlanders die naar de VS gaan, gaan daarheen om keihard te werken. Als Marokkanen dat hier ook zouden doen, had ik daar geen problemen mee.
Ik ben blij dat jij het ook al 'makkelijk' ziet.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:24 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
altijd makkelijk de marokkanen er weer bij te halen.
Maar ik stel gewoon voor dat je lekker naar Amerika vertrekt en verder niet gaat lopen huilen over dit mooie kikkerlandje waar je blijkbaar toch geen nuttige bijdrage aan kunt of wilt bieden.
Nee waarom? Betalen alle uitkeringstrekkers ook hun uitkeringen terug soms?quote:Op donderdag 29 december 2005 11:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Betaal je wel even al je studieleningen en verstrekte beurzen terug?
Die gaan niet weg...quote:Op donderdag 29 december 2005 11:29 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nee waarom? Betalen alle uitkeringstrekkers ook hun uitkeringen terug soms?
Je betaalt je studieleningen niet terug? Heuh, dat is strafbaar hoor......quote:Op donderdag 29 december 2005 11:29 schreef American_Nightmare het volgende:
Die blijven hier en blijven de maatschappij dus alleen maar meer geld kosten, dat is dus veel erger. Maak je daar maar druk over als je zo bezorgd bent om de schatkist.quote:
Omdat je zo'n grote bek hebt over uitkeringstrekkers en marokkanen maar zelf dus blijkbaar geen haar beter bent.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:29 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
daar blijft de kans dat ze gaan bijdragen aan de maatschappij. Bovendien besteden ze hun uitkering hier, dus zoveel kosten ze niet. Jij, daarentegen, hebt hier onderwijs genoten, waar IK aan heb meebetaald. Vervolgens heb je iets gestudeerd waaraan ik heb meebetaald. Dat vind ik niet erg als je dan gaat bijdragen aan dit land. Maar als je hier je opleiding volgt en vervolgens elders je geld gaat uitgeven, dan heb ik zoiets: Ho, betaal dan mijn investering even terug.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:33 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Die blijven hier en blijven de maatschappij dus alleen maar meer geld kosten, dat is dus veel erger. Maak je daar maar druk over als je zo bezorgd bent om de schatkist.
Dat doe ik dus niet. Wel m'n lening uiteraard.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
daar blijft de kans dat ze gaan bijdragen aan de maatschappij. Bovendien besteden ze hun uitkering hier, dus zoveel kosten ze niet. Jij, daarentegen, hebt hier onderwijs genoten, waar IK aan heb meebetaald. Vervolgens heb je iets gestudeerd waaraan ik heb meebetaald. Dat vind ik niet erg als je dan gaat bijdragen aan dit land. Maar als je hier je opleiding volgt en vervolgens elders je geld gaat uitgeven, dan heb ik zoiets: Ho, betaal dan mijn investering even terug.
Dus feitelijk geef je toe min of meer een parasiet alhier te zijn, net als die verfoeide uitkeringstrekkers?quote:Op donderdag 29 december 2005 11:48 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat doe ik dus niet. Wel m'n lening uiteraard.
Nee want ik ga toch niet weg. Ik zeg alleen dat ik het op zich best zou willen.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dus feitelijk geef je toe min of meer een parasiet alhier te zijn, net als die verfoeide uitkeringstrekkers?
je gaat niet weg?quote:Op donderdag 29 december 2005 11:52 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nee want ik ga toch niet weg. Ik zeg alleen dat ik het op zich best zou willen.
Waar heb ik gezegd dat ik weg ga? Ik heb helemaal geen kutleven, maar ik erger me wel aan de klaplopers in dit land en het feit dat bepaalde zaken zo duur zijn tov andere landen. En ik zorg wel dat ik van het uitschot van de maatschappij weinig last heb door mijn woonomgeving zelf te kiezen.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:54 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
je gaat niet weg?
Wat zul jij een kutleven hebben in de verziekte land, vol uitkeringstrekkers, dure huizen, dure benzine, veel belasting en marokkanen.
Eerst brullen dat je weggaat, en nu ineens niet meer.
Wow je hebt nog gelijk ook.quote:Op donderdag 29 december 2005 06:58 schreef StefanP het volgende:
Ik woon in de VS.
Ik heb twee auto's.
Ik heb geen BPM betaald.
De BTW is hier 6,25%.
Enz.
Enz.
hmmm, die indruk kreeg ik eventjes, maar blijkbaar heb je daar de ballen toch niet voor.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:56 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ik weg ga? Ik heb helemaal geen kutleven, maar ik erger me wel aan de klaplopers in dit land en het feit dat bepaalde zaken zo duur zijn tov andere landen. En ik zorg wel dat ik van het uitschot van de maatschappij weinig last heb door mijn woonomgeving zelf te kiezen.
Veel plezier op vakantie!quote:Op donderdag 29 december 2005 12:02 schreef Dementor het volgende:
Ik vertrek dus wel over een tijdje.
Met andere woorden, je bent een oppervlakkige kneus, die in een plastic wereld leeft en alleen op economisch vlak wat aan de samenleving toevoegt. En dan ook nog kritiek durven hebben op anderen..quote:Op donderdag 29 december 2005 06:58 schreef StefanP het volgende:
Ik woon in de VS.
Ik heb twee auto's.
Ik heb geen BPM betaald.
De BTW is hier 6,25%.
Enz.
Enz.
quote:Op woensdag 28 december 2005 20:55 schreef trigt013 het volgende:
Nederland is wereldwijd het beste land om een bedrijf te starten
Precies, de voordelen die hier worden aangedragen zijn puur materialistisch; de kwaliteit van leven in Nederland is nog altijd hoger.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:35 schreef retteketet het volgende:
[..]
Met andere woorden, je bent een oppervlakkige kneus, die in een plastic wereld leeft en alleen op economisch vlak wat aan de samenleving toevoegt. En dan ook nog kritiek durven hebben op anderen..
JA, maar wie wil daar dan ook wonenquote:Op woensdag 28 december 2005 20:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zegt een achterlijke boer uit Pietpaulusland.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
JA, maar wie wil daar dan ook wonen![]()
Limbo's![]()
Ik denk dat jij na 1 maand al heimwee hebt en weer terugkeert; vakantie dusquote:Op donderdag 29 december 2005 12:36 schreef Dementor het volgende:
[..]
Vakantie? ik ga dan voorgoed pleite.
Het flamen gebeurd van beide kanten.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:50 schreef Mobile_Alert het volgende:
Ik wou vorig jaar al vertrekken richten Duitsland. Waarom zou je niet 75km verhuizen als je ongeveer de helft aan woonlasten besparen en er nog eens zeeen van ruimte voor terugkrijgt
Helaas was mijn vriendin het er nog niet helemaal mee eens. Maar dat zie ik binnenkort nog wel veranderen als er kinder wensen zijn
Kan niet wachten om in een riante vrijstaande woning met 1000m2 grond + garage te vertoeven en een nieuwe auto aan te schaffen ZONDER bpm ed.
Ik snap overigens niet waarom er zo geflamed word naar mensen die hun heil ergens anders zoeken. Ik geef ze groot gelijk!!!! Waarschijnlijk kunnen hun bekrompen geesten dat niet aan.
In Duitsland is het woongenot nu eenmaal stukken aangenamer en de vaste lasten lager waardoor je meer geld overhoud voor de dingen die het leven een stuk aangenamer makenquote:Op donderdag 29 december 2005 12:54 schreef Quarks het volgende:
[..]
Het flamen gebeurd van beide kanten.
Ik ben blij dat ze ergens ander gelukkig zijn, maar kom dan niet op een Nederlands forum flamen over hoe slecht het hier wel niet is en hoe dom we zijn dat we hier nog wonen.
Haha ik woon daar niet hoor. Ik ben een buurman van jequote:Op donderdag 29 december 2005 12:48 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Zegt een achterlijke boer uit Pietpaulusland.Ga jij lekker met je stijve landgenootn klaagn over hoe duur de koein zijn.
Omdat een aantal mensen dit land afkraken, terwijl hun enige reden om te verhuizen materialistisch is.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:50 schreef Mobile_Alert het volgende:
Ik wou vorig jaar al vertrekken richten Duitsland. Waarom zou je niet 75km verhuizen als je ongeveer de helft aan woonlasten bespaard en er nog eens zeeen van ruimte voor terugkrijgt
Helaas was mijn vriendin het er nog niet helemaal mee eens. Maar dat zie ik binnenkort nog wel veranderen als er kinder wensen zijn
Kan niet wachten om in een riante vrijstaande woning met 1000m2 grond + garage te vertoeven en een nieuwe auto aan te schaffen ZONDER bpm ed.
Ik snap overigens niet waarom er zo geflamed word naar mensen die hun heil ergens anders zoeken. Ik geef ze groot gelijk!!!! Waarschijnlijk kunnen hun bekrompen geesten dat niet aan.
Informatieve site voor diegene die naar Duitsland willen emigreren: http://www.verhuis.de/start/index.html
Oh dan he'k niks gezegd.quote:Op donderdag 29 december 2005 13:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Haha ik woon daar niet hoor. Ik ben een buurman van je![]()
stadje naast Eindhoven
Dat klopt, maar dat is ook niet flamen.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:56 schreef Mobile_Alert het volgende:
[..]
In Duitsland is het woongenot nu eenmaal stukken aangenamer en de vaste lasten lager waardoor je meer geld overhoud voor de dingen die het leven een stuk aangenamer maken
Ik geef TS groot gelijk alleen is de toon die hij zet in de topictitel een beetje overdreven, hij maakt absoluut een punt en ik kan de frustratie die hij heeft als starter op de woningmarkt erg goed voorstellen!
Succes TS, ga ervoor!Waarom hier blijven als het op max een halve dag rijden stukken beter kan!
Erg leuk, maar wat is in deze de definitie van levenskwaliteitquote:Op donderdag 29 december 2005 13:10 schreef Quarks het volgende:
Ik had het mis over de levenskwaliteit; in 2004 stond Nederland nog boven de VS.
Voor 2005 is het:
1 Norway (=)
2 Iceland (↑ 5)
3 Australia (=)
4 Luxembourg (↑ 11)
5 Canada (↓ 1)
6 Sweden (↓ 4)
7 Switzerland (↑ 4)
8 Republic of Ireland (↑ 2)
9 Belgium (↓ 3)
10 United States (↓ 2)
11 Japan (↓ 2)
12 Netherlands (↓ 7)
13 Finland (=)
14 Denmark (↑ 3)
15 United Kingdom (↓ 3)
16 France (=)
17 Austria (↓ 3)
18 Italy (↑ 3)
19 New Zealand (↓ 1)
20 Germany (↓ 1)
21 Spain (↓ 1)
22 Hong Kong SAR (PRC) (↑ 1)
23 Israel (↓ 1)
24 Greece (=)
25 Singapore (=)
26 Slovenia (↑ 1)
27 Portugal (↓ 1)
28 Republic of Korea (=)
29 Cyprus (↑ 1)
30 Barbados (↓ 1)
Deze index is gemaakt door de Verenigde Naties (zoals elk jaar vanaf 1993).quote:Op donderdag 29 december 2005 13:13 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Erg leuk, maar wat is in deze de definitie van levenskwaliteit
Welke groep vertegenwoordigt deze cijfers
Als we naar de levenskwaliteit voor starters op de woningmarkt gaan kijken met een modaal inkomen dan zijn de uitkomst compleet anders.
Waardeloos statistiekje dus als je niet weet wat gedefineerd word
Wat heeft de woningmarkt er nou mee te maken, hoe vergelijk je de woning markt van Nederland tegenover die van Burkina Faso bijvoorbeeld?quote:The HDI measures the average achievements in a country in three basic dimensions of human development:
A long and healthy life, as measured by life expectancy at birth.
Knowledge, as measured by the adult literacy rate (with two-thirds weight) and the combined primary, secondary and tertiary gross enrollment ratio (with one-third weight).
A decent standard of living, as measured by gross domestic product (GDP) per capita at purchasing power parity (PPP) in USD.
The Human Development Index (HDI) represents the average of the following three indices:
Life Expectancy Index =
Education Index =
Adult Literacy Index (ALI) =
Gross Enrolment Index (GEI) =
GDP Index =
LE: Life expectancy
ALR: Adult literacy rate
CGER: Combined gross enrolment ratio
GDPpc: GDP per capita at PPP in USD
Ik tel er toch echt zes hoor?quote:The Human Development Index (HDI) represents the average of the following three indices:
Adult Literacy Index en Gross Enrolment Index vallen onder Education Index; de tabs waren weggevallen.quote:Op donderdag 29 december 2005 13:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik tel er toch echt zes hoor?
Zoals je het nu brengt weinig, maar als je een huil nederland is zo slecht huil topic opent ben je gewoon een zeikerd en ga ik daar graag tegenin.quote:Op donderdag 29 december 2005 16:19 schreef vbmot het volgende:
Wat is er mis met vertrekken om materialistische redenen of bijvoorbeeld het weer? Ik vind het werkelijk belachelijk hoe aggressief er wordt gereageerd op mensen die om deze redenen willen vertrekken. Mag je soms geen waarde meer hechten aan geld, een leuke woonomgeving en een lekker zonnetje het hele jaar door? Ik vind het ook meer dan logisch dat men geen zin heeft om te betalen voor klaplopers, en dat zijn er nou eenmaal een hoop in NL. Begrijp me niet verkeerd, sociale zekerheid is goed, maar alleen voor de mensen die het echt nodig hebben. Luilakken die het liefst de hele dag op hun stinkende reet niks doen horen daar niet bij.
Eigenlijk ben je dus gewoon een relkloon?quote:Op donderdag 29 december 2005 16:23 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Zoals je het nu brengt weinig, maar als je een huil nederland is zo slecht huil topic opent ben je gewoon een zeikerd en ga ik daar graag tegenin.![]()
Daar gaat het niet om, het gaat om de manier waarop er wordt gereageerd.quote:Op donderdag 29 december 2005 16:19 schreef vbmot het volgende:
Wat is er mis met vertrekken om materialistische redenen of bijvoorbeeld het weer? Ik vind het werkelijk belachelijk hoe aggressief er wordt gereageerd op mensen die om deze redenen willen vertrekken. Mag je soms geen waarde meer hechten aan geld, een leuke woonomgeving en een lekker zonnetje het hele jaar door? Ik vind het ook meer dan logisch dat men geen zin heeft om te betalen voor klaplopers, en dat zijn er nou eenmaal een hoop in NL. Begrijp me niet verkeerd, sociale zekerheid is goed, maar alleen voor de mensen die het echt nodig hebben. Luilakken die het liefst de hele dag op hun stinkende reet niks doen horen daar niet bij.
Niks mis met het feit dat hij om materialistische redenen is verhuist; de manier waarop over Nederland wordt gepraat alsof het hier een grote beerput is is niet goed.quote:Verlaat in godsnaam NL, want voor je het weet mag je tot je 80e werken om voor alle allochtonen en werkschuwe mensen op te draaien! Om het riante pensioen van de babyboomers te bekostigen, mensen die het sowieso al heel breed hebben en van allerlei zaken profiteren waar de jeugd van nu nooit gebruik van zal kunnen maken. Tot in de eeuwigheid betalen aan arme lidstaten van de EU, je pensionfondsen zien slinken door EU wetgeving die rijke landen dwingt te 'versmelten' met de fondsen van arme landen, voor de jaarlijkse honderden miljarden landbouwsubsidies van de 0,005% boeren die de EU telt, voor een ambtenarenapparaat in NL van oh, 2 miljoen mensen op een beroepsbevolking van nog geen 8 miljoen? Om uiteindelijk op je 30e elke laatste overgebleven cent die je hebt uitgeven aan je dubbele hyptheek van 300000 euro voor een lelijke, grauwe rijtjeswoning met een tuin ter grootte van een postzegel, in een wijk met allemaal identieke woningen, vol met verkeersdrempels... Bah!!! Als ratten in een veel te kleine ruimte, zeg ik je.
NL... je kunt er helemaal niks van je leven maken zonder dat een parasiet of ambtenaar dat niet probeert te verzieken.
Kom dan eens met positieve dingen. Ik ben erg benieuwd of je iets goeds aan NL weet te noemen waarom we moeten blijven. Wat heeft NL ons te bieden dat andere landen niet hebben en dat concreet iets betekent voor ons? En dit meen ik serieus, ben nu een lange week bij m'n ouders in de UAE en ik zou eigenlijk niks weten waarmee je in NL beter af bent dan hier (behalve dan de zomers van 50 graden).quote:Op donderdag 29 december 2005 16:30 schreef Quarks het volgende:
Niks mis met het feit dat hij om materialistische redenen is verhuist; de manier waarop over Nederland wordt gepraat alsof het hier een grote beerput is is niet goed.
Hoge publieke R&D-uitgaven (0,84% van het BBP).quote:Op donderdag 29 december 2005 16:50 schreef vbmot het volgende:
[..]
Kom dan eens met positieve dingen. Ik ben erg benieuwd of je iets goeds aan NL weet te noemen waarom we moeten blijven. Wat heeft NL ons te bieden dat andere landen niet hebben en dat concreet iets betekent voor ons? En dit meen ik serieus, ben nu een lange week bij m'n ouders in de UAE en ik zou eigenlijk niks weten waarmee je in NL beter af bent dan hier (behalve dan de zomers van 50 graden).Ik loop ook flink te balen dat ik zaterdag alweer terugmoet, alles lijkt hier gewoon zoveel beter. Dat klinkt misschien erg oppervlakkig, er is hier bijvoorbeeld geen democratie, maar wat kan mij dat eigenlijk schelen als het met een despoot (sjeik) ook allemaal goed (beter zelfs?) gaat en ik elke dag voor bijna niks heerlijk kan eten, alles kan doen waar ik zin in heb etc.
En graag niet antwoorden met een UAE bash post (ook hier is niet alles perfect), maar ik wil gewoon weten wat er goed is aan NL. Persoonlijke omstandigheden (familie, vriendin, vrienden) niet meegerekend.
Wat is R&D?quote:Op donderdag 29 december 2005 17:03 schreef Quarks het volgende:
[..]
Hoge publieke R&D-uitgaven (0,84% van het BBP).
Wat bedoel je daar precies mee?quote:De positie van het leven.
Helemaal met je eens, dat is niet overal mogelijk.quote:Lang leren.
Ik zit hier ook gewoon aan een ADSL lijn. Hij is gecensureerd, maar het meeste kan ik nog gewoon doen. De penetratie doet me verder weinig, als de buurman het niet heeft is dat niet mijn probleem.quote:Breedbandpenetratie.
Klopt, aan de andere kant zijn hier taxi's waarmee je voor heel weinig geld overal kunt komen. Sneller, beter en privé vervoer. Bovendien schijnt men binnenkort te starten met de aanleg van een spoorsysteem, en de UAE aanpak kennende wordt dat het beste en het snelste dat er te krijgen is.quote:Uitstekende systeem van het openbaar vervoer (jaja vertragingen, maar je kunt wel overal komen).
Weten ze hier ook alles van. Het is een Islamitisch land, maar in veel opzichten niet conservatief.quote:Het openstaan voor verandering en nieuwe ideeen.
Leuk voor de mensen die het nodig hebben. En het is waar, je bent hier meer geld kwijt aan verzekeringen om ervoor te zorgen dat je zelf goed zit mocht je arbeidsongeschikt worden. Niet meer dan logisch natuurlijk, er zijn immers geen belastingen.quote:Sociale voorzieningen.
Klopt, ik mis m'n meissiequote:De rest is persoonlijk, maar daar kun je niet omheen.
Ten dele, ik sta echter wel achter de dingen die ik hier zeg.quote:Op donderdag 29 december 2005 16:29 schreef vbmot het volgende:
[..]
Eigenlijk ben je dus gewoon een relkloon?
Onderzoek en ontwikkeling.quote:
De kwaliteit van het leven (zoals in mijn vorige post).quote:Wat bedoel je daar precies mee?
Ik zeg toch penetratie, in Nederland kun je zo goed als overal breedbandinternet krijgen.quote:[..]
Ik zit hier ook gewoon aan een ADSL lijn. Hij is gecensureerd, maar het meeste kan ik nog gewoon doen. De penetratie doet me verder weinig, als de buurman het niet heeft is dat niet mijn probleem.
Ik heb het toch niet over privé vervoer.quote:[..]
Klopt, aan de andere kant zijn hier taxi's waarmee je voor heel weinig geld overal kunt komen. Sneller, beter en privé vervoer. Bovendien schijnt men binnenkort te starten met de aanleg van een spoorsysteem, en de UAE aanpak kennende wordt dat het beste en het snelste dat er te krijgen is.
Ik bedoel dat we hier veel geld uitgeven aan ontwikkeling (zoals mijn eerste punt), en dat het relatief makkelijk expirementeren is in een klein land als Nederland.quote:[..]
Weten ze hier ook alles van. Het is een Islamitisch land, maar in veel opzichten niet conservatief.
Iedereen heeft het wel eens nodig en de kans is redelijk dat er iets met je gebeurt waardoor je er (tijdelijk) van afhankelijk bent.quote:[..]
Leuk voor de mensen die het nodig hebben. En het is waar, je bent hier meer geld kwijt aan verzekeringen om ervoor te zorgen dat je zelf goed zit mocht je arbeidsongeschikt worden. Niet meer dan logisch natuurlijk, er zijn immers geen belastingen.
Ik bedoel dat de voordelen en nadelen persoonsgebonden zijn en afhankelijk van je leefsituatie.quote:[..]
Klopt, ik mis m'n meissie
Jaloezie viert weer hoogtij...quote:Op donderdag 29 december 2005 12:35 schreef retteketet het volgende:
[..]
Met andere woorden, je bent een oppervlakkige kneus, die in een plastic wereld leeft en alleen op economisch vlak wat aan de samenleving toevoegt. En dan ook nog kritiek durven hebben op anderen..
jahoor je hebt helemaal gelijkquote:Op donderdag 29 december 2005 19:45 schreef StefanP het volgende:
[..]
Jaloezie viert weer hoogtij...
Nee, ik woon nu in rust en vrijheid, met mooie open wijken, zonder criminaliteit en Marokkaantjes, in een land met mooi weer, waar de mensen vriendelijk en aardig zijn, waar er gewoon volop gebouwd wordt als er woonruimte nodig is, waar mensen zelf iets van hun leven willen maken zonder naar de overheid te kijken en er dus maar 25% belasting nodig is.
Je hebt gewoon geen idee hoe chagrijnig en bekrompen een groot deel van NL is. Je weet niet beter dan dat dat huisje waar je woont, normale woonruimte is, en dat het normaal is om 20% btw en 50% belasting te betalen. Ik heb alle luxe die je in NL hebt, maar met daarbij een enorme vrijheid omdat niet alles zonodig tot op micro-niveau door overijverige ambtenaartjes en een opdringerige EU geregeld moet worden.
Mensen zijn beter af als je ze zelf hun leven laat leiden, ook degenen die in NL hun hand ophouden! Hoe haal je het in je hoofd om mij 'oppervlakkig' te noemen, terwijl de samenleving die jij prefereert mensen hersendood, afhankelijk van de staat en kil tegen anderen maakt...
quote:Op donderdag 29 december 2005 06:58 schreef StefanP het volgende:
Ik woon in de VS.
Ik heb twee auto's.
Ik heb geen BPM betaald.
De BTW is hier 6,25%.
Enz.
Enz.
Zonder criminaliteit? misschien in je wijk ja (dat betwijfel ik), maar daar gaat het niet om, het gaat om het land.quote:Op donderdag 29 december 2005 19:45 schreef StefanP het volgende:
[..]
Nee, ik woon nu in rust en vrijheid, met mooie open wijken, zonder criminaliteit en Marokkaantjes, in een land met mooi weer, waar de mensen vriendelijk en aardig zijn, waar er gewoon volop gebouwd wordt als er woonruimte nodig is, waar mensen zelf iets van hun leven willen maken zonder naar de overheid te kijken en er dus maar 25% belasting nodig is.
Je hebt gewoon geen idee hoe chagrijnig en bekrompen een groot deel van NL is. Je weet niet beter dan dat dat huisje waar je woont, normale woonruimte is, en dat het normaal is om 20% btw en 50% belasting te betalen. Ik heb alle luxe die je in NL hebt, maar met daarbij een enorme vrijheid omdat niet alles zonodig tot op micro-niveau door overijverige ambtenaartjes en een opdringerige EU geregeld moet worden.
Mensen zijn beter af als je ze zelf hun leven laat leiden, ook degenen die in NL hun hand ophouden! Hoe haal je het in je hoofd om mij 'oppervlakkig' te noemen, terwijl de samenleving die jij prefereert mensen hersendood, afhankelijk van de staat en kil tegen anderen maakt...
Dus ik ben jaloers? Lekker makkelijk, iedereen die het niet met je eens is direct als jaloers te bestempelen!quote:Op donderdag 29 december 2005 19:45 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dit is toch zo'n kut vergelijking, alsof hij er voor moet zorgen dat die afrikaantjes eten krijgen. Laat ze eerst eens wat doen aan de handelsboycot en wat boeren op de fles gaan vanwege die gore landbouw subsidies die ervoor zorgen dat er geen concurentiestrijd ontstaat.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
[..]
Ga met je grote bek eens een weekje vrijwilligerswerk doen in een kindertehuis in zuidafrika met aidskindjes. Dan pas zie je wat slecht hebben betekent.
Zolang jij lekker 40 uur werkt, een huisje kan betalen, eten kan kopen een BMW 320 kunt rijden en merkkleding koopt moet je niet janken. Open maar eens een topic tegen de tijd dat jij dood gaat van de honger, regelmatig verkracht wordt of je beentjes afgehakt zijn om meer op te brengen bij het bedelen.
ipv te klagen over de grootte van je huisje. Houdt er daarbij ook even rekening mee dat veel dingen in duitsland goedkoper zijn, maar de lonen daar ook een stukje lager liggen.
Een door en door verwende kutkneus ben je, die bepaalde rechtse ideeen als waar beschouwt en deze napraat zonder echt na te denken.
Dat bedoel ik ook niet, ik bedoel dat we het in NL helemaal niet zo slecht hebben als sommige huilies beweren, en het voor die huilies goed zou zijn om eens wat verder te kijken als hun neus lang is.quote:Op donderdag 29 december 2005 20:20 schreef optifree het volgende:
[..]
Dit is toch zo'n kut vergelijking, alsof hij er voor moet zorgen dat die afrikaantjes eten krijgen. Laat ze eerst eens wat doen aan de handelsboycot en wat boeren op de fles gaan vanwege die gore landbouw subsidies die ervoor zorgen dat er geen concurentiestrijd ontstaat.
Dat is inderdaad waar, al kun je hier ook gewoon aan toevoegen dat Nederlanders zeikerds zijn, die als je hun er op wijst dat ze het dan maar zelf moeten doen, ineens niet meer willen.quote:Op donderdag 29 december 2005 20:30 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook niet, ik bedoel dat we het in NL helemaal niet zo slecht hebben als sommige huilies beweren, en het voor die huilies goed zou zijn om eens wat verder te kijken als hun neus lang is.
Ruimte zat. NL is maar voor 9% bebouwd, dat is dus ALLES, zowel wegen als huizen als fabrieken als parkeerplaatsen. Met slechts 2 extra % zou er tot in de oneindigheid ruim gebouwd kunnen worden. Mensen zouden mooie vrijstgaande woningen kunnen bouwen, volledig naar eigen wens, tegen de helft van wat een woning nu kost. Mensen wonen heus niet voor hun lol in een rijtjeswoning, met een tuintje van 2x2, zonder garage in een wijk vol met drempels en nog 2000 woningen die allemaal identiek zijn. Dat is ze opgedrongen! NIEMAND wil dat, iedereen wil een mooi vrijstaand huis. IEDEREEN! Waarom wordt dat dan niet mogelijk gemaakt? Kost niks! 2% landbouwgrond! Waarom dan niet? Omdat de politiek en belangenorganisaties dit land door- en door rot gemaakt hebben, daarom.quote:Op donderdag 29 december 2005 20:10 schreef Quarks het volgende:
Natuurlijk wordt er volop gebouwd, daar is de ruimte, als hier de ruimte was deden ze dat ook.
Natuurlijk wil iedereen dat, moet de overheid iedereen maar een vrijstaand huis geven, daar is echt geen ruimte en geld voor, en 9%? bron?quote:Op donderdag 29 december 2005 20:49 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ruimte zat. NL is maar voor 9% bebouwd, dat is dus ALLES, zowel wegen als huizen als fabrieken als parkeerplaatsen. Met slechts 2 extra % zou er tot in de oneindigheid ruim gebouwd kunnen worden. Mensen zouden mooie vrijstgaande woningen kunnen bouwen, volledig naar eigen wens, tegen de helft van wat een woning nu kost. Mensen wonen heus niet voor hun lol in een rijtjeswoning, met een tuintje van 2x2, zonder garage in een wijk vol met drempels en nog 2000 woningen die allemaal identiek zijn. Dat is ze opgedrongen! NIEMAND wil dat, iedereen wil een mooi vrijstaand huis. IEDEREEN! Waarom wordt dat dan niet mogelijk gemaakt? Kost niks! 2% landbouwgrond! Waarom dan niet? Omdat de politiek en belangenorganisaties dit land door- en door rot gemaakt hebben, daarom.
Met een andere 0,005% kunnen alle snelwegen tot in de eeuwigheid in elke richting 4-baans gemaakt worden. Het is allemaal zo simpel. Voor mensen met verstand, welteverstaan.
Ik besteed er niet meer woorden aan. NL is (was) een mooi land, maar het beleid is wel het meest afschuwelijke wat ik me in kan beelden.
Wat een bullshit jongen.quote:Op donderdag 29 december 2005 20:49 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ruimte zat. NL is maar voor 9% bebouwd, dat is dus ALLES, zowel wegen als huizen als fabrieken als parkeerplaatsen. Met slechts 2 extra % zou er tot in de oneindigheid ruim gebouwd kunnen worden. Mensen zouden mooie vrijstgaande woningen kunnen bouwen, volledig naar eigen wens, tegen de helft van wat een woning nu kost. Mensen wonen heus niet voor hun lol in een rijtjeswoning, met een tuintje van 2x2, zonder garage in een wijk vol met drempels en nog 2000 woningen die allemaal identiek zijn. Dat is ze opgedrongen! NIEMAND wil dat, iedereen wil een mooi vrijstaand huis. IEDEREEN! Waarom wordt dat dan niet mogelijk gemaakt? Kost niks! 2% landbouwgrond! Waarom dan niet? Omdat de politiek en belangenorganisaties dit land door- en door rot gemaakt hebben, daarom.
Met een andere 0,005% kunnen alle snelwegen tot in de eeuwigheid in elke richting 4-baans gemaakt worden. Het is allemaal zo simpel. Voor mensen met verstand, welteverstaan.
Ik besteed er niet meer woorden aan. NL is (was) een mooi land, maar het beleid is wel het meest afschuwelijke wat ik me in kan beelden.
Holy shit wat is er weinig bebouwd in NL. Alles staat gewoon fucking dicht op elkaar.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:55 schreef StefanP het volgende:
"Ongeveer 10% van Nederland bestaat uit bebouwd gebied (Bron: bewerkingen RIVM BS96)" http://www.mnp.nl/nl/publ(...)ldoende__ruimte.html
jij ook gefeliciteerd, je bent in the american dream getrapt, maar blijf lekker verder dromen hoor ik wil je niet wakker maken.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:55 schreef StefanP het volgende:
^^^ You just don't have a clue.
"Ongeveer 10% van Nederland bestaat uit bebouwd gebied (Bron: bewerkingen RIVM BS96)" http://www.mnp.nl/nl/publ(...)ldoende__ruimte.html
Anders lees je ook even http://forum.fok.nl/topic/448967/2/25 of zoek je de betreffende uitzending op.
"dan blijft er geen stukje natuur, weiland, park over". Gefeliciteerd, je bent als een dwaas gaan geloven in de propaganda van de milieumaffia en de overheid. Nederland is niet vol. Het is vol met weilanden met zwaar gesubsidieerde koeien, koeien die meer ruimte en geld krijgen dan de burger. Ruimte te over, zeeen van ruimte! Maar ik wens de Nederlanders veel plezier in hun onbetaalbare, krampachtige blokkendoosjes als ze het leuk vinden zichzelf zo te kastijden.
vergeet hier niet bij dat het merendeel van die landbouwgrond niet in de randstad is, waar iedereen dan weer wil wonen. Het ruimte probleem is gewoon wat minder makkelijk op te lossen als je conclusie uit die diagram is.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:16 schreef LXIV het volgende:
[afbeelding]
(Klikken is duidelijker)
Zoals je ziet wordt maar een heel klein deel van Nederland gebruikt voor bebouwing.
Inderdaad, een paar procent landbouwgrond minder (die absoluut niet levensvatbaat is in NL zonder subsidie) en iedereen woont als een koning voor de helft van het geld.
Idem dito voor de snelwegen. 0,05% landbouwgrond opofferen en we staan nooit meer in de file.
En dit hoeft dan niet eens waardevolle cultuur- of natuurgebieden te kosten.
Wanneer we de Markerwaard inpolderen hebben we miljoenen hectares grond vlak bij Amsterdam voor een prikkie. Omdat deze grond nu van de staat is zou de staat deze kunnen verkopen tegen kostprijs aan eenieder die wil. Ik geloof niet dat dit dan meer als 2 euro p/m hoeft te kosten. (Dus ongeveer 600x goedkoper als bouwgrond nu). Licht, vrijheid en ruimte voor iedereen op fietsafstand van Amsterdam.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:19 schreef kareltje_de_grote het volgende:
vergeet hier niet bij dat het merendeel van die landbouwgrond niet in de randstad is, waar iedereen dan weer wil wonen. Het ruimte probleem is gewoon wat minder makkelijk op te lossen als je conclusie uit die diagram is.
quote:Op donderdag 29 december 2005 22:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wanneer we de Markerwaard inpolderen hebben we miljoenen hectares grond vlak bij Amsterdam voor een prikkie. Omdat deze grond nu van de staat is zou de staat deze kunnen verkopen tegen kostprijs aan eenieder die wil. Ik geloof niet dat dit dan meer als 2 euro p/m hoeft te kosten. (Dus ongeveer 600x goedkoper als bouwgrond nu). Licht, vrijheid en ruimte voor iedereen op fietsafstand van Amsterdam.
Dit zou echter financieel zeer ongunstig zijn voor de gemeente Amsterdam en alle projectontwikkelaren. Die renderen veel beter wanneer er heel weinig grond voor een hele hoge prijs verkocht wordt!
Vergelijk het met het verkopen van water in de woestijn. Wanneer je ruim voldoende water aanbied zal de prijs naar misschien 1 euro per liter gaan. (P=V/A). Wanneer je zorgt dat er echter net niet genoeg water is zal iedereen tegen elkaar opbieden totdat de maximale prijs bereikt is. Je winst is dan natuurlijk veel hoger!
Dat dit mag gebeuren, zelfs met steun van de overheid, met een primaire levensbehoefte in NL is een enorme schande. Veel groter als de bouwfraude. Maar het gebeurt al jaren en het gebeurt nog steeds.
En wat doet dat met onze export?quote:Op donderdag 29 december 2005 22:16 schreef LXIV het volgende:
[afbeelding]
(Klikken is duidelijker)
Zoals je ziet wordt maar een heel klein deel van Nederland gebruikt voor bebouwing.
Inderdaad, een paar procent landbouwgrond minder (die absoluut niet levensvatbaat is in NL zonder subsidie) en iedereen woont als een koning voor de helft van het geld.
Idem dito voor de snelwegen. 0,05% landbouwgrond opofferen en we staan nooit meer in de file.
En dit hoeft dan niet eens waardevolle cultuur- of natuurgebieden te kosten.
Het is een groot complot tussen de regering en de projectontwikkelaren.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wanneer we de Markerwaard inpolderen hebben we miljoenen hectares grond vlak bij Amsterdam voor een prikkie. Omdat deze grond nu van de staat is zou de staat deze kunnen verkopen tegen kostprijs aan eenieder die wil. Ik geloof niet dat dit dan meer als 2 euro p/m hoeft te kosten. (Dus ongeveer 600x goedkoper als bouwgrond nu). Licht, vrijheid en ruimte voor iedereen op fietsafstand van Amsterdam.
Dit zou echter financieel zeer ongunstig zijn voor de gemeente Amsterdam en alle projectontwikkelaren. Die renderen veel beter wanneer er heel weinig grond voor een hele hoge prijs verkocht wordt!
Vergelijk het met het verkopen van water in de woestijn. Wanneer je ruim voldoende water aanbied zal de prijs naar misschien 1 euro per liter gaan. (P=V/A). Wanneer je zorgt dat er echter net niet genoeg water is zal iedereen tegen elkaar opbieden totdat de maximale prijs bereikt is. Je winst is dan natuurlijk veel hoger!
Dat dit mag gebeuren, zelfs met steun van de overheid, met een primaire levensbehoefte in NL is een enorme schande. Veel groter als de bouwfraude. Maar het gebeurt al jaren en het gebeurt nog steeds.
Ik snap overigens niet waarom het een rechts of links onderwerp zou zijn om kwalitatief goede woningbouw voor iedereen mogelijk te maken?quote:Op donderdag 29 december 2005 22:35 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal gelijk. Maar die linkse josti zal toch wel weer met een kut antwoord aankomen. Die gaat overal expres tegenin.
linkse kutjosti's willen ook woonruimte hoor.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:35 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal gelijk. Maar die linkse josti zal toch wel weer met een kut antwoord aankomen. Die gaat overal expres tegenin.
Stefanp gaat al langer op bepaalde argumenten niet in, oogkleppen noem ik dat.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:36 schreef Quarks het volgende:
[..]
En wat doet dat met onze export?
Nederland is nog wel de één na grootste netto-exporteur van landbouwproducten.
Stefanp, mag ik ook een antwoord op mijn vraag; waarom maak je je zo druk over ons Nederlanders?
Je vond Nederland niets aan dus je bent verhuist, goede oplossing, maar waarom blijf je je dan zo druk maken over Nederland?
Stel dat je het in een democratie niet eens bent met de meerderheid van de bevolking? Het voordeel van een almachtige leider is de enorme efficiëntie van het beleid waarbij niet eerst allerlei politieke organen op stoom moeten worden gezet voor het nemen van een beslissing. Voordat in NL een besluit is genomen, is het hier bij wijze van spreken al gerealiseerd.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:57 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ten dele, ik sta echter wel achter de dingen die ik hier zeg.
En je hebt het over de UAE, dat is beter als NL?
Ik weet niet veel van dat land, en het zou er best goed zijn. Maar dat is uiteraard niet te vergelijken met de situatie in nederland.
Dat je daar bijvoorbeeld geen belasting hoeft te betalen komt omdat ze daar stikken van de olie, helaas hebben we hier in nederland niet zo'n overvloed aan delfstoffen.
En een almachtige leider en geen democratie vind ik persoonlijk niks, stel je nou eens voor dat je het niet met hem eens bent?
Jij weet het mooi te vertellen maar zo werkt het natuurlijk niet. Denk je dat als ze in bijv. Groningen grond aanbieden om zelf te bouwen er veel mensen uit de randstad daarheen verhuizen? In Texas is dat een forensenafstand maar in Europa doen mensen dat niet iedere dag,Nederland is gewoon dichtbebouwd en de woningprijzen zijn altijd relatief;in NYC betalen ze nog veel meer,daar gaan ouderen en jongeren ook niet buiten de stad wonen als ze genoeg verdienen. Het is ook niet zo dat iedereen in de bush wil wonen,het is maar wat je gewend bent. Ouderen verkopen ook vaak hun huis om een appartement te kopen. Ik denk dat veel mensen die uit Nederland vertrekken,al is het naar Texas of Vlaanderen,met hangende pootjes terugkomen als ze ouder worden. Erzijn belangrijkere dingen dan 3 plees,2 badkamers en 8 baans snelwegen.quote:Op donderdag 29 december 2005 20:49 schreef StefanP het volgende:
[..]
In NL als kennisland is dat inderdaad een gunstige zaak.quote:
Heel slecht af te meten; ik houd van warmte en zon en iemand anders is gek op donker en koude.quote:De kwaliteit van het leven (zoals in mijn vorige post).
Internet hoeft zeker niet altijd een voordeel te zijn (Fok!verslavingen enzoquote:Ik zeg toch penetratie, in Nederland kun je zo goed als overal breedbandinternet krijgen.
Nederland is gelukkig een vrij land; geen censuur op internet.
Het draait toch om de bereikbaarheid, niet om het vervoer opzich. De UAE draag ik aan als mogelijk prettiger land om in te wonen, en dan ga je snel vergelijken. Alles is natuurlijk relatief en sterk voorkeursgebonden.quote:Ik heb het toch niet over privé vervoer.
Openbaar vervoer is hier misschien niet altijd goed geregeld maar je kunt overal komen.
Het gaat hier ook niet over Nederland tegenover de VAE, maar over positieve dingen in Nederland.
Helaas zijn er ook een hoop regeltjes waar onderzoekers zich aan moeten houden. Soms is dat goed, maar ethische commissies kunnen soms flink zeiken over niks.quote:Ik bedoel dat we hier veel geld uitgeven aan ontwikkeling (zoals mijn eerste punt), en dat het relatief makkelijk expirementeren is in een klein land als Nederland.
Ja dat kan altijd gebeuren, en daar moet je je dan ook voor verzekeren.quote:Iedereen heeft het wel eens nodig en de kans is redelijk dat er iets met je gebeurt waardoor je er (tijdelijk) van afhankelijk bent.
Dat jij het niet nodig hebt betekent niet dat het niet nodig is of minder belangrijk is.
Absoluut waarquote:Ik bedoel dat de voordelen en nadelen persoonsgebonden zijn en afhankelijk van je leefsituatie.
Vooral Dubai heeft al niet zoveel meer, goede vraag wat ze gaan doen. Ze zijn nu flink bezig met bouwen van gigantische flats in de hoop rijke mensen aan te trekken die daar een huis willen kopen. Verder zijn er natuurlijk de bekende Palm en World projecten.quote:We zijn economisch ook een sterk land, wat zal er gebeuren met de VAE als de olie en gas op is.
Volgens mij zijn ze pas sinds kort gaan investeren in andere zaken.
Hong Kong of Singapore. Ik weet niks van problemen met mensenrechten. En die censuur vind ik eerder grappig dan echt storend. M.b.v. proxy's e.d. kom je er toch wel omheen als het nodig is.quote:Ondanks de problemen met mensenrechten en het censuur op internet zijn de VAE best aantrekkelijk om in te wonen; het is het Hong Kong van het Midden-Oosten.
Heel veel mensen spreken Engels, dat moet ook wel want het grootste deel van de bevolking is allochtoon (veel uit de Filipijnen). De cultuur is natuurlijk Islamitisch, maar verscheiden en redelijk liberaal. Taxichauffeurs, meestal Afghanen, spreken vaak weinig of geen Engels. Hoewel dat soms lastig is kan het vaak door middel van gebaren of namen van bestemmingen duidelijk worden gemaakt, wat vaak wel grappige situaties kan opleveren. De autochtone bevolking is over het algemeen wat geslotener, rijk en bevoorrecht.quote:"Dubai Internet City's 100 MBit connectivity makes it a haven for illegal file sharing."![]()
Is het daar trouwens makkelijk integreren als nederlander (taal, cultuur etc.)?
Dat je nog de moeite neemt om jezelf te verdedigen. Respect.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:55 schreef StefanP het volgende:
^^^ You just don't have a clue.
Anders lees je ook even http://forum.fok.nl/topic/448967/2/25 of zoek je de betreffende uitzending op.
"dan blijft er geen stukje natuur, weiland, park over". Gefeliciteerd, je bent als een dwaas gaan geloven in de propaganda van de milieumaffia en de overheid. Nederland is niet vol. Het is vol met weilanden met zwaar gesubsidieerde koeien, koeien die meer ruimte en geld krijgen dan de burger. Ruimte te over, zeeen van ruimte! Maar ik wens de Nederlanders veel plezier in hun onbetaalbare, krampachtige blokkendoosjes als ze het leuk vinden zichzelf zo te kastijden.
Ik wel, ga morgen het koopcontract voor mijn belgische woning tekenen, 5000m2 voor 120000euriquote:Op vrijdag 30 december 2005 00:49 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Dat je nog de moeite neemt om jezelf te verdedigen. Respect.
Je slaat de spijker helemaal op de kop!!
Sommige mensen zullen het nooit (willen) snappen.
Ik geef je groot gelijk!!quote:Op vrijdag 30 december 2005 01:19 schreef RUSTGRAAG het volgende:
[..]
Ik wel, ga morgen het koopcontract voor mijn belgische woning tekenen, 5000m2 voor 120000euri
Doei doei NL![]()
Mag ik ook even NIET op internet zitten? Dank! Bovendien ga ik echt niet op elk punt in hoor. Ik heb het wel gehad dat ik alles onder een vergrootglas leg. Ik pak een paar dingen waar ik het over wil hebben en die post ik.quote:Stefanp gaat al langer op bepaalde argumenten niet in, oogkleppen noem ik dat.
Omdat mensen denken dat het allemaal maar normaal is wat er in NL gebeurt. Dat het wel zo hoort. Ze weten simpelweg niet beter. Of het interesseert ze niet, of ze vinden het wel best omdat hun eigen huisje op papier 2 ton meer waard is geworden (terwijl ze vergeten dat de feitelijke winst 0 is en dat geen starter meer een woning kan betalen). Daar kan ik me enorm aan ergeren, het HOEFT helemaal niet zo'n oneindige brei met regelgeving, wetjes, vergaderingen, belastingen, overleg, bezwaarschriften, subsidies, overheidsinmenging e.d. te zijn.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:36 schreef Quarks het volgende:
Stefanp, mag ik ook een antwoord op mijn vraag; waarom maak je je zo druk over ons Nederlanders?
Je vond Nederland niets aan dus je bent verhuist, goede oplossing, maar waarom blijf je je dan zo druk maken over Nederland?
Daarmee heb je zo'n beetje het libertarisch gedachtengoed verwoord.quote:Op vrijdag 30 december 2005 02:09 schreef StefanP het volgende:
. Daar kan ik me enorm aan ergeren, het HOEFT helemaal niet zo'n oneindige brei met regelgeving, wetjes, vergaderingen, belastingen, overleg, bezwaarschriften, subsidies, overheidsinmenging e.d. te zijn.
Ach de mensen zijn ziende blind. Het lijkt wel alsof ze gewoonweg niet goedkoop willen wonen:quote:vrijdag 30 december 2005 02:09 schreef StefanP het volgende:
Omdat mensen denken dat het allemaal maar normaal is wat er in NL gebeurt. Dat het wel zo hoort. Ze weten simpelweg niet beter. Of het interesseert ze niet, of ze vinden het wel best omdat hun eigen huisje op papier 2 ton meer waard is geworden (terwijl ze vergeten dat de feitelijke winst 0 is en dat geen starter meer een woning kan betalen). Daar kan ik me enorm aan ergeren, het HOEFT helemaal niet zo'n oneindige brei met regelgeving, wetjes, vergaderingen, belastingen, overleg, bezwaarschriften, subsidies, overheidsinmenging e.d. te zijn.
quote:Op Een hele tijd geleden schreef Andre70 het volgende:
Er was eens een groene vallei waar herders hun schaapjes hoedden. Omdat de vallei zo groen was, en de herders alle wolven hadden doodgeschoten, werden er iedere lente weer meer schaapjes geboren. Er was nog steeds meer als voldoende gras voor iedereen, maar er was maar 1 meertje waar alle schapen uit drinken moesten. Toen er steeds meer schapen bijkwamen werd het meertje steeds modderiger, en moesten de schapen steeds langer in de rij staan om even te kunnen gaan drinken! Soms, als het erg warm was en lang niet had geregend waren er zelfs schaapjes die helemaal niks te drinken hadden. Die hadden dan erge dorst.
Op een dag kwamen er enkele onbekende herders de vallei binnen. Ze zagen alle schaapjes in een lange rij bij het modderige meertje staan. "Waarom staan jullie allemaal in deze éne hoek van jullie mooie vallei", vroegen ze de schaapjes.
"Bêêêh, nogal logisch. Wij staan in de rij voor het water", zeiden de schaapjes.
Dat hadden de nieuwe herders nog nooit gezien. In andere valeien was er altijd water voldoende, en als er op een gegeven moment te weinig was werd er gewoon een put geslagen.
"Hoelang hebben jullie al te weinig water?", wou de eerste herder weten.
Dat wisten de meeste schaapjes niet. Maar er was één schaap (met een bril) dat zei:Nou, dat duurt nu dus een jaartje of 60. Maar wat doe je eraan? Er is nu eenmaal niet meer water!"
De nieuwe herders rolden over de grond van het lachen. "Hahaha. Er is overal volop water. Hoe kom je erbij dat er niet voldoende water zou zijn. Als je in deze groene valei waar dan ook maar twee meter diep graaft kom je water tegen!"
Zoiets hadden de schaapjes nog nooit gehoord. Druk begonnen ze met elkaar te praten.
"Als het zo makkelijk was, hadden onze herders dat vast wel gedaan", riep Schaap D.
"Als we overal alle grond weghalen kunnen we nergens meer staan en krijgen we natte voeten", riep Schaap M.
"Het is economisch en technisch niet haalbaar" riep weer een ander schaap.
Maar de belangrijkste reden was toch wel dat de herders die de baas van de vallei waren er aan kwamen en zeiden: "Maar in deze vallei is het verboden om te graven!" "Het is gebleken dat boterbloemen niet onder water groeien, en daarom mag hier nergens gegraven worden"
"Zo is dat!!" riepen de schapen in koor.
De nieuwe herders wouden nog gaan uitleggen dat ze helemaal niet alle grond wouden weggraven, maar alleen maar in een paar hoekjes een klein meertje aanleggen, zodat het voor de schaapjes niet zo druk was.
De schapen hadden hier echter geen oren naar. Ze moesten immers weer snel in de rij gaan staan, anders zouden ze vanavond weer met dorst naar bed moeten!
Hoofdschuddend keken de herders elkaar aan. Toen pakten ze hun spullen en trokken door naar de volgende vallei.
Eén almachtige leider is inderdaad zeer efficient en zolang hij regeert op een manier die je bevalt is het allemaal leuk en aardig.quote:Op donderdag 29 december 2005 23:13 schreef vbmot het volgende:
[..]
Stel dat je het in een democratie niet eens bent met de meerderheid van de bevolking? Het voordeel van een almachtige leider is de enorme efficiëntie van het beleid waarbij niet eerst allerlei politieke organen op stoom moeten worden gezet voor het nemen van een beslissing. Voordat in NL een besluit is genomen, is het hier bij wijze van spreken al gerealiseerd.
Natuurlijk kun je pech hebben, ik zou bijvoorbeeld niet graag één van de Oranjes als despoot boven mij zien.
Kijk naar de formule in mijn vorige post; de levenskwaliteit gaat over:quote:Op donderdag 29 december 2005 23:43 schreef vbmot het volgende:
[..]
Heel slecht af te meten; ik houd van warmte en zon en iemand anders is gek op donker en koude.
Dat is dan zeker positief; ook al maak je er geen gebruik van, het is er wel.quote:[..]
Internet hoeft zeker niet altijd een voordeel te zijn (Fok!verslavingen enzo). Dat je toegang hebt tot alle bronnen die je wenst is zeker prettig.
Dat klopt, waarom draag je dat taxi voorbeeld dan aan?quote:[..]
Het draait toch om de bereikbaarheid, niet om het vervoer opzich. De UAE draag ik aan als mogelijk prettiger land om in te wonen, en dan ga je snel vergelijken. Alles is natuurlijk relatief en sterk voorkeursgebonden.
Dat klopt, maar er zullen altijd mensen zijn die wat te zeiken hebben, in Nederland heb je het recht om te protesteren als je het er niet mee eens bent.quote:[..]
Helaas zijn er ook een hoop regeltjes waar onderzoekers zich aan moeten houden. Soms is dat goed, maar ethische commissies kunnen soms flink zeiken over niks.
Klopt maar ik bedoelde vooral uitkeringen.quote:[..]
Ja dat kan altijd gebeuren, en daar moet je je dan ook voor verzekeren.
Dat had ik gelezen ja, ze proberen nu veel toeristen binnen te halen.quote:[..]
Vooral Dubai heeft al niet zoveel meer, goede vraag wat ze gaan doen. Ze zijn nu flink bezig met bouwen van gigantische flats in de hoop rijke mensen aan te trekken die daar een huis willen kopen. Verder zijn er natuurlijk de bekende Palm en World projecten.
Dat is persoonlijk, maar ik noem censuur niet echt grappig.quote:[..]
Hong Kong of Singapore. Ik weet niks van problemen met mensenrechten. En die censuur vind ik eerder grappig dan echt storend. M.b.v. proxy's e.d. kom je er toch wel omheen als het nodig is.
Leuk, en hoe zit het met integreren in de cultuur, is dat makkelijk?quote:[..]
Heel veel mensen spreken Engels, dat moet ook wel want het grootste deel van de bevolking is allochtoon (veel uit de Filipijnen). De cultuur is natuurlijk Islamitisch, maar verscheiden en redelijk liberaal. Taxichauffeurs, meestal Afghanen, spreken vaak weinig of geen Engels. Hoewel dat soms lastig is kan het vaak door middel van gebaren of namen van bestemmingen duidelijk worden gemaakt, wat vaak wel grappige situaties kan opleveren. De autochtone bevolking is over het algemeen wat geslotener, rijk en bevoorrecht.
Bron: http://hrw.org/english/docs/2003/09/19/uae6388.htmquote:The government has been criticized by human rights agencies such as Human Rights Watch for its inaction in addressing the discrimination against Asian workers in the emirate. Salary structures based on nationality, sex, age, and race rather than on qualification are common .
Dit is normaal ja, voor nederlandse standaarden.quote:Op vrijdag 30 december 2005 02:09 schreef StefanP het volgende:
[..]
Omdat mensen denken dat het allemaal maar normaal is wat er in NL gebeurt. Dat het wel zo hoort. Ze weten simpelweg niet beter. Of het interesseert ze niet, of ze vinden het wel best omdat hun eigen huisje op papier 2 ton meer waard is geworden (terwijl ze vergeten dat de feitelijke winst 0 is en dat geen starter meer een woning kan betalen). Daar kan ik me enorm aan ergeren, het HOEFT helemaal niet zo'n oneindige brei met regelgeving, wetjes, vergaderingen, belastingen, overleg, bezwaarschriften, subsidies, overheidsinmenging e.d. te zijn.
Schitterende eindejaarsgrap al zeg ik het zelfquote:Op vrijdag 30 december 2005 13:12 schreef Taproot het volgende:
Ik ben een Belg maar ik zou wel graag ook in Nederland wonen. Ik vind de mentaliteit er nog veel hartelijker dan in de meeste Belgische steden.
Dat ziet er indd aantrekkelijk uit jah.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:44 schreef Speed-Addicted het volgende:
Wat zou een hypotheek op dit appartment op maandbasis kosten. Mijn zusje is meer kwijt voor haar kamertje per maand![]()
http://www.kopeninduitsland.nl/zoeken/details.asp?woningid=4533&PL=&minP=10000&VS=1&PG=&maxP=25000
Zucht.. ik toon dit alleen als voorbeeld. In NL heb je voor dit geld geeneens een fatsoenlijke garage box. Aantrekkelijk is het niet, goedkoop wel!quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:45 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dat ziet er indd aantrekkelijk uit jah.
Ik zou niet weten wat de mogelijkheden zijn om in NL een hypotheek te nemen voor een huis in Duitsland. Vraag me eigenlijk een beetje af of dat kan.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:47 schreef Speed-Addicted het volgende:
Moet je nagaan hoeveel geld je dan overhoud en hoe laag je woonlasten zijn.
[..]
Zucht.. ik toon dit alleen als voorbeeld. In NL heb je voor dit geld geeneens een fatsoenlijke garage box. Aantrekkelijk is het niet, goedkoop wel!
Wat zou een hypotheek op maandbasis kosten. 100 euro ?![]()
quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:33 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat de mogelijkheden zijn om in NL een hypotheek te nemen voor een huis in Duitsland. Vraag me eigenlijk een beetje af of dat kan.
Maar voor zo'n bedrag kun je ook gewoon naar lenen.nl gaan
quote:Bij wie en hoe
Enkele Nederlandse banken financieren ook onroerend goed in Duitsland; moeizaam… maar toch. De rente is over het algemeen bij Nederlandse banken al gauw een half tot driekwart procent hoger dan bij Duitse banken; maar soms bieden ze mogelijkheden die Duitse banken niet bieden. Andersom komt ook voor.
bron www.verhuis.de
Het is geen enkel probleem om een hypotheek te nemen voor een huis in Duitsland. Sterker nog, je hebt gewoon recht op hypotheekrente-aftrek. En je hebt recht op eigenheimzulage. En je krijgt de Duitse kinderbijslag, die veel hoger is.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:33 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat de mogelijkheden zijn om in NL een hypotheek te nemen voor een huis in Duitsland. Vraag me eigenlijk een beetje af of dat kan.
Maar voor zo'n bedrag kun je ook gewoon naar lenen.nl gaan
Ik neem aan dat je dan wel werkzaam / belasting plichtig moet zijn in NL.quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is geen enkel probleem om een hypotheek te nemen voor een huis in Duitsland. Sterker nog, je hebt gewoon recht op hypotheekrente-aftrek.
Uiteraard geld dit alleen voor mensen die belastingplichtig zijn in NL.quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:30 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dan wel werkzaam / belasting plichtig moet zijn in NL.
Ja ja, je hebt je punt gemaakt.quote:
Het verschil, de naam van je plaatje zegt het al, dat jouw foto een ghetto betreft. Mijn foto is daarentegen een van de "betere wijken". Heel NL staat vol met die troep, terwijl ghetto's in de VS maar een fractie van een procent voorstellen. Als je echt wil vergelijken, dan doe je dat met gemiddelde middenklasse woningen. En dan komt er ineens een heel ander plaatje te staan in plaats van die luchtfoto...quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:38 schreef Quarks het volgende:
[..]
Ja ja, je hebt je punt gemaakt.
Zo kan ik ook:
[afbeelding]
Maar is het niet logisch dan dat we in nederland dicht op elkaar wonen?quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:44 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het verschil, de naam van je plaatje zegt het al, dat jouw foto een ghetto betreft. Mijn foto is daarentegen een van de "betere wijken". Heel NL staat vol met die troep, terwijl ghetto's in de VS maar een fractie van een procent voorstellen. Als je echt wil vergelijken, dan doe je dat met gemiddelde middenklasse woningen. En dan komt er ineens een heel ander plaatje te staan in plaats van die luchtfoto...
Van mij mogen ze allemaal bij elkaar kruipen, ik krijg er engtevrees van en ren hard weg!quote:Op zaterdag 31 december 2005 00:56 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Maar is het niet logisch dan dat we in nederland dicht op elkaar wonen?
per vierkant meter zijn er hier gewoon veel meer mensen als in amerika. Als je midden in de woestijn gaat wonen zijn je buren nog verder weg.
Ik heb het al eens eerder aangekaart, maar zoals veel andere punten van mij negeer je die gewoon. Nederlanders vinden het over het algemeen helemaal niet zo erg om dicht op elkaar te wonen, ze vinden het veel belangrijker dat de supermarkt, bakker, school etc om de hoek zit.
Ik heb me een gebied uitgezocht waar ook een algehele bouwstop is afgekondigd en het uitzicht altijd natuur zal blijven!quote:Op vrijdag 30 december 2005 01:51 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Ik geef je groot gelijk!!
Je bent gek als je hier nog blijft in je +200.000 euro rijtjescontainer.
Toch leuk om te horen, er was zojuist een Belg in dit topic die nederland beter vond als belgie.quote:Op zaterdag 31 december 2005 02:34 schreef RUSTGRAAG het volgende:
[..]
Ik heb me een gebied uitgezocht waar ook een algehele bouwstop is afgekondigd en het uitzicht altijd natuur zal blijven!
Thank god, ik kan niet wachten om mijn spullen te gaan pakken, en...... weg.
P.s. niet allemaal in BE. komen wonen, anders wordt ik gek.![]()
Nederland is echt ziek, tiet voor een revolutie!
Suffe Xenofoobquote:Op zaterdag 31 december 2005 12:39 schreef Aurelianus het volgende:
Is die suffe xenofoob reeds weg?
bijna, nog 2 maandjes wachten op de bouwvergunning! (quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:39 schreef Aurelianus het volgende:
Is die suffe xenofoob reeds weg?
Die eerste foto lijkt wel het detentiecentrum op schiphol!quote:Op zaterdag 31 december 2005 21:05 schreef Dementor het volgende:
[..]
Geweldig toch die slavenkwartieren?
quote:
De term slavenkwartier is idd zeer mooi van toepassing. Triest maar waar.quote:Iedereen die in de jaren '70 en '80 schoolgaand is geweest zal daar geconfronteerd zijn met (pc) verhalen over slavernij. Zelf vroeg ik mij bij het aanhoren van deze verhalen altijd af waarom de slaven niet eenvoudigweg trachtten te ontsnappen. Zo een plantage moet je niet voorstellen als een omheind kamp maar veel eerder als een grote boerderij waar de slaven in hutjes op het veld woonden en waar ook 's nachts niemand de wacht hield.
De reden dat ontsnappingen relatief weinig voorkwamen is natuurlijk omdat zo een slaaf, buiten het feit dat hij niet vrij was en uitgebuit werd, het verder echt niet zo slecht had. In ieder geval beter als dat hij het zou hebben als hij op de vlucht rond zou moeten zwerven langs heg en steg.
Op deze manier droegen de slaven zelf bij aan het in stand houden van het systeem slavernij. Veel plantages bestonden uit honderden sterke slaven die slechts geleid werden door een handjevol blanken. Ontsnappen of zelfs een revolte zou vrij eenvoudig zijn geweest en een hoge kans van slagen gehad hebben. Toch bleef het systeem honderden jaren in stand.
De slaven werkten hard maar konden zelf niet, of slechts voor een klein deel, beschikken over de vruchten van hun arbeid. De blanke baas woonde in een villa gebouwd door de slaven terwijl zij in een hutje zaten. Velen van hen zullen nooit beseft hebben dat er ook een andere maatschappelijke indeling mogelijk was, en alles maar als heel normaal beschouwd hebben.
Precies zo leeft nu een grote groep mensen in Nederland. Hoewel formeel natuurlijk vrij en beslist geen slaaf meer, zijn er frappant veel overeenkomsten tussen slaven en deze groep.
Ik heb het over de Nederlandse jongeren tussen de 20 en de 35 jaar.
Een heel groot deel van het werk wordt uitgevoerd door deze groep, vaak goed opgeleid, ambitieus en bereid om de handen uit de mouwen te steken. De vruchten van deze arbeid worden echter ook grotendeels door anderen gegeten, zonder dat dit met instemming van genoemde groep gebeurt.
Laten we nu de situatie van een jonge baby-boomer in 1975 eens vergelijken met die van een 30-jarige in 2005, ongeveer een generatie later.
De baby-boomer uit 1975 had achteraf gezien weinig te klagen. De druk op de werkvloer was toen vele malen lager als vandaag. Een 40-urige werkweek duurde ook echt 40 uur, en bij de overheid vaak ook nog enkele uurtjes korter, in plaats van de werkelijke 65 uur die een 38-urige werkweek tegenwoordig duurt. Meestal was er werk op fietsafstand, en anders tufte hij vrolijk over de nieuw aangelegde snelweg binnen een half-uurtje naar zijn werk toe. De benzine was betaalbaar en omdat alle bedrijven nog niet op hun kop waren gezet door reorganisaties en efficiency-maatregelen bevond dat werk zich meestal ook niet al te ver van zijn huis.
Als zo een iemand tegen half zes thuiskwam (ja mensen, toen kon om 6 uur nog gezamelijk gegeten worden), had zijn vrouwtje de aardappels al afgegoten en kon er gegeten worden. Het was toen nog heel goed mogelijk voor een gezin om op het salaris van 1 normaal werkende man een huis te kopen.
Zijn collega (of misschien wel zoon) in 2005 zit in een heel ander parket. Van hem wordt verwacht dat hij iedere dag een uurtje extra pakt op zijn werk. Veel verder reist, hiervan een groot deel in de file staande, en daar ook belastingtechnisch flink voor gestraft wordt. En alsof dat niet genoeg is, is het salaris wat hij daarmee verdient nog niet voldoende om ueberhaubt een normale woning te kunnen financieren. Zijn vrouw moet ook aan de bak, het liefst meer als 30 uur per week. Het grootste deel van haar verdiensten verdwijnen in de kinderopvang, maar ja haar bruto-inkomen telt in ieder geval wel mee met de maximale hypotheek-marge. Dus in de avonduurtjes rest beiden ook nog het huishouden. Echt genieten van de kinderen is er niet meer bij.
Kortom, genoeg overeenkomsten met het slavenleven enkele eeuwen eerder: Hard tot zeer hard werken en tot je verbazing erachter komen dat je toch niet echt in staat bent om een mooi huis met fatsoenlijke tuin te kunnen kopen.
Hoe is dit nu allemaal gekomen? Een van de belangrijkste redenen hiervoor is dat de babyboom-generatie al haar eigen (financiele) en overige problemen zonder scrupules en met vooruitwerkende kracht op de huidige generatie gewenteld heeft. Alsof de vruchten van de wederopbouwers nog niet zoet genoeg waren, heeft zij door het aangaan van staatsschulden (den Uyl) alvast een voorschot genomen op haar eigen kinderen. (Tsching, eerste keer).
Te beroerd om zelf vieze handjes te krijgen de wereld afgezocht voor arbeidskrachten die voor haar de toiletten schoon kwamen maken. Geschatte kosten van de multikulturele samenleving voor Nederland in zijn geheel: 70 Miljard Euro. (Tsching, tweede keer)
Na enkele jaren op allerlei sociale werkplaatsen rondgehangen te hebben besloot deze generatie dat het mooi genoeg was geweest met werken en ging zo rond de 55 met "pensioen", om lekker te kunnen reizen en fietsen. Complexe constructies werden bedacht om te verdoezelen wie dit zou mogen betalen, maar uiteindelijk kan de rekening natuurlijk maar op een plek terecht gekomen zijn. (Tsching kraaide de kassa voor de derde keer toen de jeugd verraden werd).
En nu zitten we hier in Nederland. Een werkdruk en productiviteit die ongekend zijn wereldwijd, en tegelijkertijd ook zoveel belastingen en premies dat de vruchten van al dit werk buiten bereik blijven. Zelfs het vrijgeven van een procentje landbouwgrond, opdat de jeugd dan tenminste fatsoenlijk kan wonen en niet opeengepakt in flatjes langzaam gek hoeft te worden, is teveel gevraagd. Waarschijnlijk onder het mom van "Je geeft ze een vinger en ze nemen de hele hand". Met veel plezier stemmen de babyboomers nu op partijen die de benzineprijs tot 5 euro per liter op willen schroeven. Nu ze zelf niet meer naar hun werk hoeven te rijden is zo een belasting, die voor het grootste deel niet op hun hoofden valt natuurlijk relatief gunstig.
Nu kom ik weer terug op de slaven in het begin van dit stukje. Ook zij bleven zitten waar ze zaten. Deden wat nodig was om hun eigen hoofd boven water te houden, en hielden het systeem hiermee honderden jaren in stand. Precies zo de Nederlandse jeugd.
Jeugd van Nederland! Ontvlucht deze rivierdelta-plantage toch!. Voor een achtervolging met honden en een lynchpartij bij falen hoeft u niet te vrezen! Het vaderland zou een grote dienst bewezen worden als de jeugd besluiten zou enkele jaren in den vreemde te bivakeren! Huilend en op hun knieen komen de babyboomers naar Australie, Nieuw-Zeeland of de USA om te vragen of we alstublieft weer terug willen komen. In ieder weiland mogen we een villa laten bouwen en een kwartje subsidie op iedere liter benzine!
Ben je nog geen 35 en heb je nog geen verplichtingen zoals een gezin, wat let je dan om je rugzak te pakken en lekker een jaartje of 5 rond te hangen in de Oost om van het leven te genieten? Geen belasting richting de Nederlandse schatkist afdragen en een stuk levenservaring opdoen.
Denk je nu echt dat je het beste uit je leven haalt door zo snel mogelijk een suffe kantoorbaan te krijgen en meteen daarop je hals in een overzware hypotheekstrop te steken?
Volk steh auf und Sturm brich los!!
We zijn allemaal loonslaven, of je nou in Nederland werkt of in Amerika.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:52 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De rillingen lopen over me rug bij de gedachte om in zo'n legbatterij te moeten wonen.
Quote van LXIV![]()
[..]
De term slavenkwartier is idd zeer mooi van toepassing. Triest maar waar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |