abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33480887
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Denk het. Het beeld wat geschetst wordt in de orginele tekst lijkt me niet verzonnen.
Wat klopt er niet aan mijn stukje dan? Wat ik daarin stel is net zo min verzonnen hoor.
pi_33480922
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:12 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Uit jouw mond zo te ruiken!!!!!!11
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33481130
burps
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_33481305
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:18 schreef kLowJow het volgende:
Wat klopt er niet aan mijn stukje dan? Wat ik daarin stel is net zo min verzonnen hoor.
Omdat het vreemd is om Nederland op gelijke hoogte te stellen met een willekeurig Arabisch land. Neem Saoedi-Arabië, waar vrouwen geen auto mogen rijden. Lijkt me toch duidelijk dat er een wereld van verschil is en dat niet valt te bagatelliseren met het veranderen van een stukje tekst.
  woensdag 28 december 2005 @ 20:28:53 #58
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33481318
Neem UAE, Dubai?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 28 december 2005 @ 20:29:09 #59
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33481332
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:28 schreef pberends het volgende:

[..]

[afbeelding]
Jaja, ik heb het gelezen.
pi_33481356
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:28 schreef pberends het volgende:

[..]

[afbeelding]
Connectekut is toch een democratisch bolwork?
  woensdag 28 december 2005 @ 20:30:50 #61
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33481387
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:28 schreef Yildiz het volgende:
Neem UAE, Dubai?
Welk van de twee landen had vrouwen laatst kiesrecht gegeven?

Maar hoeveel procent van de Arabische bevolking woont in deze twee landen?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  woensdag 28 december 2005 @ 20:31:11 #62
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33481405
Oi!

A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  woensdag 28 december 2005 @ 20:31:38 #63
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33481426
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:30 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Daar heb je me, maar het ging mij even om de techniek.
pi_33481498
Dubai gebruiken om de opkomst van de Arabische wereld, de islamitische wereld of whatsoever te gebruiken vind ik echt hilarisch.

Nogmaals een zwaluw maakt nog geen zomer.
pi_33481661
Ik ga film kijken .
pi_33481823
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:28 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Omdat het vreemd is om Nederland op gelijke hoogte te stellen met een willekeurig Arabisch land.
Waar doe ik dat dan?

Je mist het punt. De tekst is subjectief en nietszeggend, daarom is hij zo makkelijk om te vormen tot iets wat op Nederland van toepassing is.
quote:
Je mag het niet hardop zeggen, maar het is wel waar.
Altijd een leuke binnenkomer je mag niets meer zeggen, maar wanneer je het vooraf laat gaan door deze magische woorden, kan de waarheid eindelijk het licht zien.
quote:
De islam vertoont veel kenmerken van achterlijkheid.

Dit is volledig subjectief, daarbij is het enige "kenmerk van achterlijkheid" dat genoemd wordt:
quote:
Er worden in het Midden-Oosten schokkend weinig boeken en kranten gelezen,

In de Westerse Wereld leest men verbazend veel boeken en kranten nietwaar? Zijn wij achterlijk?
quote:
de Turkse schrijver Orhan Pamuk moet spitsroeden lopen,
Wat heeft dit met onderstaande te maken? Het lijkt me sterk dat hij de schrijver is van 1000 en 1 nacht.
quote:
in menig land leidt zelfs het bezit van het klassieke Arabische meesterwerk Duizend-en-een-nacht tot gevangenisstraf

Menig land, welk land dan bijvoorbeeld? Hoeveel is menig?
quote:
en het percentage analfabeten is in de islamitische wereld schrikbarend hoog.
Weer volledig subjectief. Hoe hoog moet het percentage zijn om schrikbarend hoog te zijn? Net zo hoog als op Amerikaanse middelbare scholen? Daarbij zijn er binnen "de islamitische wereld" enorme verschillen tussen verschillende landen. In sommige landen mogen meisjes bijvoorbeeld niet naar school, wat al snel 50% oplevert, in andere landen doen meisjes het beter dan jongens.
quote:
Wetenschap en technologie stellen weinig tot niets voor.
Ook vreselijk subjectief natuurlijk. Is de auteur wetenschapper? Heeft hij/zij onderzoek gedaan aan universiteiten aldaar? Wat wordt eigenlijk bedoeld met "Wetenschap en technologie"? De kennis die studenten ervan hebben? De mate waarin van deze kennis gebruik wordt gemaakt in industriën?
quote:
Sterker, in menig Arabisch land zitten wetenschappers achter de tralies
Zoals in elk land. Hier wordt de suggestie gewekt dat ze vastzitten omdat het wetenschappers zijn, maar gek genoeg wordt hier niet op ingegaan.
quote:
en islamitische studenten biologie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam willen niets weten van de evolutietheorie.
Grappig dat ze toch biologie volgen nietwaar? Als ze toch niet in die onzin geloven . Deze stelling zou net zo waar zijn wanneer je er "studenten biologie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam willen niets weten van de evolutietheorie" van maakt.
pi_33482073
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:33 schreef MrX1982 het volgende:
Dubai gebruiken om de opkomst van de Arabische wereld, de islamitische wereld of whatsoever te gebruiken vind ik echt hilarisch.

Nogmaals een zwaluw maakt nog geen zomer.
Cultuurrelativisme heer.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33482168
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:06 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Zelfs als je het individueel per land bekijkt vraag ik me af hoeveel ontwikkelingen je ziet die duiden op een herstel cq opleving. Of zie je Dubai als voorbode van de gloriedagen van weleer?

Een zwaluw maakt nog geen zomer.
Dubai, Tunesie, Marokko, Jordanie, allemaal zeer zeer zeer positieve ontwikkelingen. Economisch maar ook breder gezien.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 28 december 2005 @ 20:52:11 #71
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33482195
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:42 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Waar doe ik dat dan?

Je mist het punt. De tekst is subjectief en nietszeggend, daarom is hij zo makkelijk om te vormen tot iets wat op Nederland van toepassing is.
[..]

Altijd een leuke binnenkomer je mag niets meer zeggen, maar wanneer je het vooraf laat gaan door deze magische woorden, kan de waarheid eindelijk het licht zien.
[..]

Dit is volledig subjectief, daarbij is het enige "kenmerk van achterlijkheid" dat genoemd wordt:
[..]

In de Westerse Wereld leest men verbazend veel boeken en kranten nietwaar? Zijn wij achterlijk?
[..]

Wat heeft dit met onderstaande te maken? Het lijkt me sterk dat hij de schrijver is van 1000 en 1 nacht.
[..]

Menig land, welk land dan bijvoorbeeld? Hoeveel is menig?
[..]

Weer volledig subjectief. Hoe hoog moet het percentage zijn om schrikbarend hoog te zijn? Net zo hoog als op Amerikaanse middelbare scholen? Daarbij zijn er binnen "de islamitische wereld" enorme verschillen tussen verschillende landen. In sommige landen mogen meisjes bijvoorbeeld niet naar school, wat al snel 50% oplevert, in andere landen doen meisjes het beter dan jongens.
[..]

Ook vreselijk subjectief natuurlijk. Is de auteur wetenschapper? Heeft hij/zij onderzoek gedaan aan universiteiten aldaar? Wat wordt eigenlijk bedoeld met "Wetenschap en technologie"? De kennis die studenten ervan hebben? De mate waarin van deze kennis gebruik wordt gemaakt in industriën?
[..]

Zoals in elk land. Hier wordt de suggestie gewekt dat ze vastzitten omdat het wetenschappers zijn, maar gek genoeg wordt hier niet op ingegaan.
[..]

Grappig dat ze toch biologie volgen nietwaar? Als ze toch niet in die onzin geloven . Deze stelling zou net zo waar zijn wanneer je er "studenten biologie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam willen niets weten van de evolutietheorie" van maakt.
Er was laatst een opinie stuk in het NRC, met als titel 'De Islam is achterlijk', mijn vader die was 'verbaasd' over de informatie die in dat stuk naar boven kwam, voor mij was het geen verrassing maar het had zijn ogen geopend. Zo stond erin dat het aantal boeken dat wordt gepubliceert in de gehele Arabische wereld gelijk is aan Spanje. Ook dat de Arabische landen ver achter lopen op het gebied van onderwijs, wetenschap en vrije kunst.

Ik heb het stuk zelf helaas niet gelezen, maar misschien kan je wanneer je er zoveel vraagtekens bij hebt, het opvragen bij de bibliotheek, die bezitten nog wel een kopie.
pi_33482257
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:52 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Er was laatst een opinie stuk in het NRC, met als titel 'De Islam is achterlijk', mijn vader die was 'verbaasd' over de informatie die in dat stuk naar boven kwam, voor mij was het geen verrassing maar het had zijn ogen geopend. Zo stond erin dat het aantal boeken dat wordt gepubliceert in de gehele Arabische wereld gelijk is aan Spanje. Ook dat de Arabische landen ver achter lopen op het gebied van onderwijs, wetenschap en vrije kunst.

Ik heb het stuk zelf helaas niet gelezen, maar misschien kan je wanneer je er zoveel vraagtekens bij hebt, het opvragen bij de bibliotheek, die bezitten nog wel een kopie.
quote:
pi_33482266
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:30 schreef Pracissor het volgende:

[..]

UAE. Kijk, weer een positieve ontwikkeling, net als dat SA vrouwen wil gaan laten autorijden en nu ook verkiezingen uitschrijft. Net als dat Marokko de Mudawana heeft verandert, net als etc etc.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 28 december 2005 @ 20:54:58 #74
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33482300
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dubai, Tunesie, Marokko, Jordanie, allemaal zeer zeer zeer positieve ontwikkelingen. Economisch maar ook breder gezien.
Er zijn zeker positieve ontwikkelingen zichtbaar, toch is enige relativering verstandig. Enkele tientallen jaren geleden dacht men ook dat de Arabische wereld uit de slop zou kruipen (in de tijd van Nasser's Egypte etc.) maar juist het falen heeft bijgedragen aan het islamitische fundamentalisme.
pi_33482349
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:52 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Mooie moment opname, echter slaat het nergens op natuurlijk. In een moment opname kan je geen ontwikkelingen zien, het is statisch, tenzij je meerdere momentopnames maakt, dat doet de NRC niet . Het NRC is kennelijk zelf achterlijk, 20% van de moslims woont in de Arabische wereld.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')