abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 december 2005 @ 18:49:47 #1
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_33477650
Beide katten hebben de gewoonte wanneer ik vers water neerzet dat ze dit eruit gaan gooien met hun poten. Het begint met voorzichtig het pootje erin en dan lekker rond laten spetteren. Ze gaan nu zo ver dat de hele inhoud rond om de bakken ligt. Wat ze ook leuk vinden is om de brokjes in het waterbakje te gooien (even voorweken) en dan opeten. We hebben al een dienblad onder bakjes gelegd, maar dat weert ze niet.

Iemand bekend met dit probleem? Ik heb wel eens gelezen dat je een drinkbakje niet naast het voerbakje mag zetten, omdat dit in de natuur ook niet zo is (prooi is nooit in de buurt van water)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bucko op 28-12-2005 19:06:09 ]
pi_33478444
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:49 schreef Bucko het volgende:
(prooi is nooit in de buurt van water)
Nou waarom vangen ze dan vissen ?
  woensdag 28 december 2005 @ 19:14:28 #3
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_33478504
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:12 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Nou waarom vangen ze dan vissen ?
Ik heb nog nooit een visje in het bakje zien zwemmen
pi_33482794
Xena drinkt ook nooit uit een bakje als het naast het voer staat.
Maar uit de plantengieter, en boven bij haar slaapplekje staat nog een bak water.

Ik heb ooit een kat gehad die hetzelfde deed als jouw kat. Lepelde het water uit de bak met zijn pootje en likte het van zijn pootje af... heel apart maar niet af te leren vrees ik
  donderdag 29 december 2005 @ 13:34:49 #5
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_33503054
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:06 schreef Bluezz het volgende:
Xena drinkt ook nooit uit een bakje als het naast het voer staat.
Maar uit de plantengieter, en boven bij haar slaapplekje staat nog een bak water.

Ik heb ooit een kat gehad die hetzelfde deed als jouw kat. Lepelde het water uit de bak met zijn pootje en likte het van zijn pootje af... heel apart maar niet af te leren vrees ik
dat ze hun poot erin steken vind ik niet erg, maar dat ze de hele inhoud eruit gooien en alles nat is dat vind ik minder.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 december 2005 @ 13:37:14 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_33503151
Zeil leggen Afleren zal moeilijk worden denk ik. Meestal als ze zoiets ontdekt hebben blijven ze het doen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_33503437
Zo'n probleempje hadden wij eerst ook.
Hadden drinkbakje naast t voerbakje. De brokjes gooide ze dan in het drinkbakje, en dan hengelde ze de brokjes eruit.
Gewoon opgelost door het te scheiden, maar ze heeft nu nog wel van dat soort acties.
Dus ze hengelt ook nog wel eens gewoon in het waterbakje..
Geprobeerd te waarschuwen maar ja het is een kat, het is nu wel minder maar nog niet helemaal over. Succes
Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday!
pi_33503461
Onze kat durft dat ook wel doen.
Maar ze drinkt ook bijna nooit uit haar waterbakje. Liever uit plassen in de tuin...
  donderdag 29 december 2005 @ 13:48:03 #9
123984 Heidi-
Eigenlijk heet ik geen Heidi.
pi_33503552
quote:
Op donderdag 29 december 2005 13:45 schreef Paltos het volgende:
Onze kat durft dat ook wel doen.
Maar ze drinkt ook bijna nooit uit haar waterbakje. Liever uit plassen in de tuin...
Same here, mijn kat steekt zo haar kopje in mijn glas water, of waar ze maar water kan vinden, als ik dan haar een schaaltje met water voorschotel kijkt ze er niet eens naar om
When I'm sad I stop being sad and be awesome instead. True story
  donderdag 29 december 2005 @ 13:48:29 #10
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33503563
De baldadige etters, hoe durven ze!

Als het een te grote zooi wordt kun je ze eventueel een konijnendrinkfles geven, dat werkt goed.
Vampire Romance O+
  donderdag 29 december 2005 @ 13:50:58 #11
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_33503644
quote:
Op donderdag 29 december 2005 13:48 schreef MouseOver het volgende:

Als het een te grote zooi wordt kun je ze eventueel een konijnendrinkfles geven, dat werkt goed.
dat lijkt me idd leuk uitzien

misschien dat ik toch maar eens de bakjes uit elkaar moet gaan halen.

Om de katten iets afleren heb ik al opgegeven. Plantenspuiten etc werkt bij hun niet! Het is een kat denk ik dan maar....het feit dat ze altijd zo lief kijken maakt allles weer goed
  donderdag 29 december 2005 @ 13:55:28 #12
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_33503801
Water

Sommige katten houden ervan om aan het waterbakje te tikken, en het over de keukenvloer te laten leeglopen. Er zijn grote "niet-tikbare" (pyramide-vormige) bakjes te verkrijgen bij dierenspeciaalzaak. Als de kat het water eruit peddelt, kunt u het bakje in de gootsteen zetten. Katten moeten altijd vers water ter beschikking hebben (behalve voor een operatie of een lange autorit), dus om het waterbakje weg te halen als u niet thuis bent is geen geschikte oplossing. Als de kat binnen en buiten kan rondlopen, kunt u het bakje buiten zetten.

http://www.calvencadecats.nl/gedrag_I.html
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 29 december 2005 @ 14:36:26 #13
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33505194
quote:
Op donderdag 29 december 2005 13:50 schreef Bucko het volgende:

[..]

dat lijkt me idd leuk uitzien
De pers van m'n zusje verdronk zichzelf met een gewoon bakje
Vampire Romance O+
  donderdag 29 december 2005 @ 14:41:11 #14
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_33505350
quote:
Op donderdag 29 december 2005 14:36 schreef MouseOver het volgende:

[..]

De pers van m'n zusje verdronk zichzelf met een gewoon bakje
pi_33511120
Ik kan het topic niet zo snel terug vinden, maar een tijd geleden was er hier het een en ander te doen over een soort kattenfontein. Dat is een kunststof bol waar het water overheen wordt gepompt. Misschien dat mede FOK!-kers je hiermee kunnen helpen?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  donderdag 29 december 2005 @ 17:51:35 #16
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33511686
Die van mij mogen ook graag met hun water klooien, ben bang dat dat niet af te leren valt.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_33512502
quote:
Op donderdag 29 december 2005 13:48 schreef MouseOver het volgende:

Dat is wel een idee, de mijne drinkt echt zelden uit haar bakje, wel uit de doucheputje (ze lepelt de dekseltje eruit en dan hopsakee) en uit de vuile vaatwas waar water is ingelopen uit de kraan of uit de druppelende kraan zelf drinken. Smerige gewoontes en ik probeer haar al heel lang op andere manieren water te geven.

maar een knijnefles, hmmm zal eens kijken...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2005 18:19:26 ]
pi_33526637
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:31 schreef buitenbeentje het volgende:
Ik kan het topic niet zo snel terug vinden, maar een tijd geleden was er hier het een en ander te doen over een soort kattenfontein. Dat is een kunststof bol waar het water overheen wordt gepompt. Misschien dat mede FOK!-kers je hiermee kunnen helpen?
Katten fontein.

Het werkt ideaal!!

En ze zakken ook nog steeds in prijs....
Stress is when you wake up screaming
and realize you haven't fallen asleep yet.
pi_33533530
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 01:27 schreef Kaatje_1406 het volgende:

[..]

Katten fontein.

Het werkt ideaal!!

En ze zakken ook nog steeds in prijs....
Die bedoel ik, bedankt.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:29:54 #20
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_33537721
Same problem here.

Ik krijg het ze niet afgeleerd. Bakje 1 staat in de gootsteen, bakje 2 op het aanrecht. Bakjes 3 en 4 staat op een zeil en dienblad op de grond. Naar de laatste 2 kijken ze sinds ze op een andere plaats staan niet meer om. Oftewel geen gespetter meer, maar ze drinken er ook niet uit. Bakje 1 word zodra het met vers water gevuld is en ik me omdraai, vakkundig omgekieperd. Bakje 2 word lieflijk over de hele aanrecht uitgesmeerd.

Oftewel, continu dweilen en natte kattenpoten opvegen. Ik krijg er een punthoofd van. De katten fontein, die bol, heb ik uitgeprobeerd. Maar van ellende na een week weer teruggebracht naar de winkel. De heren weigerden om nog te drinken en zodra iemand een glas drinken had (of t nu cola, water of appelsap was) dan staken ze hun kop daarin en lebberden het zo goed als leeg.

Ik ben nu op zoek naar een andere kattenfontein. De cat-fountain. Het water loopt bij die uit een soort gootje. Alsof het een kraan is die loopt. Alleen op dit moment is ie in geen enkele dierenwinkel te vinden. Als iemand hem tegen komt dan hoor ik dat graag!!!
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_33537895
Misschien vinden ze de vloer zo smerig dat ze je alvast een handje wil helpen met dweilen?
Mijn katten drinken niet uit hun bakjes, ondanks 's ochtends en 's avonds vers water. Ze drinken wel uit colaglazen (met cola er in...) , de afwasteil, de dweil-emmer, en de vijver bij de buren. Muis likt aan de schuifpui als het geregend heeft. Ondankbare beesten, ik koop nog eens een drinkbakje...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:48:44 #22
63411 Roeji
pi_33538450
hahaha. Tja ze zijn wel gek van huishoudelijke karweitjes. Als ik met de zwabber rondga zit er eentje op en de andere hangt eraan. tijdens het dweilen moet ik ze opsluiten want ze hengelen vrolijk in de emmer of gaan slidings maken over de natte vloer.

Ze drinken het liefste uit de badkuip of aan de kraan. en dan nemen ze meteen een bad.
Ik heb nog eens gezocht naar die Cat-Fountain. Ze hebben m bij die dierenshop uit het topic over de cat-it bol. Iemand ervaring verder met die shop? Ik zou m dan via internet willen bestellen (is te ver rijden voor mij). Maar ik weet natuurlijk niet of die 2 dwazen m gaan gebruiken. Dus ik zou graag willen weten of die dierenshop moeilijk is met het terugnemen van dit soort artikelen.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33538642
Bij ons hetzelfde verhaal.. ik heb het drinkbakje nu in een afwasteil zitten, die hebben ze nog niet omgekregen
Trotse mamma :)
  Moderator / Miss SHO vrijdag 30 december 2005 @ 13:53:50 #24
22592 crew  Ole
pi_33538647
Ik wil ook zo'n fontein!!!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:03:19 #25
63411 Roeji
pi_33539008
@faithz: das eigenlijk best wel een goeie. Ik denk dat ik dat eens ga proberen. Alhoewel dat maar 1 deel van het probleem oplost. Het natte poten uitkloppen en aan de vloer afvegen zal wel blijven bestaan.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33539896
die fonteintjes zijn stoer
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:42:49 #27
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33540531
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:29 schreef Roeji het volgende:
Same problem here.

Ik krijg het ze niet afgeleerd. Bakje 1 staat in de gootsteen, bakje 2 op het aanrecht.
Geweldig, hier net zo! En bij mij staat bakje 3 boven in de badkamer
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  vrijdag 30 december 2005 @ 15:01:44 #28
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_33541303
ja die kattenfontein ken ik, maar ik vraag me af of ze dan niet naar dat straaltje gaan meppen en alsnog alles over de grond ligt. Bij mij drinken ze wel uit het bakje en soms uit de douchebak, maar eerst moet het water eromheen liggen

maar ik denk dat ik toch maar eens ga kijken naar een fonteintje.
pi_33542637
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:03 schreef Roeji het volgende:
@faithz: das eigenlijk best wel een goeie. Ik denk dat ik dat eens ga proberen. Alhoewel dat maar 1 deel van het probleem oplost. Het natte poten uitkloppen en aan de vloer afvegen zal wel blijven bestaan.
Het was voor mij de enige manier om te voorkomen dat ik elke keer de vloer van de kattenkamer kon dweilen..

Poten afvegen doe ik niet aan, het is laminaat en dat is zo weer schoon.
Trotse mamma :)
pi_33542863
Afwasteil eromheen werkt bij ons ook. Boo neigt nog steeds om er een waterballet van te maken, maar het water ligt niet meer op het parket
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:48 schreef Roeji het volgende:
Dus ik zou graag willen weten of die dierenshop moeilijk is met het terugnemen van dit soort artikelen.
Gezien de hoeveelheid van die andere fonteintjes die aangeboden worden op marktplaats; ik denk het wel. Maar je kunt hem dus altijd op marktplaats zetten...

[ Bericht 27% gewijzigd door Whiskers op 30-12-2005 15:50:09 ]
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_33615759
Wij gebruiken hier een drinkfles. Lijkt op een fles die konijnen ook hebben maar dan heb je alleen de tuit en je schroefd er een frisdrankfles op. Is bv te koop bij de Intratuin.
Het enige wat je wel even moet doen is het veertje achter het balletje eruit halen.
Werkt perfect.
Het is wel even wennen voor ze.
Wij hebben de drinkbakken weggezet en de fles opgehongen en wat lekker aan de uiteinde gesmeerd zodat ze er aan gingen likken.
Daardoor kwam er water uit en op het laatst hadden ze het door.

De 3 laatste katten hebben het als kitten geleerd met een konijne drinkfles. Binnen een paar uur hadden ze het perfect door
pi_33615868
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:49 schreef Bucko het volgende:
Beide katten hebben de gewoonte wanneer ik vers water neerzet dat ze dit eruit gaan gooien met hun poten. Het begint met voorzichtig het pootje erin en dan lekker rond laten spetteren. Ze gaan nu zo ver dat de hele inhoud rond om de bakken ligt. Wat ze ook leuk vinden is om de brokjes in het waterbakje te gooien (even voorweken) en dan opeten. We hebben al een dienblad onder bakjes gelegd, maar dat weert ze niet.

Iemand bekend met dit probleem? Ik heb wel eens gelezen dat je een drinkbakje niet naast het voerbakje mag zetten, omdat dit in de natuur ook niet zo is (prooi is nooit in de buurt van water)
Haha sorry maar ik moest toch even lachen, ik kan het zo voor me zien

Ik kan je helaas geen raad geven, wel wil ik even kwijt dat een van onze katten drinkt door middel van pootjedopen hehe ziet er ook al zo grappig uit...

Hoe oud zijn je katten eigenlijk? Als ze jong zijn is het mss wel kittengedrag?
#geen
  maandag 2 januari 2006 @ 09:39:40 #33
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_33619011
quote:
Op maandag 2 januari 2006 01:07 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Hoe oud zijn je katten eigenlijk? Als ze jong zijn is het mss wel kittengedrag?
ze zijn nu bijna 10 maanden oud. Maar in het begin deden ze dit nog niet. Het is wat van de laatste paar maanden. Gisteren heb ik de voerbak en drinkbak uit elkaar gezet. Even dacht ik dat het beter ging, maar toen we gisteravond naar bed gingen en zij gingen drinken, gooiden ze weer de helft van het water eruit dus.....ik ga sowieso een fontein halen, maar wat ik me daarbij afvroeg is dat je twee soorten hebt, eentje met uitstroomgedeelte en eentje alleen een fontein. Het lijkt mij als ik met uitstroom gedeelte zou pakken dat ze daar ook in gaan spetteren met de poten
pi_33630335
quote:
Op maandag 2 januari 2006 09:39 schreef Bucko het volgende:

[..]

ze zijn nu bijna 10 maanden oud. Maar in het begin deden ze dit nog niet. Het is wat van de laatste paar maanden. Gisteren heb ik de voerbak en drinkbak uit elkaar gezet. Even dacht ik dat het beter ging, maar toen we gisteravond naar bed gingen en zij gingen drinken, gooiden ze weer de helft van het water eruit dus.....ik ga sowieso een fontein halen, maar wat ik me daarbij afvroeg is dat je twee soorten hebt, eentje met uitstroomgedeelte en eentje alleen een fontein. Het lijkt mij als ik met uitstroom gedeelte zou pakken dat ze daar ook in gaan spetteren met de poten
Zo te horen is het gewoon kattenbaldadigheid. Ik denk dat het wel over gaat naarmate ze ouder worden (en jij blijft zeggen dat het niet mag).
Buurman, ik hier?
pi_33632824
wij hebben hier een duiveltje lopen dat gek is op de condens op de ruiten, het douchegordijn en vaat waar nog wat water opstaat. Hij maakt er gelukkig geen zooitje van en broerlief drinkt wel keurig uit het bakje
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  maandag 2 januari 2006 @ 18:55:48 #36
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_33633619
ik heb sinds gisteren geprobeerd de bakjes uit elkaar te halen omdat ik gelezen had dat het onnatuurlijk is als je voerbak en waterbak bij elkaar zet. Wat hebben die boeven nu gedaan.......hebben ze zelf het etensbakje terugeschoven naar het drinkbakje

ja zo schiet het niet echt op
pi_33637341
quote:
Op maandag 2 januari 2006 09:39 schreef Bucko het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook een erg leuke uitdaging voor de katten, maar niet voor jou natuurlijk.
#geen
pi_33637357
quote:
Op maandag 2 januari 2006 18:55 schreef Bucko het volgende:
ik heb sinds gisteren geprobeerd de bakjes uit elkaar te halen omdat ik gelezen had dat het onnatuurlijk is als je voerbak en waterbak bij elkaar zet. Wat hebben die boeven nu gedaan.......hebben ze zelf het etensbakje terugeschoven naar het drinkbakje

Haha dat méén je niet
Ooh wat een beesten
#geen
pi_33714923
ik gooi altijd water bij het blikvoer, voor de rest drink me kat meestal buiten (het waterbakje is al heeel lang geleden afgeschaft, drinken daaruit doet ie toch niet )

hij heeft weleens periodes gehad waarin ie met het eten ging gooien en smeren, of dat ie het eerst met het pootje oppakte en daarvan opat
  donderdag 5 januari 2006 @ 11:58:49 #40
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33723699
quote:
Op maandag 2 januari 2006 18:55 schreef Bucko het volgende:

Eigen willetje

dat terugschuiven gaf zeker een hoop zooi nietwaar?
Vampire Romance O+
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:47:39 #41
63411 Roeji
pi_33724997
quote:
Op maandag 2 januari 2006 17:04 schreef Dissolved het volgende:

[..]

Zo te horen is het gewoon kattenbaldadigheid. Ik denk dat het wel over gaat naarmate ze ouder worden (en jij blijft zeggen dat het niet mag).
Helaas is het geen baldadigheid die over gaat. een van de 2 sopt zn poot in t water en likt t af. De andere mept t water er gewoon voor de fun uit. Want die druppeltjes lopen toch zo grappig in de gootsteen naar beneden. Daar gaat ie dan vervolgens op springen (heeft een beetje zijn eigen spelletje verzonnen). En het zeggen dat het niet mag helpt niet. Ik kan me schor schreeuwen, ik kan het lief vragen, ik kan m oppakken en ergens anders neerzetten, ik kan de kraan openzetten op ze. Geen effect. Die oren zijn alleen bedoelt om de pluimpjes te dragen wat er op zitten.

En sowieso doen ze het meestal als ik er niet bij ben. Dan kom je thuis en dan sop je zo door de keuken heen. Bij wijze van spreken.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33729264
hmm dat aflikken is vrij normaal
dat doen heel veel katten

dat laatste is lastiger
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:47:58 #43
63411 Roeji
pi_33740243
Dat aflikken vind ik ook geen probleem. Maar dat ze vervolgens met hun pootjes staan te wapperen en de keukenkastjes vol met spetters hangen, vind ik toch wat minder. En vooral die wat t water uit t bakje mept, die heeft van die lekkere dikke, wollige poten waar veel water aan blijft hangen en die sopt dan vrolijk door de keuken heen.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33740452
Ik leef mee met de TS . 1 van mijn katten heeft het idee dat de waterbak van de hond haar speeltje is.
Ik moet ook 's ochtends regelmatig zoeken naar die bak als ik mijn bed uit kom . Ze schopt 'm gewoon de hele kamer rond. Meestal volg ik de plassen en vind ik het bakje wel.
Ik heb het al opgegeven om het af te leren.
Ze doet het overigens nooit met haar eigen bakje (zo'n metalen duo bak). Maar in de zomer als ik een extra waterbak op tafel zet ligt die ook standaard na een uur al op de grond .

Ik kan natuurlijk ook het waterbakje van de hond wegzetten 's nachts maar dat vergeet ik altijd
ijs_beer fan!
pi_33741160
Of je leert hun hetgene wat ik voorstelde
Geen troep meer.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 10:10:32 #46
63411 Roeji
pi_33757069
werkt die fles dan echt? Ik zie die 2 van mij nog niet echt aan een fles lurken. Maar ik ga straks toch er eens naar kijken bij de intratuin. Ik ben er benieuwd naar.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33762256
Hier drinken ze er al iets van 4 jaar uit zo'n fles.
Zalty mag ook zeer graag spelen met water. Altijd troep erin, haren, kattebak spul enz.
Nu geen last meer van. Hun hebben vers water en ik een schoon huis

Het enige waaar je op moet letten is om de zoveel tijd er een schone fles op schroeven. Maar iedereen drinkt weleens fris of iets anders uit zo'n fles dus dat moet geen probleem zijn.

Haal wel het veertje achter het balletje eruit.
Zoals ik al zei ik heb de waterbakken weggedaan en er ook niet 1tje bij gezet ze hadden alleen maar de fles en geen ander waterdrinkiets.
Smeer er wat lekkers op zoals bv wat van hun blikvlees o.i.d.
Ik heb ze met hun neus er naar toe gebracht en ervoor gezorgd dat hun neus ff het balletje aantikt zodat er wat water uitkwam.

Het is geduld hebben en hun wel meehelpen zodat ze het door krijgen. Maar de 5 oudsten hadden het binnen een paar dagen helemaal perfect door (2 dagen volgens mij ) en we hadden een paar dagen later ook nog 3 kittens (6 a 7 weken oud) erbij gehaald en die hebben we een konijnefles gegeven.
Naast die van de oudste katten neergezet en omdat de oudsten het al konden hebben de kleinsten het van hun geleerd. Echt binnen een paar uur wisten de kleinsten het.
Echt zo leuk om te zien

Hier is een foto dat je kunt zien dat Pepper (kleine) het wil leren van Zalty (grote witte rooie).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2006 13:07:40 ]
  vrijdag 6 januari 2006 @ 19:47:29 #48
63411 Roeji
pi_33776723
Nou ik ben bij intratuin geweest, maar losse drinkdingen hebben ze niet. Wel dus met fles en al. Er lag een waar een liter in kon incl bevestigings materiaal voor aan de muur, kostte ong 10 euro. Ik heb om t te proberen een maat kleiner meegenomen (dan hoef ik maar 3 euro weg te gooien als ze t niet gebruiken). Daar zat alleen zo'n ijzertje bij om aan de kooi te hangen. Dus ik heb mn crea-bea talent even losgelaten en t zaakje hangt nu aan de krabpaal.

Boter eraan gesmeerd. Maar ze waren zo handig om de boter eraf te likken zonder dat ze aan t balletje kwamen. Vervolgens blikvoer geprobeerd, een kliederboel werd t maar ja, je moet wat over hebben voor t goeie doel. Zullen we maar zeggen.
Eentje heeft inmiddels wel al gelikt aan het balletje, maar snapte t volgens mij nog niet helemaal. Vannacht laat ik hun bakjes er nog even bij staan en morgen vroeg maar weer een poging met lekkers erlangs te smeren en dan gaan de bakjes weg.

Dus keep your fingers crossed. Dit zou dan wel een geweldige oplossing zijn.

TRouwens ardenlyn, zit er een wit uiteinde aan dat drink-mondstuk wat jij hebt? Want dan heb ik m zien liggen, alleen zat er ook een fles bij en stond erop dat ie voor knaagdieren was. Die wat ik heb ( althans de grote fles) stond op dat t o.a. voor kleine honden was.
Is trouwens een geweldige foto.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33778225
Nou ben zeer benieuwd. Maar je hebt een ander dan ik denk ik. De uiteinde hier is van metaal.
Zal een foto maken en die zet ik tijdelijk even op een pagina. Deze is niet bedoeld daarvoor dus ik haal hem er binnenkort weer ervan af
Maar heb er een cdtje naast gelegd zodat je kunt zien hoe groot hij is.

Het beste is wel om de drinkbak weg te halen. Het is sneu maar zo leren ze het sneller.
En af en toe even hun neusje er tegen aan duwen zodat ze merken dat er water uit komt.
Ik ben wel benieuwd welke jij hebt eigenlijk. Heb je misschien een naam?
Ik zal voor je duimen!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2006 20:33:12 ]
pi_33778492
Ardenlyn, ik heb teruggelezen maar je verteld niet waar je jouw "konijnenfles" vandaan hebt? Het merk ervan is? Hoe duur was het? die beugel die te zien is op de andere foto die de fles vasthoud, is dat eigen werk of zat het erbij?

edit: inmiddels lees ik dat je infratuin geschreven hebt (niet goed gelezen sorrie). Heb jij die van jou ook daar gekocht? Hoe lang geleden heb je het gekocht? was het ook daadwerkenlijk voor konijnen? want als ik in infratuin aankom wil ik niet uren rondlopen en niet weten waar ik moet zoeken...?

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2006 20:43:22 ]
pi_33778613
De beugel die zit erbij. Heb hem bij de Intratuin gehaald (heet nu Tuinen of zoiets)
Als je hem vind vergeet niet om het veertje eruit te halen achter het balletje anders is het veel te zwaar voor een kat om het balletje naar achteren te drukken.
En het is eigenlijk voor honden als ik het goed heb maar het werkt echt perfekt hier voor onze katten. En alle 8 hebben het geleerd
Ongeveer 4 jaar terug heb ik de eerste gekocht.

hier heb ik een paar links waar hij ook te koop is: http://www.jopet.nl/nl/dept_13.html
http://www.kebo-ned.nl/nl/dept_13.html

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2006 20:54:20 ]
pi_33778840
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 20:44 schreef Ardenlyn het volgende:
De beugel die zit erbij. Heb hem bij de Intratuin gehaald (heet nu Tuinen of zoiets)
Als je hem vind vergeet niet om het veertje eruit te halen achter het balletje anders is het veel te zwaar voor een kat om het balletje naar achteren te drukken.
En het is eigenlijk voor honden als ik het goed heb maar het werkt echt perfekt hier voor onze katten. En alle 8 hebben het geleerd
Ongeveer 4 jaar terug heb ik de eerste gekocht.
Ik vind het gaaf idee, het lost ook gelijk een aantal ander problemen op, slijm in de bakken. en tevens had ik een duobak en een 3e losse bak ernaast waarin water, droogvoer, natvoer zitten. Vond ik altijd geen gezicht omdat de 3e bakje er duidelijk niet bij de duobakje hoorde.

Ook is het water schoner omdat hun eten niet erin kunnen vallen. Geen stopcontact nodig hiervoor (overweegde heel ff een kattenfontein te kopen namelijk). Ik zal eens kijken waar de infratuin/het tuinen zit in den haag (als er al 1tje zit). En ja, dat van de veertje eruithalen heb ik gelezen.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 20:53:11 #53
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_33778861
Mijn konijn deed het ook.
Tot we erachter kwamen dat het water steenkoud was op de vloer.
Nu wacht hij/doet moeilijk bij zijn waterbak
in het ergste geval tilt hij hem op met zijn tanden om telaten horen dat hij wil drinken
en dan krijgt hij van ons lauwwarm water
Probleem opgelost/in de zomer doet hij het niet.
Klaar?
Ik niet!
pi_33779177
Precies schoon water voor hun en geen geklieder in huis.
Vond het altijd zo ranzig dat haar in hun water of van die klonten houtkorrel.

Die beugel kan je op 2 manieren gebruiken. Je kan hem aan de muur schroeven maar er zit nog een hulpstukje bij met rubber zodat je hem aan een bench kunt schroeven.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 23:57:21 #55
63411 Roeji
pi_33785207
Ik heb het gewoon op de dierenafdeling gevonden bij de intratuin. Daar staan konijnen en katten spullen een beetje bij mekaar (bij de intratuin hier dan)
Een naam, ik zal dadelijk eens kijken. Het is gewoon zo'n complete set. JE hebt er ook die met die brede doppen liggen (die wat je eigenlijk altijd in een konijnhok ziet hangen, rode dop). DIe wat ik heb heeft een groene dop en er staan wat beestjes op de fles. Is niet doorzichtig die fles.

Ik ben ze om t half uur met hun neuzen op de nieuwe 'feiten' aan het drukken. Maar t wil nog niet vlotten. Morgen over dag gaat dat een stuk beter.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33787962
hun neuzen op de nieuwe 'feiten' aan het drukken

Wees gerust na een tijdje krijgen ze echt wel wat dorst en er zal vast 1tje het zelf gaan proberen en zo leren de anderen het ook. En geduld hebben.

Af en toe kwam er ook 1tje van ons kijken zo van waar is de bak waar ons water in zit.
En ik weer erheen van kijk, drukkend op het balletje en hun neusje er weer wat tegenaan doen, hier is water.
Het blijft even een rotwerkje maar zelfs onze gompie kater Pooh met een geheugen van 3 sec heeft het geleerd en dat wil heel wat zeggen.
Maar die waterbak moet wel weg anders hebben ze ook zoiets van waarom iets nieuws leren als we het ook uit die bak kunnen halen

Maar jouw fles is een met een balletje? Toevallig in Assen?
pi_33788115
Wat ik me afvraag, wordt dit niet gewoon ook in een dierenwinkel verkocht?
pi_33788167
Ik heb het er nog nooit gezien maar wie weet.
En als je wilt kijk je bij die 2 linkjes die ik een paar berichtjes terug gegeven heb.
pi_33788253
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:49 schreef Ardenlyn het volgende:
Ik heb het er nog nooit gezien maar wie weet.
En als je wilt kijk je bij die 2 linkjes die ik een paar berichtjes terug gegeven heb.
ik heb al gekeken mop, ik ga het ook bestellen uiteindelijk als ik ff wat winkeltjes ben langsgegaan zonder succes. Ik voel/zie liefst iets voordat ik hem koop.

edit: 1 van de 2 links was goedkoper en is opgeslagen als bookmark in me browser.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2006 01:54:09 ]
pi_33788361
Kan je verzekeren dat het superstevig spul is. Kijk maar naar de foto.
Maar ik snap wat je bedoeld. Als ik iets niet ken wil ik het ook graag in het echt zien.

Nog 1 klein dingetje wie weet overbodig maar voor wie er zo'n ding gaat kopen als je er nieuw water in hebt gedaan duw het balletje naar achteren nadat je hem hebt omgekeerd zodat de druk ervan af is. Zodra je hem namelijk omkeerd dan zuigt het iets vacuum.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2006 02:04:25 ]
  zaterdag 7 januari 2006 @ 09:41:37 #61
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_33791900
De enige echte reden waarom katten dit doen is te lezen in het geweldige "Kreativity For Kats" van Fritz Leiber.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  zaterdag 7 januari 2006 @ 09:53:21 #62
63411 Roeji
pi_33791963
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:39 schreef Ardenlyn het volgende:
hun neuzen op de nieuwe 'feiten' aan het drukken

Wees gerust na een tijdje krijgen ze echt wel wat dorst en er zal vast 1tje het zelf gaan proberen en zo leren de anderen het ook. En geduld hebben.

Af en toe kwam er ook 1tje van ons kijken zo van waar is de bak waar ons water in zit.
En ik weer erheen van kijk, drukkend op het balletje en hun neusje er weer wat tegenaan doen, hier is water.
Het blijft even een rotwerkje maar zelfs onze gompie kater Pooh met een geheugen van 3 sec heeft het geleerd en dat wil heel wat zeggen.
Maar die waterbak moet wel weg anders hebben ze ook zoiets van waarom iets nieuws leren als we het ook uit die bak kunnen halen

Maar jouw fles is een met een balletje? Toevallig in Assen?
Nee niet in Assen, veeeeel zuidelijker. En idd gewoon met een balletje. Biba is het merk. Het is wel maar een kleine drinkopening, dat zal ook wel minder prettig zijn, maar als ze m gaan gebruiken koop ik een grotere.
Het voordeel is dat er nu een druppel aanhangt. Dat vinden ze behoorlijk interessant. Maar echt eraan drinken vinden ze nog niks. Maar het heeft toch wel een poosje nodig voor ze het door hebben. Misschien ook door dat ze dat bolletje eigenlijk met hun tong moeten 'wegduwen' vinden ze het eng. Een kat is niet echt gewend om zoiets te doen.

Maar ik heb er goede hoop in dat het gaat lukken En anders ga ik gewoon konijnen houden
Ik ben zo blij, zo blij
  zaterdag 7 januari 2006 @ 09:56:37 #63
63411 Roeji
pi_33791980
@ solidasrock; volgens mij word het ook wel in dierenwinkels verkocht. Die wat ik heb gekocht sowieso wel. Die van Ardenlyn ziet er een stuk spectaculairder uit, maar zal bij de grotere dierenwinkel vast wel te krijgen zijn.

@lizardtattoo: vertel eens. Ben wel benieuwd naar die reden.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33792015
een kat van mij drinkt ook nooit uit de waterbak, maar altijd uit de kraan in de keuken, gek beest...
pi_33792072
Kee, heb niet het hele topic gelezen, maar een van mijn katten doet dit ook. Het is een vorm van territoriummarkering. Een vrij nutteloze vorm, dat wel, maar de kat markeert het water als zijnde zijn/haar bezit. Dat is me althans verteld door iemand die er verstand van had.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 10:47:51 #66
63411 Roeji
pi_33792466
@Ardenlyn: grappig, jopet zit dus hier bij mij om de hoek zo'n beetje. Ik wist niet eens dat ze hier zaten. Ik ga daar eens kijken komende week.
Tussenstand: ik ben er eens achteraan gekropen om ze steeds met die fles natte neuzen te bezorgen. En zowaar likte er een van de 2 aan!! Oke het was maar van korte duur. Fles weer opgehangen en even de neuzen ertegen geduwd. Nu maar hopen dat t gaat werken.

@Lupa_solitaria; nou als op druppels water meppen territorium afbakenen is, dan denk ik dat ik ze naar de kattenpsych sturen Het is echt spelen en klieren. Eentje zit soms nl echt te kijken naar me, meet zn pootje boven het bakje. En dan hoppa, een plens water eruit. En zodra ik dan naar m toe ga om m op zn kop te geven, klopt ie zn poot uit en ben ik nat.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33792509
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 10:47 schreef Roeji het volgende:
@Lupa_solitaria; nou als op druppels water meppen territorium afbakenen is, dan denk ik dat ik ze naar de kattenpsych sturen Het is echt spelen en klieren. Eentje zit soms nl echt te kijken naar me, meet zn pootje boven het bakje. En dan hoppa, een plens water eruit. En zodra ik dan naar m toe ga om m op zn kop te geven, klopt ie zn poot uit en ben ik nat.
Die van mij 'krabt' echt in de waterbak, alsof het modder is.
pi_33794718
Ik heb echt het idee dat het goed komt Roeji
Handig dat die in de buurt zit
En het grotere balletje wat wij hebben zal wel wat prettiger zijn ik hoop dat ze het ook in de winkel bij jouw verkopen. Maar ze zullen het vast ook kunnen leren met die kleine.
En bij ons begon het ook met een beetje likken en nu drinken ze er al dik 4 jaar uit.

Dat met het territorium afbakennen geloof ik niets van want Zalty die doet het echt puur voor de lol als er een bak zou staan.
In het oude huis is de kelder volgelopen met een laag water van een paar cm diep. Na een hoop gevloek omdat alles kleddernat was heb ik Zalty er maar ingezet van geniet er maar van kerel. Surprise eitje erbij en meneer had echt dikke lol.
  zondag 8 januari 2006 @ 12:07:11 #69
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_33826962
Roeji, het is een grappig verhaal, geschreven vanuit het standpunt van de kat. Die gooit steeds water uit zijn bakje in het kader van een wetenschappelijk experiment. Zijn baasjes denken dat het komt omdat het water niet lekker genoeg is en proberen van alles met allerlei soorten mineraalwater, water met smaakjes, gedestilleerd water etc etc, andere bakjes, andere plek, tot ze er wanhopig van worden, maar het kitten blijft ermee spelen omdat hij wil weten hoe de druppels reageren op zijn pootje.
In een ander verhaal is datzelfde kitten bezig een encyclopedie van geuren aan te leggen.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  zondag 8 januari 2006 @ 16:01:59 #70
63411 Roeji
pi_33834057
@ lizardtattoo; dat boek ga ik zeker kopen. Klinkt alsof het over mijn katten is geschreven.
De ene heeft die stunt met dat water nl. En de andere wrijft overal langs af om zijn geur achter te laten. Ik kan zelf inmiddels ook al een encyclopedie volschrijven met stunts/trucs/ongein/maffe dingen, wat ze uithalen.

Offtopic:
Bezoek is ook niet echt 'veilig', vooral hun tas niet. Die 2 doen o.a. aan zakkenrollen . De ene leid de eigenaar van de tas af, de andere duikt erin en haalt er iets uit wat ie leuk vind om mee te spelen. Tassen zijn dan ook altijd gesloten als iemand op bezoek komt.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33834153
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:31 schreef buitenbeentje het volgende:
Totdat je katten ontdekken dat het ontzettend grappig is om de filters eruit te gaan pulken 's nachts.

Ligt je woonkamer vol water en zwarte korreltjes.
  zondag 8 januari 2006 @ 16:08:52 #72
63411 Roeji
pi_33834249
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 10:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Die van mij 'krabt' echt in de waterbak, alsof het modder is.
Doen ze hier ook, alsof ze hun poten zijn aan het afvegen. En dat doen ze dan het liefste met natte poten tegen de ramen. Voorkeur verdient als de ramen net gewassen zijn

Ik denk trouwens wel dat het gaat lukken. Ik ga het gewoon heel langzaam doen. Ze moeten nl eerst aan dat ding wennen. Als het eenmaal als 'normaal' binnen de inrichting word beschouwd, dan kan ik echt de bakjes de hele dag weglaten. Ze hebben wat tijd nodig, ook met nieuwe mandjes en speelgoed. Dus ik ga niks overhaasten, aangezien ze me de vorige keer bijna waren uitgedroogd omdat ze pertinent weigerden om van de cat-it bol te drinken.

Ze mogen hier trouwens een keer per week een vrjwillig bad nemen. Dan laat ik een paar cm water in de badkuip (is toch wat makkelijker dan de kelder ) lopen en laat ze zich erin amuseren. Is altijd wel lachen. Maar het geklieder met de drinkbakjes is er helaas niet mee gestopt.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33838764
Je kent je eigen katten beter dan ik Wij hebben alle bakjes meteen weggehaald en dat werkte perfect maar die van jouw hebben dus wat langer de tijd nodig.

Geweldig idee met die badkuip! Hadden wij een bad dan zou ik Zalty er ook af en toe in doen met een laagje water. Zou hij schitterend vinden
Tja en die kelder was vloeken maarja hele leuke foto's overgehouden van Zalty in het keldertje

Ben echt zeer benieuwd wanneer het berichtje komt dat ze eruit drinken.
  zondag 8 januari 2006 @ 18:41:29 #74
55900 GM
vind ik dan toch
pi_33839313
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:25 schreef Uhmmie het volgende:
die fonteintjes zijn stoer
Alleen aan die fontein met bol zit ook een waterbakje vast... en daar passen kattenpootjes ook in (om er nog maar niet van te spreken dat ze dat ding gaan verslepen door de hele keuken heen)
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  zondag 8 januari 2006 @ 20:53:38 #75
63411 Roeji
pi_33844256
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:21 schreef Ardenlyn het volgende:
Je kent je eigen katten beter dan ik Wij hebben alle bakjes meteen weggehaald en dat werkte perfect maar die van jouw hebben dus wat langer de tijd nodig.

Geweldig idee met die badkuip! Hadden wij een bad dan zou ik Zalty er ook af en toe in doen met een laagje water. Zou hij schitterend vinden
Tja en die kelder was vloeken maarja hele leuke foto's overgehouden van Zalty in het keldertje

Ben echt zeer benieuwd wanneer het berichtje komt dat ze eruit drinken.
Heb je geen douchebak? Stop erin en je hebt t zelfde idee. Of anders zo'n baby-badje, als je dat toevallig zou hebben.

Het gaat denk ik nog wel even duren. Ik ben nu grote opruiming aan het houden en daar zijn ze ook heel druk mee bezig. Voor andere dingen, behalve mij voor mn voeten lopen, nemen ze zich dan ook geen tijd.
Ik ben zo blij, zo blij
  maandag 9 januari 2006 @ 12:23:29 #76
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_33861757
Ik heb de fontein in de dierenwinkel besteld. Ik heb toch maar gekozen voor eentje met een extra bakje eraan. Nu zullen ze daar waarschijnlijk ook met de poten in gaan meppen.

maar goed er is weinig aan te doen, behalve indd zo'n drinkfles. Mocht het uit de hand gaan lopen, dan ga ik dat ook maar eens in overweging nemen
pi_33862741
onze douchevloer is vlak. Kan misschien wel eens een grote bak kopen en dan in hun kamer zetten. ligt toch zeil en dan kan hij lekker sputteren
pi_33876842
Wauw, dit is wat ik nodig had. Eén van onze lieverds trekt haar neus op van water uit een bakje, ook wanneer het net verschoond is. Ze drinkt alleen uit de kraan, maar ja die kan ik natuurlijk niet de hele dag aan laten staan. Wat ze wel heel erg leuk vind is om het water waar haar broer wel tevreden mee is, uit het bakje te spetteren. Ik ga nu ook zo'n ding kopen, hopelijk drinkt ze hier wel graag uit!
Oh ja, Ardenlyn, ik had de foto zien staan van jouw pepper en zalty; het zou zo een foto kunnen zijn van die van mij. Precies dezelfde kleuren en grootte, erg leuk!!!
  maandag 9 januari 2006 @ 20:48:18 #79
63411 Roeji
pi_33879682
quote:
Op maandag 9 januari 2006 13:00 schreef Ardenlyn het volgende:
onze douchevloer is vlak. Kan misschien wel eens een grote bak kopen en dan in hun kamer zetten. ligt toch zeil en dan kan hij lekker sputteren
Misschien een wasmachine-lekbak? Die zet ik ze in de zomer altijd buiten. En dan een takje of een blaadje erin en de heren hebben de grootste lol. (en ik ook )
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33900547
Hebben we ook niet
Ik verzin wel wat voor Zalty. Hij is de enige die er echt mee zal spelen. Heb in de kelder een simpel surprise eitje erin gegooid en dat vond hij geweldig. Helaas voor hem hebben wij niet meer zo'n kelder

Pepper is nu wel wat gegroeid maar het blijft een klein meisje
Heb je toevallig op Fok foto's van de jouwe staan MunckMonster?

Vind het wel leuk dat er eindelijk wat meer reakties komen op mijn idee met die drinkfles. Heb het weleens vaker gezegd maar iedereen had het maar over die fontein.
Ikzelf vind dit een stuk schoner en handiger.
Om de zoveel tijd een nieuwe fles en even de tuit schoonmaken en klaar.
Beesten hebben lekker schoon water want er komt geen haar, snot, kattebakspul enz in.

Ben echt heel benieuwd wanneer de 1ste reaktie komt dat het gelukt is
Nogmaals wij hebben 8 katten en de 1 is dom de ander wat slimmer en weer een ander is eigenwijs enz maar alle 8 hebben het geleerd. Ze drinken er nu al meer dan 4 jaar uit zo'n fles.
pi_33984229
Ik heb nog altijd geen zin of tijd gehad om langs te gaan bij een dierenwinkel, dus zojuist besloot ik dat ik maar gwoon online ga bestellen. Wil ik afronden, staat er dat ik voor minstens 15 euro moet bestellen.

Nou eh, nu selecteer ik maar wat speeltjes, maar nu zie ik iets waarvan ik niet weet wat het is. "sisal" muis of rol. Wat is het? Om op te kauwen of krabben of zo?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2006 19:17:05 ]
  donderdag 12 januari 2006 @ 22:05:28 #82
63411 Roeji
pi_33992386
Sisal is touw. Dan is het een muis of rol om aan te krabben. Net als een krabpaal zeg maar.
Ik ben zo blij, zo blij
  zaterdag 14 januari 2006 @ 19:26:21 #83
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_34057324
ik heb eindelijk mijn fonteintje gekregen!!!IDe eerste avond sloegen ze naar het lopend water en begon het water weer een beetje rond te vliegen. Ik zag de bui al weer hangen. MAAR het staat er nu sinds donderdag en het gaat hartstikke goed tot nu toe dan Ze spetteren niet meer in het bakje, Misschien als ze er een aantal weken aangewend zijn dat ze weer gaan beginnen, maar tot nu toe ben ik er erg blij mee. Het water is veel verser enzo
pi_34059095
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:05 schreef Roeji het volgende:
Sisal is touw. Dan is het een muis of rol om aan te krabben. Net als een krabpaal zeg maar.
Ik lees je antwoord nu pas. bedankt
pi_34289210
En is het iemand al gelukt?
pi_34336819
Of zijn jullie allemaal door jullie katten in de hoek van de kamer gezet omdat ze hun waterbak terug willen
  zondag 22 januari 2006 @ 10:45:51 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34336865
Waterbak aan dienblad vastmaken, dan kan de kat het niet meer omgooien, tenzij ze natuurlijk het hele dienblad omgooien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 22 januari 2006 @ 11:21:31 #88
63411 Roeji
pi_34337441
@ Pietverdriet : heb ik ook staan, maar ze gooien de bakjes niet om (gebeurt maar zelden). Maar ze slaan het water eruit. Of ze verslepen het bakje. En ook die wat op t dienblad vastzitten. Dan wordt gewoon dat hele ding versjouwt.

@ Ardenlyn: neuhh ik sta nog niet in de hoek. Ik heb de laatste weken gewoon praktisch geen tijd gehad om t ze aan te leren. Als ik ze de fles voor hun neus houd, en er een druppel aanhangt dan gaat er een op t ijzeren stangetje bijten. Hij heeft ontdekt dat er dus water uitkomt, maar t hele principe van tegen t bolletje duwen is m nog niet echt duidelijk. De andere speelt er alleen mee. Slaat tegen het buisje. Meer nog niet.

Wij zijn dus nog volop in de : wijs-hun-met-de-neus-op-de-feiten- fase.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_34342132
quote:
Op zondag 22 januari 2006 10:40 schreef Ardenlyn het volgende:
Of zijn jullie allemaal door jullie katten in de hoek van de kamer gezet omdat ze hun waterbak terug willen
Whehehe... nee, bij de ene site moet je perse voor 15 euro bestellen (me poezen hebben al zoveel speelgoed) en bij de andere site kan je de tuit gwoon bestellen maar met verzendkosten komt het al op 10 euro neer.

Ik heb zoiets van ff kijken hier in plaatselijke dierenwinkel of ze het echt niet los verkopen....
  zondag 22 januari 2006 @ 13:58:03 #90
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_34342141
quote:
Op zondag 8 januari 2006 16:05 schreef Ro�a� het volgende:

[..]

Totdat je katten ontdekken dat het ontzettend grappig is om de filters eruit te gaan pulken 's nachts.

Ligt je woonkamer vol water en zwarte korreltjes.
dat hebben die van mij gisteren ontdekt, nu maar hopen dat dit en fase is. Of is hier misschien ook weer een oplossing voor?
Ik begin onderhand te denken dat die katten van mij altijd wel weer iets bedenken om te slopen of te irriteren, hoe erg ik ze het ook naar de zin wil maken
pi_34353728
Roeij: Het duurt dus wat langer bij de jouw. Het handige is ook dat als 1tje het kan de de ander het ook van hem weer kan leren.
Maar ik blijf het topic volgen

SolidasRock: Dat is een nadeel dat je zoveel geld kwijt bent. Hier heb ik ze steeds bij de Intratuin gekocht. Bij een andere winkel heb ik er nooit echt op gelet of ze ze hebben.

Bucko: Ik moet wel lachen heb je eindelijk je fontein en dan hebben ze daar ook wer iets gevonden om te slopen
pi_34355285
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:51 schreef Ardenlyn het volgende:
SolidasRock: Dat is een nadeel dat je zoveel geld kwijt bent. Hier heb ik ze steeds bij de Intratuin gekocht. Bij een andere winkel heb ik er nooit echt op gelet of ze ze hebben.
Ik ben vandaag in een grote dierenwinkel wezen kijken (in den haag is het centrum gwoon open op zondag), daar hadden ze wel drinkflesjes met tuitjes (ze waren echt uitermate geschikt voor poezen, dit omdat de balletje gwoon naar beneden rolt, geen veertje erin), zelfs hele grote. Maar de tuit verkochten ze niet los, en de drinkflesjes waren allemaal uitsluitend geschikt om op tralies te bevestigen.

Ik wil nog steeds hier dichtbij mijn huis gaan kijken en post later wel weer hoe het gegaan is en of het gelukt is met de poezen te laten wennen aan die tuitjes.
pi_34370760
Ik heb toe die konijnefles op gehongen aan een stuk tralies van een vogelkooi.
Heb een derde omgebogen en aan de achterkant een baksteen erop geplaatst zodat hij stevig genoeg staat.
Hoop dat je het snapt
Zo heb ik die konijnefles eesrt gebruikt zodat de kittens ook eraan konden wennen.
Missschien kun je het eerst zo oplossen voor jouw katten met die drinkflessen. En als je die tuit vind zijn ze er al aan gewend misschien
Maarja tis een idee.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2006 10:37:37 ]
  zondag 29 januari 2006 @ 13:18:15 #94
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_34577298
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:58 schreef Bucko het volgende:

[..]

dat hebben die van mij gisteren ontdekt, nu maar hopen dat dit en fase is. Of is hier misschien ook weer een oplossing voor?
Als het goed is heb ik voor de mensen met dit probleem ene oplossing gevonden. Ik heb van gaas (hele fijne structuur) een rechthoek uitgeknipt en dit voor de filter geplaatst in de uitsparing. NU moeten ze eerst door het gaas heen voordat ze aan de fiter kunnen komen. Het zit tevens stevig vast omdat wanneer je de bol erop plaatst het stevig vastgeklemd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')