abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29608890
quote:
Iedereen die dat wil in Nederland moet een kavel van 500m2 kunnen krijgen voor E25.000,= !!!!
Je bent de weg kwijt als je denkt dat dat mogelijk is
quote:
91% van Nederland is weiland waar zwaar gesubsidieerde boeren gemeenschapsgeld verspillen, wat snap je daar nou niet aan?
Dat jij geen vraag kan beantwoorden
quote:
Jij wil het gewoon niet snappen he? Verder dan hetzelfde zinnetje met spelfouten kom je niet. Half NL gaat gebukt onder hypotheeklasten die bijna niet meer te betalen zijn. Jongeren wonen gedwongen tot ver in de twintig bij hun ouders, staan 5 jaar ingeschreven voor een huurwoning en kunnen op geen enkele manier een koopwoning aanschaffen. Woningen in NL kosten het dubbele als in soortgelijke landen. De woningprijzen zijn met 300% gestegen in 15 jaar tijd. Iedereen wil een vrijstaande woning, maar vrijwel niemand kan er een kopen.
Hoeveel procent van alle woningen zijn in Nederland koopwoningen en hoeveel procent is dat in Vlaanderen en de deelstaten die aan Nederland liggen?
quote:
Overal ter wereld wonen mensen in ruim opgezette wijken en woningen, behalve in NL waar je gedwongen in een rijtjeshuis in een wijk zo saai als een blokkendoos mag moet wonen.
Welke landen zijn even dichtbevolkt als Nederland?
quote:
Slechts 172000 euro! Kijk eens hoe mooi. Groot en vrijstaand met garage en leuke tuin. Helemaal niet grijs of weerzingwekkend beklemmend, hoe kom je er bij. Koopje toch? Slechts 7 modale bruto jaarsalarrisen.
Hoeveel dollar betaal je voor een zelfde soort woning in een vergelijkbare stad in een staat in de VS die net zo dicht bevolkt is als de omgeving van waar dat huis staat?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29608942
quote:
Vrijstaand huis? Aardig wat grond? Voor een modaal inkomen? Haha, hoe kom je erbij Nee echt, in welke wereld leef jij dan joh? In Nederland betaal je voor het huis wat jij wilt ongeveer 300K. En jij zocht iets voor onder de 180.000? Vrijstaand? Met flink wat grond?
Wel als een perceel bouwgrond van 500 m2 25.000 euro kost
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29609055
quote:
De grap is dus dat er wel degelijk voldoende ruimte is!
Dat dat er niet zou zijn is een waandenkbeeld waaraan veel Nederlanders helaas lijden.
Beantwoord nu gewoon de vraag waar je kan bouwen in de omgeving van DB-EVH en Stilburg. Wat dat is nog steeds teveel gevraagd. En dan heb je het nog geen eens over de randstad wat als jou plannen door zouden gaan een grote stad zou worden. Gelukkig zou het er dan een stuk leefbaarder op worden
quote:
10 kilometer koeien en een incidentele sloot.
Daar heb je de Brand en de A2.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:22:37 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29609099
Misschien moeten jullie niet allemaal een huis van 200 vierkante meter willen met 4 kamers en een tuin in een topbuurt. Dan kan je nog best wel eens wat vinden hoor.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:27:32 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29609203
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 19:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Hoeveel dollar betaal je voor een zelfde soort woning in een vergelijkbare stad in een staat in de VS die net zo dicht bevolkt is als de omgeving van waar dat huis staat?
30.000

Maar het is moeilijk vergelijken, rijtjeshuizen in bijv. Michigan zijn zeldzaam.

Probleem met Nederland is dus niet de ruimte, want die is er wel, maar het veel te kleine en goede aanbod.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_29609209
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 19:22 schreef Aventura het volgende:
Misschien moeten jullie niet allemaal een huis van 200 vierkante meter willen met 4 kamers en een tuin in een topbuurt. Dan kan je nog best wel eens wat vinden hoor.
Ik heb nu een leuk huis kunnen kopen, maar ben een van de weinigen in mijn omgeving, van mijn leeftijd. Een leuke eengezinswoning met een stukje tuin. Maar wel 180.000 euro. En dan moet je nog gaan denken aan KK e.d.

Het is mogelijk, maar het is voor jongeren gewoon niet makkelijk.
pi_29609238
quote:
91% van Nederland is weiland waar zwaar gesubsidieerde boeren gemeenschapsgeld verspillen, wat snap je daar nou niet aan?
Wie heeft dit gezegd eigenlijk? Is diegene op de hoogte van het feit dat dit zo'n beetje het dichts bevolkde land ter wereld is?
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:35:12 #8
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29609365
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 19:29 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Wie heeft dit gezegd eigenlijk? Is diegene op de hoogte van het feit dat dit zo'n beetje het dichts bevolkde land ter wereld is?
Dat schijnt.

Maar volgens dat grafiekje in dat andere topic is het 91%, en het is nog makkelijk te bewerken gebied ook.

Dus de hele boel opkopen, kunnen de boeren fijn naar Canada emigreren waar ruimte zat is.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_29609385
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 19:35 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat schijnt.

Maar volgens dat grafiekje in dat andere topic is het 91%, en het is nog makkelijk te bewerken gebied ook.

Dus de hele boel opkopen, kunnen de boeren fijn naar Canada emigreren waar ruimte zat is.
En vis en boomstammen verbouwen?
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:38:43 #10
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29609436
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 19:36 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

En vis en boomstammen verbouwen?
Er zitten al genoeg Nederlandse boeren.

Vriend van me is 10 jaar geleden al gegaan, ook z'n eigen agrarisch bedrijf begonnen.

Hij heet geen E. van Benthem trouwens.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:54:03 #11
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29609774
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 19:27 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik heb nu een leuk huis kunnen kopen, maar ben een van de weinigen in mijn omgeving, van mijn leeftijd. Een leuke eengezinswoning met een stukje tuin. Maar wel 180.000 euro. En dan moet je nog gaan denken aan KK e.d.

Het is mogelijk, maar het is voor jongeren gewoon niet makkelijk.
Ik ben ook jong, en dan ook nog eens alleenstaand maar het is mij ook gelukt om in de hoofdstad een mooi klein opgeknapt appartementje te kunnen kopen. Het kan echt wel, maar je moet bereid zijn moeite te doen, tientallen huizen te bekijken, naar kijkdagen te gaan etc. En tevreden zijn met iets wat wellicht iets kleiner en in een iets mindere buurt zit. Ik zie jongere (stellen) nu al kijken naar huizen met tuin, evt. extra kamer, balkon en dat als harde eis stellen. Plus dat hele huis vol met dure nieuwe meubeltjes en behangetjes en verfjes en inbouwapparatuur. Zo vind je nooit iets. Wees bereid om onderaan te beginnen. Pas dan kun je hogerop. Zo begonnen jongeren na de oorlog ook.
pi_29609822
Zeg (originele) TS, weet je wat je eigenlijk zou moeten doen? Wat minder tijd op fok spenderen en proberen wat meer dan een modaal salaris binnen te slepen! Is dat niet een oplossing?
pi_29610477
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 19:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Beantwoord nu gewoon de vraag waar je kan bouwen in de omgeving van DB-EVH en Stilburg. Wat dat is nog steeds teveel gevraagd. En dan heb je het nog geen eens over de randstad wat als jou plannen door zouden gaan een grote stad zou worden. Gelukkig zou het er dan een stuk leefbaarder op worden
Ik heb die vraag al lang en breed beantwoord, waarop jij zei dat je 'dat gebied niet echt kent'

Brabant is toch zo vol!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_29610497
quote:
Maar het is moeilijk vergelijken, rijtjeshuizen in bijv. Michigan zijn zeldzaam.
Michigian is natuurlijk net zo dicht bevolkt dan Nederland, de kwaliteit van de woningen is natuurlijk ook het zelfde.

Wat is de prijs als je in de directe omgeving van Detroit gaat wonen(wat is de dichtheid daar?)
pi_29610602
Nouja ik weet niet hoe het met jullie zit, maar hier verdwijnen om het jaar weer enkele lappen grond die verandert worden in villawijken met behuizing v.a. 425.000. En ook hier en daar eens zo'n batterij eengezinscellen van pak 'm beet 180.000. 160.000 als je er 1 vlak naast een spoor koopt

Dus dat volbouwen komt heus wel in orde. Verder staat er ook een hoop leeg. Huizenschaarste is het probleem iig niet.
pi_29610635
quote:
Brabant is toch zo vol!
Inderdaad.

Verder wil ik zeggen dat als de plannen van de TS door zouden gaan ik echt binnen zou lopen net als vrijwel alle andere grond speculanten want de strategische landbouwgrond is al lang en breed in handen van speculanten. Als die grond voor een groot gedeelte vrij gegeven zou worden zouden ze ook bij de helft van de huidige prijs van bouwgrond binnen lopen.

Alleen zou Nederland echt onleefbaar worden en zou je binnen de kortste keren problemen krijgen met luchtvervuiling en afwatering en dergelijke
pi_29610821
Mijn woning in de VS die volgende maand klaar is:

Vrijstaand, dubbele garage, 3 slaapkamers, enorme woonkamer, mega keuken, 2 badkamers, eetkamer, ontbijthoek.

Kosten? 138000 dollar inclusief 7000$ aan upgrades. Omgerekend ongeveer 110000 euro Daar koop je in NL een garage voor. Waarom dat prijsverschil? Omdat ze zich hier niet als een dwangmatige neuroot vasthouden aan een wet van bijna een eeuw oud waarin staat dat je niet buiten de stadsgrens mag bouwen. Meer woonruimte nodig? Hop, dat bouwen we gewoon bij, niet moeilijk doen. En JA, dat kan in NL ook, het is heus niet dat het land dan van de ene op de ander dag vol is. Plaats ZAT. ALLE bebouwing, dus niet alleen woningen maar ook industrieterreinen, wegen e.d., bedekt nu 9% van Nederland. Kun je nagaan hoe onnoemelijk veel je bij kunt bouwen met een paar extra %.

Het is van de zotte dat wonen in NL inmiddels een luxe is, dat je blij mag zijn als je, na 5 jaar op een wachtlijst, een hok op 4 hoog mag huren. Het systeem is door en door rot, want iedereen die die 300% waardestijging heeft meegemaakt wil natuurlijk dat het lekker zo blijft. HRA, subsidies, noem maar op, dat helpt helemaal niks want de woningen stijgen precies met die waarde mee. Dat vinden de makelaars en bouwers alleen maar prachtig want ze kunnen de woning voor veel meer verkopen, die subsidies en HRA verdwijnen linea recta in hun zak dus. Het had nooit zo ver mogen komen, maar ja iedereen weet dat de politici in NL achterlijk zijn en nooit impopulaire maatregelen zullen nemen. Inmiddels moeten zelfs de meest verstokte huiseigenaren inzien dat het zo langer niet kan, maar veranderen ho maar. Laat de jeugd maar lekker kreperen joh, en laat volwassenen maar krom liggen om de hypotheek van tegenwoordig te betalen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_29611000
Ik vroeg naar een gebied dat net zo dicht bevolkt is dan Nederland. Maar begrijpend lezen kennen ze niet schijnbaar in het land van de onbegrensde mogelijkheden
pi_29611125
ok tijd voor verandering van die wetgeving over buitenstedelijke verbouwing
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:42:12 #20
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29611140
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 20:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Michigian is natuurlijk net zo dicht bevolkt dan Nederland, de kwaliteit van de woningen is natuurlijk ook het zelfde.

10 miljoen inwoners op een gebied van 145,431 km2, Nederland is zo'n 33,920 km2

Maar goed, ik weet wie het zegt.

Ik zat al te wachten op StefanP's huis eerlijk gezegd.
pi_29611324
quote:
10 miljoen inwoners op een gebied van 145,431 km2, Nederland is zo'n 33,920 km2
5 keer zo groot, 6 miljoen mensen minder.

Maar hoe liggen de prijzen nu bijvoorbeeld in de omgeving van Motown?
pi_29611375
Net even in m'n atlas wezen loeren, wat statistiek:
Oppervlakte VS: 9.363.520 km2 (225,5x Nederland)
Inwoners per km2: 29

Oppervlakte Nederland: 33.882 km2
Inwoners per km2: 462
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:55:21 #23
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29611543
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 20:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

5 keer zo groot, 6 miljoen mensen minder.

Maar hoe liggen de prijzen nu bijvoorbeeld in de omgeving van Motown?
Weet ik niet, Detroit zelf wil je niet wonen, geen mooie stad.

De omgevingen daarbuiten (Grosse Point Shores, St Clair) zijn onbetaalbaar, maar goed, dat zijn ook geen huizen meer maar kastelen.

Het probleem wat velen hebben had ik ook in Nederland, een leuk huis (met één salaris) is vrijwel niet te krijgen, afhankelijk van de omgeving natuurlijk.

Daarbij kwam het dat in Elburg, waar ik woonde, er bijna geen starterswoningen zijn. Een normaal eensgezinswoning daar betaal je zo maar minimaal 180.000 voor. excl.
pi_29611911
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 20:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vroeg naar een gebied dat net zo dicht bevolkt is dan Nederland. Maar begrijpend lezen kennen ze niet schijnbaar in het land van de onbegrensde mogelijkheden
Tellen is voor jou al te moeilijk, aangezien je 9% niet snapt. Het heeft er niks mee te maken dat de VS tig keer zo groot is, relatief gezien is Nederland ook vreselijk onbebouwd. Er is volop ruimte om bij te bouwen, een paar procent land is genoeg. Het is heus niet zo dat er daarna weer een paar % nodig zijn, en weer, en weer. Enkel wat ruimte om nu bij te bouwen voor de miljoenen extra mensen die er in NL bijgekomen zijn (een trend die zich niet doorzet). Ruimte om niet als ratten op elkaars lip te zitten. Dat heeft NIETS met de grootte van de VS te maken en hoe klein NL is vergeleken daarmee, maar alles met het gebruik van de grond in NL, want ondanks alles is er onnoemelijk veel ruimte in Nederland, volop om lekker vrij te bouwen. Wijken die MOOI zijn, waar mensen zich prettig voelen. Moet je eens opletten hoeveel fijner het in NL wonen zou zijn. Maar verder dan posts met één zin kom je toch nooit, jij zult het ver schoppen in het bedrijfsleven
-Mark Steyn
pi_29612017
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 20:55 schreef popolon het volgende:

[..]

Weet ik niet, Detroit zelf wil je niet wonen, geen mooie stad.

De omgevingen daarbuiten (Grosse Point Shores, St Clair) zijn onbetaalbaar, maar goed, dat zijn ook geen huizen meer maar kastelen.

Het probleem wat velen hebben had ik ook in Nederland, een leuk huis (met één salaris) is vrijwel niet te krijgen, afhankelijk van de omgeving natuurlijk.

Daarbij kwam het dat in Elburg, waar ik woonde, er bijna geen starterswoningen zijn. Een normaal eensgezinswoning daar betaal je zo maar minimaal 180.000 voor. excl.

Zeg je verdient 50K, dan kan je een hypotheek krijgen van 300.000 (goed, 280.000) ofzo.

Je hebt een huis toch pas nodig als je 27 of 28 bent ofzo?.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:15:48 #26
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29612161
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 21:11 schreef PT_Hadrianus het volgende:

[..]

Zeg je verdient 50K, dan kan je een hypotheek krijgen van 300.000 ofzo.

Je hebt een huis toch pas nodig als je 27 of 28 bent ofzo?.
Nou die rekensom werkte bij mij anders

Ik heb ook nooit echt gezocht naar een koophuis hoor, ik heb altijd vrij goedkoop kunnen huren gelukkig.

Heb wel natuurlijk de perikelen van vrienden gehoord.
pi_29612290
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 21:15 schreef popolon het volgende:

[..]

Nou die rekensom werkte bij mij anders

Ik heb ook nooit echt gezocht naar een koophuis hoor, ik heb altijd vrij goedkoop kunnen huren gelukkig.

Heb wel natuurlijk de perikelen van vrienden gehoord.
www.rabobank.nl , producten: Hypotheken
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:22:26 #28
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29612368
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 21:19 schreef PT_Hadrianus het volgende:

[..]

www.rabobank.nl , producten: Hypotheken
Ja nu ben je te laat.
  zondag 14 augustus 2005 @ 09:16:52 #29
78918 SeLang
Black swans matter
pi_29622160
En dan waar ik woon:

Taiwan
Population: 22,894,384
Landoppervlak: 32,260 sq km

Nederland
Population: 16,407,491
Landoppervlak 33,883 sq km

En in Taiwan is maar ~30% van het land te bebouwen, de rest is steile bergen.
Nederland dicht bevolkt?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 14 augustus 2005 @ 12:52:55 #30
126043 Andre70
Vertolker onderbuikgevoel
pi_29625359
Er was eens een groene vallei waar herders hun schaapjes hoedden. Omdat de vallei zo groen was, en de herders alle wolven hadden doodgeschoten, werden er iedere lente weer meer schaapjes geboren. Er was nog steeds meer als voldoende gras voor iedereen, maar er was maar 1 meertje waar alle schapen uit drinken moesten. Toen er steeds meer schapen bijkwamen werd het meertje steeds modderiger, en moesten de schapen steeds langer in de rij staan om even te kunnen gaan drinken! Soms, als het erg warm was en lang niet had geregend waren er zelfs schaapjes die helemaal niks te drinken hadden. Die hadden dan erge dorst.

Op een dag kwamen er enkele onbekende herders de vallei binnen. Ze zagen alle schaapjes in een lange rij bij het modderige meertje staan. "Waarom staan jullie allemaal in deze éne hoek van jullie mooie vallei", vroegen ze de schaapjes.
"Bêêêh, nogal logisch. Wij staan in de rij voor het water", zeiden de schaapjes.
Dat hadden de nieuwe herders nog nooit gezien. In andere valeien was er altijd water voldoende, en als er op een gegeven moment te weinig was werd er gewoon een put geslagen.
"Hoelang hebben jullie al te weinig water?", wou de eerste herder weten.
Dat wisten de meeste schaapjes niet. Maar er was één schaap (met een bril) dat zei:Nou, dat duurt nu dus een jaartje of 60. Maar wat doe je eraan? Er is nu eenmaal niet meer water!"
De nieuwe herders rolden over de grond van het lachen. "Hahaha. Er is overal volop water. Hoe kom je erbij dat er niet voldoende water zou zijn. Als je in deze groene valei waar dan ook maar twee meter diep graaft kom je water tegen!"
Zoiets hadden de schaapjes nog nooit gehoord. Druk begonnen ze met elkaar te praten.

"Als het zo makkelijk was, hadden onze herders dat vast wel gedaan", riep Schaap D.
"Als we overal alle grond weghalen kunnen we nergens meer staan en krijgen we natte voeten", riep Schaap M.
"Het is economisch en technisch niet haalbaar" riep weer een ander schaap.
Maar de belangrijkste reden was toch wel dat de herders die de baas van de vallei waren er aan kwamen en zeiden: "Maar in deze vallei is het verboden om te graven!" "Het is gebleken dat boterbloemen niet onder water groeien, en daarom mag hier nergens gegraven worden"
"Zo is dat!!" riepen de schapen in koor.
De nieuwe herders wouden nog gaan uitleggen dat ze helemaal niet alle grond wouden weggraven, maar alleen maar in een paar hoekjes een klein meertje aanleggen, zodat het voor de schaapjes niet zo druk was.
De schapen hadden hier echter geen oren naar. Ze moesten immers weer snel in de rij gaan staan, anders zouden ze vanavond weer met dorst naar bed moeten!

Hoofdschuddend keken de herders elkaar aan. Toen pakten ze hun spullen en trokken door naar de volgende vallei.
Es ist ja alles nur Propaganda.
Wij Nederlanders zijn net schaapjes:
Nu worden we geschoren,
en straks worden we geslacht...
pi_29625702
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 09:16 schreef SeLang het volgende:
En dan waar ik woon:

Taiwan

Nederland

Nederland dicht bevolkt?
Alles is relatief natuurlijk. Taiwan valt ook mee als je het met Bangladesh vergelijkt.
Een overzichtje van dicht bevolkte landen (met een oppervlakte van meer dan 9000 km2

Land Inwoners Oppervlakte Bevolkingsdichtheid
Bangladesh 144,319,628 144,000 1,002
Republic of China (Taiwan) 22,894,384 35,980 636
South Korea 48,422,644 98,480 491
Puerto Rico 3,916,632 9,104 430
Netherlands 16,407,491 41,526 395
Lebanon 3,826,018 10,400 367
Belgium 10,364,388 30,528 339
Japan 127,417,244 377,835 337
India 1,080,264,388 3,287,590 328

Compleet overzicht
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:15:04 #32
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29625877
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 09:16 schreef SeLang het volgende:
En dan waar ik woon:

Taiwan

Nederland

Nederland dicht bevolkt?
En dan houd ik mijn mond maar...
Singapore:
Population: 4,425,720
Landoppervlak: 682.7 sq km

Nederland dichtheid: 508 mensen / sq km
Singaporese dichtheid: 6485 mensen / sq km

Ruim 12 keer zo dichtbevolkt.... en dan heeft zelfs Singapore nog flinke groene plekken...

Huizen zijn hier trouwens ook niet goedkoop....
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:09:26 #33
78918 SeLang
Black swans matter
pi_29627485
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:07 schreef Light het volgende:

[..]

Alles is relatief natuurlijk. Taiwan valt ook mee als je het met Bangladesh vergelijkt.
Een overzichtje van dicht bevolkte landen (met een oppervlakte van meer dan 9000 km2

Land Inwoners Oppervlakte Bevolkingsdichtheid
Bangladesh 144,319,628 144,000 1,002
Republic of China (Taiwan) 22,894,384 35,980 636
South Korea 48,422,644 98,480 491
Puerto Rico 3,916,632 9,104 430
Netherlands 16,407,491 41,526 395
Lebanon 3,826,018 10,400 367
Belgium 10,364,388 30,528 339
Japan 127,417,244 377,835 337
India 1,080,264,388 3,287,590 328

Compleet overzicht
Maar je moet oppassen met dit soort lijstjes, want van bijvoorbeeld Japan of Taiwan is maar een klein percentage van het land geschikt om te bouwen (zeer bergachtige landen), terwijl je in Nederland overal kunt bouwen.
Mijn reisverslagen
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:14:33 #34
78918 SeLang
Black swans matter
pi_29627641
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:15 schreef Libris het volgende:

[..]

Singapore:

Ruim 12 keer zo dichtbevolkt.... en dan heeft zelfs Singapore nog flinke groene plekken...

Maar het is natuurlijk een beetje flauw om een stadsstaatje te vergelijken met 'echte' landen.
Je zou Singapore moeten vergelijken met metropolen zoals Tokyo, Taipei, Shanghai, etc. Dan denk ik dat Singapore nog wel meevalt.
Mijn reisverslagen
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:27:22 #35
126043 Andre70
pi_29628001
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 19:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[quote:Iedereen die dat wil in Nederland moet een kavel van 500m2 kunnen krijgen voor E25.000,= !!!!]

Je bent de weg kwijt als je denkt dat dat mogelijk is
Dan is iedereen in Duitsland de weg zeker ook kwijt!

In Noordrijn-Westfalen, de Duitse deelstaat die aan Nederland grenst, ongeveer dezelfde bevolkingsdichtheid kent (is de deelstaat waarin het Ruhrgebied ligt) en ongeveer dezelfde sociaal-economische opbouw als Nederland heeft word bouwgrond zo verkocht:
quote:
Immobilien
Exposé KA-0013116 / K 0111

Deutschland > Nordrhein-Westfalen > RB Münster > LK Steinfurt > Ibbenbüren

Baugrundstück in Ibbenbüren
500 m2

Erfasst am
26.7.2005 / 13:52
Angebotsart
Kaufangebot

Objekt-Typ
Baugrundstück
Verfügbar ab
ab sofort

Standort
49477 Ibbenbüren
Ortsteil
Ibbenbüren

Preis ¤uro

25.400,00
Courtage
5,8% (inkl. MwSt.)

Beschreibung

Bauträgergebunden.
Ohne Erschließung.
Ohne anteilige Kosten.
Ohne Vermessung.
Bebauung: 2-geschossig

Blättern

Bei Interesse an diesem Objekt klicken Sie einfach auf Kontakt, füllen das Formular aus und senden es ab. Klicken Sie auf Empfehlen, wenn Sie dieses Objekt einem Freund oder Bekannten empfehlen möchten. Flächenangaben sind als Zirkaangaben zu verstehen. Alle Preisangaben in ¤uro. Für die Richtigkeit der Angaben übernimmt der Portalbetreiber keine Gewähr. Es gelten die Geschäftsbedingungen des jeweiligen Anbieters.
Helaas kan ik geen rechtstreekse hyperlink leggen als bron, omdat de site waarop het staat java-gestuurd is.
Surft echter maar naar http://www.immobilien-network.de/
Kies rechtsonder grundstücke
Nu krijg je een hele lijst met allemaal stukken grond waarop je mag bouwen. En er zit er in ibbenbüren (waar dat ook mag liggen) inderdaad toevallig precies een stukje bij van 500 vierkante meter voor 25.500 Euro!!

Leg jij nu maar eens uit, Diego, hoe dit dan kan..... En wie er de weg kwijt is.

Volgens mij is heel Nederland de weg kwijt, en lees jij kaart!
Nu worden we geschoren,
  zondag 14 augustus 2005 @ 16:00:46 #36
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29630710
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar het is natuurlijk een beetje flauw om een stadsstaatje te vergelijken met 'echte' landen.
Je zou Singapore moeten vergelijken met metropolen zoals Tokyo, Taipei, Shanghai, etc. Dan denk ik dat Singapore nog wel meevalt.
Deels mee eens, maar ik denk dat je de randstad kan vergelijken met een metropool, zoals Singapore. Wat dus betekent dat je de hoogte in moet (offtopic) dingen als openbaar vervoer en bestemmingsplannen moet veranderen. Ik heb een nieuw appartementje op het oog op een 21e verdieping... Heerlijk
pi_29632364
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 20:32 schreef StefanP het volgende:
Mijn woning in de VS die volgende maand klaar is:

[afbeelding]
[afbeelding]

Vrijstaand, dubbele garage, 3 slaapkamers, enorme woonkamer, mega keuken, 2 badkamers, eetkamer, ontbijthoek.

Kosten? 138000 dollar inclusief 7000$ aan upgrades. Omgerekend ongeveer 110000 euro Daar koop je in NL een garage voor. Waarom dat prijsverschil? Omdat ze zich hier niet als een dwangmatige neuroot vasthouden aan een wet van bijna een eeuw oud waarin staat dat je niet buiten de stadsgrens mag bouwen. Meer woonruimte nodig? Hop, dat bouwen we gewoon bij, niet moeilijk doen. En JA, dat kan in NL ook, het is heus niet dat het land dan van de ene op de ander dag vol is. Plaats ZAT. ALLE bebouwing, dus niet alleen woningen maar ook industrieterreinen, wegen e.d., bedekt nu 9% van Nederland. Kun je nagaan hoe onnoemelijk veel je bij kunt bouwen met een paar extra %.

Het is van de zotte dat wonen in NL inmiddels een luxe is, dat je blij mag zijn als je, na 5 jaar op een wachtlijst, een hok op 4 hoog mag huren. Het systeem is door en door rot, want iedereen die die 300% waardestijging heeft meegemaakt wil natuurlijk dat het lekker zo blijft. HRA, subsidies, noem maar op, dat helpt helemaal niks want de woningen stijgen precies met die waarde mee. Dat vinden de makelaars en bouwers alleen maar prachtig want ze kunnen de woning voor veel meer verkopen, die subsidies en HRA verdwijnen linea recta in hun zak dus. Het had nooit zo ver mogen komen, maar ja iedereen weet dat de politici in NL achterlijk zijn en nooit impopulaire maatregelen zullen nemen. Inmiddels moeten zelfs de meest verstokte huiseigenaren inzien dat het zo langer niet kan, maar veranderen ho maar. Laat de jeugd maar lekker kreperen joh, en laat volwassenen maar krom liggen om de hypotheek van tegenwoordig te betalen.
Mooi huis . En eens te meer een bewijs dat de Nederlandse economie om zeep wordt geholpen door regelgeving; het lijkt wel of men het prettig vindt om de boel te laten verpauperen , ik denk dat we de geitenwollensokken met hun groene hart (en aanverwante kulretoriek) daar ook wel de schuld van mogen geven .
  zondag 14 augustus 2005 @ 17:30:12 #38
126043 Andre70
pi_29633381
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 19:55 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Zeg (originele) TS, weet je wat je eigenlijk zou moeten doen? Wat minder tijd op fok spenderen en proberen wat meer dan een modaal salaris binnen te slepen! Is dat niet een oplossing?
Het steeds harder en meer werken van de starters zodat ze met steeds grotere bedragen tegen elkaar op kunnen bieden is juist geen oplossing. Uiteindelijk levert dat geen enkel extra huis op.
De enigen die hier (macro-gezien) van profiteren zijn diegenen die al een huis hebben.
Voor het individu persoonlijk is het natuurlijk wel een soort van oplossing.
Nu worden we geschoren,
pi_29633508
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:09 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar je moet oppassen met dit soort lijstjes, want van bijvoorbeeld Japan of Taiwan is maar een klein percentage van het land geschikt om te bouwen (zeer bergachtige landen), terwijl je in Nederland overal kunt bouwen.
In Nederland kun je ook niet overal bouwen. Bijna 18,5% van de oppervlakte bestaat namelijk uit water, en daar bouwt het wat lastig Maar je hebt wel gelijk.
  zondag 14 augustus 2005 @ 17:57:38 #40
78918 SeLang
Black swans matter
pi_29634090
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 17:35 schreef Light het volgende:

[..]

In Nederland kun je ook niet overal bouwen. Bijna 18,5% van de oppervlakte bestaat namelijk uit water, en daar bouwt het wat lastig Maar je hebt wel gelijk.
De getallen die ik postte ( Taiwan 32,260 sq km, Nederland 33,883 sq km) zijn dan ook landoppervlak, dus exclusief water.
Mijn reisverslagen
  zondag 14 augustus 2005 @ 18:04:58 #41
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29634281
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:15 schreef Libris het volgende:

[..]

Singapore:

Holy shit 6485 mensen / sq km!
pi_29634914
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 17:30 schreef Andre70 het volgende:

[..]

Het steeds harder en meer werken van de starters zodat ze met steeds grotere bedragen tegen elkaar op kunnen bieden is juist geen oplossing. Uiteindelijk levert dat geen enkel extra huis op.
De enigen die hier (macro-gezien) van profiteren zijn diegenen die al een huis hebben.
pi_29635052
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:52 schreef Andre70 het volgende:
(metaforisch verhaaltje)
En zo is het maar net. Goede keuze ook om er schaapjes van te maken, past goed bij NL
-Mark Steyn
pi_29635164
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 17:57 schreef SeLang het volgende:

[..]

De getallen die ik postte ( Taiwan 32,260 sq km, Nederland 33,883 sq km) zijn dan ook landoppervlak, dus exclusief water.
En de getallen uit mijn lijstje zijn inclusief het water. Maar goed, er blijft een behoorlijk verschil tussen niet willen bebouwen en niet kunnen bebouwen.
pi_29635208
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 18:04 schreef popolon het volgende:

[..]

Holy shit 6485 mensen / sq km!
Monaco heeft ruim 16.600 mensen per vierkante kilometer, en Macau zelfs ruim 17.600.
  zondag 14 augustus 2005 @ 18:43:18 #46
126043 Andre70
pi_29635235
@ Stefan.

Raden wie van de posters de schapen en wie de nieuwe herders waren! (Quotes waren bijna letterlijk uit Topic1!) Hahaha.

[ Bericht 2% gewijzigd door Andre70 op 14-08-2005 18:51:48 ]
Nu worden we geschoren,
pi_29635408
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 17:30 schreef Andre70 het volgende:

[..]

Ja nou als jij dit probleem niet had zou jij je er toch ook niet druk over maken? Denk je dat er op Amerikaanse fora ook threads gewijd zijn aan onze betaalbare-woning-nood?
  zondag 14 augustus 2005 @ 18:57:45 #48
126043 Andre70
pi_29635559
Nee, natuurlijk niet.
Maar ok. Ik ga op je advies in. Ipv een 40-urige werkweek ga ik op zaterdag en zondag ook nog volle dagen frietbakken oid. Wit natuurlijk, anders kan ik er geen hypotheek op krijgen.
Behalve dat ik dan op dat extra geld wat ik verdien debiel veel belasting moet betalen zal het echt niet zo veel schelen. Stel dat ik dan met een absolute generatie-carriere-tophypotheek E220.000 zou kunnen lenen.
Voor dat geld kan ik dan een huis kopen wat ik eigenlijk helemaal niet wil hebben. (omdat het nog steeds klein is, ongetwijfeld in een foute buurt ligt etc.etc.)
Ik werk dan 56 uur per week, dus alle dagen. Houd netto te weinig geld over om nog veel andere leuke dingen te doen en in ruil hiervoor heb ik dan het recht OM IN EEN KIPPENHOK te zitten!!!!!
De verhouding is dan toch helemaal zoek Hadrianus! Terwijl ik in mijn postjes denk ik toch vrij aardig onderbouwd heb dat dit dus helemaal NIET nodig hoeft te zijn. Niet voor mij en ook niet voor een ander!
Nu worden we geschoren,
pi_29635846
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 19:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je hebt je plaatje toch al gehad?

Tussen Vught, Best en Tilburg ligt op Boxtel en wat andere kleine klotegehuchten niks anders dan boerenland met wat bossen.

Stel je toch niet zo aan met je volgebouwde Brabant.
pi_29635902
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 18:57 schreef Andre70 het volgende:
Nee, natuurlijk niet.
Maar ok. Ik ga op je advies in. Ipv een 40-urige werkweek ga ik op zaterdag en zondag ook nog volle dagen frietbakken oid. Wit natuurlijk, anders kan ik er geen hypotheek op krijgen.
Behalve dat ik dan op dat extra geld wat ik verdien debiel veel belasting moet betalen zal het echt niet zo veel schelen. Stel dat ik dan met een absolute generatie-carriere-tophypotheek E220.000 zou kunnen lenen.
Voor dat geld kan ik dan een huis kopen wat ik eigenlijk helemaal niet wil hebben. (omdat het nog steeds klein is, ongetwijfeld in een foute buurt ligt etc.etc.)
Ik werk dan 56 uur per week, dus alle dagen. Houd netto te weinig geld over om nog veel andere leuke dingen te doen en in ruil hiervoor heb ik dan het recht OM IN EEN KIPPENHOK te zitten!!!!!
De verhouding is dan toch helemaal zoek Hadrianus! Terwijl ik in mijn postjes denk ik toch vrij aardig onderbouwd heb dat dit dus helemaal NIET nodig hoeft te zijn. Niet voor mij en ook niet voor een ander!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik jouw onderbouwingen aangaande huidig beleid niet inhoudelijk gevolgd heb, maar misschien moest je dan eens in plaats van die extra uren te gaan werken je ideeen uitwerken en er een esssaytje van maken. Allicht krijgt het dan wat meer aandacht buiten dit forum om! Maw. maak er gerust werk van, desnoods plegen we een staatsgreep, ik doe mee.

Maar mocht je dat dan toch niet willen doorzetten, stel ik toch voor dat je op mijn advies in gaat.
Regel een tijdmachine, ga terug in de tijd om rechten te studeren, solliciteer bij De Brauw Blackstone Westbroek, trouw met een 6ejaars medicijnen en zorg derhalve voor een hypotheek (en huisje) naar jouw welbevinden .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')