Je bent de weg kwijt als je denkt dat dat mogelijk isquote:Iedereen die dat wil in Nederland moet een kavel van 500m2 kunnen krijgen voor E25.000,= !!!!
Dat jij geen vraag kan beantwoordenquote:91% van Nederland is weiland waar zwaar gesubsidieerde boeren gemeenschapsgeld verspillen, wat snap je daar nou niet aan?
Hoeveel procent van alle woningen zijn in Nederland koopwoningen en hoeveel procent is dat in Vlaanderen en de deelstaten die aan Nederland liggen?quote:Jij wil het gewoon niet snappen he? Verder dan hetzelfde zinnetje met spelfouten kom je niet. Half NL gaat gebukt onder hypotheeklasten die bijna niet meer te betalen zijn. Jongeren wonen gedwongen tot ver in de twintig bij hun ouders, staan 5 jaar ingeschreven voor een huurwoning en kunnen op geen enkele manier een koopwoning aanschaffen. Woningen in NL kosten het dubbele als in soortgelijke landen. De woningprijzen zijn met 300% gestegen in 15 jaar tijd. Iedereen wil een vrijstaande woning, maar vrijwel niemand kan er een kopen.
Welke landen zijn even dichtbevolkt als Nederland?quote:Overal ter wereld wonen mensen in ruim opgezette wijken en woningen, behalve in NL waar je gedwongen in een rijtjeshuis in een wijk zo saai als een blokkendoos mag moet wonen.
Hoeveel dollar betaal je voor een zelfde soort woning in een vergelijkbare stad in een staat in de VS die net zo dicht bevolkt is als de omgeving van waar dat huis staat?quote:Slechts 172000 euro! Kijk eens hoe mooi. Groot en vrijstaand met garage en leuke tuin. Helemaal niet grijs of weerzingwekkend beklemmend, hoe kom je er bij. Koopje toch? Slechts 7 modale bruto jaarsalarrisen.
Wel als een perceel bouwgrond van 500 m2 25.000 euro kostquote:Vrijstaand huis? Aardig wat grond? Voor een modaal inkomen? Haha, hoe kom je erbij Nee echt, in welke wereld leef jij dan joh? In Nederland betaal je voor het huis wat jij wilt ongeveer 300K. En jij zocht iets voor onder de 180.000? Vrijstaand? Met flink wat grond?
Beantwoord nu gewoon de vraag waar je kan bouwen in de omgeving van DB-EVH en Stilburg. Wat dat is nog steeds teveel gevraagd. En dan heb je het nog geen eens over de randstad wat als jou plannen door zouden gaan een grote stad zou worden. Gelukkig zou het er dan een stuk leefbaarder op wordenquote:De grap is dus dat er wel degelijk voldoende ruimte is!
Dat dat er niet zou zijn is een waandenkbeeld waaraan veel Nederlanders helaas lijden.
Daar heb je de Brand en de A2.quote:10 kilometer koeien en een incidentele sloot.
30.000quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 19:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel dollar betaal je voor een zelfde soort woning in een vergelijkbare stad in een staat in de VS die net zo dicht bevolkt is als de omgeving van waar dat huis staat?
Ik heb nu een leuk huis kunnen kopen, maar ben een van de weinigen in mijn omgeving, van mijn leeftijd. Een leuke eengezinswoning met een stukje tuin. Maar wel 180.000 euro. En dan moet je nog gaan denken aan KK e.d.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 19:22 schreef Aventura het volgende:
Misschien moeten jullie niet allemaal een huis van 200 vierkante meter willen met 4 kamers en een tuin in een topbuurt. Dan kan je nog best wel eens wat vinden hoor.
Wie heeft dit gezegd eigenlijk? Is diegene op de hoogte van het feit dat dit zo'n beetje het dichts bevolkde land ter wereld is?quote:91% van Nederland is weiland waar zwaar gesubsidieerde boeren gemeenschapsgeld verspillen, wat snap je daar nou niet aan?
Dat schijnt.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 19:29 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Wie heeft dit gezegd eigenlijk? Is diegene op de hoogte van het feit dat dit zo'n beetje het dichts bevolkde land ter wereld is?
En vis en boomstammen verbouwen?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 19:35 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat schijnt.
Maar volgens dat grafiekje in dat andere topic is het 91%, en het is nog makkelijk te bewerken gebied ook.
Dus de hele boel opkopen, kunnen de boeren fijn naar Canada emigreren waar ruimte zat is.
Er zitten al genoeg Nederlandse boeren.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 19:36 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
En vis en boomstammen verbouwen?![]()
Ik ben ook jong, en dan ook nog eens alleenstaand maar het is mij ook gelukt om in de hoofdstad een mooi klein opgeknapt appartementje te kunnen kopen. Het kan echt wel, maar je moet bereid zijn moeite te doen, tientallen huizen te bekijken, naar kijkdagen te gaan etc. En tevreden zijn met iets wat wellicht iets kleiner en in een iets mindere buurt zit. Ik zie jongere (stellen) nu al kijken naar huizen met tuin, evt. extra kamer, balkon en dat als harde eis stellen. Plus dat hele huis vol met dure nieuwe meubeltjes en behangetjes en verfjes en inbouwapparatuur. Zo vind je nooit iets. Wees bereid om onderaan te beginnen. Pas dan kun je hogerop. Zo begonnen jongeren na de oorlog ook.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 19:27 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik heb nu een leuk huis kunnen kopen, maar ben een van de weinigen in mijn omgeving, van mijn leeftijd. Een leuke eengezinswoning met een stukje tuin. Maar wel 180.000 euro. En dan moet je nog gaan denken aan KK e.d.
Het is mogelijk, maar het is voor jongeren gewoon niet makkelijk.
Ik heb die vraag al lang en breed beantwoord, waarop jij zei dat je 'dat gebied niet echt kent'quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 19:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Beantwoord nu gewoon de vraag waar je kan bouwen in de omgeving van DB-EVH en Stilburg. Wat dat is nog steeds teveel gevraagd. En dan heb je het nog geen eens over de randstad wat als jou plannen door zouden gaan een grote stad zou worden. Gelukkig zou het er dan een stuk leefbaarder op worden
Michigian is natuurlijk net zo dicht bevolkt dan Nederland, de kwaliteit van de woningen is natuurlijk ook het zelfde.quote:Maar het is moeilijk vergelijken, rijtjeshuizen in bijv. Michigan zijn zeldzaam.
Inderdaad.quote:Brabant is toch zo vol!
quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 20:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Michigian is natuurlijk net zo dicht bevolkt dan Nederland, de kwaliteit van de woningen is natuurlijk ook het zelfde.
5 keer zo groot, 6 miljoen mensen minder.quote:10 miljoen inwoners op een gebied van 145,431 km2, Nederland is zo'n 33,920 km2
Weet ik niet, Detroit zelf wil je niet wonen, geen mooie stad.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 20:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
5 keer zo groot, 6 miljoen mensen minder.
Maar hoe liggen de prijzen nu bijvoorbeeld in de omgeving van Motown?
Tellen is voor jou al te moeilijk, aangezien je 9% niet snapt. Het heeft er niks mee te maken dat de VS tig keer zo groot is, relatief gezien is Nederland ook vreselijk onbebouwd. Er is volop ruimte om bij te bouwen, een paar procent land is genoeg. Het is heus niet zo dat er daarna weer een paar % nodig zijn, en weer, en weer. Enkel wat ruimte om nu bij te bouwen voor de miljoenen extra mensen die er in NL bijgekomen zijn (een trend die zich niet doorzet). Ruimte om niet als ratten op elkaars lip te zitten. Dat heeft NIETS met de grootte van de VS te maken en hoe klein NL is vergeleken daarmee, maar alles met het gebruik van de grond in NL, want ondanks alles is er onnoemelijk veel ruimte in Nederland, volop om lekker vrij te bouwen. Wijken die MOOI zijn, waar mensen zich prettig voelen. Moet je eens opletten hoeveel fijner het in NL wonen zou zijn. Maar verder dan posts met één zin kom je toch nooit, jij zult het ver schoppen in het bedrijfslevenquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 20:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vroeg naar een gebied dat net zo dicht bevolkt is dan Nederland. Maar begrijpend lezen kennen ze niet schijnbaar in het land van de onbegrensde mogelijkheden![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 20:55 schreef popolon het volgende:
[..]
Weet ik niet, Detroit zelf wil je niet wonen, geen mooie stad.
De omgevingen daarbuiten (Grosse Point Shores, St Clair) zijn onbetaalbaar, maar goed, dat zijn ook geen huizen meer maar kastelen.
Het probleem wat velen hebben had ik ook in Nederland, een leuk huis (met één salaris) is vrijwel niet te krijgen, afhankelijk van de omgeving natuurlijk.
Daarbij kwam het dat in Elburg, waar ik woonde, er bijna geen starterswoningen zijn. Een normaal eensgezinswoning daar betaal je zo maar minimaal 180.000 voor.excl.
Nou die rekensom werkte bij mij andersquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 21:11 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
![]()
Zeg je verdient 50K, dan kan je een hypotheek krijgen van 300.000 ofzo.
Je hebt een huis toch pas nodig als je 27 of 28 bent ofzo?.
www.rabobank.nl , producten: Hypothekenquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 21:15 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou die rekensom werkte bij mij anders
Ik heb ook nooit echt gezocht naar een koophuis hoor, ik heb altijd vrij goedkoop kunnen huren gelukkig.
Heb wel natuurlijk de perikelen van vrienden gehoord.
Ja nu ben je te laat.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 21:19 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
www.rabobank.nl , producten: Hypotheken
Alles is relatief natuurlijk. Taiwan valt ook mee als je het met Bangladesh vergelijkt.quote:Op zondag 14 augustus 2005 09:16 schreef SeLang het volgende:
En dan waar ik woon:
Taiwan
Population: 22,894,384
Landoppervlak: 32,260 sq km
Nederland
Population: 16,407,491
Landoppervlak 33,883 sq km
En in Taiwan is maar ~30% van het land te bebouwen, de rest is steile bergen.
Nederland dicht bevolkt?
En dan houd ik mijn mond maar...quote:Op zondag 14 augustus 2005 09:16 schreef SeLang het volgende:
En dan waar ik woon:
Taiwan
Population: 22,894,384
Landoppervlak: 32,260 sq km
Nederland
Population: 16,407,491
Landoppervlak 33,883 sq km
En in Taiwan is maar ~30% van het land te bebouwen, de rest is steile bergen.
Nederland dicht bevolkt?
Maar je moet oppassen met dit soort lijstjes, want van bijvoorbeeld Japan of Taiwan is maar een klein percentage van het land geschikt om te bouwen (zeer bergachtige landen), terwijl je in Nederland overal kunt bouwen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:07 schreef Light het volgende:
[..]
Alles is relatief natuurlijk. Taiwan valt ook mee als je het met Bangladesh vergelijkt.
Een overzichtje van dicht bevolkte landen (met een oppervlakte van meer dan 9000 km2
Land Inwoners Oppervlakte Bevolkingsdichtheid
Bangladesh 144,319,628 144,000 1,002
Republic of China (Taiwan) 22,894,384 35,980 636
South Korea 48,422,644 98,480 491
Puerto Rico 3,916,632 9,104 430
Netherlands 16,407,491 41,526 395
Lebanon 3,826,018 10,400 367
Belgium 10,364,388 30,528 339
Japan 127,417,244 377,835 337
India 1,080,264,388 3,287,590 328
Compleet overzicht
Maar het is natuurlijk een beetje flauw om een stadsstaatje te vergelijken met 'echte' landen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:15 schreef Libris het volgende:
[..]
En dan houd ik mijn mond maar...
Singapore:
Population: 4,425,720
Landoppervlak: 682.7 sq km
Nederland dichtheid: 508 mensen / sq km
Singaporese dichtheid: 6485 mensen / sq km
Ruim 12 keer zo dichtbevolkt.... en dan heeft zelfs Singapore nog flinke groene plekken...
Huizen zijn hier trouwens ook niet goedkoop....
Dan is iedereen in Duitsland de weg zeker ook kwijt!quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 19:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[quote:Iedereen die dat wil in Nederland moet een kavel van 500m2 kunnen krijgen voor E25.000,= !!!!]
Je bent de weg kwijt als je denkt dat dat mogelijk is
Helaas kan ik geen rechtstreekse hyperlink leggen als bron, omdat de site waarop het staat java-gestuurd is.quote:Immobilien
Exposé KA-0013116 / K 0111
Deutschland > Nordrhein-Westfalen > RB Münster > LK Steinfurt > Ibbenbüren
Baugrundstück in Ibbenbüren
500 m2
Erfasst am
26.7.2005 / 13:52
Angebotsart
Kaufangebot
Objekt-Typ
Baugrundstück
Verfügbar ab
ab sofort
Standort
49477 Ibbenbüren
Ortsteil
Ibbenbüren
Preis ¤uro
25.400,00
Courtage
5,8% (inkl. MwSt.)
Beschreibung
Bauträgergebunden.
Ohne Erschließung.
Ohne anteilige Kosten.
Ohne Vermessung.
Bebauung: 2-geschossig
Blättern
Bei Interesse an diesem Objekt klicken Sie einfach auf Kontakt, füllen das Formular aus und senden es ab. Klicken Sie auf Empfehlen, wenn Sie dieses Objekt einem Freund oder Bekannten empfehlen möchten. Flächenangaben sind als Zirkaangaben zu verstehen. Alle Preisangaben in ¤uro. Für die Richtigkeit der Angaben übernimmt der Portalbetreiber keine Gewähr. Es gelten die Geschäftsbedingungen des jeweiligen Anbieters.
Deels mee eens, maar ik denk dat je de randstad kan vergelijken met een metropool, zoals Singapore. Wat dus betekent dat je de hoogte in moet (offtopic) dingen als openbaar vervoer en bestemmingsplannen moet veranderen. Ik heb een nieuw appartementje op het oog op een 21e verdieping... Heerlijkquote:Op zondag 14 augustus 2005 14:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk een beetje flauw om een stadsstaatje te vergelijken met 'echte' landen.
Je zou Singapore moeten vergelijken met metropolen zoals Tokyo, Taipei, Shanghai, etc. Dan denk ik dat Singapore nog wel meevalt.
Mooi huisquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 20:32 schreef StefanP het volgende:
Mijn woning in de VS die volgende maand klaar is:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vrijstaand, dubbele garage, 3 slaapkamers, enorme woonkamer, mega keuken, 2 badkamers, eetkamer, ontbijthoek.
Kosten? 138000 dollar inclusief 7000$ aan upgrades. Omgerekend ongeveer 110000 euro Daar koop je in NL een garage voor. Waarom dat prijsverschil? Omdat ze zich hier niet als een dwangmatige neuroot vasthouden aan een wet van bijna een eeuw oud waarin staat dat je niet buiten de stadsgrens mag bouwen. Meer woonruimte nodig? Hop, dat bouwen we gewoon bij, niet moeilijk doen. En JA, dat kan in NL ook, het is heus niet dat het land dan van de ene op de ander dag vol is. Plaats ZAT. ALLE bebouwing, dus niet alleen woningen maar ook industrieterreinen, wegen e.d., bedekt nu 9% van Nederland. Kun je nagaan hoe onnoemelijk veel je bij kunt bouwen met een paar extra %.
Het is van de zotte dat wonen in NL inmiddels een luxe is, dat je blij mag zijn als je, na 5 jaar op een wachtlijst, een hok op 4 hoog mag huren. Het systeem is door en door rot, want iedereen die die 300% waardestijging heeft meegemaakt wil natuurlijk dat het lekker zo blijft. HRA, subsidies, noem maar op, dat helpt helemaal niks want de woningen stijgen precies met die waarde mee. Dat vinden de makelaars en bouwers alleen maar prachtig want ze kunnen de woning voor veel meer verkopen, die subsidies en HRA verdwijnen linea recta in hun zak dus. Het had nooit zo ver mogen komen, maar ja iedereen weet dat de politici in NL achterlijk zijn en nooit impopulaire maatregelen zullen nemen. Inmiddels moeten zelfs de meest verstokte huiseigenaren inzien dat het zo langer niet kan, maar veranderen ho maar. Laat de jeugd maar lekker kreperen joh, en laat volwassenen maar krom liggen om de hypotheek van tegenwoordig te betalen.
Het steeds harder en meer werken van de starters zodat ze met steeds grotere bedragen tegen elkaar op kunnen bieden is juist geen oplossing. Uiteindelijk levert dat geen enkel extra huis op.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 19:55 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Zeg (originele) TS, weet je wat je eigenlijk zou moeten doen? Wat minder tijd op fok spenderen en proberen wat meer dan een modaal salaris binnen te slepen! Is dat niet een oplossing?
In Nederland kun je ook niet overal bouwen. Bijna 18,5% van de oppervlakte bestaat namelijk uit water, en daar bouwt het wat lastigquote:Op zondag 14 augustus 2005 14:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar je moet oppassen met dit soort lijstjes, want van bijvoorbeeld Japan of Taiwan is maar een klein percentage van het land geschikt om te bouwen (zeer bergachtige landen), terwijl je in Nederland overal kunt bouwen.
De getallen die ik postte ( Taiwan 32,260 sq km, Nederland 33,883 sq km) zijn dan ook landoppervlak, dus exclusief water.quote:Op zondag 14 augustus 2005 17:35 schreef Light het volgende:
[..]
In Nederland kun je ook niet overal bouwen. Bijna 18,5% van de oppervlakte bestaat namelijk uit water, en daar bouwt het wat lastigMaar je hebt wel gelijk.
Holy shitquote:Op zondag 14 augustus 2005 13:15 schreef Libris het volgende:
[..]
En dan houd ik mijn mond maar...
Singapore:
Population: 4,425,720
Landoppervlak: 682.7 sq km
Nederland dichtheid: 508 mensen / sq km
Singaporese dichtheid: 6485 mensen / sq km
Ruim 12 keer zo dichtbevolkt.... en dan heeft zelfs Singapore nog flinke groene plekken...
Huizen zijn hier trouwens ook niet goedkoop....
quote:Op zondag 14 augustus 2005 17:30 schreef Andre70 het volgende:
[..]
Het steeds harder en meer werken van de starters zodat ze met steeds grotere bedragen tegen elkaar op kunnen bieden is juist geen oplossing. Uiteindelijk levert dat geen enkel extra huis op.
De enigen die hier (macro-gezien) van profiteren zijn diegenen die al een huis hebben.
Voor het individu persoonlijk is het natuurlijk wel een soort van oplossing.
En zo is het maar net. Goede keuze ook om er schaapjes van te maken, past goed bij NLquote:Op zondag 14 augustus 2005 12:52 schreef Andre70 het volgende:
(metaforisch verhaaltje)
En de getallen uit mijn lijstje zijn inclusief het water. Maar goed, er blijft een behoorlijk verschil tussen niet willen bebouwen en niet kunnen bebouwen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 17:57 schreef SeLang het volgende:
[..]
De getallen die ik postte ( Taiwan 32,260 sq km, Nederland 33,883 sq km) zijn dan ook landoppervlak, dus exclusief water.
Ja nou als jij dit probleem niet had zou jij je er toch ook niet druk over maken? Denk je dat er op Amerikaanse fora ook threads gewijd zijn aan onze betaalbare-woning-nood?quote:Op zondag 14 augustus 2005 17:30 schreef Andre70 het volgende:
[..]
Het steeds harder en meer werken van de starters zodat ze met steeds grotere bedragen tegen elkaar op kunnen bieden is juist geen oplossing. Uiteindelijk levert dat geen enkel extra huis op.
De enigen die hier (macro-gezien) van profiteren zijn diegenen die al een huis hebben.
Voor het individu persoonlijk is het natuurlijk wel een soort van oplossing.
Je hebt je plaatje toch al gehad?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 19:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Beantwoord nu gewoon de vraag waar je kan bouwen in de omgeving van DB-EVH en Stilburg. Wat dat is nog steeds teveel gevraagd. En dan heb je het nog geen eens over de randstad wat als jou plannen door zouden gaan een grote stad zou worden. Gelukkig zou het er dan een stuk leefbaarder op worden
Ik moet eerlijk bekennen dat ik jouw onderbouwingen aangaande huidig beleid niet inhoudelijk gevolgd heb, maar misschien moest je dan eens in plaats van die extra uren te gaan werken je ideeen uitwerken en er een esssaytje van maken. Allicht krijgt het dan wat meer aandacht buiten dit forum om! Maw. maak er gerust werk van, desnoods plegen we een staatsgreep, ik doe mee.quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:57 schreef Andre70 het volgende:
Nee, natuurlijk niet.
Maar ok. Ik ga op je advies in. Ipv een 40-urige werkweek ga ik op zaterdag en zondag ook nog volle dagen frietbakken oid. Wit natuurlijk, anders kan ik er geen hypotheek op krijgen.
Behalve dat ik dan op dat extra geld wat ik verdien debiel veel belasting moet betalen zal het echt niet zo veel schelen. Stel dat ik dan met een absolute generatie-carriere-tophypotheek E220.000 zou kunnen lenen.
Voor dat geld kan ik dan een huis kopen wat ik eigenlijk helemaal niet wil hebben. (omdat het nog steeds klein is, ongetwijfeld in een foute buurt ligt etc.etc.)
Ik werk dan 56 uur per week, dus alle dagen. Houd netto te weinig geld over om nog veel andere leuke dingen te doen en in ruil hiervoor heb ik dan het recht OM IN EEN KIPPENHOK te zitten!!!!!
De verhouding is dan toch helemaal zoek Hadrianus! Terwijl ik in mijn postjes denk ik toch vrij aardig onderbouwd heb dat dit dus helemaal NIET nodig hoeft te zijn. Niet voor mij en ook niet voor een ander!
Woon jij in the middle of nowhere ofzo?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 20:32 schreef StefanP het volgende:
Mijn woning in de VS die volgende maand klaar is:
Er moeten honderduizenden, zoniet meer als een miljoen mensen te mobiliseren zijn. Niet alleen starters die niet verder kunnen, maar ook zeer velen die helemaal niet wonen zoals ze willen. Als deze topic volgelopen is, en de meningen en ideeen goed uitgekristalliseerd zijn, zal ik eens gaan inventariseren wat we nog kunnen DOEN behalve de server van FOK! vullen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:12 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik jouw onderbouwingen aangaande huidig beleid niet inhoudelijk gevolgd heb, maar misschien moest je dan eens in plaats van die extra uren te gaan werken je ideeen uitwerken en er een esssaytje van maken. Allicht krijgt het dan wat meer aandacht buiten dit forum om! Maw. maak er gerust werk van, desnoods plegen we een staatsgreep, ik doe mee.
NRW is niet net zo dichtbevolkt als NL, hooguit de kolenpotquote:In Noordrijn-Westfalen, de Duitse deelstaat die aan Nederland grenst, ongeveer dezelfde bevolkingsdichtheid kent (is de deelstaat waarin het Ruhrgebied ligt) en ongeveer dezelfde sociaal-economische opbouw als Nederland heeft word bouwgrond zo verkocht:
Ik dacht dat iedereen op 500 m2 kon gaan bouwen?quote:Deels mee eens, maar ik denk dat je de randstad kan vergelijken met een metropool, zoals Singapore. Wat dus betekent dat je de hoogte in moet (offtopic) dingen als openbaar vervoer en bestemmingsplannen moet veranderen. Ik heb een nieuw appartementje op het oog op een 21e verdieping... Heerlijk
Ik weet niet wat jij de eerste 35 jaar van je leven gedaan hebt, maar als je op je 35e geen rijtjeshuis kan kopen ben je toch echt een slaperdquote:Nee, natuurlijk niet.
Maar ok. Ik ga op je advies in. Ipv een 40-urige werkweek ga ik op zaterdag en zondag ook nog volle dagen frietbakken oid. Wit natuurlijk, anders kan ik er geen hypotheek op krijgen.
Behalve dat ik dan op dat extra geld wat ik verdien debiel veel belasting moet betalen zal het echt niet zo veel schelen. Stel dat ik dan met een absolute generatie-carriere-tophypotheek E220.000 zou kunnen lenen.
Voor dat geld kan ik dan een huis kopen wat ik eigenlijk helemaal niet wil hebben. (omdat het nog steeds klein is, ongetwijfeld in een foute buurt ligt etc.etc.)
Ik werk dan 56 uur per week, dus alle dagen. Houd netto te weinig geld over om nog veel andere leuke dingen te doen en in ruil hiervoor heb ik dan het recht OM IN EEN KIPPENHOK te zitten!!!!!
De verhouding is dan toch helemaal zoek Hadrianus! Terwijl ik in mijn postjes denk ik toch vrij aardig onderbouwd heb dat dit dus helemaal NIET nodig hoeft te zijn. Niet voor mij en ook niet voor een ander!
Als je dat doet krijg je alleen grote gemeenten die aan elkaar liggen. Het is echt niemand die dat wil, veel stedelingen zijn juist naar een dorp getrokken omdat het een dorp is. Bouwen binnen de stadskernen is gewoon een goede oplossing.quote:Stel je toch niet zo aan met je volgebouwde Brabant.
Morgen om 12 uur op de Dam, kom je?quote:Er moeten honderduizenden, zoniet meer als een miljoen mensen te mobiliseren zijn.
Je hebt meer aan de plattegrond van de provincie waar je de visie van de komende 25-30 jaar uit kan halen. Zolang je die niet ingekeken hebt kun je nergens over mee pratenquote:Je hebt je plaatje toch al gehad?
Wat een kansloos gedoe. Je hebt het er eerst over dat er geen ruimte is, vervolgens krijg je een foto voor je kiezen alsmede reacties van mensen uit Brabant waaruit blijkt dat dat onzin is. Nu gooi je het dan maar weer op 'ja maar uh maar uh het gaat over de visie en zo.'quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je hebt meer aan de plattegrond van de provincie waar je de visie van de komende 25-30 jaar uit kan halen. Zolang je die niet ingekeken hebt kun je nergens over mee praten
Met 2% extra grond krijg je echt niet heel Brabant aan elkaar gegroeid hoor.quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je dat doet krijg je alleen grote gemeenten die aan elkaar liggen. Het is echt niemand die dat wil, veel stedelingen zijn juist naar een dorp getrokken omdat het een dorp is. Bouwen binnen de stadskernen is gewoon een goede oplossing.
Een enorm wat? Probleem?quote:Verder krijg je een enorm met afwatering en milieu als je alles volbouwt en is er vaak al een bestemming op grond.
Reeshof, Ijzeren Rijn en weet ik veel welke uitbreidingen nog meer zijn er ook gekomen. Maar dat wil niet zeggen dat het overal kan en overal een oplossing isquote:Bouwen binnen de stadskernen een goed plan?
Besef je wel dta die kernen niks anders zijn dan een door mensen getrokken streep. Die kun je gewoon wat verder trekken of opdoeken. Almere was vroeger ook geen stadkern.
Als je plannen doorgaan heb je over 25 jaar geen kleinere gemeenten meer maar bestaat NB uit een stuk of 10 steden. Ik wil het niet in elk gevalquote:En er zijn genoeg mensen die wel wat maisvelden/weilanden willen opdoeken voor een vrijstaand huis. Mensen verhuizen idd graag naar dorpen, omdat de rustig en ruim willen wonen en niet hutje mutje op elkaar zoals in de stad. Gewoon ruimer bouwen dus.
Ik vind het ook ontzettend jammer dat Brabant zo veranderd is (en nog moet veranderen). Het Brabantse landschap was (en is op veel plaatsen nog steeds) prachtig en uniek.quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je plannen doorgaan heb je over 25 jaar geen kleinere gemeenten meer maar bestaat NB uit een stuk of 10 steden. Ik wil het niet in elk geval
Piet en Anita modaal kunnen maximaal 270.000 lenen. En dat doen ze dan dus ook.quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:24 schreef smiley54321 het volgende:
Jan netgeenmodaal, 30 jaar geen eigen vermogen.
Kan maximaal lenen: 135.000 (rabobank)
Wel als ze single zijn, ja.quote:Starters zijn kansloos hier in nederland.
Vlaanderen is net zo dicht bevolkt als Nederland. Toch heb je daar geen woningnood.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 20:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vroeg naar een gebied dat net zo dicht bevolkt is dan Nederland. Maar begrijpend lezen kennen ze niet schijnbaar in het land van de onbegrensde mogelijkheden![]()
![]()
![]()
Nouja, hoe oud is een starter? Ik bedoel ik hoef niet echt een koopwoning voor ik een jaartje of 27, 28 ben. Er zijn toch wel leuke stulpjes te huur op toplocaties waar je nog van kan genieten zolang je geen kinderen hebt. En als je 28 bent kan je toch wel wat meer opbrengen als 28.000?quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:30 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Piet en Anita modaal kunnen maximaal 270.000 lenen. En dat doen ze dan dus ook.
[..]
Wel als ze single zijn, ja.
Het nadeel van bovenstaande constructie is natuurlijk wel dat pijnloos uitelkaargaan er niet meer in zit. You win some, you loose some.
Voor starters en lage inkomens is Nederland inderdaad geen pretje om te wonen. Toch denk ik dat je de maandlasten wat te hoog inschat. Een gedeelte kun je namelijk weer aftrekken van de belasting. Denk dat de maandlasten in jouw voorbeeld eerder rond de 600-650 euro liggen. Wat natuurlijk ook veel te duur is. De Nederlandse huizenmarkt is gewoon overspannen. Te weinig aanbod. Hier gaar de aankomende jaren echter helemaal niks aan veranderen, want er wordt te weinig bijgebouwd. Het zal alleen nog maar duurder worden. Kopen is overigens niet eens zo slechte optie op het moment omdat de hypotheekrente lager dan ooit staat.quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:24 schreef smiley54321 het volgende:
2499 bruto per maand, met 30% belasting, is 1750 netto over.
Dat is ongeveer 124.000 voor een kk woning.
Maandlasten 810 = 46% van het netto inkomen.
Jan netgeenmodaal hierboven kan in mijn woonplaats (etten-leur, brabant) niks vinden. Voor de goedkoopste flat in de foutste buurt, komt hij net 10.000 te kort en zelfs als hij het had, is hij bijna de helft van zijn inkomen kwijt.
Starters zijn kansloos hier in nederland.
En dus moet je dat ook maar doen?quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:33 schreef PT_Hadrianus het volgende:
En als je 28 bent kan je toch wel wat meer opbrengen als 28.000?
Als je het niet doet moet je in ieder geval niet gaan zeuren om je erbarmelijke woonomstandighedenquote:Op maandag 15 augustus 2005 23:00 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
En dus moet je dat ook maar doen?
Oh ja. Dus omdat er malloten zijn die bereid zijn om gezamelijk hun nek in een legiolease-hypotheekconstructie te steken moet jij dat ook maar doen, op straffe van 'dat je niet moet zeuren'?quote:Op maandag 15 augustus 2005 23:09 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Als je het niet doet moet je in ieder geval niet gaan zeuren om je erbarmelijke woonomstandigheden
Welcome to the junglequote:Op maandag 15 augustus 2005 23:13 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Oh ja. Dus omdat er malloten zijn die bereid zijn om gezamelijk hun nek in een legiolease-hypotheekconstructie te steken moet jij dat ook maar doen, op straffe van 'dat je niet moet zeuren'?
Logica is ver te zoeken.![]()
Ik denk eerlijk gezegd dat je véél meer kan lenen; eerder zo'n 195.000 euro.quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:24 schreef smiley54321 het volgende:
Jan netgeenmodaal hierboven kan in mijn woonplaats (etten-leur, brabant) niks vinden. Voor de goedkoopste flat in de foutste buurt, komt hij net 10.000 te kort en zelfs als hij het had, is hij bijna de helft van zijn inkomen kwijt.
...maar de vraag blijft of je zoveel wilt lenen. Waar 'n hypotheekboer je niet op wijst is dat je ook nog het nodige kwijt bent aan gas/water/licht, VvE en/of onderhoud, OZB en andere ongein. Komt er allemaal nog bij.quote:Op maandag 15 augustus 2005 23:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat je véél meer kan lenen; eerder zo'n 195.000 euro.
Berekening: jaarinkomen is 12,96 x 2500 = 32400; de 0,96 is het vakantiegeld. Het is momenteel mogelijk zo'n 6 x het brutojaarsalaris te lenen, dan kom je aan zo'n 195.000 euro.
Ik snap echt niet waarom sommige mensen denken 'slim' te zijn door dit soort stomme dingen te doen.quote:
Das waar, maar je kúnt het wel krijgen, en daar ging het hier om.quote:Op maandag 15 augustus 2005 23:29 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
...maar de vraag blijft of je zoveel wilt lenen. Waar 'n hypotheekboer je niet op wijst is dat je ook nog het nodige kwijt bent aan gas/water/licht, VvE en/of onderhoud, OZB en andere ongein. Komt er allemaal nog bij.
http://www.omroep.nl/vara/tv/zembla/welcome2.html?20050224/zemblaquote:Op maandag 15 augustus 2005 22:31 schreef Klemvast het volgende:
PS die riedel over 91 procent onbebouwde oppervlakte in Nederland is correct denk ik, ik heb daar zowel een artikel als een Nederlandse tv-documentaire over gezien - misschien kan iemand me helpen om de naam of een link door te spelen.
quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:12 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Maar mocht je dat dan toch niet willen doorzetten, stel ik toch voor dat je op mijn advies in gaat.
Regel een tijdmachine, ga terug in de tijd om rechten te studeren, solliciteer bij De Brauw Blackstone Westbroek, trouw met een 6ejaars medicijnen en zorg derhalve voor een hypotheek (en huisje) naar jouw welbevinden.
Aangezien koeien tijden het transport ook nog eens meer ruimte hebben dan mensen in de NS in de spits mag je zelf je conclusies trekken.quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:33 schreef Andre70 het volgende:
Bovendien zal als we gaan inbreiden, zoals bouwen in de stadskernen heet, er nog minder groene ruimte in de stad beschikbaar zijn. Kinderen kunnen daar toch al nauwelijks spelen omdat alles helemaal vol staat met auto's. Zo gaan de laatste vrijplaatsen binnen de steden ook nog dichtgebouwd worden waardoor je daar helemaal geen kant meer op kunt.
Totaal dichtgetimmerde steden zijn het resultaat. Hieruit komt weer veel onderlinge overlast, frustratie en agressie voort.
En dat terwijl er van duizenden hectares weiland alleen een enkele koe geniet. Wat is hier nu belangrijk in dit land. De koeien of de mensen??
Schuur met zagen.... Hans Teeuwenquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 21:07 schreef StefanP het volgende:
[..]
Tellen is voor jou al te moeilijk, aangezien je 9% niet snapt. Het heeft er niks mee te maken dat de VS tig keer zo groot is, relatief gezien is Nederland ook vreselijk onbebouwd. Er is volop ruimte om bij te bouwen, een paar procent land is genoeg. Het is heus niet zo dat er daarna weer een paar % nodig zijn, en weer, en weer. Enkel wat ruimte om nu bij te bouwen voor de miljoenen extra mensen die er in NL bijgekomen zijn (een trend die zich niet doorzet). Ruimte om niet als ratten op elkaars lip te zitten. Dat heeft NIETS met de grootte van de VS te maken en hoe klein NL is vergeleken daarmee, maar alles met het gebruik van de grond in NL, want ondanks alles is er onnoemelijk veel ruimte in Nederland, volop om lekker vrij te bouwen. Wijken die MOOI zijn, waar mensen zich prettig voelen. Moet je eens opletten hoeveel fijner het in NL wonen zou zijn. Maar verder dan posts met één zin kom je toch nooit, jij zult het ver schoppen in het bedrijfsleven
Jan net geen Modaal is een slaperd als hij op zijn 30e of geen eigen huis heeft of geen spaargeld.quote:Jan netgeenmodaal, 30 jaar geen eigen vermogen.
Bron?quote:Vlaanderen is net zo dicht bevolkt als Nederland.
Geef mij maar Nederlandquote:Dat heeft ook zijn nadelen uiteraard, maar het gevolg is wel dat de prijs voor huizen en bouwgrond er veel lager ligt dan in Nederland.
Zonder landbouw geen mensen.quote:De koeien of de mensen??
Wie zegt dat je in nederland landbouw moet bedrijven?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zonder landbouw geen mensen.
Ik ben bang dat je hier dus letterlijk gelijk in hebt...quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Aangezien koeien tijden het transport ook nog eens meer ruimte hebben dan mensen in de NS in de spits mag je zelf je conclusies trekken.
De koeien dus![]()
![]()
![]()
![]()
Nu kopen en niet wachten wat de toekomst brengt. Want over een paar jaar zijn de huizen toch weer duurder. Dit door eventueel het nog schaarser maken van de bouwgrond.quote:
Ik denk dat ze met de hongerwinter blij waren dat er in Nederland landbouw werd bedrevenquote:Wie zegt dat je in nederland landbouw moet bedrijven?
Ik vermoed een goed ruimtelijk ordelijk beleid waar gedacht wordt aan alle belanghebbende.quote:Suggesties iemand???
Kun je ook met echte argumenten komen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk dat ze met de hongerwinter blij waren dat er in Nederland landbouw werd bedreven
Dit lijstje stond in een post van "Light" op pagina 1:quote:
Aangezien België uiteenvalt in een dichtbevolkt Vlaanderen en een veel minder dicht bevolkt Wallonië is het dan ook geen wonder dat de bevolkingsdichtheid van Vlaanderen en Nederland vergelijkbaar zijn.quote:Land Inwoners Oppervlakte Bevolkingsdichtheid
Bangladesh 144,319,628 144,000 1,002
Republic of China (Taiwan) 22,894,384 35,980 636
South Korea 48,422,644 98,480 491
Puerto Rico 3,916,632 9,104 430
Netherlands 16,407,491 41,526 395
Lebanon 3,826,018 10,400 367
Belgium 10,364,388 30,528 339
Japan 127,417,244 377,835 337
India 1,080,264,388 3,287,590 328
Oh, dan heeft Nederland een serieus probleem.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jawel. Je moet niet van andere afhankelijk zijn bij primaire levensbehoeften
Tot de rente gaat stijgen, dan zullen er heel wat huishoudens het schip in gaan. En het is niet de vraag óf de rente gaat stijgen maar wanneer. Met het nemen van een tophypotheek neem je dus een heel groot risico. Verder kan het zijn dat je in inkomen achteruit gaat door wat voor reden dan ook. Daar gaat je mooie huis. En probeer dan maar eens iets goedkopers te kopen of te huren.quote:Op maandag 15 augustus 2005 23:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat je véél meer kan lenen; eerder zo'n 195.000 euro.
Berekening: jaarinkomen is 12,96 x 2500 = 32400; de 0,96 is het vakantiegeld. Het is momenteel mogelijk zo'n 6 x het brutojaarsalaris te lenen, dan kom je aan zo'n 195.000 euro.
Emigreer en laat ze het in NL maar lekker uitzoeken. Kijk vervolgens lachend toe hoe de schapen stug blijven doen alsof er niets aan de hand is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:12 schreef Andre70 het volgende:
Suggesties iemand???
Dan moet je de rente lang vast zetten. Tien jaar is geloof ik mogelijk voor onder de 4%, je kunt natuurlijk ook 20 jaar vastzetten, tegen iets hogere rente.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:56 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Tot de rente gaat stijgen, dan zullen er heel wat huishoudens het schip in gaan. En het is niet de vraag óf de rente gaat stijgen maar wanneer. Met het nemen van een tophypotheek neem je dus een heel groot risico. Verder kan het zijn dat je in inkomen achteruit gaat door wat voor reden dan ook. Daar gaat je mooie huis. En probeer dan maar eens iets goedkopers te kopen of te huren.
En daar komen jouw argumenten ook op neer, jij wilt het niet, waarom is me echter een raadsel.quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Reeshof, Ijzeren Rijn en weet ik veel welke uitbreidingen nog meer zijn er ook gekomen. Maar dat wil niet zeggen dat het overal kan en overal een oplossing is
[..]
Als je plannen doorgaan heb je over 25 jaar geen kleinere gemeenten meer maar bestaat NB uit een stuk of 10 steden. Ik wil het niet in elk geval
Vrij raar.quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:24 schreef smiley54321 het volgende:
Ja want jij vreet natuurlijk wel alleen gras en mais om te overleven.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jawel. Je moet niet van andere afhankelijk zijn bij primaire levensbehoeften
Ikquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En welke visstick zet zijn rente niet 10 jaar vast als de rente gaat stijgen?
Slechts 4 procent aan de werkgelegenheid, volgens het CIA Factbook:quote:Op woensdag 17 augustus 2005 01:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wel vlees, melk, graan, eieren en dergelijke.
Maar misschien kan je gewoon mijn vraag beantwoorden [...] in hoeverre landbouw, akkerbouw en dergelijke bijdragen aan het BNP en de werkgelegenheid.
www.wikipedia.nlquote:Na de Verenigde Staten en Frankrijk is Nederland het derde exportland op het gebied van land- en tuinbouwproducten.
www.ser.nlquote:De export van agrarische producten en voedingsmiddelen bedroeg in 2001 bijna 45 miljard euro, oftewel bijna 20% van de totale goederenexport. Gelet op de agrarische import (26 miljard euro) levert dit een overschot op de agrarische handelsbelans op van 19 miljard euro. Daarmee is Nederland de grootste netto exporteur van agrarische producten en genotsmiddelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |