Nou waarom vangen ze dan vissen ?quote:Op woensdag 28 december 2005 18:49 schreef Bucko het volgende:
(prooi is nooit in de buurt van water)
Ik heb nog nooit een visje in het bakje zien zwemmenquote:Op woensdag 28 december 2005 19:12 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Nou waarom vangen ze dan vissen ?
dat ze hun poot erin steken vind ik niet erg, maar dat ze de hele inhoud eruit gooien en alles nat is dat vind ik minder.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:06 schreef Bluezz het volgende:
Xena drinkt ook nooit uit een bakje als het naast het voer staat.
Maar uit de plantengieter, en boven bij haar slaapplekje staat nog een bak water.
Ik heb ooit een kat gehad die hetzelfde deed als jouw kat. Lepelde het water uit de bak met zijn pootje en likte het van zijn pootje af... heel apart maar niet af te leren vrees ik
Same here, mijn kat steekt zo haar kopje in mijn glas water, of waar ze maar water kan vinden, als ik dan haar een schaaltje met water voorschotel kijkt ze er niet eens naar omquote:Op donderdag 29 december 2005 13:45 schreef Paltos het volgende:
Onze kat durft dat ook wel doen.
Maar ze drinkt ook bijna nooit uit haar waterbakje. Liever uit plassen in de tuin...
dat lijkt me idd leuk uitzienquote:Op donderdag 29 december 2005 13:48 schreef MouseOver het volgende:
De baldadige etters, hoe durven ze!
Als het een te grote zooi wordt kun je ze eventueel een konijnendrinkfles geven, dat werkt goed.
quote:Op donderdag 29 december 2005 14:36 schreef MouseOver het volgende:
[..]
De pers van m'n zusje verdronk zichzelf met een gewoon bakje
Dat is wel een idee, de mijne drinkt echt zelden uit haar bakje, wel uit de doucheputje (ze lepelt de dekseltje eruit en dan hopsakee) en uit de vuile vaatwas waar water is ingelopen uit de kraan of uit de druppelende kraan zelf drinken. Smerige gewoontes en ik probeer haar al heel lang op andere manieren water te geven.quote:Op donderdag 29 december 2005 13:48 schreef MouseOver het volgende:
De baldadige etters, hoe durven ze!
Als het een te grote zooi wordt kun je ze eventueel een konijnendrinkfles geven, dat werkt goed.
Katten fontein.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:31 schreef buitenbeentje het volgende:
Ik kan het topic niet zo snel terug vinden, maar een tijd geleden was er hier het een en ander te doen over een soort kattenfontein. Dat is een kunststof bol waar het water overheen wordt gepompt. Misschien dat mede FOK!-kers je hiermee kunnen helpen?
Die bedoel ik, bedankt.quote:Op vrijdag 30 december 2005 01:27 schreef Kaatje_1406 het volgende:
[..]
Katten fontein.
Het werkt ideaal!!
En ze zakken ook nog steeds in prijs....
quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:29 schreef Roeji het volgende:
Same problem here.
Ik krijg het ze niet afgeleerd. Bakje 1 staat in de gootsteen, bakje 2 op het aanrecht.
Het was voor mij de enige manier om te voorkomen dat ik elke keer de vloer van de kattenkamer kon dweilen..quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:03 schreef Roeji het volgende:
@faithz: das eigenlijk best wel een goeie. Ik denk dat ik dat eens ga proberen. Alhoewel dat maar 1 deel van het probleem oplost. Het natte poten uitkloppen en aan de vloer afvegen zal wel blijven bestaan.
Gezien de hoeveelheid van die andere fonteintjes die aangeboden worden op marktplaats; ik denk het wel. Maar je kunt hem dus altijd op marktplaats zetten...quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:48 schreef Roeji het volgende:
Dus ik zou graag willen weten of die dierenshop moeilijk is met het terugnemen van dit soort artikelen.
quote:Op woensdag 28 december 2005 18:49 schreef Bucko het volgende:
Beide katten hebben de gewoonte wanneer ik vers water neerzet dat ze dit eruit gaan gooien met hun poten. Het begint met voorzichtig het pootje erin en dan lekker rond laten spetteren. Ze gaan nu zo ver dat de hele inhoud rond om de bakken ligt. Wat ze ook leuk vinden is om de brokjes in het waterbakje te gooien (even voorweken) en dan opeten. We hebben al een dienblad onder bakjes gelegd, maar dat weert ze niet.
Iemand bekend met dit probleem?Ik heb wel eens gelezen dat je een drinkbakje niet naast het voerbakje mag zetten, omdat dit in de natuur ook niet zo is (prooi is nooit in de buurt van water)
ze zijn nu bijna 10 maanden oud. Maar in het begin deden ze dit nog niet. Het is wat van de laatste paar maanden. Gisteren heb ik de voerbak en drinkbak uit elkaar gezet. Even dacht ik dat het beter ging, maar toen we gisteravond naar bed gingen en zij gingen drinken, gooiden ze weer de helft van het water eruitquote:Op maandag 2 januari 2006 01:07 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Hoe oud zijn je katten eigenlijk? Als ze jong zijn is het mss wel kittengedrag?
Zo te horen is het gewoon kattenbaldadigheid.quote:Op maandag 2 januari 2006 09:39 schreef Bucko het volgende:
[..]
ze zijn nu bijna 10 maanden oud. Maar in het begin deden ze dit nog niet. Het is wat van de laatste paar maanden. Gisteren heb ik de voerbak en drinkbak uit elkaar gezet. Even dacht ik dat het beter ging, maar toen we gisteravond naar bed gingen en zij gingen drinken, gooiden ze weer de helft van het water eruitdus.....ik ga sowieso een fontein halen, maar wat ik me daarbij afvroeg is dat je twee soorten hebt, eentje met uitstroomgedeelte en eentje alleen een fontein. Het lijkt mij als ik met uitstroom gedeelte zou pakken dat ze daar ook in gaan spetteren met de poten
![]()
Dat lijkt mij ook een erg leuke uitdaging voor de katten, maar niet voor jou natuurlijk.quote:Op maandag 2 januari 2006 09:39 schreef Bucko het volgende:
[..]
ze zijn nu bijna 10 maanden oud. Maar in het begin deden ze dit nog niet. Het is wat van de laatste paar maanden. Gisteren heb ik de voerbak en drinkbak uit elkaar gezet. Even dacht ik dat het beter ging, maar toen we gisteravond naar bed gingen en zij gingen drinken, gooiden ze weer de helft van het water eruitdus.....ik ga sowieso een fontein halen, maar wat ik me daarbij afvroeg is dat je twee soorten hebt, eentje met uitstroomgedeelte en eentje alleen een fontein. Het lijkt mij als ik met uitstroom gedeelte zou pakken dat ze daar ook in gaan spetteren met de poten
![]()
Haha dat méén je nietquote:Op maandag 2 januari 2006 18:55 schreef Bucko het volgende:
ik heb sinds gisteren geprobeerd de bakjes uit elkaar te halen omdat ik gelezen had dat het onnatuurlijk is als je voerbak en waterbak bij elkaar zet. Wat hebben die boeven nu gedaan.......hebben ze zelf het etensbakje terugeschoven naar het drinkbakje![]()
ja zo schiet het niet echt op![]()
Eigen willetjequote:Op maandag 2 januari 2006 18:55 schreef Bucko het volgende:
ik heb sinds gisteren geprobeerd de bakjes uit elkaar te halen omdat ik gelezen had dat het onnatuurlijk is als je voerbak en waterbak bij elkaar zet. Wat hebben die boeven nu gedaan.......hebben ze zelf het etensbakje terugeschoven naar het drinkbakje![]()
ja zo schiet het niet echt op![]()
Helaas is het geen baldadigheid die over gaat. een van de 2 sopt zn poot in t water en likt t af. De andere mept t water er gewoon voor de fun uit. Want die druppeltjes lopen toch zo grappigquote:Op maandag 2 januari 2006 17:04 schreef Dissolved het volgende:
[..]
Zo te horen is het gewoon kattenbaldadigheid.Ik denk dat het wel over gaat naarmate ze ouder worden (en jij blijft zeggen dat het niet mag).
Ik vind het gaaf idee, het lost ook gelijk een aantal ander problemen op, slijm in de bakken. en tevens had ik een duobak en een 3e losse bak ernaast waarin water, droogvoer, natvoer zitten. Vond ik altijd geen gezicht omdat de 3e bakje er duidelijk niet bij de duobakje hoorde.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:44 schreef Ardenlyn het volgende:
De beugel die zit erbij. Heb hem bij de Intratuin gehaald (heet nu Tuinen of zoiets)
Als je hem vind vergeet niet om het veertje eruit te halen achter het balletje anders is het veel te zwaar voor een kat om het balletje naar achteren te drukken.
En het is eigenlijk voor honden als ik het goed heb maar het werkt echt perfekt hier voor onze katten. En alle 8 hebben het geleerd
Ongeveer 4 jaar terug heb ik de eerste gekocht.
ik heb al gekeken mop, ik ga het ook bestellen uiteindelijk als ik ff wat winkeltjes ben langsgegaan zonder succes. Ik voel/zie liefst iets voordat ik hem koop.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:49 schreef Ardenlyn het volgende:
Ik heb het er nog nooit gezien maar wie weet.
En als je wilt kijk je bij die 2 linkjes die ik een paar berichtjes terug gegeven heb.
Nee niet in Assen, veeeeel zuidelijker. En idd gewoon met een balletje. Biba is het merk. Het is wel maar een kleine drinkopening, dat zal ook wel minder prettig zijn, maar als ze m gaan gebruiken koop ik een grotere.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:39 schreef Ardenlyn het volgende:
hun neuzen op de nieuwe 'feiten' aan het drukken
Wees gerust na een tijdje krijgen ze echt wel wat dorst en er zal vast 1tje het zelf gaan proberen en zo leren de anderen het ook. En geduld hebben.
Af en toe kwam er ook 1tje van ons kijken zo van waar is de bak waar ons water in zit.
En ik weer erheen van kijk, drukkend op het balletje en hun neusje er weer wat tegenaan doen, hier is water.
Het blijft even een rotwerkje maar zelfs onze gompie kater Pooh met een geheugen van 3 sec heeft het geleerd en dat wil heel wat zeggen.
Maar die waterbak moet wel weg anders hebben ze ook zoiets van waarom iets nieuws leren als we het ook uit die bak kunnen halen
Maar jouw fles is een met een balletje? Toevallig in Assen?
Die van mij 'krabt' echt in de waterbak, alsof het modder is.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:47 schreef Roeji het volgende:
@Lupa_solitaria; nou als op druppels water meppen territorium afbakenen is, dan denk ik dat ik ze naar de kattenpsych sturenHet is echt spelen en klieren. Eentje zit soms nl echt te kijken naar me, meet zn pootje boven het bakje. En dan hoppa, een plens water eruit. En zodra ik dan naar m toe ga om m op zn kop te geven, klopt ie zn poot uit en ben ik nat.
Totdat je katten ontdekken dat het ontzettend grappig is om de filters eruit te gaan pulken 's nachts.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:31 schreef buitenbeentje het volgende:
Ik kan het topic niet zo snel terug vinden, maar een tijd geleden was er hier het een en ander te doen over een soort kattenfontein. Dat is een kunststof bol waar het water overheen wordt gepompt. Misschien dat mede FOK!-kers je hiermee kunnen helpen?
Doen ze hier ook, alsof ze hun poten zijn aan het afvegen. En dat doen ze dan het liefste met natte poten tegen de ramen. Voorkeur verdient als de ramen net gewassen zijnquote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Die van mij 'krabt' echt in de waterbak, alsof het modder is.
Alleen aan die fontein met bol zit ook een waterbakje vast... en daar passen kattenpootjes ook in (om er nog maar niet van te spreken dat ze dat ding gaan verslepen door de hele keuken heen)quote:
Heb je geen douchebak? Stop erin en je hebt t zelfde idee. Of anders zo'n baby-badje, als je dat toevallig zou hebben.quote:Op zondag 8 januari 2006 18:21 schreef Ardenlyn het volgende:
Je kent je eigen katten beter dan ikWij hebben alle bakjes meteen weggehaald en dat werkte perfect maar die van jouw hebben dus wat langer de tijd nodig.
Geweldig idee met die badkuip! Hadden wij een bad dan zou ik Zalty er ook af en toe in doen met een laagje water. Zou hij schitterend vinden
Tja en die kelder was vloeken maarja hele leuke foto's overgehouden van Zalty in het keldertje
Ben echt zeer benieuwd wanneer het berichtje komt dat ze eruit drinken.
Misschien een wasmachine-lekbak? Die zet ik ze in de zomer altijd buiten. En dan een takje of een blaadje erin en de heren hebben de grootste lol. (en ik ookquote:Op maandag 9 januari 2006 13:00 schreef Ardenlyn het volgende:
onze douchevloer is vlak. Kan misschien wel eens een grote bak kopen en dan in hun kamer zetten. ligt toch zeil en dan kan hij lekker sputteren
Ik lees je antwoord nu pas. bedanktquote:Op donderdag 12 januari 2006 22:05 schreef Roeji het volgende:
Sisal is touw. Dan is het een muis of rol om aan te krabben. Net als een krabpaal zeg maar.
Whehehe... nee, bij de ene site moet je perse voor 15 euro bestellen (me poezen hebben al zoveel speelgoed) en bij de andere site kan je de tuit gwoon bestellen maar met verzendkosten komt het al op 10 euro neer.quote:Op zondag 22 januari 2006 10:40 schreef Ardenlyn het volgende:
Of zijn jullie allemaal door jullie katten in de hoek van de kamer gezet omdat ze hun waterbak terug willen
dat hebben die van mij gisteren ontdekt, nu maar hopen dat dit en fase is. Of is hier misschien ook weer een oplossing voor?quote:Op zondag 8 januari 2006 16:05 schreef Ro�a� het volgende:
[..]
Totdat je katten ontdekken dat het ontzettend grappig is om de filters eruit te gaan pulken 's nachts.
Ligt je woonkamer vol water en zwarte korreltjes.
Ik ben vandaag in een grote dierenwinkel wezen kijken (in den haag is het centrum gwoon open op zondag), daar hadden ze wel drinkflesjes met tuitjes (ze waren echt uitermate geschikt voor poezen, dit omdat de balletje gwoon naar beneden rolt, geen veertje erin), zelfs hele grote. Maar de tuit verkochten ze niet los, en de drinkflesjes waren allemaal uitsluitend geschikt om op tralies te bevestigen.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:51 schreef Ardenlyn het volgende:
SolidasRock: Dat is een nadeel dat je zoveel geld kwijt bent. Hier heb ik ze steeds bij de Intratuin gekocht. Bij een andere winkel heb ik er nooit echt op gelet of ze ze hebben.
Als het goed is heb ik voor de mensen met dit probleem ene oplossing gevonden. Ik heb van gaas (hele fijne structuur) een rechthoek uitgeknipt en dit voor de filter geplaatst in de uitsparing. NU moeten ze eerst door het gaas heen voordat ze aan de fiter kunnen komen. Het zit tevens stevig vast omdat wanneer je de bol erop plaatst het stevig vastgeklemd wordt.quote:Op zondag 22 januari 2006 13:58 schreef Bucko het volgende:
[..]
dat hebben die van mij gisteren ontdekt, nu maar hopen dat dit en fase is. Of is hier misschien ook weer een oplossing voor?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |